Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když řeknou Češi ústavě ne, neplatí

Evropští lídři se sice dohodli na podobě historicky první ústavy Evropské unie, to však ještě neznamená, že nakonec bude platit. Nyní musí získat posvěcení od všech 450 milionů občanů EU, a to buď přímo - v referendu, nebo zprostředkovaně - od národních parlamentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

breindl

úústava
Zrušte Zákoník práce, a já budu souhlasit s EU ústavou, jinak ne.
Zrušte různá nesmyslná osvědčení a jiné pitomosti, a já budu souhlasit s EU ústavou ,jinak ne.
Stanovte odvody ze soc. pojištění a zdravotního pojištění na polovinu, a já budu souhlasit s EU ústavou , jinak ne.
Stanovte všechny daňové sazby na jednotnou sazbu 15%, a já budu souhlasit s EU ústavou, jinak ne.
Zakažte socialismus a po desetiletí poctivé trmácející práce bude lépe, jinak ne.
0/0
23.6.2004 19:01

mso

ANO, ale...
Ja jeste nemam hlasovaci pravo, ale pokud si politici s referendem nepospisi tak to stihnu i ja. Pokud budu moct dat v referendu hlas, tak ho dam a odpoved bude znit ANO. EU ustavu potrebuje(nemluvim konkretne o tehle), a podle me je spravne, pokud bude mit vyssi pravomoc nez ustavy narodni. Soucasny navrh neni uplne nejlepsi ustava jakou by evropa mohla mit ale jako zacatek je to podle me velmi dobre. Co se tyce obsahu ustavy(finalni podoby ke ktere by se jednou mela evropa dostat), tak by urcite mela obsahovat chartu zakladnich prav a svobod, mela by zahrnovat funkci predsedy(popr. presidenta) unie, a mela by odsuzovat valku. Jestli nejaka zemne odmitne ustavu tak to podle me znamena ze by se meli predstavitele unie pokusit o novy a obcansky prijatelnejsi navrh nez je ten nynejsi.Tolik k memu nazoru
PS: Jsem priznivce ODS a V. Klause, ale to mi nezakazuje byt eurooptimistou.(stejne jako mi to nezakazuje odpor vuci vlade)
0/0
23.6.2004 14:48

Isbjoerna

Vzhledem k tomu,
, "...bude pro vládní politiky těžké lidem vysvětlit, že přijetí na první pohled složité ústavy neznamená "rozpuštění Česka" v Evropě..." ------- navrhuji, nevysvetlovat, co ustava NEznamena, ale JEDNODUSE predlozit text teto ustavy kazdemu obcanovi a nechat ho, aby se sam (spolu s rodinou ci prateli, popr. odbornymi poradci) zamyslel, co ta ustava ZNAMENA pro jeho osobni zivot.
0/0
22.6.2004 23:44

Cynyc

Uzasny
Vsichni vedi o EU a jeji ustave h...o, ale fanaticky papouskujou blaboly, kterejma nas krmi ODS a nas "prezident". Povazuju za krajne pravdepodobny, ze cela EU ustavu prijme, jen my si urizneme svetovou ostudu. Coz bude uplne v poradku, protoze Cesi jsou v prumeru ubohy, omezeny, liny xenofobove, neschopny se vyrovnat s vlastni minulosti, ktera je nemene uboha, takze driv ci pozdeji nas ta ostuda stejne ceka.
0/0
22.6.2004 22:57

Pongo

Re:
"...Cesi jsou v prumeru ubohy, omezeny, liny xenofobove, neschopny se vyrovnat s vlastni minulosti, ktera je nemene uboha..."
 
Jasně, jen ty, Kyki a Shimi jste nadprůměr...:D:D:D
0/0
22.6.2004 23:17

Cynyc

Re:
Nerek jsem, ze jsem nadprumer. Ale jsem schopen reflektovat, jaci Cesi jsou. Coz vetsina Cechu neni.
0/0
23.6.2004 0:19

Isbjoerna

Re: Vsichni ne.
, Nekteri tu opakuji blaboly komunistu! ------- Nevim, proc by melo byt "svetovou ostudou", kdyz nekdo projevi sve demokraticke NE. Koneckoncu dostali Cesi k Atlasu i Axis, nebo?
0/0
22.6.2004 23:57

Cynyc

Re:
Samozrejme. Taky muzeme projevit sve demokraticke NE tomu, ze dva a dva jsou ctyri. To taky nebude zadna ostuda. A ta posledni veta mela neco znamenat?
0/0
23.6.2004 0:15

