Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ODS přichází s osobními účty pacientů

Ať už ministryně zdravotnictví Marie Součková dopadne ve vládě se svou reformou jakkoli, jisté je jedno: ODS pro ni hlasovat nebude. ODS - podle průzkumů žhavý kandidát na vítěze voleb se chystá nabídnout jiný "trhák", kterým chce vyléčit resort, jemuž stále chybějí peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Olgo

liberalismus
liberalismus odstraňuje maskování zlodějů za státní správou. stát v dnešní podobě není servisní organizacde usnadňující život občanům, ale spolek několoka vlivových skupin s vlastní vizí, jak kolektivně odčerpávat majetek našich občanů
0/0
2.4.2004 11:22

barbudo

Nějak nevidím, kde je ten zázrak ...
Výdajové účty pojištěnce už mají asi všechny pojišťovny - tam se nic nezmění. A to, že přerozdělováním peníze nevznikají, je snad už ověřené dost ...
0/0
2.4.2004 11:04

Franta7

Re:
Někteří lidé jako např. já jsou filozoficky proti antibiotikúm. Já si je vyzvednu doma si v klidu přečtu že tohle jsou antibiotika a pak je vyhodim do koše. Pokud by byli zavedeny účty tak bych se snažil šetřit a nevyhazovat nic do koše. Jiným i mě by pak zbyli peníze na nějaké nadstandardní léčení v budoucnu. Samozřejmě o nějaké závažnější choroby by se nejednalo. Dál je tu pak větší kontrola lékařů jestli nevykazují fiktivní vyšetření na mou osobu. Myslím že by se taky odhalilo/ nebo spíš předešlo spoustě podvodů. 
0/0
2.4.2004 20:14

barbudo

Re:
, Možná bude dobře, pokud si zjistíte, co znamená slovo antibiotikum. Nevím, co má Vaše filozofická porucha se stavem zdravotnictví. I dnes můžete odmítnout léčbu a ne léky zahazovat. Jenže když léčbu odmítnete a způsobíte si těžké komplikace, možná to bude dost drahý špás. To, že lékaři vykazují nevykonanou péči je stará věc. Možná si vzpomenete na halasné debaty na téma hodinových limitů - prosazovaly se varianty jako 12 hodin, sedm dní týdně. To byly horní hranice proplácených výkonů cucaných z malíku. Proto se přecházelo na kapitační platby a paušály pro nemocnice. Rozkrádání ve zdravotnictví dosahovalo rozměrů povodňových škod. Dnes to je o něco lepší, ale tržní se stále. Nevím o tom, že by došlo k odsouzení jediného případu....
0/0
2.4.2004 21:56

Ulrich

ODS=kosmetické úpravy socialismu.
ODS se stále tváří jako pravicově liberální alternativa Špidlova socialismu. Nějaké náznaky liberálních přístupů přitom sice u ní zaznamenat lze, ale její návrhy jsou ustrašeně opatrné. Realizace takových návrhů nepředstavuje žádnou zásadní změnu systému. Ryzí pravicově liberální přístup k otázce zdravotnictví si představuji takto:
- žádná zdravotnická zařízení provozovaná veřejným sektorem ( státem, kreaji, obcemi )
- žádní veřejným sektorem zaměstnávaní zdravotníci
- žádné veřejné zdravotní pojištění
- volné ceny všech léků i zdravotnických služeb
 
Tak, a teď to porovnejte s růžovými plány ODS.
0/0
2.4.2004 10:50

byrokratkiller

Re: souhlas s tim, ze to neni zadna vetsi zmena.
ale myslim, ze tady nejde o ustrasenost. navrhy ods jsou umyslne a cilevedome takove jake jsou. na jedne strane chteji mit image anti-socialisticke (anti-rovnostarske) strany, aby ziskali podporu nadprumerne bohatych lidi, ale na druhe strane chteji ponechat statni dohled nad ekonomikou a obsadit vyznamne mocenske pozice svymi funkcionari. co by delali tito lide, kdyby ods naplnila nejaky radikalnejsi liberalni program, jak o tom obcas mluvi (hlavne v obecnych, nekonkretnich frazich)???
0/0
2.4.2004 11:12

byrokratkiller

pokud by to tak fungovalo..
byl by to maly krok spravnym smerem, ale obavam se, ze to je hodne akademicky plan, ktery tak v praxi nikdy fungovat nebude. kdyz bude moc nad zdravotnictvim ponechana statnim byrokratum a zdravotnickym funkcionarum, tak nemuzeme cekat, ze bude system slouzit pacientovi. to je hodne detinske
0/0
2.4.2004 10:19

