Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havaroval autobus: mrtvá a 40 zraněných

U obce Sokolnice na Brněnsku havaroval v půl páté ráno linkový autobus. Narazil do pilíře železničního mostu. Jedna cestující nehodu nepřežila, sanitky rozvezly do nemocnic čtyři desítky zraněných. Hasiči některé z nich vyprošťovali s pomocí nůžek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Děd Vševěd

Další oběť ....
Tak dnes dopoledne ( 7.5.04 ) zemřela v nemocnici 41-letá žena z havarovaného autobusu. Je to hrozné.
 
 
0/0
7.5.2004 12:26

djdave

pepici
ta animace je uplne na prd, takhle to vypada ze je silnice rovna a most bezproblemovy. Je videt ze prazsky pepici z redakce v zivote na Morave nebyli a myslej si ze vse vyresi ze zadkem na zidli pres internet.
Navic sklonovat nazvy moravskych obci jim dela rovnez problem. spravne je do Sokolnic, ze Sokolnic ... ale to plati i pro Novu ... banda prazska, vsadim se ze o mezinarodnim ohnostrojovym festivalu v Brne ktery bude na prelomu kvetna a cervna nereknou ve zpravach opet nic ....
0/0
7.5.2004 9:28

karoten

Re: A čí je chyba, čí?
Čimčarára-čí? Co brání hrdýmu Moravanovi v upozornění - ba přímo nátlaku na národnostní cítění na ČT v Brně???
Sedíte na prdelích a nadáváte na Moraváky v Praze, mylí dýdžeji...Je vás tu jak sraček, věděls´to?
0/0
7.5.2004 9:47

Děd Vševěd

Re: Jóžinovi z Moravy
Milý (?) příteli, také Vám na Moravě nenadáváme. Pokud chceš kritizovat, tak jsou i slušnější způsoby. P.S. Jinak - aby se Ti ten Tvůj " moravský brabec " vzpříčil....   
0/0
7.5.2004 12:31

djdave

Re:
me jen ser. ten pragocentrismus v hlavnim zpravodajstvi TV Nova - to se taky i predpovedi pocasi - opdpovida jen Praze.
0/0
7.5.2004 14:26

karoten

Re: No jo, to je problém
Tv Nova jaksi není státní, tu ovládaj ekonomický síly s tím správným odstínem. Musím říct že předpověď počasí na týhle stanici je na můj vkus až příliš dynamická - nedá se na ty gymnastku koukat a zároveň registrovat informaci o počasí.
0/0
7.5.2004 16:27

turista-

Vlak
Je to drsny, ale snad se v Sokolnicich (nebo Sokolnici ?) poucej. Ten autobus jel do Brna. Ze Sokolnic ale jezdi do Brna i vlaky, a to jsou rychlejsi nez bus, bezpecnost asi nemusim rozebirat. Jenze to by nesmelo byt nadrazi tam kde ho maji ted, pres kilometr od centra. Pritom zeleznicni trat se obci priblizuje vic - stacilo by postavit zastavku u prejezdu na pravem brehu. Tak co, starosto ?
0/0
7.5.2004 3:54

keenee

Re:
Proboha, co je tohle za názor??? Tady se řeší bezpečnost jízdy autobusem a proč došlo k nehodě. (BTW. brácha byl v tom busu) Vlak by stejně pomohl jen lidem ze Sokolnic a Újezdu u Brna, ale co Otnice, Bošovice, Milešovice, Lovčičky, V. Hostěrádky, Dambořice, atd...? Lidé z těchto lokalit snad mají zůstat doma a nejezdit do práce, nebo jak jste to myslel? (ten bus jel z Násedlovic)
0/0
7.5.2004 5:55

djdave

Re:
asi v ramci IDS by mel mit bus konecnou v Sokolnicich a pokracovat dale vlakem ....
0/0
7.5.2004 9:09

turista-

Re:
Presne tak. Nebo v Ujezde. Tak se to totiz v Evrope dela. Vlak jako pater a navazujici autobusy (vlak pocka na zpozdeny autobus a naopak) , tim se na drahu dostane vic cestujicich a vyplati se ji udrzovat kvalitni a rychlou. Byt to v Rakousku, tak by to na stejny trati nejelo do Brna 16minut, ale dejme tomu deset ...
0/0
7.5.2004 14:08

