Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiče autobusů čeká přísnější zákon

Snížit rychlost pro autobusy a zavést psychologické testy pro řidiče. Těmito návrhy se budou v dubnu zabývat poslanci. Chtějí zamezit dopravním nehodám autobusů a kontrolovat pití řidičů před jízdou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ODSakEda

Pomalu ještě neznamené bezpecne!
Souhlasim! RYCHLE jeste NEZNAMENA BLBE! Stejne tak POMALU NEZAMENA DOBRE ci bezpecne! I pomalu muzete nedat prednost ci zaspat pri dlouhem vyletu!...
  Proc se furt v CR postupuje v posledni dobe PRECEDENCne ci tresta  EXEMPLARNE ???.............................
  Je to jako inkvizice a paleni carodejnic :-)
0/0
29.3.2004 19:16

2Mac7

Re:
Proč ? Možná proto, že se ukázalo, že nic jiného ( bohužel) na Čechy nefunguje .
0/0
29.3.2004 19:47

ODSakEda

Kazdy???
To ze se autobusakem muze stat skoro kazdy, redaktor iDNES bagatelizuje!!! Takjednoduche to zas neni! Pominuli korupci, coz neni problem noveho ci stareho zakonu, ale moralky!, musite splnit spoustu veci! A vyridit si koncesi na hromadnou prepravu osob, kdy caste jen  lobbysti jako Cesmady a CSAD a pod. poskytuji potrebne skoleni a potvrzeni o odbornosti a praksi pro zivnostak, je velmi velmi tezke, mimo to, ze musote mit vice jak 21 let, ze to stoji 12.000Kc a pod!!! Podobne v mem okoli nechtel zivnostak vydat koncesi sdruzeni obci, po te co se nedohodli s monopolnim dopravcem, nad kterym onen ZU drzel ochrannou ruku... Jen at sprisni jiz tak prisne podminky! Ale pak se nedivte, ze zbudou jiz jen ti nesolidni ridici!!!... Podobne vzrostl v posledni dobe vyrazne pocet tragedii s kamiony, po te , co byly Gregrem a Schlingem velmi sprisneny podminky pro tezkou dopravu! Represe je nekdy prave kontraproduktivni!!!!! Znam par solidnich, co se nenechaji stresovat milionovymy sankcemi, za nesplneni toho ci onoho, aniz by spachali jizdou nekomu ujmu a znam par "profiku" co jsou vecer co vecer v lihu a rano ridi 20tunovy kolos do Ruska a pod!... A odbornou zpusobilost? Tu si koupili!... Akorat po dalsim zprisneni vroste cena...
0/0
29.3.2004 19:07

Warťan

Maximální rychlost
Snížit max. rychlost autobusů mimo obec na 80 km/h by byl velký průšvih, který by jen zvýšil počty mrtvých u nás! Ne, že bych sympatizoval s řidičem Neoplanu, který havaroval u Nažidel, ale kvůli tomu se přece nemůže celý silniční zákon převrátit a zpívat árie! Pokud by se našel řidič, který by osmdesátku dodržoval, osobní vozy by byly nuceny ho neustále předjíždět a zcela jistě by se zvýšil počet nehod a mrtvých na okresních silnicích a to několikanásobně, nehledě na vytváření různých infarktových situací! Doufám, že alespoň toto ustoupí před podlézavostí navrhovatelů zákona, jinak je to v rukou řidičů, kteří by jistě stále (naštěstí) jezdili přes 90 km/h. Na dálnici se většinou jezdí pod 110, dnešní autobusy mají omezovač na 100 km/h...
Co se týče technické stránky věci, vyklopí- li se autobus, nebudou mít cestující ani o modřinu méně v 80 km rychlosti, jako v 90-ti! To samé, u Nažidel by jiný autobus nedopadl lépe. Neoplan N122 (patrový), sice nemusí mít atestaci pro převrácení přes střechu, jenže předtím, než se převrátil u Nažidel, v rychlosti 68 km/h očesal pár stromů, které střechu urvaly! Stejně tak by se utrhla střecha u všech ostatních autobusů, snad kromě Scanie a Volva!
 V RYCHLOSTI 68 KM/H! Zaveďme tedy mimo obec pro autobusy max 50,9 km/h, v obci 49,5 km/h a bude vystaráno- zaručeně se při nehodě cestujícím nic nestane- ti co předjížděli na tom budou hůř, ale co- HD má vždy přednost před individuální dopravou...
0/0
29.3.2004 2:10

hbf

Re:
No, samozřejmě že ta nižší rychlost neznamená méně modřin. Ale dává více času na reakci, snižuje energii autobusu a usnadňuje třeba vyhýbání, zmenšuje se poloměr oblouku, při němž se vůz ještě nepřevrátí, ....
Argument s předjížděním je vadný, když se kouknete na silnice, tak autobusy stejně jezdí nejpomaleji, předepsanou rychlost os. automobily nedodžují a předjíždějí autobusy o 106. Kdo neumí předjet autobus, nebo v případě nepřehledného terénu odložit předjíždění na přehlednější úsek, tak nemá za volantem co dělat.
Mimochodem, k nárazu došlo v 68 km/h po brždění. Brzdil-li by šofér z 80 a ne asi ze 100, kterou jel předtím, tak by první náraz do svodidel nastal při rychlosti 48 km/h a třeba by se na té silnici ještě udržel .....
0/0
29.3.2004 9:14

