Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bič na řidiče

Policisté dostanou možná do ruky dlouhý bič. Tabulku bodů a pokut za přestupky na silnici. Proč ne, přísnost na nás řidiče muší holt bejt. Sazebník má ovšem jednu obrovskou vadu - postihuje jen mechanické prohřešky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

palanka

kdo bdá dopravních
předpisů nemusí mít z ničeho strach. Řvou jen ti co na předpisy kašlou a rádi přiznávají, že například "občas jedou také více než 180km/h!
0/0
26.1.2004 10:45

Sudajev

!
Stejně ty biče budou dva: jeden pro obyčejný lidi a jeden pro ty lepší.Tak co se změní.
0/0
22.1.2004 16:46

Tomyš

Alkohol
Může mi autor vysvětlit, co sleduje kritizováním nulové tolerance alkoholu na silnicích ČR? Konečně jsme v něčem lepší než zbytek světa...
Ignorovat stopku a držet v ruce mobilní telefon, v tom zas tak velký rozdíl není, v obou případech člověk hazarduje se zdravím svým i ostatních.
0/0
22.1.2004 10:06

killy

Re: Malá opava....
Stopka se většinou neignoruje, ale občas se z různých důvodů přehlédne.... a pak...
0/0
22.1.2004 11:19

killy

Re: >r<
0/0
22.1.2004 11:22

barbudo

Re:
Někdy se stopka přehlédne právě kvůli mobilu. Hlavně přehlédne-li se nejprve "konec hlavní silnice", potom "stop po 100 metrech", "stopka vodorovná", "stopka svislá" a nakonec i křižovatka. Esemeskovat za jízdy je asi adrenalinový sport.
0/0
22.1.2004 11:28

Ota226

Re:
Alkohol má v krvi i ten co vůbec nepil. Aspoň sem byl takhle poučen. Málo ale má. Pak by se mohlo stát, že bude za alkohol v tomto absurdistánu souzen i ten, co vůbel nic nepil a je střízliý. Stejně jako soudí člověka co prodává vojenský starožitný materiál s hákovými kříži za propagaci fašismu. Já sám zásadně nepiju když jezdím (ani malé pivo). Ale abych se bál vzít si kapky proti kašli ve kterých je trocha lihu???
0/0
22.1.2004 11:43

wildge

Re:
Pokud nameri pod 0.2 promile, tak vas propusti, prave proto, ze je to na hranici s normalni hladinou alkoholu v krvi. Ale to neznamena, ze si jedno male muzete preci jenom dat! Nulova tolerance je podle me taky blbost. Do 0.5 promile by se nemelo postihovat, pripadne by to mela byt pritezujici okolnost v pripade nehody. Mnohem dulezitejsi je poradne elementarni vzdelavani jak se chovat na silnici a vubec mezi lidmi.
0/0
22.1.2004 19:35

wildge

Re:
V pripade nehody / v pripade prestupku. (Predjizdeni jako hovado, neprimerena rychlost jizdy, nedodrzeni vzdalenosti, nedani prednosti v jizde a dalsi prestupky jsou horsi nez 0.5 promile v krvi.)
0/0
22.1.2004 19:37

Katoda

Re: OTA 226
Souhlas. Navrhuji komukoliv následující pokus. Pokud vám to nezpůsobí střevní potíže, napráskněte se švestkového kompotu, či vyzrálých švestek. Následně si udělejte test na alkohol. Budete se divit. Nicméně tohle nepovažuju za stěžejní bod páně Komárkově článku. S dotyčným redaktorem většinou nemohu souhlasit, nicméně tentokrát klepl hlavičkou o hřebíček. Za podstatnou, stejně jako on, považuji myšlenku, že postihovány podle sazebníku budou mechanické přestupky, nikoliv zvěrstva plynoucí jednak z neznalosti a bezohlednosti a jednak z naprosté absence intelektu dotyčných řidičů. Jezdím do práce denně a čtrnácti kilometrech se pokaždé stane něco, co by se vlastně stát nemělo. Na příklad. Vyjíždím z vnějšího okruhu na mimoúrovňovou křižovatku. Vzdálenost mezi mnou a vpředu jedoucím vozidlem, kterou jsem si dosud udržoval, se s klesající rychlostí zmenšuje. To vůbec nevadí jinému řidiči, aby se z levého pruhu nevřítil do zmenšující se mezery a vší silou nedupl na brzdy. Nakonec bych byl asi viníkem eventuální nehody prohlášen já, protože jsem nedodržel bezpečnou vzdálenost. Jiný příklad. Na pražském okruhu se za silného provozu většinou v pravém pruhu sunou kamiony, v levém pruhu se o něco rychleji pohybuje souvislý proud ostatních vozidel. To ovšem naprosto nebrání idiotovi za mnou, aby neblikal dálkovkami, popřípadě nehoukal co musíly stačí, abych se odklidil z cesty. Když tak neučiním, najde si první jen o chloupek větší mezeru mezi kamiony v pravém proudu, vjede pod chladič tomu předjížděnému, čímž ho donutí dupnout na brzdu a vzápětí se otře o můj pravý přední blatník, aby se posunul o jedno auto do mezetry přede mnou a již tradičně prudce zabrzdil. Po celou dobu neopomene dávat mi patřičnými posunky najevo, jaký jsem vůl a podle jeho přání okamžitě nevletěl pod vpravo jedoucí náklaďák, popřípadě okamžitě nepřeskočil středová svodidla do protisměru. Následně opakuje celou kašpařinu s dalším řidičem. TOHLE by mělo být bezohledně postihováno.
0/0
26.1.2004 8:42

