Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec osad cloumá Izraelem

Jako rozbuška zafungoval mezi izraelskými politiky plán zrušit do dvou let židovské osady v pásmu Gazy. Premiér Šaron pohrozil, že kvůli prosazení projektu klidně rozpustí vládu. Ohroženo je ale i jeho křeslo. Likvidaci osad přitom podporují jak USA, tak většina Izraelců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aiki75

Šaron překvapil
a to mile, tohle jsem od něj vůbec nečekal, je to jedna z mála dobrých tahů. Stejně si ovšem myslím, že je to na nátlak USA a Šaronovi určitě přislíbili nějaký ten dolar, aby mohl ten prosperující stát udržet.
0/0
3.2.2004 23:12

fleret

Re:
dobrou noc Aiky.....
0/0
3.2.2004 23:21

mike2000

analogie
Když čtu zdejší příspěvky plné jednostrannosti, dojmů, zaujatosti, předsudků či dokonce xenofobie a rasismu (výroky typu "Palestinci jsou národ teroristů"), napadá mě, že kromě názoru na věc nesdílíme dokonce ani tak základní premisy, zakotvené zejména v Chartě OSN, jako jsou právo národa na sebeurčení, princip spravedlivé války a zacházení s okupovaným územím či doporučení komise UN SCOP ze srpna 1947 ukončit mandát Velké Británie a vytvořit na území Palestiny 2 (slovy dva) nezávislé státy. Žádná norma mezinárodního práva neopravňuje Izrael násilně osídlovat okupovaná území a vůbec "spravovat" území západního břehu, Golanských výšin a Gazy tak, jak to činí dnes (viz četné rezoluce RB OSN, protestní nóty a "vyjádření znepokojení" ze strany Egypta, EU, Ruska či USA). A trochu oleje do ohně na závěr: v Čechách a na Slovensku v letech 1939 - 1945 působily též četné "teroristické skupiny". Říkáme jim partyzáni. Chápu, že je Čechů židovská vyspělá teokratická demokracie vližší než nepochopený arabský svět. Představím-li si ale, že kdybychom dosud žili v německém protektorátu, pak by mě názory typu "podívejte, jak to ti Němci tu shnilou českou zem zvelebili - Češi nemají právo na vlastní stát" asi také radikalizovaly.
 
0/0
3.2.2004 22:17

ScipioAfricanus

Ten olej je nejakej nehorlavej, majku
Co se tyka partyzanu, tak doba kdy byli obecne povbazovani za hrdiny je uz davno pryc. Pro mne osobne skoncila kdyz jsem si precetl Smrt si rika Engelchen od Mnacka. No a co se tyka zvelebovani Cech Nemci, tak diky stoletemu souziti s nimi se z nas stal celkem kulturni narod s podstatne lepsim vztahem k praci a poradku nez je bezny u nasich vychodnejsich a jiznejsich bratru Slovanu. BTW: za protektoratu zilo na uzemi Cech nejvetsi mnozstvi obyvatel v cele historii a nase lidske ztraty za WWII jsou procentualne nesrovnatelne s okolnimi staty a valcici Evropou vubec- mene jich snad meli jen ve Svycarsku a Svedsku.
0/0
3.2.2004 22:50

fleret

Re:
presne...
0/0
3.2.2004 22:55

Aiki75

Re:
Máš pravdu, ale ja si myslím, že to bylo myšleno jinak. Co se týká partýzánů, tak to máš právdů, ale byli i vyjímky. Je pravda, že němci hodně pomohli, že nejsme jako třeba Rumoni apod., ale v Rusku taky žijou Slované a už byli i ve vesmírů, víš?
0/0
3.2.2004 23:16

fleret

Re:
aiky,jdi uz spat..........dobrou noc...
0/0
3.2.2004 23:19

Aiki75

Re:
Rád bych šel, ale musím pracovat asi tak do 8:00
0/0
3.2.2004 23:21

fleret

Re:
tak to neni nejlepsi.me unava prepada tak kolem 2 hod. ranni,to chodim spat a 9,00 hod.(nekdy) uz jsem jako rybicka.Do deviti to vsechno za me zaridi kolegove- to se mam,ze jo? Nic ve zlem,hlavne se nerozciluj jako jakysi Falt Vamp - to je nasirak.........
0/0
3.2.2004 23:37

