Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Metro postaví nové stanice i trasu

Půl miliardy lidí cestuje ročně pražským metrem. Nyní je tomu třicet let, co vyjely první soupravy, výstavba nových úseků pokračuje. "Ukončete nástup, dveře se zavírají," hlášení, které znají snad všichni Češi, se poprvé ozvalo 9. května 1974.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vaclav Hanus

Nechapu docela dobre...
..proc by mel investicne pomahat stat. Kdyz je docela obecne znamo, ze prazska aglomerace je nejbohatsi v republice. A nemusi tedy vydevata prostredky ani na reseni socialni politiky. Umisteni centralnich organu a instituci vytvari obrovske mnostvi administrativnich prac. mist. atd. atd.
0/0
19.5.2004 13:01

Sopko

Re:
ono jde o to, jak jsou ty daně rozdělovány a to rozhodně nefunguje tak, že by zůstávali v Praze - jdou do státního rozpočtu a jenom část (např. daň z nemovitostí) zůstávají městu. Takže Praha se podílí rozhodujícím podílem na HDP, ale výrazně víc penězi dotuje venkov
0/0
20.5.2004 21:00

Vaclav Hanus

Re: to je obecne znamo...ale?
ja preci vim, ze to tak funguje. Ale je to tak preci v poradku. Nevidim duvo, proc by tomu melo byt jinak. Dane preci slouzi na utlumovani lokalnich rozdilu. Kdyz se bude lepe darit venkovu, potecou dane do Phy..
0/0
22.5.2004 13:00

Johana2

K zamyšlení..........
19.5.2004 Moravskoslezský - strana 1 Stát neplatí za stavbu dálnice D47 Ostrava Stavba dálnice D47 se komplikuje. Stát od začátku roku neplatí stavebním firmám sjednané zálohy. A dodavatelé hrozí zastavením stavby. Dluhy státu vůči firmám, jež stavějí dálnici D47, se zatím vyšplhaly na 300 milionů korun. Pokud se problém s financováním nevyřeší během příštího týdne, zváží největší dodavatel ODS-Dopravní stavby zastavení či omezení stavebních prací. To by mohlo ohrozit splnění vládních slibů, že dálnice z Lipníka nad Bečvou po polskou hranici začne sloužit řidičům v roce 2008. !!!!!!! Nemám nic proti stavbě metra v Praze, ale nechápu, že vládě, ale i obyčejným pražákům přijde normální, že si budou lidé vozit zadek metrem i na letiště a na druhé straně jim připadá nepochopitelné, ba přímo zrůdné, že by do třetího největšího města ČR měla vést dálnice.........
0/0
19.5.2004 11:46

karoten

Re: podivení...
Tys´s nima mluvila? To je hodnocení plný citů, váhu ale nemá žádnou. ODS - jaká to rozkošná shoda firmy a polit.strany má v čele Topolánka - ostravaka. Nebo je to snad pražák? Právě ta jeho strana propaguje budování metra na letiště. S ekonomikou to rozhodne nemá co dělat, i když je to erbovní disciplína partaje. Tak sakra v tom člověku a v jinejch moravácích v Praze probuďte trochu patriotismu a slušnosti - pokud ji ovšem mají.
0/0
19.5.2004 12:28

Hans von Karlin

Podzemka
Také souhlasím s dalším budováním metra v Praze. Měl bych ovšem pár výhrad. Tak například rozšíření metra z Ládví do Letňan má stát (dle informací z tisku ze začátku května) až 13 miliard korun! A to maj bejt prosím asi jen 3 nebo 4 stanice v nenáročném terénu. Za tuhle částku lze postavit kompletně novou trasu s cca 10-ti stanicemi. Další věc, která mě na pražském metru zaráží je neustálá snaha cpát tunely pod zem. V místech s řídkou zástavbou, nebo tam kde je jen rovina, se dá vést metro po povrchu jako to je například v Londýně nebo v Berlíně. To že v zimě je příliš mrazivo pro metro na povrchu u mě neuspěje, protože v Berlíně taky mrzne ne? Navíc náklady, které se ušetří pozemním vedením trasy se dají využít na zabezpečení právě proti nepříznivému počasí. Dále nechápu, proč nejsou v Praze využitá železniční spojení společně s metrem jak to bývá ve většině Evropských metropolí, když je v Praze tak hustá železniční síť. Možná by to chtělo, aby na radnici někdo začal používat místo hrabivejch ručiček, taky to, co nosí na krku.
0/0
19.5.2004 9:24

