Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané věří ve správnost války v Iráku

Američané sice přestávají podporovat další pobyt jednotek v Iráku, takřka šest občanů USA z deseti se ale domnívá, že bylo správné zahájit invazi do Iráku. Nic na tomto jejich mínění zřejmě nezměnily ani krvavé události posledních dní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pinkshadow

platonická láska
...Kamil mi říkal, že se zamiloval do Montaigneho ...jeto prý platonická láska a já nejsem proti ...ať si Kamča užije ...hmm...
0/0
6.4.2004 19:22

briza

Re:
Hele Montaigne byt tebou prcham Pink po tobe jede. Celou dobu tady zkousi nekoho ulovit (takove ty obcasne pokusy podsunout nekomu, ze ma damske puncochy, cte ty jejich casopisy apod.). Ted uz je to natvrdo. Kamil, jeho prava ruka se sice zamiloval platonicky (takze si chce jen sahnout), Nebral bych to na lehkou vahu.
0/0
6.4.2004 19:57

hovnival-

@@
Zamyslete se: Mate shrabane listi? Vetsina  z vas rozhodne ne. Podle toho to taky vypada. Vasnive debaty na internetu a v hospode, ale neco poradneho udelat, to ne. Popadnete hrabe a shrabejte alespon cast listi. Uz je jaro, je ostudne videt vsude neodklizene listi. Muzete pritom dokonce i premyslet nebo jdete-li na listi ve dvou a vice lidech, muzete i diskutovat o tom, jak by to ti americani meli spravne delat.
0/0
6.4.2004 16:49

monstrum

Re:
No můžeš mi spočítat závislost války v Iráku na poštu spadeného listí ? Předpokládám, že určité množství listí zvyšuje odpor proudícího vzduchu, to znamená, že někde je horko, někde zima. Příliš velké horko má vliv na lidskou psichiku a vznikají z toho války. Akorát nevím matematický vzorec. možná ...a=xb-c*f / bflmpswz............
0/0
6.4.2004 17:05

monstrum

Američané neexistují
Američané neexistují, vymyslela si je Česká televize.
0/0
6.4.2004 16:49

hovnival-

Re:
To je pravda, sam jsem to videl.
0/0
6.4.2004 16:50

ruleta

.
Sleduji ze se to tu hemzi Hojery,Sweny...a jejich apokalipticke prispevky..:-)-siitske povstani, vse jde z kopce(tim vubec nerikam ze sitauce neni vazna)........vylepim(vcera jsem ho tu hodil)  nazor jednoho cloveka z Iraku Hamida Al Obeidiho( vudce jednoho z nejvetsich kmenu v Iraku)-
 
 Al-Sadr nereprezentuje iracke siity, reprezentuje  jenom malou cast.Ja sam jsem siita a nepodporuji ho v tom co dela.Je velmi mlady a casto dela spatna rozhodnuti.Irak potrebuje stabilitu a bezpeci a ne nasili.(...)Americane udeali chybu ze zavreli denik.Rikaji ze je svoboda projevu tedy nevidm duvod proc by mela byt zavrena i kdyz pise lzi(...)Jsem presvedceny ze se situace uklidni v horizontu nekolika dni, protoze Sistani rekl ,nepripojovat se k Al-sadrovi'.
 
 
 
Prispevek neni uplny je dohledatelny ve vcerejsich prispevcich.
0/0
6.4.2004 15:28

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
az do nedele po Sadrovi media ani neprdli... kolik se jeste skryva takovych Sadru??? A mozna i mnohem silnejsich a vlivnejsich??
0/0
6.4.2004 15:33

ruleta

Re:
Sadr je maly pan a dalsi Sadr velky pan v soucasne chvili neni ..pointa neho prispevku je- ze nejvlivnejsi duchovni vyzivaji ke klidu.....a treba tenhle ten typek ma pod palcem 3 miliony siitu.
0/0
6.4.2004 15:36

