Diskuze

AI: USA nahlodávají mezinárodní právo

Amnesty international (AI) opět kritizuje politiku USA. Označila ji za hrozbu pro mezinárodní právo. Šéf rakouské pobočky AI Heinz Patzelt soudí, že George Bush pod heslem boje proti terorismu obchází OSN coby jediný nástroj mezinárodního práva, který může použít násilí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

baronfonlempl

30. 1. 2004 0:07
USA mají již první koncentrační tábor.
Takže nenahlodávají, přímo jím pohrdají a budují fašistický stát.
0 0
možnosti

Geo1966

29. 1. 2004 0:32
nevytrhavejte z kontextu!!
"Spojené státy nikdy nebudou žádat o povolení, aby zahájily válku, !!!!jejímž účelem je zajištění jejich bezpečnosti,!!!!".Tohle byla ona veta ktera vas popuzuje.Ja osobne jsem si vybavil situaci kdyz by nekdo ohrozil mou bezpecnost  jestli bych se ptal stejnych lidi kteri me ohrozuji (nebo s nimi tak trochu souhlasi)jestli se muzu branit !!Asi by nikdy nevznikla druha sv valka kdyby byl George Busch Ceskym prezidentem ve 30tych letech.Ale diky tomu ze se jednalo u stolu ale nezakrocovalo treba i vojensky po vycerpani vsech ostatnich pokusu to dopadlo tak jak to dopadlo.Jen pro zajimavost .Toto jsou slova tehdejsiho ministra propagandy 3 rise pana Goebelse:
Nemame nic proti Americkemu lidu,pouze proti americke vlade a jejimu arogantnimu,neopodstatnenemua nebezpecnemu vmesovani do zalezitosti jinych narodu.Svet nepotrebuje zadneho svetoveho cetnika.Svet si vytvari svuj vlastni stat.Vedeni Spojenych Statu si namlouva ze je prukopnikem sveta.....Tak to je presny preklad z jeho projevu z 21.1 1939.A jak to vsechno dopadlo jiste vime vsichni a to uz tehdy existovala obdoba spojenych narodu!!!Podobnost tohoto projevu s nekterymi prispevky ke Spojenym Statum zde na idnes "ciste nahodna"?!! a nebo nas neco jineho "VRACI ZPATKY DO MINULOSTI" Vzpamatujte se lidi a konecne pochopte odkud vitr vane Jako by byl Svet nepoucitelny
           Dekuji predem za ROZUMNE reakce
                                                              Geo
0 0
možnosti

Aiki75

29. 1. 2004 1:09
Re:
V podstatě souhlasím, jen si nemyslím, že Irák byl pro někoho hrozbou, natož pro USA.
 Zde možnosti ještě nebyli vyčerpány, zbroj. inspektoři v závěru mohli kam chtěli a kdy chtěli. Sadám chtěl žádat o zrušení sankcí - nebyl tohle spíš ten důvod. Myslíte si skutečně, že se nemohlo ještě počkat?
 Sadám byl magor a u moci ho nikdo rád neviděl, je ale sám. Mrkněme kousek na sever do Izraele, myslíte si že A.Šaron je normání a s vyvražďováním lidí má taky své zkušenosti z Libanonu  jako i z 48 při výtlačování původních obyvatel.
0 0
možnosti

Tipata

28. 1. 2004 12:10
USA teror
Amerika se zacina cin dal vic coat do veci do kterych ji nic neni, s takovou bude za chvilku i CR plna teritistu, jen aby sem nacpali svou kulturu a prumysl. A pritom vetsina mozku je z Evropy. Bushe odstrelit a bylo by dobre.
0 0
možnosti

František Koudelka 4.Kyju

28. 1. 2004 6:01
Pro Míšův Pupík
Prosím tě řekni mi kdy mírové sbory OSN nějak zasáhly. Jestli myslíš zásah to jak holandský prapor pozoroval hrdlořezy (doslova) Ratka Mladiče jak podřezávaj krky všem lidem mužského pohlaví starších 14 let v demilitarizované zoně OSN Srebrenica, tak to já za zásah nepovažuju. Mírové sbory OSN většinou jen počítají mrtvé a zmrzačeným fáčují jizvy. Aby někdy nějakou válku zastavily nebo aspoň oddělily bojující strany od sebe se nepamatuji. ( 2 výjimky byly regulérní armády s mandátem OSN - Korea , Kuwait ). Mírové sbory OSN jsou jen statistici kteří sčítají škody a ztráty a jsou v citlivých oblastech jen do doby, kdy je tam sporné strany strpí.
0 0
možnosti