Leva

Re: Cynyc
Já, na rozdíl od Tebe Cynyku nebudu pro ústavu hlasovat, pokud mi to bude jako občanu demokratického státu, nebo Unie dovoleno. A nebudu sám, ani v tom "Česku", ani v Evropě. Vzpomeň si na tato slova tak za dva roky. Text ústavy najdeš v anličtině na internetu, je třeba se s ní seznámit a hned poznáš obavy pana presidenta a té Tebou nenáviděné, ale ne slepé a hluché ODS. Ahoj, hlavně zdraví!
0/0
23.6.2004 8:07

Baxter

Ústavu ano
Pokud existuje EU je logické aby její existence byla vymezena ústavou. Už v dnešním světě je dost velkým problémem fakt, že zatímco ekonomika funguje globálně. Zákony fungují lokálně, to znamená že ekonomika se nemusí řídit žádnými zákony. Tato skutečnost je zásadním problémem fenoménu globalizace. Ústava EU má vymezit právní rámec unie tak aby mohla fungovat a z toho důvodu je v budoucnu nezbytná.
0/0
22.6.2004 16:33

Johny_S

Re:
Ale ne v takové podobě, jaká je navržena teď.
0/0
22.6.2004 16:37

Kleki Petra

Re:
Přesně. Direkcionismus v kombinaci se socialistickými myšlenkami á la socialistiská internacionála... Tohle opravdu nikdy!
0/0
22.6.2004 16:39

Johny_S

Re:
Četl sis tu citaci, co je uvedena asi tak o stránku blíž? K tomu už není co dodat. Já už mám jasno.
0/0
22.6.2004 16:48

davexx

Re:
Četli jste si opravdu originální text návrhu ústavy. Já ji zas jako tak špatnou nevnímám. Okomentovat se to dá uričtě různě. Shodně s prvním pisatelem v tomto vlákně si myslím, že ústavu ano a dodávám současnou vládu ne.
0/0
22.6.2004 21:09

hovnival-

@@
 
Rikam NE. Frantisek take rika NE. Protoze jsme oba Cesi, znamena to tedy, ze ustava neplati!!
 
0/0
22.6.2004 15:23

Kleki Petra

Re:
ANO. Vlastně NE! Nebo počkej.. ANO... NE... sakra teď nevím, tys mě úplně popletl!
0/0
22.6.2004 16:36

belgian chocolate

panove, nezklamali jste me
cim driv se ten prebujele zdaneny socialisticky dinosaurus polozi, tim lip!
0/0
22.6.2004 21:59

renek

Ústava EU...
..říkám NE socialistické ústavě, ale mám strach, že pokud tady zústane tato vládní koalice u moci, že si to ANO zajistí zase nějakým úplatkem a na dluh, který zase zaplatí až naše děti a jejich děti
0/0
22.6.2004 11:37

Johny_S

Re:
Ono stačí, když bude Cyrda Šklebivý do zblbnutí opakovat, že nás jinak vyloučí z EU, což by mohlo spoustu lidí vyděsit. A když k tomu dodá, že to ve skutečnosti posiluje naše pravomoce, což neposiluje, zase by mu lidi mohli naletět.
0/0
22.6.2004 11:40

Ahasver

Re:
Cyrdovo korýtko do referenda nevydrží :-)
0/0
22.6.2004 11:50

Johny_S

Re:
Doufejme. Ten už je stejně odepsanej. Pokud volby vyhraje ODS, tak ministrem zahraničí bude Zahradil a naCyrila nic nezbude. Předsedou je přece Kalousek. Teď aby opravdu do referenda vládla padla. Jinak budeme muset neustále poslouchat její demagogické kecy o nezbytnosti přijetí, budeme pod stálým nenápadným mediálním tlakem, a to by v tom byl čert, aby to aspoň někoho nepřesvědčilo, že je to skutečně nezbytné.
0/0
22.6.2004 11:56

Ahasver

Re:
Vláda už je odepsaná celá. I když se udrží koryt až do řádných voleb, stejně už je nebude nikdo poslouchat. Nebo aspoň nebude věřit.
0/0
22.6.2004 12:12

renek

Re:
Jo, jenomže to vypadá tak, že ODS nedostane ve volbách dost hlasů na to, aby už konečně mohla být i v ČR jednobarevná vláda, bez lidoveckých vyděračů. No a to znamená, že Cyrda se zase v rámci koaličních dohod usadí na MZV
0/0
22.6.2004 13:08

habit

Re:
... doufam, ze Cyrda uz je - podobne jako vsichni clenove vlady - jen politicka zombie, takze pad vlady neustoji ani ve sve strane.
0/0
22.6.2004 13:13

Johny_S

Re:
Maximálně tak jako jeden z náměstků. ODS si tam přece chce dosadit Zahradila, a toho se podle mě nevzdá. Potom, co provádí Cyril teď.
0/0
22.6.2004 13:14

good_luck!