Kereme

Volne
Radní Šteiner by měl především odstoupit a městská radnice by se měla zamyslet nad tím, zda nevyužít železnice vedoucí na letiště, která není používaná, místo nesmírně finančně náročných investici do metra. Rene Weber, Praha
0/0
11.5.2004 0:08

turista-

Re:
Ta zeleznice (pres Dejvice) JE POUZIVANA. Ba naopak pretizena. Denne po ni projede 57 vlaku. A protoze je jednokolejna, tak se ve spicce vlaky sotva staci vyhybat. A prave relativne nizke investice do elektrifikace a castecneho zdvojkolejneni by spolu se kratkym prodlouzenim k odbavovaci hale letiste umoznily jeji dalsi vyuzivani pro kapacitni spojeni Kladna, odkud denne dojizdeji tisice lidi, letiste a Prahy. Problemu je nekolik : zazobanci vlastnici vily na Orechovce, snazici se zeleznici zcela zrusit jako neco, co do milionarske ctvrti prece nepatri. Prozradi se tak, ze ac si stezuji na hluk, jsou proti elektrifikaci, ktera hluk snizi a ze jsou pro metro, ktere by pres Orechovku stejne nevedlo. Dale spekulanti s pozemky, ktere by se tim uvolnily. Ekologicke spolky, ktere zapomnely, ze zeleznice je nejekologictejsi doprava a bojuji proti prestavbe stavajiciho zeleznicniho tunelu pod Stromovkou, ac silnicni tunel planovany tamtez jim nevadi. A taky vedeni Prahy 6, jista populisticka neoliberalni strana vedena touto osobou : http://www.praha6.cz/starosta/ , ktera ma take svoje duvody : zeleznicni dopravu cela strana narozdil od vyspelych evropskych zemi povazuje za prezitek, od podpory metra (za celoprazske penize) si slibuje hlasy volicu, uprednostnuje zajmy prahy 6 nad zajmem cele Prahy a zeme, a predevsim z drazsich zakazek jsou vetsi osobni provize, navic vetsi zakazky se tahnou mnoho let a tak se jimi daji lovit volici hned pres nekolik volebnich obdobi ...
0/0
11.5.2004 1:53

karoten

Re: právě že už se zamyslela.
Myšlení radnice vypadá asi takto: Jak si přihrát co největší provize po co nejdelší období? To je alfa-omega veškerého počínání. No a když se to podaří uchytit na bázi obecného mínění o správnosti -pze prolidovosti nějakýho projektu - je to řešení přímo excelentní.
O zakázky které jsou ekonomické a účelné, tedy směřující k řešení situace nikdo nestojí. Tedy pokud se nejedná o jeho vlastní peníze, že....ale to je jiná pohádka, o té si zde nepovídáme.
Turista má naprostou pravdu. Tak to prostě je. Kdyby měl provozovatel letiště volnou ruku, dráha by dávno byla a jezdila - prachy na to jsou, ale bohužel ne dost pro všechny šmejdy co jich na radnici sedí.
0/0
11.5.2004 12:07

Jivo

Re:
A k cemu bude letisti metro. Pouze tak pro lidi bydlici v teto ctvrti. Takze metro nemasmysl proletiste, ale pouze pro obyvatele, tak to nespojujte. Proste letiste (ne Ruzyne) potrebuje rychle spojeni s centrem. A tak jsem pro rychlodrahu Kladno - Arp - Centrum - a pak treba Benesov apod.
0/0
13.5.2004 12:56

Tomáš Jemarný

Re:
Jasně, ve čtvrti kolem letiště bydlí desetitisíce lidí, takže metro má smysl pro obyvatele... Nechcete se na to letiště dojet podívat a projít se po okolí, abyste zjistil, kde jsou nejbližší obyvatelé???
0/0
22.5.2004 13:19

Callaque

metro
metro v Praze je nutny. Jen at staveji dalsi linky,
0/0
10.5.2004 14:09

Martin E.

