Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích ubylo vážných nehod

Na českých silnicích ubývá mrtvých. Od začátku ledna do konce května jich bylo 389, tedy o 68 méně než za stejné období loňského roku. Také počet raněných klesl. "Údaje za červen ještě nemáme spočítané. Nechci to zakřiknout, ale vypadá to nadějně," řekl Josef Tesařík z dopravní policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michalll

poškozené bytosti co omylem
obdrželi řidičák se postupně vybíjejí, to je příroda. Jen škoda, že nemáme my možná poškození o něco méně vhodnjěší auto, pro takové rodeo.
Pomůlže  spec. strategie, hledat unikové plochy, opouštět silnici do polí včas, hledat vhodnou hodinu a den k přepravě, jezdit prázdným autem.....
Vláda by sice mohla silniční válku regulovat, ale sama není nad věcí, adrenalinový narkoman svůj problém nevidí. myslí si totéž, co ostatní o vzduchu. I vzduch je závislost.
Jiná nesnáz je vzdálenost války, řada lidéí si neumí tuto potřebu lépe nahradit, bojují alespoň na silnici. Bojují proti sobě, "blb" proti  moudrosti předků imunní, to má těžké.
michal, libčeves, t. 603771186
0/0
9.7.2004 16:03

karoten

Re: Jak životem, tak na silnici
Jízda je pantomimický autopředstavení ega řidiče.
Ať si jdou vybíjet svý rváčský chutě někam mezi sobě podobný.....jak to ale zařídit, bez totality a koncentráků, to netuším...
0/0
9.7.2004 16:18

Spania

Kamiony
Doufám, že první přijdou o body řidiči kamionů, kteří na dálnici jezdí jako prasata, blokují provoz při nesmyslném předjíždění apod. Nejlepší by bylo zakázat předjíždění kamionů mezi sebou tam, kde nejsou min. 3 pruhy. Ta dnešní nehoda, u které uhořel mladý člověk kvůli kamionům to jen potvrzuje. Obávám se, že policajti se budou hojit jen na řidičích os. aut, protože těm chudáčkům, co se tím živí nemůžou ublížit, aby náhodou nepřišli o práci.  
0/0
9.7.2004 11:01

habit

Re:
...vzdyt tak jedna i vlada - kdyz si dopravci dupli, Spidla se prikrcil, a hned jim snizili silnicni dan, nebo co to bylo. Pritom znicene silnice maji na svedomi hlavne kamiony. A koleje na dalnicich maji jejich roztec...
0/0
9.7.2004 11:53

DarkLogic

Re:
On nezemrel ale kvuli prasacke jizde kamionu. Ridic z prvniho kamionu zaspal a ostatni do neho vrazili. To je vse. Takze nemuzeme rikat, ze za kazdou nehodou je prasacka jizda. To, ze si mel odpocinout, kdyz citil unavu, to uz je jina vec a to se tady neresilo
0/0
9.7.2004 14:13

d_s

jizda na ceskych cestach,
jezdim hodne (kolem 5000km za mesic), vetsinou dlouhe trasy (700 km). Za tu cestu mi vetsinou 2-3 auta nedaji prednost. Dodzovani vzdalenosti mezi auty jako by neexistovalo. Lide se nesoustredi na rizeni (to je prece jednoduche to zvladnu). To jsou asi hlavni duvody nehod.
0/0
9.7.2004 10:02

pinguinone

Re:
..nejezdim tolik co ty ( 3500 ) , jezdim dlouhe trasy , muzu s Tebou souhlasit.Za hlavni pricinu nehod v ceskem doliku povazuji agresivitu ( a to i vuci sobe samemu ) ridicu , aroganci k ostatnim a vedomi ,ze se ze vseho muzu uplatit...
0/0
9.7.2004 10:07

navsteva

Statistika
Opet se ukazuje ze cisla statistiku se daji vykladat pokazde uplne jinak. A pokazde to muze byt uspesne a pozitivni a zaroven spatne.
Klesajici pocet usmrcenych a ranenych je urcite zprava dobra. A pokud je to zpusebeno tim, ze se zlepsuje kvalita vozidel na nasich silnicich je urcite pozitivni. (Stale trvamna tom, ze by seSTK meli podstatne zprisnit a provoz vozidel starsich nez 20 let by se mel vyrazne omezit, ne-li zakazat)
FATALNI FAKTOR ovlivnujici bezpecnost silnicniho provozu je stav silnicni site. A to je jiz 6 let socanskymi vladami upsesne prechazeno, jelikoz za jejich panovani nebyla zahajena vystavba jedineho noveho metru dalnice. Pouze se dojizdi projekty a stavby z dob predchazejicih (Akce D47).
Dalnicni sit je u nas vzhledem k hustote provozu, poloze v Evrope i moznostem naprosto nedostatecna. Silnice I. tridy prakticky neprochazeji zadnou obnovou a rekonstrukci vzhledem k novym podminkam a krom vystavby nekterych obchvatu se pouze flikuje.
ostatni silnice, prevedene na kraje bez prevedeni vyznamnych financnich prostredku do pravomoci kraju doslova dosluhuji pod koly vozidel a vraceji se na uroven dob Marie Terezie - nezpevnench polnich cest.
jedine na co se ale zmuze socansky sat je posileni pravomoci policie a buzerace lidi-ridicu pohybujicich se  v tomto prostredi.
0/0
9.7.2004 9:10