Džura - hrdina Pamíru

nic než auto
Jízda autobusem už je dnes skoro stejně adrenalinová jako bungeejumping .
0/0
6.5.2004 19:32

turista-

Re:
Ovsem jizda autem jeste vic, hochu, sleduj statistiky. To jenom kdyz tak koukam na ten nadpis tvyho prispevku.
0/0
6.5.2004 20:41

Džura - hrdina Pamíru

Re:
Ale aspoň mám jistotu, že neřídí Pepa z Depa, jestli je střízlivej, jestli není pod drogama, kolik to hasí atd. atd - jinak nadpis je samozřejmě přibarvená recese, ale pokud nezasáhne vyšší moc a cizí zavinění, tak sám jezdím bezpečně.
0/0
6.5.2004 22:05

turista-

Re:
Copak u vás v Pamíru, tam osamělý jezdec nepotká živáčka celý den - ale u nás, představ si, těch protijedoucích Pepů z Dep potkáš stovky za hodinu ... a sjet do protisměru může každý - a pak je lepší když sedíš v tom 12t buse. Nebo 100t vlaku :-)
0/0
6.5.2004 23:04

Francesco

Most
Přidávám se k tomu, že ten viadukt je špatně postavenej, resp. špatně postavená je ta cesta, která jím vede. Ten řidič opravdu není žádný dement, každý kdo tam kdy projížděl, si nebyl 100%, že se tam nesetká s někým dalším. Cesta pod mostem se totiž klikatí tak, že na druhou stranu mostu nevidíte nic. Jelikož su z Telnice, přimlouvám se za to, aby se ten most opravil a aby tam zase začaly jezdit auta, která to teď berou z principu přes nás...
0/0
6.5.2004 17:18

ProfesorR

Re:
To je možné, že je to úplně špatně postavené a že tam třeba není vidět na metr a že se to tam klikatí a že je třeba to předělat...o to se tu nikdo nepře. Ale když řídím kolos se spoustou lidí, tak jako řidič profík třeba i zastavím, třeba nechám někoho jít před autobusem pěšky, zkrátka cokoliv, ale nefláknu to v plné rychlosti, až sedačky lítají, do pilíře  Ten most za to zkrátka nemůže. O tom tady byl níže tak trochu "spor".
Ale přeji Vám, ať Vám to tam brzy spraví, aby tam nemuseli autobusáci posílat pěšáka s praporkem do podjezdu napřed...  
0/0
6.5.2004 17:34

turista-

Re:
Jak, "spatne postavenej most" ? Ten most tam byl nejspis driv, nez nekdo vedel co to je nejaky autobus. Jenze kdyz se kvuli rostoucimu provozu rozsirila silnice, tak zeleznicni most nechali byt. Proc ? Protoze minuly rezim na zeleznici (a infrastrukturu vubec) na rozdil od civilizovane evropy s*al. Takze ted bych dal mostni pole rozsirit z rozpoctu SFDI na opravy silicni site (protoze je to uprava vyvolana voly na silnici) a hotovo.
0/0
6.5.2004 19:00