Warťan

Re:
Na silnici by se udržel i při daleko vyšší rychlosti, kdyby nezmatkoval a nestrhl volant o 67 stupňů vlevo! Při nižší rychlosti by do svodidel najel i tak. Svodidla mají udržet přímý náraz do 25 km/h, jenže Neoplan je neprorazil, ale začal se přes ně převracet, až potom část svodidel povolila! Kdyby kopec sjížděl 80 km rychlostí, po brždění by měl ještě menší rychlost, brzdná dráha není úměrná s rychlostí. Navíc k tomu ještě strhl volant, což rychlost také zpomalí, takže bych to řešil snížením rychlosti na kritických úsecích a ne celoplošně!
Argument s nedodržováním rychlosti je také vadný, například já předepsanou rychlost dodržuji a co se týče předjíždění, tento manévr používám jen v nejnutnějších případech, nic nebezpečnějšího na silnici neznám! Autobusy většinou jezdí ještě víc než 90, řidiči naštěstí vědí, kolik si můžou dovolit a výjimky z toho se najdou vždycky.
 Zcela chápu pozůstalé po Nažidelské tragédii, ale kdyby se měl vzbouřit tímto způsobem každý, tak tu máme zákaz předjíždění úplně, zakázaný alkohol i pro neřidiče, kouření, chůzi přes přechody i na zelenou a když už, tak rovnou můžou zakázat řízení aut úplně a bude to! Vždycky se našla výjimka, tak bych investoval do prevence a ne do ztráty bezpečnosti a omezování těch slušných!
0/0
29.3.2004 10:49

hbf

Re:
Pokud vím, on nejdříve narazil do pravých svodidel, pak přejel do protisměru a provalil levá svodidla, ale možná se pletu.
Samozřejmě že vím, že brzdná dráha není přímo úměrná rychlosti, bo to tak trochu kazí druhá mocnina, nicméně to zjednodušení nic nemění na tom, že v případě nižší rychlosti by měl větší šanci nehodu zvládnout, byť by to samozřjmě nebyla záruka úspěchu.
Osobně si nemyslím, že 80 km/h je přehnaně nízká rychlost, ostatně spousta nákladních vozů je touto rychlostí omezena konstrukčně a dodnes to nikoho netrápilo, stejně tak osobní automobil s přívěsem .....
Je v Evropě mnoho států, kde je rychlost mimo obec omezena na 80 i 70 km/h a na dálnici 90 - 110 km/h pro všechny, a světe div se, normálně tam žijí a mnohdy se mají lépe než my, což neberu jako důkaz toho, že nižší rychlost znamená větší blahobyt, ale jako důkaz toho že nižší rychlost nikterak neomezuje blahobyt.
Jako prevenci bych viděl důslednou kontrolu tachografů ze strany policie i dopravní společnosti. Autobus, jehož trasa nevede po dálnici by se neměl dostat nad 90 km/h - dopravní společnost přeci zná trasu autobusu a tudíž i ví, jakou maximální rychlostí směl řidič jet. Jako další prevence by mělo platit, že z garáže neodjede autobus, aniž by nebyla provedená dechová zkouška na alkohol. Řidičů, kteří nevyjíždějí z garáže ale třeba z domova je menšina a dalo by se to řešit dýcháním při návratu, .... Každá dopravní společnost má své revizory, tito by mohli kontrolovat kromě cestujících také jízdu řidiče ....
Snížení rychlosti nebude všespasitelné a všeřešící, ale myslím, že by rozhodně k bezpečnosti přispělo.
 
