Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ochrana života?

Bouřlivé ohlasy vyvolala diskuze potraty ano, či nikoli? Na jedné straně ti radikální, kteří hlásají NIKDY! - je to život od samého počátku, na druhé ti umírněnější, kteří vědí, že zákaz ničemu a nikomu nepomůže, spíše naopak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

e-mann

OCHRANA ŽIVOTA
  V Dnešním vydání deníku MFD mě některé články vyprovokovaly už konečně také reagovat na některá témata, hýbající dnešní společností. Obávám se, že asi nebudu pochopen, ale na to jsem si už časem zvykl. Je to asi tím, že ještě nemáme tak vyzrálou společnost, aby si takové „maličkosti“ uvědomovala.Rád bych se mýlil. Teď se nejvíc debatuje o zabíjení těch našich nejmenších,ještě nenarozených. Nemají za sebou ani žádnou lobby, kdo by za ně mluvil,podpořil a zastal se jich. I já bych se chtěl připojit na jejich obranu, ale z jiného pohledu, který snad schválí i zarytí obhajovatelé/ky jejich vražd. Nenarozených úděl je ten, že si musí,chtějí-li žít, vytáhnout štěstíčko v podobě osvícených rodičů a hlavně maminky, která je nechá žít. Pak mají šanci na život.Pro ně bohužel, když si vytáhnou opak ! Ročně je to prý 35tis. usmrcených případů. V naší společnosti ale přetrvává názor, že tyto děti ještě nenarozené je třeba usmrtit, abychom si mohli pak stěžovat, že náš národ postupně vymírá a tak si raději sem pozveme imigranty z různých částí světa a také tedy s různými životními zvyklostmi a způsoby, které se sem mnohdy ani nehodí. Nebo jsou v přímém protikladu s majoritní společností. Nic proti nim, imigrantům, nejsem nacionalista, ale vhodně podpůrně nastavenými zákony, bychom se ani nemuseli tak vážně zabývat tematikou vymírání obyvatelstva. Mám na mysli takové, které by upravovaly tu eventualitu, kdy by rodiče, či žena takovéto dítě nechtěla/li, měla by se narodit zcela zdravá, umožnit jim žití rychlou adopcí.Co je jen párů, co nemohou mít z jakéhokoliv důvodu své děti. Tímto by si poslanci, myslím, získali alespoň, trochu zpět, velice pošramocenou
0/0
7.4.2004 16:16

freegirl

Re: ochrana života
cože?já spíš slyším, ža naše společnost je trošku xenofobní, takže pokud bys ten svůj argument s potraty vytáhl před veřejností, začala by pravděbodobně š**at jako o závod, abysme tu neměli Ukrajince a "náký černý huby"(tohle není diskriminace z mé strany, to je to, co často slýchám na adresu některých spoluobčanů).jo a to číslo se v posledních několika letech spíš zmenšilo!!!!!
a samozřejmě, vy do toho nemáte co kecat, vy ten postižený nikdy nebudete!Problém znásilnění netkví v ženách, ale mužích, ne???ještě jsem neslyšela, aby žena znásilnila muže(ale myslím si, že kdyby nějaká chtěla, tak to vždycky nějak půjde, ale ty následky jsou nesrovnatelně "lepší").
0/0
8.5.2004 20:18

maroons

Příklady táhnou
Ačkoliv nejsem žádný fanda TV Nova, chtěl bych zde vyjádřit poděkování této televizi a paní M. Jílkové za to, co nám zprostředkovali v posledním vydání pořadu Kotel. To co v pořadu předvedl pan poslanec Karas, jsem už hodně dlouho neviděl! Pan Karas připoměl nám všem, že demagogové jeho kalibru neznají ve své drzosti hranic současně nám ukázal, jak by se věci měli, kdyby se do parlamentu dostalo více jemu podobných "křesťanů". Chtěl bych jemu, a současně všem jeho voličům, kteří ho s tímto programem vyslali do sněmovny, vzkázat toto: V této zemi jste menšina(a doufám že to tak zůstane), a vaše zpátečnické názory ostaním občanů nevnutíte. Ať žije svoboda!!! 
0/0
7.3.2004 18:35

