Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na pohřbu učitele zněly salvy

Čtyři stovky lidí se přišly rozloučit s učitelem Bohuslavem Šíblem. Učitelé, myslivci, současní i bývalí studenti se do svitavské smuteční síně ani nemohli vejít a postávali venku. Šedesátiletého Šíbla ubodal před týdnem jeho vlastní žák. Na závěr pohřbu zazněly salvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Freud Sofie

Člověk je "zbržděn k cíli" anebo jak nalézt nejoptimálnější transformaci pro mír v duši?
Lidské sebe(=vědomí) učinilo z člověka ve vesmíru jakousi anomálii, jedinečnou pozoruhodnost - někoho izlovaného, osamělého cizince plného úzkosti. Člověk může zapudit onu existenciální úzkost třeba tím, že uspokojí vášeň v citovém vztahu v syntéze s jiným člověkem. Pokuď mu však život neposkytne lidský most, kde bude milován, obdivován, kde nalezne smysl - může navázat také silný vztah. Může vytvořit morbidní, zvrácený otisk, aby se tak mstil na životě, jenž zcela negoval. Cožpak S.Freud neukázal, že člověk nestrpí dvourozměrnou negaci? Cožpak nezobrazil, že člověk svou nevědomou bezmoc buď  zvrátí ve spojení s lidskou kultůrou, anebo skrze ní zničí to, co ho nevědomě přesahuje. Kultůra nám vštěpuje (hlavní nositelé učitelé, rodiče) nejušlechtilejší hodnoty, přestože je dodržují pouze ty nejprogresivnější persony, a to ještě pod anonymní slupkou, jež nepodléhá filtraci, šifre obyčejného vědomí. Př. Muž je ověnčen poctami a univerzitními tituly, jsou mu svěřeny důležité úlohy v církvi a ve vládě. Nosí "ctihodné imago". Jenže jeho syn ho vidí v docela jiném světle jako impulzivního, násilnického, nespravedlivého. (zdroj: Freud, Fromm, Tournier).
0/0
19.3.2004 15:43

Nedobik

Re: Bohužel "Nejoptimálnější" nenajdeš - neexistuje.
Pouze "Optimální" je ve stupňování na vrcholu. Nic nej... už nexistuje.
0/0
19.3.2004 15:46

Nedobik

Na pohřbu učitele zněly salvy smíchu???
0/0
16.3.2004 17:24

Freud Sofie

Jaký postoj k tomu zaujmout?
Tak kdo byl ten špatný? Ten učitel nebo ten žák? Údajně se choval ten kantor dost nevybíravě vůči žá kům. Mohlo by se to tedy ospravedlnit? Není třeba již tyranie to, že žáci museli povstanout uniformě na počest onoho učitele, ač ho prosto neměli rádi, jelikož jim ubližoval? Život není zkrátka procházka růžovým sadem. Často je třeba učinit kompromisy, aby se tak předcházelo možným ničivým výbuchům. Kdyby ten osudný žák třeba mohl vyjádřit svou agresivitu, či afekt ihned(bez dlouhodobého potlačování), mohl ten učitel třeba ještě žít. Jde o to, že žák se ocitá v asymetrickém poměru vůči učiteli, navíc je spoután ještě určitou konvencí, konformitou. Pokuď chci dostudovat, musím být přeci s tím učitelem za dobře....."něco za něco". Poku´d by ten žák nevnímal toho učitele jako jednoho z tzv. magických pomocníků - mohl vyjádřit svůj nesoulad s dotyčným učitelem - "tady a teď". Jenže většina studentů je spoutána úctou k autoritě(nedávají najevo), navíc cítí z něho moc z jeho postavení. Učitel stělesňuje takového soudce.  A pokuď se chová v této roli dost rigidně až obsedantně - pravděpodobně narazí. Učitel má každopádně nelehkou pozici - musí umět vhodně stmelit kolektiv - zvláště to platí o žácích na učňácích, kteří jsou psychologicky méně kultivovaní. Ten učitel sice nebyl navenek andílek. Ale kdo upřímně je. Takového člověka neznám. Právě demokracie nám ukazuje svou odvrácenou tvář. I demokracie je intolerantní, ikdyž v ní panuje silnější vnitrospolečenská agresivita než-li tomu bylo za totality. Agresivita je nám stejně tak vlastní, jako touha po splynutí.
 