Re:
Proč by nemohla být jednobarevná vláda? Stoupenci ODS přece tvrdí, že Zemanova vláda jednobarevnou byla. A těm tehdy stačilo 30 %, proč ne tedy ODS?
0/0
22.6.2004 13:22

Johny_S

Re:
Jak bys dohodnul podporu? Kdo by to byl, aby za to nic nechtěl? Levicové strany rovnou vyřadím, protože mají naprosto rozdílný (ovšem mezi sebou velice si podobný) program, a tedy by vládě výkon její moci komplikovaly.
0/0
22.6.2004 13:27

Ahasver

Re:
Že by znova Cyrda, tomu nevěřím. Potopí ho klidně vlastní partaj, jen aby měli svoje korýtka a trochu vlivu. Bez lidovců (fuj!) by to bylo mnohem lepší, ale to je hudba daleké budoucnosti :-(
0/0
22.6.2004 13:26

habit

Re:
...no, ja se obavam - jak se psalo v jednom clanku v teto rubrice - ze volebni fiasko sjednotilo unii. Tedy sjednotilo ty, co rozhoduji, proti tem, co voli. Uz spech, s jakym se dohodli, svedci o tom, ze proti volicum se dohodnou politici vsech barev a presvedceni.
Ten nadpis nechtene vyjadril pomery v EU - volici vyslou signal, predstavitele se zaridi tak, jak chteji oni, a volicum vyslou signal "...trhnete si!!!". Podobny pristup u nas prosazuje Spidla jiz delsi dobu, jeho vyroky na adresu opozice "... psi stekaji, karavana tahne.." ukazuji, jak si predstavuje demokracii a diskusi.
0/0
22.6.2004 13:11

Johny_S

Re:
Taky jsem si všiml. Opravdu demokracie k pohledání. Lidi prý takto hlasovali ne proto, že by další integraci nechtěli, ale proto, že jim bylo málo vysvětleno, jak je skvělá a prospěšná. Následovat tedy bude mediální masáž a opět "objektivní" propaganda spojená s nějakou formou ANO. Politici mezitím honem rychle schválili ústavu, co kdyby náhodou vyhrály strany, které by ji chtěly jinou, případně ji nechtěly vůbec? S těmito stranami se potom radši vůbec nebavily, protože jsou to prý extrémisti (zřejmě proto je chtějí rovnou zakázat - proboha, co kdyby vyhrály volby a chtěly to dělat jinak než my?). Taky proč, že? Jak to jednou bude schválené, tak už se to prakticky nedá změnit, protože by se museli dohodnout všichni. Tahle karikatura má k demokracii hodně daleko.
0/0
22.6.2004 13:19

Ahasver

NE!
Už žádné velké bratry.
0/0
22.6.2004 11:13

habit

Re:
...jo, souhlas... jen bych to rozsiril i na sestry a dalsi sourozence. A taky rodice dokazou byt nekdy neprijemni - maticka Strana nebo taticek Stalin, to byl taky peknej vopruz...
0/0
22.6.2004 11:17

Ištván_Naštván

Vzkaz cenzorům
Poněmčenec horší Němce.. Milý cenzore, majitel tohoto listu patří k národu, který nahnal 6 milionů nahých lidí do plynových komor. A ty cenzuruješ slovíčka. Nejsi náhodou stejné prase jako Mengele?
0/0
22.6.2004 11:07

Ištván_Naštván

Taky jsem psal
Taky jsem psal, že v hlasování o euro ústavě dám N, protože stejně jako v referendu o vstupu mi chybělo ANO, ALE...
Nechci socialistický spatlanec pod vedením Verheugenů, Prodiu a jiných socialistických zrůd.
0/0
22.6.2004 11:04

