Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O zdraví ministra se bála i opozice

Žádná otázka nebyla ve čtvrtek slyšet ve sněmovně tolik jako ta, která se týkala rizika, jež podstupoval zraněný ministr zahraničí Cyril Svoboda. Nebylo přece jen riskantní ohrožovat jeho zdraví kvůli jedinému hlasování, byť hodně důležitému?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CuoreSportivo

Nevkus
Chování koalice a zejména Svobody je vrchol nevkusu.
0/0
23.4.2004 20:06

Prichozi

x
x
0/0
23.4.2004 18:58

celtic

EU
ODS+KSČM+Klaus+NOVA...vy všichni si pukněte vzteky, vstupujeme do EU a jsme v NATO. Vaše snaha otočit kolem dějin a přišpendlit ČR k Rusku vám nevyšla Z komunistů se zase stanou extrémisté a z ODS nacionalisté, tak jak to má být. Narcis Klaus bude jedním z Gašparovičů, čili trpěným zlem. Všichni ti Zahradilové, Železní, Kožení, Bobošíkové, Randsdorfové, Dolly Busterové, Sládkové ap. se cpou do EP alespoň ke korytu  Všichni jim tu žerou, že tam chtějí bojovat za práva ČR
0/0
23.4.2004 17:06

Milan Kolář

ministr Svoboda
Konstatuji fakta:
1. Já  a určitě ani nikdo jiný nikomu nehodu nepřejeme.
Když už se stalo, přeji naopak rychlé a úplné uzdravení každému.
2. Příčinou nehody bylo nedodržení předepsané rychlosti.
Viníkem je proto řidič-policajt. Pane Grosi. když už mají vaši podřízení téměř obden nějaký průšvih, nezdá se Vám, že to není v pěšácích, ale ve veliteli. Jeli jednotka špatná, obvyklý způsob nápravy je vyměnit velitele. Onehdá jste se pochlubil, že vaše manželka vydělává více než Vy. Pane Grosi, nic Vás tedy nenutí opustit korýtko a předat rezort někomu, kdo se nevyhýbá odpovědnosti a místo pořádání Kryšotů zjedná pořádek.
3. Pan ministr Svoboda riskoval zdraví.
Vážím si toho, že tak drží se svou partou.
4. Zákon o DPH je schválen.
Pane ministře Svobodo, jste spoluviníkem. Tato vláda, tvrdí, že má ráda lidi. Kecy. Tato vláda má ráda jen peníze lidí a má je tak ráda, že je z lidí saje jak pijavice. Jediné, co z ekonomie znají je to, že se peníze musí točit. A tak je točí jak mohou a jak neumějí. Špidlova parta mi připomíná hejno kobylek, středověký mor, nájezd Avarů či Mongolů a zdá se mi, že již stačila napáchat více škod než předloňská povodeň. Jestli něco nepochopitelného a nevysvětlitelného zdravým rozumem skutečně existuje, tak je to to, že s vyhlašováním vítězství pana Špidly ve volbách současně ve Svatovítské katedrále puklo srdce zvonu Zikmund.
Kdyby pan ministr Svoboda neriskoval své zdraví a místo převozu se léčil, mohli jsme mít zákon o DPH, který by neokrádal lidi,jen by harmonizoval s EU. Byl by asi schválen téměř všemi poslanci včetně levé i pravé opozice.
5. Peníze daňových poplatníků vyhozené za převoz?? Peněz je škoda vždy. Ale tato vláda kyždým dnem včetně sobot, nedělí a svátků nadělá sekyru kolem půl milardy korun. Proti tomu je cca sto tisíc jen kapka v moři. Snad to do příštích voleb nezapomeneme a Špidlovy Neználky vyženeme kam patří.
0/0
23.4.2004 16:54

Michalll

Ubližování významné části sněmovny
druhým lidem, je takto alespoň jasně prezentováno.
potrefená husa se konečně ozvala pokryteckou starostí.
mně se tento daňový systém líbí málo, ale organizovaný zločin v politice i mimo ni se mi líbí méně. Též mi uniká, jakou za nehodu nese zodpovědnost policie, to by totiž policie mohla sněmovnu dirigovat obden. stačí k tomu pár kaskadérů, a hlasovat se bude jen  s jejím dopuštěním.
Michal, libčeves, t. 603771186
0/0
23.4.2004 14:56