0/0
16.3.2004 11:56

manul

kde zůstala psychologie?
Zajímalo by mne na co se učí na PF psychologie dítěte,když pak v praxi není k ničemu,nebo jenom proto,že je někdo na škole dlouho už její principy zapomněl.Doporučovala bych kromě psychologických testů v PPP pro děti, testovat také učitele po nějakých letech praxe jestli jsou ještě psychicky způsobilí učit.Jeden příklad za všechny: ve třídě mého dítěte se začalo mluvit o násilí a šikaně,až po této tragédii a zároveň se řešilo napadení žáka jiným mimo školu. Jenže o tom druhém se mluvilo potichu a za zavřenými dveřmi s tím,že kdyby si nestěžovali rodiče napadeného,tak by to neřešil nikdo.A pak je třídní učitelka při anketě ve třídě překvapená,jaké vztahy v kolektivu vládnou a jaké vyústění to má mimo školu,protože jinak se občas chovají děti pod dozorem dospělých a jinak bez něj.
 
0/0
15.3.2004 8:03

clovej

Re:
A ja bych doporucoval rodicum, aby se svym detem vice venovali a sve parchanty vice mlatili. Uciliste nebo stredni skoly nebudou suplovat vychovu a zakladni navyky, ktere patri do kompetence rodicu. Deti musi mit z ucitelu respekt! Psychologie je v techto pripadech bezpredmetna. V tomto pripade je ucen obycejny vrah a jeho chovani je neomluvitelne!!!
0/0
16.3.2004 17:22

Fluffy

Mucednik
>Ať o něm dnes říkají někteří kluci cokoli, naučil<
Tak jestli tohle nevypovida o tom, ze pan profesor nebyl zrovna zarny priklad pro ostatni tak uz nic.
Prestanme uz z nej delat mucednika
 
0/0
13.3.2004 14:09

bluee

je to vrah .. na 5 let do basy!
ty ses id*ot. Pryc s tim studentem, je to vrah a nic jineh nez 5 let natvrdo si nezaslouzi, kre*én!
0/0
12.3.2004 19:02

Moriartus

skoro mě dojalo
jak se držela za Šíbla minuta ticha a všichni žáčci na všech školách stáli v pozoru a div nesalutovali. Připomělo mě to časy za starýho dobrýho bolševika, kdy byli lidé nuceni vyslovovat svůj souhlas i s tím co pokládali za lež a zločin. Podle toho co bylo zveřejněno se Šíbl choval jako prase a já bych si takového člověka vážit nemohl. Není dobré dělat z takových lidí hrdiny. Je to trochu jako se Slánským - nespáchal to za co byl odsouzen, ale smrt si zasloužil, protože to byla svině - tak proč nad ním brečet ?
0/0
12.3.2004 16:34

Evilman

Re:
rovněž nechápu, proč máme ve zvyku oplakávat hajzlíky jenom proto, že jim někdo taky ublížil. To je jak celebrování Dubčeka v listopadu 89. Vždyť soudruh Dubček nemohl být žádná malá krysa, jinak by se nedostal v komunistický hierarchii tak vysoko.
Ten kluk potřebuje pomoct! A ne lynčovat, vždyť je to pro mnohé z vás vrstevník!
0/0
12.3.2004 19:36

Michalll

Zatím postrádám zprávu
o růstu zájmu pedagogů o sebezkušenostní výcvik. Což je asi první, co má kdokokoliv pracující profesionálně  s lidmi podniknout.
Tak asi opět zbytečná smrt a nefunkční rituály. je jistě potřeba truchlit, ale truchlení má vést k životu. Rituál není útěk od řešení, útěk  se nevyplácí dnes ani prostým venkovanům. Tak už jednoduchý náš život léta není.
Navíc je tu riziko, že incidentem zhoršené vztahy žák-učitel, si najsou další ventily. Již strach a nejistota ve vztazích jsou destruktivní tvary.Ráno horší večera. Debrífing, bálintovské skupiny - dosud odmítaná invaze imperialismu.
Michal, Libčeves, t. 603771186
Pokud tomu tak někde není, utěšte mne zprávou.
0/0
12.3.2004 12:12

