Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vrah učitele už dřív napadl spolužáka

Na půdě si stavěl kolejiště s vláčky. Ve svém pokoji opravoval počítače a hrál hry. Kamarády neměl, nestál o ně. Občas se nebývale rozčilil, v pondělí ve vzteku zavraždil. Pro oba to bylo osudové setkání, které asi nemohlo skončit jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kaniokova

Anketa: Vadí vám vrah Kajínek na reklamních billboardech?
925 ANO 1332 NE Celkem hlasů: 2257 Na bilbordy a do reklam patří: 1. co propaguji jako kvalitu 2. co je hodné následování atd. atd. atd. Proč byl ten kluk tak extrémně vznětlivý? Proč má zafixováno, že nejlepší obrana je útok? Jelikož to tak je už dlouho, není to reakce jen na tohoto kantora. Nenávidí autority! Proč? Tohle si nese z domu!!!!!
0/0
4.3.2004 18:10

Evilman

Re:
A proč by měl autority návidět?
0/0
4.3.2004 18:46

Kaniokova

Re: Evilman
Ze zkušenosti vím, že to bývá vzdorem k domácímu "násilí", který si doma nedovolí. Potlačovaná averze. Snižované sebehodnocení, lhostejnost, absolutní nemožnost dialogu. Rozkazy, dominance, možná násilnické chování k manželce a pocit syna, že nemůže pomoct, že na to nemá. Nevím v tomto případě, ale moc mi to něco připomíná. Moc. Prostě tento vzor jednání tady není jediným úletem, to není jen afekt. To je už dlouho přijatý a potlačovaný vzorec řešení.
0/0
5.3.2004 13:51

pražák_schweiz

Oprava-omluva
- "patril"
- "před 50ti lety"
- "mezi"
0/0
4.3.2004 17:30

pražák_schweiz

Ubozí žáci/studenti-zlí učitelé/profesoři
Učil jsem na Průmyslové škole, pytřil jsem mezi přísné, ale spravedlivé kantory. Po řadě let jsem se se svými žáky sešel - hlásili se ke mně! Já osobně vzpomínám spíše na ty, kteří byli sice přísní, ale lidsky spravedliví. Asi by před 5éti lety jiný vztah meti kantorem a žákem.
Taky mezi potomkem a rodiči!  Nevím, co by se mnou táta udělal, kdyby se dověděl o mé "drzosti" vuči učiteli! "Chyběla" TV, vzory amoků z USA, vraždění a teror, vlastně i za "komunismu pohoda"... V běžném životě, nikoliv v Bartolomějské ulici!
0/0
4.3.2004 17:27

noone51

ucitele hrdinove...?!
moc se mi libi, jak tady spousta lidi vyzdvihuje ucitele, jaci jsou to hrdinove a vlastne i chudacci, ze je ty deti vubec neposlouchaj, ze jen vyrusujou atd. ALE: muzete se nekdy prijit podivat, jak to vypada u nas na hodine Elektroniky. kdyz ucitel vyklada, tak si nikdo nedovoli ani otevrit hubu. je to dany tim, jak vyucujici prednasi. je sice prisnej, ale vse dokaze perfektne na priklade vysvetlit, sem tam prolozi vyklad nejakym forem a nikdo nema potrebu ho rusit. taky proc, ze. je to pohodar, umi mluvit, zvlada cely kolektiv i jednotlive zaky. cela nase trida ho ma v ucte a on ma v ucte nas. dobrym prikladem z historie (i kdyz z jineho prostredi) je napriklad Hitler. Staci si vybavit jakykoliv film, ve kterem je jeho proslov, obsahove sice z dnesniho pohledu za moc nestal, ale protoze byl charismaticky recnik, tak mu to lidi zrali.
takze tvrdit ze ucitele jsou chudaci, protoze je zaci neposlouchaj', je dle me blbost.
0/0
4.3.2004 16:37

VITA11

Re:
Ječná??
0/0
4.3.2004 23:07

Evilman

Zkraty...
Před hodinou jsem málem napadl strážníka Městské policie. Dostal jsem botičku, protože jsem stál na zákazu zastavení. To že značku zakrývalo nákladní auto, nechtěli brát v potaz.
Taky se nemůžou divit, až jednou někoho z nich sejmu, oni mě jen buzerují.
 
