Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus odmítl vládní vizi budoucnosti v EU

Václav Klaus kritizuje připravovanou vládní koncepci směřování České republiky v EU. Pozval si kvůli ní na Hrad premiéra. "Kvalita textu se mi zdá tak špatná, že si nedovedu představit, že ho vláda vzala na vědomí," postěžoval si prezident v dopise, který v březnu zaslal Špidlovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kereme

Závěr diskuse
Závěr diskuse: ať se Klaus konečně vymáčkne (třeba k 1.květnu), jak volil v referendu do EU, ať víme, kde ho máme a kam si ho máme zařadit. Není seriózní, že nás takto nechává v nejistotě. Já bych moc rád věděl, jak se prezident vyjádřil v tak důležité otázce, možná nejdůležitější za posledních čtrnáct let. Pokud vím, všichni politici to řekli, včetně Langra a Římana (nebáli se říct, že hlasovali NE). Rene Weber, Praha
0/0
8.4.2004 1:08

habit

Re:
, Pokud se vam libi manifestacni verejne hlasovani, pak zrejme trpite nostalgii po dobach bohudik davno minulych (bohuzel - mam cim dal casteji pocit -zase se vracejicich). Chtelo by to trochu tolerance - ne kazdy je ochoten sdilet stejnou viru stejne pevne a bezvyhradne, a kritika a vyhrady neznamenaji automaticky odpor.
0/0
8.4.2004 9:03

to je moje

Re: Koho volím nebo nevolím
je moje intimní věc. Já bych na podobnou otázku nikomu neodpověděl.
0/0
8.4.2004 12:27

svobodny obcan

zaver diskuze
Johny_S - tradicne velice dobre nazory, dobra argumentace
vi, ze Havel je hloupy a trapny tluchuba
pragmaticky hodnoti pana Klause
je euroskeptik
uvedomuje si nebezpeci muslimace Evropy
priliz veri roli USA
Jana H. - hloupa slepice, ktera sice cte The Guardian, ale stejne z toho nema rozum.
uznava Havla
bezmezne veri Evropske Unii
neuznava pana Klause
za druhe sv. nemecke valky by psala, ze pan Heydrich je myslitel a snazi se o dobro ceskeho naroda  
0/0
8.4.2004 0:10

Egoista

Re:
Prili_Z_? Klausojezkovska transformace predchazela legislativu, a snaha klausovskych pohrobku sdelit nam jejich moudra zase predchazi gramatiku. Spatne vidim, nebo je to opravdu tak - cim liberalnejsi nazor tu zazniva, tim vice vulgarismu, hrubek a dalsich znaku nizkeho vzdelani? ;)
0/0
8.4.2004 0:20

svobodny obcan

Re:
Uroven vzdelani neni odrazem poctu preklepu ve spesne psanem (a nedulezitem) textu.
 
0/0
8.4.2004 0:23

Kereme

Literatura...
Někteří literární vědci tvrdí, že forma je odrazem obsahu... Bude to asi pravda.
0/0
8.4.2004 1:03

Eldrb

Re:
A co ti dva myslitelé.....na sebe se ptát nebudu,já už hodnocení mám...
0/0
8.4.2004 0:21

svobodny obcan

Re:
Hodnotil jsem jen dva nejvyraznejsi diskutery.
Egoista - jen placa, nema to zadnou logiku
Kereme - toho jsem radeji nehodnotil. Jeho nazory jsou natolik hloupe, ze to nestoji za to.
0/0
8.4.2004 0:26

