Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mučili nás, tvrdí vězni z Guantánama

Vězni, které americká armáda propustila z Guantánama, poodhalili tajemství kubánské základny. Na denním pořádku tam podle nich bylo mučení, psychický teror, vydíraní a ponižování. Jeden z nich uvedl, že špehoval mezi zajatými muslimy pro CIA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Joab

Lidská práva
Muslimové žádná lidská práva neuznávají, tak co fňukaj. Na Kubě se mají líp než mnohé ženské u nich doma.
0/0
23.3.2004 13:57

Kacenkin1

...
nebyl jsem tam....ale v USA je celá řada nevládních organizací, které hlídají občanská práva věznů, lidská práva a pod...v novinách se přetřásá každej zásah do osobních svobod a pod....
No a co mají za podobné organizace/hnutí  blízkoýchodní araboidní  země ....max. maj teroristické organizace....a jináč totalitu...
Lidi, fakt je co srovnávat...
Tedy v USA se můžem bavit o dodržování lidských práv...no a vněkterých zemích prostě neví co to je...
 
0/0
22.3.2004 23:21

Fikos

Můj názor
ti kdo tam jsou žádná lidská práva nemají ,rozhodně by jim amíci neplatili zájezd na Kubu kdyby jak říkají šly kolem jen tak omylem
0/0
22.3.2004 16:17

mukr

Řídit to já,
tak je ani nevezmu jako vězně, prostě pokropit nebo pověsit.
Na humanismus zde není místo.
0/0
22.3.2004 8:44

moonraker

Guantanamo je regelerni koncentrak
A vy vsichni, kteri to schvalujete jste stejny fekalie jako ti, kteri v Nemecku podporovali nacisty za valky v tom,co delali. A ze jich bylo, to se staci podivat na nejake dokumentarni filmy. Historie se opakuje, namisto Hitlera mame Bushita, namisto zblblych hloupych mas, ktere ho podporovaly mame vas.
Zaslouzili by ste podobne zachazeni, jste HOVVNA!
0/0
20.3.2004 12:35

xbondy

Re:
A ty jsi buď padlej na hlavu (nebo máš v hlavě HOVVNA) nebo taky terorista, se kterejma se prostě nedá vyjednávat, že média ukazují zohavené mrtvoly je věc jiná! Ládin doufám dopadne stejně...
0/0
22.3.2004 9:39

lonestarstate

neměli přehánět
když chtěli, aby jim někdo ty lži uvěřil, neměli alespoň tak absurdně přehánět. nejvíc  jsem se nasmál tomu s těma prostitutkama. připomíná mi to fámu, kterou v Iráku šíří fanatičtí islámští duchovní: že američtí vojáci mají sluneční brýle, aby jimi viděli skrz šaty arabských žen :-))))
 
faktem je, že každý zadržený má na Guantanámu v cele Korán a na zdi vyznačený směr k Mekce. a nejhorší podložené zprávy o mučení hovoří o nátlaku hlasitým pouštěním heavy-metalové hudby. což si myslím je hodně měkké, když chtějí dostat z masových vrahů informace o dalších útoích.
0/0
19.3.2004 18:06

Larrax

Re:
Tys tam byl, že víš jaká jsou fakta ? Jsi velmi naivní, jestli si myslíš, že Amíci jsou nějací lidumilové a všem zadrženým rozdali Korán. Už kakt, že nebyli obviněni a nemají nárok na obhajobu je naprosto dostačující porušování lidských práv. I nacističtí váleční zločinci měli v Norimberku větší práva. Sama skutečnost, že je drží na Kubě mimo dosah novinářů je velmi zarážející.
0/0
19.3.2004 21:59

