Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za zabití policistů dostal Bulawa tři roky

Hlavním viníkem nehody, při které loni v říjnu zemřeli tři policisté, není obžalovaný podnikatel Zdeněk Bulawa. Vyplývá to z verdiktu okresního soudu v Karviné. Podnikatel měl v krvi bezmála dvě promile alkoholu a překročil povolenou rychlost asi o 80 kilometrů v hodině. Soud ho poslal za mříže na tři roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jedena

NEROZUMÍM TOMU
JÁ SI DOPOSUD MYSLEL, ŽE POKUD ÚČASTNÍKOVI NEHODY PROKÁŽÍ POŽITÍ ALKOHOLU JE BEZ DISKUZE  I VINÍKEM NEHODY !!!  PROSTĚ NA SILNICI NEMĚL BÝT
0/0
10.6.2004 10:24

logar

Re: Hm,Hm
to je nejen pravni, ale i logicky omyl. Existuje neco jako "příčinná souvislost". Nebylo tomu tak nikdy, ani za komunistu, kdy byl alkohol daleko vice postihovany a nad jednu promili to byl tresný čin.
0/0
10.6.2004 16:55

jyrinec

to ze je tam znacka
jednosmerna ulice jeste neznamena, ze tam nemuze nikdo vyjet.  treba v nouzi. nebo hasici, policie, sanitka apod. mas dat prednost zprava jedoucimu vozidlu, pokud je na hranici krizovatky. a do krizovatky muzes vjet jedine, pokud ji muzes bezpecne opustit. tolik vyhlaska
0/0
9.6.2004 11:46

Pongo

Něco malého k zamyšlení
Představte si klasickou křižovatku ve tvaru kříže. Jedete odspoda jednosměrkou a jednosměrka je i zleva směrem k vám. Jednosměrky pokračují svými směry i za křižovatkou, tedy v přímém směru a doprava od vás. Přijedete na křžovatku a srazíte se s autem jedoucím jednosměrkou z pravé strany v protisměru. Na čí straně je vina?
0/0
8.6.2004 23:46

Zwerg

Re:
No, ale tvůj popis situace je naprosto neodpovídající tomu, co se stalo v tomto případě. Bulawa byl opilý, jel nepřiměřeně rychle, nedával pozor (jinak by nemohl do policejního auta vrazit rychlostí cca. 130km/hod), je to recidivista, který problémové situace neustále vytvářel (několikrát zabavený řidičák, desítky přestupků v kartě...), chtěl z místa nehody ujet, vyhrožoval svědkům (taxikář). Na čí straně je tedy vina ?
0/0
8.6.2004 23:53

Pongo

Re:
A já jsem se snad ve své otázce zmiňoval o ožralém Bulawovi?
0/0
8.6.2004 23:57

Zwerg

Re:
Copak jsi tedy chtěl svým dotazem vyjádřit ?
0/0
9.6.2004 0:12

Pongo

Re:
Hm, a já myslel, že jsi inteligentní jedinec. Ale asi si ani neumíš přečíst nadpis příspěvku. Co kdybys zapojil šedou kůru mozkovou a zkusil popsanou nehodu rozřešit?
0/0
9.6.2004 1:16

Klomanda

Re:
ty hovado tupé, naprosto jasně, dle výroku soudu byla vina na straně těch darebáků policajtů  Pan bulawa byl potrestán dosti tvrdě za to, že jel ožralý jako prase, nic víc nic míň. dej si mokrý ručník na hlavu a zklidni se
0/0
9.6.2004 0:39

Zwerg

Re:
Soud rozhodl, že panu Bulawovi vlastně vjeli policajti pod auto... jak logické a spravedlivé, že chytrolíne ?!
 
