Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Irsko zakázalo kouřit v hospodách

Zapálit si cigaretu v některé z útulných irských hospod se od nynějška rovná téměř zločinu. V Irsku začne v pondělí platit jako vůbec v první evropské zemi absolutní zákaz kouření na všech veřejných místech. Tak široce pojatý hon na kuřáky nemá dosud v Evropě obdoby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pipóč

re
Ale jonty a has hulit nezakazali ne?
0/0
30.3.2004 17:42

pinkshadow

zlí chlapci
,,Je dobré znát někoho, kdo vytlačí zlé chlapce z naší země,“ řekl Aurimas Sirvinkas, 27letý litevský obchodník s odvoláním na to, že letouny F-16 v barvách NATO budou nyní létat z litevských základen. Kdo jsou ti ,,zlí chlapci“? Nikdo dnes oficiálně neřekne, že konec studené války a zhroucení komunismu odstranily Sovětský svaz jako nepřítele NATO. Ale mnoho občanů pobaltských republik ukazuje prstem na Rusko, které je obviňováno z násilného připojení jejich zemí k Sovětskému svazu. 
0/0
30.3.2004 9:44

Blackshield

Proboha,
to už není normální... Nezakážeme v hospodách jukeboxy? Vždyť je to diskriminace hluchých! A co ti, kterým se zrovna moje písnička nelíbí? Nebo televize:někteří z ní mohou dostat epilepsii, nebo jim vadí při jídle v hospodě. Řešení? Zakázat! Do hajzlu, já chci žít, ne každou minutu úzkostlivě přemýšlet, jestli náhodou neporušuji nějaké stupidní nařízení tím, kde stojím, nebo co si myslím! Je problém napsat na dveře hospody: "Zde se kouří"??? Kdo nebude chtít, tak tam snad nepůjde, ne? Ale ne, poslanci ví vždycky nejlíp, co je pro plebs nejlepší. Nekouřím. Ale kdyby se někde konala demonstrace kuřáků, půjdu je podpořit. protože tohle je prachsprostá diskriminace. Jak už tu někdo psal, oč je kouření horší než výfukové plyny? Chemikálie? Hnojiva? EU není schopná řešit důležité věci a maskuje to tím, že se nám čím dál tím víc se*e do života.
0/0
29.3.2004 23:38

rebbe

Jak využít závislostí
Milí kuřáci,
nejenom nikotin, ale i radioaktivní cesium vám kazí pajšl. Do hospody v Česku nepáchnu, dokud nebude poslední obejda s cigaretou eliminován!
Cigareta je v civilizovaném světě už dávno rozpoznávacím znakem proletáře: inteligentní a úspěšný člověk nekouří!
Proto je třeba začít na sobě pracovat, odvykat narkotikům jako nikotin, omezit spotřebu alkoholu na takovou míru, aby náš gammaGT zůstal v snesitelných mezích, pak budeme ničit nervy našich politiků tím, že zvýšíme průměrnou délku života na nejméně 95, jako v Německu!
Pak se nám ten systém opravdu zhroutí! Můj návrh: každé důchodkyni /důchodci poskytnout denní deputát  ve výši 1 litru 50% tuzemáku bezplatně, do roka a do dne můžeme škrtnout jejich důchod!
Další výhoda této metody: zaručeně budou volit ČSSD, dárkyni jejich prosvětleného stáří! Stejně je třeba ošetřit i společensky nepřizpůsobivé složky národa, mnohé problémy změknou v důsledku tvrdnutí jater!
 
0/0
29.3.2004 22:47

Sudajev

Re:
Tě nikdo nezve aby jsi sem lozil, pičmene.
0/0
29.3.2004 23:03

Džura - hrdina Pamíru

ČESKÁ NÁVŠTĚVA
Až vyrazí poslanec Kott do Irska, zakážou nejenom kouřit ještě všechno ostatní mimo cigarety, ale i veškerý chlast, irské husté pivo a i slavnou IRISH WHISKEY.
0/0
29.3.2004 20:23

Karkul22

A co zakážete dál ???
Jak říká jeden můj kolega: " Ještě zakážou pít a milovat a to už ja pak lepší si rovnou lehnout do penálu....." 
0/0
29.3.2004 20:21

hovnival-

@@
Proc budou muset Irove platit tu pokutu v ceskych korunach???
0/0
29.3.2004 18:54

