Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česká televize si chce půjčit peníze

České televizi chybějí peníze. Nemá jistotu, že jí pomohou poslanci a schválí vyšší koncesionářské poplatky. A tak už oslovila několik bank se žádostí o půjčku. Veřejnoprávní televize shání 200 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

navratil03

k zamyšlení
Podle odhadů ČT se s řádnými koncesionáři "veze" 400 000 neplatících domácností, což znamená ztrátu 360 milionů Kč.
0/0
3.3.2004 11:33

navratil03

k zamyšlení
Ať už hospodaří ČT špatně nebo dobře, v Česku se vybírá nejnižší televizní poplatek. Oproti tuzemským 900 Kč ročně v Maďarsku kupříkladu činí po přepočtu 1087, v Chorvatsku 2830, v Německu 6379 a v Rakousku dokonce 7241 Kč (podle HN).
0/0
3.3.2004 11:32

Bastable

popřela je správně
0/0
2.3.2004 15:32

Bastable

ČT půjčku pořela
0/0
2.3.2004 15:32

navratil03

jste Češí buďte hrdí
Dnešní program TV Nova 4:05 hod českých pořadů vesměs soutěží (po odečtení 2:30 Snídaně s Novou, 1:45 Na vlastni oči (2x), 0:45 zprávy), 6:25 hod amerických pořadů, 2:30 hodiny telenovel, 2:18 hod německé produkce, 0:35 britske, 1:35 kanadské, nějaký teleshopping. To má být vzor pro českou televizi. Nedokáži si představit, že by takto vypadala programová skladba třeba v USA, Německu, Francii, Velké Britanii.
0/0
2.3.2004 12:08

habit

Re:
... bohuzel CT toho neposkytuje o moc vic, ovsem jeji spotreba je nekolikanasobna. V podstate je to prubezne tunelovany podnik, kde soucasni a byvali zamestnanci prodavaji firme CT podprumernou praci za mimoradne naprumerne penize. Ale co, vsak to nekdo zaplati...
p.s. vcera jsem se rozhodl, ze pretrpim jeste jeden dil Cernych baronu ... uhodli jste, nepretrpel. A za tohle CT vyhodila skoro 100 melounu? To v Hollywoodu jsou skromejsi...
0/0
2.3.2004 15:55

navratil03

Re:
Get real!! Za méně než 4 milióny dolarů by jsi 11-ti dílný seriál nenatočil (obzvláště s hollywoodskými odboráři).
0/0
2.3.2004 17:14

KADO

Re: Nemuzes pocitat 1$ = 30 KC!
CR = 10 000 000 obyv. USA = 250 000 000 obyv.  
0/0
2.3.2004 20:16

KADO

Re: Kecas american by nikdy za takovou TV nedal ani 1$!
Muzeme jen americanum zavidet co maji TV stanic, poradu a vse zdarma
0/0
2.3.2004 17:11

navratil03

Re:
Jak dlouho jsi byl v Americe? To co chytíš vzduchem na anténu, velký zázrak není, mimo PBS (public television). Ta je částečně podporovaná státem a  z větší části dobrovolnými dary jednotlivců a firem. A víš co, přesto že na ní stát přispívá jen zčásti, je slyšet stejná kritika jako zde na ČT, a taky se jim snaží říkat co a jak by měli dělat.
0/0
2.3.2004 17:22

KADO

Re: Vetsina by zde ten nezazrak zdarma brala!
0/0
2.3.2004 17:38

KADO

Re: Kecas american by nikdy za takovou TV nedal ani 1$!
Muzeme jen americanum zavidet co maji TV stanic, poradu a vse zdarma
0/0
2.3.2004 17:37

navratil03

Re:
Nejsi náhodou modrý pták?
0/0
2.3.2004 17:51

KADO

Re: Samozrejme volim ODS!
 
0/0
2.3.2004 20:13

Jirmat

půjčka?
Je to jen komedie k ovlivnění smýšlení politiků a národa?( jsem na tom tak blbě,že si musím půjčit a když neschválíte vyšší příspěvky tak to nebudu mít z čeho splácet ).Nebo je to finta jak po vstupu do EU legálně ČT prodat zahraničnímu investorovi?
0/0
2.3.2004 10:22

dir

Poplatek za TV - STOP!
Poplatek za to, že vlastním TV přijímač je nesmyl. Není od věci, že tohle vymysleli komunisti a protože jde o to jak získat prachy, tak se to nezruší. Platíme snad za boty, kolo, auto? Pokud firma ČT neprosperuje, tak ať zanikne. Pokud jde o úvěr, tak to je správné řešení s tím, že odpovědnost za splacení má jen ČT. A  je mi jedno, že mají vysoké mzdy, mnoho zprávařů atd. Jen takové opatření přinutí firmu k ekonomickému hospodaření.
0/0
2.3.2004 9:57

