Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rasismu přibývá, varuje Rada Evropy

Romové jsou terčem rasismu v celé Evropě, na východě i na západě. Ve své zprávě na to upozornila Evropská komise proti rasismu a netoleranci. ECRI neuvedla konkrétní země, kde jsou problémy s rasismem. Její předseda Michael Head se však zmínil o Slovensku, Bulharsku a Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jouda-

:-o
Takže podle předposlední věty článku se máme jenom koukat jak cigoši kradou a demolujou, aby náhodou nebyly chudinky diskriminovaný a maximálně se modlit že odtáhnou jinam? Doufám že ta verbež bude hledat azyl v Německu, ať z toho taky některý jejich zastánci něco maj.
0/0
4.3.2004 8:33

Hnidopich

Jakýpak rasismus
Nazývejme to pravým jménem - prostě špatné zkušenosti.
0/0
3.3.2004 22:49

Evilman

Cikáni
Nikde je nemají rádi. Ale oni pořád hledají vinu na nás.
Sakra, mám se snad omlouvat za to, že jsem bílej, inteligentní a schopnej? Mám za to snad platit nějaký fee? J8 po nich nic nechci tak ať oni nechají mě? Proč mi stát bere a cpe jim to? Z jakýho důvodu?
0/0
3.3.2004 19:04

Pilat

Re:
ze stejneho duvodu, kdy bude pltiti stat tobe, az se tva karta obrati a zacnou vladnout opice.
0/0
3.3.2004 19:27

Isbjoerna

Re:
"Nikde je nemají rádi."
 
Odkud to vís? Byl jsi vsude? Ty je nemas rad, ale tvrdit "nikdo", povazuji ze velece jednoduchou strukturu. Navic - nepravdivou.
0/0
3.3.2004 19:42

Dadson

Re:
Tvrzeni ze nikdo bylo asi opravdu prehnane, protoze urcite existuje rada zoufalcu, kteri se jich budou zastavat neustale a nekteri si z toho dokonce udelali vcelku dobrou zivnost. Procenta trestne cinnosti vzhledem k poctu populace jsou vsem jasna, asimilace takrka nemozna z duvodu naprosto odlisneho zivotniho zpusobu a hodnotoveho zebricku, takze co ??? Jinak bych rad doporucil vsem pseudohumanistickym tlachalum, poridit si jednu vychodoslovenskou rodinu na vymenny pobyt, ale alespon na pul roku. Vase komentare a rozvahy musi nutne potesit obyvatele severoceskych mesta a doporucuji je verejne prezentovat treba v Usti, nebo Moste:-)))))
 
0/0
3.3.2004 20:28

Isbjoerna

Re:
Asimilace. Myslis podrobit se vasi spolecnosti? Prevzit vase normy, vase hodnoty, zit jako vy? Z vasi posice je to pochopitelne. Vy nic jineho neznate. Ale jsou vase normy, vase hodnoty ty jedine spravne? Je vas zpusob zivota ten jediny mozny a spravny? Proc?
0/0
3.3.2004 22:16

Blackshield

Re:
JO, správné je krást, chlastat a nechat děti dělat bordel venku. Škola-k ničemu. Práce-"Ses po*ral, ty dilino, přece nepůjdu makat". To je opravdu správný způsob života, pryč s naší civilizací! Jde vidět, že nemáš ani páru o problému. Tak nás tu laskavě nepoučuj, taky ti nikdo nekecá do Turků v Němecu, kde je samozřejmě všichni mají rádi...
0/0
3.3.2004 23:09