Nedobik

Re: MICHALE, MOHU TĚ UTĚŠIT ZPRÁVOU, ŽE TOMU TAK NENÍ.
Určitě ne v Libpičevsi!
0/0
12.3.2004 16:38

fingerprint

Tragedy
Svuj nazor jsem tady prezentoval nekolikrat, vzdy vsak v konfrontaci s ostatnimi, ted to zkusim sam za sebe. Vrazda ucitele zakem je vzdy tragedie a odsouzenihodna, at uz byl ten ucitel jakykoliv. Jak je ale mozne, ze ucitel typu pana Sibla ucil na skole, prestoze se vedelo o jeho praktikach, bez toho, ze by sve zpusoby zmenil? A pokud se o nich nevedelo, jak je to mozne?
0/0
11.3.2004 11:42

karoten

Re: Šlo přece o "výběrový" ústav
Na učňáky se pedagogové nehrnou, ani ve výslužbě ne - p.Šimek nechť promine. Do učňovských zařízení míří ten, kdo chce učit i za cenu, že se jedná v podstatě o misii. Anebo ten koho je nutno ponechati v chlapecké třídě :o) Podle toho co jsme se zatím dozvěděli to vypadá jednoznačně na dlouhodobě přehlíživej a zřejmě rutinní přístup pedagoga. Jednou se to stát prostě muselo. Nikdy nikdo neví, jak málo chybí k vraždě, dokud k ní nedojde.....Umíraj začasto právě rutinéři, ať už elektrikáři, lovci brejlovců, řidiči....
0/0
11.3.2004 12:57

Veldrane

Re:
Kdyby pouze na ucnaku. Chodim se slecnou, ktera uspesne studuje vysokou. Pred tim nez se na ni dostala dostala chodila na jistou nejmenovanou libereckou obchodku, kde mela uzasnou pani ucitelku anglictiny. Ta ji ruzne zesmesnovala pred tridou a delala ruzna prikori psychickeho charakteru. Doslo to tak daleko ze chtela odejit ze skoly. Nakonec uz nevedela jak dal, zasla za reditelem, ktery ji oznamil ze to neni prvni pripad, kdy si na p. ucitelku nekdo stezuje, ale ze s tim bohuzel nic nenadela, protoze ucitelu je nedostatek atd. Pokud vim pani ucitelka uci dodnes. Dodnes je mi z toho na zvraceni a nechapu jak takovi lidi vubec muzou ucit.
0/0
12.3.2004 16:00

Evilman

Re:
Zažil jsem některé učitele takové, že jsem při usínáni se netěšil na druhý den ve škole. Ponižování, pošlapání osobnosti dítěte.
Proto se toho kluka zastávám. Jestli mu hráblo z věčné potupy, tak bych mu spíš hledal odbornou pomoc,  aby se mohl zpět zařadit do normálního života.
Proboha, vždyť je to ještě dítě!!! A y už ho tady odsuzujete k smrti!
Spiteful Evilman
Tortola, BVI
0/0
12.3.2004 19:21

BabkaChnapka

Re:
Já s tím souhlasím. Učitel by měl respektovat osobnost žáka. V tomto věku jsou to ještě děti, chybí jim nadhled a reakce může být naprosto neadekvátní a šílená, jako v tomto případě. A introverti (alespoň tak je ten chlapec popisován) jsou vůbec nevypočitatelní. Můj nejstarší syn je také takový - velmi tichý, ochotný, bez přátel, stále zalezlý v knihách. Dvakrát v životě jsem ho viděla "vybouchnout" a bylo to hrozný. Naštěstí neměl po ruce zbraň.
0/0
15.3.2004 15:51

clovej

Re:
Omyl - žák by měl respektovat osobnost učitele a musí mít z něj respekt!
0/0
16.3.2004 17:35

shrbený

Re: není
 není zcela jasné co názývaš respektem. Lze respektu dosáhnout pouhým násilným vynucením? Myslím že pro vztah tohoto typu existuje jiné slovo (bohužel teď nevím které), respek je snad něco co je osobním rozhodnutím, nechápu proč tento stav mít k někomu na základě toho, že se chová jako prase. Mimo to,  je tu učitel kvůli žákovi, nebo žák kvůli učiteli?
0/0
17.3.2004 19:54