Sudajev

Re:
Tak ho doplň a znova přidej do debaty přepracovaný.
0/0
6.4.2004 15:34

Milkman_Dan

Ta debata uz dost odrolovala dolu, tak jeste jednou 2
A jinak, mozna te to prekvapi, ja nejsem nejaky obdivovatel presidenta Bushe, ba dokonce ani americanu, spoustu toho co delaji ani treba nechapu ale svet neni cernobily. Takze treba souhlasim s jejich utokem na Irak. Ale na druhou stranu nesouhlasim s drzenim veznu na zakladne Guantanamo bez sdeleni obvineni. nejsem proste fanatik, co se diva jen na jednu stranu mince. Coz se rozhodne neda rict treba o tobe. Ale na druhou stranu, to co jsi napsal byla jedina obsahlejsi reakce na mou otazku.....
0/0
6.4.2004 14:57

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
jak muzes souhlasit s utokem ktery nechvalila OSN, ktery byl obhajovan lzivymi dukazy a na jehoz realizaci meli americane naprosto nedostatecne vypracovany plan ( viz povalecny plan na obnovu Iraku, ktery kritizoval kde kdo... ) a na vic jak muzes souhlasit s valkou ktera se dala odvratit??? Nechapu...
0/0
6.4.2004 15:04

Milkman_Dan

Re:
Hmm, jak muzes souhlasit s krutovladou Husajna? A jak bys tu situaci byval resil jinak? Delal ze zadny problem neni a nechal ho vyhnit?   Pro tvou informaci, USA chteli odstranit Husajna jiz behem 1. valky v Iraku, jenze tehdy se podridili zamitavemu stanovisku OSN. Proto si myslim, ze OSN je v podstate jiz zastarala organizace. Nektere jeji aktivity jako treba humanitarni pomoc, jsou samozrejme chvalyhodne, ale na poli mezinarodni politiky se proste nechyta....
0/0
6.4.2004 15:18

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
kde jsem naspal ze souhlasim se Saddamovou  krutovladou? TO je presne ten vas postup... kdo neni s nama je proti nam ze?
0/0
6.4.2004 15:24

Sudajev

Re:
Holt si musíš vybrat, za koho.
0/0
6.4.2004 15:34

Milkman_Dan

Re:
Nenavrhl jste jine reseni krize. Vy jen kritizujete co se stalo, ale sam jste nenapsal jak se situace v Iraku, respektive vlada Husajna mela resit jinak. Takze z toho soudim, ze vam situace vyhovovala. Ze vam bylo jedno co Husajn v Iraku provadi. Pokud vam to pred valkou v Iraku jedno nebylo, jaky jste mel navrh/predstavu reseni tamni situace....
0/0
6.4.2004 15:43

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
ty musis napriklad filmove recenzenty/kritiky doslova nenavidet co? Hodnoti a sami nic nenatocili... krom toho vazne myslis ze kdyz nekdo odmita nelegalni utok na irak, tak stoji za Saddamem?
0/0
6.4.2004 16:34

maverick77

Oprava
Doporucuji precist si knihu od toho byvaleho protiteroristickeho cara Richarda Clarke, ve ktere se mimo jine zminuje, ze v prvni valce v Gulfu nemeli vubec zadne plany na odstraneni Saddama. Pouze jim slo o zniceni jednotek Republikanskych Gard. Coz se bohuzel nepovedlo, protoze OSN a spojenecke vlady zacaly odsuzovat bombardovani preskupujicich se Republikanskych Gard a pozemni valka byla zastavena po 100 hodinach. Hlavne slo o zniceni utocne sily Iraku. Vojaci co se vzdali byli OK. Republikanske Gardy nikdy nekapitulovaly, proto byly povazovany za terc. A to ze ustupovaly zpet do Iraku neznamenalo, ze se vzdavaji. Bohuzel zaver valky ovlivnili hlavne novinari a televize, kdyz delali rozhovory s vracejicimi se piloty a ti na jejich otazky odpovidali, ze to byl "turkey shoot". A taky zabery z te dalnice, po ktere se Republikanske Gardy presunovaly do novych pozic. Podle Richarda Clarke USA akorat poslaly varovani pro Saddama po tehdejsim velvyslanci Tariku Azizovi, ze pokud pouzije chemicke nebo biologicke zbrane tak ze do Bagdadu dojedou a povesi ho za koule do pruvanu... Na to Tarik Aziz odpovedel, ze to bohuzel nemuze predat, protoze by za to prisel o hlavu
Tu knihu od Richarda Clarke doporucuji. Nerikam, ze ji verim na 100%, ale po precteni vam da hodne veci, co se staly za poslednich 15 let, do souvislosti.zatim pouze v anglictine... tady je link pro zajemce.
Samozrejme, ze republikani a Bushova vlada tuhle knizku odsuzuji jako vytvor fikce a demokrati ji zase vyzvedavaji jako jejich bibli. Kazdy si musi udelat svuj vlastni nazor.
Peace Out....
0/0
6.4.2004 16:48