miciangora

Re:
já bych viděla určité řešení v tom, že by třeba z Grantů EU se mohly financovat budovy Romy zničené ..ale pracovat by tam směli jen Romové..pěkně ručičkama..za minimální mzdu..jo, kdyby si ovšem při zaměsatnání chtěli zvýšit kvalifikaci a třeba se vyučit řemeslo..to už by brali podstatně víc! Kdyby si třeba chtěli -opět při zaměstnání - dodělat střední školu... pak by měli šanci získat lepší pracovní uplatnění.Opravené domy by se opět přidělily Romům..ale jen těm rodinám, jejichž členové (alespoň jeden) sde na stavbě podíleli.Vkaždém době by byla rodina "domovníků" která by ručila za pořádek v domě...pokud by bylo vše v pořádku, neplatili by nájem....pokud ne, tak by ho samozřejmě platit začít museli - neboť práci, za kterou jsou nulovým nájemným honorování - prostě neodvedli.V každém domě by byla stanovena rodina..nebo několi, žen, které by uklízeli -opět za minimální mzdu..pokud by tam byl binec..nedostaly by nic.To by v tom byl čert, aby si to neohlídaly.Kdo by chtěl, mohl by si v přízemních prostorách domů  otevřít dílničku, krámek..ale nikoli hernu, nebo hospodu.
a hlavně, v každém takovém sídlišti by měla být policejní stanice, která by zaměstnávala Romy jako "pomocníky šerifa!..jejich práce by byla dohlížet na klid a pořádek a také by mohli pracovat s mládeží...no, ale je to sci-fi.
0/0
4.3.2004 8:52

YFNA

Re:
medvedice, nezapominas nahodou, ze NASE normy zivota jsou i TVOJE normy zivota??? es kommt der tag.... a nebude to dlouho trvat, a i ty se budes moci poucit o tom, jak se zije v sousedstvi cikanu... jak je vytecne podporovat jejich mentalitu a platit jim davky, aby te nesli v noci podriznout... az si budes porizovat psa (PSA, ne FENU) aby te ochranil pred neustalymi vloupanimi... dockej casu - jen co se otevrou hranice...
0/0
4.3.2004 9:44

miciangora

Re:
no, podle toho, co takhle čtu, tak nejenže se neotevřou ale ještě pevněji uzavřou, aby přes naše území nemohli dále pronikat utečenci z býv. SSSR, Asie a ASfriky - a last, but not least - naši a slovenští romové...ti zejména!Takže to šacuju na to, že MNˇE - s tím jak vypadám - přes hranice do Zemí EU nikdy nikdo nevpustí, když už jim nebudu připadat přímo jako arabská teroristka..tak jako Romka určitě... a bude to pěkně jak za Hitlera..rodný listy předků tři generace zpět.
0/0
4.3.2004 9:51

YFNA

Re:
ja myslim, ze se budou branit tim, ze musis prokazat, ze mas nekde konto a ze na tom konte mas alespon 5000 euro... tusim se to takhle uz dneska dela kdyz sem chce nekdo ze zahranici jit studovat... JOOOOO, DEMOGRACIJE
0/0
4.3.2004 10:01

miciangora

Re:
vždyť ti to říkám..bude hůř.....zavřou hranice, aby tam myš nepronikla a budou nám pěkně kázat morálku o tom, jak máme být demokratický a snášenliví...holt jsme rasisti a xenofoboeé...no, třeba se polepšíme, až vyvoláme dvě světové války.
0/0
4.3.2004 10:04

Isbjoerna

Re:
Vase normy nejsou moje normy, nebot nase normy davaji moznost dustojneho zivota kazdemu, kdo v zemi zije - bez rozdilu narodnosti.
 
Nebezpeci vloupani hrozi asi v kazde zemi, nemyslim si, ze by kriminalita v Evrope vychazela jen od nejakeho urciteho naroda nebo narodnostni mensiny. Proste v evropskych zemich take nekteri lide kradou, prepadavaji a vrazdi. Tento problem se resi globalne (zakony, policejni aparat a pod.).
0/0
4.3.2004 12:07

Isbjoerna

Re:
"Nikde je nemají rádi."
 
Odkud to vís? Byl jsi vsude? Ty je nemas rad, ale tvrdit "nikdo", povazuji ze velece jednoduchou strukturu. Navic - nepravdivou.
0/0
3.3.2004 19:50

_Sandstorm_

Re:
Přesně tak. Já furt tvrdim, že ty kecy o rasismu jsou vymyšlený.
0/0
3.3.2004 20:26

_Sandstorm_

Jiný úhel pohledu
Jistě si všichni pamatujete tu aféru, kdy na nějakém ochodu za hranicemi s Německem (nebo Rakouskem) byla cedule "Češi nekrást tady".
 
Někdo by toho majitele hned mohl napadnout z rasismu (nevim, možná rasista byl, já ho neznám). A někdo by se třeba zlobil na své "kolegy" Čechy, že dělají národu ostudu.
 