ramese

Re: ano
a sestnactiletej nevychovany zmetek nema rozum na to aby nevedel ze ubodat ucitele neni reseni , ze? asi ucitele muzou za to ze do skoly chodi nevychovani , rozmazleni hajzlove co si mysli ze ve skole muzou delat vsecno proto ze je demokracie.. chtel bych videt toho kretena co ho ubodal za doby komousu jak by si vyskakoval ! Ucitel by se s nim vubec nemazal a za par dni by letel do polesovny ... dnes? Ucitel at udela co udela je spatne nebot dite a rodic ma vzdy pravdu i za cenu ze proste ten fracek dela sve mozne jen ne se ucil.. rodice ho nezvladaji a on si pak dela co chce.. kdyz by mel respek z rodicu neudelal by to co udelal! Nikdo z nas ani za komousu nebyl svaty a zlobilo se ve tridach o sto pero! Ale rozhodne ne tak jak se to projevuje ted! nejsem duchodce ani zase 20 lety ale to co vidime ted na skolach je orapvdu neuveritelne.. dite posle ucitele do pordele, trida se mu smeje a tim srazi autoritu pedagoga a dodava sebevedomi magorovi ktery moc chytrosti nepobral.. a tak si dovoli vic.. dovoli si on co by si nedovolil dalsi .. ale dite je nedotknutelne a pedagog je svine! Jo vychova ditete v rodine neni jednoducha proto nekteri to resi v dnesni dobe tak ze nechava sve deti pustnout a vyrustaji z nich vytrznici , lidi bez jakeho koliv zajmu o cokoliv proste verbes.. a pak mu rekni ze ma sedet v lavici a nevyrusovat a on se postavi a pichne ti nuz do bricha! Jen proto ze si dovolil pedagog ridit vyuku ci usmernit bordel ve tride... 16leteho parchanta zavrit a nepoustet ho jiz nikdy ven! Nebot pokud ubodal pedagoga ve svych 16ti muze se to stat prodavacce kdyz mu rekne ze se nekrade!
0/0
17.3.2004 19:43

Kikina25

Re:
Takový učitelky jsem taky zažila a obecně mám z toho dodnes trauma ze školy.
0/0
18.3.2004 12:50

Evilman

KOmedie
za jednoho hnusnýho pedagoga, který týral vlastní žáky.
Kdo čím zachází, tím také schází.....
0/0
10.3.2004 22:52

qoknu

Re: Evilmane
Tys u toho byl když je týral ? Tak si nech ty hloupé kecy. Něco si tady přečteš a hned to kvákáš.Že tady někteří psali jaký byl špatný je jejich názor. Není jeden ten, aby se zavděčil všem. Ten smrad je obyčejný vrah, který chtěl zabíjet. Žádný afekt !
0/0
11.3.2004 7:09

airman

Re:
Tys u toho byl, když zabíjel?
0/0
11.3.2004 7:18

Sudajev

Re:
A tys byl kde?
0/0
11.3.2004 7:22

cervajzik

Re:
Myslim,že teď už to přeháníte oba...učitel si rozhodně nezasloužil smrt, ovšem žák snad nebyl člověk, jenž nosí v kapse kudlu a čeká na nejlepší příležitost, aby mohl někoho zabít, nebo si myslíš,že to udělal kvůli tomu, aby se tam mohl vykoupat v jeho krvi???
Vraha se nechci zastávat, ale pokud mají média pravdu s tím, co se o učiteli tvrdí, tak takový člověk ROZHODNĚ NEMĚL UČIT!!! Problém současného školství je globální, ale pozastavujeme se nad ním až ve chvíli, kdy to všechno vyústí ve vraždu. Žáci jsou na většině základních škol, kde se nejvíce formuje jejich charakter, vychováváni k mlčení a stádovitosti, jakýkoliv projev vlastního názoru je považován za drzost, pokud jen trochu odporuje učitelům. Navíc učitelé mají pocit, že všechno vědí nejlíp a že mohou své moci nad žáky využívat. Zkrátka nedokážou ovládat dospělé, a tak se jdou vybíjet na děti, které mlčí...někteří by se ujali jako pracovníci v komunistických lágrech, kde by si mohli i bouchnout a ponižovat, jak je libo....
Bylo také někde řečeno, že na učitele si žáci již jednou stěžovali, ovšem ředitelství to neřešilo-typický příklad!!! Žákům nikdo nevěří, předem se předpokládá,že lžou a snaží se učitele jen otravovat.
Je zvláštní, jak se ze začátku tvrdilo,že to byl oblíbený učitel a postupně se ukazovala i druhá strana mince-že žáka zesměšňoval a dával mu najevo svou moc, kterou mu ostarává tytul Mgr.
Učitelé se musí naučit diskutovat s žáky a připouštět, že i oni mohou mít pravdu. V mé třídě probíhala středeční diskuze způsobem,že učitelka nám oznámila,že ,,ona diskutování nemá ráda, a tak,že pokud nechce někdo něco mermomocí říct, tak by ráda začala chemii, což nám bude rozhodně bližší..." Dala nám krásně najevo, ať jí s diskuzí neobtěžujem, že chemie je důležitější (pcha)....
0/0
11.3.2004 20:39