0/0
4.3.2004 13:33

Evilman

Re:
Já jsem nechtěl žádný přestupek provést, kdybych věděl, že tam je zákaz zastavení, tak není nic jednoduššího, než zaparkovat jinde. Dokonce jsem zaplatil v parkovacích hodinách, které byly hned vedle.
A strážní si furt mlel svoje. Jen příklad toho, že nesmyslným značením a a priori represivním přístupem naši uniformovaní jenom buzerují. Normální přístup je odlišný.
0/0
4.3.2004 13:40

MAUS-X

Re: Na městské se vykašli!
Je to banda trotlů,alespoň u nás v Plzni. Včera nezaměstnaný lempl,dnes pouty a klacky ověšený policajt,jak z amerického filmu (blbého). Až ti nasadí botičku,zeptej se jich,co je postižitelné. Zda odvézt z místa svůj majetek,nebo ho tam zaparkovat.Tvrď,že jsi ho tam nezaparkoval a když chtějí vědět kdo,tak ať si ho najdou,s tím,že ty jim to neřekneš,protože nejsi jejich konfident a skutečně si ani nemusíš vzpomenout,komu jsi auto půjčil. Předpokládám,že neparkuješ na místech pro invalidy,před používanými vězdy a podobně,to bys byl zase za blba ty!
0/0
4.3.2004 22:34

Brblal

Hmmm...
Takže ten skvělý, úžaný, nejlepší .... učitel ho vlastně psychicky šikanoval. Toho kluka to sice neomlouvá, ale ostatní učitelé by se měli zamyslet na tím, jestli spíše než o nesmylsný statut veřejného činitele by neměli usilovat o lepší pochopení svých žáků. Přísnost a ponižování je totiž něco zcela jiného. Takovéhle případy totiž jsou velice běžné, ale bohužel se o nich začne mluvit až když se stane trgédie.
0/0
4.3.2004 13:07

peta-meda

Re:
A co ponizovani ucitele od zaku????Jak vetsinou vypadaji hodiny na ucnaku pokud uci zenska,tak ji ty kluci vynervujou k nepricetnosti.Jak si chces udrzet autority pred klukama v puberte z kterych vetsina je ,,jednoduchych,,nebot jsou v kolektivu kde se zrovna inteligentni chovani nenosi.
0/0
4.3.2004 13:14

Brblal

Re:
Rozhodně netvrdím, že je to snadné, proto by učitelé  kromě toho co učí a jak to mají učit, měli znát také něco z psychologie a možná by se měli zavést např. pokuty pro rodiče malých grázlíků, např. snížením nebo odevráním přídavků na děti. Rozhodně nedávám vinu zabitému učiteli, ale snad musí být každému jasné, že ponižovat žáka před třídou je pěkná blbost, která místo autority prohloubí nenávist.
0/0
4.3.2004 14:25

peta-meda

???
Je zajimave ze rodice si nikdy nevsimli jaky je jejich syn a ze ma treba dusevni poruchu!!!!Kde zili????....a asi o tom to je!!!
0/0
4.3.2004 10:07

nonick

Co se to děje?
1) Student VŠ přizabije pedagoga bejzbolkou - nic se nestane: byl nepříčetný (sic!)
2) Žák učiliště zabije učitele - nic moc se nestane: není plnoletý, možná byl i on nepříčetný (pokud bude mít dost peněz na právníka)
3) Zpěvačka dívčí kapelky Blacj Milk nafotila porno - nic se nestane, kapelu dál hrají v rádiích, přestože jejich hudba je určena teenagerům, kteří v nich vidí své idoly
4) Pašeráci drog, odsouzení v Thajsku se vrátili málem jako národní hrdinové - zprostředkováno TV, patřičně medializováno, prý se chystají vydat knihu (sic!)
5) Silný stát napadne preventivně slabý stát pod záminkou, jež se ukáže jako vylhaná - nic se nestane: až se to provede příště, lidé už to budou brát téměř jako normu...
6) O zákonech rozhodují lidé, kteří je beztrestně porušují jako první, jdouce tak pochybným příkladem ostatním...
Relativizace "zla" a násilí, plíživá změna přenášející postupně vinu na oběť, pokřivení kdysi jasných kategorií (pravda, lež), atd., atd... zdá se, že se šelma probouzí...
 
