Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo ČSA zůstalo v New Yorku

Stroj Českých aerolinií ve středu neodletěl z New Yorku. Porucha klapek zhatila i opakovaný start. Pasažéři nebyli ohroženi, tvrdí dopravce. Je to už pátý případ od začátku roku, kdy se letadlo české společnosti muselo vrátit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tinsel

VY SI TU PÍŠETE BLBOSTI A NIKDE NEVIDIM UPOZORNĚNÍ, ŽE NEPŘISTÁLO ANI DNEŠNÍ LETADLO!!!!!
O TOM SE ZASE MLČÍ NA PLNOU HUBU, CO?to jsem zvědavá, co se dozvim dnes!!!! V noci mi na letišti řekli, že je to záležitost už 400 lidí!!!!
jak je chtějí dopravit do Prahy? A co tam proboha s nima? Vzhledem k tomu, že tam a zpátky lítám tak dvakrát ročně, tak vím, že pobyt na letišti ani tam není zrovna nic moc...
proč dnes o tom všude mlčej?
0/0
5.3.2004 8:41

Sudajev

Re:
Třeba spadlo, no a co je mi potom.Máš být u plotny a ne si lítat, měla by jsi méně starostí.
0/0
5.3.2004 8:48

Sudajev

0/0
5.3.2004 0:29

Dan 1

Re:
Dej pokoj, už jsem si to vyslechl:-)
0/0
5.3.2004 0:53

Sudajev

Re:
No já nevěděl kde se zrovna motáš, ale zítra si ostatní užijou, těch písní jsem našel hafo.
0/0
5.3.2004 0:59

Dan 1

Šalom
Všude se motám, mám službu a sleduju tě.
0/0
5.3.2004 1:04

Sudajev

Re:
Tak to abych se schoulil do kouta a byl ostražitý jako vlk. Haůůůůůů.
0/0
5.3.2004 1:12

Sudajev

IMO
To se zase koupily krámy, airbus je pěkně mizernej letoun. A nebo nám prodali druhou kvalitu.
0/0
4.3.2004 23:57

Dan 1

Re:
Když lítat, tak zásadně Boeingem a ne s ČSA. Abys neřekl, že zase agituju, tak bych se proletěl i Il-18 nebo Il-62M:-) 
0/0
5.3.2004 0:02

Majkyho_pupik

Re:
Koukam, ze se neshodnem v nicem.. A320 je v porovnani s B737 samozrejme modernejsi a prostornejsi letadlo. A to same A330 vs B767. Nic mene souhlasim, ze B747/4 je super vylepseny typ puvodniho modelu a projekt A380 je tak trochu mimo realitu.
0/0
5.3.2004 0:13

Dan 1

Re:
Ono asi záleží i na provozovateli.
0/0
5.3.2004 0:23

Sudajev

Re:
Jedině Kukuruznik, to je stroj!
0/0
5.3.2004 0:30

Dan 1

Re:
Tak tím jsem se neproletěl, ale tím Il-18 a Tu-134 jo. Dneska už to asi nelítá.
0/0
5.3.2004 0:44

Sudajev

Re:
Možná snad někde na Sibiři, je to velice jednoduchý a odolný stroj, možná najdu nějaký link.
0/0
5.3.2004 1:01

Sudajev

Re:
www.kwiatkowski.150m.com/ ilustracje/kukuruznik.jp
0/0
5.3.2004 1:03

Majkyho_pupik

Re:
Na prozovateli samozrejme zalezi jak se o to stara, ale typ letadla je dan a tva myslenka: "kdyz letet tak jedine Boeingem" je snadno vyvratitelna..
0/0
5.3.2004 0:48

Dan 1

Re:
Mám prostě k tomu, co je evropské, jistou nedůvěru, však mě znáš.
0/0
5.3.2004 0:52

Majkyho_pupik

Re:
0/0
5.3.2004 0:56

hovnival-

@@
Frantisek nedavno letel z Prahy do New Yorku. Letel business class, celou cestu pry spal. Jenom jednou se pry vzbudil, to kdyz podavali jidlo. Pak sel na zachod a zase spal. Probudil se, az kdyz byli v New Yorku.
0/0
4.3.2004 21:08