Lamin01

Další hloupost na voliče
Mám k tomu jen pár přízemních výhrad:
1. Jak může člověk bez základního zdravotního vzdělání vědět jak si má přerozdělit peníze a co mu hrozí víc a co míň. (To by museli lékaří udělat několik genetických analýz a říci mu  k čemu má od  předků sklony)
2. Zdravotní pojišťovny by se musely změnit na obrovské kolosy podobné bankám, které povedou idividuální účty, a to chce více lidí do pojišťoven a míň financí do lekářů.
3.Přechodné období pro zdravotnictví by trvalo minimálně 5 let a v této době by opět musel být přebudován celý systém za naše peníze, takže zase by se neřešily problémy pacientů a lékařů.
4. Příprava zákonů je v nejlepším případě otázkou 2 let a dalších 5 let novel.
Výsledek = 3 - 10 let opět nestabilizovaný nejdůležitější sektor státu, opět možnost finančních úniků a podvodů.
Závěr: buď jsme dementní národ, který nedokáže žádnou věc dotáhnou do konce, nebo je to dementní poslanec, anebo chtějí zase získat nějaký hlas do voleb. Nejspíš všechno dohromady .
Neva vyhrajou volby a tuhle čuňačinku si pak protlačí i proti většíně národa.
0/0
2.4.2004 10:17

Franta7

Re:
Zdravotní pojišťovny už kolosy jsou. A musí vést všechny platby v účetnictví již nyní. Individuální účty znamenají jen setřídit data podle pacienta.
Já osbně bych si rád určil že místo amalgánu chci kompozit a za rozdíl si klidně připlatím. Nebo že místo stopanginu který stejně vyhazuju chci třeba něco jiného.
0/0
2.4.2004 10:41

Lamin01

Re:
 ale to už dávno můžeš, to co má na choré mysli tento primitiv je, že si každý řekne, rakovinu tlustého střeva nedostanu a proto na tuto lečbu nebudu dávat své pojištění a za ušetřené peníze budu mít bílou plombu místo 100kč příplatku zadarmo, jenže:
1. rakovinu nedostaneš, ale to zařízení někdo musí koupit nebo nekoupit, když se nesejde dost lidí, kteří to budou platit
2. rakovinu dostaneš a jedno vyšetření tě bude stát tržní cenu a ta bude např. 50 000 kč 
0/0
2.4.2004 14:29

Franta7

Re:
Tak to jsi to nepochopil. Pojištění budeš platit a si vybírat nebudeš moct jestli ho platit nebo, ne. Jde ale o to že pokud budeš mít dva nějaké ne tak akutní problémy tak pak si vybrat můžeš. A nebo musíš někde ušetřit. Monoho lidí si jde a vyzvedne léky i když je pak neužívá, někdo je třeba filozoficky proti antibiotikům a takové prášky si sice vyzvedne ale pak skončí v koši, pokud by ale to šlo z jeho účtu tak by si raději ušetřil na něco jiného nadstandardního. Léčbu rakoviny ti samozřejmě zaplatí. Možná si budeš moci vybrat druhy lečby, nebo nemocnici kde se budeš léčit apod.
0/0
2.4.2004 20:08

jarda1

Podporuji tento návrh. A jsem přesvědčen o tom, že i EU bude dřív nebo později nucená obnovit trest
Je otázka, zda to nekoliduje s Ústavou. Jinak by to Ústavní soud sprovodil ze světa.
0/0
2.4.2004 9:58