Egoista

Re:
Verim, ze pro tebe napr. Schroedingerova rovnice nebo Bergeronuv diagram take zadnou logiku nemaji ;). To uz tak byva. Hlavne kdyz ma logiku mainstream taticka V.K. z Hradu.
0/0
8.4.2004 0:30

svobodny obcan

Re:
Vzdyt rikam, ze placas jako idiot - neboli tve prispevky nemaji zadnou logiku ! Politicke nazory a znalost fyziky spolu prece vubec nesouvisi.
Politika pana Klause logiku ma a je konzistentni. K vecem se vyjadruje na zaklade jejich podrobne znalosti a neplaca jako jeho nechvalne prosnuly predchudce Havel.
PS: Schroedingerova rovnice logiku ma a je krasna ! Mel jsem ji u zkousky. Na ty diagramy si nepamatuji, ale jak jsem jiz rekl, ty vubec nesouvisi a politicku diskuzi.
0/0
8.4.2004 0:44

svobodny obcan

zase preklep
s politickou diskusi
0/0
8.4.2004 0:45

Kereme

Re:
Muslimace Evropy - to je skvělý termín - sdělím to p. Krausovi (ne Klausovi), až bude zasedaní rady Ústavu pro jazyk český. Budete chtít do slovníku neologizmů dát Vaše plné jméno, že za tím termínem stojíte vy, nebo stačí "svobodný občan"?
0/0
8.4.2004 1:16

Egoista

Re:
Dobre, tak polopaticky, abys to pochopil, a bohuzel to vyzni nezdvorile - myslim, ze nalepkovat cokoli, cemu nerozumis, je zvracene. Tech veci je totiz vetsina, viz tve prispevky vyse. Tj. az na par trivialit logiku nema nic. Jen jsi tu zesumarizoval nazory nekolika lidi, neopodstatnene, hloupe - co dodat. Bud mas k tematu co rici, nebo ne. Zatim platilo to druhe, takze se sebou ve vlastnim zajmu neco delej.
0/0
8.4.2004 0:55

Eldrb

Re:
Ty jsi opravdu študovaný blbec,sebestřednej hlup, nálepkovat druhé to by ti šlo...proč jsi neodpověděl Džonymu co jsi dělal za komunistů ?
0/0
8.4.2004 1:06

Egoista

Re:
No, narodil od tebe to nebylo sezeni na nocniku. Ale uz to tu zaznelo, takze bych se opakoval ;). Tebe osobne tipuji na ~25let, zkousel podnikat, ale moc se nedarilo, takze za vse muze "socialisticka vlada" a ty "priserne dane". Jedinou nadeji je pak mafianska ODS, ktera dane sice snizi, ale na platbach za dnes regulovane a bezne veci se prohneme. Coz tobe nevadi, ty jsi naivka a doufas, ze se ti v trzni dzungli povede dobre. Duchodci se budou moct (ti, co preziji zimu) zjara zdarma na tech zbylych statnich loukach napast. Je to tak? ;P
0/0
8.4.2004 1:13

Eldrb

Re:
Hluboce se mýlíš. Jsem ročník 53. Slyšel jsem žvásty komunistických pohlavárů o rozvinuté socialistické společnosti a na vlastní kůži jsem tyto praktiky poznal.Pak jsem slyšel kecy o přestavbě a souboru opatření,který se tak dlouho vláčel až se uvláčel. Následovala  Velká Listopadově - Sametová Revoluce, a přišly Havlovi výlevy o Občanské společnosti a Nepolitické politice. S tím souvisela Blbá nálada a sesazení nenáviděného Klause za pomoci černoprdelníka Luxe a křiváka Rumla. Pak se nám urodil Zeman se svou spálenou zemí a akcí Čisté ruce. Kde nám uvízl socanský ministr financí. A v současnosti zde máme Špidlína s bolševicko - diktátorskýma manýrama se svou fatastmagorickou ideou nebo představou Sociálně - spravedlivého státu. Něco na způsob husitského Tábora a hurá do Evropské náruče....jinak mi uniklo zdělení o tvé činnosti za komunardů.A vlastně je to i jedno.Každý musel nějak přežít.Na tom nebazíruji.
0/0
8.4.2004 1:39