Raswan

Re:
Je vidět o norimberku a mučení zadržených  nacistů a německých vojáků víš prd,stejně jako o tom že tam byli taky věznění bez sdělení obvinění,nemluvě už o tom že se u velké části prokázali obvinění jako nesmyslná.
0/0
20.3.2004 13:35

dinka

Re: Co ty víš o Norimberku
Určitě tam nevěznily vojáky pravidelné armády, ale špičky nacistického režimu. Tomu, že 14 leté děti jsou špičkami teroristů může věřit jen pár strašáků.
0/0
23.3.2004 8:11

mukr

Re:
A nebo je to logické, protože by mohli provokovat k dalším atentátům. Takové sračky si nezaslouží žít. Oni neznají slitování, neznejme ho ani my!
0/0
22.3.2004 8:46

Dowjones

Nesrat se s nima
Pravda je, že je neměli vůbec nikam vozit. Měli je postřílet hned v Avghánistánu. To, že se tam všechno do teď takhle vleče je jen výsledek pseudohumanitárních tendencí celé západní civilizace, která na to jednou zanikne. Protiže jí převálcují mnohem pragmatičtější arabové...
0/0
23.3.2004 15:51

gomesak

kecy
a slovensky policista znasilnil romku ....
rict se da cokoliv ale je smutne kdyz to otisknou
to jsou opravdu ti genialni novinari tak hloupi???
 
0/0
19.3.2004 16:29

SonofSam

zabijaci si stěžují
Lidé jež pohrdají lidským životem a demokratickými principy se dožadují demokratisckého a lidského zacházení. paradox.....
0/0
19.3.2004 13:18

u-l-78

Holywood
Když se děje v jejich filmech, tak je jasný, že i v reálu.
0/0
19.3.2004 11:45

twkiwi

lidska prava
 pro zmetky kteri je sami necti-jak typicky evropske.Postrilet bez soudu-to je jedina cesta souziti s muslimskymi fanatiky jimz bylo doprano zapadniho komfortu a vzdelani,presto se nerozpakovali jit bojovat do buhvijaky pr*ele za falesneho proroka,Muhamada,vraha zradce a lhare-nasledovanihodny vzor pro stejne vrahy,zradce a lhare.Kulku do hlavy a ucet za tuto poslat rodine-stat by nemel doplacet za cisteni spolecnosti od takove spiny.Mesity v evrope spalit a koran,snusku lzi a nenavisti v nejcistejsi podobe postavit na stejnou uroven jako Mein Kampf.
0/0
19.3.2004 7:11

endy01

Re:
přečetl jste si co jste napsal?????  Vždyť Vaše myšlenky jsou úplně stejné, jako ty jejich a slovo demokracie Vám asi nic neříká!!!!! 
0/0
19.3.2004 12:36

mukr

Re:
demokracie = vláda lidu, tu formulku na svobodu vyznání by bylo potřeba doplnit na pokud náboženství toleruje ostatní náboženství a není jeho vyznavači jednáno v rozporu se zákonem.
0/0
22.3.2004 8:49

endy01

Re:
V tom musím souhlasit, vůbec tím neobhajuji zbabělé činy fanatiků.
0/0
24.3.2004 8:14

endy01

Re:
Ale přeci pokud se muslimové chovají podle zákonů, proč jim pálit kulku do hlavy?????
0/0
24.3.2004 8:16

_Sandstorm_

Re:
Souhlasím. Jsou-li chyceni při činu, zastřelit rovnou, jsou-li zajati jinak, než přímo při činu, prokázat vinu. A pak třeba nechat rozšlapat slony, to už je jedno.
 
Ale z článku nevyplývá, že by propuštění byli teroristé (pokud ano, proč je pouštěli?) a ani ty jsi v této věci nepřinesl žádný důkaz.
 
Problémem není, že by se někdo dožadoval humánního zacházení s teroristy (to nikdo rozumný nemůže chtít), ale jak se zjistí, zda je daná konkrétní osoba teroristou?
 