Super
Nejsem pražák (ale Ostravák) a musím říct, že rozšířit metro je výborný nápad a klidně na to přispěji i ze svých daní, i když je využiji tak 5x za rok. Je to moderní dopravní prostředek, přecpaná Praha celkem urgentně potřebuje jeho rozšíření. Tak už se tady vykašlete na diskuze o pragocentrismu apod. Jsme snad Češi ne?
0/0
9.5.2004 19:56

rohovka

Re:
Umíte i překvapit.Tohle je snad první rozumný názor od někoho z Ostravy.Asi vážně nebudete všichni takový deliny.To s tim čechem mě těší o to víc.Za nabídku děkujeme.Vážíme si toho,ale my si to metro můžeme a zaplatíme sami.Ale fakt dík.
0/0
10.5.2004 8:53

dousak

Re:
na to zapomen! tohle by hodne zacvicilo s obecnim rozpoctem. Bez statni dotace se neobejdeme. Myslim,ze potrebujeme penize i na nove vagony metra, na obnovu tramvaji a autobusu. Za tech 5 let. nez se to rozjede. budou ty soucasne jiz v technickem duchodu
0/0
10.5.2004 9:34

rohovka

Re:
No i peníze ze kterých bude ta státní dotace jsme zaplatili my.Takže je to jedno.Já jsem jenom chtěl uznat že je slušnej a že to není tak obvyklé.
0/0
10.5.2004 9:41

karoten

Re: Byl jste na hockeyi?
V nové super Sazka-hale se skví několikero bronzových reliéfů s ústřední myšlenkou pana Hušáka: "Za peníze všech sportovců této země...nejlepší je tvrdá diktatura, dokázal jsem že to dokážu, nikdo na mě nemá, otroctví je efektivní ekonomické prostředí atd"
Co kdo vlastně platí a jak moc o tom vůbec ví - neřkuli o dobrovolnosti, to je velmi diskutabilní věc .
0/0
10.5.2004 9:56

ERIK_

Re:
Jo byl jsem tam a četl to. A musím říct, že to byla teda síla. Když jsem to četl poprvé, tak jsem od začátku do konce smál. Demagogie a propaganda na n-tou. Naprosto mi to připomínalo takové ty komunistické týdeníky z 50.let. Fakt síla. Ten Hušák to nemá v hlavě v pořádku. 
0/0
10.5.2004 11:18

Outlander

Re:
Mozna je to tim, ze Husak je bejvalej stbak..tak to ma asi v krvi..tu demagogii a hlasani stupidnich hesel. Mozna jim i sam veri.
0/0
29.5.2004 17:16

vandor

Re:
já se přidávám k poděkování, ale rád se podělím
0/0
10.5.2004 9:34

maret

Soudruh Houfek
 
 Vážený soudruh Houfek, nyní se píše rok 2004 a Vy a ustřední výbor pražského metra stále nejste schopni se posunout do dnešní doby. Ptám se : do kdy bude stále v metru ten marxisticko-leninský systém hodin, který mi sděluje kdy odjel vlak metra a stále mi nesděluje kdy další vlak přijede. PS Na tento komunistickomarxistický systém jsem upozorňoval již v roce 1975. Čest práci soudruh Houfku.
0/0
9.5.2004 16:56

xx

Re:
To je proto aby tě nasrali....když přijdeš a vidíš že to odjelo před 16 sekundasma, to je to nejlepší....
0/0
10.5.2004 12:51

hbf

Re:
A není to jedno? Nebo máte problémy s odčítáním?Nebo prostě musíte nadávat za každou cenu?
0/0
10.5.2004 14:18

perish

Re:
Vždyť na Můstku, Muzeu, Florenci či I.P.Pavlova to už přeci je - dole na těch promítacích plátnech. A další stanice se chystají.
0/0
10.5.2004 21:10

robert_2004

metro vs vlak
Nemělo by se zapomenout, že při povodních v Praze velice pružně fungovala kyvadlová vlaková doprava (dokonce byly nasazeny nové jednotky ř. 471). Bohužel, lobby DP a radní po odstranění následků povodní odmítla dále vlakovou dopravu dotovat. Přitom v mnoha evropských hlavních městech jezdí jak metro, tak vlak ( Vídeň, Berlín, Madrid Paříž...). Např. úsek Hlavní nádraží - Smíchovské nádraží ujede vlak za 7 minut. Nebyl by problém zprovoznit nádraží Praha Vyšehrad (btw nádherná budova t.č. v dezolátním stavu). Jen pro ilustraci : rozpočet Dopravního podniku Praha je dvojnásobný s rozpočtem Českých drah.... Pak se nelze divit, v čem vozí ČD své cestující a proč radní prosazují metro !!! na letiště místo "rychlodráhy". Na letiště Gattwick v Londýně také jezdí vlak a ne metro a srovnávat Ruzyň s Heatrow snad nelze :-)))
0/0
8.5.2004 8:20

