Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA zahájí první proces na Guantánamu

Alí Bahlal z Jemenu ani Ibráhím Kúsí ze Súdánu zřejmě nikdy nezabili žádného Američana. Oba však podle agentury AP vstoupí do historie jako ti, které Američané soudili v prvním válečném tribunálu od druhé světové války.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pinkshadow

ruská armáda
 
O porušování lidských práv a válečných zločinech v Čečensku:
Human Rights Watch (HRW) dokonce zdokumentovala incident, kdy bezpečná úniková cesta byla napadena. Došlo k tomu 29. října 1999, kdy několik ruských letadel provedlo raketový útok na dlouhou kolonu civilistů, kteří se pohybovali po bezpečné únikové cestě poté, co bylo oficiálně oznámeno, že po týdenní pauze bude otevřena hranice s Ingušskem. Počet obětí je odhadován na 50-100, včetně několika pracovníků Červeného kříže, dvou novinářů a mnoha žen a dětí. HRW zjistila, že civilisté byli též popravováni. Shromážili jsme důkazy o čtyřech případech, kdy ruští vojáci popravili velké množství čečenských civilistů. Doposud bylo potvrzeno, že tímto způsobem přišlo o život 130 lidí, přičemž máme zprávy o desítkách dalších případů poprav bez soudu uskutečněných v různých částech Čečenska. K těmto popravám docházelo nejčastěji poté, co nad daným městem či vesnicí získala kontrolu armáda a ministerstvo vnitra nasadilo své zvláštní jednotky, aby provedly tzv. vyčišťovací operaci. Příslušníci těchto jednotek byli často opilí, rabovali a podpalovali domy a zabíjeli místní obyvatele. Příkladem je masakr civilistů v grozenském obvodě Novyje Aldi, při němž bylo 5. února 2000 zastřeleno 60-80 lidí.     
0/0
27.2.2004 13:59

Raswan

Re:
Se jim ani nedivím,amnesty jsou zpolitizovaní...To spíš Human Rights Watch,ti jsou aspoň víceméně nezávislí...
0/0
27.2.2004 13:57

meriss

Re: Člověk v tísni
Nojo, nejlepší by asi byla organizace "Člověk v tísni"-)) Kam se na ní hrabe v politizaci AmnestY
0/0
27.2.2004 14:00

pinkshadow

Re:
...jo, ale na rozdíl od Rusáků je nevraždili ...myslí si to i Kamil ...hmm...          
0/0
27.2.2004 13:58

oranzovej

Utan
Majky, kdybys přiznal status válečného zajatce teroristovi, nepřiznal bys tím současně jeho organizaci status armády, jeho boji .......... ? Nakonec bys mohl mít místo zločinců bojovníky za svobodu.
0/0
27.2.2004 11:50

Majkyho_pupik

Re:
Nevim jak si prisel na ty bojovniky za svobodu. Pokud nekoho zajmu v boji, tak je to valecnej zajatec, mne to pride logicky, tobe ne?
0/0
27.2.2004 12:02

oranzovej

Re: Utan
V Anglii zasahuje proti únoscům jednotka SAS, což je armáda. Dejme tomu, že někoho unesou, při osvobozování rukojmích dojde k boji. Ze tří únosců jsou dva zastřeleni a jeden zajat. Má mít status válečného zajatce???
0/0
27.2.2004 12:47

Majkyho_pupik

Re:
Varianta 1/ma mit status valecneho zajatce a dle Zenevskych konveci, jihz jsou USA /zde GB/ signatarem ma mit pravo na urcity zpusob zachazeni, vcetne moznosti obhajoby 2/Nema mit status valecneho zajatce a je tim padem souzen u civilniho soudu,dle zakonu platnych v zemi v ktere je souzen. Samozrejme s moznosti obhajoby.. V civilizovanych zemich maji i pochybne existence pravo na radny soud, a USA je pry ze vsech zemi ta nejcivilizovanejsi.. Po jidle sem obvykle liny nekolik hodin, takze uz vas dneska nebudu svymi prispevky unavovat, doufam ze mate radost?
0/0
27.2.2004 13:52

