Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Počasí se na víkend zase zkazí

Počasí zase dělá schválnosti. Po slunečném a teplém čtvrtku přijde na víkend citelné ochlazení. "V neděli a v pondělí se dokonce mohou vyskytnout přízemní mrazíky," prozradil Pavel Jovanovič z Českého hydrometeorologického ústavu. Ani začátkem příštího týdne nelze čekat vymetenou oblohu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Děd Vševěd

BLÁBOLY ! ( Mimo mísu ! )
Cituji :
11:14 - Astronomové objevili druhý asteroid, jehož oběžná dráha kolem Slunce je uvnitř prostoru vymezeného oběžnou drahou Země. Podle vědců tak není druhým největším tělesem v naší soustavě Venuše, ale on.
Druhýn největším tělesem ( mimo Slunce ) v naší sluneční soustavě je SATURN a ne Venuše. Autor článku měl správně napsat ... druhým NEJBLIŽŠÍM tělesem ...   
 
 
0/0
21.5.2004 11:24

El_Dudelino

to je štěstí
no je klika bejt nezaměstnanej,já mám víkend celej tejden.Ostatní navrhuji vypsat referendum za posunutí víkendu o dva dny,tj. sobotu na pondělí a neděli na úterý a je zase na nějakej čas klid
0/0
19.5.2004 20:13

mouser

KLAUS!!!
 A dost!! Dost bylo Klause, zase zapříčinil špatné počasí!! Je to až nemožné co si ten člověk dovoluje. Podnikatelská klika a tuneláři z ODS společně s Klausem ovlivnili svou účasti v létech 1990 - 1998 ve vládě zhoršení stavu počasí nad celou střední Evropou. HANBA!!!!
0/0
19.5.2004 17:07

Blata

Unie.
Tak to za starých časů nebývalo. to jsem zvědavej co nás v tý Evropě ještě čeká !
0/0
19.5.2004 14:39

djdave

Re:
... aneb za vse muze Klaus :)
0/0
19.5.2004 14:42

ian69

Spatne pocasi
Dokud bude Klaus presidentem, bude pocasi stat za houno...
0/0
19.5.2004 14:55

Kleki Petra

Re:
Copak ti ještě kvůli Klausovi nestojí, přiznej se!
0/0
19.5.2004 16:02

196545

nevěřte meteroologům
Našim (rozuměj českým) meteroologům nevěřte! Oni neprovádějí žádnou samostatnou investigativně atmosférickou badatelskou činnost.Všechny informace přebírají od světových meteo stanic a systémem počítačové stimulace z archívu posledních 10 let stanovují počasí na jednotlivé kraje v republice. Naše rosničky a týmy s nimi spojené považuji za bandu hotentotů. Vemte si např. minulý víkend (16.17.5) - hlásili odpornou zimu - totální propadák, občas přeháňky, jinak solidní weather, sunschine jako bejk.
0/0
19.5.2004 14:08

ProfesorR

Re:
Pamatuji si ještě předpověď, taky tuším ze středy, či dokonce čtvrtka před letošnímu velikonocemi, zveřejněné i na iDNES (někde v archivu zpráv ji určitě  najdete). Hlásili tehdy, že sluníčko vůbec nespatříme a bude většinou pršet a zima. Nakonec jsem se potil venku i jen v tričku a málem se díky jasné obloze a intenzivnímu slunečnímu svitu "připálil"...Co k tomu dodat?  
0/0
19.5.2004 14:19

sleva

to sedí
To je naprosto přesné: předpověď na 15.5. přízemní mrazíky, občas chvilková přeháňka, vytrvalejší deště na horách. 16.5. více oblačno, déle trvající přeháňky, bouřky. Výsledek: 16.5. - Praha ňepřetržitý déšť od 16.00 snad až do rána. 17.5.-Praha bez deště.
 