Majkyho_pupik

Re:
Je dik, uz sem myslel, ze se Frantiskovi neco stalo, ze o nem uz nepises! A Frantisek tam jel uzavirat nejaky obchod nebo tam ma pratele?
0/0
4.3.2004 21:48

hovnival-

Re:
Frantisek je vporadku. Do New Yorku cestoval sluzebne. Jel tam vyrizovat nejake obchodni zalezitosti. Ovsem v NY ma i sve pratele, takze tyto navstivil. Frantisek pobyval v New Yorku pouze 4 dny. Pres den pracoval, vecery vzdy travil s prateli v barech a klubech. Rad pije pivo, nejvice mu chutnalo pivo Yuengling Lager. Zajimave je, ze i me toto pivo chutna.
0/0
4.3.2004 22:13

Majkyho_pupik

Re:
Tak to sem rad, ze je Frantisek v poradku. Doufam, ze nezapomnel pozvat sve pratele v NY na navstevu nasi krasne zeme, myslis ze by je mohl pozvat i k sobe domu do Celakovic?
0/0
4.3.2004 22:37

kdyz to tak pozoruju

Re:
Pink ma Kamila a hovnival zase padane listi a Frantiska. Tak to spolek jak vysitej . Asi dobrovolne omezim navstevnost na zdejsich diskusis nez tady taky zteplam . Nazdar  
0/0
4.3.2004 23:50

Dan 1

Re:
Jé, nazdar, pozdravuje tě Ariel!
0/0
4.3.2004 23:53

hovnival-

Re:
Upozornuji, pane kdyztotakpozoruju, ze mezi tim je velky rozdil. Frantisek narozdil od Kamila skutecne existuje. Frantisek take neni zamereny na jedince stejneho pohlavi. Naopak ma v oblibe pohlavi opacne. A spadane listi ma kazdy, nejen ja. Zivot kazdeho z nas, dokonce i fungovani celeho statu, je ovlivneno spadanym listim. Malokdo si to vsak uvedomuje.
0/0
5.3.2004 0:43

hovnival-

@@
jen tak pro zabavu: clanek z USA TODAY o ruzynskem letisti
 
 
0/0
4.3.2004 17:39

vokoun6

Re:
Jenomže tohle je problém ČSL - České správy letišť a ne ČSA.
0/0
4.3.2004 19:26

hovnival-

Re:
To ja vim, taky nepisu, ze za to muze CSA, jenom mi to pripadalo zajimavy.
0/0
4.3.2004 20:54

Kazbunda

Co je skutecnou pricinou zavady
ze uz ani vztlakove klapky se nemohou divat na to jakej vocas sefuje aerolinkam
0/0
4.3.2004 17:39

vokoun6

jak to ve skutečnosti je?
iDnes se den ode dne stává čím dál větším bulvárem, jehož pisálkové ve svém sbvatém poslání přinést každý den co nejvíc špatných zpráv a už úplně ztratili schopnost rozlišovat podstatné od podružného.
Podobných incidentů jako jsou abortované straty, vrácení se na letište, apod. se denně stanou stovky a stovky a ve valné většině případé nikdo o tom nepíše celý článek do novin.
Nutně se nabízí jestli někdo nemá zájem záměrně ČSA poškozovat...
0/0
4.3.2004 17:02

Mnata

Re:
Nejde o to, že podobných událostí se stávají stovky (v celosvětovém měřítku?), ale že stávají stále častěji. Jestliže za 10 týdnů je to desátá událost, tak to něco signalizuje. Nepřísluší mi posuzovat, proč se tak děje, protože dřív se to nedělo.  Jsem laik.  Ale tvrdím, že přiznat chybu nikdy nemůže uškodit tolik, jako ji zatajíit. Ono se nakonec vždycky všechno provalí. Často i díky novinářům. 
0/0
4.3.2004 17:27

