Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus neuspěl, registr o zdraví bude

Sněmovna přehlasovala veto prezidenta Václava Klause. Znovu schválila novelu, která umožňuje fungování registrů, v nichž stát shromažďuje údaje o zdraví obyvatel. Na zákonu trvalo 124 ze 173 přítomných poslanců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

navratil03

No dobré to není
ale vzhledem k tomu, že podobné registry pojišťovny jistě už mají, tak to není katastrofa. I další instituce sbírají informace banky, obchody atd.
0/0
25.3.2004 9:45

_Sandstorm_

Hm
Další cihla k budování fízláckého státu.
0/0
24.3.2004 17:12

jarda1

Re:
Prezident Beneš měl pravdu. Už před 60 lety řekl: Liberální demokracie neuřídí ani sama sebe. To je věčná pravda. Je to moc hezky vidět právě na tvých názorech na registry. A liberalismus v podání některých přispěvatelů včetně tebe - to už raději nebudu komentovat. Horší anarchii a džungli než takovýto liberalismus už si lze jen těžko představit. Snad jen mohu dodat, že krása je pomíjivá ale blbost je věčná. 
0/0
24.3.2004 17:19

Ahasver

Re:
Blbost je věčná, to je velká pravda ;-)
0/0
24.3.2004 17:30

habit

Re:
Pravda prezidenta Benese ostatne koresponduje s jeho ciny. A pokud na zaklade tohoto sveho presvedceni pozdeji bez odmlouvani predal moc komunistum, bylo by dobre se zamyslet nad tim, jak to myslel.
0/0
25.3.2004 9:09

rado_old

Profesor Tunelář a anarchisté z ODS!
opět potvrdili,že jakýkoliv systém,řád a pořádek jim velice vadí.Nejraději by chtěli,aby tady byl bordel,jak za krále Klacka Prvního, ve kterém se nejlépe orientují členové a přicmrndavači ODS a náležitě toho pak umí využít ve svůj prospěch.Říkají tomu potom liberální prostředí a mají své modly jako je Kožený,Železný,Šrejbr - to jsou dle jejich rétoriky lidé,kteří jsou schopní a umí se o sebe postarat sami.
0/0
24.3.2004 16:42

con.

Re: Kdopak to vylezl z nory?
Vrať se zpátky,vypadl ti mozek
0/0
24.3.2004 16:52

jirka04

Re:
Kdepak nevypadl! On nikdy žádný neměl
0/0
24.3.2004 17:10

Ahasver

Re:
Helemese Sisko má novej nick nebo novýho učedníka ;-) Není to sice ještě úplně ono ale "anarchisté z ODS" a "přicmrndávači" jsou taky dobrý :-D Jen tak dál, maličko ještě dopilovat a pak už stačí ke skvělý kariéře jen zřídit ministerstvo propagandy ;-)
0/0
24.3.2004 17:06

rado_old

Re: @Ahasver
Žádný nový učedník,ale pamětník.Ŕíká ti něco Mgr.Větrný,Vendula apod. To byly časy. Ale to jsi ještě tahal za sebou kačera . 
0/0
24.3.2004 17:28

Delirium Tremens

Hmm to byli pěkní magoři
nebo že by to společně s rado_old byla jedna a tatáž osoba tvořící hloučky ?
0/0
24.3.2004 18:25

habit

Re:
... jo, prichazi nova generace, a bude chvilku trvat, nez dosahne velikosti svych predchudcu. Budme shovivavi...
0/0
25.3.2004 9:13

YFNA

Re:
mohl byl priblizit, jak to vlastne myslis?
VAZNE si myslis, ze by stat upadl do anarchie, kdyz by se udaje o potratech a rakovinach sbirali  na bazi vseobecnosti a ne s konkretnimi jmeny pacientu ?????
 
0/0
25.3.2004 5:32

jirka04

Žádný Klaus,
ale my jsme neuspěli. Ne proto, že každá naše choroba nebo zdravotní selhání bude zaznamenáno, to je v pořádku. Ale, že prostřednictvím rodného čísla budou jednoznačně přiřazeny k našemu jménu a adrese.
     Ale pane, vy máte za sebou infarkt! Vy paní zas rakovinu prsu. A vy slečno jste zase ve čtrnácti letech vykouřila cigeretu "mariánky". Co na tom, že už jste vyléčeni. My vás do práce nepřijmeme. Jste potenciálně nebezpeční!
      Že to není možné? Ale je, holenkové! Stačí jen příslušná částka příslušnému chlapíkovi a je to!
     A přesně to schálili naši poslanci. Mně, tobě, každému z nás. Právě tomu chtěl pan prezident zabránit.
     Nu nepodařilo se! Tak se radujme. Ti "šikovní"  z nás zase budou o nás ostatních vědět víc, a také toho využívat
0/0
24.3.2004 16:22

jarda1

Re: Prezident Beneš měl pravdu
Prezident Beneš měl pravdu. Už před 60 lety řekl: Liberální demokracie neuřídí ani sama sebe. To je věčná pravda. Je to moc hezky vidět právě na názorech na registry. A liberalismus v podání některých přispěvatelů - to už raději nebudu komentovat. Horší anarchii a džungli než takovýto liberalismus už si lze jen těžko představit. Snad jen mohu dodat, že krása je pomíjivá ale blbost je věčná. 
0/0
24.3.2004 16:30

rapesco

Re: Jo, což Klaus
český národ (udavačů) odhadl dobře. Nashromážděná data se dají náramně dobře zneužít.
0/0
25.3.2004 10:53

