Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na kandidátkách má být polovina žen

Už v příštích parlamentních volbách se možná o hlasy voličů bude ucházet stejný počet žen a mužů. Vláda v noci na čtvrtek rozhodla, že chystaná novela volebního zákona by měla zajistit rovnoměrné zastoupení obou pohlaví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blackshield

Jo?
Tak my teda požadujeme, aby mezi kopáči, horníky a zedníky bylo padesát procent ženských. Samozřejmě taky v armádě a mezi dřevorubci. A taky mezi stěhováky...
0/0
18.6.2004 18:30

Leto_Atreides

K čemu by to vedlo?
Do politiky se všude na světě spíš hrnou muži než ženy, je mezi nimi tudíž i větší konkurence. Mít v zastupitelstvu nějaké slepice jen proto, že se musejí splnit kvóty, dal bych jim to holkám pořádně sežrat.
Češi jsou přes všechny sebemrskačské výtky pseudomunanistů lidé tolerantní a se zdravým selským rozumem. Dobře vědí, že vybírat si kandidáta podle pohlaví je naprostá ubohost. Doufám, že páni poslanci (a paní poslankyně) to vidí stejně.
0/0
18.6.2004 18:06

recnik

A co na to Listina?
Nic proti ženám. Bylo by pěkné, kdyby jich tam bylo více, ale jestli tohle projde, pak spálím demonstrativně ústavu a Listinu zákl.práv a svobod. Jestli mě nechrání od toho, že mi někdo řekne: Hele, jsi sice schopnej, rádi bychom tě zvolili, ale půjde tam spíše tahleta kačena, i když je blbá, jen proto, že má p.ču, tak je opravdu k ničemu!
0/0
18.6.2004 15:46

majiri

" Hrdá maskulina se ozývají"
  Až na čestné výjimky se v této diskusi projevuje  naprostá deformace naší společnosti, která  není schopná vyrovnat se  s vývojem.  Společnost by si měla uvědomit, co jí ( a hlavně její mužské části),  přináší zrovnoprávnění.    Víc přemýšlejme, urážkami a sprostými slovy se nikdy problémy  nevyřeší !!!!!!!!!!!
0/0
18.6.2004 13:19

Leto_Atreides

Tak prosím...
Co mi prosím, jako bílému, relativně vzdělanému, pracujícímu muži přináši toto jak říkáte "zrovnoprvnění"??? Čím se tedy poblémy vyřeší? Hrdá maskulina poslouchá...
0/0
18.6.2004 18:26

Blackshield

Re:
Příspěvek od řečníka to vyjadřuje naprosto jasně.
0/0
18.6.2004 18:28

Templ

Mělo by být ještě uzákoněno,
že nadpoloviční většina politiků nesmí být pitomci....ale to by snad už bylo příliš velké omezení...
0/0
18.6.2004 13:08

Templ

To už se tam dostane kde kdo...
ženy nemají moc zájmu o politiku. A jak vlastně poznají, že se jedná o ženu a ne o převlečeného neúspěšného politika, který se snaží zajistit svůj postup?
0/0
18.6.2004 13:06

mrzoutek

rovnomernost
Ano, jednoznacne, musime  zajistit aby na kandidatkach  bylo stejne mnozstvi modrookych jako hnedookych, blondatych jako rezavych a tmavovlasych, aby odpovidal media veku, aby bylo procentu sexualni mesin zastoupeno na kandidatkach jako v realnem prumeru obyvatelstva ! Nesmime zapomenout ani na narodostni mensiny, jejich zastoupeni na kandidatkach musi byt tak to same jako v ostatni populaci.
AT ZIJE ROVNOPRAVNOST !!!
Samozrejme nesmime zapomenout na nase mentalne postizene obcany, u nich bych byl pro 100% pozitivni diskriminaci, urcite to bude lepsi volba nez ted
0/0
18.6.2004 10:06

