Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha chce zavést mýtné

Sáhnout hlouběji do peněženky budou muset řidiči v hlavním městě. Je totiž téměř jisté, že magistrát bude chtít vybírat od řidičů za několik let peníze za vjezd od centra nebo za cestu po nově budovaném úseku městského okruhu mezi Malovankou a Pelc Tyrolkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

delbor

Oč jde
Jde o mýtné, nebo o mylné. Připomínám, že to chtějí zavést sociální demokrati.
0/0
7.2.2004 18:25

Hufo

milí pražáci
přestantě furt nadávat na venkovany, myslíte si, že nás baví jezdit přes prahu? nebaví. jestli chcete nadávat, tak začnětě u toho deb.la, co nechal postavit skorodálnici přes václavák. nebo když chci jet na plzeň, tak musím přes bílou horu nebo si zajet minimálně 20 kiláků přes jižní spojku a baraňďák (mimo jiné, další ukázka "inteligence")
0/0
5.2.2004 12:57

karoten

Re: Tak pozor!
To byla pracující inteligence, co zbudovala dílo socializmu, Stavbou mládeže ho nazvala a budovatelskou pýchou se dmula. Jinak opravdovej Most Inteligence stojí o kus dál proti proudu, jezděj po něm nákladní vlaky po jediný koleji..vešla by se i silnice. Jenže ten skutečná inteligence akorát stavěla v pruhovanejch hadrech, Pracující inteligence projektovala :o)
0/0
5.2.2004 14:23

Al Ladin

A není to náhodou důsledek pragocentrismu?
Říkávalo se "všechny cesty vedou do Říma". Podívejte se ale na mapu naší republiky. Hned vás napadne, že všechny cesty vedou do Prahy. Když chcete z jednoho konce republiky na druhý, musíte přes Prahu. Kolik úřadů a institucí sídlí v Praze. Často jsem v podnikatelských kruzích zaslechl větu: "když nejsi v Praze, nejsi nikde". Kolikrát člověk MUSÍ do Prahy? Vše mimo Prahu je "vesnice". Ale je tomu tak proto, že všichni co chtějí něco znamenat musejí do Prahy. No a důsledek je ten, že Praha je ucpaná. Nikoho nezajímá, kam schovat auta, budování prakhausů a podzemních garáží nikoho netrápí. Přitom uklizení stojících aut ze silně zatížených komunikací by značně ulehčilo dopravě. Praha dodnes nemá vyřešený komunikační systém - kdo za to může? Zřejmě občan, a ten si bude muset připlatit. Bude platit za dopravní systém, který má ulehčit dopravě. Bude platit za vjezd do centra, vždyť to s úspěchem zavedli v Londýně.J enže pražští radní jaksi pozapoměli, že když se chce někdo dostat z jednoho konce Londýna na druhý, že přes to centrum nemusí. A ještě jednu věc by si měli uvědomit. Ve srovnání s Londýnem je i ta Praha pouhou vesnicí.
0/0
4.2.2004 9:09

Eiffelxxx

Re:
To je fakt - zkus třeba jet z říčan na letiště - praze se nevyhneš...   Ale kdyby byl ten obchvat, který neprošel u ekoteroristů, tak by to bylo dost v pohodě...
0/0
4.2.2004 11:55

Al Ladin

Re:
Zrovna s letištěm mám to štěstí, že bydlím v Plzni a z domova jsem na letišti dřív než lecjaký pražák. Kamkoliv na východ a sever od Prahy ale musím přes Prahu. Jinudy cesta buď nevede, anebo je ještě katastrofičtější.
0/0
4.2.2004 13:35

Eiffelxxx

Re:
Ono by ses ani nedostal pořádně přes řeku - to znamená, že to je i špatně naprojektovaný...
0/0
4.2.2004 13:43