Egoista

Re:
Aha, takze to byla takova rekapitulace "cernych obdobi" ocima padesatnika. Kde je potom ale to hodne tmave, z pocatku 90. let? Chudaka Klause sesadili kvuli takove prkotine, jako falsovane financovani jeho vlastni strany - no hanebnost. Zato Havel je pro svuj nazor ostuda vsech ostud, to se preci nesmi rikat, ze by tu byla blba nalada, kdyz vladne sam Nejvyssi Klaus. Je videt, ze naivita na veku nezavisi - a potreba tatickovani uz vubec. Volici Klause u nas jsou vesmes byvali bolsevici, co hledaji nahradu pevne doktriny. Nemohu si pomoct.
0/0
8.4.2004 2:02

to je moje

Re: Kamaráde zapiš si tyto svoje názory
do svého milovaného deníčku a za dvacet let si ty vlastní blbosti přečti.
0/0
8.4.2004 12:30

Eldrb

Re:
...ten deníčkový kamarád mám být já ?
0/0
8.4.2004 13:14

svobodny obcan

Re:
ano ja jsem zesumarizoval nazory nekolika lidi - je to tezke pochopit ?
0/0
8.4.2004 1:06

Kereme

Konzistentni Klaus
Mobilizace proti socialistum - oposmlouva - konzistence jak noha.
0/0
8.4.2004 0:59

svobodny obcan

zase preklep
s politickou diskusi
0/0
8.4.2004 1:03

Eldrb

Re:
Souhlas
0/0
8.4.2004 0:30

Kereme

Radši nehodnotit...
Ono když je něco otevřené, tak pro lidi, kteří čekají jasný (dogmatický) názor od někoho jiného je to vždycky nepochopitelné a raději to nehodností, a radši to odsoudí jako "hloupé".
0/0
8.4.2004 1:01

Džura - hrdina Pamíru

postřehy
1.  U Jany H. si skutečně myslím, že za tímto nickem se skrývá žena - u žádného jiného jsem to netvrdil včetně exhibicionisty Dana Heriana.
2. Jana H. říká, že Unie je jediná možnost - máme tu totiž problém, když ne Unie se všemi svými neřestmi, skandály, průsery, negativy, tak co bysme dělali? Totéž co nyní bude dělat Rumunsko či Bulharsko? Ale ti to také přežijí, že ano.
3. Souhlasí Jana H. s tím, že nejmocnější státy Unie vždy zablokují v Radě ministrů EU veškeré sankce proti svým zemím? Týká se schodků SR ap...
4. Souhlasí Jana H. s tím, že žádný představitel státu hrajícího v EU roli křoví a předsedající rozhodnému orgánu Unie se neodváží  vyměřit a stanovit sankce mocnému státu EU nedodržujícímu základní pravidla, které si sám stanovil??
5. Domnívá se Jana H., že v prvních třech letech EU nasype do ČR formou dotací více peněz než vybere od ČR na poplatcích? Myšleno včetně zaváděcího roku 2004, kde ČR zřejmě skončí v mínusu 10 mld. Kč
6. Zastává Jana H. názor, že ona fantastická výhoda EU spočívá v možnosti migrace vzdělané mládeže ČR do států EU? Pro ČR je to zřejmě veliký přínos!
7. Je onou další výhodou odbourání dovozních cel na vyjmenované zboží a tím zvýšení konkurence? Znamená to přínos pro státní rozpočet ČR?
8. Je onou výhodou vstupu do EU cestování pouze na občanský průkaz?
9. Je onou výhodou zrušení platby DPH na vstupu při dovozních operacích pro firmy? 
10. Vyčíslil už někdo skutečné finanční přínosy pro státní pokladnu ČR po vstupu do EU v prvních třech letech  - nepočítám subjektivní výhody, jako úbytek kvalifikovaných pracovních sil mířících do států EU s volnou migrací
11. Je za kladným stanoviskem vstupu ČR do EU spíš vnímání vlastních možných subjektivních  výhod než skutečný přínos pro stát jako celek?    
0/0
7.4.2004 23:38