Pokud tedy ve shora uvedeném případu kradl za dobu existence obchodu pouze jeden Čech, pak lze majitele obchodu obvinit, že nás hází do jednoho pytle. Ale pokud mu tam kradli Češi den co den (a ruku na srdce - možné to je), tak se mu nemůžeme divit.
 
Pokud tedy přijmu tezi, že existuje určitá skupina Romů, tak má velmi špatný přístup - místo aby se sami podíleli na odsouzení těch špatných ve svých řadách a snažili se tak očistit svou reputaci, tak se spíše semknou na rasovém principu proti majoritní společnosti.
 
A pak je už jedno, kdo z nich je skutečně dobrý či špatný - když budu držet basu s darebákama, těžko se pak budu moci citít dotčen, když s nimi budu spojován.
0/0
3.3.2004 16:43

mukr

No ale
manifestace~=rabování.
0/0
3.3.2004 16:30

fleret

pro lukinno:
Reportér v pořadu Na vlastní oči(2.3.04) se ptá cigoše"jakou prácii by jste chtěl" odpověď  "já umím všechno, udělám všechno"  otázka "no ale jakou konkrétní práci?" odpověď " no nějakou odbornu" otázka "ale jakou?" odpověď "třeba kopání" - (lukinoo, 03.03.2004 13:54).......nezastavam se zadneho bordelu,at je cerny,bily nebo zeleny.Nicmene je nutno dodat,ze otazka reportera byla velice pitoma.Oni toho asi opravdu vic neumi,vedel to i ten reporter.Videl jsem je kopat,videl jsem je pri praci,kterou by nechtel delat nikdo-pri regulaci potoku a rek.Zpevnovani toku a brehu obrovskymi kameny (v rade mest)- dozor byl ale Rom.Jak rozdelovali honorar nevim,ale prace to byla ukrutna a udelali ji.Udelali ji dobre.Jeste jednou pripominam,ze ji "bili" del. odmitali prijmout s vedomim,oc se jedna.Dnes tuto praci vcetne dlazdeni komunikaci delaji Ukrajinci - zrejme take podradni lide,nekteri s VS diplomem.Pripominam to jen proto,ze - opakuji - reporterovu otazku povazuji za hloupou a z meho pohledu to byla snaha o pomerne primitivni show.....
0/0
3.3.2004 16:24

x-ray-x

Re:
..... což je na nově v "publicistických" pořadech k vidění naprosto pravidelně..
0/0
3.3.2004 16:41

lukinoo

Re:
Ahoj...mě zaujala spíš kombinace ODBORNÁ=KOPÁNÍ
0/0
3.3.2004 16:48

miciangora

Re:
no počkej..ono to zas není jen tak, každá práce KAŽDÁ!!! potřebuje  svoje..určitý grif, zručnost a tak podobně....když to dělá někdo, kdo to nedělal, nebo s tím nemá zkušenosti..pak to většinou nedopadne dobře!
0/0
4.3.2004 8:42

husband

Re:
Hmm, cikáni zase odmítli dělat intelektuální práci a zapojovat se do veřejného života, což za ně musí dělat ti bílí... Problém je v přístupu cikánu ke vzdělání a k pracovnímu trhu všeobecně. Tyto výjimky, které jdou regulovat potok nebo řeku, ty vítám. Ale co ta většina, která si pro sociální dávky jezdí Mercedesy, na které si obyčejný a celý život pracující člověk nevydělá, oblečená chodí ve značkovým prádle a stravuje se v Mc Donaldovi?
0/0
3.3.2004 17:42

Pilat

Re:
v tom pripade nezbyva nez prohlasit, ze jsou chytrejsi nez ty. Tem to pak preju. A ty plat dokud nenajdes jejich bocni prijem, aby jsi je mohl odstavit od podpory. Ostatne jsem si jist, ze mnohem vice bilych vyuziva system stejnym zpusobem jako tato skupina cikanu, jenze ti jsou bezbarvi, bili, cili nasi.
0/0
3.3.2004 19:25

pegaska

Re:
Ten, kdo krade, a posílá děti krást, je chytřejší než já, kdo to nedělám, a z toho důvodu mám míň peněz?
0/0
4.3.2004 9:24

