Diskuze

O školní facce rozhodne až krajský soud

Případ učitele z Plané, který předloni při hodině zranil žáka, pokračuje. Ondřej Kánský se ohnal po sedmákovi a při tom mu protrhl ušní bubínek. Tachovský soud nyní rozhodl, že kantor nespáchal trestný čin. Státní zástupce se však odvolal a kauza se přesune na krajský soud.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

cvrlo

18. 3. 2004 14:22
Vec nazoru.
Na  jedne strane musi byt primerena reakce ucitela a taky reakce rodice. Pokud dite dela prasarny ve skole tak doma by mel byt za to patricne potrestan a ne chranen rodici. Velikou zasluhu maji prave rodice, ktery pro nedostatek casu se venovat detem ani nevi co jim to doma vyrasta a pak se velice divi kdyz ji nekdo takoveho rekne. Treba se venovat detem a vychovavat je - pocinaje doma a pak ve skole !!!! 
0 0
možnosti

terezaxxx

18. 3. 2004 12:50
Facka
Fajn, takže když půjdu a dám svému bývalému facku až upadne, praští se do hlavy a zabije se, tak se vlastně nic nestalo, protože facka není trestný čin. To se mi líbí!
0 0
možnosti

Fluffy

18. 3. 2004 14:07
Re:
Tak tohle stoji za uvahu. Radku mas se na co tesit  
0 0
možnosti

saldo

18. 3. 2004 10:47
Názor
Vážení, uvědomte si, že škola má především učit a teprve ve druhé řadě vychovávat, protože primárně se má dítěti výchovy dostat v rodině. Škola pak už jen dolaďuje a poskytne to, na co třeba rodiče (na různém stupni vzdělání, inteligence a morální úrovně) nemají. Dítě od 6 do 12 roků ještě nemusí mít dobrý etický a rozumový základ, aby pochopilo, co je ve škole jeho povinností, co může a co nesmí dovolit. A v takovém případě je to jako u pejska, čumáček do hovínka (obrazně) místo pracného a neúčinného vysvětlování. Tedy přiměřený fyzický trest bezprostředně po přečinu, úměrný věku a zdravotnímu stavu dítěte. Později, kdy už je vyspělejší se jistě najdou jiné, nefyzické formy potrestání. To ovšem za předpokladu, že autorita učitele bude podepřena i postojem nadřízeného, případně nadřízených orgánů. A v tom je háček. Kromě toho na druhém stupni už s žáky cloumá puberta a bohužel i alkohol a jiné drogy, o všudypřítomném násilí ve společnosti a médiích ani nemluvě. Tady už většinou domluva nic nespraví. Takže kantor aby měl strach nejen z gaunera a hulváta žáka, ale i z jeho rodičů (často stejné kategorie) a nepřízně nadřízených složek. Přitom kantořina je pěkný nápor na psychiku i fyzické zdraví. Kdo to nezkusil, neuvěří. Není se tedy co divit, že někdy někdo trochu ujede a hned je oheň na střeše. Je pravda, že dítě má požívat patřičné ochrany ze zákona, ale jak platí obecně, nic se nemá přehánět. Já například jsem hned na první rodičovské schůzce kantorce sdělil, aby v případě potřeby nešetřila ruku. Jen se smutně pousmála a pravila, že to v žádném případě nesmí. Naštěstí to nebylo zapotřebí (a ani relevantní), ale souhlas jsem k tomu dal a vyjádřil tak učitelce aspoň morální podporu. Inu je to teď ve školách často jako na divokém západě, jenže tam se lidé měli možnost bránit.
0 0
možnosti

Jirmat

18. 3. 2004 11:24
Re: bohužel,
ale na hulvácké a arogantní chování nemá vliv inteligence rodičů.V dnešní době je to spíš naopak.Znám pár nedotknutelných hulvátů od vysoce postavených rodičů.S výší postavení rodičů bohužel roste i výše arogance a nedotknutelnosti jejich dětí.
0 0
možnosti

Mirek Bushín

17. 3. 2004 21:56
to jsou věci
Na jedné z brněnských škol oslovuje chlapec z páté třídy učitelku zásadně " TY KRÁVO "  ( článek tištěné MF DNES 17.3. str. A/6 ) A třída se tím jenom baví.
" když jsme to nahlásili rodičům toho kluka, řekli, že doma sprostě nemluví, takže si za to učitelka může asi sama "   - říká učitel Karel Novotný ...
No, musím tedy přiznat, že kdyby to byl můj synek, tak bych z něj za takovou prasárnu musel nadělat sekanou ( obrazně ).
0 0
možnosti