1_130_202_135

Re:
Určitě - rovné šance pro všechny. Jen nechápu, proč ten poslední odstavec - vždyť tihle mentálové mají ve vládě sto procent už dnes!!!!
0/0
18.6.2004 10:12

habit

Re:
... a samotny premier jde napric vsemi kategoriemi...
0/0
18.6.2004 10:26

mike-š

Re:
jo premiér už je skoro dokonalej. chybí mu jen prsa a vývod konečníku z břicha a je menšinovej král :-)
0/0
18.6.2004 12:07

habit

A jeste bycj se postaral...
... aby byla kandidatka "rovnomerneji rozlozena" s ohledem na vek. Nemeli bychom zapominat ani na ty, co nosi bryle - jejich pohled je taky trochu jiny. Nejjednodussi asi bude vypracovat jednoznacnou smernici, jak se ma kandidatka sestavovat, a kdo na kterem miste ma byt. A stejnou smernici (nebo rovnou zakon) pro volice, aby vedel, koho volit.
0/0
18.6.2004 9:47

Kyki

nene
Moje přesvědčení je ostře antifeministické. Ženské jsou od výroby k něčemu jinému než chlapi (oni ty děti prostě neporodí). Přijde mi úplně normální, když žena vaří a chlap zase tahá těžký věci, stejně jako to, že každej má nějaký typ práce, který mu vyhovuje, a to, že nejsou ženské v politice, prostě znamená, že je to nebaví, a ne že bychom povinně měli na to vypisovat nějaký místa a podobně (samozřejmě pokud v nějakých zemích zabraňují ženám ve vzdělávání, je to něco jiného, to už se mi nelíbí). Taky mi přijde úplně normální, že chlap dostane za stejnou práci více peněz, však zas té ženské podrží dveře, pustí ji sednout v tramvaji... No prostě je to rozumně rozdělený od přírody a kdo se snaží tuhle rovnováhu porušovat, je divnej (spíš divná
0/0
18.6.2004 9:40

karoten

Re: Není to přirozený
Jenom dlouhodobě zavedený. Rovnováha je možná v nejrůznějších pozicích, ta soušasná je jedna z možných rovnovah.
Moje přesvědčení je nevyhraněně feministické
0/0
18.6.2004 9:57

Nicker

Re:
Hele, kdyžb seš takovej zastánce rovnováhy, zkus navrhnout, aby ženský chodily do důchodu stejně jako chlapi a aby měly při práci stejnou produktivitu jako chlap. Myslím, že by tě ty baby utloukly sami. Od toho je ženská ženskou a chlap chlapem. ženská od přírody neumí řešit problémy - na to je chlap. Žensk¨á nikdy nic nerozhodne - to zase musí chlap. Nejsem proti nim, ale stejně jako chlap dělá špatně některý věci,tak zase ženská neumí tak dobře to co chlap. A tak to je a NEMÁ smysl to měnit. Nebo jsi taky zastánce toho, aby ženský čůrali ve stoje ? Jestli ano, tak si nech implementovat prsa,aby rovnováha byla dokonalá
0/0
18.6.2004 10:10

karoten

Re: Babi bi mně neutloukli
Pač by na mě nedosáhly. O tom co má smysl dělat nebo nedělat se rozhoduje každej jeden sám, a může pro svoji ideu získávat další. Tebe nezískaly feministky - zřejmě pud sebezáchovy....
Divil by ses jakou maj ženský produktivitu. V jejich očích je zas problematická ta mužská, chápeš? Každej posuzuje co mu vlastní.
Ženská umí řešit problémy, přijímá neustále rozhodnutí, to jenom chlap tvrdí že ne - protože ženský rozhodování nepovažuje za Rozhodování....a přitom často dělá to co chce ta jeho
0/0
18.6.2004 10:42

Nicker

Re:
Což je evidentně tvůj případ
0/0
18.6.2004 10:54

Isbjoerna

Re: ženská od přírody neumí řešit problémy - na to je chlap
Chlap jako ty?
 
Vidim, ze jsi jeste nevyresil zakladni problem ceskeho pravopisu.
 