Grossak

Re:
Dopravě by ulehčilo především vymístění aut z centra, což je právě záměrem opatření. Parkovací domy stavět hlavně mimo centrum, protože uvnitř by nemělo být více parkovacích míst, než komunikace unesou. A samozřejmě dopravní řešení pro preferenci MHD a zkvalitnění meziměstské kolejové dopravy, aby existovala rozumná alternativa pro cestování přes Prahu k autu.
0/0
13.2.2004 9:45

gambac

Konecne!!- Je jasny, ze se musi platit za vjezd do centra!
Musi se omezit auta v centru a tohle je spravna cesta.
At je to co nejdrive!!!
0/0
4.2.2004 8:45

Tomm1

Re:
Ja jsem taky pro, ale s nekolika podminkami. Predevsim by nemeli myto platit ti, kteri ve zpoplatnene oblasti bydli. A je nutne dokoncit pred zpoplatnenim oba okruhy, jak Mestsky, tak Prazsky, a nechat je bez myta, aby plnily ucel, pro ktery jsou projektovane, tedy pro odvedeni dopravy z ostatnich casti mesta. Pokud se nekdo pokusi zpoplatnit cast Mestskeho okruhu (jak uvadi pan Paroubek treba mezi Pelc-Tyrolkou a Strahovskym tunelem), nebudou ridici takovy usek vyuzivat v jeho mozne kapacite, a problemy zustanou tam, kde jsou ted, pripadne se natahnou i tam, kde ted jeste nejsou. Ale principielne jsem pro. Taky doufam, ze myto nebude zavedeno jako zaplata derave kasy, ale jako zdroj financi na podporu, dotace a rozvoj MHD, pripadne parku, lesu, cyklostezek, ... .
0/0
4.2.2004 9:46

Gazela_

Re: Tomm1
Naprosto souhlasím. Pokud jsou vůbec masivní městské komunikace typu Okruh něčím ospravedlnitelné, tak jedině tím, aby ulehčily od aut obytným oblastem. Lidé proto musí být maximálně motivováni, aby používali právě je a nejezdili jinudy! Zavádět mýtné v centru je v pořádku, zavádět ho na okruzích je absurdní.
0/0
4.2.2004 10:40

trakan

to je asi legrace, ne?
pevne doufam,ze Ti "chytry" politici tady daj zaplatit to mytny pouze venkovskejm balikum a ne tem co tady bydlej (tem co jsou Vltavou krteny by mohli naopak neco vracet...hahahaha), jinak si uz opravdu myslim, ze si snad delaji pr**l. At platej venkovani a turisti a ne mistni...........
0/0
4.2.2004 1:39

bubak_cz

Re:
... na této myšlence opravdu něco je. Nevím proč by obyvatel Prahy měl platit za to, že použije komunikace, které jsou ulicemi města jehož je obyvatelem a jako takový je jedním z těch, za které město Praha dostává podíl příjmů do městské pokladny. Už to, že platíme za parkování "pokud nemáme kartičku rezidenta, ale i zde je poplatek ..." je více méně absurdní. Turisté ať jsou odkudkoli by platit měli! Pražané by od takovéto povinnosti měli být osvobozeni. To je i můj názor.
0/0
4.2.2004 11:28

Tomm1

Re:
Ja jsem taky prazak, a nevidim problem v tom, abych zaplatil za vjezd do centra Prahy, kam se muzu v pohode dostat MHD (jezdim dnes v drtive vetsine autem, ne MHD). Nebydlim v centru. Platit by nemeli nic v miste bydlici, a to ani za parkovani. Nemohou preci za to, ze bydli zrovna v centru. Platit by mel ten, kdo z nejakeho duvodu chce jet autem do oblasti, kde je dopravni problem se zacpami. Platba by tak mela byt jakousi satisfakci v miste bydlicim za zhorseni jejich podminek pro zivot. To je zase muj nazor. Ale nesouhlasim se zavedenim myta jako zaplaty derave kasy. Vybrane penize pouzit vyhradne na rozvoj MHD, parku, zelene, cyklostezek, cistoty, ... .
0/0
4.2.2004 12:15

