Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při hromadné srážce uhořel řidič mazdy

Na hradecké dálnici D11 se srazily dva kamiony a tři osobní auta. Když po srážce vozy vzplály, řidič mazdy uhořel. Dalších osm lidí je zraněno. Kamiony se na silnici vzpříčily a dálnici na osmém kilometru zcela zablokovaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michalll

Když na silnici nefunguje právo,
je to šance pro mstitele. Sice primitivní, posledních 1000 let tu nepoužívané vyjma heydricha a spol. , ale funkční.
Jinak nutno sedět doma.
Michal, Libčeves, t. 603771186
0/0
9.7.2004 18:17

LAPD

Re:
0/0
9.7.2004 21:40

hasmen

Re:
Mihaile,Ty nikdy nezklameš...
0/0
9.7.2004 21:46

Berg1

Minimalizovat kamiony
Sice se to dneska nenosí, ale jedinou šancí je tvrdá represe a direktivně tranzity přes republiku na železnici. Jako ve Švýcarech. Ale doprava v této zemi  je přespříliš poničena různými Římany, Stráskými ...
0/0
9.7.2004 18:14

herulinka

Re:
Přesně to samé jsem si pomyslela, když jsem nedávno jela po "obchvatu" Plzně, po té části, kde se musí jet po silnici vedoucí přes obec. Proti mně nejelo jediné osobní auto, ale samej náklaďák. Železnice by bodla.
0/0
9.7.2004 19:29

riu

Re:
Neotevřely se naše silnice (časově, dřív to bylo omezeno) po vstupu do EU více tirákům? Mám pocit, že ano.
0/0
9.7.2004 21:25

joachim

Re:
Mám stejný pocit. Je to na silnicích a dálnicích samej TIR, sakra
0/0
10.7.2004 1:46

GhorX

Re:
ČD jako alternativa za dálkovou silniční přepravu by byla možná za následujících podmínek : 1) Někdo brutálně umučí Duška a na místě činu zanechá dopis, ve kterém odpřísáhne totéž každému flákačskému odboráři v téhle organizaci, který vyleze na ulici. 2) Politici dostanou rozum a dovolí nad ČD vyhlásit bankrot. 3) Časti ČD převezmou investoři a začnou se zajímat o to, zda jejich firmy vydělávají.
0/0
10.7.2004 16:18

chroustík

Kamiony a jejich řidiči
jsou největší problém dopravy v ČR. Je načase, aby se o jejich způsob jízdy začal někdo zajímat. A to zejména dodržování povolených rychlostí. Dodržování režimu jízdy. Dodrožování přestávek. Kontroly tachografů. Kontroly povolené hmotnosti. Kontroly technického stavu. Proč dělat Kryštofy na všechna auta, když by stačila jedna pořádná akce za měsíc na kamiony ? Udělat jedno pořádný stanoviště, každého třetího odchytit a obávám se, že by odjel s prázdnou peněženkou. No a potom je tady potřebná vůle a to politická vůle, vytěsnit nákladní dopravu se zbožím, které se nekazí, na železnici. Ale toho se asi bohužel nedočkáme, takže nás dále budou strašit obludné příšery nedodržující zatížení, rychlost, přestávky s nevyspalými a neurvalými řidiči.
0/0
9.7.2004 16:22

lasak

asi tak :)
Víte jaké je nejrychlejěí vozidlo na českých silnicích??? ? ? ? ? ? Avie.... vždy jede v čele kolony.......
0/0
9.7.2004 15:57

znalecvina

hm
jsem premyslel zalozit web, kde bych daval dohoromady vsechny prestupky, co se ridici kamionu dopusti pred myma ocima. a pak udělat tabulku. jenže když to budu dělat sám tak to mám malý záběr. kdo by chtěl taky přispívat, tak ať se ozve na znalecvina@centrum.cz. alespon uvidim, kolik lidí opravdu má chuť s tím něco dělat, když policie je k ničemu...
0/0
9.7.2004 15:05

homerecek

Re: Nedělej si iluze
Nedělej si iluze, že přestupky dělají jen řidiči kamionů. Já s kamionem nejezdím, jezdím s osobákem, mám najeto asi 2 mil. km bez nehody, v současné době dělám tak 10 tis. km měsíčně. Mohu Ti přispívat poznatky ale hlavně o osobácích a motorkách. Zrovna dnes v podvečer na hradecké dálnici předjížděli Němci ve Fordu zprava po krajnici! kamion, který byl současně správně předjížděn jiným osobákem. Prostě německý frajerský hovada.
0/0
9.7.2004 22:35