CoCs

Jen houšť do toho bolševika na Hradě!!!!!!!!!!
0/0
24.3.2004 15:42

jirka04

Re:
Pane Bože! Někteří kreteni si s chutí řežou větev na které sedí a ještě si toho vyzpěvují. Ale dobře jim tak!
0/0
24.3.2004 16:02

jirka04

Re:
u toho vyzpěvují
0/0
24.3.2004 16:03

Sudajev

IMO
Tady je totalita nejhrubšího zrna, je třeba velmi krvavé revoluce, aby se věci pohnuly tím správným směrem.
0/0
24.3.2004 15:41

qoknu

Hezké.
Tohle svědčí pouze o tom, že termiti nemají absolutně zájem cokoliv změnit, vylepšit. Jde jim jen o to " porazit" Klause.
0/0
24.3.2004 14:56

Helene

Re:
Víš, jak je to pak hřeje u srdce? "To jsme mu to zase nandali!" Tady vůbec nejde o podstatu věci - to je politika.
0/0
24.3.2004 15:02

Destroyer7

Re:
Bohužel
0/0
24.3.2004 15:07

Sudajev

IMO
No richtik tady to je ještě víc policejní stát než za komunistů, ať jdou do wc, teď budem pod dohledem, o tom asi gross jednal v tý americe.
0/0
24.3.2004 14:36

Ahasver

Re:
Jasně :) počkej až ti doktor bude při nejbližší jakýkoli návštěvě snímat otisky prstů k uložení do registru :-) pak stačí nastavit relaci s emerickou databází a je to ;-)
0/0
24.3.2004 15:54

Destroyer7

Síť
Určitě mnozí z vás viděli film Síť, kde úmyslným přepisem v podobné databázi, udělali ze zdravého člověka cukrovkáře a on po dávce inzulínu zemřel.
Děsím se doby, kdy se chorobopisy dostanou do podobné databáze.
Jistě, je to chvályhodné, protože pokud někdo bude potřebovat lékařské ošetření, tak by se lékaři stačilo podívat do této databáze a znal by kompletní chorobopis. Věděl by o předchozí léčbě, věděl by o všech alergiích apod. a mohl by se podle toho zařídit. Není nic horšího, než těžce zraněný pacient v bezvědomí, kterého je potřeba ihned operovat. Zjišťování krevní skupiny je v takovém případě tím nejjednodušším úkonem.
Podíváme-li se na to z druhé strany, pak se informace o lidech dají krást a dál zneužívat (vydírání) či využívat (reklamní kampaně zaměřené cíleně např. na diabetiky). V krajním případě se tyto informace dají manipulovat. Výsledkem manipulace s těmito daty může být i smrt dotyčné osoby.
0/0
24.3.2004 14:01

Destructor

Re:
můžu tě potěšit, někteří lékaři to už tak mají, o výsledcích z laborek snad ani nemusím mluvit ...
0/0
24.3.2004 15:00

Destroyer7

Re:
Vím o tom, ale kompletní chorobopisy v centrální databázi nejsou. Zatím. Ale ta doba přijde a bude to pořádný průšvih. V českém pojetí docela určitě.
0/0
24.3.2004 15:06

pinguinone

Re:
hlavne,az to budeme  muset po nejakem rozsudku ze Strasburku zase zaplatit :(
0/0
24.3.2004 15:08

GhorX

.
Sněmovna schválila trvání současného stavu, skutečně nechápu, proč se někteří hlupáci domnívají, že někdo najdnou začne registry hromadně zneužívat.
0/0
24.3.2004 13:44

JanTleskac

Re:
Hlupaci? Zijes nekde jinde vid. Videl si neco v tehle zemi co nebylo zneuzito? (nebrat pohlavne :-)))
0/0
24.3.2004 13:46

Destroyer7

Re:
On možná vnímá pouze pohlavím, takže mu to neber.
0/0
24.3.2004 14:02

qoknu

Re:
Hlupáci ví, že současný stav je nedokonalý.Šlo o to buď registr zrušit nebo upravit = znemožnit jeho zneužití. Mimochodem, víte určitě, že to nikdo teď nezneužívá? 
0/0
24.3.2004 14:38