no-nevim

Re: nevim,
čím to je, ale pokažde když tu někdo napiše něco proti váce v Iráku nebo proti postupu Američanů ( a může to být sebekonstruktivnější) tak se najde někdo kdo ho označí za schvalovače a téměř milence Sadáma Husajna.
 Buď je to tim, že neumi číst a nebo tím že jinej argument prostě nedokážou vymyslet.
0/0
6.4.2004 19:23

fleret

Re: OSN ?
Kdo udelil pravo muslimum roztahovat se a v posledni dobe se snazit i diktovat zapadni Evrope,potazmo civilizaci?Neprispusobiva a v rade pripadu arogantni arabska mensina zneuziva demokratickych principu zap.spolecnosti,nikoliv pouziva.Jak je mozne,ze tohle tolerujeme a prechazime kratkymi notickami v novinach.Evropa se dnes stala semenistem a rejdistem ruznych muslimskych neradu,z kterych se rekrutuji,vrazi a teroriste.Jak to,ze nehodlaji respektovat pravni rad te dane zeme a jeste maji tu drzost vyhrozovat,vydirat.Proc je na tyto zmetky bran neustal ohled.Budto budou slapat tak jako ostatni obcane,pokud chteji dale zit mezi zapadni spolecnosti a nebo je je nutno odsud vykopat,ze nestaci zavrit dvere od vlastniho bytu.Ja nechapu,jak se ty muzes po vsech jejich svinskych akcich ohanet totalne prdelni organizaci,jakou je OSN........
0/0
6.4.2004 15:35

vcelar

Re:
, Pokusím se reagovat na nepřístupnost Arabů. Ta je dána asi tím, že jakékoli ústupky považují za svá obrovská vítězství. Tento pocit mají i když se jim podaří obelstít nevěrce. Když narazí a zemřou, dostanou se do ráje, takže zase vítězství. Neplatí to obecně, ale myslím, že oni v tomto smyslu nemají co ztratit.
0/0
6.4.2004 15:42

fleret

Re:
Oni mozna nemaji co ztratit,ale my mnoho,v konecnem dusledkku vsechno.
0/0
6.4.2004 15:46

Milkman_Dan

Ta debata uz dost odrolovala dolu, tak jeste jednou 1.
Takze Jindro, ani ty jsi my nenapsal nejakou svoji vizi reseni problemu v Iraku (alternativu k invazi). Co se tyce ZHN, tak Irak je pouzil proti vlastnimu obyvatelstvu -> bojovy plyn proti Kurdum. Jinak mas pravdu v tom, ze na konci sedmdesatych letech se americanum hodilo, ze se Irak zapletl do valky s Iranem, jelikoz Irak neprosazoval tak radikalni nazor na islam . Proto Husajna podporovali zbranemi. Jenze rozhodne bych to nenazival zneuzitim. Oni Husajna do valky nenavezli. O to prece v zahranicni politice jde! Vyuzit ostatni ke splneni nejakych svych zajmu! Takto to proste funguje. Delaji to vsichni. V poslednich letech ale Husajn pusobil spise podvrtane, napriklad nabizel horentni sumy rodinam po palestinskych sebevrazich. A v neposledni rade byla take v Iraku tezce poslapavana lidska prava. Husjan samozrejme dokument o jejich dodrzovani podepsal ale s plnenim se neobtezoval. A OSN tomu jen necinne prihlizela. To delala ta slavna OSN. Nedelala NIC. Ty tvoje navrhy tykajici se Izraele radeji nebudu komentovat, snad jen dodam, ze pokud je nekdo tak hloupy a napadne sveho silneho souseda a ten ho nejen na hlavu porazi a jeste mu zabere kus uzemi, tak nema pravo brecet nad rozlitym mlekem. Jinak k tomu tribunalu. Ono se nam to u nas v te Evrope hezky kritizuje, to ano. Mame na to pravo. Muzem dokonce svym, a snad i cizim prezidentum a premierum vyhrozovat vezenim nebo soudem, muzeme svobodne sirit sve informace, bamuzeme je i pomlouvat. A to je hlavni rozdil mezi nami a arabskym svetem. Zajimalo by me, proc jsi jeste pred valkou v Iraku naprikald nejel do Bagdadu a nehlasal jsi tam za Husajn je zlocinec a mel by jit pred mezinarodni soud? Bal jsi se? Takovy ukecany hrdina jako ty ze by se bal????
0/0
6.4.2004 14:56

