Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

El País: Policie zná teroristy z Madridu

Španělská policie zná atentátníky z Madridu, tvrdí list El País s odvoláním na bezpečnostní zdroje. Jeden ze šesti Maročanů, Džamál Zugam, byl zatčen v sobotu spolu s dalšími podezřelými. Svědci údajně viděli Zugama před výbuchy v jednom z vlaků. Ministr vnitra to popírá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ixikojj

Zbabělci
Evropané jsou zbabělci!
Lidové noviny Úspěch socialistů ve španělských volbách je dobrou zprávou pro fundamentalisty Dnešní lidovky Neschopnost řešit svoje vlastní problémy provázela Evropu celé dvacáté století. Z bryndy, na kterou si zadělali sami, vytáhli Evropany pokaždé Američané a Angličané. Evropa více soucítila se zločinci všeho druhu než s normálními občany, se prvně v celé své nahotě ukázal v šedesátých letech dvacátého století. Tehdy levičáci, bojovníci za (sovětský) mír, agresivní feministky, Zelení a vůbec aktivisté všeho druhu hlásali v západní Evropě heslo "Lépe rudý nežli mrtvý." Jen díky shodě okolností a úsilí několika "hnusných" zastánců demokracie a svobody, mezi kterými hrál prim americký prezident Reagan, jsme vyvázli. Válka proti demokracii Jedenadvacáté století začalo celosvětovou diverzifikovanou teroristickou válkou proti demokracii a svobodě. Evropa se při tomto konfliktu ukázala jako slabá. Její zbabělé a nerozhodné reakce v Bosně a Kosovu, kdy prvně na starý kontinent vstoupily síly muslimských fundamentalistů, ukázaly, že Evropa na skutečný odpor nemá ani morálku, ani sílu. V případě útoku na Spojené státy se teroristé spletli a
Američané se ve své většině ukázali jako národ ochotný za svoji svobodu bojovat. Jakmile vstoupili do Afghánistánu a Iráku a začali proti terorismu zasahovat, i Evropa musela ukázat, jak na tom je. Francie, jejíž politici a velká část obyvatelstva už za druhé světové války ukázali, že soužití s antisemitismem a diktaturou jim není moc proti mysli, se v otázce Iráku předvedla v plné nahotě.
Zakomplexovaná, sebestředná, antisemitská a několika miliony vlastních muslimů tísněná Francie se otevřeně postavila nejen proti USA, ale i proti, a na to u nás nezapomínejme, drzým názorům východních přivandrovalců. Německo, v kterém opět sílí nedůvěra a
0/0
17.3.2004 16:40

ixikojj

Re: 2
v kterém opět sílí nedůvěra a nenávist k Židům i "východu", mělo vždycky sympatie k muslimským státům a muslimské státy vždy obdivovaly silné, nejlépe nacistické Německo. V Anglii byl a je ministerský předseda kvůli svému postoji a podpoře boji proti teroristům terčem nevybíravých útoků, a to i od lidí, o kterých je známo, že pracovali přímo za Saddámovy peníze a nebo jsou exponenty násilnického proudu islámu. Španělsko bylo výjimkou. Značná část obyvatelstva je masírovaná levicovou propagandou, v jejímž čele stojí většina místního tisku. Země byla vytipována jako "měkký soupeř". Ukázalo se, že vůdčí mozky Al Kajdy a fundamentalistů vůbec kalkulovaly správně. Vítězství socialistů v těchto volbách bude už navždy bráno jako výsledek "správné taktiky" teroristů. Ještě v době, kdy byly na zemi kaluže krve obětí masakru, se začali shromažďovat a mobily svolávat "antiamerikanisté" a "levicoví aktivisté". Jistěže zcela spontánně, a začali vytvářet ovzduší, kdy byl za masakr obviňován premiér Aznar, jako by to snad nebyli teroristé, kdo masakr uskutečnili. Zděšené a v šoku se zmítající Španělsko ukázalo řídícím mozkům terorismu, kudy vede cesta. Co největší masakr a většina evropských zemí se ohne. Fundamentalistům tak byla vyslána zpráva, že jejich taktika je účinná a z jejich pohledu správná. Nad prohlášením vítěze španělských voleb a možného budoucího premiéra José Luise Zapatera, že madridský útok je důvodem ke stažení španělských vojáků z Iráku, museli teroristé a islamisté vůbec jásat. Spolu se všemi těmi "mírovými aktivisty". Chce-li USA tuto situaci ustát, musí hledat pevné a spolehlivé přátele. A něco jim za to poskytnout. Mnohé zdánlivě lokální činy změnily svět. Zapaterovo prohlášení a případné stažení Španělů z Iráku může být doslova zemětřesením. Španělský pretendent namísto ministerského předsedy vlády prohlásil za většinu obyvatel Evropy: "Jsme zbabělci! Cesta je volná!" *
0/0
17.3.2004 16:41