Jsem zastance toho, aby muzi čůrali vsede do toalety a neznecistovali svou moci toalety a pruchody domu!
0/0
18.6.2004 12:18

Viktor N.

Re:
Umři!
0/0
18.6.2004 14:03

2Mac7

Re:
0/0
18.6.2004 20:29

2Mac7

Re:
0/0
18.6.2004 20:30

Leto_Atreides

Feinistky sice bytostně nesnáším...
...ale vzpomeň na Kleopatru, Kateřinu Velikou, Marii Terezii, Margaret Thatcherovou ... některé ženské prostě dokáží racionálně politicky uvažovat; proč jim v tom bránit, jsou-li dobré.
Ale diskriminace (jakákoliv), "gender" demokracie (nějak podezře mi připomíná "demokracii" lidovou), Patočkovic zelené náboženství... tyto stupidní ideologie, které nahradily v moderní době komunismus/fašismus/"víru", to vše nám může naši svobodu pěkně okleštit...
0/0
18.6.2004 18:20

2Mac7

Re:
.. ženská od přírody neumí řešit problémy - na to je chlap. Žensk¨á nikdy nic nerozhodne - to zase musí chlap....ukázka mužské "inteligence" ?
0/0
18.6.2004 20:28

2Mac7

Re:
... No prostě je to rozumně rozdělený od přírody .....Taky mi přijde úplně normální, že chlap dostane za stejnou práci více peněz, však zas té ženské podrží dveře, pustí ji sednout v tramvaji...
0/0
18.6.2004 20:23

mike-š

k*o*k*o*t*í stát
už se v tomhle zas*aným státě nedivím ničemu. ještě by to chtělo povinnost pro každou firmu zaměstnat 2-3 romy a je posekáno. Dělám v poradenské firmě, tady by se vyjímali. :-)
0/0
18.6.2004 9:25

karoten

Všickni ste trupky
Jak tu ste a blbě pindáte. A ta asi jediná žencká ouplně největčí.
Já jsem jednoznačně pro.  Než mě odsoudíte jako debila, zkuste se zamyslet. Rozhodně ten návrh neprojde - to za a). Ženskej pohled v praktickým ovlivňování státní politiky tragicky chybí, pravda, nějaký ženský v politice máme, jenže to jsou "ženský výjimky" Neuvěřitelný hloupý střeva jako ta znechucená poslankyně za ODS. To není normální ženství. Nebo Kačenka Dostálová, s.Volfová a podobný novotvary.....
My strašně moc potřebujem dostat do politiky normální ženský cítění, smysl pro praktický řešení bez ponižování a agrese k zastáncům jinejch priorit.
Ženskej pohled vám dokáže vyrazit dech i zbraně - směřuje totiž k řešení bez ambic na "vítězství". Jsme hlupáci když se vzdáváme takovýho výkonnýho potenciálu ke správě.
Přál bych si aby se náš parlament skládal aspoň ze třetiny z ženskejch, ale z těch obyčejnejch chytrejch Horákyní.
0/0
18.6.2004 9:21

Nicker

Re:
Máš pravdu, nejvíc mi chybí pohled bývále poslankyně Volfové,té nenažrané prasnice. I když ta kozatka Buzková mi to svými názory dost vynahradila. Škoda, že se do EU nedostala Dolly. Dovedeš si představit tu sestavu kdyby vedle křivohubýho Ransdorfa a stbáka Falbra seděla Dolly ?   Pokud potřebuješ ženskou nadvládu, navštiv nějakou dominu .
0/0
18.6.2004 9:27

mike-š

Re:
máš s ženským pohledem v něčem pravdu, ale problém je ve formě. Když s tímhle někdo přijde, očekával bych, že ve vlastní straně zkrátka nominuje více žen a po ftákách. Nařizovat to direktivně je dementní opatření. I když charakteristické pro levici. Regulovat, regulovat a zase regulovat.
0/0
18.6.2004 9:28