fleret

Re: opr.
Flat Vamp...
0/0
3.2.2004 23:38

Aiki75

Re:
cca 10 let na 3 směny - to si člověk zvykne, kromě toho to už tahám 2 týden. v 9hod chodím spát, ale když je teď takové počasí tak se mi vůbec nechce stávat a zprávy ve 12 co jsem vždy sledoval jsem už dvákrát po sobě nestihl - s hruzou Hvězdnou branu
 Proč, bych se měl nasrat - to se povedlo jen Danečkovy a Brekeke.
0/0
3.2.2004 23:42

fleret

Re:
tak je to ok.  ..ja na smeny nepracuji - mam je permanentni,delam sam na sebe,v tom je ta vyhoda a nevyhoda.A jeste se starat o tym - ale ten je kvalitni a tak se nekdy staraji i o me....Dan a ekekerb jsou podle me v poradku - neni duvod se nasirat.Duvod neni vlastne nikdy,to jenom nekteri cholerici zde pritomni predvadeji podobne aranze,protoze je doma utre,nebo mlati manzelka...  To neni doufam tvuj pripad........-)
0/0
3.2.2004 23:55

fleret

Re:
jdu spat - ahoj........
0/0
4.2.2004 0:03

Aiki75

Re:
Jo, dobrou
0/0
4.2.2004 0:09

mike2000

ČSR
Nestačím se divit vám oběma (fleret, myslím, vystudoval dvě VŠ). Češi jsou světově unikátní v míře, s jakou si dokáží sami sebe nevážit. Ovšem s názorem, že protektorát a vůbec 400 let pod německým jařmem bylo pro nás přínosem, jsem se ještě nesetkal. Říci, že po Blahoslavovi, Bibli kralické a Veleslavínově době jsme se konečně zdvihli z kulturního bahna díky Němcům, je nestoudné. Dělení na kulturní a nekulturní národy (vůbec přisuzovaní nějaké kvality národům/skupině národů) zavání rasismem. Počet obyvatel v Čechách za protektorátu nemá co do činění s německým živlem, nýbrž s poválečnou konjunkturou.
0/0
4.2.2004 12:35

František Koudelka 4.Kyju

Re:
No nevim jestli si se tím názorem nesetkal, ale řekni mi jedinej slovanskej národ kromě čechů, kterej dokázal být ekonomicky v top 20. A abych ti řekl můj názor já si moc nevážim toho kdo má jakej pas v kapse já si spíš vážím toho co maj lidi v hlavě nezávisle na národnosti nebo etnické příslušnosti. Já si prostě vážim toho co lidi můžou ovlivnit a ne toho kde si jejich táta s mámou udělali hezkou chvilku.
0/0
4.2.2004 14:23

ScipioAfricanus

Ty na nejakej ten rok nekoukas, co?
"revolucionari" z osmnacteho roku vykrikovali neco o 300lete porobe, ale tys trpel jeste o sto let dele jak vidim. Osobne byt ten narodnostni utlak na konci 19. a zacatku 20. stoleti docela rad zazil. Mimochodem jsem tu nic nepsal o tom kdo je a neni kulturni, pouze jsem vyjadril prevedceni, ze nas nekolik stoleti souziti s nemeckym zivlem vyrazne obohatilo. Dokonce si myslim, ze nebyt nasich drahych osvicencu, tak tu dnes uz vice jak sto let mluvime vsichni v klidu nemecky a na cestinu vzpominame jako na legracni a zbytecne slozity jazyk nasich prapradedu (alespon jsem jeste nepotkal Videnaka s ceskym prijmenim, ktery by te z(a)tracene reci litoval). Bud si jisty, ze to nema nic spolecneho s tim zda si sebe sama vazim ci ne. Jen mne stve co casu jsem ztratil povinym studiem jazyka (notabene s prisernou gramatikou), kterym mluvi mizernych 10 milionu lidi a necelych dalsich 10 milionu mu jakz takz rozumi.
0/0
4.2.2004 14:46