VitaminS

Jedna vec
Udalost ve Spanelsku byla katastrofa, ale ani z ni se nekteri nepouci. Proc pseudohumanisticka EU nepovoli trest smrti takovym lidem, kteri spachaji neco podobneho. Vzdyt na kazete prohlasuji, ze miluji smrt.
0/0
17.3.2004 9:19

MeowMan

Re:
Viděl jsi tu kazetu?
Ne, neviděl ji vůbec nikdo. Proč nebyla zveřejněna?
Mám moc rád lidi co by udělovali tresty smrti a v hlavě přitom mají jenom hnůj co jim tam někdo nakydal.
 
P.S. Humanismus in extremis mě taky vytáčí, nechápu proč např. musíme všichni přispívat na každé dítě co se tady narodí. Vede to k tomu, že cikáni a jiné socky mají klidně 10 ... dětí... jak tohle skončí? přitom by stačilo tak málo - 100% dávky na 1. a 2. dítě a pak nula na další. To by si sakra rozmysleli jestli na to mají.
0/0
17.3.2004 10:29

Marusja @ Dusja

Vendula
Na imperialisty se musí tvrdě a naší islámští bratři to vědí! Evropa už konečně začíná chápat, že proti pokroku se bojovat nedá. O čem si myslíte, že se členové vlád Evropských zemí radí? Oficiálně o "boji proti terorismu" ale skutečnost je taková, že se předhánějí, kdo udělá ve své zemi těmto bojovníkům za svobodu větší ústupky a kdo více nakálí na hlavu satanáše USA (protože jinak by to u nich taky mohlo udělat BUM). Dekadentní buržoazní Evropa ví, že by ji v současném stavu zválcovalo deset tanků s odhodlanými posádkami a to islámští bojovníci proti imperialismu jsou. Křesťanská Amerika bude trochu tvrdší oříšek, ale taky se dočká. Soudruzi uvědomme si, že i když je nám obětí z Madridu líto, tak tito "teroristé" pomáhají naší věci.
0/0
17.3.2004 7:09

Montaigne

Re:
jasnačka, ty to musíš Vendule vědět nejlíp, nedávno tě jeden kapitálista vykopl z firmy no a ty teď musíš ve státní správě za naše prachy, notabene mizerné, bojovat za pravicový pokrok po americku! Řekni, nebylo by ti lépe se štamgasty v hospodě?
0/0
17.3.2004 8:24

ODSakEda

Neumite citst?!!!!!!!!!!
  Jestli ja umim, tak krome tvrzeni pouze v titulku a ten je pouze vyplodem (vyblitim) iDNES (!...), ctu same: udajne(Svědci údajně viděli...) a hnet zase: Ministr vnitra to popírá..., domenky  (Španělská policie se  domnívá...), podezreni (Z  útoků je podezřelý Jordánec... ), a zase jen domenky (Vyšetřovatelé soudí...), naznacovani a BY...(Policejní zdroje španělskému deníku naznačily, že šestice Maročanů mohla být  pravdepodobne...)!!!...
  A kde je v clanku nejake konkretni tvrzeni ?!!! Zase dalsi zavadejici titulek na iDNES?!...
  Ani bych se nedivil a zarazi me, ze alespon teoreticky, nikdo nepripusti moznost ci spekulacizosnovani utoku tesne pred volbami (!!!) sicialisty, kteri by jinak dle politologu volby nevyhraly!!!!!!!!........ Zrejme se tak ani tudy neubira vysetrovani!!!!!!!
0/0
16.3.2004 19:28

MeowMan

Re:
Souhlasím, titulek je zavádějící.
Je to stejná rétorika, kterou používali politici při obhajobě útoku na irák - zprávy tajných služeb uvádějí, že irák údajně může zaútočit do 45 min. ZHN atd. atp.
Ty nenápadná slůvka jako "údajně, prý, domnívá se že, předpokládá" nikdo nevnímal a utvářel si obraz světa z těchto nepřesných, neověřených, velmi často nepravdivých, lživých a manipulativních zpráv.
 
