Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý čtvrtý Čech: V dětství mě doma bili

Pro většinu školáků právě teď začíná období největšího stresu. Známky jsou uzavřené a vysvědčení se blíží. Podle průzkumu Nadace naše dítě má přitom z dětství zkušenost s různými druhy fyzického týrání přibližně každý čtvrtý Čech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Modráček

Je to tak
Přikláním se k názoru, že se u nás nepřiměřeně používaly fyzické tresty. Teď už je to snad lepší, ale dříve...raději o tom nemluvit. V mnoha případech by to do rodičů nikdo neřekl, neboť na veřejnosti vystupují jako spořádaní občané.
0/0
19.6.2004 14:29

sunka007

tyrani
Rekl bych ze dnes tyrani deti ze strany rodicu je spis psychicke povahy nez fyzicke. Citove vydirani, urazky, ponizovani a leceni vlastnich mindraku. Pak se z takych deti stavaji lide z malou sebeduverou a sebeuctou, maji problemy s komunikaci s okolim.
0/0
18.6.2004 15:23

meander

kdyby jen v dětství...
http://www.doktorka.cz/run/chat/treplies.asp?message=2376&page=8
0/0
18.6.2004 14:33

Densemann

Smyčcem to bolelo...
Vždycky když jsem zahrál falešně... Dokonce i učitelka v LŠU - Ruska ta mě řezala, ale pak mi vždycky dala pětku (jedničku)... A doma mě řezali znova, kvůli pětce.
0/0
18.6.2004 11:53

le-on

no...
souhlasim s tim, co bylo napsano v zaveru clanku - zalezi na situaci. rozhodne ale ne tyrani, ponizovani a podobne. taky nejsem zastance "fackovani" - to totiz taky obvykle neni o bolesti, jako spis o ponizeni... doma nas sice obcas serezali, ale obvykle zaslouzene a tradicnim zpusobem - v zadnem pripade ne tak, aby mohlo dojit k ublizeni. stacilo, kdyz si clovek chvili nemohl sednout na zadek... nyni to jako otec praktikuji stejne - ale posledni dobou se to lepsi. na fyzicky trest dojde obvykle mene, nez jednou za mesic... a je zvlastni, ze pokud si dite uvedomuje, ze dostava zaslouzene, tak potom malokdy nejak moc breci. jenom uvedu priklad pro ty, co nemaji deti, aby si nemysleli, ze jsem sadista - pokud petilete dite neposloucha matku, haze jidlo po zemi, vytahuje veci, ktere nesmi, rozstriha vam neco, i kdyz vi, ze nesmi... tak je dobre ho usmernit. uzitecny je take respekt, ktery dite ziska, pokud vi, ze nemluvite do vetru. a obcas jsou v zivote situace, kdy je potreba, aby dite poslechlo, aniz byste meli moznost ho k tomu donutit...
 
kazdopadne, docela bych veril, ze ve vetsine nasich rodin, je pouziti sily neprimerene, resp. dochazi k tyrani a ponizovani.
0/0
18.6.2004 11:23

_Sandstorm_

Hm
Většina Čechů jsou hrdinové, co si frustraci vylévají doma na dětech, než aby se příčině té frustrace postavili čelem. Kupodivu vzdělání a postavení v zaměstnání nerozhodují.
 
Snad se postupem času generace trochu převychovají a 21. století přijde i do českých rodin. Na druhou stranu mít tu nevychované spratky a'la USA taky není příjemná představa. Chce to zlatou střední cestu, kterou neznám, a proto ještě děti mít nechci.
0/0
18.6.2004 11:21

GUG

No
Stačil mi název článku a už jsem očekával ty komentáře od "mírumilovného" českého národa o tom, jaká je násilí páchané na dětech dobrá a užitečná věc. Nezklamali jste mě, Češi!
0/0
18.6.2004 11:04

paja2000

Re:
tebe doma malo mlatili, to je jasny!
0/0
18.6.2004 11:05

GUG

Re:
Pleteš se. Rodiče mě mlátili docela dost. A mohou se připravit na to, že až budou staří a nemocní a budu se zase já starat o ně, budu je mlátit stejně jako oni mě. Tomu se říká zpětná vazba, víš?
0/0
18.6.2004 11:18