karoten

Re: No to je gól....
Takže kapitáčskej stát se o silnice starat bude? Na to si počkám. Nejvíc se o silnice postaral Hitler, co ho k tomu vedlo a co reprezentoval za systém - to si přeberte Návštěvo sama.
Ve hře je poněkud více faktorů.Kromě věčně chybějících peněz, občasnejch povodní který škrtaj plánovaný projekty, máme taky zavilý ekologisty, zavilý betonisty a celkově nestabilní rozhodovací orgány - ministerstva, což plyne z nejistot co bude za qvartál, natož za pár let.
To že se momentálně socanskej stát soustřeďuje na buzeraci řidičů - je dobře. Na víc prostě v reálným časovým horizontu nemá. Aspoň že tak. Čekat že se řidčská obec vychová k lepšímu sama, až bude kudy jezdit bez stresu, je opravdu pitomá myšlenka.
0/0
9.7.2004 10:43

modem

Pozor
Dejte si pozor na litoměřický řidiče. Jezdí jako prasata. Včera mě jeden málem sejmul na kruháku.Vjel na kruhák, jako kdyby měl přednost.A to se mi tam stává často.Nedávají přednost, předjíždějí tam, kde normálně myslící řidič nepředjíždí a pod.
0/0
9.7.2004 9:03

rudlanka

Konečně
se to začalo zlepšovat. Počkejme si ještě na červenec a srpen.
0/0
9.7.2004 5:24

paltt

Re:
Bozinku, co se zacalo zlepsovat? Ty jsi necetla ten clanek? Doporucuji tedy precist. Doslova se v nem pise: "Klíčový je počet nehod a ten nasvědčuje, že se situace nemění. Spíš se zhoršuje," řekl prezident Dopravní akademie Robert Kotál. Take bych si dovolil tvrdit, ze se nic nezlepsilo. Naopak. Lide stale vic jezdi jako »dobytek«. I kdyz zrovinka ted jsem asi ty bozi hovadka urazil, kdyz jsem je porovnal s ridici.
0/0
9.7.2004 6:21

OldFaker

Ještě, že jsi se opravil...
...jak by užitečná zvířata nesla, být porovnána se škodící částí fauny....
0/0
9.7.2004 7:37

crm6

Re:
A co takhle vzít v úvahu stále se zvyšující hustotu dopravy a rok od roku katastrofálnější stav silnic-nesilnic? Nedivil bych se, kdyby po započtení těchto vlivů byl počet nehod nakonec poměrně nižší.
0/0
9.7.2004 8:13

pokac

Re: ono to neni tak jednoduche
zavislost mezi poctem vozidel, zhorsenou kvalitou pozemnich komunikaci a poctem nehod neni tak jednoznacna. V mnoha pripadech je tomu prave naopak - cim je vyssi intenzita dopravy a jeste k tomu na spatne komunikaci, tim mensi rychlosti jsou mozne a dochazi k mene nehodam. Nelze to ale samozrejme vztahnout na vsechny situace. Petr
0/0
9.7.2004 8:49

rostman

Re:
Opravdu bych doporučoval, aby o situaci na silnicích diskutovali řidiči a ne ti, kteří se jenom vezou. Nehody nezvnikají kvůli vysoké rychlosti, ale kvůli nesprávnému způsobu jízdy a nedodržování bezpečné vzdálenosti, tedy kvůli dvěma přestupkům, které naše policie nekontroluje.
Další věc je samozřejmě stav silnic a dálnic, na kterých je spousta míst, které vás přinutí vybočit z ideální stopy, nečekaně brzdit apod. To se nedá předvídat, není to označené značkami a vzniká tak taky dost nehod. Jenže pro švestky je vždycky pohodlnější to napasovat na rychlost nebo nepřizpůsobení se stavu vozovky a dopravní situace apod. Kdo někdy byl u libovolné nehody, tak ví, že první, co švestka řekne, je "dohodněte se na něčem a každýmu dám pětikilo, nebo si něco najdu sám a budu to vyšetřovat dlouho a budete mít problém s pojišťovnou".
0/0
9.7.2004 10:04

sfox

Re:
a taky ty bilbórdy - když někdo povolí takovou svini velkou na vnitřní stranu zatáčky, takže není vidět protisměr, tak je to debil - denně  jezdím kolem jednoho takového mezi Dolními Počernicemi a Běchovicemi a pokaždé mě může šlak trefit.
0/0
9.7.2004 8:51

Adyn

Re:
Bilboardy u silnic by mely byt zakazany, vzdyt je to vedome odvadeni pozornosti ridice.....
0/0
9.7.2004 9:32

karoten

Re: Souhlas.
0/0
9.7.2004 10:32





Najdete na iDNES.cz