Mariacek

Re:
Ale vždyť tyto poruchy jsou fakt běžné, jednou se o tom zmínili, tak prostě teď jen vyhledávají jakoukoli potíž aby... Prostě fakt je to bulvár. kdysi jsem ty články četl a zdálo se mi vše OK, teď fakt hodně klesli.
Mimochodem, ČSA jsou jedny z mála aerolinek kterým ještě nikdy žádné letadlo nespadlo... Je mi fakt z Idnes nechutně, kdyby se tady alespoň snažili pomáhat českému průmyslu ale prostě se snaží je jen pošjkodit na úkor těm zahraničním...
0/0
4.3.2004 17:33

l-p

Re:
to neni pravda, i CSA maji na svem konte nekolik vaznych havarii letadel - sice si nejsem jisty, zda nekdy slo o "pad", ale napr. v Africe si par letadel uzilo svoje (detaily si nepamatuju, ale sveho casu v L+K vychazel pekny serial) a pak je tady sporny pripad letadla CSA, ktere se zritilo u Norimberka - tedy dodnes se oficialne nevi, jestli se zritilo samo od sebe, nebo ho omylem sestrelila nemecka PVO (o tom byl pred nedavnem porad v Osudovych okamzicich v CT).
0/0
4.3.2004 19:13

vokoun6

Re:
To je sice pravda, ale rozlišoval bych ČSA za komančů, kdy se létalo na strojích "sděélano v CCCP" a i sebelepší údržba nemohla kompenzovat problematickou kvalitu a spolehlivost letadel jako takových o zaostalé avionice ani nemluvím, a ČSA po roce 1989 kdy obměnili kompletně celý letový park a problémy jsou maximálně podobného marginálního charkteru jako celá tahle pseudoaféra. 
0/0
4.3.2004 20:03

AdelaNYC

Re:
Zadne letadlo nespadlo to bude asi tim,ze ani neodletelo.
0/0
4.3.2004 19:13

Majkyho_pupik

Re:
No musime do historie CSA zapocitat i obdobi komunismu a v tom pripade letadlo CSA spadlo jiz nekolikrat
0/0
4.3.2004 19:17

vokoun6

Re:
To je právě ono! Podobné incidenty se stávají mnohokrát každý den, protože letadel jsou tisíce a jejich vytíženost zpravidla velká.
Létám poměrně často i s ČSA a jejich služby jsou myslím ve srovnání s konkurencí velmi dobré. Já sám jsem zažil v roce 1997 na lince Frankfurt-LA s Lufthansou technickou závadu na všech WC, kdy se uvažovalo o nouzovém přistání v Anchorage, ale nakonec k tomu nedošlo nebo přerušení startu, návrat k "chobotu" a následnou výměnu letadla (CRJ) s  již zaniklými Midway Airlines (oběť krize po 11.9.) ve Philadelphii v roce 1999. Příjemné to jistě není, ale panikařit je též neadekvátní a představte si Philadelphia Inquirer o tom druhý den nenapsal ani čárku natož aby o tom byla reportáž v TV!
To o vytíženosti platí i v případě ČSA, jediný rozdíl je že novinářská smečka polointeligentů (která o letadlech ví akorát tak to, že ty velká barevná jsou dopravní a ty malá zelená vojenská), dřív nepsala o každé prkotině a teď z nějaké příčiny sledují ČSA div ne drobnohledem - možná to je jejich styl vyrovnání účtů s Tvrdíkem (ať to stojí co to stojí) nebo je důvod daleko maeriálnější - snaha snížit důvěru a kredit ČSA a tím pádem i oslabit vyjednávací pozici vlády při očekávané privatizaci.    
Jak je vidět tak v ČSA nikdo nemá tendenci podobné věci zatajovat, i když chápu že novináři jistě mají pocit na jakou že Watergate to zase přišli !!!
0/0
4.3.2004 19:52

Blamik

No taky si nemůžeme stěžovat
Létám s ČSA docela často po evropských destinacích. Musím uznat že většinou jen Boeingy či ATR-ky. Po předchozích zkušenostech třeba s arogancí zaměstnanců a personálu Austrian Airlines, Air France nebo BA se u domácího dopravce cítím docela skvěle. Nestalo se mi totiž že by mne vyrazili z letadla kvůli nějakému Amíkovi kterého si zapoměli zařadit do palubního seznamu pro přestupující cestující. I u ČSA je někdy rušno ( třeba napodzim v Paříži ) ale rozhodně jsem nestál na letišti jako trouba bez letenky s příslibem přijďte zítra třeba vás někam vrazíme.
Co se týká techniky pilotáže můžeme si docela slušně gratulovat. Přál bych Vám zažít jaké to je když s Vámi v Orly frantíci prásknou vo zem jak s dobytčákem. S ČSA si pamatuju jen jedno prásknutí o zem na Ruzyni díky letní termice ( a to bylo řekl bych o dost lepší ).
Mimo jiné ČSA nejsou jediní s technickými nouzáky. Myslím že nejzajímavější závada byla v loni u Lufthansa kde technici na A320 obrátili konektory u pilotního joysticku na kapitánově straně. Takže letadlo se sice vzneslo vztlakem ale když kapitán přitáhl páku šlo čumákem do ranveje. Tak takové chyby se u ČSA zaplať pánbů nestávají. Nevšiml jsem si zatím že by některý z těch strojů měl závadu kterou by některé jiné společnosti neprohlásili za malichernou a let dokončili. Tedy až na tu s klapkami a signalizací požáru...... 
0/0
4.3.2004 16:35