briza

Re:
No, to je hezke, jenze hlavnim problem Zapadu v soucasnosti neni ani tak Husajn jako Al Kaida. Tu nemel rad ani Husajn protoze souperili o stejny kus kolace. Jestli tady nebylo lepsi vzpomenout si na stare rimske "rozdel a panuj", soustredit se na jeden cil a snazit se vyuzivat rivality na strane soupere. Zatim genius Bush dokazali rozdelit spojence a sjednotit protivniky (byt to Husajn sam odskakal).
0/0
6.4.2004 15:13

Kanadan

Improvisace
V Iraku ted uz "koalice" pouze improvisuje.Plan se zhatil a je zahadou,americka verejnost stale jeste nachazi invasi do Iraku spravnou.Je to neinformovanost a nebo otazka inteligence?
0/0
6.4.2004 14:27

František Koudelka 4.Kyju

Re:
Možná jsou neinformovaný, možná nemaj namrzlý kebule jako Kanaďani ( alespoň některý Kanaďani jak tak koukám ), kdo ví?
0/0
6.4.2004 14:37

fleret

Re: pro Kanadan
mozna by bylo lepsi,kdyby si misto opravovani preklepu,cehoz jsem zanechal asi tak pred pul rokem,nepovazuji to totiz za dulezite,zrovna tak jako gram.chyby,konecne odpovedel na otazku Milkmanovi.........
0/0
6.4.2004 14:37

Kanadan

Re: fleret
Ty nejsi jedinej na teto diskusi ktery si plete fan z fun.Neni to dulezite.Myslim to dobre.
0/0
6.4.2004 14:41

fleret

Re:
proc bych si to mel plest,nebo snad myslis,ze v cr rikame funousek misto fanousek?.....o tom snad neni sporu,nebo je to nejdulezitejsi tema dne?
0/0
6.4.2004 14:56

Kanadan

Re: fleret
Dovolil jsem si proaste malo korekci. Proc to beres tak vazne?
0/0
6.4.2004 17:33

Montaigne

Re:
Kanaďane, on si taky plete montéra s eskamotérem, komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí, říkávaly naše babičky ...
0/0
6.4.2004 16:09

Swen

pro Idnes
Idnes je asi posledni zpravodajsky web ktery neprinasi zpravy z Iraku. Tak jen pro USA funclub to zhrnu. Hlavní boje se odehrávají v Bagdádu, Amáře, Basře, Karbale, Násiríji, Nadžafu a Kútu. Americká armáda potvrdila, že při bojích v Iráku bylo za posledních 24 hodin zabito sedm amerických vojáků. Jo, jo... opravdu rok po valce je v Iraku mir a prosperita. Tak co americti kasparci, co vy na to? Kdyz Husajn strilel islamske fanatiky prevazne z rad Siitu tak to byla genocida. Kdyz iracany po stovkach strileji Amici tak je to .. co to vlastne je? Osvobozeni, budovani demokracie nebo jen priznani chyby?
0/0
6.4.2004 14:22

oranzovej

Re: Utan
A z čehopak máš takovou radost Swene? Počítání mrtvých ti dělá dobře?
0/0
6.4.2004 14:30