Aiki75

Re:
0/0
3.2.2004 22:51

palanka

Re: přítomnost na
Golanských výšinách, v Gaze a na Západním břehu je ospravedlněna právem na obranu svého území! Zapomínáš na to, kdy tam Izrael zůstal a co tomu předcházelo!
0/0
4.2.2004 10:39

mike2000

Re:
Doporučoval bych prostudovat koncept spravedlivé války tak, jak jej pojímá OSN. Kolonizace a anexe území je z hlediska mezinárodního práva nepřístojná.
0/0
4.2.2004 12:22

ScipioAfricanus

Kdeze lonske snehy jsou
a s nimi doba kdy jeste nekdo bral OSN vazne......
0/0
4.2.2004 15:00

Aiki75

Re:
Tudiž se vracíme do středověku  Inteligence a chování některých napovídá, že chtějí skočit zpět na stromy. ( ScipioAfricanus - tebe jsem zrovna nemyslel)
0/0
5.2.2004 1:13

mike2000

počátky terorismu
Židovský terorista David Raziel zakládá organizaci Irgun Zvai Leum, v jejím čele stojí v letech 1943-1948 pozdější izraelský premiér Menachem Begin. Irgun byl například strůjcem masakru v Haifě (74 mrtvých), nebo zcela zničil hotel Král David v Jeruzalémě (91 mrtvých). Jeho odštěpek, Sternův gang, pak roku 1944 zavraždil ministerského zástupce Velké Británie lorda Moyna. A považte, nestalo se tak na území Palestiny (dnes ji protiprávně zabírá židovský stát), ale až v Káhiře! A to jsem pominul třeba takové ozbrojené milice Haganah, které roku 1940 potopily francouzský parník jenom proto, že měl odvézt nelegální židovské imigranty. Abraham Stern se pokoušel spojit se samotným ďáblem Hitlerem v boji proti Britům. Velká Británie považovala navzdory svým slibům z WW1 židovské požadavky na autonomii či dokonce vlastní stát za neadekvátní. V roce 1917 žilo na území Palestiny 70 000 Židů a 630 000 Arabů, o třicet let později vlivem masivní imigrace již 650 000 Židů a dvakrát tolik Arabů. Sionistické hnutí tak bylo Britům čím dál víc trnem v oku. Byli to však Židé, kteří spustili časovanou spirálu násilí.
0/0
3.2.2004 22:17

ScipioAfricanus

Go on, Mike
jak to bylo s tim Sternem a Hitlerem?
0/0
3.2.2004 22:36

mike2000

Abraham Stern
Sionistický radikál Abraham Stern požádál před tím, než byl roku 1942 Brity zabit, Německo o pomoc při vzniku nacionalisticko-totalitního státu na území Palestiny. Hitler se tím pochopitelně vůbec nezabýval.
0/0
4.2.2004 12:26

ScipioAfricanus

Docela dobry
ovsem nic noveho. Proste jeden z mnoha zidovskych pomatencu, na ktere jejich krajane moc hrdi nejsou (stejne jako na napr. Jezise) To Velky Mufti byl co se tyka spoluprace s nacisty jinej kanon a Palestinci ho dodnes maji za narodniho hrdinu, temer Otce vlasti.
0/0
4.2.2004 14:56

ruleta

Re:
Pokud si dobre pamatuji taj jediny zdroj tohoto je nejaky Lenni Brenner, ktery napsal ze se setkali s cleny  nemecke ambasady...a po valce se pry nasli nejake dokumenty...nikde jinde jsem tuto inforamci nebyl schopen overit vse se odvolava na L.B...dokonce Brennerova kniha(prepis) je kdesi na webu....kdyz tak sem hod nejake linky ci odkaz na literaturu rad se dozvim neco neveho.
0/0
4.2.2004 18:59

