Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osud majitelů „Klausovy“ vily

Osud německé rodiny Lippertových, bývalých vlastníků pražské vily, jež se stala sídlem prezidenta, zůstával dlouho neznámý. O tom, že vila, která se stala sídlem prezidenta Václava Klause, patřila původně odsunuté německé rodině Lippertů, neměl dlouho nikdo tušení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bluewind

Grohova plni ukoly Landsmanschaftu
pani Grohova plni ukoly, Landsmanschaftu.....proste musi jednou za mesic nekde vyhrabat a zverejnit nejakou "sudetarnu"..... takove ukoly maji zejmena komentatori MfD a LN.......prvotni impuls k tomuto systemu ukolu davaji majitele vydavatelske akciovky MfD a LN, kterymi jsou Sudetsti Nemci z Mnichova.....tento fakt nikdy nikdo z MfD a LN nezpochybnil. Toto neni nezavisla zurnalistika ale sprosta Sudetacka propaganda. Praci jim usnadnuji jejich lide kteri se infiltrovali do zpravodajstvi CT, CRo a zejmena CTK, ktera vsechny zpravy upravuje tak aby vyznely ve prospech Sudetaku, tim ze urcite veci nafukuje a jine odbyde kratkym sdelenim a zejmena terminologii - napr. maji zakazano zminovat Nemce jako okupanty Ceskoslovenska a utlacovatele a likvidatory ceskeho naroda. Toto obdobi oznacuji slovem valka, kterou vedli nejaci Nacisti, jakoby to nebyli Nemci. Zamlcuji ze nehorsi veci delali Sudetaci pred valkou - ze systematicky rozvraceli a poskozovali Ceskoslovenskou demokracii a nezavislost  A kdyz uz nevedi jak, tak vsechny sve odpurce smahem oznaci za komunisty...
0/0
3.2.2004 10:58

vamberk

A opět tu máme dojemnou starost Mladé fronty Dnes.....
tentokrát "slyší trávu růst" - údajnými obavami, aby neměl prezident Klaus diplomatické problémy. Prezident vilu ani nekoupil, ani nevyvlastnil, Lippertovy nevyhnal a válku nezačal. Pokud mu armáda propůjčila svůj objekt na dobu funkčního období, snad to není takový přečin a důvod k mezinárodní zápletce. Klausovi bydleli léta v "králíkárně" na Proseku a bohužel neměli co prodat Chemapolu, aby si za to třeba postavili honosnou vilu; snad z objevu původního majitele vily, který MF s takovým gustem prezentuje, nebude mezinárodní zápletka( jak by si jistě pani Grohová a Navara přáli).
0/0
30.1.2004 21:06

Dan 1

Na ja,
zpráva přišla z DDR. Rozhovor Neue Zürcher Zeitung s Klausem:
Ukazuje se, že jste mezi Čechy populárnější, Než Havel. Proč?
Mnoho cestuji, hovořím s lidmi o jejich starostech. To byl vždy můj recept, který jsem nezměnil. Říkají vám něco jména Viktora Lipperta a Marie Knappové? Ne. Viktor Lippert a Marie Knappová byli před druhou světovou válkou obyvateli vily, ve které nyní bydlíte. Nebydlím ještě v této vile. Bydlím ve svém soukromém bytě.
Dále to německy psané noviny nepitvaly. Jiné německé noviny, psané česky, ano. Kdoví proč. Nechápu Kamila21, jak a s čím by se měl Klaus vyrovnat a pro fr-mottla nemám slov.
0/0
30.1.2004 13:22

pinguinone

v clanku chybi
podstatny udaj ,a sice - proc byl pan Hotelier odsunut a kdy..
0/0
30.1.2004 12:50

qoknu

Re:
To bylo v předešlých článcích. Už se to objevuje na iDnes od středy.
0/0
30.1.2004 12:55

qoknu

Mojí rodině v r.1960
zkonfiskovali komunisté dům, bydlí tam jiní lidé a už skoro 9 let se soudíme o vrácení.  A takových lidí není málo co už roky čekají. A tady se redaktoři a někteří přispěvatelé mohou potentovat z nespravedlnosti vůči rodině Lippertů ?
0/0
30.1.2004 12:27