0/0
19.5.2004 14:22

davexx

Re:
Musím se našich meteorologů celkem zastat. Problém není v nich, ale v tom, že předpovídat počasí je velmi složitý problém a spolehlivě to dělat nejde na déle než 4 hodiny (a to jen za určitých podmínek), delší časy jsou pouze kvalifikované odhady, nic jiného. Dalším problémem je různorodos našeho území, ač se to nezdá, tak i v rámci celkem malého území (třeba okresu) se může vyskytnout několik typů počasí, takže předpověď pro celé území je téměř nemožná.
0/0
19.5.2004 14:34

ProfesorR

Re:
Tak to tak mají poctivě říct a přiznat své možnosti a ne balamutit lidi svojí neotřesitelnou jistotou a sofistikovaně opentelnými předpověďmi....
0/0
19.5.2004 14:38

davexx

Re:
Ale ty předpovědi jsou sofistikované, i přesto je to jen odhad. Pokud se to někomu nalíbí, tak navrhuji, ať vymyslí jiný model vývoje počasí a třeba bude úspěšnější.
0/0
19.5.2004 15:14

ProfesorR

Re:
Mě se nelíbí ZPŮSOB PREZENTACE PŘEDPOVĚDI,  ne vývoj počasí samotného. Ano, je to jen odhad, souhlasím. A chci proto, ať říkají "ODHADUJEME S PRAVDPODOBNOSTÍ X PROCENT, ŽE BUDE PRŠET"  a ne jako dnes bohorovně "BUDE PRŠET" ( a k tomu pokud možno přidají ze své fantzie několik skálopevně přesvědčivých nesmyslů o tom, jak si máme připravit deštníky apod...)  
0/0
19.5.2004 16:01

davexx

Re:
Máte pravdu, také bych jako vědecky založený člověk uvítal co největší množství informací, ze kterých bych se pokusil udělat si závěr a byl bych spokojený, ale kolik nás takových je? Myslím si, že pro 90% lidí je informace typu výška, tlak, teplota, rosný bod jen změtí nicneříkajících čísel, protože vůbec netuší co je to rosný bod a o kolik se snižuje tlak s narůstající výškou a jaký je průměrný index snižování teploty s výškou atd. Předpověď v TV je pro průměrné lidi, kteří mají tu zkušenost, že to prostě někdy vyjde a někdy ne a to jim bohatě stačí. Sám pokud chci vědět jaké bude počasí, tak si poslechnu několik předpovědí v TV (světové, pak naše a okolních států, případně regionální předpověď), mrknu se na webu na snímky z družice a pohyb oblačnosti, zkouknu tlakové pole a na základě toho si amatérsky udělám vlastní předpověď a někdy se trefím a někdy taky ne.
0/0
19.5.2004 16:21

ProfesorR

Re:
 pořád mě nechápete. Nechci, aby hlásili výšku tlak teplotu rosný bod. Chci jen, aby poctivě, lidsky a upřímně řekli, že když něco v pondělí předpovídají na nadcházející sobotu, tak aby se u toho netvářili jako vševědoucí věštci budoucnosti, ale místo stupidních keců o tom, jak se zase můžeme těšit nebo netěšit na víkend radši řekli, že například "tento odhad vývoje má pravděpodobnost 35% a sledujte náš pořad nadále, ve čtvrtek už vám, milí diváci, dáme předpověď 70% ní."
Tomu bych říkal seriózní přístup. Nemyslím si, že by to 90% populace obtěžovalo. Naopak, by všem došlo, že v pondělí poslouchat předpověď na sobotu je ztráta času. A toho se asi ti meteorologové obávají. Stali by se méně zajímavými, ztratili by kus té věštecké glorioly, kterou se rádi obklopují.
0/0
19.5.2004 18:53

davexx

Re:
Dovolím si Vám odporovat, protože si myslím, že by ty pravděpodobnosti drtivé většině lidí nic neříkaly. Ta pravděpodobnost předpovědi je zhruba stále stejná a závisí především na délce, to jak moc je pravděpodobná si mohou zájemci jednou zjistit a budou to vědět na pořád. Pokud jsou nějaké diskuse z rosničkami, tak velmi často uvádějí na pravou míru, jak je to s předpovědí. Možná sleduji předpovědi jen na jedné z našich televizi (a několika zahraničních), ale tam mi přijdou rosničky celkem v pohodě. Připouštím, že je to věc názoru.
0/0
20.5.2004 7:38

hbf

Re:
ProfesorRe, všichni to vědí. Ostatně proto se to jmenuje "předpověď počasí" a ne třeba "vyhlášení počasí".
Pokud by Vás uspokojovalo, kdyby před každou větou a každým údajem říkali "pravděpodobně", "přibližně", "možná", .... tak mě ne. Prostě to vím a nepotřebuji to stále připomínat.
0/0
20.5.2004 8:49