 
Jen můžu zopakovat, že ti přeji, ať tebe, nebo nějakého tvého blízkého těžce zmrzačí (zabití - to by bylo příliš lehké....) nějaký takovýto Bulawa..... jistě pro něj i potom stále najdeš dostatek pochopení.... jsi holt takový chápavý jedinec....
0/0
9.6.2004 0:56

Pongo

Re:
Takže by se podle tebe měly zrušit soudy nebo jejich výroky nebrat v potaz a vše rozsoudit hned na místě pod vlivem emocí a s pomocí soudce lynče?
0/0
9.6.2004 1:19

Pongo

Re:
A propós, v době krátce po povodních srazila na Hlávkově mostě tramvaj policistku, která pronásledovala utíkajícího zloděje aut. Přebíhala napříč, bylo už skoro tma, neměla na sobě reflexní vestu a pod tramvaj vlastně přímo vběhla. Asi po necelém týdnu zemřela. A víš jak to tenkrát dopadlo? Odsoudili řidiče tramvaje, že nestačil zastavit. Dostal podmínku, zakázali řídit tramvaj, a tak vlastně ten řidič přišel o zaměstnání. Podle tvých názorů, které se dají z tvých příspěvku vyčíst, by měli řidiče tramvaje odsoudit přinejmenším na 10 let natvrdo, sebrat mu řidičák na doživotí a po celých deset let by měl za povinnost každé ráno sledovat Teletubbies.
0/0
9.6.2004 1:24

jyrinec

Re: dalsi
nesmyslny vyrok soudu. tramvaj ma prednost pred chodci i na prechodech, protoze pri intenzivnim brzdeni se muzou stojici pasazeri zranit nebo pozabijet. a zase by za to byl ridic tramvaje.....
0/0
9.6.2004 11:37

Zwerg

Re:
Také si myslím, že v tomto případě se jedná o nesmyslný výrok soudu. Doufám, že se řidič tramvaje odvolal.... Tento případ je však v mnoha aspektech značně rozdílný od případu Bulawy....
0/0
9.6.2004 14:29

Zwerg

Re:
Pokud by řidič oné tramvaje byl opilý, jel nepřiměrěně rychle a byl to z hlediska dopravních přestupků recidivista, tak bych s přísností tebou naznačaného trestu vskutku souhlasil.... jen s tím rozdílem, že místo Teletubbies bych mu naordinoval povinnost každé ráno sledovat záběry z městské prosektury....
0/0
9.6.2004 14:10

jyrinec

Re: to ze tam je znacka
jednosmerna ulice jeste neznamena, ze tam nemuze nikdo vyjet.  treba v nouzi. nebo hasici, policie, sanitka apod. mas dat prednost zprava jedoucimu vozidlu, pokud je na hranici krizovatky. a do krizovatky muzes vjet jedine, pokud ji muzes bezpecne opustit. tolik vyhlaska
0/0
9.6.2004 11:45

herulinka

No já slyšela, že
jeli policajti na hlavní, tak nevím...každopádně byl ožralej, takže to se asi bere jako polehčující okolnost
0/0
8.6.2004 16:51

Eldrb

Re:
Tak to jsi slyšela špatně. Policajti se otáčeli , a nezastavili na stopce . To za prvé. Za druhé nějaký pofiderní ujajík tvrdí že ten Bulawa nesvítil. Je to blbost , Medvěd kterýho řídil ,má čidla a senzory a opravdu po nastartování už za šera se automaticky zapíná osvětlení vozu. A za třetí. Jel 130 km / hod. Kdo to změřil ? Odjížděl od nedaleké benzinky , i když jeho auto má slušnou akceleraci, Porsche to není. A za další. Víme jací jsou policajti suverény za volantem. Zařvali ,to je sice smutný ale musí se posuzovat všechny okolnosti. Byl podnapilý , to je jeho vina a za to dostal 3 roky.
0/0
8.6.2004 20:38

MilacekLidu

Re:
Čeští policajti se dělí na dvě základní skupiny. Na schopnější - ti využívají statutu veřejného činitele a přístup k různým informacím k páchání různé rtestné činnosti - vydírání, paření vyšetřování (odkládání případů), ... atd. atd. Druhá skupina jsou ti méně schopní - to jsou většinou budiškničemové, kteří se nechávají uplácet za odpouštění přestupků apod.,  jinak jsou neškodní, ale ani nejsou k ničemu. Pokud tedy Bulawa 3 sejmul není to žádná škoda.
0/0
8.6.2004 21:58

fel_low

Re: Re:
Jsi debil. Cheš to hláskovat?
0/0
5.10.2005 8:00

Ltd.Wolf

Re:
Pokud Nejsi z Těšína tak jak můžeš vědět jak to tam vypadá. Ta stopka je celkem dál od silnice, protože je u výjezdu z areálu. A co se týče te benzinky tak pokud tankoval u Shelky tak se to dá v poho vytáhnout na 130. Ale holt pokud ty máš tak dobré reakce že by jsi dokázal reagovat na auto řítící se 130km/h tak to smekám.  Holt řízení v opilosti je pro tebe asi normální. Nikoho neodsuzuji, ale ty by jsi to snad udělal?
0/0
9.6.2004 9:07