0/0
4.3.2004 9:29

vyrek

Re:
Možná ti to bude připadat opravdu divné, ale žádná šelma se neprobouzí. Nebyly nikdy lepší časy , byly stejné časy. Máš jen dnes možnost mít informaci ze všech koutů světa a tu si probrat.
Zprávy , které tě vytočí na nejvyšší míru, se nejlépe prodávají . Proto se taky vyhledávají. :-)))
0/0
4.3.2004 9:45

peta-meda

Re:
presne tak,lide byli zvirata odjakziva ted je to jen videt.A to ze prejimame Americky vzor uceni a pritom slepe prehlizime jaky to ma dopad u nich je na vysost neopatrne!!!
0/0
4.3.2004 10:09

pražák_schweiz

Re: Kde to vězí?
Máte můj souhlas, ale - kde to vězí?
Kam dospěla "spotřební společnost", kde "peníze nejsou nikdy špinavé? Kde "vražda a teror" je běžné thema TV-seriálů, kde amok USA-žák školy je pomalu hrdina, ale kde 8-letý chlapec je vyloučen ze školy za políbení kamarádky na tvář (Branston-Mississipi)? Kde táta a kantor je "blbec" (je mu totiž už přes 50 let) a "darmožrout", který při ztrátě zaměstnání nemá naději? Kde inseráty hledají absolventy VŠ, s víceletou praxí, znalostí více cizích jazyků, ne starších 25 let?  Existuje snad znovu "Gottwaldovské heslo - Mladí vpřed"? NIc proti mladým, ale trochu střídmosti a vztahu k těm, kteří je vychovávali a dali vědomosti, by bylo namístě! Zkuste to, být jednou "kantorem" a stát před 30 studenty, ale buďte přitom "přísní a spravedliví"!!
0/0
4.3.2004 17:45

MAUS-X

Re: Pěkně jsi to shrnul!
Člověče o tom,o čem píšeš , každý ví. Když jsi to ale podtrhl a sečetl,přeběhl mi z toho mráz po zádech!
0/0
4.3.2004 22:39

vyrek

a co systém ?
Vždycky každý z vás ukáže na viníka (někdo má i více prstů, tak to rozdělí na procenta: rodiče - učitel - učeň). Je dobré se podívat na příčiny.
Byli jste někdo někdy např. v Dánsku , jak to např. funguje v mateřské školce ? Když jeden capart jen tak uhodí druhého (na 10dětí jsou 2 učitelé-vychovatelé-psychologové) ?
Přijde vychovatel a udělá si 30 minut na to, aby tomu malému vysvětlil , že to toho druhého opravdu bolí, že je smutný.....,  pak si ještě popovídá s oběma dětma...
Rodiče v tomhle (myslím tržním a to českém) systému jsou obvykle spíše živiteli dětí než jejich vychovateli .
Robert
0/0
4.3.2004 9:25

vyrek

Re:
to je asi jako rozdíl mezi holínkama a hodinkama.
V anketě jsem hlasoval , že mi nevadí Kájínek na billboardu , stejně jako mi nevadil v televizi.
Nejsem snad pokrytec a vím kdo je Kájínek . Ale proto třeba nemusím poslouchat radio Kiss nebo nemusím mít  Kájínkův  plakát doma.  Sázím na tu rozumnou většinu národa, která nefunguje na základě toho, co vidí na billboardech. Do prkýnka.
 