1_130_202_135

Tohle bude asi o hubu...
ani nechci číst některé reakce, ale svým způsobem si jednání Cyrila Svobody vážím a mám za to, že se zachoval jako CHLAP (zapomeňte na chvíli na politický postoj, prosím...). Patří do nějaké party (my kluci, co spolu mluvíme) a ta potřebovala pomoc. Tak se "sebral" a udělal všechno pro to, aby "jeho" parta vyhrála (když už ho vzala mezi sebe). Netuším, jaký je stav pana Vlčka - mám trochu obavu, že si jen udělal alibi, protože jak vidět, bylo možné hlasovat i "z lůžka" (a kdyby to bylo třeba, tak i z pod kyslíkového stanu). Trošku mi připadá jako ten kluk, který se bojí jít krást hrušky s ostatní partou a raději řekne, že musí doma hlídat malo sestřičku... No a pan poslanec Kott zřejmě se svým svědomím má dohodu, že jej za pár panáků trápit nebude a je v pohodě (než zase "spadne se schodů"). Je to prostě zmetkový produkt volebního systému - přímá volba poslanců, jejich odvolatelnost, většinový systém...
0/0
23.4.2004 13:31

D-o-c

Re:
Přestože je mi jasné co myslíte, tak si toho skutku, který předvedl p. Svoboda vážit nemohu.
Za prvé nevíme, jaké bylo pozadí jednání o tom, co se stane, když odmítne, nebo máte skutečné informace o tom jak se sám hrdinně rozmyslel...?
A za druhé tím, že porušil jeden zákon, aby pomohl prosadit zákon druhý... Mluvím o nemocenské a příkladu pro ostatní lidi, kteří mají mnohdy daleko důležitější starosti kvůli své nemoci...
0/0
23.4.2004 13:36

1_130_202_135

Re:
Díky - čekal jsem, že to bude horší :-) Je dost možné, že se mýlím a že v této vládě nefungují ani ty citované vztahy "kluků, co se spolu baví" (zlatý Poláček). Kdyby odmítl, tak se ale zřejmě nic hrozného nestane. Vláda by nechala odhlasovat "EU verzi" a ty Sobotko-Špidlovské schizofrenní nesmysly by protlačovala v novelách přes stojedničkovou většinu dál. Hradní veto by se zase tak často neopakovalo, takže by postupně S+Š stejně dosáhli svého... Jiný scénář napovídá, že by Špidla mohl upgradovat vládu a vyměnit ministry KDU a US za soukmenovce. Kdo by mu pomáhal dál, je asi na bíledni (a z třešní bolí břicho). A ta technická o porušení zákona - trochu přestřlím: když mi někdo bude ohrožovat dítě (např. nějaký pedofil), tak jej dokážu třeba i zabít (pedofila, ne to dítě), byť přitom poruším zákon....Ale pro úplnou přesnost - já nejsem nijak odvázaný z toho, že nějaký poslanec porušuje zákon (o nemocenské či jiný), aby prosadil jiný (a navíc špatný). Celá politika KDU-ČSL je mi protivná svou korytářskou pragmatičností (kdyby bylo na pořadu dne vládou odsouhlasené křižování Krista, tak by byli první, kdo by jej na kříž zvedali, to všichni víme!). Jen jsem chtěl nějak vysvětlit, že z těch tří jmenovaných (Kott, SVoboda, Vlček) má moji nejmenší neúctu (protože na ty hrušky šel i "s odřeným kolenem", aby jich natrhali co nejvíc...
0/0
23.4.2004 14:10

habit

Re:
...pan Svoboda predevsim dokazal, ze je poslusny ministr, a ze si sveho postu ceni nade vse... mozna vic, nez zdravi. Ono musi byt neprijemne poslouchat navrhy typu ...vzdej se mandatu... a podobne - jednou se to da odmitnout, ale co kdyby se ten napad uhnizdil panu premierovi v hlave? Tak se radsi proleti helikopterou, a je klid.
0/0
23.4.2004 14:16