navratil03

Re:
????
0/0
2.4.2004 10:01

jarda1

Re: Pardon
Omlouvám se. Nadpis měl znít: Otázka. Pardon. 
0/0
2.4.2004 10:52

Vansy

A natruc!
Poslední dobou si všímám toho, že ODS nepodpoří vůbec žádný vládní návrh zákona. Nejspíš z principu. Když navrhovala vláda zvýšení nájmu 3 roky po sobě o 10 procent, ODS to zamítla, protože oni chtějí 30 procent najdenou. Takže než postupně, raději nic. Je v tom logika. To je fakt jako děti ze školky a takové nezralé lidi opravdu volit nebudu.
0/0
2.4.2004 9:49

navratil03

Nesmysl
Je to nesmysl, pokud by to byl dobrý systém rozhodně by nebyl jen v Jižní Africe, v USA nikdo koho znám nic podbného nemá. V podstatě jsou tam dva systémy systém připlácení (určité procento plati pacient a určité pojišťovna) a mnohem rozšířenější systém HMO asi jako v ČR, kde si člověk vybere zdravotní zařízení a nemocnici, kam patří, a pak platí paušální poplatek za návštěvy a léky (10-15$ jde to také stále nahoru).
0/0
2.4.2004 9:40

sisko1

Součková musí napravovat zdravotnictví , vytunelované Modrými ptáky !!
Zdravotnictví  je díky ODS na kolenou a ODS se neštítí zasadit našemu zdravotnictví dlaší ránu !! Vládní koncepce zdravotnictví je krok správným směrem a bude vyžadovat maximální úsilí paní Součkové a celé vládní koalice aby tu spoušť po ODS dala do pořádku v zájmu všech obyčejných lidí !!!
0/0
2.4.2004 9:17

navratil03

Re:
Nemyslím, že za to může ODS nebo ČSSD, je to realita doby. Před padesáti léty byl vrcholem techniky rentgen, dnes se vybudoval celý zdravotnický a farmaceutický průmysl. Vybavení zdravotnických zařízení je daleko nákladnější a jde o to, jak tyto vložené náklady využít co nejefektivněji. Jednou jsem četl v USA nějakou statistiku, že daleko největší náklady jsou vydávány na lidi v několika posledních letech jejich života. Tam byli doktoři schopni podojit systém prováděním různých zbytečnch úkonů, které pro pacienta měly velmi malý význam, ale pro doktor se řídil heslem "nemusí pršet stačí když krápe".
0/0
2.4.2004 9:57

eichner

Správné řešení
Já bych se tohoto reseni az tak nebal, kdo ma vic a chce davat vic, at dava a je mu za to poskytnut vetsi luxus, treba auomaticky zarazen na pokoj s televizi pri hospitalizaci atd, kdo penize nema, at je mu poskytnuta STEJNA ZDRAVOTNI pece, ovsem at nepocita s nejakym nadstandartem, co se sluzeb okolo tyce. Pokud vse bude dobre a rozumne nastaveno a reseno, bude to jen ke prospechu veci. Jeste jednou ale upozornuju, ze lecba by mela byt vzdy(!!!) stejna.
0/0
2.4.2004 8:42

taky občan

Re: Krásná teorie
Bohužel, ale ve světě asi nikde nefunguje. Podobně jeko soc. zásada "každému podle jeho práce"
0/0
2.4.2004 9:43

YFNA

chapu to spravne?
clovek si zaplati, stat to PREROZDELI (uz to ve me inicializuje "  ") takze stari dostanou vic a mladi min (mene nemocni). pak se mlademu neco stane, treba se rozbije v aute - a tak utre hubu, protoze mu na konto nic nedali???
nezda se mi to byti pokrokem, spise krok smerem  k nekontrolovatelnemu bordelu
0/0
2.4.2004 7:51

jam007

Re:
Nekontrolovany bordel je to ted, pac stat prostrednictvim pojistovny PREROZDELI 100% toho co ode me dostava. A nedostava toho malo. Akorat by me zajimalo, jaka cast je PREROZDELENA do soukromych kapes
0/0
2.4.2004 7:57

vendaak

Re: YFNA
četl jsem  tve komentaře  k udalostem v Iraku a musim poznamenat ze jsi strasna krava
0/0
2.4.2004 9:04