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
myslim ze mu dela dobre fakt, ze mel pravdu... a me osobne taky... to jen par oranzovych je nasranejch, ze to amici serou jak muzou...
0/0
6.4.2004 14:32

Flat Vamp

Re:
...v cem mel pravdu?
0/0
6.4.2004 14:37

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
ze napadnou irak byla chyba
0/0
6.4.2004 14:41

Flat Vamp

Re:
...jo tak ono je uz dobojováno. Kde najdu výsledek?
0/0
6.4.2004 14:48

oranzovej

Re: Utan
Tak vážně, nejsem nasranej. Kdyby sis pamatoval zdejší diskuse, tak když se probírala demokracie v Iráku (myslím že barbudo se tam několikrát ptal "a co to je, ta demokracie" - což připomínám jako nejvýraznější prvek diskuse :-)), můj názor byl, že pozitivní změna bude patrná po deseti letech, stáhnout se budou Ami moct tak po 30 až 50 letech a možná že to bez občanské války nakonec nepůjde a může to znamenat i rozdělení Iráku.
Ale co nechápu, je, že máte z tohohle vývoje radost (nebo vám to dělá dobře).
0/0
6.4.2004 14:40

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
jedinou radost kterou mam je ze jsem se nemylil ve svych odhadech situace v iraku... a jak to bude za deset let? Kdyby pokracovali inspekce a Saddamova moc by se nadale stejnym tempem oslabovala, byl by Irak za deset let mozna mnohem dal, nez bude po teto valce... ostatne vetsina iracanu si preje iransky model vlady... jsem zvedavej jak to amici prekousnou...
0/0
6.4.2004 14:47

Flat Vamp

Re:
MNO - vypadá to tak, ze je to tvoje jediná zivotní radost. A kdyz jsme u toho - muzes se citovat, anebo si jen zase delás z huby kanál?
0/0
6.4.2004 14:50

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
kazdej neproziva sve nejvetsi radosti na internetu jako ty plosino...
0/0
6.4.2004 14:54

Flat Vamp

Re:
cituji te tedy, snad ti to dojde: " jedinou radost kterou mam je ze jsem se nemylil ve svych odhadech situace v iraku..."
0/0
6.4.2004 14:56

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
a kde je to "zivotni" ???
0/0
6.4.2004 14:58

Flat Vamp

Re:
...kdyz jediná, tak i zivotní.
0/0
6.4.2004 15:00

PetrHK

Re:
Tak si ještě jednou přečti příspěvek od Oranžovej, pak reakci Tajemníka, že je to jeho jediná radost a pak ti třeba dojde jak to myslel...
0/0
6.4.2004 15:06

Flat Vamp

Re:
...to ale na kategoricnosti aparátcíkova prohlásení nic nemení. To jsou holt ty potlacený predstavy, ty ochránce duchem chudých psu.
0/0
6.4.2004 15:38

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
kdyz se s nekym budes bavit o novem aute a on ti rekne " no jo, jedinou radost mam z toho autoradia" Bude to znamenat ze to je jeho jedina celozivotni radost???
0/0
6.4.2004 15:07

Flat Vamp

Re:
Kdyz se o tom budu bavit s imbecilem tvého typu, bude to znamenat ztrátu casu.
0/0
6.4.2004 15:40

oranzovej

Re: Utan
Kdyby sankce pokračovali, musel by Saddám nasměrovat nespokojené a hladové Iráčany na nějakého souseda, protože jinak by ho defenestrovali. Musím padat. Proberem to jindy. Měj se.
0/0
6.4.2004 14:56

briza

Re:
No pockej. Iracane si preji demokracii. O tom byl ten posledni pruzkum. Sice si za vzor jak by to melo vypadat berou (podle stejneho pruzkumu) Saudskou Arabii, ale chteji demokracii.
0/0
6.4.2004 15:04





Najdete na iDNES.cz