AYAN

Zajímavé,
kdybych já šla jeden den v nemoci ven a budu přistižena seberou mi nemocenskou. A pan ministr to činí beztrestně a tařka v přímém přenosu.
0/0
23.4.2004 12:55

rui

Slušnost?
To, že političtí činovníci nedokážou přihlédnout ani k vážnému zranění svého soupeřea upravit poměr sil podle vzniklé situace vypovídá hodně o jejich morálce. Neměl jsem o ní nikdy vysoké mínění, ale i na hřišti se hra přeruší v případě zranění. Nemůže-li zranění pokračovat ve hře, je vystřídán. Při hlasování v parlamentu vystřídat nikoho z pochopitelných důvodů nejde, ale v duchu fair-play by nebylo od věci vrátit se k tzv. "vypárování". Pak by mohl zmizet z parlamentu nedůstojný obrázek nemohoucího těžce zraněného ministra. Je vidět jakou k sobě mají poslanci úctu. Nejen jako k poslancům jiné strany, ale tentokrát i jako k člověku. A je jedno která strana stojí na které straně. FUJ !!!
0/0
23.4.2004 12:19

1_130_202_135

Re:
Pomiňme teda to, že vůbec nestojím o to, aby někdo srovnával rozhodování o mém příštím bytí způsobem jako se hraje např. hokej (ale nevím, který tým nechá sedět svého leadera na střídačce, až se Jágr zraní). Obávám se, že jste kolego nepochopil ústavní pořádek při přehlasování presidentského NE - jak jste si možná všiml, např. ODS "vypárovala" poslance Vlčka asi pětinásobně. Tak to své FUJ změňte na pochvalný potlesk prosím
0/0
23.4.2004 12:36

habit

Re:
Pokud nekdo vladne stylem "my si svoje prosadime, nas je 101", a na hlasy opozice odpovida "...psi stekaji, karavana tahne dal", nemuze cekat prilisnou vstricnost. A pokud se jedna o schvaleni pravniho zmetku, byla by shovivavost trestuhodna.
0/0
23.4.2004 13:08

ondra_ho

Re:
Co se tyka shovivavosti a vstricnosti, proti te ODS nic nema, jen kdyz se ji to hodi. Kdyz jeji namol ozraly poslanec nebyl schopen hlasovani, opozice byla ochotna ustoupit a pomer hlasu vyrovnat. Ze by ODS sama udelala ustupek kvuli tezce zranenemu cloveku, to se ji do kramu nehodi. Shovivavost vuci spatnemu zakonu muze byt trestuhodna, hyenismus je horsi. Takovi lide si nezaslouzi rozhodovat o nasich vecech. Cyril Svoboda mi jako politik nijak zvlast nesedi, ale za to, co byl ochoten udelat, ma muj obdiv. Zatimco ODS se muze vymlouvat mozna tak na to, ze KSCM taky neustoupila. Hezka vizitka...
0/0
26.4.2004 6:41

D-o-c

Re:
To ale nemyslíš vážně, že ne? Jednak se hlasovalo pozdě, vláda měla přes rok čas schválit zákon o DPH a jednak nevím, proč by měli být poškozováni voliči jakékoliv strany, tím, že by jejich zástupci hráli na tzv. párování?! Navíc ty bys hlasoval pro zákon, ve kterém se praví, že i tvůj volič dostane pár facek? To bys musel být pěkný hlupák!!!
0/0
23.4.2004 13:29

vojtazemlýna

Re: Další KOKOTT !
, Proč blemtáš do diskuse, když ani neznáš meritum. Chápeš, že dle ústavy je k přehlasování prezidentského veta nutno mít 101 hlasů ??? Takže vypárovat se jdi domů a než do něčeho začneš žvanit, vyčisti si aspoň polobotky, ňoumo.
0/0
23.4.2004 16:35

gogol_jl

Zadny gentleman v Ceskem Parlamentu
Ze by nektery z poslancu opozice zvedl ruku za Svobodu, to nikoho ani nenapadlo. Klidne by mohl rict, ze v tu chvili hlasuje tak, jak by hlasoval Svoboda a nikoliv on sam.
0/0
23.4.2004 12:16