oranzovej

Re: Utan
Být či nebý, toť oč tu běží. Měj se.
0/0
27.2.2004 13:58

oranzovej

Re: Utan
... nebýt ....
0/0
27.2.2004 14:03

pinkshadow

ruská armáda
O porušování lidských práv a válečných zločinech v Čečensku:
Human Rights Watch (HRW) dokonce zdokumentovala incident, kdy bezpečná úniková cesta byla napadena. Došlo k tomu 29. října 1999, kdy několik ruských letadel provedlo raketový útok na dlouhou kolonu civilistů, kteří se pohybovali po bezpečné únikové cestě poté, co bylo oficiálně oznámeno, že po týdenní pauze bude otevřena hranice s Ingušskem. Počet obětí je odhadován na 50-100, včetně několika pracovníků Červeného kříže, dvou novinářů a mnoha žen a dětí. HRW zjistila, že civilisté byli též popravováni. Shromážili jsme důkazy o čtyřech případech, kdy ruští vojáci popravili velké množství čečenských civilistů. Doposud bylo potvrzeno, že tímto způsobem přišlo o život 130 lidí, přičemž máme zprávy o desítkách dalších případů poprav bez soudu uskutečněných v různých částech Čečenska. K těmto popravám docházelo nejčastěji poté, co nad daným městem či vesnicí získala kontrolu armáda a ministerstvo vnitra nasadilo své zvláštní jednotky, aby provedly tzv. vyčišťovací operaci. Příslušníci těchto jednotek byli často opilí, rabovali a podpalovali domy a zabíjeli místní obyvatele. Příkladem je masakr civilistů v grozenském obvodě Novyje Aldi, při němž bylo 5. února 2000 zastřeleno 60-80 lidí.     
0/0
27.2.2004 11:18

Majkyho_pupik

Re:
No a Amici zase vybombardovali afganskou vesnici s detma a zenskejma. To se ve valce obcas stava. Ale tahle diskuze je o tom jak se ke svym zajatcum chovaj amici a ti je drzi nelegalne. Pokud mas jiny nazor, zkus pro nej najit dukaz..
0/0
27.2.2004 11:30

pinkshadow

Re:
...chtěl jsi konkrétní důkaz, že se to děje ...hmm... 
0/0
27.2.2004 12:09

Majkyho_pupik

Re:
No po tobe sem chtel spis dukazy, ze jsou zajati Cecenci drzeni bez obvineni, ale dobra..A myslis si, ze si Amici nikoho nepicli jen tak ?.A jak to souvisi s tou diskuzi ne tema "USA zahaji prvni proces na Guantanamu"? No jdu jist, zdar
0/0
27.2.2004 12:46

osvetitel

<><><>
Kluci Svejkovsky ja se vam divim ze vas ty Amici porad tak rozciluji obvzlast kdyz mate svych starosti az nad hlavu s vasima Romskejma pobratimama a jestli si nekdo namlouva ze vas ty takzvane "vyspele"Evropske zeme od nich nejak odlisuji tak jste na hlubokem omylu!To poznate nejlepe az vas budou mit poradne v hrsti potom uz nebudete mit cas  ani naladu plakat nad  tim co kde provadeji Amici!
0/0
27.2.2004 10:20

Sudajev

Re:
Ami prováděj jen samý lotroviny a snaží se ovládnout celý svět, doufám že v Afg, pohoří šmejdi jedni.
0/0
27.2.2004 10:24

osvetitel

Re:
Ja jen doufam ze se ti potom ulevi "Capajeve" i kdyz pochybuju ze potom bude u vas chleba levnejsi!
0/0
27.2.2004 10:30

Sudajev

Re:
Sí piš že se mi uleví. Akorát mi bude líto těch obyč. vojáků.
0/0
27.2.2004 10:40

osvetitel

Re:
Obycejny vojaci jsou na tom vzdycky blbe protoze se snima vse vymete!Ale este blbejc jsou na tom vojaci kteri jsou povinne naverbovani a na rozdil od tech co jsou za to placeny nedostanou nic!
0/0
27.2.2004 10:47

pinkshadow

vrip měsíce od Majkyho_pupik
Pokud byl nekdo zajat v boji, tak mu status valecneho zajatce byt priznan musi, na to jsou mezinarodni umluvy, ktere mimo USA respektuje cely civilizovany svet. Z toho statutu vyplyvaji urcite nalezitosti, jako je pravo na obhajobu.
...Rusáci zajatým čečenským bojovníkům umožní právo na obhajobu jen ve snech člověka s nickem   Majkyho_pupik     
0/0
27.2.2004 9:50