Jinak důvod proč nikdo neobvinil socialisty z masakru v Madridu je ten stejný, proč by nikdo neobvinil ČSSD nebo ODS, kdyby ty vlaky bouchly tady - kapišto?
P.S. obvykle na to nedbám, ale máš příšernej pravopiss
0/0
17.3.2004 8:58

ODSakEda

Re:
cestin neny ma sylna strana, pryznavam... Ale je to i vztekem a emocemi pri reakcich na demagogie!
0/0
17.3.2004 10:21

Klomenda

sláva
když už máme pachatele, mohli bychom na incident zapomenout a už se v něm nenípat.........
0/0
16.3.2004 15:11

terminator4

Re:
To jen ti "neschopni" Svedove  Dodnes neznaji praveho vraha Olafa Palmeho. Maji smulu, nikdo se jim neprihlasil na videu
0/0
16.3.2004 15:14

briza

Re:
Palmeho zabili cesti policajti. To nevis? Takhle sli po chodniku, jeden uvidel Plameho a povida: "Hele Olaf!" ... a ten druhy: "Nojo. Palme!".
0/0
16.3.2004 16:47

ODSakEda

Re:
Ale v clanku neni nic o tom, kdo je URCITE pachatel! To jen iDNES Vas zmatla (zase...), zrejme vlastnim, titulkem!!!!!!!......... A vy asi neumite cist, nebo jen ctete titulky!!!...
0/0
16.3.2004 19:32

ctrlaltdel

Komu to mohlo prospět... ?
 
Pokládat si často na první pohled nesmyslné otázky a hledat na ně odpovědi někdy není na škodu. Jen tak třeba vznikla teorie her...
 
 
Myšlenka o ovlivnění průběhu vhodně umístěnou náloží není vůbec myšlenkou novou. Zájemcům o politickou fikci doporučuji Čtvrtý protokol od Fredericka Forsytha. Tam se souvětská KGB snažila ovlivnit průběh voleb ve Velké Británi odpálením "kufříkové" atomové bomby v blízkosti letiště, s něhož startují letadla nesoucí jaderné nálože. Podle kalkulací KGB by tento náhodně se tvářící výbuch výrazně vychýlil volební preference na stranu Labour Party...
 
 
Otázka "Komu to mohlo prospět?..." není vůbec tak nesmyslná.
0/0
16.3.2004 14:23

ctrlaltdel

Re:
průběhu voleb, samozřejmě
0/0
16.3.2004 14:24

Lakrosák

Teroristi
do komory s nima.
0/0
16.3.2004 14:19

Klomenda

Re:
myslíš američany s brity nebo taky Poláky a Italy?
0/0
16.3.2004 15:14

hovnival-

Re:
nejspis Cechy jako jses ty
0/0
16.3.2004 16:09

VitaminS

Re:
Mysli tu skupinu primitivu, co se obali trhavinou a odpali se nebo davaji naloze ruzne do vlaku. Jestli nevidis rozdil mezi teror. a USA, tak ve skratce: USA urcite v Iraku nebo Afganistanu neutoci umyslne na civilni obyvatelsvo.
0/0
17.3.2004 9:22