Ištván_Naštván

Cenzura
Psal jsem, že nechci aby se do EU dostaly země jako Albánie, Turecko, Bulharsko a Rumunsko. Cenzorům to vadilo, protože nejspíše přicestovali z těchto rozvinutých zemí a mají zájem na tom, aby i jejich příbuzenstvu byla dána šance. Jinak si to vysvětlit neumím.
0/0
22.6.2004 11:02

habit

EUstava a hlubsi integrace EU...
...vyhovuje hlavne slabsim vladam, ktere spis nez vladnout chteji ovladat. Zbavi je velke casti odpovednosti, ponecha jim moc prosazovat rozhodnuti bez toho, aby se za ne museli zodpovidat.
0/0
22.6.2004 11:02

Johny_S

Ústava
Není už k dispozici český překlad ústavy? Anglický text psaný úředničinou se mi opravdu číst nechce, ale český bych snad ještě překousl. Přece jenom, ať vím, co odmítnu.
0/0
22.6.2004 10:54

Johny_S

Ústavu NE!
Doufejme, že naši poslanci ještě něco vymyslí. Doporučoval bych jim argumetovat tím, že k přijetí ústavy je třeba stodvacetihlasové většiny v poslanecké sněmovně. A to vládní hujeři dohromady nedají. Další pojistkou by pak mohl býti ústavní soud.
0/0
22.6.2004 10:18

Pongo

Re:
Myslím, že všechny strany jasně deklarovaly, že o EU ústavě se bude rozhodovat v referendu - jediná strana, která byla proti referendu je 1,5% US-DEU.
 
Faktem ale je, že Cyrda může hodně rychle obrátit, ale spíš to vypadá na předčasné volby, takže se zkrátka uvidí.
0/0
22.6.2004 10:26

Johny_S

Re:
Jen aby zas nezasáhl Velký demokrat Sv. Václav II. Havel. Ten přece tvrdil, že je text natolik složitý, že prostí občané nejsou schopni se kvalifikovaně rozhodnout. Pochybuji ovšem, že ji četl on sám. Spíš je to eurooptimista a obává se, že by ústava neprošla. Proto by v tomto případě radši demokracii omezil. Příště si vzpomene, že by bylo lepší zrušit volby do parlamentu. Kdo čte program těch stran, aby mu opravdu porozuměl?
0/0
22.6.2004 10:37

Pongo

Masáž začíná
ale pokud vím, tak EU nemůže žádného svého člena vyloučit, leda by změnila pravidla. Věřím tomu, že EU ústavu odmítne řada států a já jak jsem hlasoval pro vstup do EU budu stejně hlasovat proti EU. Je to paskvil, který nikdo nepotřebuje. A už jen ta idea, že EU ústava bude nadřazena těm národním ve mně nevzbuzuje důvěru. Já jsem Čech, žiji v Čechách a chci, aby o mé vlasti rozhodovali Češi, které si svobodně zvolíme do Parlamentu (i když na ně hodně často nadávám), protože ti alespoň o naší zemičce něco vědí. Nechci se dočkat toho, aby o našem státečku rozhodoval nějaký eurobyrokrat, který jen nad prahou prolétal při své cestě na dovolenou. Bohatě stačí, že už teď EU diktuje co smíme a nesmíme vyrobit. Přes hranice ať se klidně jezdí na občanku, ale jinak by si každý stát měl ponechat rozhodovací pravomoci v maximální možné míře. Zrovna tak společná zahraniční politika je pitomost. Zájem Německa nebo Anglie je určitě jiný než zájem Řecka nebo Česka. POkud by se měla Evropa dohadovat na společném politickém stanovisku, pak by z toho akorát tak vzešlo něco typu: "Možná ano možná ne, ale raději počkáme jak to dopadne, pak se sejdeme, vytvoříme komisi a za 5 let vám řekneme, jestli jsme řekli ano nebo ne".
 
A tak si troufám předpovědět: ČR EUústavu neschválí
0/0
22.6.2004 10:05

Johny_S

Re:
Přesně. Cyrda nám může být ukradený s tím svým vyhrožováním, že nás vyloučí z EU. Nevyloučí, ani nemůžou. A smlouva z Nice je pro nás výhodnější, tak proč najednou přijmout toto? Nám to nic nepřinese. Budu PROTI.
0/0
22.6.2004 10:52