Pipóč

Re:
...protože článek opisoval český novinář.
0/0
30.3.2004 17:41

witchcraft

Cigareta versus alkohol
No tak to doufam , ze v brzsku take zakazou alkohol , protoze lidi, kteri zemrou kvuli alkoholu je prave tolik at je to alkohol za volantem nebo prochlastana jatra !A ruku na srdce , ozrala je mi mnohem odpornejsi nez kurak!Kurak totiz neni po pate cigarete vlezly , otravny az agresivni a neotravuje vsechny okolo svymi pitomymi komentari!
0/0
29.3.2004 16:34

malajský tygr

Re:
Jenže,když to s alkoholem nepřeháníte a pijete s mírou,tak to nikoho narozdíl od cigaret neobtěžuje.A jestli si časem zničíte játra?To už je vaše věc.
0/0
29.3.2004 17:24

Isbjoerna

Re:
když to s alkoholem nepřeháníte a pijete s mírou
 
Tak mu to take moc nepomuze, protoze alkoholici to prehaneji, neznaji miru, a ohrozuji zivoty jinych lidi (manzelka, deti, chodci a jini ucastnici silnicniho provozu).
0/0
29.3.2004 17:39

Evca_V

Upřesnění
Na Seznamu.cz v diskusi na stejné téma jsem objevila příspěvek, se kterým naprosto souhlasím a vlastními slovy i tlumočím: 
Uvědomili jste si někdo vůbec, že uvedený zákon má pomoct také zaměstnancům, kteří pracují v restauracích a hospodách a podle zákona na ochranu zaměstnanců mají právo na zákaz kouření na pracovišti? Zákon totiž platí (nevím, jestli v Irsku, ale u nás už ano) na všech uzavřených pracovištích, kterým restaurace a hospody bezpochyby jsou, že?  
Proti tomu už snad nelze namítnout vůbec nic, pokud ovšem nějaký ignorant nepřijde na argument, že si má třeba vyučený číšník - nekuřák povinnost najít místo v nekuřácké restauraci, to by snad už bylo na hlavu...   Je pravda, že zákaz nic neřeší, nejlepší by samozřejmě bylo, kdyby se lidi rozumně domluvili a dodržovali daná pravidla - nejen při kouření na veřejných místech, ale třeba i ve sbírání výkalů po psích miláčcích (já to dělám) nebo při řízení auta... Proč to někde funguje a u nás ne? Může za to komunistická "výchova"? To by ovšem každý musel začít nejdřív u sebe...  
0/0
29.3.2004 16:05

jemnostpan

Re:
trefny point :) tezko neco namitat.
0/0
29.3.2004 16:12

lampiao

ano,ano
skoda, preskoda, ze nejsme v irsku......chce se mi verit, ze se od nich budeme ucit a zakazeme to take! tak je to spravne, tak to ma byt
0/0
29.3.2004 15:27

Ladyk

Pro začátek by mi stačilo větrat
Jsou hospody, kde se běžně kouří, mám i načichlé šaty, ale když tam jsem, kouř necítím. Prostě mají dobrou klimu nebo čističku vzduchu nebo co. A ty hadry nesmrdí tak, jako v jiných, kde si zapálí jeden host a dusíme se všichni. Úplně nejlepší jsou ty hospody, kde otevřou, ještě si nikdo nezapálil a už smrdí jek bolavá noha s cigaretou v hubě. Já a moji kámoši, všichni jsme bývalí kuřáci, si vybíráme hospodu vyloženě podle toho, kde se dobře větrá a kde mají dobrou obsluhu, pak až pivo (protože od té doby, co u nás Plzeň vyklizuje pole, nám to je celkem jedno).
0/0
29.3.2004 15:00

Korejs

dotaz
už víme, kde všude je v Irsku zakázáno kouřit - ale neví náhodou, kde se tam kouřit smí? Pokud započítám veřejné prostory, restaurace, úřady, atd., tak už zbývají snad jen soukromé byty a domy ... nebo snad ještě někde jinde?
0/0
29.3.2004 14:49

Nadsamec

šikana
, Podle mě by se stát neměl starat o takovýhle věci. Pokud by byla poptávka po nekuřáckých hospodách tak by určitě nějaký vznikly. Tohle si má vyřešit společnost sama a ne aby stát šikanoval majitele hospod a řikal jim co v jejich hospodách zákazníci směj nebo nesměj kouřit a pít. To by to zachvilku mohlo dopadnout jak v americe kde si nemůžeš v parku na lavičce otevřít pivo.
0/0
29.3.2004 14:10

Fluffy

Re:
Podle me by se stat o takoveto veci starat mel. Jde o zdravi nas vsech. Uprimne doufam, ze to dorazi i k nam.
0/0
29.3.2004 14:19

Nadsamec

Re:
, A co třeba chlastání nebo obezita? Doufáte, že stát zakáže pití piva a prodej bůčku?
0/0
29.3.2004 14:33