STAVA79

Halooo REDAKCE
tak ta vaše animace je děsná, za snahu jsou body, ale ten autobus, neměl před sebou rovnou silnici, ale v tom mostě neni naprosto  vidět co je za ním, Protože je v Esíčku, Nejsou tam zrcadla a neni tam ani omezení rychlosti. Je to nebezpečný úsek, a neni tam ani značka pozor časté dopravní nehody, neni tam pro bezpečnost řidičů nic. Podle této animace jste udělali s řidiče naprostou trubku. Ať měl řidič mikrospánek, ať to bylo technickou závodou, na 90% za to může špatně postavenej most. to vám řeknou všichni co to tam znají. Jo kdyby byl  podle animace  to by se to tam jezdilo
0/0
6.5.2004 12:00

xx

Re:
Bud rád, že aspon tak....kdybys viděl animaci nehody Cyrila svobody, to bys teprv zíral....Nedokázali udělat ani rovnou středovou přerušovanou čáru...ta čára byla jako když bejk chčije....
0/0
6.5.2004 12:08

kozakl

Re:
To ne. Za nehody můžou lidé, ne mosty nebo naši předkové co je stavěli. Ten řidič tam jezdil denně.Bohužel je to v lidech.
 
 
0/0
6.5.2004 15:00

ProfesorR

Re:
 "na 90% za to může špatně postavenej most"  Jo, tak to asi bude, asi by měli teď architekt a stavitelé toho mostu jít za tu nehodu sedět, že  
Pokud patříte také k těm, co potřebují k tomu, aby jeli bezpečně, přistávací dráhu letiště, prosím, odevzdejte řidičský průkaz! Myslete na to, že ušetříte hlavně svůj život a zdraví! Jinak nemyslete si, že Vám nerozumím, také hodně jezdím a to byste neřekl, co se pořád do cesty plete zatáček, mostů, stromů, sloupů, staveb kolem silnic, blízkých příkopů..jojo, řidič těžký chleba má.
A Vy jste teď udělal revoluci! Za všechny nehody můžou ty všemožné překážky, špatně rostlé stromy u silnic atd...Fakt dobrý!!!
0/0
6.5.2004 15:00

Kleki Petra

Re:
Jasně, může za to ten most a Vašek Klausů.  Já ti asi rozumím, ale pravdu mají spíš předchozí přispívající.
0/0
6.5.2004 15:06

STAVA79

zase nemají peníze
Pořád ty stejný výmluvy nejsou peníze (hlavně že si představitelé(tím nemyslím starostu Sokolnic) kupují  drahé služební vozy. A hlavně ,že u nás ve státě funguje systém dotace a vrácení naspořených peněz. PŘÍKLAD:Statní instituce dostane třeba milion na rok at sním hospodaří a ti když hospodaří dobře a zbyde jim 200 tis Kč tak je musí vrátit a na nový rok dostanou jen 800 tis, protože minule těch 200 tis nespotřebovali. Tudíž aby tyto instituce nebyli zachvílu odříznuty od financí, tak těsně před koncem roku nakoupí různé věci na NIC, jen aby utratily ty peníze a příští rok je dostaly znovu. A to je přesně ono, novej most bude stát třeba 5 milionů, ale obci zůstanou na konci roku jen 4mil, takže ty čtyři utratí třeba za něco co neni vůbec nutný a potřebný, a most stojí dál, že. A nejsou peníze
0/0
6.5.2004 11:33

MekGajvr

Paráda
Hm, takže nejsou peníze na stavbu bezpečných silnic... Hlavně, že jich máme dost na placení podvodníkům za prohrané arbitráže...
0/0
6.5.2004 11:14

ProfesorR

Tyhle suverény silnic exemplárně věšet!!!
Už se zjistilo, jak rychle tam ten magor vlítnul? Podle mě nemá tak zhruba třetina řidičů, včetně autobusáků, mít vůbec nárok na řidičák! Vidíme to denně kolem sebe, holt občas to těm adrenalinovým pokusníkům na lidkých životech nevyjde..to už je pak jen zákonitá statistika.  Kdo zasáhne? Buzerantské akce typu kryštof to zcela jistě neřeší! 
0/0
6.5.2004 10:50

tom_78

Re:
tady pan chytrák asi nikdy neudělal žádnou chybu, že? pokud neznáš celý příběh, jak můžeš takle kritizovat?? já vím teda ulpně prd, co se tam stalo a souhlasím s tím, že někteří řidiči sou fakt magoři. ale tohle byl profík, takže bych ho hned neodsuzoval.
0/0
6.5.2004 11:39