Kereme

Re:
Teď odpovím jako naivka - do EU podle Vás vstupujeme kvůli penězům. Chápu, že Vaše argumenty jsou takové, jaké jsou. Mé jsou jiné, peníze jsou důležité, ale ne nejdůležitější.
0/0
7.4.2004 23:42

Johny_S

Re:
A kvůli čemu tam teda vstupujeme, že jsem tak smělý? Pokud vím, tak vláda neustále omílá, že je to kvůli peněžům. To byl hlavní argument pro vstup.
0/0
7.4.2004 23:56

Egoista

Re:
Nejsi jeden z tech, co nejen ze nechteji platit poplatky za TV vysilani, ale dusledne se vyhybaji jakemukoli zpravodajstvi? ;) Ze bude integrace financne (alespon ze zacatku) ztratova se vi i otevrene tvrdi. Jen malou cast investic budeme moci cerpat z fondu, a to jeste po boji o prideleni dotace. Ale BEZ tehle integrace by na nas unie vyvinula takovy tlak, ze bychom se divili. Byli bychom uzavreni a izolovani jako takovy ostruvek. V podobne situaci je Svycarsko, a jeho prosperita se vytraci (navzdory vyhodne poloze/kapitalu/centralismu instituci). Ale ODS je demagogicka strana pro podnikavce s dvoucifernym IQ, takze se analyzou situace nijak zabyvat zrejme nehodla.
0/0
8.4.2004 0:04

Johny_S

Re:
To se tedy otevřeně netvrdí. A pokud ano, tak před rokem, kdy bylo referendum, určitě ne. To tvrdila jenom ODS a vládní strany se na ni sesypaly, že neumí počítat a je protievropská, protože všichni vědí, že od EU víc dostaneme. Proto spousta lidí hlasovala pro vstup. To, co říkáš, je jistě pravda, jinou alternativu jsme neměli, ale vláda nám soustavně lže, to je na tom to nejhorší. Cyril by se pořád ještě do krve hádal, že nepřijdeme ani o píď naší suverenity, přitom každý vidí, že přijdeme. Tak proč to nepřiznat a spíše si říci, k čemu je to dobré, proč to musí být, atd.? Proč jednoduše tvrdit, že to není pravda, což předvádí vláda jak v případě peněz, tak v případě suverenity. To mně vadí. Ale jak jsem řekl - jdu spát. Takže dobrou.
0/0
8.4.2004 0:10

Eldrb

Re:
Vzdej to..s těmahle tííííípkama to nemá vejšku...
0/0
8.4.2004 0:14

Egoista

Re:
Tipa se cigareta, tipuje se sportka, ale lidi urciteho typu jsou tyyyyyypci. Doporucuji volicum i poslancum ODS jeste jeden pomocny pruchod devatou tridou zakladni skoly, bude to mit jiste pozitivni efekt. Nekteri se nauci telefonovat, jini gramatiku, a mozna nekoho osviti i duch svaty a abstrahuje od materialniho videni bez vnimani souvislosti ;).
0/0
8.4.2004 0:24

Eldrb

Re:
Špatně si pochopil : Típci odvozeno od slova tipec , čili zatnout tipec...proto to tííípci , již jsi mě na to ale upozorňoval,nemýlím-li se..
0/0
8.4.2004 0:29

Egoista

Re:
Stale mam slabou nadeji, ze bys to tak napodesate mohl pochopit. Takze jeste jednou - "tyyypci". Jinak ti brzy asi nekdo tipne konektivitu, to se neda cist ;).
0/0
8.4.2004 0:32

Eldrb

Re:
A sakra...jako ředitel Elektronika Investu bys toho mohl docílit..chceš vyhrožovat ?
0/0
8.4.2004 0:36

Jana H.