0/0
4.3.2004 9:33

Kaniokova

Přemýšlet
Na bilbordy a do reklamy se dává to, co chci propagovat, po čem chci zvýšit poptávku, nebo co chci oslavit, co má být vzor
0/0
4.3.2004 17:58

Windows Media Frajer

pověz nám vtip synku
Jak kdo s čím zachází, s tím také schází aneb stokrát nic umořilo osla.
0/0
4.3.2004 7:20

Geno

A co pedagogika?
To co se stalo je určitě tragédie  - ALE.... Pokud je vražda důsledkem zkratovitého jednání jedince, který trpěl výbuchy vzteku a dané jednání pedagoga ho zjevně nervovalo, tak proč tak pedagog jednal? Čeho tím chtěl dosáhnout? Pravděpodobně se pokoušel studenta pokořit a nezvládl situaci - neočekával, že by mohlo dojít k násilnému jenání. Podle mého názoru ZDE nenese svůj podíl film ani počítačové hry, ale specifikum osobnosti vraha. Některá složka osobnosti, která byla vyšinutá a čehož si měli všimnout rodiče a učitelé a společně nebo za pomocí specialisty daný stav řešit.
0/0
4.3.2004 0:29

Kaniokova

Ten kluk byl podzemní sopka - ještě dodatek
Hlavně absence sebevědomí, abasolutní nejistota. Každé popíchnutí tito lidé považují za ohrožení svého obrazu pro okolí, čímž maskují nejistotu. Ta rodina by potřebovala pod mikroskop
0/0
4.3.2004 0:24

Kaniokova

Ten kluk byl podzemní sopka
a byl už zvyklý extrémně reagovat. Vždy ve střehu, nenechat se zaskočit, nejlepší obrana je útok. to nebyl jednorázový úlet, to byl už dlouho zrající problém někým vyvolávaný. Potlačovaná agrese. Jelikož se tak nějak, byť ne s tak drsným koncem, projevoval dřív, nebyla to zášť jen k tomuto konkrétnímu kantorovi. Bylo by třeba nahlédnout domů. Tam někde bude počátek. Buď přehnaně moc lásky, ale spíš naopak. Dominantní rodič, nebo až agresívní rodič. Rozkazy / tresty, nic mezi tím. Lhostejnost. Mezi těmito důvody je třeba hledat.
0/0
4.3.2004 0:19

oranzovej

Utan
Ten kluk je vrah a útočil s úmyslem zabít. Ať byl nátlak ze strany kantora jakýkoli, neohrožoval jeho život. Tím to pro mne končí. A jestli někdo považuje toto řešení za pochopitelné, měl by vyhledat odbornou pomoc.
0/0
4.3.2004 0:18

dir

HELP?
Což tomu nešlo zabránit se strany učnů?
0/0
3.3.2004 23:21

Ccecil

Game over
aneb hry, ač si to nechcete připustit - naši mládež pomaloučku polehoučku popostrkují k takovému jednání. Zcela jistě namítnete, že většina lidí hraje, ale nevraždí. Jistě. Ale cosi se v jejich myšlení mění. Drobně, neznatelně a dříve naprostá absurdita zabít protivníka se dostává pouze do roviny nerealizovatelného a špatného činu. Ovšem je-li jedinec citlivější a výbušný, může se bariéra velmi snadno zbourat a náhle je tento čin jednoduchým řešením reálné situace. Tedy, samozřejmě že na tom nemají vinu jen hry, ale mnoho jiných faktorů, jen upozorňuji, že až podivuhodnou pravidelností a zarputilostí jsme nevědomky k podobnému jednání predestinováni. Otázka zní: Kým a proč?
0/0
3.3.2004 21:46

hovnival-

Re:
mylis se, nemuzou za to pocitacovy hry, ale Americani. Je to jednoznacne jejich vina  a meli by byt potrestani. Jinak se stane, ze takoveto ciny se stanou zcela prijatelne pro spolecnost, mozna dokonce i zadouci.
0/0
3.3.2004 22:32

hkpok

Re:
Nemůžete si takhle hloupé provokace nechat pro sebe? Pokud to přece jen bylo míněno vážně, asi byste měl navštívit odborníka
0/0
3.3.2004 22:37

hovnival-

Re:
Nemuzu. A odbornik jsem ja, takze bych musel navstivit sam sebe. Nevim, jak by to bylo mozne. Co kdybych od sebe chtel odejit? Bylo by slozite odejit od sebe a zaroven zustat. Mozna bych musel neustale prichazet a odchazet. To ovsem neni fyzicky mozne. Mozne to je jenom pro ty lidi, kteri nejsou odbornici. Tech je samozrejme vetsina. Mohou prichazet i odchazet. Soubezne.
0/0
3.3.2004 22:48