paviocko

Re:
Něco na tom je. Asi by měl být vjezd na Staré město nějak regulován, krásné úzké uličky, kterými se prohání nějakej šílenec jen proto, že je třeba nábřeží ucpané, to je fakt hrůza. Ale jak k tomu přijdem my, co tam bydlíme? Já jsem z Nového města a stačí, že se tam platí za parkování. Sice auto jako rodina nemáme, ale občas je potřeba něco odvézt či přivézt... no, to jsem tedy zvědavá, jak to zase vymyslí. Ale děsím se toho, že se vybrané peníze stejně propadnou někam do nenávratna.
0/0
4.2.2004 13:17

Jerry2B

Re:
, Bydlím na vesnici, jsem programátor a správce IS v dost známé firmě za Prahou, jsem vedoucí týmu pro několik projektů, jezdím často zařizovat plno věcí do Prahy, většinou dodržuji předpisy - JSEM VESNICKÝ BALÍK ??? V centru Prahy nemůžu často projet, protože ve dvou pruzích stojí blikající mercedesy, na semaforech mě běžně na červené objíždějí auta a na zelenou se rozjedou, když už jsem za křižovatkou, když pustím chodce čekající u přechodu, tak mě ve druhém pruhu objede BMV a řidič si klepe na čelo, proč je pouštím, když ještě po přechodu nejdou, není vyjímkou, že proti mě v jednosměrce vyjede auto v protisměru atd... To jsou ti hodní pražští kluci a děvčata
0/0
5.2.2004 10:10

rohovka

Re:
ANO JSI VESNICKÝ BALÍK!!!Jestli se ti na Praze něco nelíbí nech auto na okraji a jeď MHD.Tak by to dokonce mělo být.
0/0
5.2.2004 12:29

Jerry2B

Re:
, Já jsem nepsal, že se mi v Praze nelíbí, jde o to, že spousta Pražáků (ne všichni!) jezdí jako prasata a nadávají na řidiče z vesnice - mimochodem, já do Prahy musím , protože často převážím techniku a to metrem jsksi nejde. Jinak podle Tvého projevu považuji za balíka spíš Tebe
0/0
5.2.2004 16:24

karoten

Re: Jsi, a nehledej v tom nic hanlivýho :o)
Balíkem býti není ani vostuda ani prohra. Prostě zvládat pražskej provoz bez emocí každej neumí. Já taky ne. Radši nejezdím, vím že na to psychicky nemám, a přizpůsobovat se dá jenom do určitý míry. Mám kolegu profesionála chaufieura, opravdu výbornýho - a slušnýho, je taky pražák a dokáže v tý džungli jezdit bez vředů. Kliďas, znalec, odhadce, řidičskej šlechtic to je. Je ale fakt že respekt má jenom pro značku služebního auta. Sedět v něčem tuctovým, už by bylo na přechodech o pár přejetejch víc........Ony ty drahý tmavý vozy maj přirozenou autoritu, a když jedou předpisově - okolí vždycky zbystří.
0/0
5.2.2004 14:17

Jerry2B

Re:
, Souhlasím s Tebou. Zvládat provoz ve městě není jednoduché a já to v zvládám. Jezdím 40-50 tisíc km ročně-v Praze jsem téměř každý den. Ještě jsem nikdy nezpůsobil bouračku. V předchozím příspěvku jsem chtěl jenom říct, že ne všichni řidiči z vesnice jsou balíci a ne všichni řidiči z Prahy jsou svatí. Už mě to nadávání na mimopražské štve. Jako by snad dostali řidičák z lítosti. Taky si zanadávám, když mě v Praze zdržuje děda v klobouku v MBčku, když jede po magistrále v levém pruhu třicet (děje se to i mimo Prahu, což je ještě horší), ale on vůbec nemusí být z vesnice, on může klidně bydlet třeba na Proseku, a "balíci" z vesnice ho musí přejíždět ...
0/0
5.2.2004 16:35