Fluffy

Re:
Jenze chlastani a obezitou neohrozujes ostatni.
Jenom sebe a na to ma kazdy svate pravo
0/0
29.3.2004 14:36

Nadsamec

Re:
, Obezita byl možná špatný příklad. Ale chlast nepřímo ohrožuje i ostatní : trestné činy spáchané pod vlivem alkoholu....
0/0
29.3.2004 14:39

Sudajev

Re:
Ty musíš mít varlata místo mozku, nadsamečku.
0/0
29.3.2004 15:00

Nadsamec

Re:
, možná..., ale to bych musel mít dvoje, protože jedny mam pořád na tom správnym místě.
0/0
29.3.2004 15:09

Sudajev

Re:
Hmm, nevěřím.
0/0
29.3.2004 15:51

Imlandris

Fašouni pokrytecký...
Až je mi blbě z toho, kolik tu máme fanatiků. Anti není názor moulové. Zdar.
0/0
29.3.2004 13:54

pinkshadow

1x týdně
...já a Kamil kouříme cigarety jen o víkendu ...Kamil si myslí, že naše zdraví tímto počínáním nepoškozujeme ...hmm... 
0/0
29.3.2004 12:27

pinguinone

Re:
..jo cigarety tomu rikate,to musis byt hadi muz...
0/0
29.3.2004 14:21

Fluffy

Re:
Tak nech kourit jenom Kamila
0/0
29.3.2004 14:24

Crowder

Zdraví?
Zdraví? Tady jde někomu o zdraví? Tak ať se zakáže kouřit cigarety, jezdit po ulicích ve městech v automobilech, ať se zakáže uzený maso, alkohol,emulgátory , ať se zavřou továrny atd atd..A lidi kteří tak strašně trpí na zastávkách asi neví že výfukový plyny jsou několikanásobně víc karcinogení,takže asi budou nosit plynový masky, že?? Nebo jim auta, který jim do ksychtu pouští opravdovej bordel , nevadí ?Ale borec kterej opodál kouří je vlastně zabíjí, co? Asi by se měly zakázat i luštěniny, vajíčka a věci po kterých se tak strašně prdí, měly by se postřílet zpocení lidi, lidi kteří si ráno nevyčistí zuby... 
0/0
29.3.2004 12:21

wildge

Re:
Vsechno tohle se resi. Ale neni duvod nezacit u tech kuraku. Uz jenom kvuli tomu, ze oni sami si nici zdravi, ktere pak bude muset nekourici vetsina zaplatit ze svych dani.
0/0
29.3.2004 12:47

MekGajvr

Re:
Kdyby si všichni na své zdraví připláceli tolik jako kuřáci, tak by naše zdravotnictví byl ráj na zemi... A že ze svých daní přispíváš na oběti bezohledných řidičů nebo provozovatele "adrenalinových" sportů ti nevadí?
0/0
29.3.2004 13:18

MekGajvr

Re:
...nebo na oběti nesprávné životosprávy, abych neuváděl jen extrémní případy.
0/0
29.3.2004 13:20

dallascowboys

Re:
asi tak ... myslim ze timhle prispevkem se tahle diskuze muze uzavrit .... :)
0/0
29.3.2004 15:59

Milkman_Dan

Myslim, ze je to krok spravnym smerem.
Je nutne si uvedomit, ze kuraci jsou stejni lide jako my a jedine co je odlisuje je jejich ZLOZVYK. Koureni si sami zvolili, vetsinou v mladi a pod vlivem kamaradu a kouri uz tak dlouho, ze si ani neuvedomuji ze normalni je NEKOURIT. A mnohdy ze sebe jeste delaji chudaky, ze jim nekdo neco zakazuje. Se soucasntym stavem u nas jsou spise potize. Kolikrat se mi stalo, ze jsem kolem 14:00 byl na obede a u vedlejsiho stolu si nekdo zapalil. Obsluha se ani nesnazi uklizet popelniky a zrejme cekaji kdo si bude stezovat. Kdyz pak clovek upozorni kuraka ze obedva, ten ho mnohdy posle do p**ele:-( Jsem pro uplny zakaz koureni jak v restauracich/hospodach tak i na verejnosti. Vzdyt se zkuste na ulici podivat pod nohy, vsude samy vajgl. Je to hnus. Kuraci jsou uz tak lini, ze se ani neobtezuji hazet nedopalky do kose a mnohdy neumeji cigaretu ani tipnout....
0/0
29.3.2004 11:44

jemnostpan

Re:
souhlas mlikari. jenom jestli z tebe nemluvi chlast ... viz http://www.fuxoft.cz/redmeat/gfx/mlekar.jpg :)
0/0
29.3.2004 11:59