1_130_202_135

Re:
Učinil tak poslanec Kott zvolený v rámci kandidátky opoziční strany, nebo se snad mýlím?
0/0
23.4.2004 12:37

D-o-c

Re:
Nemýlíte, Kott tím vlastně prokázal, že je nejen alkoholik, ale že je hloupý alkoholik!
0/0
23.4.2004 13:31

=Pavel=

Je to neetické
Je to vrcholně neetické ze strany lékařů. Nešlo tady ani o zabránění živelné pohromě, ani o jiné podobné škody, které by takové jednání lékařů ospravedlnilo, ale o politické hlasování. Že lékaři nenamítají? Cožpak nido nemá dost rozumu? Kdybych byl poslancem koalice, na protest bych odešel.
Pakliže ve sněmovně byla dohoda, že v takových případech z opozice  odejde též jeden poslanec, pak to bylo právě nyní, kdy to měla opozice udělat. Potom ta neetičnost padá na všechny stejně - na celou sněmovnu absolutně bez rozdílu. Jak etický postoj pak můžeme od Sněmovny, která se takto chová "k vlastním" čekat? Třeba v případě postižených, nemocných, minorit ap.?
0/0
23.4.2004 12:13

Pongo

Re:
Zjevně nechápeš rozdíl mezi nadpoloviční většinou všech poslanců a nadpoloviční většinou přítomných poslanců. K tomu, aby se přehlasovalo prezidentské veto se může párovat do aleluja. Respektive, kdyby se všichni opoziční poslanci hlasování nezúčastnili, pak by pořád bylo zapotřebí 101 hlasů. Problém tedy hledej v tom, že vládní koalice má ve sněmovně 101 hlasů a chyběly jí po operacích 2 lidé. To, že si Špidliboys počínají způsobem, jako by měly zajištěno 120 hlasů je už problém jiný, ale stejně neopomenutelný, protože kdyby u tak důležitého zákona, jakým bezpochyby zákon o DPH je, celou věc projednali s opozicí a nedali jim hotovou věc na stůl, mohlo vše proběhnout v daleko větším klidu.
0/0
23.4.2004 13:25

D-o-c

Re:
Přesně tak, o tomto zákonu s opozicí téměř nejednali a to na to měli více než rok. Přesněji odmítli všechny jejich návrhy. Takto si diskuzi a jednání nepředstavuji ani mezi nepřáteli, protože je kontraproduktivní a nepomůže ani jedné straně!
0/0
23.4.2004 13:40

jan.smolik

Může nadrogovaný poslanec hlasovat?
Situace ministra Svobody je svým způsobem komická. Vzhledem k tomu, že jeho zranění jsou bolestivá, bere tlumící prostředky. Do parlamantu tedy zjevně přicestoval pod vlivem drog. Moje otázka zní: byl ministr schopný v tomto stavu rozpoznat následky svého jednání (volby "ano"). Je takové hlasování vůbec platné? Budu-li parafrázovat ministra Škromacha: mandát poslance je natolik vážný, že by jej neměl vykonávat člověk pod vlivem omamných látek.
Honza Smolík
0/0
23.4.2004 11:27

twang

Re:
Když může hlasovat ožralej Kott tak proč ne nadrogovanej Svoboda ne :o))))
0/0
23.4.2004 11:34