GhorX

Re:
Jestli svítil, nebo ne, se už asi nedozvíme - po nastartování za šera se sice světla samy zapnou, ale to neznamená, že nejdou zase vypnout. Nicméně k Vašemu souhlasu k rozsudku a zdůvodnění - 125 km/h prokázala expertíza, šlo o impaktní rychlost (Bulawa praktiky nebrzdil). Dále, benzínka je dostatečně daleko, aby s tímto typem Mercedesu jel před nehodou i 150 km/h. Dále, policejní auto se otáčelo na hlavní silnici a při otáčení vjelo a vyjelo do a z vedlejší ulice - řidič podle mého názoru blížící se Mercedes viděl, ale nedokázal správně odhadnout, jak rychle se přibližuje (z pohledu zepředu to jde velmi špatně), prostě nečekal, že někdo pojede tak rychle. Pro mně tedy vina pana Bulawy spočívá v tom, že jel značně opilý (přes 2 promile) značně nepřiměřenou rychlostí a jenom díky souběhu těchto skutečností k nehodě došlo. Trest je naprosto směšný a doufám, že odvolací soud na to bude mít stejný názor.
0/0
9.6.2004 11:53

Zwerg

Re:
Není co dodat, naprosto souhlasím....
0/0
9.6.2004 14:18

Jedena

Re:
Byl vožralej a na silnici neměl co dělat a tím bych diskuzi o vině či nevině skončil !!!
0/0
10.6.2004 10:27

Dariel

COZE???
Tak tohle mi připadá, že Bulawa má hodně peněz.. Zabil tři lidi a dostane jen 3 roky???? Nehledě na to že má cca 30 dopravních přestupků??? Já zažila nehodu, při které nebyl nikdo zabit - jen zraněn - řidič měl také upito, ale dostal 4 roky ostrých!! Běžte do háje se spravedlností. Ta u nás neexistuje!!
0/0
8.6.2004 16:26

Joshuaboy

!!!
Nikdo z Vás tady vůbec neví, o čem mluví. Ledaže znáte spis, pak se omlouvám. Lituji toho, co se stalo a jsem rád, že je tady spousta lidí, kteří mají stejný názor. Pánové typu Klomenda ať jdou někam
0/0
8.6.2004 15:14

Velkoknize Slovanski

Váhy spravedlnosti . . . ?
Na jednu misku vah dáme provinění pana Bulawy:
1. Jel opilý = 2 roky vězení
2. Jel 130 tam, kde měl jet 50 = 1 rok vězení
3. Již předtím měl 32 dopravních přestupků = 3 roky vězení (velmi přitěžující okolnost ! !)
Na druhou misku vah dáme provinění pana Rusnoka:
1. Otáčel se = 0 roků vězení ( to, že se někdo neumí otáčet, je spíš nešikovnost a nepozornost řidiče)
 
A tak mi to vychází, že pan Bulawa by měl dostat minimálně 6 let  
 
Pan soudce si dělá legraci z nás občanů ČR . . . 
Anebo je v tom něco jiného  
0/0
8.6.2004 14:00

logar

Re: hm, hm
Chudák policajt, nešika jeden nepozorný. Jsou i tací nešikové, kteří neumějí zastavit na červenou,  neumějí ubrat ve vsi, nepoznají podélnou čáru souvislou, zapomenou ztlumit dálková světla atd. . Občas se zabijí, nebo někoho, chudáci.
0/0
8.6.2004 14:12

Velkoknize Slovanski

Re:
No on ten policajt pan Rusnok mohl skutečně nevidět auto pana Bulawy, zvláště pokud bylo i neosvětlené (což jsme ani na misku vah nedával). Prostě ho přehlédl, což je lidská chyba, jako když se třeba klepnete kladívkem přes prsty . . . a asi to taky nechcete . . .
Ale z každého činu pana Bulawy je cítit ta arogance a nerespektování zákona . . . prostě se to dá kvalifikovat jako úmysl, kdežto čin pan Rusnoka byla nepozornost . . .
Já to tak cítím a jako soudce bych byl přísnější . . .
říkám 6 let    a ani o den méně . . .
0/0
8.6.2004 14:21