karoten

Re: Jasnápáka
Můžem dětinsky diskutovat o obsahu výrazu "balík" a nadávat na různý skupiny obyvatel, dle bydliště, akcentu, politickejch preferencí atd. Praha koncentruje kriminalitu a taky její přirozenou základnu - tzv.polosvět. Taxikáře, šlapky, bankéře, barmany, šejdíře a politiky všech formátů. Uraženým cti dbalým provozovatelům uvedenejch řemesel se omlouvám - není vás moc vidět :o) Zbytek společnosti se veze, nejen autem ale i atmosférou. Vždycky určujou tón bohatý, a když to jsou eklhaft lidi.....co naděláme. Stádo hledá vůdce, a ovce zas střední proud, taky mě to vadí. Na tý silnici jakoby se vedla válka o nadvládu.V Praze zuří 1.liga, tak to je.
0/0
5.2.2004 16:56

jirka04

No prosím, to je nápad!
     Mně zase bolševici postavili na mém pozemku chodník. Neptali se, ani mně pozemek nevyvlastnili. Takže chodník je zapsán stále v katastru nemovitostí jako můj pozemek. Takže až ti vychytralí Pražáci začnou vybírat to mýto, začnu i já s výběrem popladků od chodců. Už totiž nemám na jeho údržbu peníze a žádná banka mi na tak pochybný podnik peníze nepůjčí. Nebo zavedu obdobu dálniční známky a chodci ji budou musit nosit vylepenou na čele. A policie vždy od počátku února bude neukázněným chodcům udělovat pokuty. První dny mírné, tak okolo 500,- Kč, další dny pak pořádně přitlačí. A nejen to! Chodci po získání pěti trestných bodů (budu trochu přísnější) příjdou o průkaz chodce. Po dobu jednoho roku nebudou smět chodit pěšky! To bude zase díra do peněženek. A po roce bude přezkoušeníčko!!!! Teď jenom, aby mi to rodinná rada při příštím zasedání schválila. To víte, také to nemám úplně jistý. Někteří již myslí na budoucí volby a jsou samý populizmus. Ale já s nimi stejně zatočím a s bráchou uvedenou reformu protlačíme. Nakonec učit se máme kde. Tak se mějte a už se těším na vaše prašule.
0/0
4.2.2004 0:20

Zkazius Catrix

Re:
     
0/0
4.2.2004 0:28

hovnival-

@@
Je jedno, jestli jsou mlady nebo stary. Kazdopadne by se mely zavest nejaky skoleni o dodrzovani zakladni hygieny. Myslim, ze se vetsina lidi nemeje a smrdi.
0/0
3.2.2004 23:23

Listonoš

Re:
Bud si jistej ze kdyby duchodci nejezdili zadarmo, je skoro po problemu. Tahle chatra beztak nema temer zadny duvod se furt nekam vozit, ty dva plesnivy banany si muzou koupit u nich v ulici. V MHD akorat priserne smrdej, couraj se u dveri, maj plno kecu a zabiraj misto.
0/0
3.2.2004 23:35

Eiffelxxx

Re:
Ránou vlezou do busu a než jim půjde telenovela na Nově, tak se hezky projedou. Koneckonců to maj zadarmiko, ne?
0/0
4.2.2004 12:00

pražák_schweiz

Re: "Listonoš=Lidumil"???
Jestli Vás, Vy "pošťáku", mouchy ne....rou ve Vašem mladistvém věku, budete asi také starý!! Není Vám hanba se takhle vyjadřovat? Platí to i o Vašich starších příbuzných?
0/0
7.2.2004 16:24

Sudajev

!!
Listonoši Ty jsi pedofilní cajzl, styď se!
0/0
3.2.2004 23:18

Listonoš

Re:
To se pletes. Nikdy bych nespal s nezletilou, pokud by po tom zvlast netouzila  Jinak bych maximalne osahaval.
0/0
3.2.2004 23:23