béďa707

Re:
Někdy to vypadá, že jsou nadrogovaní skoro všichni.
0/0
23.4.2004 11:52

1_130_202_135

Re:
včetně Škromacha - jízdu na vozítku příliš nezvládal
0/0
23.4.2004 12:38

detoxer

ahoj
ahoj
0/0
23.4.2004 11:14

béďa707

Já se vám divím.
Proč tady vedete takovou diskusi? Stejně bohužel nic nezměníte a jen plýtváte časem. Pár vyvolených (pardon, chtěl jsem napsat zvolených) si stejně bude dál dělat jen to co chce. Podívejte se z okna. Svítí sluníčko, příroda se probouzí tak nebuďte nasra.. a na všechny se usmývejte. Bude vám líp než pořád probírat DPH a kecat o poslancích. Ať tu naplkáte co chcete, stejně se budou zuby nehty držet svých korýtek a vy jim budete naprosto lhostejní. Stačí jen v televizi vidět ty jejich přiblbé úsměvy. Prostě jsou vysmátí a vy si jen ničíte zdraví tím, že se rozčilujete.
0/0
23.4.2004 11:05

D-o-c

Re:
S tou přírodou souhlasím
Ale smyslem téhle diskuze je stmelit i těch X socanů tady, kteří sice volili ČSSD a jistě je i vehementně hájili při každé příležitosti, ale momentálně jde i o jejich peníze a budoucnost! Mnohým z nich začíná být jasné, že ČSSD byla špatnou volbou, teď jde jen o to nezopakovat podobnou chybu v dalších volbách a naopak ukázat těm mocipánům, že když se budou chovat jako hovada, skončí nekompromisně na dlažbě!!!
0/0
23.4.2004 11:10

Oskar1

Re:
Souhlas, akorát se budu usmívat. Ale přesto mě štve jak si dělaj co chtěj a není na ně metr. O to víc, že jsem je nevolil.
0/0
23.4.2004 11:14

delbor

Re: Řešení od pradávna
D e f e n e s t r a c e !
0/0
23.4.2004 11:45

Enver Hodža

Svobodův úraz
Jak může mít takový lidovecký bezpáteřní hajzl poraněnou krční páteř?
0/0
23.4.2004 10:58

Kleki Petra

Re:
Už jsem to tam někam taky mastil. A ke tvému dotazu, není čas a s chatováním dnes končím.
0/0
23.4.2004 11:10

tiskovy.mluvci

Kde je kolegialita?
Jako naprosto neskutečný považuji výrok ministra práce Zdeňka Škromacha (ČSSD), který řekl že: "Poslanecký mandát je natolik vážný, že člověk musí někdy riskovat i vlastní zdraví."  Toto mi přijde jako hyenismus. Já vždy myslel, že zdraví člověka je na mnohem vyšší příčce.
0/0
23.4.2004 10:53

D-o-c

Re:
Vidíte a čím, že se to vlastně ČSSD od komunistů liší? Komanči si taky nevážili lidského života.
0/0
23.4.2004 11:00

rychlošípák

Zdražování a zlevňování...
Ano, změnou DPH došlo ke dvěma procesům. Horní se snížila (ocení to zejména podniky  a podnikatelé), ale pořád je ještě moc vysoká. Spodní hranice (zvýhodněná) 5 % DPH zůstává, ale jen pro některé produkty. Jakožto liberál souhlasím (jako s jednou z mála věcí), že daně se muší zjednodušit!! Zavedení jednotné daně ve výši 15 % (prosazuje ODS) proto podporuji. Jenže pozor, to se zdraží i ten poslední zbytek zboží a služeb, které se v dolní, 5 % sazbě nachází!! Takže už konečně přestaňme používat lacinné argumenty o zdražování... To bohužel nastane vždy. No a já jen doufám, že až ODS zvítězí (volit je nebudu), tak sliby dodrží (dost o tom pochybuji) a jednotnou daň zavede!! Taky bude moci konečně provést tolik potřebnou a hlavně bolestnou reformu pro zdravotnictví, důchody, finance... Už za 2 roky mohou změnit náš život. A aby se pak nevymlouvali na nedostatek času, tak už na tom můžou makat!!  Na naší politické scéně se bohužel nevyskytuje strana, která by na to měla odvahu a pravicově- liberální slova byla ochotna přeměnit také v činy.  Zatím to byly jen tlachy, žvásty a kecy...
0/0
23.4.2004 10:48