turista-

Re:
K te zeleznicni zastavce Praha-Vysehrad : narazi na 3 problemy: 1) je v oblouku, coz soucasne priblbe normy neumoznuji 2) opravit budovu by bylo snad jeste drazsi nez postavit novou zastavku s boudickou 3) nema dobre napojeni na MHD --- ale v navrhu jsou misto toho dve jine : Vyton (tramvaje na jih) a Ostrcilovo namesti (primo u zastavky tram). Problem ale je na prazske radnici : ze zakazky by jim za nehty nezustalo tolik penez, pac je mala ...
0/0
8.5.2004 14:11

robert_2004

Re: Ano, pokud budou
na radnici sedět taková ESA jako Burgemeister, tak bude Praha taková jaká je - plná matrjošek a dalších zhovadilostí - a na rozumné projekty jaksi nezbývá "drahocenný" čas radních. Jinak já myslel bývalé nádraží Praha-Vyšehrad, kde je i ostrovní nástupiště. Co se týká oblouku, tak ten je na velmi frekventované zastávce Praha-Strašnice také. Ale samozřejmě, že dostane přednost nesmyslné ražení metra na Ruzyň ať to stojí, co to stojí :-)). Pak už nám zbývají jen letní olympijské hry a můzeme vesele náš schodek státního rozpočtu násobit. Někdy si říkám, zda není na úřadech a v parlamentu blbost infekční.
0/0
8.5.2004 15:19

hbf

Re:
S tím obloukem se to má tak - na Vyšehradě bylo nástupiště zrušeno a při obnovení by se muselo kolaudovat podle současných předpisů, zatímco Strašnice jsou zkolaudované dávno.
 
0/0
10.5.2004 14:14

turista-

Re:
Jeste dodatek. Militantne automobilni radnice prosazuje podobnou politiku i v Trinci - tvrdosijne odmita novou zastavku v centru mesta (vlaky tamtudy stejne projizdeji) a soucasne nadrazi je dost daleko. Ackoliv by to znamenalo, ze kvuli zvysene poptavce by zacaly ve meste stavet InterCity vlaky a z fondu EU by bylo uhrazeno 75% nakladu ! Viz http://www.3nec.cz/3nec/index.php?mtab=m_clanek.php&clanek=108303217158085300
0/0
8.5.2004 22:24

dousak

Re:
Brnensky nadrazi je take do oblouku a jak to tam krasne funguje. Ale kdyz uz jsem u tech novych Prazskych nadrazich: Pri stavbe metra B-Rajska zahrada (pracovni nazev Cerny Most) mela byt postavena zastavka na trati na Lysou. Dalsi zastavkou, ktera je temer nevyuita je Praha - Bubny.
0/0
10.5.2004 9:32

drevak_patlak

Re:
Vlak by se mohly zapojit do Pražské MHD daleko více než teď. První vlaštovka (linka Libeň-Roztoky) se zatím rozjíždí pomalu (lidi obvykle ani netuší, kde jsou některé zastávky, přitom vlak může uštřit klidně 10-15 minut proti MHD).
Zastávek, ktré v Praze chybějí je spousta, kromě zmiňovaného Vyšehradu (resp. jeho náhrady na Ostrčilově náměstí) je to např. Kačerov přímo u stanice metra, zmiňovaná Rajská zahrada, taky přímo u metra, Podbaba jako přestupní bod z Dejvic směr Roztoky i Holešovice a Libeň, a dále např. Zahradní město, Malešice, Liboc. Mnohé zastávky by potřebovaly vylepšit návaznost na MHD, např. by se hodil druhý vestibul na Vltavské nebo Hradčanské apod.
Na závěr jë třeba říci, že nové zastávky by nestály ani zdaleka tolik, co nová trasa metra a udělaly mnoho dobrého (čímž nechci říci, že by se metro nemělo stavět).
0/0
10.5.2004 13:29

alfabet

Potřebné priority linek metra
Pan korupční radní Radovan Francis Štajner (vzdělání základní, huba drzá) je fantastický odborník (nebo spíše odporník) na měststkou dopravu (není to tak dlouho, co se jako odborník bambilal ve finanční komisi Prahy 8). V případě, že bude přesazen do botanické zahrady, bude z něho při jeho vzdělání odborník - botanik.
Tuším, že krátce po uvedení linky C vznikla studie linky D, jejíž provoz by dokázal z podstatné části překrýt rizikový úsek Nuselského mostu na céčku. Další prioritou mělo být řešení spojení s letištěm. V obou případech skutek utek a místo toho se nesmyslně staví do polí do Letňan, jen proto, že určitá lobby tam (na severovýchodě města, když obchodní partneři přijíždějí z 90% ze západu) prosadila výstaviště a nyní tam bude prosazovat olympijské hry!
0/0
7.5.2004 23:05