_Jarda

...
14:38 - Řidič autobusu od Nažidel přišel do věznice. Několik dnů se nástupu vyhýbal, soud vydal zatykač. Za nehodu, při níž zemřelo 19 lidí, dostal 8 let.
0/0
9.7.2004 14:50

_Jarda

INFO
14:28 - V poledne se stala tragická nehoda mezi Nemošicemi a Mněticemi na Pardubicku. Avie přejela při projíždění levotočivé zatáčky do protisměru a střetla se s renaultem. Jeho 56letý řidič na místě zemřel.
0/0
9.7.2004 14:38

lom01

Kamiony...
Řidiči kamionů jsou normální vrazi. Dnes a denně se o tom přesvědčuju na cestách. Říkají si profesionálové a přitom to jsou jen vraždící hovada. Někdo by už měl konečně spočítat, kolik se stane doopravdy nehod následkem přítomnosti kamionů na silnici. Ať si ty svoje náklady posílaj vlakem - dráhy krachujou, staví se za miliardy koridorů a milostpáni si stejně budou roztahovat prd...e na silnici, ničit je a vraždit lidi. 
0/0
9.7.2004 14:19

TommyCZ

Re:
Nejvetsi nesvar - pomaly kamion v kopci dojede jeste pomalejsi a vyjede z pomaleho pruhu pres plnou caru - vsak plna cara neni zed, ze... :-/ Pritom je jim uplne jedno, ze casto ohrozi ostatni ucastniky, kteri nemusi vcas zareagovat a zpomalit nebo uhnout, kolikrat ani zrovna neni kam. Kdosi mi v diskuzi zde na iDnes pred pul rokem poradil perfektni bic, ktery kdyby se ujal, tak si to vyjizdeni pres plnou caru rozmysli. Az se v kopci dostanu pred nej a jsou dalsi auta v levem pruhu, tak zpomalim a dotycnemu hovadu nezbyde nez zpomalit a zaradit se zpet, tam kde byl, protoze to do kopce znovu nerozjede. Navic kdyz si vsimnu firmy a SPZ, volam zamestnavateli, ktery zpravidla neni rad, ze mu zamestnanec ohrozuje investice.
0/0
9.7.2004 14:31

Manstein

Re:
No, uz jsem take zjistil, proc jsou na dalnici misty 3 pruhy v kazdem smeru - aby se mohly predjizdet 3 kamiony vedle sebe. Jeden jede 60, druhy 65 a treti 70. Co je platne, ze podle pravidel smeji nakladaky vyuzivat jen 2 pruhy vpravo.
0/0
9.7.2004 14:47

riu

Prosím o info
Prosím nevíte někdo, jestli člověk, který uhoří v uzavřené prostoru (auto, místnost), zemře (okamžitě) na následky popálenin nebo spíš díky absenci kyslíku (případně udušením jedovatými plyny)? Díky
0/0
9.7.2004 14:10

karoten

Re: mnohem dřív se udusí.
Uhoří až následně. Ne že by udušení bylo nějak lepší.....
0/0
9.7.2004 14:23

riu

Re:
... ale asi je to méně bolestivé
0/0
9.7.2004 14:58

TommyCZ

Shrnuti pro ty, co maji delsi vedeni
Nestacim se divit, jak si tady kazdy plete dve ruzne hodnoty, a mysli si, ze blbec je ten druhy. Takze shrnuti - dobre auto skutecne dokaze zastavit ze 100 na 0 opravdu do 40 metru, ale od okamziku, kdy zacnete brzdit ! Musite ovsem pripocitat 1-2 sekundy na reakci ridice a s temi uz to zastaveni bude 80-100 metru. Ja osobne se v noci radsi zavesim 100 m za jine auto a diky nemu vidim dal a jedu bezpecne.
0/0
9.7.2004 14:04