Milkman_Dan

Re:
Jojo, tenhle pan s capkou je muj vzor  Tak si dej bacha abych ti nepozvracel kolo
0/0
29.3.2004 12:08

buey

Re:
Souhlasim s tebou ze normlani je nekourit, a proto povazuji za spravny zakaz koureni na uradech, nadrazich, letistich atd. Ale pokud si jako majitel otevru hospodu, bar, restauraci (je to muj podnik), myslim ze bych mel pravo rozhodnout jestli se v me restauraci bude ci nebude smet kourit. Komu se to nelibi at tam proste nechodi. Vsichni zde breci, ze je malo nekurackych hospod a proc asi, protoze tam skoro nikdo nechodi a tudiz se neuzivi. Koureni ujidla je neco jineho, ale je spousta jidelen a restauraci, kde se nesmi kourit bud uplne, nebo prinejmensim po dobu vydavani obedu.
0/0
29.3.2004 13:37

Milkman_Dan

Re:
No, s tim obedem je to popsano v mem prispevku, ve vetsine restauraci nejsou ani sklizeny popelniky, a nejsou to zadne spelunky, napriklad Kolkovna  Jinak s tim co jsi napsal, ze kdyz si nekdo otevre hospodu tak ma pravo rozhodnout se. A v tom prave vidim ten problem. Kdyby to nebylo zakazano v zakone, mohl by napriklad hostinsky rozhodovat o tom, jestli se u nej v podniku budou moci aplikovat tvrde drogy? Myslim ze je to o tom, co jeste je a co neni spolecensky prijatelne. Ja osobne se klanim k tomu, ze koureni NENI spolecensky akceptovatelne. Je to vec nazoru
0/0
29.3.2004 13:49

Nadsamec

Re:
, Otázka je co je normální.. a hlavně kdo by měl stanovovat tyto normy. Je normální pít alkohol? Je normální plivat na zem? Je normální se nemýt a pak smrdět v tramvaji? Chápu nekuřáka, že se nemusí v některých zakouřených hospodách cítit dobře a že mu kouř vadí. OK, to je pochopitelné, ale neberu argument o normálnosti nebo nenormálnosti kouření. Má se zakazovat vše co vám připadá nenormální? A ještě poznámka k čistotám hospod: mně když nějaká hospoda připadá špinavá tak mám velice jednoduché řešení: prostě tam nechodim. Vajgly na ulicích sou hnus, to je jasný, ale stejně tak se na ulicích válejí noviny, igelitové pytlíky, obaly a další svinstvo - je třeba je všechny zakázat?
0/0
29.3.2004 14:31

Milkman_Dan

Re:
Normalni je nekourit, protoze kazdy se rodi jako nekurak. Kurakem se stane kazdy vlastnim pricinenim, kdyz si za mlada z frajeriny dava cigarety a pak nema dost vnitrni sily s tim prestat, protoze se stane zavislym na nikotinu. Pak mu jiz koureni prijde normalni  Jinak spis bych se bavil o spolecenske prijatelnosti... Proste muj nazor je, ze kourit by si mel/mohl kazdy jen doma a neobtezoval tak ostatni
0/0
29.3.2004 15:58

miciangora

Re:
zvlášť dobrý je,když hodí hořící vajgl do koše na odpadky..to je pak teprve chuťovka
0/0
29.3.2004 16:04

jemnostpan

To je super.
Doufam, ze uz to brzy dorazi i k nam.
0/0
29.3.2004 11:26

wildge

Re:
Ja taky. V Praze neni nekuracka hospoda. Do jedne jsem obcas zajizdel do Pardubic. Ale ta uz taky neni...
0/0
29.3.2004 12:48

vandor

Re:
a proč?
0/0
29.3.2004 13:33

pinguinone

Re:
recnicka otazka ?  protze jsme za opicema,kolik let to nevim...
0/0
29.3.2004 14:22

Baxter

To je tragédie.
Doufám, že tohle k nám nikdy nedorazí..
0/0
29.3.2004 11:04

pinguinone

Re:
tragedie jsou lidi se stejnym myslenim jako Ty...
0/0
29.3.2004 11:46

BEST-KILLER

SUPER
konečně. Jen tak na ně na čuňata.
0/0
29.3.2004 10:30

oranzovej

Utan
Jen více příkazů, zákazů a lejster. Ano, to je cesta k prosperitě. Vždyť by za chvíli začali klidně na veřejnosti třeba onanovat.
0/0
29.3.2004 10:39





Najdete na iDNES.cz