jam007

Souhlas
Docela se mi to libi, minimalne bych mel kontrolu, co se deje z penezma ktery platim na zdravotni pojisteni. Byl jsem velice prekvapen, kdyz jsem se na vypise ze sve ZP docetl, ze jsem byl za posledni rok 18x u lekare, prestoze jsem tento rok byl prokazatelne mimo republiku. Haj hou.
0/0
2.4.2004 7:45

taky občan

Dobrá myšlenka
Jenže po zkušenostech s privatizací bank, pojišťoven, zamědělství atd. by privatizace v režii ODS dopadla podobně. Vznikl by socialisticko-kapitalistický hybrid umožňující nekontrolovatelný chaos vyhovující snad jen bílé mafii a skupině VIP pacientů. Jak by se řešily akutní případy nepojištěných občanů ? Z jakého účtu? A o tom to je.
0/0
2.4.2004 7:32

jam007

Re:
Kazdy obcan MUSI byt ZE ZAKONA pojisten.
0/0
2.4.2004 7:46

taky občan

Re: To je pouze teorie
Pokud nepočítáme bezdomovce a jiné asociální ľivly, kteří jsou úplně mimo systém, zůstává tu spousta "řádných občanů" za které dosud pojiątění platí stát. Snad je tu nemusím vyjmenovávat. Co jejich individuální účty ??
0/0
2.4.2004 9:37

jam007

Re:
A v cem je rozdil? Nucet by nechodily penize od zamestnavatele, ale od statu! Vkonecnem dusledku je to totez!
0/0
2.4.2004 11:50

Bastable

zdravotničtí experti ODSbyli určitě soudruh Stráský a Macek
,oba udělali pro zdravotnictví medvědí služby ,neměl by se stínoví ministr jmenovat spíše Šulínek??
0/0
2.4.2004 7:04

u-l-78

To nevím
Jsem sice voličem ODS, alev tomhle nevím. Když si vzpomenu na všechny ty filmy z USA o zdravotnictví, tak si nemyslím, že za pár let to tu bude super systém. Spíš bych se bál, aby to nedopadlo stejně jako privatizace a pojišťovny by i se soukromým účtem člověka padly :-(
0/0
2.4.2004 6:09

Amianus

ANO!!!!
Jsem pro, lempli a nenažrálkové, kteří si nedokáčí vydělat slušný peníze a spoléhají na "solidaritu" ostatních, konečně utřou nos.
0/0
2.4.2004 1:51

navratil03

Re:
Nesmysl pokud botřeboval operaci srdce nebo nějaké složitější léčení třeba rakoviny, tak by ti ani velký natož slušný peníze nestačily. Na to by ti museli přispět ti lempli a vyžírkové ze svých malých pojišťovacích poplatků. Proboho kdy se z vás všech stali tihle SOBCI.
0/0
2.4.2004 10:01

Milton_Friedman

populisti z ČSSD
Špidlovci dobře ví, že současný systém zdravotnictví je dlouhodobě neudržitelný, zadlužený, nemocnice se rozpadají, zdravotní personál je nespokojen. Přesto budou dál stejný systém. Na každou věc, o kterou má jeden zájem a druhý jí nabízí, lze pohlížet jako na zboží, i na léčbu lidí. Platí pro ni stejné ekonomické pravidla, poptávka, nabídka. Jestliže je trh uměle deformován, nabídková nebo poptávková strana trvale nespokojena. Taková je realita, nezáležíce na tom, jestli marxisté typu Špidly nebo Součkové si toto připouští nebo ne. Většinu věcí si člověk musí zaplatit, jen léčba svého zdraví, toho nejcennějšího co má, by měla mít zdarma? Za nic? Není to postavené na hlavu? Za cigarety a alkohol dájí lidé spoustu peněz, ale když někomu zachráníte život a řeknete si mu pak o peníze, bude to považováno jako "nemorální".
0/0
2.4.2004 1:19