Manstein

Re:
Tady se hlavne zbytecne pise o dobe a vzdalenosti, potrebne k zastaveni. Kdyz pojedete stovkou za vyborne viditelnosti v levem pruhu kolem kamionu a Avie, ktere jedou v pravem 70tkou a ten kamion se prevrati napric pres oba pruhy a Avie do nej narazi, tak mate na zastaveni 0 sekund a 0 metru. Neni co resit - v takove situaci nezabrani srazce sebelepsi auto nebo ridic. Je to na ridici toho kamionu.
0/0
9.7.2004 14:21

TommyCZ

Re:
Ja nerikam ze ne, to je samozrejme pravda. Jen jsem se nestacil divit tomu flamewaru dole.
0/0
9.7.2004 14:22

Bertak22

Re: řešení?
Ono to tady bude asi znít blbě, ale jediná cesta je v tomhle případě nahoru.
Představte si čidlo, které snímá rychlost k přibližující se překážce a její velikost.
K sedadlu jste připoutáni a jedete známou rychlostí.
pak už je pouze otázkou techniky, zda vás sedačka katapultuje nahoru. a nemusíte mít padák - stačí airbagy dokola - jako při přistání na měsíci.
Já bych to tedy v nejhorším případě docela bral.
Co?
Dokonce existuje - dnes už asi stopnutý projekt vodícíh pásů ve svodidlech. první auto se na ně navěsí a další auta pak řeší jen vzdálenost od předchozího vozidla. Kdyby tohle existovalo, tak přestane hrozit mikrospánek.
0/0
10.7.2004 22:04

Bertak22

Re: řešení?
Ono to tady bude asi znít blbě, ale jediná cesta je v tomhle případě nahoru.
Představte si čidlo, které snímá rychlost k přibližující se překážce a její velikost.
K sedadlu jste připoutáni a jedete známou rychlostí.
pak už je pouze otázkou techniky, zda vás sedačka katapultuje nahoru. a nemusíte mít padák - stačí airbagy dokola - jako při přistání na měsíci.
Já bych to tedy v nejhorším případě docela bral.
Co?
Dokonce existuje - dnes už asi stopnutý projekt vodícíh pásů ve svodidlech. první auto se na ně navěsí a další auta pak řeší jen vzdálenost od předchozího vozidla. Kdyby tohle existovalo, tak přestane hrozit mikrospánek.
0/0
11.7.2004 8:36

vrchni

Avia, Trabant, Skoda 120, Vartburg...
Vsechny takove popelnice dostanou v poho technicak, emise, vsechno v poradku. Potom se divime ze tolik lidi umira.... Kdo se divi ze Avia zacala horet kdyz se prevratila? Ja ne. A casto to za tyhle "vozidla" odskace nekdo jiny, jako v tomto pripade. Dokud v parlamentu bude panovat nazor "umastenych kutilu - skodovaku je spousta, a tak dame kazdemu technicak, kazdy volic dobrej", lepsi je asi jezdit v hammeru, kdo na to ma. Prumerne stari vozidel v CR 18 let mluvi za vsechno, skoda ze nenapsali jak stara ta avia byla...
0/0
9.7.2004 13:55

Jivo

Re:
Ja mam Stodvacu a je v lepsim stavu nez vetsina sluzebnich Felcek, co potkavam nebo jsem mel moznost ridit. I kdyz uznavam, ze v pripade nehody bych to asi dost odsral. Problem je v moznosti uplatti technickou. Me auto stoji par desitek tisic rocne a to s nim najedu jen par tisic. Na ostatni mam sluzebaky a kolikrat i v horsim stavu. A rozhodne nejsem sam. Kvalita auta s enemeri starim, ale stavem. Ale tu asi nikdo nedokaze pochopit.
0/0
9.7.2004 21:39

kminek

konec kamiónů
Pokud by tato vláda přijala opatření aby veškerá nákladní přeprava byla vedena po kolejích jenže k tomu by musela postavit nové koleje a vybavit dráhy,jenže tak se ničí silnice a stoupají nehody,co to,že platíme daně,platí se dálniční znánky když peníze na opravu stále nejsou a pak se divíme že jsou těžké nehody?Nejen řidiči kamiónu jezdí jak hulváti,většinou jsou to mladící který má BMW a myslí si že mu patří svět.Práce řidičů kamiónu je velmi náročná musí jezdit bez přestávek jsou unaveni aby si taky vydělal těch pár korun.Je to o politice této země.A co nehoda Svobody?Batrošky?Ještě plno dalších o kterých se nedovíme a poslanců a ministrů jezdi pod vlivem alkoholu a nic se neděje.Ostatně stejně je všechno v lidech v jejich chování jak na silnici tak ke společnosti.
0/0
9.7.2004 13:19