Masher

Karas
Tak nám do dnes pan poslanec Karas "nandal". Za celý Kotel neopověděl na otázku, co dělá proto, aby ženy na potrat vůbec nechtěly. Tedy jak podporují rodiny, pořád jen mluvil o něčem co se chystají udělat. Můj názor je ten, že kdyby se vytvořily podmínky pro život rodin tak ženy na potrat nepůjdou. Ano zajisté, jsou i ženy, které stejně to dítě chtít nebudou, ale ty si to vyřeší po svém i po zákazu.Tak jako to řeší Polky. A jasně se zde mluvilo i o zákazu pro ženy s poškozeným plodem. Zákaz není řešení. Pouze jev, který se nelíbí schováme pod plášťík, aby ne něj nebylo zas tolik vidět. Jeho konstatování, že v Polsku ubylo i spontánních potratů je pitomost. Možná ubylo, ale určitě (můj náz.) to nemá souvislost se zákazem. Vždyť kde by byli ti uvědomělí, co by hlásili - pozor to nebyl spont. ab. ale interupce.
0/0
5.3.2004 22:51

malinak

Stojí za to přečíst si kopii příspěvku (Dan11)
a vsechny reci v clanku i diskusi naprosto mimo. Jedine o cem ma smysl vest diskusi (a vest by ji mela predevsim odborna verejnost) je otazka, kdy vznika clovek...... Protoze jakmile jednou oznacime oplozene vajicko, embryo nebo plod behem vyvoje za cloveka, tak kazda diskuze o provedeni umeleho potratu bude amoralni = zabiti cloveka....... Jiste je myslim pouze, ze jedna krajni hranice je oplozeni vajicka a druha krajni hranice - neni porod. Dite muze byt predcasne porozeno v 5. mesici a presto s pomoci lekaru preziva a je tedy uz tehdy clovekem....... A vzhledem k tomu, ze vyvoj cloveka (od oplozeni do smrti) je plynuly, kontinualni proces bez skoku, chci videt, jak se ta hranice bude hledat a urcovat........ A pokud jde o zeny - nikdo jim pravo volby nebere - zena ma pravo volby vzdy - pocit nebo nepocit...... (v tomto prispevku nemluvim o extremech jako jsou znasilneni a geneticka postizeni)
0/0
5.3.2004 13:51

Masher

Re: má to smysl
Naopak si myslím, že má smysl o tom mluvit. Sice nejsme odborná veřejnost, alespoň většinou, ale také se nás to týká. A jak řekl Dan - potrat se mi nelíbí ale zákaz to nevyřeší.
 
 
0/0
5.3.2004 22:56

Masher

Milá drahá Yfno
mám spíš dojem, že si se tu pokoušela každého urazit. V tom rozšíření osvěty s tebou souhlasím, ale se zákazem potratů ne. Holt v tom jsme rozdílní. A neznamená to, že jsem Herodes.
0/0
4.3.2004 22:06

Masher

takže
budeme za pohřbívat, každé potracené dítě, třeba i v  druhém týdnu? (jestli to lze zjistit, jsem přece jenom chlap a tak nevím ) Při "povolené vraždě" při zmiňovaných indikacích pak vystrojíme pohřeb? Kdo si vezme na triko tuto sice doporučovanou, ale podle vás přece jenom vraždu.
Ze stránek jednoho serveru jsem vyčetl, že pohřbívat potracené dítě dovolují až po dosáhnutí určitého stupně těhotenství. Alespoň na Slovači. Nepamatuji se o kolikátý týden či měsíc se jedná, ale zkusím to zjistit, pokud to někoho bude zajímat.
Dany říkáte, že život má jako takový kvalitu. Moc tomu nefandím, protože to, že mám co jíst, pít a starají se o mne tety mi nepřipadá jako fajn život. Kolik těchto dětí dokáže po opuštění dětských domovů /nebudou adopt./ žít "normální" život? Vždyť znají jen ten v domově. Sice se už občas objeví programy na začlenění do spol. ale to skutečně nenahradí fungující rodinu. Tak jsem na rozpacích, zda potrat, či umožnit žít v takovýchto podmínkách.
A potraty skutečně byly v celých dějinách lidstva. Zákazem se jich nezbavíme. Jen je odsuneme, aby na ně nebylo moc vidět.  Lepší by bylo zlepšit osvětu, zlevnit antikoncepci, vylepšit podmínky pro rodiny s dětma. A to zatím tady není. Ani snaha.
0/0
4.3.2004 20:23