Dobrou
Dobrou noc, at se vam vsem dnes spi jako v bavlnce.
0/0
7.4.2004 23:37

Egoista

ODSacka kritika EU
Klaus neni jen senilni narcis na vysokem postu, katapultovany jednohlasym aparatem strany, kterou budoval. On je spicka ledovce celeho tupeho nazoroveho bloku, co nam uz vic nez 6 let do oci lze, ze existuji nejake alternativy. Shodou okolnosti, ti sami predstavitele pro jejich uskutecneni neudelali za sveho pusobeni ve vlade NIC. Lze jim verit? Neni to jen snaha o laciny protipol s snadnou citelnost pro volice (jake asi, kdyz takovehle trapne pomucky potrebuji?). Bez EU to zkratka nepujde, to je myslim jasne i samotnemu Klausovi. Skoda jen, ze k integraci nedoslo pod jeho taktovkou, tak je treba urazenecky cely proces kritizovat, kde to jen jde. Uvedomuje si vubec, ze uz neni predstavitelem STRANY, ale STATU? A ze je jeho vlastni subjektivni nazor sice mozne proklamovat, ale ne vnucovat jako oficialni stanovisko? Cert nam tam byl toho ucetniho dluzen. Stranik jak poleno, zdiskreditovany, ale stale stejne zaslepeny a nestydaty. Proti jeho buldozerismu jsou veskere Havlovy intelektualske ulety nic.
0/0
7.4.2004 23:12

Eldrb

Re:
Bravo..jde ti to dobře...
0/0
7.4.2004 23:17

Kereme

Re:
97 procentní souhlas.
0/0
7.4.2004 23:19

Johny_S

Re:
Nevšiml jsem si, že by ODS měla v parlamentu celkem 142 hlasů, aby ho mohla katapultovat jednohlasým aparátem. A copak přesně převratného dokázala současná skvělá vládní koalice, kromě toho, že nám už před volbami lhala a nyní v tom pokračuje? Lze jim věřit? A uvědomoval si vůbec Havel, když říkal své názory, aniž respektoval stanovisko tehdejší vlády, a tvářil se, že reprezentuje český stát, že není soukromá osoba, ale náš představitel? Čert nám byl toho neschopného divadelníka, historika, strojvůdce a zbytek bandy dlužen...
0/0
7.4.2004 23:20

Jana H.

Re:
Jsi zaryty ODSak, ktery podporuje chlapa, co tvrdi, ze NEZNA SPINAVE PENIZE. Oprdet.
0/0
7.4.2004 23:23

Johny_S

Re:
On to ovšem řekl v trochu jiném kontextu. Je rozhodně lepší než Špidla, který se sice tváří jako ten nejčestnější, ale seděl ve zkorumpované Zemanově vládě, podporoval sporná rozhodnutí a teď v tom pokračuje (neprůhledná výběrová řízení, atd.).
0/0
7.4.2004 23:27

Jana H.

Re:
Chacha, Klaus ze nevi o korupci nic?? Ty tomu veris?? Naivni volici ODS...
0/0
7.4.2004 23:29

Johny_S

Re:
Chacha - kdepak přesně jsem tohle napsal? Je vidět, že žiješ v úplně jiném světě a lidem, s nimiž nesouhlasíš, vkládáš do úst něco, co nikdy neřekli, abys jim pak mohla ukázat, jak jsi lepší než oni. Trochu zvrácené, ne?
0/0
7.4.2004 23:32

Egoista

Re:
Ale notak. ODS mela pomernou vetsinu v dane situaci, spolu se svym nazorovym i hlasovacim souputnikem KSCM. Ne nahodou jsou skalni ideologove ODS zaslouzili soudruzi (viz. Tlusty). Tahle vlada se dostala k moci v daleko horsi situaci, nez tolik chvalena bambitkarska vlada Klausova z pocatku 90. let. Ono pozvolna rozdavat ze znarodneneho a komunisty zakonzervovaneho by dokazala i vlada negramotnych. Transformace nebyl cil, ale spis prostredek k nastartovani "novych struktur" a znovupropojeni ekonomickeho a politickeho vlivu. Havlovy nazory byly oduvodnene nazory cloveka s rozhledem a renome, cloveka, ktery si za nimi stal vzdy. Soucasne Klausovy proklamace jsou jen snahou o podporu ODS shora, o vedeni rucicky parlamentnich tluchubu z prezidentskeho postu. Za komunismu byl Klaus samozrejme loajalni az se hory zelenaly. O takovy "nestranny nazor prezidenta vsech" veru nestojim. Byla jen otazka casu, kdy zacne pes provadet stare kousky. A je to tu.
0/0
7.4.2004 23:29