1_130_202_135

Re:
Třetina? Já bych zůstal u těch polovin. Osobně jsem tzv. "horňák" a preferoval bych tedy horní poloviny - ale o tom by se mohla vést široká demokratická diskuze napříč celým politickým spektrem. Je to poměrně složité rozhodnutí, kterou polovinu žen do vlády. Už dnes si z nás vláda "dělá kozy" (horňáci), "dělá prdel" a "sere na nás" (dolňáci). No a celé je to v podstatě na p**u - takže je potřeba posílit horní poloviny!!!!
0/0
18.6.2004 9:31

Nicker

Re:
 
0/0
18.6.2004 9:33

karoten

Re: Souhlas.
Nejmíň polovičky! Už v zájmu symetrie...  
0/0
18.6.2004 9:52

Sudajev3

IMO
No ještě to tak a bude to tady jak v kurníku, brr hrozná představa.
0/0
18.6.2004 9:19

mmkk

Opravdu geniální :o)
Takže, když zase nějaký chytrák kdekoliv na světě něco vymyslí a prosadí, tak si naše velechytrá vláda řekně, že by to mohla taky prosadit, aby bylo vidět, že aspoň něco dělá  
 
A nebylo by lepší to nechat na samotných ženách, zda na těch kandidátkách chtějí být nebo ne ?
 
Já osobně žádnou takovou neznám a zájem žen o politiku je výrazně menší než u mužů. Navíc už takhle máme v parlamentu a na zastupitelstvech spoustu hlupáků a lidí, kteří nic jiného dělat nemohou.
0/0
18.6.2004 9:04

Ivor

jojojoi
A deset procent cikanu!!!  A ne ze budou mit jina cisla nez 1,2,3,4,5
0/0
18.6.2004 8:58

dywan

jen tak dál
.. a polovina musí bejt vysokejch a polovina malejch a polovina hubenejch a polovina tlustejch a polovina inteligentních a polovina dementních ..... to je ono jen tak dál.
0/0
18.6.2004 8:54

mmkk

Re:
" ... a polovina dementních "
Mě občas připadá, že těch dementních je na kandidátkách většina. A nebo je jich většina z těch zvolených. Jinak by se podobné návrhy zákonů snad ani neobjevily
0/0
18.6.2004 9:08

Nicker

Oni nemají nic lepšího na práci ??
 Vláda mi připomíná šumaře, kteří hráli na Titanicu když se potápěl. Navrhuji, aby příští bod na jednání vlády byl, že minimálně půlka poslanců musí být teplouši a půlka poslankyň lesbi. Dále by vláda mohli projednat, že půlka rodících se dětí musí být inteligentní a půlka debilové - to aby vláda a parlament nedopadl jako nejvyšší soud   Tfuj,tfuj,tfuj,vláda se vedle městské policie již dlouho řadí k nejzbytečnějším věcem v tomhle Absurdistánu.
0/0
18.6.2004 8:53

Densemann

Představte si polovinu žen na EURO2004!!!
Je to nemsmysl. Myslím, dělat to takhle násilně.
0/0
18.6.2004 8:44

zena_zdena

NESMYSL
 Jsou to xxxx, když si myslí, že půjde víc žen do politiky. Myslím, že když tam některá chce jít a má tyhle ambice, tak se tam může dostat, ale většina žen tyto ambice nemá.
Je to stejné, jako by nařídili, že má být stejně učitelů v MŠ jako učitelek (já neznám ani jednoho). V naší zemi by ho stejně někdo obvinil , že je pedofil, protože u nás není zvykem, aby se muži starali o malé děti. (škoda )
0/0
18.6.2004 8:19

KeoghHarry

...banda b l b ů
...je to banda b l b ů a asi nás už ničím nepřekvapí...každopádně by měli táhnout do zadele...
0/0
18.6.2004 8:17

hovnival-

@@
v kazde strane by mel byt alespon  jeden hovnival
 
 
0/0
18.6.2004 8:10

1_130_202_135

Re:
No těch, co si pilně valí před sebou svou "kuličku", je tam dost a dost - od leva přes střed až do prava
0/0
18.6.2004 9:06

dousak

nabor zen
Jsme nove vznika strana a mame problem s clenskou zakladnou mezi zenami, nebot zadna z potencialnich clenek strany nedokaze splnit podminky vstupu. (bezezbytkova konzumace stranickeho jidla + 6piv) Jak mame pak postavit kandidatku? http://spk.ksylon.cz 
0/0
18.6.2004 7:51

