Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Radní zatím nevědí, co s úplatky za byty

Brnem otřásá korupční skandál. Reportérky televize Nova natočily skrytou kamerou zastupitele městské části Brno-střed, jak si řekl o úplatek za obecní byt. Za asistence kamer pak Jaroslava Jemelku zatkla policie. Na radnici ráno kvůli tomu zasedla městská rada.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zwerg

Jak korupci vidí pan primátor
Docela legrační mi připadala Duchoňova(brněnského primátora a novopečeného evropského poslance za ODS) reakce na problém korupce uveřejněná ve včerejších televizních zprávách. Když se reportérka Duchoně ptala co na odhalený případ korupce říká, tak Duchoň s potutelným úsměvem odpověděl, že zastupitelé si musí dávat větší pozor. Zajímalo by mě, jak to vlastně myslel ?!
0/0
17.6.2004 18:13

clobrda001

moc korumpuje
a převlíkačů kabátů a bezpáteřních všehoschopných lidí je u nás většina. Skoro bych to viděl na genetickou adaptaci národa, na "schopnost přežít v jakémkoli režimu". Která strana je v "módě", ta přitáhne tuhle sebranku. Vzhledem k tomu, že na státních úřadech a ve státních službách jsou stále titíž lidé, vykazují neuvěřitelnou schopnost "přizpůsobení se". Korupce je u nás bohužel i z minulosti natolik "normální" jev, že se skoro divím, že se někdo ještě diví. Jediné řešení je odbourávání potřebných "razítek" a nastolení tržního prostředí (t.j. zrušit regulace, zjednodušit ....).
0/0
17.6.2004 11:13

Pytlis

0/0
17.6.2004 10:17

Joshuaboy

Pytlisi
Musím se PrF MU zastat, třeba v Praze na právech je to horší...
0/0
17.6.2004 9:57

Joschi

Re:
Jo, menza je tam fakt hustá
0/0
17.6.2004 16:00

Pytlis

ODS a Mladí konzervativci
Že je teď nejvíc uplácenejch sviní na zastupitelstvech z ODS, je mně osobně jasný. Potvrzuje mi to i složení <a href="http://www.stred.brno.cz/showpage.php?name=sam_rmc_komise_byd">bytové komise na Brně-střed</a>. Jemelka sám vysvětlil, jak to chodí: "nemusí se ovlivňovat komise celá, stačí většina". No a ta je z 5/9 jak vidno v rukou ODS. Nevím jak mají čisté svědomí ostatní členové komise, ale podíl ODSáků na kšeftování s bytama je podle mě jasnej. Nedělám si iluze o tom, že to v ostatních brněnských čtvrtích chodí jinak.
Jinak souhlasím s tím, že je potřeba odstranit hlavně příčiny uplácení. Když někdo o něčem rozhoduje, je vystaven tlaku úlatku. Jde o to odolat. Já sám jsem měl možnost v Brně získat obecní byt, kdybych chtěl a realitce dal, co chtěla. Realitka ani neskrývala, že většina peněz, co bych jim dal, jsou na úplatky. Když jsem já naivec zjistil, jak to chodí, šel jsem od toho. No a teď splácím bance byt v novostavbě do OV, kterej jsem se rozhodl radši koupit a zadlužit se, než abych se podílel na uplácení. Je to v každým z nás.
Kde se schází Mladí konzervativci (pro ODS jako SSM pro KSČ) a kde se třeba potkali Panchártek a Jemelka? <a href="http://www.konzervativci.cz/brno/Akce%20vseobecne/akce_BMP02.fold/akce_BMP02.html">Konference byla dotována z rozpočtu Statutárního města Brna a pořádána ve spolupráci s PrF MU</a>.
Právnická fakulta je vůbec podezřelá a úplatkama prolezlá instituce. Prý nejtěžší zkouška je ta první - dostat se na tu školu s úplatkem (klíčky od auta?) a pak už je to brnkačka. Viděl jsem, kdo se z mých spolužáků dostal na tuto školu a jaký prospěch a profil měli. Naštěstí mým snem nebylo tuto školu studovat. Neodsuzuju všechny, určitě tam nějací studenti - čisté duše jsou (doufám že hodně).
0/0
17.6.2004 9:51