0/0
29.3.2004 12:30

Warťan

Re:
Ano, kontrolujme řidiče za pomoci revizorů na trati- k všem možným buzeracím ze strany dopravních podniků přibude další a potom se stresovaný řidič štěstím posměje! Např. u DP Praha jsou namátkové kontroly před výjezdem dost časté, průměrně každého řidiče čeká obden a světe div se, jsou stále negativní- dneska se totiž každý bojí o práci a toto by znamenalo okamžitý trest! Žádný řidič tedy autobus nepřeklopí schválně, je jen a jen na něm, jak s ním naloží a snížená rychlost to nezachrání, jen zbrzdí provoz a ohrozí další! (viz. náklaďáky s 80 km. max.) Zodpovědný řidič sám ví, kde jsou jeho hranice a nezodpovědný? Tomu je nějaká osmdesátka stejně ukradená...
0/0
29.3.2004 21:02

EvzenG

Re: Maximální rychlost
A co tekhle současné předpisy? Do těch se snad nikdo nepodíval, včetně slavných všehoznalých poslanců.
Už dnes platí na dálnicích a silnicích mimo obec omezení pro náklaďáky a autobusy max 80 km/h. Tedy podle předpisů. Ono už při schvalování tohoto omezení vůbec neuvažovali.Minimální rychlost je také 80km/h. Tedy musí :-))) jet právě 80. Skutečnost je však jiná.
Ovšem slavný poslanec navrhuje snížení na 110. Dobrý !!! Podle technických mají autobusy i limit 80, pokud si nenechají na STK potvrdit, že mimořádně mohou 100. Pro německé dálnice (akce T100). Podívejte se na stránky STK.
Osobně bych je nechal 90, ať nebrzdí na silnicích, protože předjíždět je veliký problém.
0/0
29.3.2004 10:47

Ondrouch

Re:
Nic proti Evzene, ale ta 80ka platí opravdu pouze pro nákladní auta, autobusy jsou z toho vyjmuty, ty můžou jezdit po dálnici klidně 130 - pokud na to mají schválení. V tomto ohledu jsme rarita, neboť limit na dálnici se neřídí výsledkem kontroly na STK, ale konstrukční rychlostí autobusu.
0/0
29.3.2004 11:49

EvzenG

Re:
Máte pravdu s tím autobudem u nás. Přehlédl jsem se s nákladáky a zmýlil mne popis na stránkách STK, kde se to  píše, ale jen o německých dálnicích.
Info o T100
Po německých silnicích mohou jezdit autobusy rychlostí nejvýše 80 km/h. Pokud řidič autobusu chce jet po německých dálnicích nebo silnicích dálničního typu rychlostí až 100 km/h, musí prokázat, že jeho autobus splňuje předepsané podmínky. Výjimku, opravňující autobus jezdit po dálnicích a silnicích dálničního typu na území Spolkové republiky Německo rychlostí až 100 km/h, pak udělí příslušný německý úřad.
0/0
29.3.2004 13:04

ODSakEda

Re: Rychle neznamená blbě!
Souhlasim! RYCHLE jeste NEZNAMENA BLBE! Stejne tak POMALU NEZAMENA DOBRE ci bezpecne! I pomalu muzete nedat prednost ci zaspat pri dlouhem vyletu!...
0/0
29.3.2004 19:14

2Mac7

Re:
Velká část silnic mezi obcemi je v takovém stavu, že jet po nich s autobusem víc jak 80kn/h je dost riskantní. ...je to v rukou řidičů, kteří by jistě stále (naštěstí) jezdili přes 90 km/h.... Vy považujete za šťastné nedodržovat zákon ?
0/0
29.3.2004 19:53

Warťan

Re:
2Mac7 zdravím, my se známe!  Vy jezdíte po městě 50 km/h? Já ano a se mnou ještě pár jedinců, ostatní tak 70... Řidiči autobusů také 50 po městě nejezdí, ne vždy by se vešli do grafikonu, ale sami ze zkušenosti vědí, kde jsou jejich meze! To samé mimo obec... Snadné k pochopení!
0/0
29.3.2004 21:07

2Mac7

Re:
Dobrý večer . Snažím se jezdit po městě 50 km/h, netvrdím, že 100% , ale tam, kde jsou chodníky a lidé ,tam ano.  Ale rozhodně bych o tom, že někde jedu rychleji, neřekla, že je to šťastné. V podstatě je to hloupost, tolik času to zase neušetří  . Bohužel většina řidičů si myslí, že ví , kde jsou meze jejich a meze jejich auta ,proto je tolik mrtvých a zraněných na našich silnicích. Kdyby všichni dodržovali pravidla bez ohledu na své mínění o svých schopnostech , leckdo mrtvý tu mohl být.
0/0
29.3.2004 21:39

Warťan

Re:
Pokud je řidič o své dokonalosti přesvědčen, je to největší chyba! Profesionální řidič má podle mého názoru dost zkušeností na to, aby věděl, kde může jet 100 a kde 70 km/h! Jsou tací, kteří to nevědí a přeceňují se a jak už jsem psal výše, takovým nepomůže ani těch 80 mimo obec...
0/0
29.3.2004 21:50





Najdete na iDNES.cz