MeowMan

Re:
Mnohem lepší je skupina primitivů, co sedí v armádním štábu a rozkazují odpálit stovky raket a svrhnout tisíce bomb na velkoměsto plné civilistů a tvrdí, že nechtějí ublížit nikomu nevinnému. Ty tisíce mrtvých civilistů jsou tzv "vedlejší ztráty", prostě smůla.
Většina "teroristů" v iráku přece taky neútočí úmyslně na civilisty - útočí na okupující vojáky a kolaboranty.
Pojem kolaborant jsem ti už vysvětlil níže.
0/0
17.3.2004 10:21

pinkshadow

kalhoty
...Kamil si myslí, že Montaigne nosí spodní kalhoty s anatomicky tvarovanými hýžďovými vycpávkami, které zabraňují odírání, omezují tlak a absorbují nárazy ...hmm...  
0/0
16.3.2004 13:58

flakac

Chybička se vloudila
Jak se pozná terorista od hrdiny - ve způsobu jakým dopraví výbušninu na místo určení. Pokud je výbušnina dopravena na vlastním těle, nebo autem - pak je to terorismus (Izrael, Irák). Pokud je shozena z letadla nebo dopravena pomocí rakety pak je to hrdinství (US Army).
Uvažuju zprávně, né? Jinak je mi záhadou, proč se jako "terorismus" neoznačují i jiné akce, při kterých lidi umírají taky (a víc...)..
Takže pokud by ty výbušniny byly shozeny z letadla a né potupně přinesené v batozích, pak by to nebyl terorismus ale hrdinství.
No.., som z toho volaaký zmatený....
 
0/0
16.3.2004 13:45

Blackshield

Re:
Ty jsi ale kus vola. Rozdíl mezi terorismem a válkou je v tom, že terorist0 útočí skrytě, ze zálohy a proti civilistům, kteří nemají s válkou nic společného. Už to chápeš?
0/0
16.3.2004 13:49

MeowMan

Re:
Jak bys tedy hodnotil úder "neviditelnými" bombardéry B2 nebo F117, nebo zásahy cruise missiles?
To není skryté a ze zálohy?
A ty si myslíš, že tyhle sofistikované zbraně se dokázaly vyhnout civilistům? Co ty tisíce mrtvých iráčanů zabitých doma nebo na ulicích?
 
Tzv. teroristické útoky jsou často vedeny výhradně proti vojenským cílům (Irák). Odpálení autobusu plného civilistů v Izraeli je samozřejmě svinstvo, ale bezpráví se tam dopouštějí obě strany.
0/0
16.3.2004 15:04

Blackshield

Re:
V IOráku proti vojenským cílům? To snad nemyslíš vážně, mrkni se občas na zprávy... Bombardéry jsou prostě součást války a musí se s nimi počítat. Zatímco nikdoi nebude ve Šapnělsku počítat s bombou na nádraží, v tom je ten rozdíl
0/0
16.3.2004 15:10

MeowMan

Re:
No tak mě pouč.
Prakticky všechny útoky v Iráku jsou cíleny
a) na koaliční vojáky, většinou v konvojích (roadside bombs)
b) na vojáky na základnách - minometné a sebevražedné útoky
c) na irácké vojáky, policisty a rekruty - z pohledu útočníků kolaboranty
0/0
16.3.2004 15:16

Raswan

Re:
Většinou na civilisty,pokud sleduješ poslední vývoj v Iráku...
0/0
16.3.2004 16:12

Raswan

Re:
Těch dvě stě mrtvých šíitů byli všichni kolaboranti viď?
0/0
16.3.2004 16:15

AlienDUDE

Re:
no podle lidí kterí organizují ty utoku jsou kolaboranti skunecne vsichni sitove proto utoci na toto etnikum plus na vojaky a na zeme ktere je vysilaji - promin muzes jich mit plny zuby ale tvrdit ze utoci  nesmyslne je naprosta demagogie  
0/0
16.3.2004 19:08

VitaminS

Re:
Jde o to, jestli jsou lide ze skupiny c) objektivne kolaboranti nebo jen kolaboranti z pohledu party vybranejch magoru s satkem na hlave a koranem v kapse
0/0
17.3.2004 9:27

MeowMan

Re:
Kolaboroval (co-labor) znamená spolupracovat.
Pokud spolupracují s americkou okupační správou, jsou to kolaboranti z jakéhokoli úhlu pohledu.
0/0
17.3.2004 9:54