Joschi

Re:
Koukám, že jsi to vystopoval poctivě. Nezávisle na tobe jsem si naše budoucí konzervativce dneska taky prohlížel... Je to fakt vůl, dobře se odpálil... No, každý strůjce svého štěstí jest
0/0
17.6.2004 15:58

wichita

ODS zuří a přitom je zkorumpovaná
. Od začátku roku pak útvar pro odhalování korupce začal stíhat devět ať už bývalých či současných starostů a místostarostů. Mimo jiné bývalého primátora Kladna Milana Volfa (ODS) a někdejšího místostarostů plzeňského obvodu Radima Kropáčka (ODS). V pasti kriminalistů uvízli i starosta Záhoří (než.), Rumburka (ODS), Jáchymova (ODS) a náměstek primátora Českých udějovic ( US-DEU ). Nedávno právě špičky ODS začaly spekulovat o politické objednávce. Doslova je rozčílilo vyjádřeni nejvyšší státní zástupkyně Marie enešové o korupci na radnicích. Šéf občanských demokratů se dokonce vyjádřil, že pokud bude jeho strana u moci, enešová už nejvyšší státní zástupkyní nebude
0/0
17.6.2004 8:19

bosch

Re:
Korupce nezávisí na stranické příslušnosti. Ať je to ODS, ČSSD nebo KSČ, všude je to stejný. Nebuďte zaslepený komunista nebo příznivec ČSSD. Z osobní zkušenosti vím, že prospěcháři a korytáři jsou všichni a nejhorší z ČSSD. Mluvím konkrétně o jedné brněnské městské části. Špinavosti a kamarádičkování jdou napříč politickými stranami, každý má jen vlastní prospěch.
0/0
17.6.2004 9:53

Joshuaboy

!!!
Viděli jste, jak včera v televizi Jemelka říkal, že je nevinen?
0/0
17.6.2004 7:22

Joschi

Re:
Ty ostravaku jeden, není ti blbý takhle schazovat kolegu?  
0/0
17.6.2004 15:54

Joshuaboy

!!!
Zdar, jak se máte?
0/0
17.6.2004 7:01

Thyronx

Nechapu proc iDnes
Nechapu pro iDnes spojuje kriminalitu s politickou stranou. Korupce nema nic spolecneho s clenstvim v jakekoliv strane,ba ani s barvou kuze a pohlavim. Zakon plati pro kazdeho. Ze by iDnes byla politicky rasisticka????????
0/0
17.6.2004 0:18

Thyronx

Kdybych si vzal uplatek
Kdybych si vzal uplatek, a policie by to memu nadrizenemu potvrdila s urcitosti, letim na chodnik hned ten samy den. Opustit zamestnani se vyzaduje max do 60ti minut.Vedle tebe stoji "Guard" ktery ceka az si vyprazdnis svuj pracovni stul (skrinku) a doprovodi te az ven. V Cechach se da zapirat,vymlouvat, pomlouvat, obracet , pouziva protiargumenty,znamosti, tvuj nadrizeny za tebou stoji a eventualne ti na pockani vyhotovy skvely pracovni posudek, a kdyz uz tedy musis opustit svuj job, dostanes na cestu zlaty padak ve forme mzdy na pul roku dopredu...... Zapomel jsem napsat ze ziji v USA .V zemi ktera v korupci neni na celnych mistech ale zkuste tu podplatit poldu,urednika,zkuste za prachy sehnat zelenou kartu, ci SSN kartu.V Cechach? Cokoliv! Za penize sezenu i Semtex,zbran i s povolenim,ty dalsi veci se bojim i jmenovat. Tahle vlada podporuje korupci v CR.Sama v ni umi bruslit na jednicku se svymi nepruhlednymi nakupy,a privatizacemi.
0/0
17.6.2004 0:09

accab

Re: No
a taky jsi největší ku*da pod sluncem
0/0
17.6.2004 7:42

nonick

Re: Nějak jsi zapomněl
na obrovský skandál s auditorskými firmami v USA...jejich zkreslené audity určitě nebyly zadarmo...
0/0
17.6.2004 12:16

karas-zlaty

český jazik..
...reportérky se dostali... a to v jednom článku 2x.. to už není překlep... Ondřej Tolar - sednout, za pět !
0/0
16.6.2004 22:57