navratil03

Re:
Tak to je bomba, přečti si ještě jednou co si tu napsal. Je to dost dobrý guláš. 1.ČT narozdíl od ostatních televizí má počet reklam (tedy i příjmu z něj) omezený. 2.Myslím, že za auto platíš také, formou registrace. 3. V podstatě platíš za každou televizi, za některou přímo kabel, satelit, za některou koncesionářskými poplatky, za některou nepřímo svým časem, když je film o hodinu delší díky vysílaným reklamám(čas jsou peníze), a kvalitou pořadů, které se musí "prodávat" a mít široký záběr=musí to chápat i ti meně bystří. 4.Počet zprávařů je stále malý, když ti musím tohle vysvětlovat já. 
0/0
2.3.2004 10:58

fido7787

Re:
ty ses taky jedlej ...
0/0
2.3.2004 11:40

polarniliska

Re:
My tě nemít....
0/0
2.3.2004 12:36

fido7787

chtel bych videt tu banku,
ktera jim pujci, vzdyt to jsou vyhozeny prachy ...
0/0
2.3.2004 8:44

YFNA

Re:
ovsem jestli je rucitelem stat, je to zlatej dul
0/0
2.3.2004 10:25

ra-s-an

ani se nedivím
Jenom ten aparát,ten zežere peněz.Na pořádný program pak nezbejvaj peníze
0/0
2.3.2004 8:33

navratil03

Re: Pořádnej program?
Zeptej se všech fanoušků fotbalu, kdo má lepší přenosy jestli ČT, NOVA nebo Prima.
0/0
2.3.2004 9:36

polarniliska

Re:
A co to má společného s hospodařením ČT?
0/0
2.3.2004 10:04

navratil03

Re:
že je ČT i při "špatném hospodaření" schopna produkovat lepší programy než ostaní televize.
0/0
2.3.2004 10:45

polarniliska

Re:
Ano, jenomže třeba kvalita sportovní přenosů na ČT je hlavně o kvalitě komentátorů, kteří jsou její veliká deviza, ale tady jde spíš o to, jestli by podobné pořady nešlo dělat s mnohem menšími náklady, protože sportovní redakce ČT disponuje určitě mnohem větším zázemím a prostředky, než komerční televize.  Taková Galaxie Sport vládne určitě jen zlomkem peněz co ČT nebo Nova ale její fotbalové přenosy jsou naprosto vynikající, i když musím uznat, že přenosy kupovat a sám vyrábět je určitě rozdíl. Jenomže výsledný dojem pro diváka dělají hlavně komentátoři a ty mají skvělé.
0/0
2.3.2004 11:46

navratil03

Re:
Je mi líto opět jsi minul cíl. Galaxie je televize úzce specializovaná a placená, z poplatků za kabel případně satelit = v podstatě si platíš vysílání zahraniční televize s česko-slovenským komentářem.
0/0
2.3.2004 11:54

polarniliska

Re:
Ale kabelovku si platím, protože ji chci. Navíc je to soukromý subjekt, který se ve svém zájmu snaží efektivně hospodařit, ale kdo k tomu nutí ČT? Tady nejde ani tak o to, že má ČT skvělé komentátory, protože to je jen a jen o lidech a ty může mít dobré i ta kabelovka, tady jde o to, jak draho ČT sport nebo kterýkoli jiný pořad vyrábí a jestli by to nešlo levněji.
0/0
2.3.2004 12:35

navratil03

Re:
Já jen říkám, že je Galaxie nevyrábí,  jen komentuje, a i to si platíš. Navíc se ČT musí jako veřejněprávná televize věnovat i malým sportům a sportům mládeže, to vše stojí peníze, ale rozhodně to nejsou peníze vyhozené.
0/0
2.3.2004 13:21

polarniliska

Re:
Tys nepochopil, že vůbec nejde o to, že by ČT neměla dělat to co dělá, ale že jde o to, aby při tom neplýtvala penězi a aby její pořady a provoz stály jen tolik, kolik je opravdu nutné. A k té Galaxii - Ano, skutečně si ji platím, ale kdybych nechtěl, tak nemusím, kdežto koncesionářské poplatky jsou pro majitele příjmače povinné, a proto mám zájem na tom, aby ČT fungovala co možná nejefektivněji.
0/0
2.3.2004 13:27

navratil03

Re:
Ale jak to, že všichni vědí, kolik má ten který pořad stát?
0/0
2.3.2004 13:47