Aiki75

Re:
ahoj Flerete, ja už tu včera nebyl, když se vratil. Jinak s tím nic nenaděláš a krom toho co chceš po Nově
  Jinak do té hospody už nechoď, když tam mají špatné víno, jinak s takovou osadkou se můžeš setkat i jinde.
0/0
3.3.2004 17:50

Aiki75

Re:
nějak jsem se rozjinakovál
0/0
3.3.2004 17:53

Pilat

Re:
zacinas se lepsit chlapce, zacinas chapat zivot
0/0
3.3.2004 19:21

_Sandstorm_

A ještě něco
Když řeknu, že nenávidím cikány a že bych je všechny zavřel, tak to není z mé strany rasimus, ale zdravý názor.
 
Cikán totiž není rasa. Je to označení pro člověka, který, lže, krade, podvádí. Definice se různí (viz např. Ottův Slovník). Podstatné je to, že "cikán" je pojem odvozený od chování a způsobu života. Cikánem tedy může být běloch i černoch. (Schválně si všimněte, že mezi kapsářskými bandami jsou lidé s různými odstíny barvy pleti - od vysloveně bledé až po temnou, s různými tvary lícních kostí či lebky.)
 
To až ti dementní aktivisti přišli s novotvarem "Rom", aby se kritika způsobu života určité skupiny dala prohlásit za projev rasismu.
 
Když tedy řeknu, že nenávidím cikány, znamená to, že nenávidím lidi, co parazitují na slušné společnosti, co páchají kriminalitu, žijí ve špíně, jsou hluční, obtěžují slušné lidi atd. Neříkám tím, že nenávidím opálené lidi s černými vlasy.
 
Tak už vám to, intouši, stačí?
0/0
3.3.2004 14:49

Rommik

Re:
Jim to stačit nikdy nebude,protože to ONI nechtějí takto slyšet.ONI se ještě nevyjádřili k tomu,jak to napravit,aby se cikáni chovali jako občané.Chvála Tobě za ten rozbor slova cikán-zase něco dobrého vím
0/0
3.3.2004 15:05

x-ray-x

Re:
Ok, můžeme tedy používat slovo Rom. To ale nemění na stupiditě tvého příspěvku vůbec nic.
0/0
3.3.2004 15:45

_Sandstorm_

Re:
Jsi velmi hloupý, protože jsi text mého příspěvku vůbec nepochopil.
 
Používej si, co chceš. Mě jsou Romové ukradení, mě vadí cikáni (tento pojem jsem vyložil). Tedy nejsem rasista a tebe to evidentně štve, protože obviňování slušných lidí z rasismu je tvá obsese.
0/0
3.3.2004 15:55

x-ray-x

Re:
Ok, nebudeme se tu hádat o slovech, ne? Článek je o romech, potažmo cikánech. Musím říct, že jsem ještě nikdy nikoho neslyšel o bílém člověkovi říct, že je cikán. Ty asi taky ne. I když Ottův slovník naučný je určitě zajímavý;) Tak nevím, co tu řešíš. Tím jsem myslel tu stupiditu příspěvku.
0/0
3.3.2004 16:04

_Sandstorm_

Re:
Právě v těch slvoech je velký rozdíl a odráží jádro celé problematiky. Tj. zda
 
1) jsme rasisti a vadí nám Romové, a to z důvodu odlišné barvy pleti (tedy že bychom je nenáviděli, i kdyby byli slušní)
nebo
2) jsme normální a vadí nám cikání, a to z důvodu jejich chování. Slušní lidé s jinou barvou pleti nám nevadí.
 
A o tom to celé je. Aktivisté nás obviňují z 1), my tvrdíme 2).
 
Nejlepší řešení je vykašlat se na nějaký socialismus a uplatňovat pravidla vůči všem stejně. Nechceš makat -> žádná sociální podpora -> pácháš zločiny -> půjdeš do basy a tam bude režim, že tě bude bolet každá minuta.
 