_Sandstorm_

Re:
Spíš se o ně hezky postarej a poskytni jim veškerou péči. Občas ale svoje dětství připomeň a pak je v tom "nech ležet". Pokud mají trochu svědomí, bude to pro ně větší ponaučení a trest, než kopance a mlácení hlavou o zeď.
0/0
18.6.2004 11:23

admiral_Atvar

Re:
nepomuze. matka nas take bila a dnes, kdyz ji to pripominame, tak jen ta starena egoisticky tvrdi, ze delala dobre. neciti vycitky.
0/0
18.6.2004 12:45

Rebby

Re:
Aha, takže bitý starých a nemocných je v pořádku? Vy nejste úplně svéprávný, že?
0/0
18.6.2004 11:35

Rada8

Re:
TOTO bohužel většinou vyroste z těch bitých dětí.
děti jsem nebila a nebiju. věřím, že i tak z nich vyrostou slušní lidé. z okolí mám zkušenost, že právě ti, co byli biti hodně vyrostou v zakomplexované jedince, kteří pak rádi druhým ubližují.......
0/0
18.6.2004 11:52

Isbjoerna

Re:
Bití starých a nemocných je stejne v neporadku jako bití detí!
0/0
18.6.2004 11:53

Isbjoerna

Re:
"mírumilovného" českého národa
 
Tento pojem je jen produkt komunisticke propagandy.
 
I já, kdyz jsem videla titul clanku, jsem si predstavila komentare Cechu v podobe "zadna spravedliva facka neuskodi", "mnê to take neskodilo" a pod.
 
Kazda facka uskodi! A kazdou facku, kterou date svym detem vrati vase deti vasim vnoucatum. Nasili bez konce.(?)
Doufam, ze si ve vasi demokraticke zemi uvedomi nova generace, ze bít díte je jen projevem vasi vlastni neschopnosti resit problemy konstruktivne.
0/0
18.6.2004 12:02

rakoska

Re: podivej Isbjoerno
ja i moji vrstevnici jsme byli biti relativne casto a to proto, ze jsme si to asi zaslouzili...nejake rozebirani duvodu proc jednu natahnout nebo ne je hloupost...natolik rychle premyslim a rozhoduji se
0/0
18.6.2004 20:53

Isbjoerna

Re: ze jsme si to asi zaslouzili
, Zadne dite si nezaslouzi, aby bylo ponizovano - a uz vubec ne ponizovano svymi rodici!
0/0
18.6.2004 20:57

rakoska

Re: rikej si tomu
jak chces....ted je modni pouzivat tyto terminy jako ponizovani, stres atd. Proste za "naseho detstvi" to bylo jinak a vyrostli jsme vsichni skoro /az na par vyjimek/ ve slusne a normalni lidi..
0/0
19.6.2004 7:55

kliiidek

Tusim Komensky..
.. prohlasil : Metla vyhani deti z pekla.   Tyrani urcite ne , ale zaslouzena na pr.. neni od veci. A navic: Primluvil bych se za znovuzavedeni fyzickych trestu do skol (v rozumne mire ovsem). Mam par kamosu ucitelu a kdyz slysim, co si ti zmetci dneska dovoluji..
0/0
18.6.2004 11:02

BBarret

Týrání určitě ne!
Ale škoda facky,která padne vedle,když je řádně zasloužená.
0/0
18.6.2004 10:34

vandor

Re:
...   jakkoli fyzicky trestat za známky jest absurdní   ...  
0/0
18.6.2004 11:03

BBarret

Re:
Já nemluvím o známkách,ale o lumpárnách.Já když jsem jako kluk sousedovi rozbil okno prakem,tak jsem dostal takovou,že už jsem na okno ani nazamířil.A pomohlo to!
0/0
18.6.2004 12:12

Bzik

S tím
se dá jen souhlasit. Já sem doma taky občas ňákou schytal, a asi vždy po právu a nijak mne to nepoznamenalo. Mám doma dvě kvítka a občas na prdel jedna přiletí.
0/0
18.6.2004 10:31

pinguinone

... pan profesor
..Matejcek je clovek , ktereho si vazim...
0/0
18.6.2004 10:31

Rebby

Hmmm
Ona je otázka, co to ještě je výchovná facka a co už je oněmi odborníky považováno za týrání dětí. Dávat totiž do stejné úrovně svazování a facku mi připadne poněkud nelogické. Nu, vždyť už pan Menšík říkal, že:"... facka ve správnou chvíli je mnohem lepším řešením, než o tom za 14 dní planě tlachat na rodičovském sdružení." :o) Ale samozřejmě, všeho s mírou.
0/0
18.6.2004 9:58

vandor

Re:
...   s vladimírem   ...
0/0
18.6.2004 10:57





Najdete na iDNES.cz