Shumway

sice toho chlapa nemám rád
ale asi jedinej, kdo by tam udělal pořádek je Dr Železný.  Dostál je debil, když si myslí, že nějaká televize může fungovat bez reklam
0/0
2.3.2004 8:16

navratil03

Re:
Dvě NOVY? To nemyslíš vážně, to by se už vážně mohlo  projevit na psychice národa.
0/0
2.3.2004 9:34

marijne

Re:
Jako by se neprojevila už ta stávající, pořady ČT se začínají blížit jejím estrádám :(
0/0
2.3.2004 11:10

iuos

souhlas
železný je chytrej chlap, svou práci na nově udělal dobře (až moc ). a podle toho co říkal v tom svym pořadu, tak si moc dobře uvědomovuje, co je smyslem ČT. myslím, že by to ČT prospělo - mít takovýho šéfa. ale největší problém je v tom, že už je jednou ocejchovanej "novákovinou" a tak nemá nárok
0/0
2.3.2004 18:15

xaeris

Jednoduché řešení
Co by udělal každý schopný manažer ztrátové firmy nejdříve?
Nekompromisně by snížil náklady a zbavil se zbytečných lidí a majetku,, tj.
propustil by všechny bývalé kádrováky, milicionáře a STBáky, prodal lukrativní Kavky a našel by  místo za babku na periférii Prahy.Divákům je jedno jestli se bude vysílat z haly v Barranodvě za pár šupů a nebo z Intercontinentalu Kavčí Hory.Stejně k tomu dojde, tak čím dřív, tím líp, pro stát i ČT.
0/0
2.3.2004 7:44

navratil03

Re: raději později
Pokud jsou Kavky tak lukrativní, není třeba spěchat s jejich prodejem. Tím rozhodně nic neztratíš, ba naopak.
0/0
2.3.2004 9:32

xaeris

Re:
Jak později?A kdo ČT zatím bude živit??Občan???A to mu pak ČT jako  ten zisk vrátí, jo???????Milý pane, když teče firmě do bot, a ČT teče pořádně, tak se nemůže ohlížet na to, jestli nemovitosti  stoupnou  v budoucnu v ceně nebo ne, protože potřebuje na chleba už dneska, a ne za pár let.  
0/0
2.3.2004 11:13

navratil03

Re:
1. Bohužel veřejnoprávní televize se numůže chovat jako soukromá firma (dle zákona).  2. Je výsadou a historickou povinností výspělých svobodných národů  pečovat (a tudíž i investovat) o vlastní kulturu. Jestli si pod tím představujete program televize NOVA, tak upřímně doufám, že jste v menšině.
0/0
2.3.2004 12:21

polarniliska

Re:
Možná nemůže být zisková jako soukromá firma, ale co se týká nákladů na provoz a snahy o jejich minimalizaci, tak by se jako soukromá firma chovat měla.
0/0
2.3.2004 12:52

navratil03

Re:
Může, ale ceny rostou a tak i náklady.
0/0
2.3.2004 13:28

xaeris

Re:
Abychom to rozumě uzavřeli.Pokud jde o NOVU, naprosto souhlasím, je to odstrašující příklad blbnutí lidí za účelem co největšího zisku.A pokud jde o ČT, je vhodné začít tak trochu  od začátku.Za bolševika byly Kavčí Hory sídlem prokádrované elity KSČ, která produkovala lživý program ve stylu nacistické propagandy.Po sametové šaškárně se mnozí převlékli a škodí dál.Myslím proto, že už z principu je nutné zrušit bývalé sídlo i z kořeny,Kavky zpeněžit jako cennou nemovitost a přemístit ČT do nových a skromějších poměrů, navíc bez patiny bolševických časů.Jinak se kolotoče zneužívání dotace státních miliard  bývalými elitními soudruhy nikdy nezbavíme. 
0/0
3.3.2004 8:03

Sudajev

IMO
Zrušit ČT jako veřejnoprávní tv a udělat z ní komerční.
0/0
2.3.2004 7:23

rudlanka

Re:
Kam by šli zaměstnanci ČT?
0/0
2.3.2004 7:32

Sudajev

Re:
Tak to vím přesně do .......
0/0
2.3.2004 7:37

navratil03

Re:
Prosím Tě, běž jim příkladem a ukaž jim cestu.
0/0
2.3.2004 9:38

rudlanka

Změna
Možná by stálo za úvahu udělat reorganizaci v ČT. Vzor by mohlo být Slovensko.
0/0
2.3.2004 7:20

R_V

Re:
To, že STV zatraktivnila svůj program (už bylo na čase) ješté neznamená, že se okamžitě zbaví dluhů. To je běh na dlouhou míli...
0/0
2.3.2004 7:35

rudlanka

Re:
Je to spíše maraton,ale vyplatí se to. Zaměstnanci, kteří zůstali v STV si práce váží a odvádějí kvalitu.
0/0
2.3.2004 7:46





Najdete na iDNES.cz