D-o-c

Re:
Pozor, 5% sazba pro některé vybrané prokukty bude v naší republice fungovat jen přechodné období!!! Tohle potřeba si uvědomit a to velmi rychle!!! Protože po skončení přechodného období se i ten zbytek produktů zvedne na nynějších 22 resp. 19%. On ten populismus současné vlády docela funguje, když vidím, že jsou mezi námi lidé co se nechají chytit
0/0
23.4.2004 10:58

rychlošípák

Re:
Nerozumím Ti. Nikde jsem netvrdil, že 5 % zůstane, nebo, že vláda slíbila, že zůstane nafurt. Jen jsem psal, že nekteré položky tam zatím jsou a při přejití na jendotnou 15 % daň (už aby to bylo) přestane 5% DPH existovat OKAMŽITĚ!!. Takže v podstatě dojde ke sdražení také!! Jsme už v takovém srabu, že každá vláda bude muset šlápnout na to kuří oko!! Jde o to, aby to smysl mělo, což se teď nedá úplně tvrdit. Ideální čas na reformy, kdy lidé byli ochotni si opasky opravdu utáhnout (roky 1991 až 1995) se promrhal. Proč, to ví nejlépe tehdejší politická garnitura, která byla u moci. Říkám, že zatím to byly jen tlachy, žvásty a kecy a skutek utek!!!
0/0
23.4.2004 12:02

celtic

O.K.
Svoboda je státník! Takových má naše země bohužel velmi málo! 
0/0
23.4.2004 10:44

D-o-c

Re:
Kdyby jich bylo víc, většina z náš už by žebrala na Václaváku
0/0
23.4.2004 10:46

Pongo

Re:
Hrubý omyl!!!
 
Svoboda není státník, on je stádník
0/0
23.4.2004 10:50

Kleki Petra

Re:
Člověče, ty musíš mít ale řádně vybíleno!
0/0
23.4.2004 11:00

=Pavel=

Re: Houby
Vláda, v níž se Svoboda poprvý objevil - Tošovskýho vláda - byla lidma týhletý země hodnocena daleko daleko nejlíp než všechny ostatní vlády a politici. Jako jediná pozitivně i když musela unést řadu těžkejch problémů. Asi proto, že byla (polo) úředniceká a ne politická.
0/0
23.4.2004 12:19

pegaska

Pro mně to znamená jediné:
Až budu příště na nemocenské a bude mi už dostatečně dobře na to, abych si mohla zajít na stáj za kobylou, tak si tam klidně zajdu. Berte to jako "zajížďku" na cestě k doktorovi - jen tak jsem si tam při přepravě z domu k doktorovi "odskočila", stejně jako pan ministr si "odskočil" na hlasování. Příklady táhnou, pane ministře.
0/0
23.4.2004 10:31

Pongo

Re:
a já si zrovna říkám, že zrovna ty jako pegas/ka musíš bydlet ve stáji. Ani vrtulník nepotřebuješ, však máš vlastní křídla, ne?
0/0
23.4.2004 10:37

kolmik

...
...je to porad dokola. Udela se zakon, pani si ho prosadi za kazdou cenu, aby neprisli o moc a vzapeti chystaji novelu. Uz ted se urcite novela novely a pak zase dalsi...   Aby se v tech jejich vyhlaskach prase vyznalo...
0/0
23.4.2004 10:26

D-o-c

Re:
Jen bych dodal pro ostatní, že u některých zákonů se počet novel a dodatků požítá do stovek!!! Pak tu má něco fungovat, když je v zákonech taková bordel a nevyznají se v nich pořádně ani dobří právníci...
0/0
23.4.2004 10:30

habit

Re:
...timto stylem vlada vytvari pracovni mista, jak se holedba Skromach. Aneb cim vic se toho pokazi, tim vic bude prace pro ty, co to budou muset napravovat. Takhle to fungovalo za komunistu, a zamestnanost byla 110%
0/0
23.4.2004 10:43

kolmik

Beznadej
0/0
23.4.2004 10:17

kodlik

Tak moc chtěli okrást obyvatelstvo, vždyť to jest účel této "koalice"!
0/0
23.4.2004 10:13





Najdete na iDNES.cz