MeowMan

Re:
Jo a k těm bombardérům - když teda někdo pošle vybombardovat pár cílů ve městě ve kterém žiješ - jen pár nejdůležitějších - kasárna, policejní stanice, elektrárny, vodárny, nádraží, mosty - a ty jako civilista budeš zalezlej ve sklepě když to kolem tebe bude bouchat - taky si řekneš "No co, bombardéry jsou součástí války, s těma se musí počítat!"
Už tě vidím
0/0
16.3.2004 15:19

Montaigne

Re:
šmankote, ty jsi zjevně na hlavu, na to lze opáčit, že jako teď každej v Iráku  počítá s bombou na ulici, tak teď bude každej v Madridu (a nebo i jinde) počítat s bombou ve vlaku.
0/0
16.3.2004 15:26

AlienDUDE

Re:
no vidís a mel by. a rozdíl v tom není
0/0
16.3.2004 18:52

VitaminS

Re:
Nevidim bezpravi na tom, ze kdyz se Palestinec odpali, tak Izraelci zlikviduji jeho dum apod. Vzdyt ho v tom podporuje casto i jeho vlastni rodina
0/0
17.3.2004 9:26

MeowMan

Re:
Fajn. Takže když tvůj bratr něco provede, tak zavoláme buldozery a z baráku máš smetiště.
A když provede něco fakt hnusného, odpálíme na něj rakety z vrtulníku a pohřbíme tam celou tvoji rodinu, pár sousedů a náhodných kolemjdoucích.
Pořád na tom nevidíš nic špatného?
0/0
17.3.2004 10:39

Raswan

Re:
Ne,neboj nejsi zmatený,jen jaksi blbý :-)))
0/0
16.3.2004 13:56

malinak

Re: flakac chodil místo občanské výchovy asi chlastat
Příbuzné má asi v Grebeníčkově partaji a čte někde v kotelně 20 let staré Rudé právo.
0/0
16.3.2004 14:01

Guderian

Re:
Rozdíl je samozřejmě především v úmyslu...vojenské akce prováděné regulerními armádami jsou vedeny primárně proti vojenským cílům protivníka s cílem eliminovat je, sekundárně pak proti infrastruktuře a výrobní základně...pokud je přímo zasaženo i civilní obyvatelstvo (což je v dnešní době pokročilých naváděcích systémů v porovnání s minulostí velmi zřídkavý jev), jedná se o exces, selhání - ať už lidské nebo technické)...islámští radikálové útočí s jediným úmyslem - způsobit smrt co nejvíce lidí a v naději, že to vyvolá jimi zamýšleneý efekt...a v případě Španělska se jim to do značné míry podařilo.
0/0
16.3.2004 19:18

Thyronx

Re: Flakaci jsi predevsim blby
Teror jak jiste vis je namiren VZDY proti nevinnym. Valka nikoliv i kdyz nevinni umiraji take.Ztraty na civilnim obyvatelstvu se snazi byt minimalni! Pokud ovsem beres zabiijeni lidi jako jednu spolecnou vec.....pak je skoda ze do Iraku nevlitli Rusove. Zazil bys co je kobercove bombardovani za ucelem aby nikdo neprezil.Prezil by jen Saddam nekde v dire. Nabozensky fanatismus Al-Kajdy je postaven na nenavisti zapadnich civilizaci bez ohledu na narodnost. Pravda USA a Spanelsko,ostrov Bali v Asii,Maroko (Casablanca) a Rijad v Saudske Arabii to uz maji za sebou.Nekde i ponekolikate.Jelikoz se Amerika zabetonovala a neni do ni ted uz snadne proniknout,obratila Al-Kajda pozornost k Evrope. Byla to ostatne jen otazka casu.Az do 11.brezna byla Al-Kajda spis hrdinkou pro radu Evropanu protoze pozabijela tisice Amiku v WTC a v letadlech i male deti a zeny. Ted rade diskutujicich doslo,ze zas takova sranda to neni protoze po tisicich Amiku prislo o zivot i 201 Evropanu a 1400 je zmrzacenych. A bude asi hur.Dokud to Amici nevytlucou.Kdo jiny??? Evropani???? Tak s tim se pocitat neda.To jeste musi pozabijet Al-Kajda dalsi tisice Evropanu aby se kontinent konecne rozhoupal. O OSN nemuze byt reci.To je organizace k nicemu.
0/0
16.3.2004 22:05