Travasi

17. 3. 2004 21:22
vůbec nechápu, kde se ve
vás bere drzost mlít o dítěti, že bylo nevychované a hajzl a chudák učitel málem přišel  o život. Kdo z vás zná aktéry osobně nebo u incidentu byl?
Když byl můj syn v první třídě ve "Veselé škole", hodila po něm učitelka svazek více než 15 klíčů a trefila ho do oka.  Ani se neomluvila, udělala to podle vlastního vyjádření , protože jí ujely nervy, děti při přestávce totiž "byly hlučné ". Tak prostě popadla obrovský svazek klíčů a mrskla ho vší silou mezi šestileté děti. Byla to mladá sotva dostudovaná učitelka a hrozně se divila, co mi vadí. Syn měl delší dobu potíže se zrakem a dodnes není zcela zdráv.
Názory, které zde zazněly jsou buď od lidí, kteří neumí své děti vychovat nebo od  starých nerudných dědků, co už jen vzpomínají na staré krásné časy, kdy je opilý fotr řezal potěhem.
0 0
možnosti

Thyronx

17. 3. 2004 20:52
Preji mu aby to dobre nedopadlo.
Telesne tresty patri do rozvojovych zemi jako je Dalny Vychod.Ten kluk ma pamatku na cely zivot.Bude hluchy na jedno ucho diky surovci (s vytecnym posudkem od nadrizenych!!) Taky chlap nema co ucit a vychovavat. V USA by samozrejme musel zaplatit plnou nahradu za leceni + bolestne a to by bylo velmi citelne pro jeho penezenku. V Cechach kde deti znamenaji mene nez smeti u silnice je vsak skutecnost jina. Cast deti prejedou auty na prechodech pro chodce a to i v blizkosti skol,cast jich pokousou volne pobihajici psi (stejnejako v Indii a jinych rozvojovych zemich) psi a jejich majitele maji vetsi prava nez deti.A perverti kteri je zneuziji odchazi od soudu se smesnymi rozsudky. Vase vlada,zakonodarci i justice Vase deti nenavidi. Pristup ucitelu k studentum je v CR otresny.Je naprosto nutne aby aspon od SS vyse se platilo skolne a ucitele museli za penize zaku odvadet ODPOVIDAJICI praci.Ucitele maji byt hodnoceni podle svych vysledku a podle toho jak zaci prospivaji!!! Zaci kteri jsou nezvladnutelni maji dostavat tresty v podobe vylouceni ze skoly na dobu od 3 do 30 dnu,ve vaznych pripadech i vic.Jestli dozenou latku je pak jen jejich osobni vec.V nejhorsim pripade si zopakuji tridu dalsi skolni rok. Na vylouceni ze skoly nemaji mit absolutne vliv jejich rodice. Zakonodarci se ovsem zabyvaji pitomostmi a vyrabeji radeji v jejich opilosti zmetkove zakony - nepouzitelne pro Policii.Cechy jsou otresny absolutne nepravni stat. Nekdy si pripadam ze jsem o dovolene prijel do stredoveku. Mysleni lidi je stale v totalu a skolstvi a zdravotnictvi definitivne.
0 0
možnosti

juton

17. 3. 2004 21:01
Re: Jistě.
Zato detektory kovu,  videokamery a ozbrojená ochrana ve školách mají nesmírně pozitivní vliv na mladé lidi, jež tak pilně studují v bezproblémových školách USA. Vole. A navíc, protržený ušní bubínek není památka na celý život.
0 0
možnosti

Simon123

17. 3. 2004 20:03
Vse s mirou
Potrestani ditete je pouze posila Slova ktere vyslovila dana autorita, ktera nema zodpovednost jak se nam snazi stat nakukat pred statem, ale pred "Stvoritelem, protoze dane rodice jsou ve sve podstate take stvoritele". Diteti nejdrive vysvetlim, co je spatne a pote uderim jako potvrzeni tohoto Slova. Samotny uder nic neresi, ale v nekterych situacich, kdyz je to spojeno se Slovem autority, uder pomaha, jak se rika, aby diteti to slo pod kuzi. Ale tento druh vychovy je potreba zacit jiz ve stadiu batolete. Dite musi pochopit, ze neuposlechnuti Slova autority, je vzdy spojeno s trestem.  Co se tyce ucitelu a ucitelek. Nejsem  zastance toho, ze ucitele jsou svati, mezi nemi jsou take pekne svine. Nic mene pokud zak neuposlechne pokyny ucitele jako starsiho cloveka. Maji nasledovat sankce. Dnes muze vyloucit ze skoly reditel skoly. Dle meho by meli mit tuto pravomoc ucitele. Vratit neposlusne zaky-zmetky rodicum.  A financne postihovat tyto pripady at rodice sehnaji jinou skolu. Pokud je vyhodi z dalsi skoly. At najdou jinou. Nebo potom, at jde na soukromou, ale budou to platit oni. Pokud nebude ve skole. Pokuta az kriminal. Plotit deti umi kazdy, vychovat vyzaduje cas.
 