A pak budou veškeré tyhle debaty zbytečné.
0/0
3.3.2004 16:14

x-ray-x

Re:
Ad 2) slovo cikány bych nahradil souslovím asociální jedinci či lidé s nepřizůsobivým chováním. Slovo cikán by nemělo být používáno z toho důvodu, že je v naší zemi synonymem pro občana Romské národnosti (nebo já už nevim, jak jim říkat;) nebo, chceš-li, z diplomatických důvodů.
Ad závěr: sociální podpora ještě nemusí znamenat podporu v nezaměstnanosti. Přece jen jsme civilizovaný stát a každý jedinec by měl mít k dispozici určité finanční prostředky na svou obživu. To by pak byly takové bouře, jaké ani Slovensko nezažilo;)
Jinak souhlas.
0/0
3.3.2004 16:39

_Sandstorm_

Re:
To jo, ale sociální podpora musí být dávána pouze tomu, kdo chce, ale nemůže (invalidé, důchodem, oběti trestných činů či povodní apod.) nebo v případě širší hospodářské krize.
 
Pokud někdo "nechce", přestože může, tak bych se na něj vykašlal. A hlad by ho buď donutil začít pracovat anebo páchat zločin. V prvním případě ok, v druhém - za katr.
 
Pokud se výše uvedené bude dodržovat (nikdy se to nepovede úplně na 100%, ale aspoň max. snaha) , pak budu platit klidně 50% daně a budu rád, jak někomu pomáhám. Takhle ale každou korunu na daních považuju jako hozenou do kanálu
0/0
3.3.2004 16:50

šplouch

Re:
A kolik "Romů" se hlásí k romské národnosti ? Proč bychom měli někoho nazývat pojmem, se kterým se neztotožňuje ? Je to stejné české slovo jako třeba Němci nebo Albánci, i když tyto národy se sami nazývají výrazně jinak. Navíc řada "Romů" se označuje za Cikány.
0/0
3.3.2004 17:13

husband

Re:
Proč se tedy Romové nedokáži přizpůsobit, když to zvládají Vietnamci, černoši (chceš-li obyvatelé Afriky) a další cizinci? Je to prostě proto, že cikány tady 40 let komunisti rozmazlovali a oni se naučili nedělat, ale brát sociální dávky. Já bych např. vyplácení sociálních dávek podmínil tím, že budou děti pravidelně posílat do školy. A propós, moje žena pracuje na Úřadu práce, takže o pracovních problémech naši romské komunity toho vím si myslím dost a tvoje pseudo humanistické myšlenky jsou fakt trochu mimo!
0/0
3.3.2004 17:37

pegaska

Re:
U nás známe pojem "bílý cikán".
0/0
4.3.2004 9:26

_Sandstorm_

Re:
Ani vlastně nevím, zda Romové existují nebo zda se jedná o výmysl. A je mi to fuk. Rozlišuju lidi na dobré a špatné (na slušné a cikány), nějaká rasová genealogie je spíš pro aktivisty a parazity, co se na údajném rasismu snaží vytřískat (nejen) politický kapitál.
0/0
3.3.2004 16:06

x-ray-x

Re:
No a kdyby sis moje příspěvky přečetl všechny, tak bys viděl, že říkám úplně to samé. Už tady asi po páté píšu, že to není o rase nebo barvě pleti, ale o lidech. Takže se nakonec shodneme, ne?
0/0
3.3.2004 16:10

_Sandstorm_

Re:
Jde spíš o úhel pohledu. Např. všechny rabující cikány na Slovensku bych nakopal do zadku. A je mi přitom úplně jedno, kolik z nich bylo tmavých a zda mezi nimi nebyl i tzv. "white trash".
 
A to nedorozumění pramení pouze a jenom ze slov. Když totiž někdo řekne, že nenávidí cikány, tak ho všichni obviňují z rasismu. A uznej, že "cikán" je praktičtější (a hlavně původní!) termín než "osoby, které se špatně chovají, bez ohledu na jejich barvu pleti, vyznání či původ".
 