Majkyho_pupik

28. 1. 2004 6:25
Re:
Nebavime se o ucinosti ale o legitimnosti. Vse co neodsouhlasi OSN je jen invazi jednoho statu do druheho..Modry prilby jiste zatim neudelaly diru do sveta ale pokud by mela prijit nejaka zmena, jako ze musi tak pouze v ramci OSN jak pisu dole. Je proste nepredstavitelny aby 1 zeme, tvarici se jako demokraticka, zacala kricet neco tom ze jina zeme je nebezpecna a ihned ji napadla. To bysme byli zpatky ve stredoveku..
0 0
možnosti

fleret

27. 1. 2004 21:48
na jare 92'-valka v zalivu
mel by s.h. zlikvidovan...nebyl....proc ?...osn,cina,rusko..:-(
0 0
možnosti

Aiki75

27. 1. 2004 23:29
Re:
Jo to měl, jen si ale nemysli, že USA byli pro postup k Bagdádu.
0 0
možnosti

Majkyho_pupik

27. 1. 2004 19:23
Presne tak
netroufam si sice tvrdit, ze pocet popravenych cernochu je nejaky ukazatel rasismu. Ale je jednoznacny ze soucasna politika USA smeruje celej svet zpet nekam pred 1.svetovou valku, ne li jeste dal do minulosti..Jediny kdo ma pravo vojensky resit konflikty je OSN a to je neoddiskutovatelny fakt..
0 0
možnosti

Raswan

27. 1. 2004 19:55
Re:
Vzhledem k tomu že OSN nikdy ve své historii nic takto nevyřešilo,je zbytečné na toto poukazovat...
0 0
možnosti

fleret

27. 1. 2004 18:01
Patzelt mel jednim dechem a se stejnou razantnosti
s jakou napada usa jmenovat rusko,cinu a osn.vse co se deje je stejne za ticheho souhlasu zbyvajicich tri.tihle rozhoduji....v pripade patzelta jde o falesny pokrik/poplach.....
0 0
možnosti

hovnival-

27. 1. 2004 17:29
@@
Mezi sedmi posledními mladistvými, kteří byli v USA popraveni, je šest černochů. "To představuje porušení lidských práv hned v několika ohledech: diskriminaci, rasistický přístup a obecné prosazování trestu smrti," prohlásil Patzelt.
 
Nechapu pristup pana Patzelta a AI. To, ze je popraveno 6 cernochu a jeden "necernoch", prece nedokazuje nic o rasizmu. Dokazuje to jenom to, ze proste 6 cernochu provedlo zlocin, za ktery je trest smrti.
0 0
možnosti

František Koudelka 4.Kyju

27. 1. 2004 17:34
Re:
Ona ty černochy k těm zločinům dohání společnost tím, že mají málo zaručenejch studijních míst na universitách a , že dostávaj dolar na hodinu jako odškodný za perzekuci jejich předků v době otrokářské.
0 0
možnosti

barbudo

27. 1. 2004 17:23
Esliva tomu dobře rozumím,
pak tedy Ústřední Ředitel Zeměkoule posílá Civilizační Armádu zachraňovat ubožáky z okovů odporných diktátorů. Činí tak proto, abychom se všichni měli lépe ( jak říkal v Ostře sledovaných vlacích pan Brodský coby inspektor). Zavede těm ubožákům domů elektřinu, internet, demokracii a prosperitu. Až zachrání celý svět, ukáže se, že na tu elektřinu, internet, demokracii a prosperitu, je jaksi potřeba několikanásobně více energií a materiálů. A že jich na té naší zeměkouli není dost pro všechny, pokud budou všichni chtít tu jeho prosperitu. On to asi neví. A nebo to spíš ví ....
 
0 0
možnosti

František Koudelka 4.Kyju

27. 1. 2004 17:31
Re:
Tak to už je teda na čase, aby se obyvatelé vyspělých zemí vzdali části svého majetku ve prospěch chudých zemí, mohl bys jít příkladem a začít.
0 0
možnosti

GhorX

27. 1. 2004 17:06
.
Jak to je ? Šest černochů a jeden běloch znamenají diskriminaci a rasizmus ? Jsou USA tedy povinny popravovat podle etnického zastoupení v populaci ? A když zástupce AI v ČR u soudu v rozpisu na náhodně vybraný den uvidí 90% typicky cikánských jmen, bude to taky rasistické ? Nesouhlasím s trestem smrti a USA má u mně kvůli tomu opravdu hodně velké minus, ale argumentace pana Patzelta je buď naprosto idiotská, nebo došlo při opisování a překladu původního textu k "drobné nepřesnosti".
0 0
možnosti