cristobal_colon

tak oldrich nebo leos?
Kolik jmen ma vlastne ten reditel Riha?Zajimave ze pokazde ho uvadeji s jinym krestnim jmenem......
0/0
10.3.2004 22:51

Sudajev

!
Tu salvu měli vypálit do toho hodnýho a chytrého hocha!
0/0
10.3.2004 21:36

cervajzik

Re:
Ano, trest smrti je nejlepší způsob nápravy, především když se provede zvlášť bolestivě a v přímém přenosu, abyste se mohl pobavit smrtí někoho jináho i vy, že ano...
0/0
11.3.2004 20:43

_Sandstorm_

Hm
Na jednu stranu je asi jasné, že učitel si o určitou formu agrese přímo říkal. Na druhou stranu člověk, který hned bodá nožem, by měl být od zbytku společnosti izolován, ať už v base nebo v léčebně (podle toho, jak na tom je).
 
Kdyby vstal a normálně mu rozbil hubu (třebas i pořádně), tak se mu taky uleví a bude všechno OK. Vražda je prostě neadekvátní reakce, ať už byl ten učitel jakej chtěl parchant.
0/0
10.3.2004 17:05

Dony

Re:
Jo tak s tim souhlasim.
0/0
10.3.2004 17:54

vitamin C

Děti neměly na výběr
a musely držet minutu ticha. Opravdu skvělý český systém. Výchova k psychologii stáda.
0/0
10.3.2004 16:39

jardahorak

Re:
V rámci rozvoje osobností měli rozdat nože a umožnit, aby i další kteativní děti mohly vyjádřit svůj názor :-/
0/0
10.3.2004 16:41

impreza 555

Re:
Svatá pravda. Měli.
0/0
10.3.2004 16:55

Evilman

Re:
Já jako rodič chci vysvětlení po škole, která donutila mého syna, proti mé vůli držet minutu ticha za hajzla, který týral děti.
0/0
10.3.2004 22:54

qoknu

Re: Evilman
Chudinko, dělej s tím něco nebo Tě to zůstane.
0/0
11.3.2004 7:11

karoten

Myslifcům psí smrt..
0/0
10.3.2004 16:10

Schirach

popravy
Každý úkladný nebo loupežný vrah patří na popraviště. 65% lidí je pro trest smrti. Menšina by se měla přizpůsobit většině jako v USA. Trest smrti by měl platit i pro mladistvé od 15. let věku a být vykonán v den jejich 18. narozenin. Jejich poslední šancí by bylo vyletět na onen svět. Na světě je šest miliard lidí, několika tisíc vrahů škoda není!!!
0/0
10.3.2004 15:56

modry_karku1

Re:
80% lidi u nas je obycejna spina bez mozku ktera ma pravo akorat tak drzet hubu ty mongole ...
0/0
10.3.2004 16:07

cipr

Re:
jo, možná máš pravdu, ale trest smrti by nebyl špatný. Třeba ne po prvním deliktu (vraždě atd,), protože se může stát, že člověk jednal v nějakém, rozumně vysvětlitelném, afektu. Ale jak se říka, dvakrát nevstoupíš do téže řeky. Takže podruhé prostě smůla.
0/0
10.3.2004 17:16

renn

přečtětě si všichni
Postoj k trestu smrti odráží duchovní vývoj....vy, kdo tak sebevědomě podporujete trest smrti, si přečtěte strašně zajímavou stať Alberta Camuse o trestu smrti. Vyšla kolem roku 1968 v Mladém světě, ale určitě později knižně. Dokud jsem ji nečetla, byla jsem asi také pro trest smrti....ale její přečtení mi otevřelo oči. Perfektně tam Camus popisuje stav, jaký zažívá člověk, čekající na smrt dlouho ve vězení ......ale to si musíte přečíst sami. Nehledě k další stránce věci - kdo a jakým právem může rozhodovat o smrti někoho jiného....byť vraha? Já bych to tedy nechtěla rozhodnout nikdy...
0/0
10.3.2004 18:46

Don Night

Re:
... držet huby a poslouchat tebe, co, Diktátore?
0/0
10.3.2004 18:18

_Sandstorm_

Re:
Souhlasím, ale trest smrti by měl zůstat výjimečným trestem. Tedy by měl být ukládán jen v odůvodněných případech (brutální způsob provedení, recidiva apod.). Evropský pseudohumanismus, který se víc zabývá právy zločince než jeho obětí, mi taky leze krkem.
 