Pokud budeš volat po automatickém popravování všech zadržených ("když se kácí les, lítají třísky"), docílíš přesně toho, co někteří teroristé chtějí. Nebo snad myslíš, že někteří teroristé plánují zničit celou západní civilizaci bombami? To ani není technicky možné. Ale uskutečnit pár výbuchů a pozorovat, jak tu sami přijímáme barbarské praktiky a vracíme se do středověku ... o to jim jde.
0/0
19.3.2004 14:50

mukr

Re:
No tak co navrhujes, vzdycky kdyz provedou nejakej utok, vzit bombardéry a vysypat to na nějaké město? Asi by to bylo možná lepší. 10 mrtvý při atentátu = 10000 mrtvých při náletu. No a mohli by si rozmylet, jestli budou útočit nebo ne. Akorát by asi byly problémy s nějakými humanisty - což se v tomto případě není co divit.
0/0
22.3.2004 8:53

gomesak

Re: souhlasim
kazde mazleni s temi divochy prinasi jen dalsi vydaje a nakonec i obeti nasi civilizace oni dobre vedeli pro koho a za co bojuji a take meli sanci se vzdat drive
nemaji v evrope co pohledavat at tahnou anebo je znicit
0/0
19.3.2004 16:31

pinkshadow

válku s terorem brzdí Evropa
…předseda Evropské komise Romano Prodi prohlásil, že americký postup ve válce proti terorismu selhal …od evropských politiků jsme už v roce 2001 slyšeli mnoho výzev k vyjednávání, politickým řešením a k ekonomické pomoci, kter á b y údajně odstranila sociální podhoubí terorismu …brzy se však zjistilo, že není s kým vyjed návat …Usáma bin Ládin se z jaké hosi podivného rozmaru skrývá …vedoucí postavy v teroristické síti nejsou žádní chudáci, kteří čekají na ekonomickou pomoc …Evropany a Američany nenávidí prostě proto, že jsou západním Satanem … jisté je pouze jedno …pokud by měla válka s terorismem zůstat v rukou Evropy, jsme ztraceni …Evropané by se udebatovali k smrti – doslova …zatímco by teroristé neváhali použít zbraně hromadného ničení, Evropa by i nadále nejspíše hledala " ”p olitická řešení" …na žádná jiná ostatně nemá …myslí si to i Kamil …hmm…
0/0
19.3.2004 6:37

mukr

Re:
Nevím proč Frantíci a další podobná telátka mají pořád pocit, že vyjednáváním něco zpraví. Nezapomeňte na druhou světovou válku a hurá na ně!!!!!!!!!
A bi a bi a bi je dohlavy
0/0
22.3.2004 8:55

mukr

Re:
samozřejmě spraví, omlouvám se za překlep.
0/0
22.3.2004 8:56

lapa1234

Mučuliníci !
Ještě, že jste nedopadli jako Julius FUČÍK !!!
0/0
18.3.2004 10:13

Enver Hodža

Re: Julek
práskal dobrovolně a rád.
0/0
18.3.2004 17:21

pinkshadow

obtěžování
...včera večer na naše dveře bouchal Sudajev a křičel: "Kuritě moju trubku." ...Kamil se naštval a srazil ho ze schodů ...hmm...  
0/0
18.3.2004 6:28

Isabelle

Re:
Ten Kamil, ten vi vo co de...hmm
0/0
19.3.2004 6:43

pinkshadow

Re:
...co by jsi udělala, kdyby to Sudajev řekl tobě?
0/0
19.3.2004 6:51

Isabelle

Re:
Sudajev by to nemohl reknout, protoze nevi o co jde, ....ale ja a cerny kamil sme davno kamosi , a to ani ty nevjes
0/0
19.3.2004 6:58

osvetitel

<><><>
Mno abych pravdu rekl tak jsem ani neocekaval ze budou po svem propusteni amiky chvalit i kdyby tomu tak nebylo a to ze si ty sve "stiznosti" Hodne "nafoukli"je me take jasne!
0/0
18.3.2004 0:31