Rada8

Re:
nevím proč by mělo mít vliv právě  to že byl profík - ti bohužel jezdí opravdu většinou jako prasata. ale souhlasím, že dokud se neví proč, tak bych rozhodně nesoudila. mohla to být klidně závada nebo cokoliv jiného. myslím si, že pokud řidič přežije, bude vytrestanej až dost.
0/0
6.5.2004 12:02

keenee

Re:
Jezdím tudy každý den 2x, takže vím, jak to tam vypadá. Před viaduktem má dát řidič jedoucí od Sokolnic přednost v jízdě, navíc je tam mírné "esíčko" tudíž by tam měl jet řidič přinejmenším obezřetně. Pokud tedy nebyla vada na autobuse, byla to pravděpodobně chba řidiče.
0/0
6.5.2004 12:05

ProfesorR

Re:
netvrdím, že jsem chytrák, ale něco kolem 700000km bez nehody naježděno mám a za ty kilometry jsem nejmíň tak 25 - 30 jasných nehod odvrátil. Člověk musí sedat za volant s pokorou, protože se v tu chvíli stává hříčkou mnoha okolností, které nemůže ovlivnit a tak i např. tam, kde mám přednost a je to možné, tak si ověřuji, že je mi opravdu dávána apod. Tento přístup mi ušetřil nejednou zdraví, majetek, ne-li možná život.
Tím ale nechci říct, že hodlám nečinně přihlížet, jakých prasečin jsou mnozí na silnici schopni, a to právě "profíci", kteří - asi právě proto, že "profíci" - bývají nejnamyšlenější a pak to takhle končívá. 
Takže tome_78, nejen tento příběh, ale znalost desítek jiných, moc podobných příběhů, mi dává právo kritizovat jejich příčiny, které jsou pořád stejné.  Každého normálního člověka musí tohle přece strašně štvát.
Souhlasím, že technický stav vozovek atd. hraje velkou roli, ale zodpovědnost za konkrétní malér má vždy konkrétní člověk, protože se měl tomu stavu přizpůsobit.
0/0
6.5.2004 14:45

turista-

Re:
Joo, jenom "udelal chybu" ... jenze rizeni vozidla na silnici je proste jedna z mala cinnosti, kde chyba znamena ztratu zivotu a ujmy na zdravi, a zaroven ji dela kazdy, a zaroven u ni neni zadna zabezpecovaci technika, ktera by lidsky faktor omezovala. Ale lidi se podle toho nechovaji.
0/0
6.5.2004 19:05

azorRK

idnes <I>
Čas, kdy spoj havaroval, ale odpovídá jízdnímu řádu.
sakra tak v jízdním řádu už je dnes i kdy autobus havaruje?
0/0
6.5.2004 10:49

azorRK

Re:
do...! já myslel že se ta prví neodeslala
0/0
6.5.2004 10:50

azorRK

idnes /
Čas, kdy spoj havaroval, ale odpovídá jízdnímu řádu.  sakra to už jsou  havárie v jízdním řádu. 
0/0
6.5.2004 10:48

CNR

Kde ta mrtvá paní....
....stála ??? Podle té fotky je autobus sešrotován na místě vedle řidiče.....tak buď seděla na prvním sedadle u dveří....a nebo stála vedle řidiče a zvesela mu něco vykládala.....
0/0
6.5.2004 10:30

Black007

Re:
No ono těch mrtvých bude víc-za chvilku umře další ve špitále. Mám to z dobrých zdrojů
0/0
6.5.2004 11:30

2eee

Re:
Proc to sem pises?Bych te chtel videt co bys delal kdybys tam mel sve rodice a nekdo ti toto napsal. 
0/0
6.5.2004 12:43