0 0
možnosti

synacek

17. 3. 2004 17:01
Gauner
Je mi z toho, co čtu ,špatně. Nakonec vše odnese chudák učitel, protože si nenechal líbit nadávání. Lépe podle našich slavných soudů se měl nechat zabít tak, jako před nedávnem kantor ve Svitavách. Je mrtev a nic se neděje. Takový bordel jako je v tomhle státě, to se opravdu nevidí. Horší než na Divokém Západě. Tam už si pořádek udělali. Tady se za chvíli budeme bát vylézt na ulici. A   hajzlové budou demokraticky chráněni. Jen aby se milánkům, mazánkům nic nestalo, učitele toho      nikdo litovat nebu. Sám dětem doporučuji, aby se učili , aby z nich něco bylo a pak rychle odsud pryč.Máma s tátou místo toho, aby kluka doma zlinkovali, že by si nesedl, tak usilují o potrestání toho, na kom se jejich mazánek provinil.
 
0 0
možnosti

Thyronx

17. 3. 2004 21:00
Re: Blbe synacku:
Preji ti aby prave tvuj synek byl vlivem jednoho hovada mrzakem do smrti. Deti ac 11-15 leti jsou porad jen myslenim deti.Kdo je chce mit zodpovedne jako dospele,vyzaduje neco co neni mozne.Deti maji svuj svet a dospeli svuj. Kazen ve tride se ma zjednat autoritou a byt prikladem. Ucitel ma mit po ruce jine zbrane na udrzeni poradku nez facky a ublizeni na zdravi.Na "divokem zapade" se fyzicky netresta uz desitky let.(I bez Makarenka). Pokud se jedna o nasili na skolach - byva vyvolano prave agresivnimi uciteli,zesmesnovani studentu ucitely,a nicnedelanim proti sikane na ceskych skolach.Policie nema v rukoou zakony a ucitele uci tak jak ucili pred 50ti lety.Nic se od dob stredoveku v Cechach ve skolstvi nezmenilo.
0 0
možnosti

Isbjoerna

7. 2. 2004 20:59
Obraz vasi kultury mezilidskych vztahu.
Zarazi me, kolik lidi tu pritakava, ba i nabada k nasili na detech.
 
Bylo nas sedm deti, ale nikdo z nas nedostal od rodicu ani male klepnuti. U nas doma jsme spolu mluvili. Deti vysvetlily, proc udelaly to a to, rodice jim pomohli s resenim vetsich problemu. U nas doma se nenadavalo, deti respektovaly sve rodice, protoze rodice hovorili v patricne ucte i s detmi! Kazdy z nas - at uz petileta nebo sedmnactilety - byl doma osobnosti, kterou ostatni clenove rodiny respektovali.
 
Hrozi me predstava, ze nekdo z vas, kteri doporucujete bit deti, "vychovava" dite. Kdo neumi kontrolovat sve agresivni pudy, nemel by byt v kontaktu s detmi. Násilí vyvolává zase jen násilí.
0 0
možnosti

juton

8. 2. 2004 0:02
Re: Naprosto souhlasím,
snad bych jen dodal, že v tomto konkrétním případě se asi fakt jednalo o nešťastnou náhodu. Ale znám to jen z novin.
0 0
možnosti

Montaigne

7. 2. 2004 12:22
Učitelská práce by měla
být víc respektována a ochota učitele občas dát někomu pár facek oceněna, protože to je ku prospěchu všech zúčastněných stran, tj.  žáků, rodičů, školy i celé společnosti. Vím , o čem mluvím, mám dva syny a otce bývalého kantora ...
0 0
možnosti

Termíny

Finance

Vláda

Témata

Válka na Ukrajině

Olympijské hry

Nepřehlédněte