Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Za antiradar bude hrozit pokuta 200 tisíc

Lidem, kteří chtějí uniknout policejním kontrolám rychlosti a pořídili si takzvané antiradary, bude zřejmě v budoucnu hrozit pokuta až dvě stě tisíc korun. Poslanci se takovou změnu rozhodli prosadit do novely silničního zákona, kterou příští týden bude projednávat sněmovna.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

zemlin

18. 7. 2004 5:48
Jo to šílenost, trochu moc ujeté-výše pokuty, musíme se bránit takovým nesmyslům, pojďme zviditelnit
Zkusme dát hlavy dohromady! Víte někdo o možnosti více zviditelnit nějakou diskusy na téma antiradarů, která by mohla i zrušit nebo zmírnit tuto navrhovanou a myslím nesmyslnou sankci! Odborná veřejnost, články v dalších mediích atd.?! Napište!
Sám jsem antiradar před pár roky občas používál. Byl to ještě starší model, který signalizoval "pípal" snad skoro pořád, každých pár kilometrů, tedy jsem si na něj zvykl jako na společníka.., alespoň jsem nikdy neusnul za volantem.. Jsem sice mladý člověk, tedy 23let, ale za sebou mám už asi 250 - 300 tis km, což myslím není málo a pokládám se tedy za celkem zkušeného řidiče..
Dělám obchodní činnost a tedy často pracovně cestuji autem po ČR.
Neměl jsem nikdy žádnou havárii, tedy jednou ano, ale tu jsem sám nezavinil..! Tvrdím, jezdit rychle nemusí nutně znamenat jezdit nebezpečně! Podle mě takový sváteční řidič s letitou škodovkou, který jede mimo město 60kou, já za ním musím čuchat spaliny z jeho moturu, který evidentně palí i olej není nic příjemného, pokud člověk jezdí často autem..! Navíc takový řidiči mají často nepředvídatelné reakce.
0 0
možnosti

zemlin

18. 7. 2004 5:48
Jo to šílenost, trochu moc ujeté-výše pokuty, musíme se bránit takovým nesmyslům, pojďme zviditelnit
I když sám vlastním silnější auto s 3litrovým motorem o výkonu 155 kW nejsem zástánce šílenců, kteří jedou po městě či v obci 150 kou.., Pokud projíždím hlavním tahem mimo obec/město, jezdím kolem 120, což ostatně skoro každý.. tedy víc než 90, což pokládám ale za bezpečné – mimo obec, na dálnici občas jezdím kolem 150, vyjímečně občas na pár minut proženu auto kolem 200 km/h, ale tak, že nikoho neohrožuju ani neomezuju, v obci se snažím rychlost dodržovat, většinou jezdím do 60 km/h – opět jako každý.., vyjímečně jedu obcí víc jak 60tkou.. a pokud mám či nemám antiradar nejezdím v obci ani rychleji ani pomaleji! Myslím, že ti kteří souhlasí s výší pokuty 200 tis za antiradar nejsou informovaní a nebo jsou řidiči, kteří jezdí tak 5-20 km do práce a z práce a na víkendový nákup..,   tedy často necestují a mnohdy taky zavidí těm luxusnějším autům obzvášť pokud tam sedí mladej kluk a nedej bože, aby je ještě tak předjel..! Souhlasím s tím, že "antiradar v autě" neznamená automaticky "jezdím nebezpečně" nebo "jezdím rychle". To prostě záleží na řidiči a né jestli má či nemá antiradar. Pokutovat modrý majáček na normálním osobním autě nebo aktivní antiradary, které ruší funci policejního radaru je myslím   opravněné a je to k zamyšlení, ale pokutovat 200 000 Kč přítomost pasivního radaru, který v podstatě nedělá nic jiného, než že signalizuje možnost přítomnosti radaru je myslím nesmysl!
0 0
možnosti