whitebeard

Re:
souhlas s tím, že zdravotnický systém je v rozkladu, ale nesouhlasím s komercializaci zdravotnictví, protože zdraví si člověk neovlivňuje sám, ale na jeho devastaci se velkou mírou podílí i stát. Navíc, to mám před každou operací /tedy i při operaci po aztonehodě/ předkládat šekovou knížku? Podle Vás by lidé s rakovinou odsouzeni k jisté smrti, většina z nich na podobnou léčbu prostě nemá, tak co s nimi? Neuznávám ani ty tzv. nadstandartní výkony, co to vlastně je? Pokud na to máš, zašijeme Tě plastickým stehem, uděláme Ti zářivý úsměv, prodloužíme penis či zvětšíme/zmenšíme prsa? A proč o tohle všechno má být připraven člověk, který sice nevydělává statisíce, ale bez jehož práce by Ti "úspěšní" nemohli přežít? Obyčejný dělník, který bere v průměru 8000,-Kč a ze zbytku své práce živí dalších pár flákačů ve státní i soukromé sféře. Lidská práce je v tomto systému značně podceňována a to se může vymstít právě těm papalášům nahoře, ona ta teorie o revolučnosti mas stále platí, revoluce se rodí z nedostatku a moc bych tuhle teorii nepodceňoval. Slezte z výšin mezi obyčejné lidi a pak se přestanete divit narůstajícím preferencím komunistů.
0/0
2.4.2004 7:29

jam007

Re:
Neopsal si to z Komunistickeho manifestu? To, ze delnik bere 8000,- je jen a jen jeho problem. Mel se lip ucit, investovat do vzdelani, atd. Di do p****e s nejakym rovnostarstvim.  
0/0
2.4.2004 7:42

bohuš1

Re:
a kde ho vidíš?
0/0
2.4.2004 8:38

jam007

Re:
Co myslis? To rovnostarstvi? Sisikriste, z celyho prispevku! Chces mi snad nakukat, ze kdyz ja odvadim na zdravotni pojisteni cca 100 000,- rocne a cigos ma podpore nic (prave naopak), tak nemuzu chtit za SVOJE prachy trochu jinej pristup? Napr. abych nemusel stravit cele dopoledne v cekarne s uchrchlanyma duchodcema? Common, my dear friend!
0/0
2.4.2004 9:41

bohuš1

Re:
naprosto souhlasím
0/0
2.4.2004 8:37

Milton_Friedman

Re:
Já vždycky žasnu nad tím falešným slovem "komercializace". Když to takhle úžasně funguje ve zdravotnictví, proč nejsi důsledný? Proč nevyžaduješ STOP komercializace třeba prodeje potravin. Proč je nechceš znárodnit, jediný státní podnik pekárny by rozdával pečivo zdarma podle potřeb každého? Podle Tvé logiky by to bylo lepší! Nechce se ti po každé operace předkládat šekovou knížku a nezaplacení doktoři pak budou okusovat kůru stromů ne? Jak už jsem napsal, ekonomická pravidla platí i pro zdravotnictví, i když si je připouštíte nebo ne. Klasický případ, transplantace srdce: dejmetomu, že tržní cena by byla 100 tis. korun, přišla by  "moudrá" vláda, která "myslí na lidi" a zavedla by regulaci - max. cena bude odteď 20 tis. Kč. Otázka zní: Uskutečnilo by se poté víc transplantací nebo méně? Jediná správná odpověď je MÉNĚ! Což vychazí z křivek poptávky a nabídky. Čili ve vaší naivní snaze být "sociální" k chudým lidem byste uškodil všem. Komunistům budou růst preference tak dlouho, dokud se najdou lidé jako vy, kteří budou druhým nalhávat, že lze mít špičkovou zdravotní péči a skoro nic za to neplatit.
0/0
2.4.2004 12:08

navratil03

Re:
Vydechni si, zdravotnictví není jen problém ČSSD a jen ČR. Se rychle stoupajícími náklady na zdravotnictví a s tím jak je kontrolovat, se potýkají asi všechny vyspělé státy na světě. President Clinton si po svém nástupu udělal hodně nepřáte, když se snažil udělat reformu v USA. Tahle reforma mi ovšem moc dobrá nepřipadá, je to to samé jako zvýšit poplatky.
0/0
2.4.2004 9:47

Milton_Friedman

Re:
Neřekl jsi nic, co bych nevěděl. To, že stoupají náklady na zdravotnictví je argument, pro to co říkám, tedy zavést do zdravotnictvé racionalitu, šetření a to jinak než pomocí trhu nepůjde.
0/0
2.4.2004 11:51





Najdete na iDNES.cz