Ulrich

Izrael je i pro Araby lepší než palestinský stát.
Jsem přesvědčen, že Izrael by neměl předávat Palestincům ani jiným Arabům vůbec žádná území. Není totiž pochyb o tom, že na odevzdaných územích by vznikl agresivní, šovinistický stát s totalitními prvky. Židé by z tohoto státu byli v lepším případě vyhnáni. Naprotitomu Izrael je demokratický a respektuje základní lidská práva všech svých občanů bez ohledu na národnost. To je dostačující důvod, aby každý inteligentní a slušný člověk řekl jasné NE jakýmkoliv územním nárokům palestinských předáků.
0/0
3.2.2004 16:47

Aiki75

Re:
Jsem přesvěčen, že Izrael měl už Arabům jejich území předat dávno. O tom co vznikne na území okup. Izraelem ti může být jedno, Izrael vlastní poteciál ubranit se takovému statů a podle mne by se sytuace hodně polepšila i když teror. organ. fanatiků tam určitě budou nic meně jsou i teď. Izrael respektuje práva Židů nikoliv palestinců a tym porušuje ustovení při vzniku statu Izrael. Každý inteligetní a slušný člověk musí respektovat jak práva židů tak práva palestinců - tedy jediným rozumný tahem je jasně říct ANO Palestinskému státu !
Naprotitomu Izrael je demokratický a respektuje základní lidská práva všech svých občanů bez ohledu na národnost.
Který demokratický stát okupuje území cizí státu - to dělal Hitler, když chtěl svou Říši.
0/0
3.2.2004 23:08

ScipioAfricanus

No to te asi zklamu, kamarade
Palestinci uz jaksi samostatny stat nechteji a radeji by federaci s Izraelem (takze mu zase az tak nemuze byt jedno co tam vznikne). Nejpis ti Palestnic nebudou inteligentni a slusni lide podle tvych predstav, teda alespon jejich premier ne. Zato kluci z Hamasu and Co. to jsou jini charakteri, ti se po samostatnem statu muzou utlouct, ti by ta tva kriteria splnili na jednicku.
0/0
3.2.2004 23:14

Aiki75

Re:
o federaci, jsem slyšel už několikrat - nicméně jsem o tom vůbec nic nečetl. Tak ať vypíšou referendum kdo je pro federaci a kdo pro vlastní stát.
0/0
3.2.2004 23:20

ScipioAfricanus

Ty jsi fakt zabavnej
nevim jak by to dopadlo u Palestincu, ale na izraelsky vysledek bych si klidne vsadil. A take na to jak by dopadl pripadny samostatny Palestinsky stat, ktery by nemel prumysl, suroviny, energii ani vodu a vzdelanost a pracovni moralka obyvatelstva se limitne blizi nule. Vetsine palestincu to mozna nedochazi, ale ten jejich premier to moc dobre vi a predstava, ze by se fakt osamostatnili je asi jeho nejvetsi nocni mura.
0/0
3.2.2004 23:25

Aiki75

Re:
no a teď ji to mají? Nebo to se tam teď děje se ti zdá dobré? Takových arabských státu je.
0/0
3.2.2004 23:37

ScipioAfricanus

No ted jim to vsechno
v ramci "okupace" poskytuje Izrael. Trochu to pripomina Zivot Briana, jak se tam zidovsti spiklenci rozcilovali, ze jim rimsti okupanti mimo vodovodu, kanalizace, nemocnice, dlazdeni etc. etc nedali vlastne vubec nic, jenom se ted rozciluji Palestinci na Izraelce. Ve chvili, kdy bude Palestinsky stat zbaveny zidovskych osad ztrati Izraelci duvod proc se o ta uzemi starat, protoze by jim za ty dodavky vody a energie asi stejne nikdo nezaplatil. A frustrace Palestincu z jejich bidy a Izraelskeho blahobytu by stale rostla a nalada se radikalizovala.....ale to je stejne jen fikce. Palestinci se zrejme nikdy nevzdaji pozadavku na navrat uprchliku a tim padem se Izraelci nestahnou ze Zapadniho brehu. Na tohle si klidne vsadim take.
0/0
4.2.2004 7:23