qoknu

Už se těším
na pokračování, kde bude jak redaktoři iDnes vypátrali rodinu Lippertů a všichni se jim musí omluvit a vrátit jim vilu, ze které se vystěhoval prezident. To je zajímavé, že redaktoři se nazajímají proč spousty let trvá vracení majetku našim lidem, které jim zkonfiskovali komunisté.
0/0
30.1.2004 10:28

jarda1

Trapas
Kolaborantský majetek lze použít na cokoliv. Měli se přihlásit za Čechy a být loajální k naší zemi. Potrestali se sami. Nefandím Klausovi, ale tady ať neustupuje. Ať si landsmanšaft nemyslí, že se tu bude skákat podle něj. A vůbec, od komunistů to byl maximálně rozumný požadavek na německou vládu (který nikdy nesplnila) zakázat landsmanšaft jako šiřitele revanšismu. Měla by ho nasadit i naše současná vláda. A zakázat činnost advokátům, kteří kolaboranty hájí (Čapek, Nevřela).
0/0
30.1.2004 10:02

kqpiii

Re:
A co jeste byste Jarousku zakazal?? Co takhle zakazat odmitavy pristup k odsunu Nemcu... nebo zavest nejaky novy trestny cin - napr. zpochybnovani vysledku druhe svetove valky, zpochybnovani odsunu  Nemcu... trestni sazba aspon deset let... A jako prvniho zavrit prave toho kolaborantskeho pravnika Capka... a zakazat mu obhajobu, protoze je pravnik a beztak by se z toho nejak vysekal...
Jediny, kdo tady siri skutecny revansismus, je prave ta vase "rozumna" komunisticka strana...
Jinak to, ze cesky prezident bydli ve vile zabavene odsunutym Nemcum, povazuji za neuveritelny mezinarodni skandal - stejny, jako kdyby Nemecky prezident bydlel ve vile po Zidech...
0/0
30.1.2004 10:51

jarda1

Re:
Nevím, co je na tom skandálního. Majetek kolaborantů propadl státu a stát ho může využít, jak uzná za vhodné, nepodléhá restituci. Nechcete ještě vrátit zámek Lány Fürstenbergům - těm byl tento zámek taky vyvlastněn (byť za náhradu)? Renault taky vyrábí auta v továrně zabavené kolaborantům a nikomu to nevadí.  A ostatně - Felix Nevřela (hájí Walderodeho, Salmy apod.) - byl prý za komunistů 9 let ve vězení (to sám řekl) a nesměl až do roku 1989 zastávat advokátní praxi. Proč asi?
0/0
30.1.2004 11:09

kqpiii

Re:
Mezi vyvlastněním a "znárodněním" je dost podstatný rozdíl... to první je svou podstatou blíže k prodeji, to druhé je v podstatě jiné pojmenování pro krádež...
Renault at si auta vyrabí kde chce, ale cesky prezident by nemel bydlet v dome, ze ktereho byli vyhnani puvodni obyvatele... to je proste diplomaticky kiks, ktery se muze stat jen v Cesku...
A proc byl p. Nevrela zavreny??  No, tech moznosti by bylo hodne... napr. hanobeni socialismu, poburovani... vzhledem k tomu, ze ted uz advokata delat smi, tak musi mit cisty rejstrik...takze se nejspis nejednalo o zadne SKUTECNE trestne ciny, jak se snazite svou posledni vetou naznacit... Ja znam spoustu lidi, kteri za komunistu sedeli kvuli svym nazorum... pokud z techto lidi chcete delat kriminalniky, tak jste opravdu p a k o !!
 
0/0
30.1.2004 13:44

jarda1

Re:
Za to se mohla schovat i propagace fašismu. Dnešní političní vězni z 50. let podporují zrušení Benešových dekretů - copak je asi důvod?
0/0
30.1.2004 14:36

kqpiii

Re:
aha, takze poukazovaní na spornost Benesovych dekretu a zverejnovani zlocinu, kterych se Cesi dopoustili po valce na Nemcich je podle vas propagaci fasismu?? Stejne jako je propagaci fasismu, ze nejaky advokat zastupuju ceske slechtice?? No, to jsou vskutku nadherne myslenkove pochody... VITE VUBEC, CO JE TO FASISMUS???
A ti politicti vezni sedeli nejspis proto, ze za to byli placeni Nemci,ne?? Stejne jako disidenti... ti to zase delali proto, aby mohli Nemcum vratit jejich majetky...
 