YFNA

Re:
Lepší by bylo zlepšit osvětu, zlevnit antikoncepci, vylepšit podmínky pro rodiny s dětma. A to zatím tady není. Ani snaha.
a co rikam JA celou dobu ???
0/0
4.3.2004 21:25

Blackshield

Re:
Ty jsi někdy něco říkala? Možná, jenže to zanikne v tvém neustálém napadání a štěkání po všech okolo
0/0
4.3.2004 21:31

YFNA

Re:
hlupak zustane hlupakem... argumenty ignoruje a je schopen rict "tys neco napsala?" jo milejzlatej, na zaklade ceho mi tedy oponujes, kdyz se neobtezujes cist, co pisu?
0/0
4.3.2004 21:34

Blackshield

Re:
Právě že jsem se obětoval a ještě jsem to nevydejchal. Taková změť dogmat a polopravd zahalených do napadání včech okolo se jen tak nevidí... Máš opravdu být nač pyšná!
0/0
4.3.2004 21:40

Blackshield

Re:
Jo, ještě něco. Možná bys mohla někoho poprosit, aby ti vysvětlil, co znamená tento znak:
0/0
4.3.2004 21:41

dan11

Re:
je třeba rozlišovat pohřeb (třeba kremace) a obřad (rozloučení) - co myslíte, že se dělá s amputovanými částmi těl? pohřbívají se, do kontejneru se nehází ...... co to je "normální" nebo "kvalitní" život? pokud bych měl posuzovat sám sebe, nevím, jestli bych označil každý okamžik svého života za "normální" nebo "kvalitní" - navíc každý má jiné hodnoty podle kterých to posuzuje - ale hodnotit DRUHÉMU jeho život podle SVÝCH měřítek jestli je (bude!) kvalitní, a to ještě předtím než se narodí mně přijde trochu drzé ...... netvrdím, že zákaz potratů něco řeší, tvrdím, že ačkoliv je povolený, legální, neznamená to automaticky, že je morální/etický a ospravedlňovat ho řečmi o "kvalitním" životě je pokrytectví až na půdu
0/0
5.3.2004 13:47

Helene

Yfna
Mám takový dojem, že podle tebe je potrat i každá menstruace
0/0
4.3.2004 16:35

Dan 1

Re:
A co teprve masturbace! Kolik miliard lidských životů přijde vniveč! Hrůza pomyslet.
0/0
4.3.2004 16:37

Masher

Re:
0/0
4.3.2004 16:38

dan11

Re:
ženy můžou :-)
0/0
4.3.2004 17:08

Dan 1

Re:
To by zase bylo v rozporu s katechismem. Já bych to zakázal a trestal pěti lety, tak, jako Janeček a spol. chtějí trestat gynekology.
0/0
4.3.2004 17:22

YFNA

Re:
 nevzdelanci se prave ukazali ! doporucuju sofort zakoupit literaturu, neco o oplodneni, pokud je to na vas moc drahe muzu vam i vyhledat nejake inetove adresy, pocitam ze pocitac mate zadara... abyste se nemuseli ztrapnovat pleteni pojmy s dojmy a zamenovanim masturbaci s menstruaci...
0/0
4.3.2004 21:24

Blackshield

Re:
Jen si prskej! Prostě tě dostali a ty to teď nemůžeš překousnout
0/0
4.3.2004 21:30

YFNA

Re:
no jo, jsem uuuuuplne dostala... !!!  
ale trochu se stydim za fakt, ze si tu polemizuji s lidma, kteri nemaji ZAKLADNI bio-poznatky a masturbaci povazuji za potrat... to je dost sila  asi se poucim a necham deti detma... koneckoncu, od ceho mate rodice???
0/0
4.3.2004 21:36

Blackshield

Re:
Opět tě musím odkázat na pomoc bližních, nech si vysvětlit, co je to vtip, OK?
0/0
4.3.2004 21:42