slv

Re: Odborník na co?
Přicházejte a odcházejte souběžně. Je cvok odborník na hlavu? Těžko. Z těch vašich příspěvků to podle toho taky tak vyplývá.
0/0
3.3.2004 23:33

hovnival-

Re:
Nechapu smysl smysl tveho prispevku. Vyplyva z toho akorat to, ze nechapes smysl soubezneho prichazeni a odchazeni.
0/0
3.3.2004 23:43

slv

Re: Pokud něco nechápu
tak je to tvé uvažování. Nechápu jedince, který se prohlásí za odborníka a nebere v úvahu dostupné údaje o situaci, která zřejmě předcházela útoku toho kluka. Jistě údajná situace. Jestli to nebude tak, že máš i něco společného s učiteli nebo chováním, kdy provokuješ někoho, kdo ti to nemůže vrátit. Potrefená husa se vždycky ozve?
0/0
4.3.2004 0:14

Ccecil

Re:
to je jednoduché řešení. Bohužel evidentně chybné.
0/0
3.3.2004 22:41

franciscan

Re:
Hovnival ty tam asi stravis furu casu na tech hrach ze tak kecas.
0/0
4.3.2004 3:57

Mr_Q

Re: zblbnutí z her ???
Je příliš pohodlné a jednoduché svádět všechno na jednu příčinu - v tomto případě počítačové hry. Určitě není zrovna zdravé od rána do večera střílet počítačové avatary, a určitě to cosi s člověkem dělá, ale násilí a různé formy jeho nápodoby sloužící k odreagování tu byly odjakživa a tohle je jenom další pokračování, nabídnuté rozvojem techniky. No, a myslím, že v tomhle případě byly poč. hry to nejmenší, co v něm - pokud to ovšem fakt byla takováhle trpící duše - vyvolávalo sklony k násilí. P. S. A CO TO VLASTNĚ BYLO ZA HRY? DĚLÁM DO IT (Informační Technologie) a určitě nejenom já vím, že všechny hry NEJSOU jenom o bezduchém zabíjení a spoustě krve. * Tedy ono už vlastně nějakou dobu většina (bezduché zabíjení krapet přestalo bavit, no .... !!).
0/0
3.3.2004 22:46

Ccecil

Re:
ale zásadně reaguješ, aniž bys to dočetl, že?
0/0
3.3.2004 22:58

Mr_Q

Re:
Přečetl jsem si to celé znova a za svým si stojím. Ano, je pravda, že zase tak zásadně nestojíme proti sobě. A taky je samozřejmě možné, že všechny hry, násilí v médiích a záření z mobilních telefonů může být /*něčí záměr směřující k něčemu/*, nic totiž není jisté, ani to že jsme ... Ale něco si člověk myslet musí, a já si tedy za tím nahoře stojím. I kdyby před rokem připlul z pustého ostrova, a když by tu dostával stejný "kapky", udělá to z něj znova poněkud agresivní osobu. Ok? P. S. A kdyby připlul z pustého ostrova, možná by vypadlo pár nynějších faktorů a .... Všichni ale víme celkově vzato houby ...
0/0
3.3.2004 23:15

Ccecil

Re:
Dovolím si trochu nesouhlasit. Já si celkem dobře dovedu ten vliv představit. Už jenom proto, že se projevuje v různých částech světa stejně nebo podobně. Netvrdím nic o teorii spiknutí. Dovedu si dost dobře představit nějakou nehumální inteligenci.... ale to jen na okraj a čistě hypoteticky. Jen poukazuji ne některé neoddiskutovatelné skutečnosti.
Mimochodem, můžeš si zkusit malý pokus. Věnuj někdy celý den něčemu, co je ti vysloveně proti srsti. Ne, že bys to dělal, ale dej si tu práci a čti o tom, pouštěj si kazety, mluv o tom, rozebírej to s někým a nakonec si o tom zahraj nějakou hru. Třeba se z toho otřepeš, ale za nějaký čas zjistíš, že ač jsi vědomě nechtěl, již to nemá ten punc. Hrany se otupily. Bude-li to, a to třeba i v malých dávkách, pokračovat neustále, pomalu ale jistě se to stane přirozeným třebas i negativním standardem tvého jednání. Pro další generaci to už bude norma.
PS něco podobného jsem si z výzkumných důvodů zkusil. Host mne to překvapilo, jaký to mělo efekt. A to jsem věděl, co dělám a s jakým záměrem. Mám z toho husí kůži, protože na nevědomé to má mnohokrát větší vliv.
0/0
3.3.2004 23:36