Zwerg

Re:
Bulawa zmařil tři životy policistů ve službě - trest musí být dostatečně tvrdý, aby odrazoval od podobného konání případné Bulawovy následovníky - a že jich na českých silnicích jezdí docela dost.... Také si myslím, že 6 let v nějaké vyšší nápravné skupině by tento požadavek naplňoval... 
0/0
8.6.2004 14:41

Klomanda

Re:
demente, jak lze zmařit "život" policajta, co zaviní závažnou dopravní nehodu
0/0
8.6.2004 23:29

Zwerg

Re:
OK chytráku.
Ožralý notorický porušovatel dopravních předpisů se řítí více, než dvojnásobnou rychlostí, než je rychlost povolená..... ale srážka je vinou policistů... máš opravdu zvláštní způsob uvažovaní.... přeji ti kolizi s hovadem podobným Bulawovi... doufám, že pokud tuto kolizi přežiješ, budeš mít pro toto individuum stále plné pochopení...
0/0
8.6.2004 23:43

Klomanda

Re:
soud rozhodl,že viníkem byli policajti, tak nebreptej
0/0
9.6.2004 0:03

Zwerg

Re:
Soud rozhodl, že panu Bulawovi vlastně vjeli policajti pod auto... jak logické a spravedlivé, že komáku ?!
 
Jen můžu zopakovat, že ti přeji, ať tebe, nebo nějakého tvého blízkého těžce zmrzačí (zabití - to by bylo příliš lehké....) nějaký takovýto Bulawa..... jistě pro něj i potom stále najdeš dostatek pochopení.... jsi holt takový chápavý jedinec....
0/0
9.6.2004 0:19

Klomanda

Re:
demente, nemáš nějakou tupou poliš palici v rodině nebo, že by ty sám?
0/0
9.6.2004 0:41

Zwerg

Re:
Copak se ti na mém upřímném přání nelíbí ? Vždyť máš pro týpky, jako je Bulawa takové srdcervoucí pochopení....
 
Jojo, doufám, že až někdy budeš tu tupou poliš palici potřebovat,  tak jí upřímně do očí toto řekneš.... Aby palice nebyla na pochybách a hned věděla, s kým má tu čest..... 
0/0
9.6.2004 0:53

logar

Re: hm, tak ještě jednou
můj názor zní, že Bulawa takto jezdil proto, že věděl, že si to mezi svými kámoši policajty může dovolit. Kdyby ho postižení v témže okamžiku pouze zastavili při kontrole, jistě mohl jet dál. Obě strany se chovaly k předpisům a zákonům arogantně.  Policisté měli mnoho možností mu za těch deset roku sebrat řidičák. Měl ho sebraný dvakrát, ani jednou ve svém městě, kde byl proháčkován s kdekým. Tam mu ho naopak vrátili. Nás takoví policajti jistě před podobnými blbci jako je Bulawa nechrání. Je to přesně naopak. Teď se to ale otočilo proti nim samým. O tom, že by si z toho živí policisté vzali ponaučení a změnili své postoje k místním mafiím nemám sebemenší iluze!!!!
0/0
8.6.2004 14:54

Velkoknize Slovanski

Re:
To máš sice pravdu, ale soudce zase těžko může takto uvažovat v tomto konkrétním případě. Prostě se to k případu nevztahuje . . .
0/0
8.6.2004 15:06

Zwerg

Re:
MNO, souhlasím s tebou. Malý problém pouze vidím v tom, jaké policisty Bulawa zabil. Totiž, jak už to tak bývá, ti tři mrtví nebyli s Bulawou nijak provázáni a v době nehody byli na daném místě pouze díky akci Kryštof.... Tzn. v tomto případě mi příliš nesedí uplivnutí typu - mají jen co jim patří, protože se proti nim obrátilo to, že se od Bulavy pravděpodobně nechávali korumpovat....
 