Black007

Re:
Kdybych tam měl svoje rodiče, tak by mi byla nějaká diskuze na idnes u prdele
0/0
6.5.2004 14:18

Píďofíková

Re:
Blacku blacku, ty ses fakt pi** vedela sem ze normalni nejses ale toto si uz prehnal.
0/0
6.5.2004 13:22

Zdenator

!
Z druhe strany mu auto mohlo sice vyletet, ale prednost ma davat ten kdo jede ze smeru od Sokolnic, takze jestli nekdo nekomu nedal prednost pak to byl ridic autobusu. Ten most v tom miste je fakt hodne blbej je uzkej a jeste je sikmo. Kazdopadne pokud se v autobuse utrhla vsechna sedadla pak to musela byt dost vysoka rychlost a ridic ktery to misto dobre zna mel pridrzdit, takze bych to videl spis na jeho selhani nebo technickou poruchu, ikdyz ta je min pravdepodobna.
0/0
6.5.2004 10:12

bobcat

Zpozdeni??
Pochybuju, ze ridic dohanel zpozdeni. Dival jsem se na IDOS a ten spoj mel vyjizdet v 4:26 z posledni zastavky v Sokolnici. Takze pokud havaroval pred pul patou, tezko mohl mit sekeru. A vzkaz pro snakespita: Autobus je modelove rady 934, ktera se dela priblizne sest az sedm let. Navic, jak znam autobusy CSAD Brno s timto barevnym provedenim, tak jsou stare zhruba ctyri roky. Navic o tom, ze v protismeru mohlo vyletet auto, ktere mu nedalo prednost a vytlacilo ho do mostu, jsem zatim ani v clanku, ani na diskuzi nevidel ani zminku. Nejdriv si overte fakta a pak kritizujte. Chtel bych videt nekoho z vas na miste ridice nebo jeho rodiny. 
0/0
6.5.2004 9:34

Píďofíková

???
Koukam ze je v tom zase peknej chaos. Kolik te pani bylo, 64 nebo 46. Nekde pisou to a jinde zase vono. At se agentura CTK nauci vyjadrovat srozumitelne aby nepletla novinare, a nebo at si voni procisti usi.
0/0
6.5.2004 9:11

Rada8

Re:
řekla bych, že to není vůbec důležitý. důležitý je snad to, že se stala nehoda při které zemřel člověk, a to v místě, které je už dlouho označováno za nebezpečné. taky to, že jde opět o nehodu autobusu řízeného profesionálem.
0/0
6.5.2004 9:30

Nedobik

Re: Sehnal jsem tě až tady. Nehoda je špatná věc!
Ale rád bych se tě zeptal z jiného soudku? Nevíš jestli přežil Sudájev nářez od Ami? Ty bys to mohla vědět, jsi ze stejného okresu.
0/0
6.5.2004 10:10

karoten

Re: Dostal přes tlamu? KDE?
Chcichcichci si to přečíst prosíííím!
0/0
6.5.2004 10:12

Sudajev

Re:
Absolutně netuším o čem ten senilní osel mluví, byl jsem pracovně v Kolíně.
0/0
6.5.2004 10:21

Rada8

Re:
asi mluví o hokeji
to je škoda, žes tu včera nebyl. mohl sis opět pokecat s páterem Mamlasou. dokonce se objevil i Krakonoš.
0/0
6.5.2004 11:43

Sudajev

Re:
Tak to mě mrzí.
0/0
6.5.2004 12:07

Sudajev

Re:
Ale buď klidný uslintaný dědku.
0/0
6.5.2004 10:13

Rada8

Re:
nevím, poslední jeho příspěvek jsem ale viděla dnes ráno, takže přežil. spíš se divím, že se neobjevil včera, když tu řádil jeho oblíbenec pátes Mamlasa a Krakonoš
0/0
6.5.2004 11:37

Sudajev

Re:
Ach jo, ne mamlasa, ale páter Havlasa.
0/0
6.5.2004 12:08





Najdete na iDNES.cz