Sudajev

Re:
A co dělá milenka jezevčík?
0/0
27.2.2004 10:05

pinkshadow

informace
...Informace pro neznalé: vězni na Guantanámu byli zajati v boji a nebyl jim přiznán status válečných zajatců ...nebyli zatčeni a netýká se jich vazební lhůta ...Kamil to pochopil hned ...hmm... 
0/0
27.2.2004 8:36

Majkyho_pupik

Re:
Kamil je sice pasak,ale mimo je on. Pokud byl nekdo zajat v boji, tak mu status valecneho zajatce byt priznan musi, na to jsou mezinarodni umluvy, ktere mimo USA respektuje cely civilizovany svet. Z toho statutu vyplyvaji urcite nalezitosti, jako je pravo na obhajobu..Pokud je rezim pana Krovi natolik hloupy aby to respektoval, je videt, ze si z rezimy proti ktreym bojuje muze podat ruku..
0/0
27.2.2004 8:47

Majkyho_pupik

Re:
nerespektoval samozrejme..snidat a psat najednou se nevyplaci:)))
0/0
27.2.2004 8:48

pinkshadow

Re:
...Kamil si myslí, že nemáš pravdu ...ne každý zajatý bojovník musí být válečný zajatec ...například zajatí čečenští bojovníci ruskou armádou ...hmm... 
0/0
27.2.2004 9:31

Majkyho_pupik

Re:
A ty mas nejaky konkretni informace o to ,ze jsou zajati Cecenci drzeni v ruskym zajeti bez obvineni?Pokud je obvini z podpory terorismu ci cehokoliv jineho, tak si je muzou drzet kde chtej a jak dlouho chtej..A neni jediny duvod k tomu aby je Rusaci neobvinili..
0/0
27.2.2004 9:57

osvetitel

Re:
Mam pocit "pupiku ze Rusove ty zajatce hned trhnou mezi dverma a maji to bez problemu  ale doufam ze to Amikum take nenavrhujes:-))?
0/0
27.2.2004 10:24

Majkyho_pupik

Re:
Co to je trhnou mezi dverma?
0/0
27.2.2004 10:29

osvetitel

Re:
To je neco jako tipnout tipec "Capajeve"
0/0
27.2.2004 10:32

Majkyho_pupik

Re:
Capajeve?A mas nejaky konkretni dukaz, ze se to deje? Tady ta diskuze je o tom co delaj amici se svejme veznema a ne rusaci. A co s nima delaj amici je proste protipravni, nebo mas jiny nazor?
0/0
27.2.2004 10:38

osvetitel

Re:
Jasne ze mam!Kdyz uz se o nich verejnost dozvi o tech veznich tak na tom nejsou tak spatrne!O tech Ruskych a jinych se nikdo ani nedozvi kam zmizej!
0/0
27.2.2004 10:42

Majkyho_pupik

Re:
Tak znova, jsou nejaky konkretni jmena ktera zmizela z veznic v jinych zemich /treba Rusku/? A nemuze se to ame stat i v americkych veznicich? A hlavne, o cem tato diskuze je: /neni o tom jestli se tam maj dobre anebo spatne -nechces se za nima vypravit, kdyz si myslis, ze se maj tak dobre../je jejich zadrzeni bez obvineni legalni? Proste neni...
0/0
27.2.2004 10:48

osvetitel

Re:
No abych ti rekl pravdu tak ja nad nima brecet nebudu  to si spis vyberu nekoho kdo si to opravdu zaslouzi abych nad nim brecel a co se tyka tech "konkretnich "jmen tech zmizelich je blahove se domnivat ze je bude nekdo zverejnovat!
0/0
27.2.2004 10:54

Majkyho_pupik

Re:
Taky nad nima brecet nebudu, ale je to naprosto zbytecny a velmi ubohy rozhodnuti Bushovi administrativy a jen to ukazuje na to jakyho ....ma USA momentalne v cele.
0/0
27.2.2004 11:10

osvetitel

Re:
Pokud se nekdo nekdy dostal nekde do "CELA" tak pouze po revoluci nebo mel prachy a konekci a tak to vzdy bylo a bude a stim nikdo nehne!
0/0
27.2.2004 11:19