Rebby

Re:
Já jim to psal už ze začátku. Nechtěli to slyšet...
0/0
17.6.2004 17:40

Dr No

Jsem si jistý,
že podobný způsob "přidělování" obecních bytů (stejně jako stovky jiných "úředních úkonů") je zcela běžně spojen s korupcí na všech místech našeho státu. Jenom většinou úředníci nejsou tak praštění, aby se nechali nachytat televizí. Tento výjmečně odhalený případ zřejmě vyšumí do vytracena, protože nedočkaví televizní redaktoři nenechali proběhnout celou transakci až do zdárného konce. Takhle to zůstane jen na tom jednom hlupákovi a ani tomu se určitě nic až tak moc nestane, protože bude zatloukat.
Příznačná je účast "studenta práv". Chlapec má velmi dobré předpoklady pro výkon právnické profse v našem "právním státě".
0/0
16.6.2004 22:07

KleeP

slovo sociologa..
odkaz na sice starsi, bohuzel stale aktualni clanek..
0/0
16.6.2004 21:34

herulinka

Panchártek
to je jako malý panchart = parchant
0/0
16.6.2004 21:33

Rada8

????????
Jak neví co s úplatky?
Okamžitě prošetřit přidělování všech bytů v posledních letech nezávislou komisí. Jsou přece daná kritéria, kdo může dostat obecní byt a sama radnice prohlašuje že hlavní hledisko je tzv. potřebnost. Takže lze celkem snadno zjistit, kdy to smrdí!!!!!!!!!!!
A to kdyby se ještě koukli na nájmy obchodních prostor - zejména hospod - to by bylo podivnejch pronájmů!!!!!!!!!
0/0
16.6.2004 20:58

Nedobik

Re:
Zase z Brna? To je smůla
0/0
16.6.2004 21:49

Rada8

Re:
staroušku, máš špatnou paměť. medávno jsi prohlásil, že se mnou přestáváš diskutovat . tak mě laskavě vynech a nevšímej si mě.
0/0
16.6.2004 22:12

Nedobik

Re:
Nevotravuj, když se tě nikdo na nic neptá, husopasko z heršpic!
0/0
16.6.2004 22:24

Rada8

Re:
jen jsem ti připomněla, cos tady vykřikoval, slizoune. seš fakt ubohej.......................
0/0
16.6.2004 22:26

Nedobik

Re:
Nikdo se te na nic neptá Sudajevko, tak zalez do pisárek  
0/0
16.6.2004 22:28

Rada8

Re:
tebe taky ne. a kteroupak brněnskou čtvrt ještě vylovíš ve zbytcích své paměti? nebo že bys zase hulákal o špilasu na kénigu?
pokud si mě nebudeš všímat, jak jsi tady sliboval, tak to bude bezva. nemusíš se pak rozčilovat a tvá stařecká demence se nebude tak projevovat.nebo ubožáčku nemůžeš usnout dokud nenableješ pár rádobyurážek a hledáš tak dlouho, dokud nenajdeš nějakej můj příspěvek?
0/0
16.6.2004 22:38

pakous

Re:
Nejak jsem nemel silu precist clanek, ale z nadpisu to vypada, ze namastili kapsu a ted nevi co s prachama. Takze kdyby na nic neprisli, muzou to poslat za mnou.  Mam totiz pomerne dobrou invenci v oboru Jakroztocitprachy (zasneny smajlik)
0/0
16.6.2004 23:00

Ini2

zadna novinka...co teprve praha...(:...
...mam znamyho v zastupitelstvu p1...a to co rika to je sila...statni byty 2+1 na p1 za 580tis...samo ze jen pro znamy a nebo jako odmena za to ze hlasujete tak ci onak...v ramci prideleni bytu pod urcity resort ktery ho pak muze pridelit...opet znamym...navezly v tom sou jak ods tak i ostatni...jen ods se nejvic tvari ze se nic nedeje...kasl odesel prave kvuli podobnym zalezitostem jenze jeste ve vetsim a pane profesor za tim hned videl konspiraci...je mi jasny ze takhle to vsem a zvlast ods vyhovuje...tak radi a casto se ohanej trzim zazrakem jmenem privatizace...(:...
0/0
16.6.2004 18:49