Cert_Bertik

Re:
Nic by nemusela postavit. V současné době je možnost dopravit po železnici rychle jakékoliv zboží. Jen by musela srovnat podmínky,aby dráhy za použití dopravní cesty neplatily pětinásobek toho,co silniční dopravce.  A to ovlivní i cenu. Máme přeplněné silnice a volné koleje. Kapacitně to není problém. Musí to být však výhodné i pro zákazníka.  
0/0
9.7.2004 17:49

Vojtěvákos

s
jsem nymfomanka
0/0
9.7.2004 12:14

Kyki

Re:
no neni vada ale vyhoda :)
0/0
9.7.2004 12:16

Manstein

Re:
Nojo, ale zas je o jednoho kluka min - toho v ty mazde. To nymfomanku zamrzi.
0/0
9.7.2004 12:52

Kyki

Re:
prirozeny vyber
0/0
9.7.2004 13:09

heninng

Re: No teda!
Co to s tim ma spolecneho,asi sis spletla rubriku?!
0/0
9.7.2004 12:40

Vojtěvákos

jejka
ojojooooojjjjjjjjjjjjj
0/0
9.7.2004 12:13

J*U*R*A*J

...nik ho nevyprostil...
ktovie ako to tam vypadalo, ale asi kazdy fukal vlastne skrabance a bedakal nad ohnutym plechom auta a akosi nik nepostrehol, ze v mazde hori za ziva clovek.
 nechce sa mi verit, ze pri tolkych akteroch nehody nikto nemal dost odvahy na to, aby ho z vozu vyprostil. proste, chlapec mal smolu, nech si hori, ja riskovat nebudem.
vivat solidarita.
 
0/0
9.7.2004 11:46

Kleki Petra

Re:
Ty trubko, viděl už jsi někdy, jak hoří auto? Tím spíš osobák zapasovaný do náklaďáku v kombinaci? Určitě ne, jinka bys nemohl takovou nehoráznost vypustit do světa.
 
P.S. Nestyď se a piš slovensky.
0/0
9.7.2004 11:55

VELKOVEZIR

Re:
Ty seš nějak chytrej. A co když bylo jeho auto tak zmuchlaný, že ho ani vytáhnout nešlo bez vyřezání. Možná vozíš v autě pneumatický nůžky pro všechny případy, ale to seš vyjímka.
0/0
9.7.2004 12:13

joachim

Re:
v článku se píše, že byl¨death hned po nárazu ...
0/0
10.7.2004 1:50

Vojtěvákos

NÁSLEDEK
Tak tady vidíte kam to vede..
0/0
9.7.2004 11:27

Vojtěvákos

Re: Z
UUUUU
0/0
9.7.2004 11:42

Chytrakz hospody

Prasata
Bohužel většina kamióňáků a autobusáků jezdí jak prasata. Pokud se k tomu přidá pár blbečků (většinou "podnikatelelů") za volentem osobáků, je malér na světě. Podle mne by každej kdo chce řídit auto, měl mít zkoušku i z fyziky, aby se dovedl představit, co auto ve 20 m/sec (tj. pouhých 72 km/h) dokáže. 
Tak akorát nevím, proč kamióny nejsou nahrazeny kontejnerovou železniční dopravou. 
Pokud by se sečetly škody, mrtví a ranění po bouračkách kamiónů, musela by být lacinější snad i letecká přeprava.
0/0
9.7.2004 10:40

80E-seven

Re:
tak to se teda dost pleteš. železniční doprava přivede každou firmu na mizinu. Ona totiž není železniční síť všude, víš? A věčné překládání z kol na koleje taky něco stojí. Leda že by stát odkomandoval četné nezaměstnané k překladištím...
0/0
9.7.2004 11:05

_DT

Re:
mas pravdu, ale sekundarni problem je, co budou delat ti nezamestnani ridici kamionu... a s naklady jsem tam kde jsme byli...
0/0
9.7.2004 11:06