ProfesorR

Re:
Už tu debatu asi vzdám, s omezeností se těžko bojuje. To co navrhuji není JEN to, aby se přiznávala míra nejistoty té předpovědi (která může značně kolísat, a to nejen v závislosti na době, pro kterou se předpověď dělá, ale i na způsobu vývoje počasí! - někdy je taková situace, že NIKDO neví, co to udělá doslova za pár hodin, někdy se dá naopak s téměř 100% jistotou říci, jak bude za 2 dny).
Znamenalo by to i předkládání VARIANT vývoje. Rozčiluje mě, když se říká 5 dní dopředu, kolik bude stupňů, jaký vítr a jaké srážky, když je úplně stejná pravděpodobnost i jiného - variantního - vývoje.
Ale když říkáte, že tohle všechno VŠICHNI vědí a sami si to domyslí, pak gratuluji, já asi nejsem "všichni".  
0/0
20.5.2004 10:08

davexx

A víte proč to tak je?
Za týdenní vývoj počasí si mohou sami lidé, protože jejich činnost je již tak intenzivní, že ovlivňuje i počasí. Nedělám si srandu, za posledních deset let lze již jasně statisticky prokázat, že o víkendu je v průměru horší počasí než v pracovním týdnu. Souvisí to s týdenním průběhem znečištění ovzduší. Je to první přímý a nezvratitelný důkaz toho, že člověk již ovlivňuje i počasí, protože příroda sama o sobě nezná žádný 7 denní cyklus (a počasí má nejsilnější týdenní průběh v místech s nejintenzivnějším průmyslem a dopravou). Zamysleme se nad tím, než začneme nadávat, můžeme si za to sami!
0/0
19.5.2004 14:07

ProfesorR

Re:
Tu vaší "jasnou statistiku" bych rád viděl. Nevěřím vám ani slovo.
0/0
19.5.2004 14:35

davexx

Re:
Nenutím Vám, ať mi věříte jen na základě mého tvrzení. Pokud máte možnost získat záznamy počasí z určitého místa (nejlépe to bude vidět v záznamech z města) za rozumnou dobu (třeba jednou dvakrát denně ve stejnou denní dobu po dobu třeba posledních sedmi let) a uděláte si například sumu srážek, teploty oblačnosti atp. podle dnů, tak sám zjistíte, že víkendy mají více srážek, nižší teploty, více oblačnosti atd. Neříkám, že to musí na 100% platit všude, ale při dostatečně dlouhém období v posledních 10 letech je velmi pravděpodobné, že se přesvědčíte sám a tomu snad věřit budete.
0/0
19.5.2004 15:26

tomasino78

Re:
Děláš chybu .... a můžeš klidně věřit, opravdu je to tak.
0/0
20.5.2004 15:31

Qvark

Re: blbost, nemohou !
Zajímavé je, že vždycky když občas sloužím víkend, je jako na potvoru krásně. A přes týden kdy mám volno prší.
Jinak to není o tom že si za To mohou lidi sami, ale že když mají lidi o víkendu volno, vnímají špatné počasí více než když jsou v zalezlí v práci. Krom toho, otázka je, co je špatné počasí a hezké počasí. Přírodě je to úplně jedno, soudím ale, že ji více prospívá to počasí špatné ...
0/0
19.5.2004 15:17

davexx

Re:
Deifnice dobrého a špatného počasí je určitě hodně sporná, dá se ale uvažovat i v hodnotách jako třeba teplota, oblačnost a srážky, kde při dodržení metodiky je vyloučen subjektivní pocit.
0/0
19.5.2004 15:28