kouc

pokračování
Do sdílené kompetence (I-13) přejímá: Vnitřní trh. Oblast svobody, bezpečí a justice (a dohadujte se, co to všechno znamená). Zemědělství a rybolov. Dopravu a energetiku. Sociální politiku, ekonomickou a sociální kohezi (že by sociální inženýrství?). Životní prostředí. Ochranu spotřebitelů. Bezpečnost veřejného zdraví.             Koordinovanou kompetenci vysvětluje čl. I-14 jako „přijetí opatření a zavedení iniciativ na zajištění koordinace s politikou Unie“ a patří sem (I-16): Průmysl, ochrana a zlepšování lidského zdraví, vzdělání, výuka řemesel, sport a kultura.
            No a aby něco nechybělo, čl. I-17 stanovuje, že Unie může provést „patřičnou akci“, jestliže taková akce „se ukáže nutná v rámci politických postupů…k dosažení některého ze záměrů stanovených touto ústavou a pro který tato ústava neposkytla potřebné pravomoci“.         Jednou z takových patřičných akcí, podle britského konzervativního europoslance Daniela Hannay, je už právě projednávaný zákon o „Statusu evropských politických stran“, podle něhož by do Europarlamentu směly jen ty strany, které mají politické zastoupení v nejméně čtvrtině členských států, přijímají bezvýhradně evropskou Chartu základních práv a nepropagují euroskeptickou politiku.
            Ministr Svoboda Čechům také rád vypráví, že o suverenitu v EU nepřijdou. Možná by měl ještě upřesnit, jaká konkrétní suverenita jim zůstane.
0/0
22.6.2004 9:33

Milkman_Dan

Re:
Mam dotaz, v cem je treba spatne mit spolecnou politiku v otazce Svobody, bezpeci a justice, Zemedelstvi, Zivotniho prostredi, Ochrany spotrebitelu atd...?? Nase soudy by napriklad potrebovaly poradnou lekci...
0/0
22.6.2004 9:42

Johny_S

Re:
Takže je lepší, když nám všechno nařídí shora a my už o ničem rozhodovat nebudeme? Tak nevím, vždyť ztrácíme samostatné rozhodování skoro ve všem podstatném. A proto ústavu nepřijmu. Budu hlasovat proti.
0/0
22.6.2004 9:55

Milkman_Dan

Re:
Znovu se ptam, v cem je spatna napriklad spolecna politika napr v oblasti zivotniho prostredi? Pletes si pojmy s dojmy, pokud jsme soucasti rozhodovaciho procesu, nikdo nam nic nenarizuje. tedy pokud nasi zastupci prijmou nejake SPOLECNE rozhodnuti, nejde  narizeni ale o prijatou normu. V Parlamentu CR take prijimaji zakony a ty se jim podrizujes. A uprimne receno, v EU alespon vedi co delaji. Nechci se te nejak dotknout, ale u piva se obvykle vsechno jevi velmi jasne a kazdy se citi byt genialnim politikem...
0/0
22.6.2004 10:12

Johny_S

Re:
Ale prosím tě. Když nás všichni přehlasují bez ohledu na náš názor, tak nám to prostě nařídí a my s tím nic nenaděláme. Společná ochrana životního prostředí je hezká věc a proti tomu nic nemám. Nelíbí se mi ovšem společná daňová politika, společná zahraniční politika, společná obrana, společný prezident, atd., atd. A taky se mi nelíbí, že chtějí zakázat euroskeptické strany, aby pokud možno opačný názor umlčeli (z čehož plyne, že se ho obávají a obávají se, že nemají dost argumentů, a proto využívají síly). To pak není demokratická diskuze. EU je byrokratické monstrum. Většina toho, co je v ústavě, už dohodla smlouva z Nice, proto je ústava zbytečná. Přidává věci, které pro nás nikterak výhodné nejsou.
0/0
22.6.2004 10:16

periculum

Re:
Nó jistě, v EU vědí co dělají. Bože ty seš tak naivní. Ty považuješ asi politiky za nějaké nadčlověky co, keří ti musí radit každý den co dělat co máš jíst, co si máš vzít nasebe. H Ň U P E. Asi chodíš každý den k volbám a nemůžes se dočkat až tam budeš svého oblínebého správce svého života co?  
0/0
22.6.2004 10:36

periculum

Re:
sorry oprava budeš mít svého politika
0/0
22.6.2004 10:38

Johny_S

Re:
Ne, on považuje jenom naše za korupčníky a naprosto neschopné, zatímco ti evropští jsou svátost sama. Stačí se podívat na takového Širáka nebo Berlusconiho, případně Kohla. Vždyť ti oplývají samými ctnostmi a ničeho špatného se nedopustili. A korupční aféra na Eurostatu  je přece taky úplně jiné povahy než ty zavrženíhodné korupční aféry u nás. Je totiž evropská, a proto lepší. Evropská unie náš vzor a nikdy jinak
0/0
22.6.2004 10:39





Najdete na iDNES.cz