Majkyho_pupik

Re:
Co to bylo za blabol? 1/Nepsal sem, ze se nekdo dostal do cela, ale ze je v cele.2/ Takze kdyz nekdo stoji v cele vlady /jinymi slovy premier-vcelku uzivany termin/ tak se tam dostal revoluci?:)))
0/0
27.2.2004 11:23

pinkshadow

Re:
...Kamil mi říkal, že jsi kašpárek ...hmm... 
0/0
27.2.2004 11:29

Majkyho_pupik

Re:
Kasparek? a proc?
0/0
27.2.2004 11:32

osvetitel

Re:
Blabol je bohuzel pravdivy pupiku a az nabydes nejake zkusenosti tak na to take prijdes!Tim  po revoluci bylo mineno hlavne ty "komunisticke "vudce  a zbytek se dostane do cela statu vetsinou proto ze maji bud prachy a nebo znamosti a nebo ze umeji ty prachy vydelat tim ze si zajisti podporu tech kteri je maji!
0/0
27.2.2004 11:32

Majkyho_pupik

Re:
No opravdu sem necekal, ze se budes hadat o vete, ktera konci: ..kterho maji USA momentalne v cele!!!Ale kdyz te to bavi Nepotrebuju ziskavat zkusenosti abych vedel, ze tato fraze se naprosto bezne pouziva a to o vsech statnicich ve vsech rezimech..Jeste nejake slovickareni? anebo zase zpatky k tematu..
0/0
27.2.2004 11:42

osvetitel

Re:
Jo spatky k tematu pupiku co vlastne po Amikach chces?Aby si nasipali kvuli Bushovi popel na hlavu obvzlast kdyz ma kazdy Amik dulezitejsi problemy nezli co se deje na Guantanamu?Politika byla a vzdy bude vsude nemoralni kseft a ti co se tvari mravne  kdyz se jim povoli tak jsou vetsinou pak jeste horsi nezli ti co je kritizuji tak ze me politika tak nevzrusuje amigo!
0/0
27.2.2004 11:52

Majkyho_pupik

Re:
S tim, ze politika je nemoralni kseft plne souhlasim, kdyby to nebyla pravda, tahle valka by se nikdy neuskutecnila. Jediny co chci aby ty co drzi na Guantanamu obvinili z podpory terorismu a dali jim moznost obhajoby, tot vse.. Neustale o sobe tvrdi jak jsou nejdemokratictejsi a buh vi jakou jeste zemi sveta, tak at se podle toho chovaj, pokud to tak neudelaj, chovaj se stejne jako ta verbez co momentalne obyva tuto zakladnu..
0/0
27.2.2004 12:00

osvetitel

Re:
Nazyvat tu valku ciste jenom kseftem je naivni nebot slo o plno veci dohromady a co se tyka tech co tak zarputile drzi tak asi k tomu maji sve duvody jinak by to tezko delali protoze jinak nevidim zadny prospech spis z nich asi chteji neco duleziteho vypacit  ale jak jsem rekl ja jim advokata delat nebudu!
0/0
27.2.2004 12:10

Majkyho_pupik

Re:
Tato valka byla a je kseftem. Pacit z nich muzou co chtej, i kdyz budou obvineni, takze sme zase na zacatku..Jdu jist, zdar
0/0
27.2.2004 12:27

osvetitel

Re:
Mno tak hlavne ze je ti vse jasne to jsem rad!Svejkovi bylo take vse jasne ale presto ti preju dobrou chut a take mizim cau!
0/0
27.2.2004 12:32

pinkshadow

?
...Kamil si myslí, že lidé, kteří nenávidí a současně závidí USA, se již nacházejí v pokročilém stadiu kreténismu ...tito lidé se 9. dubna 2003 psychicky zhroutili a byli dlouhou dobu v péči lékařů ...v současné době vkládají na server iDNES jednoduché příspěvky zaměřené proti všemu americkému ...hmm...
0/0
27.2.2004 7:15

Sudajev

Lytome
Uúú Lytome co nám řekneš pozitivního?
0/0
26.2.2004 22:43

Sudajev

!
Flerete ty jedna hlásná proamitroubo.
0/0
26.2.2004 22:15

hovnival-

@@
Komunismus je jedina nadeje lidstva!
0/0
26.2.2004 19:46





Najdete na iDNES.cz