VitaminS

Re:
IQ vypnutyho pocitace. Jsem si nevsim, ze by USA utocili zamerne na civilni obyvatestvo tak aby zpusobily max. pocet obeti.
0/0
17.3.2004 9:24

vafla

volby
Ve Španělsku zvítězila ve volbách levice. A to je velký problém. Hned po vítězství se rozhodli stáhnout vojáky z  Íránu, tak jak to slíbili voličům. Co když u nás před volbami někdo zorganizuje nějaký masakr jen proto, aby ve volbách zvítězil? Nebo si myslíte, že komunisti nejsou něčeho podobného schopni? Aby jsme se nedivili!
 
0/0
16.3.2004 13:33

Tutankamon

Tupce!!
Levice neudelala nic proto aby vyhrala, zato pravice tim, ze to celou dobu svalovala na ETU, cenzurovala opozicni projevy, totalne ovladla media (sef EFE-spanielsky prototip CTK bude okamzite vyhozen), celej patek a sobotu manipulovala informace a lhala verejnosti.
Kdyby byli drzeli hubu, tak to vyhrajou.
Jo, a neplet tady IRAN, ten s tim, zatim nema nic spolenyho.
0/0
16.3.2004 14:46

Englishman

Re:
Pokud vím, tak levice pro to, aby masakr využila, udělala poměrně hodně. Například změnila demonstrace proti ETA (1. den) na protivládní (2. den), a to opravdu velmi organizovaně.
0/0
16.3.2004 15:12

malinak

Jsem proti mešitám v Česku
Hlavní potíž demokracie je skutečně v tom, že naivně předpokládá, že s teroristy se dá bojovat fair play. Svoboda vyznání je jedna věc. Druhá je to, kolik mohamedánů nás považuje za ďáblovy spolčence, protože patříme k západní civilizaci. Kolik mohamedánů u nás v tichosti užívá naši svobodu a současně považují porušování svobody a práv ve své vlasti za normální součást své kultury. A´t si u nás staví chrámy jen ti, kteří je v cizině nikomu nebourají.
0/0
16.3.2004 12:58

terminator4

Re:
O jake demokraii to jeste proboha mluvite Vy slepa ovce. Vite komu doopravdy prospiva "boj proti teroristum"  Ritite se do nove totality a jeste jim tleskate. Jste jako bozi hovadko a divite se, ze s Vama elita i tak zachazi!
Odposlechy bez povolení soudce
Nový zákon by kromě stanovení přísnějších trestních sazeb měl umožnit ve výjimečných situacích také odposlechy bez povolení soudce, které by policie a tajné služby mohly na rozdíl od nynější úpravy žádat až dodatečně. Dále přímé napojení bezpečnostních složek do všech možných databází, tedy nejen do elektronické pošty, ale také do bankovních účtů apod.
Podle platného trestního řádu může státní zástupce již dnes požadovat po bance údaje, které jsou předmětem tajemství nebo údaje z evidence cenných papírů. Může o ně požádat již ve stadiu policejního vyšetřování, tedy ještě dříve, než byl z něčeho obviněn konkrétní člověk, ale i po zahájení trestního stíhání. O stejné informace může požádat při hlavním líčení i předseda soudního senátu.
Kontrola nejasná
0/0
16.3.2004 13:14

malinak

Re:
Pokud vám naše forma demokracie nevyhovuje tak se jděte realizovat třeba do Iránu. Nevím, kde jste byl do roku 1989, ale to, co vládne  u nás dnes, je minimálně o stupeň lepší než za totality. Lidem s vaším pohledem na svět říkám v lepším případě antiglobalisté
0/0
16.3.2004 13:22

terminator4

Re:
O jake demokracii tu mluvite ptam se Vas znovu
Formu fasismu nepovazuji za "demokracii" tak jako ji nepovazoval jiz Masaryk
0/0
16.3.2004 13:29

malinak

Re:
Lidem s vaším pohledem na svět říkám v (o něco)horším případě anarchisté.
0/0
16.3.2004 13:43

Blackshield

Re:
Tak to jsi výjímka, tady mu většina lidí říká magore...
0/0
16.3.2004 13:50





Najdete na iDNES.cz