taksi

Re: klobouk dolů
tak napřed zkušenosti z dobytčáku a nyní z letadel -to je teda změna dopravních prostředků - odborník na úrovni Tvrdíka  
0/0
4.3.2004 17:00

Blamik

Re:
Jo jenže ten dobytčák byl pravidelná linka PRG-PAR a provozovatel AF.
0/0
4.3.2004 17:04

kdyz to tak pozoruju

Re:
 Cau. Nemam nic proti frantikum a pres Atlantik uz jsem letel kde cim (BA, Lufthansa, AF, CSA,...), ale ted jsem si vpomel, ze Vam musim vlastne dat za pravdu. Letel jsem onehda, asi pred 4 lety, s AF z Parize do Atlanty a pri pristani s nama ten frantik opravdu praskl o zem jak s pytlem brambor a pak jeste v plne rychlosti asi 10 vterin slalomoval vesele po ranway. Vsichni se smali a imitovali pilota, ze si asi prihnul moc Sampanskeho vzhledem k tomu, ze jsme byli na palube francouzskeho letounu
0/0
4.3.2004 21:32

glockwien

ČSA
Jen krátkou zkušenost . Létám poměrně často
a divím se lidem proč létají s ČSA a z Ruzyně.
Když srovnám služby, ceny, parkoviště atd na letišti
Vídeń -Schwechat a Praha tak není o čem přemýšlet.
Samozřejmě je jasné ,že člověk z prahy nepojede do
Vídně. Já jsem z Brna a po zkušenostech s ČSA jsem
si řekl : nikdy více. V Praze na letišti jsem měl zkušenosti s arogantním personálem, lupiči-taxikáři,
a neuvěřitelně předraženým bufetem. Parkovné vyjde
zhruba na stejno.
0/0
4.3.2004 16:07

hovnival-

@@
Ted jsem se vratil z letiste, byl jsem se na to letadlo podivat. Moje podezreni se potvrdilo. Porucha byla zavinena spadanym listim. To bylo navic zvlhle, takze se prilepilo do vysuvnych klapek a znemoznilo jejich spravne fungovani. CSA prehlizeji problemy, ktere muze zpusobit spadane listi. Bohuzel to nekdy muze vest az k obrovske tragedii.
0/0
4.3.2004 15:59

tinsel

KRUCIFIX!!!!
už jsem provolala bůhvíkolik, ale nä letišti mi furt jen říkají, že "nic nevědí, že jim newyorská strana naší perfektní ČSA doteď nedala žádné informace - prostě - nic se neví...
totální bordel....
0/0
4.3.2004 14:44

Plachow

Airbusy
No, jelikož Airbusy "A" a "B" jsou v majetku ČSA tuším od roku 1991, jsou to už znační stařečkové. Na druhou stranu, letěl jsem s nimi asi před měsícem do Newarku (New Jersey) a pohoda :-)
0/0
4.3.2004 14:29

Pilat

Re:
nerikejjjj ty jsi letel do New Jersey ?????? wow
0/0
4.3.2004 16:03

fleret

tento tyden promlouval
v TV - CT1  Tvrdik,ktery se nas snazil presvedcit o pravem opaku.Malem se u toho rozplakal........
0/0
4.3.2004 13:25

Fluffy

Re:
Mne rozplakal uplne....
0/0
4.3.2004 14:34

jojoj897

pokud mají tři? stroje
tak je těch závad již poměrně dost
0/0
4.3.2004 13:03

fido7787

je videt, ze to tam vzal
do ruky odbornik TVRDIK !!
0/0
4.3.2004 13:02





Najdete na iDNES.cz