BudeHůř

Re: Nic zvláštního,
podpora nejrozšířenějších a nejškodlivějších drog, tj. alkoholu, nikotinu, kofeinu /a - bez legrace- televize/, je všeobecně známa. Prachy se musí v kapitalismu točit a zdravotnictví samozřejmě na tom kolotoči také sedí.
0/0
22.1.2004 13:52

Krasava

Přestupky nebo nehody?
Chceme-li skutečně snížit nehodovost, musíme se zaměřit na hlavní příčiny a tou jsou především nehodoví řidiči. Bodový systém je nutno založit na zaviněných nehodách, nikoliv na přestupcích zachytnutých policií . Jediný přestupek – jízda pod vlivem alkoholu a drog – bych doporučil v bodovém systému ponechat pro její potenciální nebezpečnost. Aplikace této úpravy nevyžaduje velké náklady, jen politickou odvahu upřít právo sedat za volant problémovým řidičům. Lze se také zaměřit na výchovu a průběžné zlepšování řidičských schopností, což dnes téměř neexistuje. Registr nehodovosti řidičů by měl být přístupný pojišťovnám, které by měly konečně zavést účinný bonus a malus.
0/0
22.1.2004 9:24

Ota226

Re:
Tak, moje řeč. Trestat toho, kdo zaviní nehodu. Ale ne až někoho zabije. Hned jak někoho ťukne. A to ví nejlíp pojišťovny, ne policie.
0/0
22.1.2004 9:54

killy

Re: Jako v případě pana Bulawy, že?
0/0
22.1.2004 11:20

Ota226

Re:
Je to souhlas nebo nesouhlas? Při větší provázanosti policie a pojišťoven by pan Bulawa měl asi problémy dřív (přesto, že lékárničku měl třeba vpořádku). Nikdo ale nemůže předejít jakoukoliv prevencí tomu, aby nějakej blbej ožrala se zabaveným řidičákem nevzal auto a na silnici (či chodníku) někoho nezabil.
0/0
22.1.2004 11:28

barbudo

Re:
Nehodový řidič je také ten, který z místa nehody neujede.
0/0
22.1.2004 10:44

saldo

Mobil
Možná, že přehlédnout stopku je větší prohřešek než telefonovat za jízdy. Za sebe však mohu říct, že mobilování bez handsffree významně odvádí pozornost od řízení a sledováni provozu okolo. Důsledky jsou zřejmé - možné sražení chodce, kolize s ostatními účastníky v hustém městském provozu a třeba i přehlédnutí stopky. Stavím se za přísný postih této aktivity za volantem. Při krátkém pojíždění v obci si může volající většinou chvíli počkat a musím-li já neodkladně volat, mohu zastavit a vyřídit to v klidu a bezpečí. Myslím si ale, že ani pevné handsfree není řešení. Nemusím se sice tolik soustředit na manipulaci s mobilem, ale pozornost to odvádí stejně. Takže jsem pro úplný zákaz telefonování za jízdy, sada nesada.
0/0
22.1.2004 8:20

Ota226

Re:
A obsluha hansfree, autorádia, kouření neodvádí pozornost? Vždyť je to nesmysl - ad absurdum přehnaná prevence všude. Nejúčinější by bylo zákázat pohyb vozidel úplně, klesl by počet dopravních nehod.
0/0
22.1.2004 9:05

BudeHůř

Re: Nemohu souhlasit
Mobil a handsfree je stejné nebezpečí - v obou případech jste myšlenkami jinde /příklad: kolega řidič dohovořil s handsfree a položil mi otázku: Už jsme za Vyškovem?/ a jestli máte na volantu ruce dvě nebo jednu... /jsou země, kde buď neprošlo handsfree nebo mají úplný zákaz telefonování/. Kromě rychlostí nad 120-130 na dálnici řídím jednou rukou prakticky pořád. A proč když je tak velkým prohřeškem telefonování, proč jím není jezení, pití, čučení do mapy /ano, položí se na volant/, přepínání nebo ještě ladění rádia atd. atd.
0/0
22.1.2004 13:48

karoten

Re: Handsfree sada
je rozhodně lepší řešení než držet mobil v ruce. Jenže ji nemaj ani policajti, asi proto tuhle oblast přestupků (zlatý doly) úplně ignorujou. Zkoušel jste se rozjíždět v křižovatce, odbočit doleva a zvolit příslušný pruh za plynulé akcelerace na 50 km/h? Zkuste, s mobilem na uchu je to varietní číslo. Leda by jste měl automat převodovku, ale i tak nestihnete ani jednou použít blinkr. Vámi popsané aktivity na volantu jsou smzř.také zakázané obecnou formulací o rozptylování pozornosti.
0/0
22.1.2004 16:42





Najdete na iDNES.cz