Jirka Š. Svejkovský

Proberte se, páni volení zástupci
Každá minuta vašeho vystoupení v zákonodárných sborech stojí hromadu peněz z daní. Z našich daní, na které se každý rok v březnu skládáme. Platíme je v dobré víře, že budou použity v našem zájmu.
Není dokončená reforma (podle mě ani nezačala), neklesá nezaměstnanost, roste státní dluh a vy se zabýváte takovými zhovadilostmi!! Vyhazujete prostředky oknem na bezduché plácání!! Už chápu, proč musíte mít imunitu, soudy by nic jinýho neřešili než žaloby na zpronevěru státních prostředků!!!
Uff, to jsem se rozčilil. No nic, jdu pracovat, aby bylo na daně :(
0/0
18.6.2004 7:33

Blackshield

To je diskriminace!
Co slepci? Hluchoněmí? Kynologové? Instalatéři? Opravdu skvělý nápad, takže my nebudeme obsazovat posty podle schopností, ale podle toho, jak se kdo narodil... Ku*va, proč zrovna já mám takovou smůlu a narodil jsem se jako muž, běloch a k tomu ještě bez postižení? Vždyť takhle jsem ta nejhorší špína s nejmenšími právy
0/0
18.6.2004 1:40

Johny_S

Re:
A to ještě zapomínáš na homosexuály. Za pár let si třeba někdo vzpomene, že tvoří přinejmenším 4% populace a uzákoní.... No, radši nemyslet. Nebo takoví "nepřizpůsobí spoluobčané". Kolik jich je na kandidátkách politických stran? Přitom jich je v Čechách až několik set tisíc a tvoří přibližně 5% populace. To vláda uzákoní i to, aby je pozitivně diskriminovala? Je to prostě kravina a názorná ukázka socialistického uvažování. A doufám, že mají poslanci dostatek soudnosti, takže to neprojde. Jinak by to měl zamítnout Senát, a pokud ani on ne, věřím v soudnost prezidenta.
0/0
18.6.2004 2:02

Dr. Fe1

Re:
Vyjímečně s Tebou souhlasím, že je to tvrdá diskriminace. Zvýhodňovat někoho na základě nějáké jeho biologické vlastnosti je naprosto jasně v rozporu se základními lidskými právy. Je ostuda, že se tahle tzv. "pozitivní" diskriminace v mnoha rádoby demokratických zemích vyskytuje. I tzv. "pozitivní" diskriminace je diskriminace všech ostatních nezvýhodněných, a na tom není nic pozitivního.
0/0
18.6.2004 7:32

Blackshield

Re:
No ne  To si zapíšu do deníčku zlatým písmem  Ale vážně, nejvíc mě děsí, že dopadneme jako Norsko, kde musí ze zákona být rovnoprávně zastoupení dokonce i ve vedení podniků. To je ta největší zhovadilost, co jsem kdy slyšel. Jednak ekonomické a technické školy studuje mnohem více mužů a jednak většina žen má problémy s rozhodováním (výjimky se prosadí tak jako tak). Takže to dopadne asi takhle: "Ano, pane, víme, že jste výborný a schopný, ale bohužel musíme zaměstnat ženu. Takže místo vás vezmeme blbku, terá nerozezná inflaci od investice, protože žádná jiná na trhu práce není. je nám líto."
0/0
18.6.2004 18:35

2Mac7

Re:
Ony se snad nyní "posty" obsazují podle schopností ?  Zachovejte klid, postižený jste , jen si to neuvědomujete
0/0
18.6.2004 20:33





Najdete na iDNES.cz