maret

Re: Netušíš
 
 Promiň, správně tušíš. Trasa D je přesně navržena pro případ opravy nuselského mostu. Životnost tohoto mostu je cca v nejlepším případě 50 let. 1974 + 50 = 2024. Soudruzi v magistrátu začněte.
0/0
9.5.2004 17:00

drevak_patlak

Re:
Někde jsem četl, že Nuselák byl projektován na 100 let. Nebyl by tu nějaký odborník, aby nám to objasnil?
0/0
10.5.2004 13:30

karoten

Re: To nejsem,
ALE -- paneláky ze 60tejch let byly taky projektovaný - na 30 let(!) Do tý doby měly bejt nahrazený solidní výstavbou .
V zásadě jde o to, dokud beton nepopraská natolik aby pustil k armaturám vodu - je vše o.k. Jak začne ocel korodovat, je vše v pr. Ten most může sloužit teoreticky neomezeně. Nejstarší železobetony na světě mají asi tak něco málo přes těch 100let, ale je fakt že to nebyly konstrukce předpjatý.
0/0
10.5.2004 13:42

msindel

nespadne ten most už dřív?
pro jistotu vždycky vystoupím na Gottwaldově, sejdu do Nuslí, kolem Folimanky vylezu nahoru a na Pavláku zase nastoupím. Most byl totiž projektován na tu již zmíněnou podpovrchovou tramvaj a ne na sovětské ingoty, zevnitř dlabané.
0/0
8.6.2004 18:24

Lasla

fotky
WWW.KUKU.CZ / foto zdarma
0/0
7.5.2004 16:34

dundal bumbal

Re:
Běž s tím do prdele
0/0
7.5.2004 17:46

moravak01

Metro
Nechápu, proč by se mělo stavět metro i za peníze lidí, kteří v Praze nežijí a tak je jim metro celkem nanic. Ať si ho postaví Pražáci za svoje peníze.
0/0
7.5.2004 15:52

Fikos

Re:
se neboj to víš že se to staví za naše,protože kdyby jsme měli čekat na peníze  od vás tak my nic nepostavíme a vy nebudete mít na nové šaliny
0/0
7.5.2004 15:54

Milkman_Dan

Re:
Treba proto, ze Praha je hlavni mesto, ze zde sidli vlada, parlament atd, ze sem jezdi nejvic turistu (vetsina leta na Ruzyn), a v neposledni rade ze jsme jeden stat. Planovana dalnice na Morave se taky nestavu jen z penez moravaku....
0/0
7.5.2004 17:06

jardahorak

Re:
Otazkou je, jestli u dalnice nezustane jen to planovani... Region na ni ceka dost dlouho. A kdo o ni rozhoduje a to tak ze spatne??? Paprdove z Prahy :-/
0/0
7.5.2004 17:12

Qvark

Re:
Ale ti páprdové co sídlí v Praze, jaksi mnohdy pocházejí i z té Moravy ...
0/0
7.5.2004 21:17

Al Ladin

Re:
No a když do Prahy přijede mimopražský důchodce, tak nemá nárok na slevu na jízdném, protože "je tak bohatý, že si může dovolit jezdit do Prahy" (to není kec, ale autentické zdůvodnění, mimochodem podpořené přepravním řádem).
0/0
7.5.2004 21:47

cejkis

Re:
to jě pěkná blbost!!!
0/0
7.5.2004 23:38

cyanT

Re:
aale h*vno, prepravni rad prazske mhd rika, ze za polovicni se prepravuji mj. osoby pobirajici starobni duchod od CR - leda ze by dotycny revizor netusil, ze Morava je soucasti CR ;-) (aneb blbci jsou mezi nami vsude, prazske revizory nevyjimaje)
0/0
8.5.2004 21:47

Fluffy

Re:
No protoze jsme jeden stat. My taky podporujeme vystavby u vas.
0/0
7.5.2004 16:16

AlienDUDE

Re:
ULOŽISTĚ VYHOŘELEHO PALIVA... TŘEBA
0/0
8.5.2004 8:20

Fluffy

Re:
No to taky.
0/0
8.5.2004 13:42

monstrum

Budoucnost
Za 100 let se budou lidé dopravovat tak, že je nějaké zařízení na jedné straně rozloží na atomy a na druhé straně složí dohromady. Jako v sci-fi seriálu Star Trek.
Nějaké metro nikoho zajímat nebude
0/0
7.5.2004 14:51





Najdete na iDNES.cz