Kanadan

Gaza
V Gaze se osady daji tezko branit a tak se jich Saron treba vzda aby v zapet postavil dalsi osady na uzemi ktere Israeli nepatri. Tyto triky uz zname.Samozrejme,ze buou kompensovat jako vzdy.Ta zed,mimochodem,bude tvorit zidovske gheto,ktere si oni sami stavi.Chteji se isolovat? To se Israeli uz castecne podarilo podle toho jak ztraceji sympatyje v Evrope a i v Americe.
0/0
3.2.2004 14:55

Flat Vamp

Re:
A na kterým území (co Izraeli nepatrí) chce Saron ty osady postavit? No a to, ze Izrael ztrácí sympatie v Evrope (ze by je ztrácel v USA jsem si nevsiml), prece není zpusobené zdaleka jen tím plotem. Rekl bych, ze za tím spís bude pohodlnost a antisemitský rezidua.
0/0
3.2.2004 15:03

drajfus

Re:
Izrael uchvatil kontrolu nad zivotne dulezitymi vodnimi zdroji v oblasti (Golan.vysiny, Jordan), palestinska uzemi odriznuta od centralni infrastruktury budou velice tezko obyvatelna. Opevnit se s veskerou vodou za betonovym plotem ve vlastni oaze urcite neni resenim krize v prostoru.
0/0
3.2.2004 15:15

fleret

Re:
o prerozdeleni vodnich zdroju jsem uz vcera psal.To bude orisek....
0/0
3.2.2004 15:29

ScipioAfricanus

Tu tvoji uvahu jsem vcera necetl
ale predpokladat, ze Izrael pristoupi na nejake prerozdelovani vodnich zdroju je stejne blahove jako verit, ze dovoli navrat uprchlikum (resp. jejich potomkum)
0/0
3.2.2004 15:39

fleret

Re:
nerikam ze tomu verim,pouze to vidim jako nutnost,protoze jinak tam budou zrat pisek => budou tam mit to co tam meli pred tim.Pak bych je chtel videt........
0/0
3.2.2004 16:40

Flat Vamp

Re:
ty jsi úplne stejnej debil s predsudkama jako ten pomatenej tajemník. Akorát hulákás na druhý strane kotle. Ale treba se jednou ty líný Palestinci rozhoupou, nakopou ti drzku a ty - se chytnes za nos.
0/0
3.2.2004 17:15

ScipioAfricanus

Nejpitomnejsi predsudek je
ze predsudky jsou nutne spatne. Predsudek je koncentrovana zkusenost, ktera ti napr. rika, ze udelat si vecer vylet do Chanova nemusi dopadnout dobre, zvlaste kdyz mas na sobe minisukni.
0/0
3.2.2004 18:22

Flat Vamp

Re:
Tak to si, kámo, smíchal jab´ka s hruskama. Napísu-li o Palestincích, ze jsou líní, je to stejne blbej a nebezpecnej predsudek, jako kdyz napísu o Zidech, ze jsou lichvári. Zatímco, nejdu-li do nebezpecné ctvrti - cerné nebo bílé - protoze tam rádej kriminální zivly, nejde o zádný predsudek, ale o elementární pragmatismus. Takze si tu svoji koncentrovanou zkusenost strc za klobouk.
0/0
4.2.2004 10:59

ScipioAfricanus

Jo tak na tuhle diskuzi
predsudek versus pragmatismus bych si moc rad nekdy udelal cas. Mozna mi mimo jine vysvetlis, proc si myslis, ze je Chanov nebezpecna ctvrt a radi tam kriminalni zivly (teda alespon to z tve reakce na muj prispevek tak vypada) Mne to pripada jako predsudek extra tridy a gratuluji ti k nemu, protoze ti v zivote usetri spoustu neprijemnosti.
0/0
4.2.2004 20:48