fleret

Re: cast "duveryhodne" vypovedi:
..............Podle mě bylo tak osmdesát procent zadržovaných na Guntánamu nevinných, ale co se týká těch dvaceti zbývajících procent, tak polovina z nich by tam měla zůstat do konce života a dalších deset procent byli lidi, kteří by mohli být nebezpeční, kdyby se dostali ven.
Loni v říjnu jste Guantánamo opustil. Proč?
yl jsem frustrovaný. Nic jsem nedělal a stěžoval jsem si na to. Žádal jsem je, aby si vzali zpátky peníze, aby si vzali všechno zpátky a aby mě nechali jít. Už jsem to nemohl vydržet.
Rozhodli se, že mě pošlou do osny a odtud do Iráku. Po třech týdnech jsem ale začal být tím, jak žiju, znechucený a nechtěl jsem takhle strávit zbytek života. Tak jsem se vrátil do Kanady.
Řekli mi, abych o všem mlčel - o těch mých cestách přes celou Asii a Evropu - a pokud to dodržím, že se do dvou měsíců ozvou a dají mi peníze..........:-)))
 
0/0
18.3.2004 1:38

fleret

ne nepodstatne nebezpeci
spatruji v tom,ze dalsi pripadne utoky se stanou jakousi zlou nutnosti,s kterou( jak je hloupym zvykem nekterych politiku) se bohuzel bude nutno smirit a skutecne dojde k neprimemu diktatu stran techto grazlu.Zname to z pripadu,kdy se sice naprosto spatne,ale presto uplatnuje "heslo" : volime mensi zlo, a nebo : pujdem cestou nejmensiho odporu.Evropa,jak se zda je zatim na najlepsi ceste,aniz by si uvedomovala,ze se v podstate aktivne podili na budovani novych hrobu pro vlastni lidi........
0/0
17.3.2004 23:51

fleret

Re:
tim chci naznacit,zo to nevidim nijak ruzove..........
0/0
17.3.2004 23:54

j@ck

Re:
flerete, rodinny podnik? www.fleret.cz to je pekne konstatovani, ale v cem teda vidis reseni situace?
0/0
17.3.2004 23:55

fleret

Re:
o ten podnik se budu rvat az do roztrhani tela (viz odpoved nize)........:-))) Stejne reseni pripada v uvahu i pri reseni teto situace.Az do jejiho definitivniho? vyreseni se nepripousti jakekoliv demokraticke principy pri postupu vuci teror. bandam - tyka se i zde debatovaneho tematu (Guantanamo).Podle me jde opravdu o to ,kdo z koho....vubec si nepripoustim,ze bych mel patrit k prohravajicim....demokraticke principy jaksi nemuzou koexistovat spolu s nesnasenlivosti,predevsim nesnasenlivosti nabozenskou.......do vyreseni jsem ochoten docasne obetovat i cast svobody,pokud by to melo prinest kyzeny vysledek........
0/0
18.3.2004 0:10

j@ck

Re:
se nepripousti jakekoliv demokraticke postupy vuci teroristickym bandam... to ma ale nekolik slabin. jednak je to tak snadno zneuzitelne jako v pripade valky s iraqem, kde se vlastne jen vyuzilo naladeni verejnosti potirat terorismus, aniz by byly jakekoliv objektivni duvody pro valku, ktera by nebyt 11.9 napriklad u americke verejnosti nikdy neprosla. a hlavne - pri terorismu nikdy nevis, kdo je nepritel. staci se podivat na izrael, ktery ma s teroristy mnohem vetsi zkusenosti nez evropa a nakonec se rozhodl k postaveni plotu. proste chci rict, ze to nema jednoduche reseni a nevim, jestli to dalsi necitlive zasahy do arabskeho sveta vyresi. mohlo by se taky stat , ze se to bude dal hrotit a nakonec se to bude chapat jako valka krestanstvi proti islamu, coz by jenom vytvorilo dalsi vlnu teroristu. ale souhlasim, ze al-qaeda by se mela pochytat a poveset, protoze to muzou delat jenom prasata
0/0
18.3.2004 0:22