Na druhou stranu bych spoustu méně závažných trestných činů buď přestal za trestné činy považovat (zejm. verbální trestné činy) nebo bych za ně ukládal trestn nespojený s odnětím svobody (např. za krádež nebo výtržnictví obecně prospěšné práce).
0/0
10.3.2004 16:11

GhorX

Re:
A co s těmi, kdo byli odsouzeni a popraveni za činy, které nespáchali ? To asi nazvete těmi "třískami", co létají při kácení lesa, že ? Myslím, že dokud lidé nenajdou způsob jak na 100 % přisoudit vinu, nemá cenu o trestu hovořit. A vezmeme-li v potaz kvalitu českého soudnictví... Právníci, kteří nepůsobí jako soudci, se obvykle shodují, že v českých věznicích je až 30% lidí uvězněno od "protiprávně" až po "zcela zbytečně"; nejčastěji díky špatné práci (hlouposti, lenosti, přepracovanosti) soudců.
0/0
10.3.2004 16:24

jardahorak

Re:
A jaký rozdílů je mezi neprávem odsouzeným na smrt, na doživotí, na 10 let, na 5 let, na 2 roky, podminečným trestem??? Rozdíl není žádný. Prostě nastal justiční omyl a je celkem jedno, co vyfasl, prostě se stala nespravedlnost a člověk byl odsouzen za to, co nespáchal. Takže jediným řešením je zrušit všechny tresty, aby už nikdy nedocházelo k justičním omylům :-/ Prostě argument justičního omylu je dost velká trapárna...
0/0
10.3.2004 16:32

fingerprint

Re:
Mily Jardo, rozdil je asi takovy, ze v pripade ostatnich justicnich omylu, muze byt ucinena naprava. Coz v pripade trestu smrti, krom vencu a udrzovani hrobu, asi jen tezko. Hm?
0/0
10.3.2004 16:46

jardahorak

Re:
Nemyslim si, ze by odsouzeneho k smrti ihned po dopadu kladivka odvlekli a povesili. Je dana moznost odvolani, revize rozsudku, zadost o milost a zmenu na dozivoti... Pokud odsouzenemu nikde nechce naslouchat, nikdo neni ochoten se pripadem znovu zabyvat, tak ma smulu a je jedno, jestli dostal 2 roky nebo provaz. Proste argument justicniho omylu je totalne zcestny...
0/0
10.3.2004 16:54

Razorback

Zcestny....??
Jo, chlapce, tak to rekni tem nekolika odsouzenym v USA, v jejichz pripadech je po dlouhe dobe osvobodil bud (a)  test DNA, ktery nebyl dostupny v dobe jejich odsouzeni nebo (b) svedek, ktery byl schopen i po tolika letech vyvratit obzalobu. To, ze soud se v prvnich 5ti, 10ti... letech odmitne zabyvat odvolanim (nebo odvolani neshleda na zaklade dostupnych dukazu oduvodnitelne) neznamena, zer osvobozujici dukaz nemuze byt nalezen po 15ti, 20ti letech (a ten nespravne odsouzeny muze byt alespon dodatecne penezne odskodnen).
Nez zacnes vynaset totalne zcestne  soudy, projdi si internet, kde se problematika naspravne odsouzenych k smrti da vyhledat pomerne snadno.
0/0
10.3.2004 19:39

YFNA

Re:
ted jsi to natuknul !
test DNA dnes k dispozici JE ! justicni omyl vyloucen u vraha, ktereho usvedci jeho DNA !
0/0
11.3.2004 7:43

GhorX

Re:
Skutečně nechápete rozdíl důsledků nespravedlivého odsouzení k vězení a nespravedlivého odsouzení k trestu smrti pro odsouzeného ?
0/0
10.3.2004 16:53





Najdete na iDNES.cz