renek

Je potřeba korupci trestat exemplárně!!
Korupci, úplatky a špatné hospodaření se svěřeným majetkem je třeba tresta tvrdě a nekompromisně. Soudci by měli mít možnost dávat exemplární tresty, třeba na 15let
Tyto nešvary jsou vidět nejvíce u ODS(všude se najde nějaký ten grázl), protože má nejvíce radnic a radních. Ostatní strany na tom nejsou o moc líp. Například v Ostravě vládne rudohnědá koalice(ČSSD+KSČM+KDU-ČSL) a smrdí to korupcí úplně stejně, akorát že v kolportu s politiky jedou taky policajti, pod tichou kuratelou pana nejvyššího mašinfíry, takže jim nikdo nejede po krku a je klid V Ostravě staví státní zakázky jediná firma a to firma TCHAS(sponzor socialistů). Tato firma "vyhrává"všechny výběrové řízení, tím způsobem, že nabídne takovou cenu, aby byla v první fázi bezkonkurenčně nejlevnější, vyhraje konkurz a podepíše se špatná smlouva. Sotva se začne stavět, tak se začne upravovat rozpočet. Je to pak samá vícepráce a zakázka se předraží klidně o 40% oproti původnímu rozpočtu, takže státu se nakonec stavba prodraží i o 1miliardu, a nikdo neprotestuje, všichni kompetentní mlčí....a takto by se dalo pokračovat
0/0
16.6.2004 18:34

Thyronx

Re: Nejde o politickou stranu
Tady nejde o to jestli je urednik v te ci one politicke strane.To jen zduraznuje s jistym umyslem iDnes, zakon plati pro kazdeho!!
0/0
17.6.2004 0:16

iuos

hmm
vyšetřit, prošetřit, následně přešetřit a každýmu, kdo získal byt za úplatek sebrat dekret na byt
0/0
16.6.2004 18:23

mmkk

Re:
Zbytečně nákladné řešení. Korupci hned tak nevymýtíš a stojí to dost peněz (platy policie, soudců, pobyt odsouzených ve vězení, ...).
Nejjednodušší je odstraňovat příčiny. V tomto případě je to úplně jednoduché - zrušit regulaci nájemného  V ostatních rizikových oblastech pak zajistit transparentní systém posuzování (žádostí, nabídek, ...) a možnost jejich veřejné kontroly pro každého. Pokud někdo získá obecní byt, státní zakázku, povolení, ...  mělo by být veřejně přístupné, kdo, co, jak, proč a za kolik. Tzn. např. pro veškerá výběrová řízení zakázat/nepřistupovat na utajení smluv s odkazem, že jde o obchodní tajemství.
0/0
16.6.2004 18:40

iuos

hmm
souhlasím
0/0
16.6.2004 18:56

Praseckar

Vyborny titulek
po jeho precteni lze snad jen rici:
chlastejte, prohanejte devky, uzivejte si...prece pro co jineho se uplatky berou? Investovat je nesmysl, to vam pak muzou vsechno zabavit
0/0
16.6.2004 18:00

zihac

jeee
spoluzak v prdeli :)) hezky zacatek kariery
0/0
16.6.2004 17:54

Zwerg

Re:
Aspoň máš o jednoho konkurenta, zřejmě velmi aktivního, míň!
0/0
16.6.2004 18:15

kliiidek

To ja..
.. bych vedel, co s uplatky   Jenze mi je nikdo nedava
0/0
16.6.2004 17:50