zemlin

18. 7. 2004 5:47
Jo to šílenost, trochu moc ujeté-výše pokuty, musíme se bránit takovým nesmyslům, pojďme zviditelnit
A přitom někteří naši ministři nejen této současné vlády se prohánějí po dálnici rychlostí přesahující 250 km/h, aby stihli fotbal nebo jednou městěm kolem základní školy skoro 100-kou a neumějí vysvětlit ani důvou proč tak spěchali.. A tihle naši politici o tomto právě rozhodují.. Tohle není jen záležitost pokutování antiradarů ale i příprava bodového systému, to bude za chvíli každý druhý bez řidičáku.. Proč vláda a policie řeší jak pokutovat, zavádět represe a žádná prevence..?! Proč se pořád řeší problém B nebo problém C a né "problém A". Proč se třeba neřeší stres, který je u nás větší než v západní evropě?! U nás se pracuje více hodin denně, mnohdy ve stresu a to se také přenáší i na silnice!! A proč policie pokutuje na přehledných úsecích a ne třeba ve městě před základní školou, školkou atd.? Co třeba Šterboholská ulice v Praze, přehledný úsek, viditelnost nejméně půl kilometru, dva proudy v jednom směru a maximální rychlost 50tka..? A ještě ke všemu tam chybí značka omezující rychlost, ono po sjezdu z dálnice to není pro nemístního řidiče tak jasné, kolik se tam má maximálně jezdít. Policie tam vydělá za den v pohodě půl milionu, když každému běžně napaří 1000 Kč, za rychlost 65 km/m! To pak mají odměny a každý třetí bere do vlastní kapsy bez potvrzení!!!   Na tyhle úseky by se myslím antiradary měli naopak rozdávat jako represe prosti policii! Zkrátka a dobře, pasivní antiradary by měli být myslím povoleny(a né je pokutovat tak horentní sumou), pokutovat by se měli úplně jiné věci! Zajímalo by mě, kdo rozhoduje o tom, kde stojí policejní hlídky- Čepičáři s radary a kde naopak ne! Děkuji!
0 0
možnosti

zemlin

18. 7. 2004 4:55
Jo to šílenost, trochu moc ujeté-výše pokuty, musíme se bránit takovým nesmyslům, pojďme zviditelnit
Zkusme dát hlavy dohromady! Víte někdo o možnosti více zviditelnit nějakou diskusy na téma antiradarů, která by mohla i zrušit nebo zmírnit tuto navrhovanou a myslím nesmyslnou sankci! Odborná veřejnost, články v dalších mediích atd.?! Napište!
Sám jsem antiradar před pár roky občas používál. Byl to ještě starší model, který signalizoval "pípal" snad skoro pořád, každých pár kilometrů, tedy jsem si na něj zvykl jako na společníka.., alespoň jsem nikdy neusnul za volantem.. Jsem sice mladý člověk, tedy 23let, ale za sebou mám už asi 250 - 300 tis km, což myslím není málo a pokládám se tedy za celkem zkušeného řidiče..
Dělám obchodní činnost a tedy často pracovně cestuji autem po ČR.
Neměl jsem nikdy žádnou havárii, tedy jednou ano, ale tu jsem sám nezavinil..! Tvrdím, jezdit rychle nemusí znamenat jezdit nebezpečně! Podle mě takový sváteční řidič s letitou škodovkou, který jede mimo město 60kou, já za ním musím čuchat spaliny z jeho moturu, který evidentně palí i olej není nic příjemného, pokud člověk jezdí často autem..! Navíc takový řidiči mají často nepředvídatelné reakce.
  I když sám vlastním silnější auto s 3litrovým motorem o výkonu 155 kW nejsem zástánce šílenců, kteří jedou po městě či v obci 150 kou.., pokud projíždím hlavním tahem, tedy silnice I. třídy, občas jedu rychleji než 50, ale tak do 60-70 km/h a pokud mám či nemám antiradar nejezdím v obci ani rychleji ani pomaleji!
0 0
možnosti
zavřít

AlienDUDE

21. 6. 2004 0:50
btw
, mj, ze tu nejde o antiradary, ale o pravnickou klicku jak policie muze oduvodnit jakkoliv podrobnou "domovni" prohlidku jakehokoliv auta kdykoliv , taky si myslim ze to nema nic spolecneho s dopravni policii a bezpecnosti silnicniho provozu ale mnoho s gorssouvou predstavou o vysnenem policejnim state. ......... ale treba si to myslim jen ja....
0 0
možnosti

AlienDUDE

21. 6. 2004 0:54
Re:
, btw s oduvednenim ze jednu elektroniku hledam vam tam jinou bez vaseho vedomi taky muzu pridat - napr......... - a velky soudruh bratr rad naslouchá:-)
0 0
možnosti