Kereme

Re:
Stoprocentní souhlas.
0/0
7.4.2004 23:38

Johny_S

Re:
To už jsem tady rozebíral několikrát. KSČM hlasovala pro Klause, protože si dobře spočítala, že to oslabí ČSSD, jejího soupeře. S názorovým souputnictvím to nemá nic společného. Ve vedení ODS je bývalý komunista jenom jeden, kdežto v ČSSD je to každý druhý (ne nadarmo je každý skalní ideolog sociální demokracie současně bývalým komunistou, že?). Tahle vláda se dostala k moci v docela dobré situaci. Čtyři roky už vládl Zeman - tj. taky ČSSD -, takže už mohl napravovat. ODS to na začátku měla daleko těžší, nebo si myslíš, že to je jenom tak, přeměnit centrálně plánované hospodářství na tržní (a to se evidentně povedlo), navíc orientované na těžký průmysl a na pokraji zhroucení (komunisté si to v 89. moc dobře uvědomovali, takže to radši vzdali). Rozdávat podniky se ukázalo jako chyba, bohužel. Tehdy to ale vypadalo jako dobrý nápad - než je vyprodat do zahraničí a udělat z nich jenom pobočky mezinárodních firem. Češi neměli peníze, takže by všechno skoupili cizinci a my bychom zase pracovali na cizím. Teď ale stejně ve vedení největších podniků sedí cizinci a nutí naše lidi mluvit ne jejich mateřštinou, ale nějakým cizím jazykem (a Škoda je najednou "Simply Clever"). Bohužel ve vedení těch podniků byli bývalí komunisté (což ovšem není chyba těch komunistů, jako spíš zaměstnanců - v revoluční době v každé továrně měli šanci tyto staré struktury odvolat, většinou se tak ale nestalo). A tito komunisté si to taky zprivatizovali. Teď je hezké privatizaci kritizovat zpětně, ale tehdy se zkrátka nevědělo, jak to udělat. Nikdo to předtím nezkoušel. Tomuhle postoji se říká, že po bitvě je každý generálem. Klausovy názory jsou také názory člověka, který má renomé. A Klaus si za nimi taky stál vždy. A copak jsi za komunistů dělal ty?
0/0
7.4.2004 23:42

Kereme

Re:
Přeměnit CPH na tržní se povedlo, ale ZA JAKOU CENU! Za ty miliardy, co stát musel dát do vytunelovaných institucí. Hovořilo se o předběhnutí právníků. To byla chyba. Tohle měl pan Klaus vědět, jinak se neměl dávat na politiku. Jako politik zklamal. Jinak tu ekonomickou situaci jste popsal celkem věrohodně.
0/0
7.4.2004 23:49

Johny_S

Re:
A já znovu opakuji - kdo tehdy věděl, jak se to má dělat? Kdo věděl, jak to dopadne? Prostě se to zkoušelo, protože se to nedalo přesně odhadnout. Samozřejmě byla chyba spoléhat se na Čechy, kteří byli po čtyřicet let vychováváni k tomu, že kdo nekrade, okrádá rodinu, ale kdo to věděl?
0/0
8.4.2004 0:00

Kereme

Re:
No jo, kdo to věděl? To je fakt. Ale můj názor je, že kdo to zpackal (i když to nikdo nevěděl), by tam už neměl v rámci dobré politické kultury zůstávat.
0/0
8.4.2004 1:12





Najdete na iDNES.cz