Patr

Kamiony / přetěžování / náklady na silniční síť / počet mrtvých / přínosy z dálniční známek
Ahoj všem;
a) Kamiony jsou nutné zlo, je to otázka míry, priorit a kontroly a skutečně citelných postihů - s dopadem jak na speditéra, tak na řidiče osobně.
b) přetěžování - existuje přímá úměra mezi přetěžováním, bezpečností dopravy a likvidace silniční sítě -  výstupem je vysoce ztrátové hospodaření se silniční sítí a vysoký počet mrtvých a postižených lidí jako důsledek výše uvedeného
c) počet mrtvých - unavený řidič, přetížený kamion, rizikoví řidiči  důsledek : zbytečně mrtví lidé a likvidovaný majetek
d) poplatky-dálniční známka  - cena odpovídající trhu a zatížení silnice -  čili dynamická cena za využití silniční sítě pro jednotlivopu jízdu by  mohla být "regulátorem poptávky"
e) závěr:
I.pernamentní kontroly na klíčových tazích včetně vážení všech vozů,
II. změna poplatkového modelu,
III. důsledný a citelný až likvidační postihový systém za rizikové chování řidičů a speditérů.
Váš názor?               .......
0/0
9.7.2004 10:30

heninng

Re: Souhlas
Plne souhlasim,napsano velmi dobre a verim,ze by to pomohlo nam vsem,co jezdime po cestach !!!
0/0
9.7.2004 10:47

aquafisch

Auvajs
mikrospanek kamionaku a rychlost osobaku je brutalne hnusna kombinace
0/0
9.7.2004 10:11

OldFaker

Tak to tady čtu....
...a je mi to jasné: někde jsem četl, že v ČR to vypadá tak, že řidič dostane řidičák, až slíbí, že nebude dodržovat předpisy, nebude umět parkovat a rozjíždět se, bude jezdit nečitelně a tak...K tomu dodávám: ukáže vywsvědčení a pokud má z fysiky lepší známku než čtyřku., řidičák nedostane! Co já musím číst za blbosti, je neuvěřitelné - lidi, vzpamatujte se! Bývali jsme vzdělaný národ, a teď tohle.... Ne že by mě občas kamioňáci neuváděli v úžas svým zacházením s dopravou, ale ty výplody chorých myslí mě přesvědčují, že předpisy, drakonicky postihující hrubé přestupky, potřebujeme jak sůl... Viděli jste fotku té Mazdy? Kolik asi měl v době nárazu, brzdil? Kolik měl před nárazem, méně, než v době nárazu? TAK CO TADY ŘEŠÍTE? Chválabohu, že zabil jen sebe! Pro ty, kteří mají kecy o rychlosti v noci - jsem dost posera, tak jezdím opravdu, kam vidím . dnes si můžete pořídit světla, která v potkávacím režimu osvětlí cestu na vzdálenost 100m, pravý bok ještě dále ! Takže mohu jet okolo 100+, aniž bych jel, kam nevidím, a co nezvládnu...za sucha, of course. Předjíždí-li mě blb s Fabií Zetor ( RS ), s mračítkama, černýma sklama, obrysovkama, neonovou reklamou na preservativy pod autem a jednou rukou z okýnka ( kolik Vás takových zde píše...hm? ), vím, že až se bude blížit k nějakému průseru, bude mrtvej.... A pak se zase strhne debata, co jsou ti kamioňáci za prasata.... ,
0/0
9.7.2004 10:10

hasmen

Re:
Mazda mohla jet 130 a to na fleku nezastavíš,když se do silnice vyvalí kamion.
0/0
9.7.2004 10:13

staghorn

Re: souhlas
Mohl klidně jet naprosto předpisově, přibližoval se,  chystal se předjíždět a najednou se před něj vyvalil kamion co to narval do jiného převrženého náklaďáku. V takovém případě by potřeboval raketové brzdy, aby to zastavil. Nikdo zatím neví kolik ten kluk jel, ale už ho tu spousta lidí odsuzuje. Pokud se zjistí, že to byl kamikaze, tak je to jiná, ale chtělo by to počkat.
 
0/0
9.7.2004 10:24





Najdete na iDNES.cz