Evilman

Víte co je zvláštní?
Překvapilo mě, kolik z nás diskutujících dokáže toho kluka pochopit. Když říkám pochopit, tak nemyslím obhájit, dodávám pro některé.
Nemyslíte, že tento fakt je odrazem toho, kolik z nás se setkalo s ponižujícím chováním ze strany některých kantorů? Kolik z nás v dětském věku bylo obětí psychického, ale i fyzického týrání od těch, kteří nás měli vzdělávat a vychovávat?
Znal jsem učitelky a učitele, kteří dovedli žáky tyranizovat a byl jsem na základce svědkem toho, když se spolužačka u tabule počůrala z nervového selhání.
Nedělejte ze všech učitelů anděly, stejně jako v celé společnosti jsou mezi nimi nejrůznější lidské typy.
0/0
3.3.2004 20:53

2Mac7

Re:
Nemyslím, že by zde někdo dělal z učitelů anděly. Ani nemůžou být nežijou v nebi , ale na zemi mezi námi ostatními. I mě překvapilo - nemile - kolik diskutujích chápe, že student zabil, znamená to snad , že tolik jich připouští, že by také mohli zabíjet ? Jen ještě otázku, jak se chovali spolužáci - i Vy - , když se ona dívenka počůrala ?  
0/0
3.3.2004 21:02

hkpok

Re:
Když si dovedete vcítit do krajně vystresovaného jedince, který  v afektu zabije, tak to ještě neznamená, že jste také schopen zabít.
My, co ho chápeme, jsme tuhle krajní emoci zažili, ale byli schopni tu frustraci zkrotit.
Já jsem se vždy snažila šikanovaných zastat, občas i pěstmi, bohužel. Děti umí být obzvlášť kruté.
A jít sám proti učiteli, když nemáte podporu rodičů, je těžké.
0/0
3.3.2004 21:12

vifido

Re:
Omyl!!!!, učitel má vzdělávat, ale né vychovávat, na výchovu má rodiče. Ten má vést potomka zároveň i k úctě k učitelům. Učitel nemá potřebné prostředky k výchově (a nebudu ty prostředky tady nijak rozebírat, sorry).
0/0
8.3.2004 13:30

hovnival-

@@
Kazdy, kdo nekoho zabije, by mel byt take popraven, nebo by mu mely byt urezany ruce a nohy. Pak by se teprve ukazalo, co clovek dokaze. Bez rukou  a nohou!
0/0
3.3.2004 20:41

merrygold

Re: A co ti ostatní vrazi?
A co ti ostatní vrazi, kteří vraždili v koncentrácích za války i po válce, myslím tím esesáky v Německu i estébáky u nás. Těch by bylo bez rukou i nohou tisíce. Tito pánové, případně i dámy dostali tučné odškodnění i důchody a byli z nich velice slušní lidé a nikdo jim to dnes nepřipomíná, nakonec mohl by si to zkusit. Ten učeň je proti nim jenom ubohý smolař a nakonec souhlasím s tím, že k tomu mohl být vyprovokován, každý nemá železné nervy.
0/0
3.3.2004 21:08

hovnival-

Re:
je to hnusnej vrah, stejne jako ti ostatni, o kterych pises. Pokud neumel nebo nemohl ovladat svoje nemoce, mel byt uzavren v nejake lecebne do te doby, nez se to nauci. Nemel byt vubec volne mezi lidmi.
0/0
3.3.2004 21:23

merrygold

Re: ?????
Jak chceš srovnávat jednoho chudáka s těmi, kteří vyvraždili tím nejhorším a nejsurovějším způsobem miliony lidí, a např. jeden a půl milionů dětí jenom v Osvětimi. Ti si klidně chodili po válce mezi lidmi a užívali si spokojeného stáří a možná ještě někteří užívají.
0/0
3.3.2004 21:42





Najdete na iDNES.cz