Ale jinak v zásadě souhlasím - pokud tato smrt bude znamenat impuls, po kterém se naše policie konečně probudí a místo prošlých lékárniček začně tvrdě postihovat závažné dopravní přestupky, tak zaplať pánbů za to.... ale to je ode mě asi naivní představa...
0/0
8.6.2004 15:16

Klomanda

Re:
Pan Bulawa je pouze spoluviník, viníci nehody mu zničili auto, bohužel už nemohou být potrestáni, pěkně se s toho vyvlíkli, zmetkové
0/0
8.6.2004 14:26

Zwerg

Re:
Už té legrace bylo kamošu dost.... všeho moc škodí - i ironie na nepravém místě...
0/0
8.6.2004 14:33

Velkoknize Slovanski

Re:
Pan Bulawa spáchal úmyslný trestný čin s následkem smrti 3 lidí     
To nebyla náhoda, jak svědčí již jeho 32 předcházejících dopravních přestupků . . .
Navíc pan Bulawa je podle těchto kritérií i nenapravitelný recidivista 
V některých státech USA by ho soudili i za trojnásobnou vraždu . . .
USA  jsou vůbec divná země, jak tuhle říkal (s plnou hubou hranolků a coca-coly) Kamil . . .
0/0
8.6.2004 14:35

Klomanda

Re:
Pan Bulawa je pouze spoluviník dopravní nehody, kterou podle výroku soudu, jednoznačně zavinili policisté, ty nejde bohužel potrestat. Navíc pan Bulawa utrpěl škodu na vozidle, kdo mu ji nahradí. Viníci přestali existovat.......
Naproti tomu, jel opilý, za to má být potrestán. Odebrat "papíry", stačí jen 3-5let. Vězení je příliš tvrdé, leda tak, kdyby viníky zavřeli, ale to bohužel nejde.
Nepřiměřená rychlost ve tři v noci, to nic není.
0/0
8.6.2004 14:45

Zwerg

Re:
Pokud své příspěvky myslíš jako ironii a provokaci, tak nevíš kdy přestat....
 
Pokud je myslíš vážně, tak ti jen přeji, ať tě těžce zmrzačí (zabití - to by bylo příliš lehké....) nějaký takovýto Bulawa..... jistě pro něj najdeš dostatek pochopení....
0/0
8.6.2004 14:49

Zwerg

Re:
Zrovna v tomto aspektu jsou USA velmi sympatickou zemí, ze které bychom si měli vzít příklad.....
 
To, že Bulawa někoho zabil bylo pouze otázkou času. On nebezpečné situace soustavně vytvářel - tzn. také si myslím, že se jeho čin měl posuzovat jako úmyslný trestný čin... 
0/0
8.6.2004 14:45

Velkoknize Slovanski

Re:
Až na tu první větu (jako vraždu bych to zas nekvalifikoval) celkem souhlas . . .
Poznámka: Klomanda pouze provokuje . . . pokud píše na klávesnici PC sám a není připoutanej na lůžku 
0/0
8.6.2004 14:57

Klomanda

Re:
Nic nespáchal, je to pouze opilý hlupák. Doufám,že to bude příjde už brzy,kdy budou proameričtí fandové visící ozdobou na kandelábrech a kdekoliv se vejdou, barbary je třeba nemilosrdně vyhubit
0/0
8.6.2004 23:27

Zwerg

Re:
OK já zase doufám a přeji ti, ať tebe, nebo někoho tvého blízkého těžce zmrzačí (zabití - to by bylo příliš lehké....) nějaký takovýto Bulawa..... jistě pro něj stále najdeš dostatek pochopení....
0/0
8.6.2004 23:47

pinguinone

..nemuze nekdo
.prihrat posudek soudniho znalce ?.. rozsvicene svetla,se totiz nechaji celkem snadno dokazat...
0/0
8.6.2004 13:00

Klomanda

Nesmyslně tvrdý trest
 
Soud uznal jako viníka nehody policajta, to je v pořádku,
Bulawa nemá co pohledávat za volantem, ale stačily by 2-3 roky. Vězení je nesmysl, dal bych mu 400hodin veřejně prospěšných prací za střízliva a je to.
T nechápavíi, co tu píší o vinících nehody - policajtech jako o ubohých obětech, těm doporučuji mokrý ručník na hlavu.......  
0/0
8.6.2004 12:48





Najdete na iDNES.cz