GhorX

20. 6. 2004 14:23
.
Antiradar, tedy zařízení pro aktivní rušení policejního radaru zcela logicky musí být zakázáno, protože policie samozřejmě musí mít možnost rychlost změřit. Nicméně se domnívám, že detektor radaru pod označení, použité v článku, nespadá - a popravdě řečeno nevidím jediný důvod, proč by mělo být jeho držení zakazováno. Moje důvody : 1) Jezdím víceméně podle pravidel (mám na mysli rychlost) a jako každý, kdo pravidelně absolvuje jednu trasu znám místa, kde při znalosti situace je omezení rychlostí bezdůvodné. Pro mně typickým místem je vesnice, kterou 2x denně projíždím, a kde s vyjímkou jedné části lze zcela bezpečně jet devadesátkou, hlavní tah je totiž veden po okraji, kdy vpravo je pole (za nímž jsou rodinné domky) a vlevo poměrně dlouhý úsek s betonovým plotem. S železnou pravidelností na tomto úseku DP měří rychlost - ačkoliv i sami policisté mi naposledy řekli (63 km/h, 300,-), že jim omezení v této části obce připadá stejně nesmyslné, jako mě. 2) Argumenty, že při zjištění aktivního radaru a následném prudkém omezení rychlosti může dojít k havárii neberu - pokud jedete v koloně, nic Vás nenutí jet rychlostí prvního auta a je jenom VÁŠ problém, když nezvládnete snížit rychlost, jako ten první. Dokonce si myslím, že by nebylo nijak technicky ani finančně náročné na kritická místa nainstalovat pseudoradary, které by široko daleko vysílali falešné signály - něco podobného už policie používá dlouho, jistě znáte cedule s nápisem "úsek měřen radarem". 3) Případný zákaz detektorů radaru je nekontrolovatelný. Já osobně bych jen velmi nerad byl v situaci, kdy bych musel dopravnímu policistovi vysvětlovat účel každého kousku elektroniky ve svém autě - detektor radaru totiž může vypadat opravdu různě, stejně jako jsou velmi různé i znalosti a schopnosti dopravních policistů.
0 0
možnosti

Tutek

21. 6. 2004 16:27
Re: V žádném
případě se tímto nechci zastávat policie, ale jako Ty jezdím denně do práce autem a s Tvým posouzením situace nemohu souhlasit, jednou jsi v obci a je tam možnost zvýšeného výskytu chodců a tudíž je ta 50-tka opodstatněná a je jedno, jestli jsou domy po jedné straně, nebo je tam plot. Jel jsi někdy v Brně po půlnoci? Na okruhu můžeš jet klidně kilem, proč ne, nikde nikdo a silnice je široká  a prázdná, neblni tohle přece nejsou argumenty rozumných lidí, to je anarchie, to už si můžeš říct, jezdím bez nehody, mám dobrý auto, mám závodnickou licensi a auto ovládám jako málokdo na našich silnicích tak co pojedu co to dá...
TAKŽE S TEBOU V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NESOUHLASÍM, JEN DOUFÁM, ŽE NA ONOM ÚSEKU NĚKOHO NEZABIJEŠ!
0 0
možnosti

VMM

18. 6. 2004 16:50
Sou fakt kreteni
Fakt nemaj za moje dane co delat.  Pasivni detektor radaru je pomerne uzitecna vecicka, kterou pouzivam rad. Zakaz antiradaru stejne nic nevyresi, protoze 1) prumernej policajt by musel vedet jak pasivni detektor vypada 2) musel by existovat nejakej detektor detektoru radaru (coz se mne jevi byt blbost).
Co se tyce pouzivani detektoru radaru, tak ohaneni se vetou "pravidla jsou dana a proto je musime dodrzovat" je stejna pitomost jako obvykle Isbjoreniny zvasty na ochranu romu, teplousu a pod.. Ja mam proste diky lepsimu autu, abs a lepsim brzdam mnohem kratsi brzdnou drahu nez ochcavie a 3-valcove fabie junior.  Tudiz vetsi rychlosti nekoho ohrozim mnohem mene nez socan ve stare 105.
0 0
možnosti

kozmopolita

20. 6. 2004 9:44
Re:
Dalsi inteligent. Ja naopak budu rad, kdyz za moje dane budou prudit typky jako jste vy. Pravidla jsou proto pravidla, ze plati pro vsechny. A jsou potreba prave kvuli typkum jako vy. Kteri si nedovidi na spicku nosu.
Az vam vyjede dite na trikolce v obci pred auto proto, ze si zkousi jizdu z kopecku na dvore a vyjede branou na silnici, protoze to nezvladne a vase reakcni doba nebude v 70-tce stacit ani na zmacknuti brzdoveho pedalu vaseho uzasneho auta, pak budete brecet na obrubniku a nasledne brucet v base. Nedavno jsem videl neco podobneho u nas, v primestske obci, kousek od baraku. Kdybych ja byl rodic te holcicky, radil bych vam nevysvetlovat mi, ze s vasim uzasnym autem jste prece mohl jet i 90...
Az pak vam mozna dojde, ze na ceskych cestach zemre rocne tolik lidi jako v cele britanii. Jenom proto, ze si typci jako vy mysli, ze lepsi auto ma neco spolecneho s moznosti nedodrzovat zakon.
Civilizovany clovek interpeluje poslance, aby zmenili zakon, kdyz se mu neco nelibi. Ale do chvile, kdy zakon plati, budu jeho pravidla dodrzovat. Proc? Protoze to ode mne ostatni ocekavaji vic, nez nejakou svehlavost. Cim min pravidel mame v hlavach, tim vice jich musime mit na papire. A ze si to podle statistik zaslouzime... Po Slovacich jsme nejhorsi ridici v Evrope (pocet nehod na najezdene kilometry).
Btw, jezdim ve voze za 2,5 milionu... Mam odedneska vsechny co jezdi v Audi od A8 nize pokladat za hovada ktera jsi nemohou dovolit to co ja? Prozradim vam tajemstvi: v lepsim voze mate palubni pocitac. Zkuste mrknout do navodu a najdete si tam polozku jako je prumerna rychlost. Zjistite, ze ve meste je skoro jedno, jestli to kalite bez ohledu na limity. Rozdil je radove v minutach. Na cestach mimo mesto jsou prujezdy obcemi tak kratke (vzhledem ke kilometrum, ktere najedete mimo), ze na 70kou v obcich na 100 km naberete maximum 5 kilometru navic. To fakt stoji za ta rizika pro ostatni...
Zkuste jezdit hlavou a ne komplex
0 0
možnosti