0/0
30.1.2004 15:20

jarda1

Re:
Byli to právě disidenti, kteří při tvorbě restitučních zákonů navrhovali posun restituční hranice před 25.2.1948 (až k 8.5.1945). Sami se k tomu přiznali a přiznávají (např. Miroslav Tyl). Sami říkali - restituce k tomuto datu (25.2.1948) jsou nedostatečné. A KPV (jmenovitě jejich předseda Stanislav Drobný) tvrdí: Jimi (sudetskými Němci) to začalo, námi to skončilo. To už o něčem svědčí.
0/0
30.1.2004 15:32

pavelmak

Re:
Naprostý souhlas a ještě větší mezinárodní skandál je používání Pražského hradu jako kancelář prezidenta. Mělo by to být vráceno Habsburkům, kteří hrad používali 300 let. Chybou bylo nastavení restitucí na únor 1948. Důsledné restituce měly sahat až k Bílé Hoře.
0/0
30.1.2004 17:49

barbudo

Asi jsem prosťáček nehodný media jako je iDNES, aje co tím chtěl PROBOHA básník říci?
Dověděli jsme se, že cosi začalo, když Lippert koupil za jakési války jakýsi hotel v Meiningenu a že jeho choť byla pěvkyně. Jinak článek svou informační hodnotou silně připomíná Cimrmanovu operetu Proso.
0/0
30.1.2004 9:09

GhorX

.
Pane Navaro, jakkoliv současného prezidenta nemám rád, Vaše blbé narážky na souvislost mezi současným nájemníkem zmíněné vily a osudem rodiny Lippertových jsou prostě... no prostě blbé. Trapné. Hloupé. Typické. Nepředpokládám, že by se taková "hvězda", za jakou se jistě považujete, snížila k odpovědi přímo zde, mezi názory "čísel", ale i přesto se zeptám : Pane Navaro, co má společného prezident této země s osudem uvedené rodiny a jak by - podle Vás - v případě, že by kromě Vás ještě někdo další požadoval narovnání vztahů měl postupovat ?
0/0
30.1.2004 2:24

Libor0

Re: Společného má
to, že velmi rád hraje na tzv. "vlasteneckou a národní" notu. To je velmi nebezpečná a populistická politika právě z úst lidí, kterým jde ve skutečnosti o vily a podobné věci. Na takovou politiku doplatili i původní majitelé. A postupovat by měl tak, že si jako dostatečně movitý člověk a "zásadový konzervativec" pořídí bydlení za vlastní peníze /ne za peníze státu/ a jako president bude přijímat oficiální návštěvy na Hradě a Lánech.  
0/0
30.1.2004 6:27

logar

Re: Hm,hm
Pane GhorX, ackoliv s vami souhlasim, neni na miste vase otazka ohledne dalsiho postupu p. Klause. Ten popisuje a navrhuje pisatel zcela lapidarne. Faktem (muj nazor)  zustava, ze politici jsou prizivnici a lide bez studu (neb ten vyzaduje pritomnost svedomi) zcela "Globalne" (jak krasne slovo) a take, ze si nemci nezaslouzili po valce zadne specialni a individualni pristupy. Okupovane narody byli zcela spravedlive popuzeny.
0/0
30.1.2004 6:31

logar

Re:doplnuji
pisatelem v mem prispevku je minen Fr-mottl
0/0
30.1.2004 6:34

fr-mottl

kdyby nemecky prezident bydlel
ve vile po zidech, kteri byly zavrazdeni v koncentracnim tabore, tak by se hanbou obesil. Doufam, ze to Klaus udela take.
0/0
30.1.2004 1:40

YFNA

Re:
je mi jasne, ze jenom provokujes - ale... precetl sis ten clanek? neni tam ani slovo o zidech, ani o koncentraku... jenom o dvou celkem nestastnych lidech, kteri zemreli bez dedicu a jednu dobu nahodou obyvali dum, ktery ted obyva nas prezident...
0/0
30.1.2004 6:26

Kamil21

Re:
No, obývali. On jim spíš patřil a pak jim ho zabavili...
Mě se to moc nelíbí a potěšilo by mě, kdyby se s tím prezident čestně vypořádal. I když se to asi nestane.
0/0
30.1.2004 7:17

qoknu

Re: f-mottl
Trotl !!!!
0/0
30.1.2004 7:17

Daňový soumar

Re:
Nádherná myšlenka!
0/0
30.1.2004 7:55





Najdete na iDNES.cz