El_Dudelino

Re:
opravdu je to tak,viděl jsem o tom několik pořádů a je to dokázaný,proto navrhuji posunout víkend o dva dny a je klid na dalších pár let,co vy na to???
0/0
19.5.2004 20:17

ProfesorR

TO JE DOBŘE.....
....že tak nevinná věc, jako ochlazení o pár stupňů je tolika lidmi považováno za katastrofickou "zprávu dne". To svědčí o tom, že snad pro mnohé není horších katastrof...
Dramatické komentáře novinářů i hlasatelů počasí typu - bude zima, bude ošklivo, atd. však nechápu. Proč vyvolávají negativní psychózu národa z něčeho, co lze dobře chápat i velmi pozitivně? Třeba - když je venku 15st, je mnohem příjemněji např. na mnoho sportů i aktivit venku, než když je 25 a potíte se, jen se trochu pohnete.
 A mimochodem - už někdo definoval, co je "zima" a co je "teplo" v terminologii předpovědí počasí? Je to tak relativní! Když má být  15st v březnu, hlásí nám, jak bude fantasticky teplo, když má být 15st v květnu/červnu, dovídáme se, jak málem zmrzneme.
Lidi, nenechte se zblbnout těmi škarohlídy a užívejte si! Víte, jak je třeba  krásné, brouzdat při májovém deštíku jarní přírodou? To oni ale asi nevědí...
0/0
19.5.2004 13:56

Daňový soumar

Re:
Je nádhera, bejt mokrej jako kluzák, bahno až za ušima a plný oči sajrajtu. Tak si to užij! A jestli je teplo nebo zima není pro organismus dáno okamžitou hodnotou na teploměru, ale vývojem počasí v čase, větrem, přítomností srážek a ročním obdobím.
0/0
19.5.2004 14:38

ProfesorR

Re:
Budiž Ti ke cti, že své škarohlídství neskrýváš a naopak upřímně ho dáváš najevo. To bahno za ušima a sajrat Ti ale fakt nezávidím, to musí být hrozné..a navíc mokrý jak co, kluzák? .
Jinak s tou teplotou máš asi na mysli její subjektivní vnímání vzhledem k okamžité vlhkosti vzduchu a intenzitě větru. Mohl jsi dodat také okamžitý stav metabolismu daného člověka. nemůžu si ale pomoci. Pokud jsou tyto další parametry přibližně na stejné úrovni (tj okamžitá vlhkost vzduchu, rychlost větru a stav metabolismu), pak vjem shodné teploty se nemůže lišit podle toho, zda je březen, květen, srpen nebo říjen.
0/0
19.5.2004 15:04

Daňový soumar

Re:
Ale může. Člověk se po generace vyvíjel v určitém prostředí a tudíž tělo a metabolismus funguje podle ročních období. A k těm předchozím vlivům ještě přidávám délku dne, tj. světlo. Z toho mi v květnu vychází, že nás zase čeká hnus slizkej, fialovej!
0/0
19.5.2004 15:49

ProfesorR

Re:
Jistě že fungujeme podle ročních období, ale nebavili jsme se náhodou o teplotě? A Ty mi tu píšeš, že její vnímání závisí i na tom, zda je světlo? To je Ti asi hned větší zima, když zavřeš oči, vid . Končím tuhle debatu, ztráta času.
0/0
19.5.2004 21:01

vandor

:-(
si dělaj srandu, né?? 
0/0
19.5.2004 13:53

Daňový soumar

Mrzko a slizko
To počasí už je skoro tak hnusný, jak Špidlijičův socialismus!!! Tady v tom kráteru fakt není k žití...
0/0
19.5.2004 13:49

Malý vezír

počasí
kujva, za to může Šp(v)indla.....
0/0
19.5.2004 13:42

Dr. Fe1

Zákopčaník demisi!!!
Hajzlové co to přivoláváte za počasí! Lůzo nenávistná, proč přejete lidem jenom to nejhorší, zase ochlazení na víkend!? Je mi z Vás na blití, ubožáci!
0/0
19.5.2004 13:40

Kapr3

Re: Ha ha Ha
     SYNOT 4EVER  
0/0
19.5.2004 14:53





Najdete na iDNES.cz