Flat Vamp

Re:
...a nebezpecnej je jakýkoliv predsudek - negativní stejne jako pozitivní.
0/0
4.2.2004 12:26

fleret

Re:
a prave o tom to je-------nakopou mi drzku.........takze strejdo,bylo by dobre-cehune-uvedomit si nejdriv co pises.Tajemnik je podstatne slusnejsi i kdyz s nim jednoznacne nesouhlasim.Predklada svoje uvahy s kterymi nikdo nemusi souhlasit,ty si ale pouhy frajer odnekud z Kotehulek,ktery tady řádi jako "cerna ruka".Jsi takovy hajzlik bez nazoru a vztekly jako pivni skaut posledni kategorie.Nevis co chces a pri tom si myslim ze si  jenom starej herka.........:-))))povsimni si,ze jsem kvuli tobe pouzil i hacky a carky.......
0/0
3.2.2004 22:32

Flat Vamp

Re:
No já nevím, ale zkus jít mezi nejaké Palestince a ríct jim to do ocí. A já nerádím jako cerná ruka, jen me takoví skryte rasistický chytrolíni - jako jsi nejspís ty - strasne serou.
0/0
4.2.2004 11:04

Ulrich

Zrušení osad jen v rozporu s ideovým základem státu Izrael.
Izrael je založen na myšlence návratu Židů z vyhnanství do zaslíbené země, nad níž mají panovat z vůle Boží. Smyslem existence Izraele je tedy ochrana Židů, kteří se rozhodli tuto zemi osídlit. Není přitom pochyb o tom, že součástí zaslíbené země jsou i všechna tzv. palestinská území včetně pásma Gazy. Vzdání se nároku na Gazu je tak v přímém rozporu se smyslem existence státu Izrael. Nemusíme věřit, že Bůh dal tu zemi Židům. Ale Židé, kteří žijí v Izraeli, by se odevzdáním části svaté země zpronevěřili sami sobě.
0/0
3.2.2004 14:36

Flat Vamp

Re:
Ty vole - tak s tímhle jdi fakt do hajzlu. Z vule Bozí je kazdej tam, kde se mu to hodí - Arab ci Zid.
0/0
3.2.2004 14:48

bluetake

Re:
nesouhlasim. Doporucuji si precist dejiny blizkeho vychodu. Stat Israel NIKDY NEEXISTOVAL , je to uzemi, kde zide pouze kdysi zili spolecne s araby.- uzemi staroveke Palestiny. Stat Israel vznikl zcela umele na natlak spojenych statu a OSN pred 54 lety , na uzemi staroveke palestiny. To jsou fakta. Ano, je pravda, ze palestinci toto uzemi nepouzivali,byla to prakticky poust a palestinci toto uzemi dnesniho Israele opustili na natlak OSN sami. OSN tam pak umele zridil Israel. Smekam pred zidy, ze na teto pousti vybudovali za pouhych 50 let kvetouci zahradu s mesty ,ale nic to nemeni na tom, ze toto uzemi patrilo tisicileti palestincum a at se mi to take nelibi, palestinci pravem povazuji zidy za vetrelce.nakonec, podivejte se na to, ze zide prakticky celou dobu valci se vsemi svymi sousedy, poxcinaje Egyptem, pres Syrii, Jordansko a dnes palestince. Ptate se proc ? Protoze tento stat byl vytvoren proti vuli arabu, umele ,jen proto, ze zie pozadovali svuj stat na uzemi, odkud se odvijeji jejich dejiny. Ale ty dejiny zde vznikali nejen pro zidy ale i pro araby a proto tolik nenavisti a valek. Ty zde nakonec probihali i pred temi tisiciletimi. napad Sarona podporuji, pasmo Gazy je zidovsky bezvyznamny ostruvek, ktery Israel doposud drzel a obyval jen jako vzdor a gesto, ze oni se nevzdaji. Ted konecne Saron dostal rozum a udelal krok k alespon castecnemu uklidneni. myslim, ze ten klid potrebuji vsichni, zide i palestinci. A zavereem dodam, to co predvadeji palestinci je prirozene. Kdyz odhlednu od extermistu, kteri jsou na obou stranach, tak obe strany se chteji dohodnout a myslim ,ze ani nam by se nelibilo, kdyby OSN na uzemi cech nebo moravy zridila stat naprikla cikanu......
0/0
3.2.2004 14:51





Najdete na iDNES.cz