Sudajev

Re:
Tak to Ti nevěřím a to jsem viděl hada chcat a koně blit.
0/0
3.2.2004 23:28

hovnival-

Re:
Taky neverim, ze by po duchodci, ktery si privydelava roznasenim posty, touzila nezletila devcata...
0/0
3.2.2004 23:37

Listonoš

Re:
To se pletes, jsem mlady perspektivni muz
0/0
3.2.2004 23:39

Sudajev

Re:
Nějak mi to blbne čtu dobře v mládí sprzněný?
0/0
3.2.2004 23:40

hovnival-

Re:
Tak se radeji odpoj od internetu nebo se tvoji rodice-duchodci budou hrozne divit uctu za telefon a pak budete jist cely pristi mesic jenom chleba s maslem.
0/0
3.2.2004 23:41

Listonoš

Re:
Troubo, jsem na tom tak dobre, ze si vse platim sam a jeste mi hromada penez zbyde
0/0
3.2.2004 23:44

Sudajev

Re:
No každopádně jsi zvláštní, ten Tvůj příspěvek o Havlovi se mi líbí.
0/0
3.2.2004 23:53

Listonoš

Re:
Jo? Tak pak jsi bud zvlastni taky nebo jsme oba v pohode
0/0
3.2.2004 23:56

Sudajev

Re:
Asi budem v pohodě.
0/0
3.2.2004 23:58

stargher

Re:
Hele, kdyz do ty priblbly Prahy nechces tak co nam to cpes. Pekne si zustan doma na vychode a svoje rozumy si di vyblejt do regionalniho tisku
0/0
4.2.2004 0:03

Porota

Re:
Listonos a Sudajev jsou stejne dva nejvetsi kreteni, co tady kdy prisli. No ne??
0/0
4.2.2004 0:43

Sudajev

Re:
Běž se odsoudit a zastřelit.
0/0
4.2.2004 0:49

hovnival-

@@jeste jednou
Zaroven by ale mela byt vyhlaska, ktera by narizovala, ze cestovat MHD smeji jenom lide cisti, upraveni a nesmradlavi. Vzdyt je to nekdy v tramvajich a autobusech nesnesitelne!!!!!!
0/0
3.2.2004 23:05

Listonoš

Re:
Kdyz naka mlada holka zapomene aplikovat antiperspirant, tak mi to nevadi. Nejhorsi jsou ty duchodci, oni jezdej zadarmo, takze jich je hromada, prekazej, smrdej moci, na slunicku to hnije a pachne ze bych blil.
0/0
3.2.2004 23:11

Listonoš

Specialni mytne
Zavedl bych specialni mytne pro sedlaky z Moravy, ty jejich trosky beztak v ulicich priserne smrdi, blato odpadava z kol a zasira ulice a navic zdrzujou provoz a neumej poradne ridit.
0/0
3.2.2004 22:49

Sudajev

Re:
No vidíš máme společnou řeč, já bych cajzly vůbec na Moravu nepouštěl, jezdí jak prasata a dělaj tady jen škodu.
0/0
3.2.2004 22:59

Listonoš

Re:
Jakou skodu? Slapou vam po poli?
0/0
3.2.2004 23:02

Sudajev

Re:
Ne rozbíjí co můžou, protože si myslí že cajzlovská SPZ dává každýmu křídla, až mi zase nedá nějakej pražák přednost tak určitě brzdit nebudu.
0/0
3.2.2004 23:12

Listonoš

Re:
Vsak tomu tvymu traktoru brzdy fungovaly naposled v roce 1970, kdy jsme je jako nepotrebne vyradili!
0/0
3.2.2004 23:17

redakce_iDnes

hmmm
.... to je zase jednou debata o nicem.... vy jste se fak sesli. Tema diskuze: "Praha chce zavést mýtné" - vzpominate???
0/0
3.2.2004 22:46

diynamo

Snad
mi do tý doby vezmou řidičák (nebo ukradnou auto?).
0/0
3.2.2004 22:31





Najdete na iDNES.cz