fleret

Re:
no,kdyby nebylo 11.9,tak by bylo treba 27.6-------jakekoli datum,ktere te od inkriminovaneho data napadne.Podobnych dat neustale pribyva.Vsimni si (uz jsem to psal),ze frekvence ataku je stale vyssi a vyssi.Nejde jen o ataky s velkym poctem mrtvych,to neni podstatne.Jde i o ty nevydarene,nebo predem prekazene,o vic nez troufala varovani evropskym zemim,o postoje ved. evrops. zemi a postoje lidi vubec.Neustale se ohaneni vetsinou,vetsinovym nazorem a pod. neberu,nebot vetsina se muze zatracene mylit,zvlaste kdyz nedisponuje potrebnymi informacemi.Velkou neznamou sehrava panika.Velmi by me zajimalo,co povazujes za citlive zasahy do arabskeho sveta? T.j. zadne,nebo permanentni materialni,ci ekonomickou pomoc ze strany ostatniho,resp. zapadniho sveta? V tom pripade vubec nepredpokladas opacny efekt?Postaveni plotu v Izraeli je spravne,ale pouze zmirnuje frekvenci sebevraz. utoku,nikoli eliminuje a presto je tato naprosto opravnena stavbicka tvrde kritizovana ze strany ostatniho sveta.Proc?Zide maji take analyzovat,premitat,jednat --s kym,o cem?
0/0
18.3.2004 0:38

uran235

...
Masaz nohou, solarko, sexik, proste pohodicka.
0/0
17.3.2004 23:32

Pilat

meli by jste
poslouchat, nebo cist i nezavisle politicke komentare, treba universitnich politologu a ne jen pro vladni novinove clanky, ale to by asi na vas bylo moc
Koudelko nechod do toho Kyjukusi tam te kopou do hlavy a pak uz nemas na nic, nez opravovat shody podmetu s prisudkem, coz mam ja na haku
0/0
17.3.2004 23:20

ruleta

Re:
ty toho na haku mas trochu vice...:-)
0/0
17.3.2004 23:24

Pilat

Re:
hlavne blb. jako tebe
0/0
17.3.2004 23:26

ruleta

Re:
Takovou sebereflexi jsem necekal 
0/0
17.3.2004 23:32

fleret

Re:
hele Pilatovitch,nenadavej,nebo dostanes o manzelky zase par facek a vypne ti comp....kapisto?
0/0
17.3.2004 23:42

j@ck

Re:
flerete, rodinny podnik? www.fleret.cz
0/0
17.3.2004 23:53

fleret

Re:
sakra,to ziram....:-)).....budu se na to poradne podivat......taky bych se mohl soudit o autorizaci....no tohle.....dik za upozorneni.........:-)))
0/0
17.3.2004 23:57

Englishman

Re:
Piláte, kdybys nebyl trouba a něco o tom věděl, tak by ti neuniklo, že pojem "nezávislý politický komentář" je protimluv. V politice neexistuje nic takového, jako nezávislí odborníci (kdybychom to rozebrali pořádně do hloubky, tak bychom dokonce zjistili, že nezávislí odborníci neexistují vůbec v žádném oboru). Každý politolog nebo politický komentátor má svůj vlastní politický názor. Takze si svoje rady můžeš... ;-)
BTW: Obávám se, že nemáš na háku jen shodu podmětu s přísudkem, ale komplet celou gramatiku.
0/0
18.3.2004 0:02

hovnival-

@@
Jedina moznost je tvrdy postup proti teroristum. Zadne vyjednavani nema smysl. Diplomacie v techto pripadech nic nevyresi. Zlikvidovat se musi jiz zarodky terorismu.
0/0
17.3.2004 23:19





Najdete na iDNES.cz