YFNA

Re:
tak to si musis rozebrat sam - bud to byl vtip, anebo "mi to dali" jako vtip je to dost podraz sama na sebe, o tom druhem nemluve... pouze jaksi poukazali na to, ze jim chybi vedomosti... jiste, i hlupak se muze snazit udelat vtip, ale okolostojici se nesmeji vtipu, nybrz hlupakovi... coz zase neni takovy problem,protoze hlupak si toho malokdy vsimne...
presto mi tu s vama bylo dneska fajn, i kdyz tomu neveris, hodne jsem se bavila - uz jenom sledovat jak zbesile naskakuji cisilka oznacujici pocet prispevku po me "navsteve" diskuse bylo neco... urcite nejste takova banda nevycvalanych hosanu s nevymachanou hubou, jak by se mohlo jevit, proste jenom chcete mit za kazdou cenu pravdu...
ja kazdou diskusi na toto tema pro sebe uzavru PROHROU, necham se vama klidne ukricet, protoze je to pouze DISKUSE, a tudiz nic moc duleziteho, (i kdyz zabavneho)
v tomto duchu - omluva vsem, co jsem je dneska drzela cely den u pocitace hrou HRRR na YFNU, ale myslim, ze vam to udelalo dobre trochu provetrat testosteron... louci se vase dogmaticka fany  (a samozrejme preje dobrou noc )
0/0
4.3.2004 21:49

Blackshield

Re:
Budeš se divit, ale fakt to bylo docela vtipné  Doufám, že taky nejsi tím, čím se jevíš (radši nebudu vypisovat ). BTW, správný přístup. Já se sice ukřičet nenechám, ale jsem soutěživý typ a pokud jsem v úzkých, tak si občas pomůžu nějakou tou podpásovkou  Jak mi jednou kdosi napsal: pleteš tu příčiny s důsledky, jak se ti to hodí, ale uznávám, že na tebe nemám sémantiku  Mimochodem, není nad odreagování se solidní hádkou, ve které ovšem lítají argumenty, nikoli nadávky... Dobrou noc
0/0
4.3.2004 21:57

Dan 1

Re:
Chladná, rádoby vševědoucí, beze stopy smyslu pro humor.  Chudák tvůj starej... Ještě, že je tady diskusní stránka, kde to nevadí a kde se řeší, kolikrát za den to děláte, jakou máte barvu dlaždic v koupelně a jaká myčka na nádobí je nejlepší. Tak tam odběhni a zůstaň. Kolem půlnoci se sem podívej, protože toto téma stoprocentně zaujme pološíleného bigotního kaťáka Milchamu, s kterým si jistě zanotuješ.
0/0
4.3.2004 21:41

YFNA

Re:
sice jsem uz skoncila, ale presto se ti jeste podekuju... za tu chladnou a vsevedouci beze smyslu pro humor... pridam do sve sbirky urazky-idnes
- a to mi tu pul dne nadavali do zbesile a emocionalni yfny...
0/0
4.3.2004 21:53

Masher

Re: Yf
Takže tentokrát polopaticky tobě psali to kvůli tomu, že - menstruace - škoda každého neoplodněného vajíčka, tudíž života
masturbace - jeje, to je zmařených životů.
Hňápeš drahá YF
0/0
4.3.2004 22:08

m-p-k-

Re:
A co teprve umělé oplodnění, kdy je třeba z pěti živých embryí implantováno jen jedno.
0/0
4.3.2004 16:42

dan11

Re:
To je myslím eticky další problematická záležitost. ...... Ale narozdíl od potratů v trochu jiné, přijatelnějsí rovině - implantují se 1 - 3 embrya a většinou se uchytí 0 až 1 (někdy i 3 :-)
0/0
4.3.2004 17:18

YFNA

preju
vsem borcum za prava provest potrat na svem diteti hezky vecer. bylo tu s vama hezky, ale prace vola.
0/0
4.3.2004 16:24

Masher

yfna
No a za chvilku budeme za názory upalovat.
Když se oháníš životem, tak používání antikoncepce je vlastně taky bránění životu
0/0
4.3.2004 16:21

YFNA

Re:
to ze bys radsi upaloval, to me vubec neprekvapuje a dobre to zapada do tveho psychologickeho profilu
zabraneni zivotu neznamena vrazdu existujiciho zivota. ten rozdil je markantni a kazdy, kdo pouziva logiku, ho pozna. ovsem takove emocionalne naladene stvoreni jako ty to ma s logikou tezke...
0/0
4.3.2004 16:23

Masher

Re:
no já žasnu. Ty jseš takovej brouk Pytlík. Všechno vím, všechno znám.
0/0
4.3.2004 16:25

YFNA

Re:
narozdil od tebe - ty jsem takovej brouk pytlik... sice nic nevim, ale hodne o tom kecam, pokud mozno s hodne otevrenou klapackou
0/0
4.3.2004 21:27