Je to asi totéž, jako kdyby se z ničeho nic objevila etnická skupina Kreténů a halasně řvala, že jsou utiskovaní. Přitom slovo "kretén" je už zažité v jiném smyslu.
0/0
3.3.2004 16:26

šplouch

Re:
Tak se to chápe v Anglii - gypsies - cikáni + tuláci bez rozlišení. Jinak jsou Romové, Cikáni a jiní Indočeši stejné rasy jako my - indoevropské, a tudíž se v tomto ohledu stěží jedná o rasismus,jak kdysi dokonce konstatoval jeden náš soudce, který byl pochopitelně vzápětí ukřičen. Naopak slušnější Cikáni se často nenazývají Romy. Vůbec je podivné, jak rychle se toto označení ujalo, jakoby z na pokyn z jednoho centra (podobný případ je "Česko", jakkoli to může být spisovné a starobylé, nikdo ho před r.1990 nepoužíval a s "Romy" to bylo podobné. Ostatně to znamená člověk a ne označení národa či kmene. Toto etnikum se často vydávalo za někoho jiného - Egypťany (Gypsies), Čechy (Bohemians) a na názvu Roma nikterak nebasírovalo. Název Cikán sice pochází z řeckého označení osob zabývajících se černou magií (hadačství), ale to málokdo ví, i mezi takto označovanými. Je ale pravdou, že je to cosi jako profláklá obchodní značka.
0/0
3.3.2004 15:52

spacebeers

Re:
Ještě bych doplnil, že jako Bohemians jsou v Anglii chápání taky lidé žijící bohémským či vandrovaleckým způsobem života, potažmo cikáni. Takže, že jsi Bohemian (ten na západ od Moravie:-) bych v Anglii moc nevytahoval.
0/0
4.3.2004 8:07

Kanadan

jednota
Zavidim zemim ktere nemaji mensiny,pristehovalce,rasove napeti atd.Takovych statu je dnes malo a v Evrope to snad bude Island a v Asii to bude Japonsko.
0/0
3.3.2004 14:48

Evilman

Re:
Tys nebyl v Japonsku, viď?
0/0
3.3.2004 19:11

_Sandstorm_

Pro x-ray-x
Na tvé argumenty, že je třeba soudit jednotlivé lidi a ne celou rasu, odpovídám:
 
Souhlas. Jestliže cca 5% bílých je odpad, nebudu považovat všechny bílé za odpad. Kvůli celkovým pár procentům žlutých stánkařů nebudu všechny Asiaty považovat za nepřátele autorských práv
 
Ale jestliže se přes 95% cikánů chová tak, jak se chová, jestliže jednociferné procento cikánů (v rámci celé české populace) reprezentuje nikoli malé dvouciferné procento veškeré kriminality, jestliže by se cikáni, kteří využili státní podpory k něčemu jinému než parazitickému způsobu života, dali spočítat na prstech jedné ruky ....
 
BTW občas chodím nakupovat do sámošky, která patří lidem, co vypadají zrovna jako cikáni. Ale jsou slušní, upravení a poctiví. No jasně, že to cikáni nejsou, jsou to Arabové. Takže problém fakt neni v barvě (barevně jsou od cikánů k nerozeznání), ale úplně v něčem jiném...
0/0
3.3.2004 14:37

frantikprvni

Re:
To je právě ono jen je problém v tom že cca 95% cikánů se chová bezohledně ke svému okolí a nikdo s nima nehne protože se policie bojí obvinění z rasismu, tak že dokud nikoho nenapadají a jen dělají bordel třeba o půlnoci tak si jich nikdo nevšímá, když budeš dělat to samé tak tě seberou a minimálně zaplatíš pořádkovou pokutu. Kdyby totiž naše zákony byly stejné bez rozdílu rasy, tak by se cikáni asi opravdu bouřili.
0/0
3.3.2004 14:44

x-ray-x

Re:
A co těch 5% slušnejch cikánů? Ti mají jako dělat co? Doživotně trpět odsudky ostatních, i když jsou slušní, mají práci, žádné soc. dávky neberou, atd? No a zrovna araby bych moc neargumentoval. U těch bych to viděl stejně jako u cikánů. Cca 5% slušnejch (dokud nejsou ve své vlasti), zbytek jsou fakt hodně ostrý týpci. Že znáš jednu samošku je ok, ale na základě toho nemůžeš usuzovat, jací jsou ostatní arabové.
0/0
3.3.2004 15:43

miciangora

Re:
mimochodem, ještě jsem neviděla krámek, nebo hospůdku provozovanou cikány.
0/0
3.3.2004 15:49





Najdete na iDNES.cz