tgr

Tak se to musi ...
Ja bydlim v Brne uz pres 10 let a stale mam trvale bydliste sta kilometru odsud. V miste, kam se v zadnou uredni dobu nedostanu, protoze se je prilis daleko a ma pracovni doba se prilis kryje s urednimi hodninami vsech uradu.
Uz nekolikery volby nevolim, ne ze bych o volby nemel zajem, ale proste bych si pro vyrizeni voliccskeho prukazu snad musel brat dovolenou, nebo litat po notarich, co ja vim.
A moc se tesim, az nekdo zrusi ten NESMYSLNY paragraf, ktery mi zabranuje mit trvale bydliste v Brne drive, nez sezenu meloun a pul na byt. Myslim ten paragraf, ktery stanovuje majitelum nemovitosti SPECIALNI povinnosti vuci najemnikum majicim tam trvale bydliste (nalezt odpovidajici ubytovani ... apod.), ze ktereho maji vsichni majitele takovou hruzu, ze proste trvale bydliste v najmu nedostanete..... a ted vidim, ze se to dela skoro na pockani za penizky. Proc mi to nikdo nerekl?
Jsou hned 2 duvody, proc zmineny paragraf zrusit: prvni je v clanku a ten druhy je to, ze ze me a spousty dalsich, kteri vyleteli z rodneho hnizda do dalekeho velkeho mesta,  dela nevolice. A vubec jim komplikuje zivot vzhledem ke statni sprave - predstavte si, ze ztratite obcanku a musite si ji vyrizovat treba 300km od mista, kde bydlite ...
 
0/0
16.6.2004 17:17

VENDULA

Re:
Uplne presne, 21.stoleti a zakony jak ze stredoveku. Zustat v jinym meste vyzaduje hodne penez a nervu - nic nejde automaticky, zadna podpora od radnic, v poradnikach na konci, zadny dotace na bydleni, slozitosti s papirama, postou,...... - zacarovanej kruh s travalym bydlistem a shanenim bydleni pripadala jsem si jak nevolnik, kterej si dovolil opustit panstvi.
0/0
16.6.2004 17:26

herulinka

Re:
Tohle by chtělo dát víc najevo. Je i mezi obyčejnými spousta lidí, kteří si takové věci neuvědomí, např. když nadávají na nízkou volební účast apod. I já jsem musela jet za volbami do místa trvalého bydliště, ale nemám to tak daleko a navíc si pracovní dobu určuju sama, takže si čas udělám (i když v tomhle případě není moc o co stát...). Ale díky takovýmhle zákonům a nezákonům si republika zbytečně dost škodí.
0/0
16.6.2004 21:37

Nedobik

Re:
Souhlasím s tebou pralinko, chtěl bych tě cucat!  
0/0
16.6.2004 21:51

Walda2000

Re:
No vidis, ja jsem se na cestu do mista trvaleho bydliste vybodnul. Jinak bych volil rad. Proste chci prijit do libovolne volebni mistnosti v CR, ukazat obcanku a odvolit.
0/0
16.6.2004 21:59

herulinka

Re:
Jenže to by znamenalo, že už by to tam nemoh kontrolovat kde kdo, ale museli by mít nějakej propojenej systém...na jednu stranu by ušetřili spoustu papírů, ale dovedeš si představit, kdo by jim kupoval počítače, učil je s nima...(beru z vlastní zkušenosti, u nás když jdu k volbám, tak tam sedí čtyři důchodci, u nichž o praxi s PC pochybuju)
0/0
19.6.2004 11:03

Ccecil

Re:
Poradím ti. Existuje úřední adresa, na kterou si můžeš zařídit trvalé bydliště v Brně. Teď nevím přesně jak se to dělá, ale existuje to.
0/0
16.6.2004 21:44

pegaska

Re:
Jestli to není tím, že když máš někde trvalé bydliště, tak tě tam odtud pronajímatel nemůže vykvindovat, ani kdybys přestal platit a zatápěl si parketama.
0/0
17.6.2004 9:40

pinguinone

..oni uz neco najdou..
Radní zatím nevědí, co s úplatky za byty.. = to tolik vybrali ?
0/0
16.6.2004 16:57

OldFaker

Pro ty, kteří si myslí....
...že je to na politickou objednávku ČSSD: Jestli se půjde po začátku této situace v Brně, budete vědět, proč šel Duchoň do EP.... Trvám na tom, že tuto odrůdu orientálně bolševického klientelismu zavedla ODS s katolíky !
0/0
16.6.2004 16:50

adnav

Re:
Tak to by si "na oplátku" mohla brněnská ODS najmout někoho, kdo vypátrá jak to bylo s místostarostkou městské části Židenice, která si "nechala přidělit" obecní byt po svém zvolení..tady se jedná o mladou ambiciozní političku z ČSSD
0/0
16.6.2004 17:36





Najdete na iDNES.cz