Blackshield

Re:
Jako nestranný pozorovatel můžu říct, že úroveň jeho argumentů tu tvou převyšuje. A on nenadává, teda aspoň normálním lidem. Tudíž Masher vs. YFNA 1:0
0/0
4.3.2004 21:32

YFNA

Re:
ale JISTE   on nadava jenom YFNE  a to je preci povoleno ... proc? to sice nevime... jo ona si dovoli mit nepopularni nazory... ano 10:0 pro mashera (vis vubec co to je MUSHER )
0/0
4.3.2004 21:38

Blackshield

Re:
Nadávat jsi začala ty, to jen tak na okraj... A nevím, co je musher. jen nechápu, jakou to má spojitost s jeho argumenty.
0/0
4.3.2004 21:44

Masher

yfna
TO je SLATANINA !!!
autorka se ohani diskusi o potratech na idnes...te jsem se take zucastnila, a jaksi jsem tam NENASLA ty prispevky, na ktere poukazuje ONA !!! ony RADIKALNI prispevky, ze POTRAT NIKDY !!!
cely clanek mi pripada (i pro rubriku NAZORY) dost hystericky a nicotnostmi se zabyvajici, demagogicky poukazujici prave na ty jevy, kterych by se potratovy zakon netykal....
preji autorce prijemnou pastvu ...
 
 
Přečti svůj příspěvek. tady máš jasně psané z čeho jsi šárku obvinila. Ona se žádnou diskuzí na iDnes jako ty neoháněla.
 
0/0
4.3.2004 16:19

YFNA

Re:
ale no tak, ta emocionalita, ta emocionalita !!!!
a ty si zase precti TEN CLANEK !!!
0/0
4.3.2004 16:21

Masher

Re:
Proč neodpovíš? nejlepší obrana je útok  že???
0/0
4.3.2004 16:26

vandor

Re:
.... obrana .... útok ....  To hrajete fotbal?
0/0
4.3.2004 16:29

Masher

Re:
žádnej fotbal, ale paní neustále někoho obviňuje ze lži, a přitom sama...
0/0
4.3.2004 16:35

YFNA

Re:
ten chudacek ma porad dojem ze ja lzu... sice nedokaze presne rict  V CEM, ale o tom desne moc presvedcenej. a notuje si se zamindrakovanym ghoremx kteremu jsem kdysi neco provedla (sama uz nevim co - asi jsem mela na neco jiny nazor nez ON)  ale jinak jsou roztomili... takovi fajn kluci...
0/0
4.3.2004 21:29

Helene

poučné
Můj názor je, že článek je napsaný v podstatě dobře a celkem i výstižně i když ne vyčerpávajícím způsobem. Možností, různých pohledů a faktů je více, ale to by bylo spíš na odbornou publikaci a ne na článek. Já s ním v podstatě souhlasím.
0/0
4.3.2004 14:21

YFNA

Re:
ano, opravdu poucne - co je to za lidi, kteri pravo na potrat sveho ditete povazuji za jedno ze svych nejzakladnejsich prav, takze se nestydi za nej bojovat i zpusoby necestnymi (jako napriklad obraceni slova v hube ) ?
0/0
4.3.2004 16:02

Masher

Re:
To řekla ta pravá.
Tady se pokoušíme domluvit, dozvědět se i jiný názor, třeba i opačný než je ten náš, ale ty si byla první kdo tu obracel  a obviňoval. Neber si laskavě nikoho do huby. Jseš normální semetrika. Můžeš se zase vysmívat, litovat se, urážet druhé, ale je to tak. Na hrubý pytel hrubá záplata.
0/0
4.3.2004 16:07

YFNA

Re:
prvni husa se ozvala - ovsem z toho kejhani nejsem moc moudra ...  CO jsi teda za cloveka ?
0/0
4.3.2004 16:12

GhorX

.
Jakákoliv diskuze s YFany je zbytečná, ta dáma nikdy nepochopila význam slova "názor". Vychází z předpokladu, že pokud si to myslí ona, je to správné a logicky nesmí připustit zpochybňování. Proto radím všem - nediskutujte s ní, je to ztráta času.
0/0
4.3.2004 14:02

Blackshield

Re:
Máš tam chybu. Nemůže si myslet, že něco je logické, protože nemá ponětí, co znamená logika. Jinak s tebou nezbývá než souhlasit.
0/0
4.3.2004 14:28





Najdete na iDNES.cz