rudidlo

18. 6. 2004 8:23
Kreteni
Návrh není jedinou věcí, kterou chtějí poslanci změnit. Hodlají například omezit možnosti parkování pro tělesně postižené. Na vyhrazených místech by měli v budoucnu smět zastavit pouze ti postižení, kteří používají invalidní vozík.
To znamená, že pokud se ten člověk snaží chodit o berlích, tak ať si došmatle do toho obchodu? ČSSD by měla změnit název na ČSAD - Česloslovenská asociální demokracie.
0 0
možnosti

spaldings

18. 6. 2004 8:01
Tyhle příšerné zhovadilosti
vymýšlí ten typ blbce (ať již na ministertvu dopravy, u policie nebo v parlamentu) co donedávna ZAKAZOVAL a stíhal třetí "kapitalistické" brzdové světlo. Tihle idioti, dokud nebudou vyhozeni a místo nich nasazeni lidé, co chápou, o čem doprava, její bezpečnost a plynulost je, do té doby se stav dopravy nezlepší. Pokud bude policie měřit rychlost proro, aby vybrala X milionů na pokutách a ne proto, aby se zvýšila bezpečnost, pokud si na dálnici D1 sama BEZ JAKÉHOKOLIV DŮVODU (kromě rejžování peněz) nastaví omezující značky, aby mohla buzerovat, potud bude situace stále horší a jízda po silnici bude jízdou o život. Pokud například v pátek odpoledne na ulici, spojující pražskou magistrálu a Jižní spojku, kde se valí dva proudy aut prakticky nepřetržitě, pokud tady začnou dva totální hlupáci v uniformách policie kontrolovat lékárničky a generovat tak každou minutu nějaký průser a jejich náčelník už je na chatě, místo aby je nakopal do prdele, bude stav tak tristní, jaký je. Stejně tak jako když se do provozu bude v tentýž den pouštět sestava neumětelů. kterým v počtu 3 auta trvá na křižovatceI.P.Pavlova(Sokolská-Ječná) rozjezd na zelenou 8 sekund !!!!!, dokud majitelé aut za 2 mio nebudou mít na hands-free a budou své ¨"nutné" kokotiny projednávat v plném provozu tak, aby kolemjedoucí museli trnout, co ten debil s dvoutunovým autem za dvě sekundy provede, protože to co dělá není řízení auta ale náhodný proces. Takže antiradary jsou směšná, nezajímavá a nic neřešící prkotina. Klasicky z toho ale uděláme hlavní problém.
0 0
možnosti

OldFaker

18. 6. 2004 9:35
To´s mě nasral!
Přesně tohle jsem chtěl napsat! ;-)))
0 0
možnosti

Jintaj

17. 6. 2004 21:11
Zakazovat radarové detektory je stupidní....
Nikdo nemůže postihovat někoho za to, že vlastní pasivní detektor vf záření. To by mohli páni poslanci (resp. lidovečtí, kdo jiný než tito fanatici má podobně chytré nápady) zakázat např. i autorádia... Tam se přece můžete také doslechnout oinformace o policejních kontrolách.......
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vláda je pro preventivní zadržení zbraně. Podezřelé nákupy se mají hlásit

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  15:46

Přímý přenos Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  15:41

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

Seniorka při vystupování spadla pod tramvaj a zemřela, policie stíhá řidiče

24. dubna 2024  13:51,  aktualizováno  15:21

Obviněním řidiče tramvaje z usmrcení z nedbalosti skončilo po více než půl roce vyšetřování loňské...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12,  aktualizováno  15:19

Europoslanec a lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

Najdete na iDNES.cz