JanTleskac

ORWELL
Souhlas s tema pojistovnama. Ta uplatna banda to dozajista za slusny peniz streli. Jinak pro ne jsme nepritel a o tommusis vedet vsechno pro pripadnou likvidaci.
0/0
24.3.2004 13:42

kestrik

vsadte se, ze neuplyne ani moc mesicu a pripadni zajemci o zdravotni pojisteni
budou jakoby nahodou odmitani (nezlobtese, ale vy jste rizikovy - bez udani duvodu, mame plno apod.). Pojistovny budou mit o tato data velky zajem, nehlede na pripadne dalsi zneuziti ... Treba potencialni zamestnavatel vas nezamestna, protoze....protoze jste v poslednich x letech hodne marodili a proste jste nachylni k nemocem, atd... Neverite mi ? Pojdte se vsadit ? Prvni informace o uniku informaci z vyse zmineneho registru budou "na svete" ani ne za rok. POJDTE SE VSADIT !!!
0/0
24.3.2004 13:39

Delirium Tremens

Zni to přesvědčivě
A přímo to ve mě vybízí otázku : "Kdo je vlastně v pozadí tohoto "velkolepého" projektu ?.
0/0
24.3.2004 14:08

Ahasver

Re:
Oficiálně to jsou pánové Tomáš Kvapil, Vladimír Říha, Josef Janeček, Jiří Hanuš, Josef Vícha, Jiří Karas, Vilém Holán (všichni KDU-ČSL fuj!), Radko Martínek, Rudolf Tomíček, Vlastimil Aubrecht, Miloš "Lázně" Kužvart, Iva Šedivá (všichni ČSSD), František Pelc a Tatána Fischerová (oba US-DEU). Čím to je že vždycky, když se navrhuje omezování svobod jednotlivce a nahrazení autoritou státu, stojí za tím převážně lidovci (fuj!) ?!?
0/0
24.3.2004 17:29

hzahza

????
Starší údaje tam prý dodá STB a BIS, aby byla evidence dokonalá. Jinak za zdravotní evidenci bude odpovědný Gross, ne? 
0/0
24.3.2004 13:24

pinguinone

Re:
neco maji od KGB a neco se take posle do Moskvy...
0/0
24.3.2004 13:34

Ahasver

Re:
Opatrně, soudruhu, máme novou dobu. Do Bruselu :-)
0/0
24.3.2004 13:35

pinguinone

Re:
musis me nadavat ? Do Bruselu,do Moskvy, do Pentagonu..jednim kliknutim :)
0/0
24.3.2004 14:05

Destroyer7

Re:
A do Washingtonu.
Já myslím, že to ti naši bulíci rozešlou na všechny strany.
0/0
24.3.2004 14:06

pinguinone

Re:
ja si myslim,ze uz se stalo,zkasli penize a ted to legalisovali...
0/0
24.3.2004 14:40

Ony-X

ubožáci
 s temalhe lidma v cele to bude v EU trapení
0/0
24.3.2004 13:06

honkar

Re:
Mas pravdu Ony! ;)
0/0
24.3.2004 13:10

hzahza

Inzerát
Prodám data z registru o komkoliv. Zn. 10 tis. za osobu.
0/0
24.3.2004 12:55

con.

Re: Mám zájem
o data "Bystrého chlapce".Těch 10.000 si klidně nechej.
0/0
24.3.2004 13:05

Bystry_chlapec

Re:
Nevim, ale nejdes s dobou. Ted je vsechno na papire a stejne muze k uniku dojit. Ale stat plati doktory, sestry aby vyplnovaly nesmysly. Pacientova data sou rozhozeny po vselijakejch destinacich. Myslenka je to progresivni ale ty stejne jako pan prezident, muzete dal strasit lidi pred zneuzivanim, pred Evropskou unii, pred Nemci, pred Americany atd. Radim mene komplexu a vice sebevedomi
0/0
24.3.2004 13:35

MeowMan

Re:
Ano, pacientova data jsou rozhozena po různých destinacích - relevantní data.
Tvůj urolog ví, že Bystrý Chlapec, r.č. xxxxxx / yyyy má problémy s prostatou, tvůj psycholog ví, že Bystrý Chlapec, r.č. xxxxxx / yyyy má homosexuální sklony a tvoje obvodní lékařka ví, že Bystrý Chlapec, r.č. xxxxxx / yyyy má v pořádku zrak, protože si u ní dělal testy pro autoškolu.
Ale teď, když někdo nahlédne do registru Bystrého Chlapce podle r.č., bude vědět, že je to homosexuální impotent, který nemá problémy se zrakem.
Už ti to došlo  
0/0
24.3.2004 13:41

Bystry_chlapec

Re:
Takze radis, papir, papir a zase papir. At se doktori upisou, az te odvezou s kolapsem a ty bohuzel zemres, prze doktori nebudou mit pristup k tvym datum. Jsem jednoznacne presvedcen o progresivite navrhu, uvedmuji si rizika s tim spojena.
0/0
24.3.2004 13:46





Najdete na iDNES.cz