Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo nechce k lékaři, bude platit

Nemáte čas na návštěvy lékaře? Pak si připravte peněženku. Ministryně zdravotnictví chce totiž pokutovat každého, kdo bude zanedbávat preventivní prohlídky. Hodlá tak ušetřit milionové částky za drahou léčbu pozdě odhalených nemocí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

motss

a ted neco vlastniho
bravo, pani ministryne ! takze reforma spociva v tom, ze bude mene nemocnic, budeme na ne muset vic platit, budeme nuceni chodit preventivne k lekari (tudiz platit jeste vic), zlikvidijeme vsechny pojistovny (krom VZP), protoze ty svine nedobry si dovolej platit lekarum za vykon vic, zkritizujeme (jak je nasim dobrym zvykem) Klause, protoze nikdo jinej to prece zavinit nemoh, zakazeme pacientum svobodnou volbu lekare a jako tresinku na dortu rekneme pacientovi o statistikach umrtnosti  ... tak to se uplne klidne muzete chystat do duchodu ... BTW s tou dvackou za recept si to jeste promyslete ... ta uz nas nezabije
0/0
20.1.2004 18:52

Jan316

konec nemocnice v Čechách
námět na nový seriál - bude to ale reality show!! ale vážne: Součková by chtěla zrušit nemocnine, ale ... pokud bude stále v úřadě, tak se o to ani nemusí snažit - nemocnice zaniknou i tak.
0/0
20.1.2004 13:11

Culeto

Jen tak
To Emil : Jednou jdu takhle večer z práce domů, ze zadu na mě skočí nějakej magor , povalí mě na zem, čajzne mi peněženku a na závěr mě kopne do držky.Výsledek : policie samozřejmě nikoho nenašla, zato zubní lékař si vydělal 18 000 kč. Mimochodem, zaplatil jsem za zuby stejnou cenu jako podnikatel, který platí zákonem stanovené minimum, takže kdo má ty zoubky levnější ? Ostatní tvé názory komentovat nebudu,protože se tě bojim
Ad prohlídky:
Souhlasím s prevencí , určitě pomůže, ale musel jsem asi před třemi měsíci na pravidelnou prohlídku k lékaři (nařízení zaměstnavatele), to byla ale psina, neměřil se totiž ani tlak, ani se nebrala krev, zkontrolovala se tetanovka, bylo konstatováno, že mám problémy ze zády ( v souladu s chorobopisem, kde je tato zmínka už od mých tří let),takže jsem byl shledán zdravým, akorát jsem ztratil spoustu času mezi nemocnými lidmi.
V případě, že preventivní prohlídky budou povinné dokáži si představit, ten kolotoč, který pacienta čeká, protože a s tím jsem se už smířil my všichni jsme body.
Takže v zájmu kolegiality  obvoďáků a specialistů předpokládám, že se k preventivní prohlídce přidá alespoň jedno specializované vyšetření nacokoliv.
Preventivní prohlídky nemusí být povinné, mám zato, že již dnes se dá vysledovat, který obvodní lékař diagnostikuje dobře a včas ,a který ne = plné regály karet pacientů (bodonosičů), které ani nezná.To by ovšem musel ve zdravotních pojišťovnách hnout zadnicí.
Dál :S.S. nám opět zestátní zdravotnictví, nic jiného totiž stejná cena za výkon není = všechny subjekty zdravotní péče mohou plýtvat penězi stejně .
O chybějících penězích za státní zaměstnance z firem, které byly oddluženy miliardovými částkami ze státního rozpočtu v loňském roce a už v pololetí za své zaměstnance neplatili,lidech co makaj načerno a pojištění jim platíme my ani psát nebudu.
0/0
20.1.2004 12:09

zlý fořt Emil

Re:
Boj se, boj, neb jsem zlý, ale spravedlivý ...
0/0
20.1.2004 12:12

Ccecil

Z reality
Pravidelné preventivní prohlídky zubů chápu. Proti tomu nelze nic namítat. Stejně si většinu plomb platím zcela, takže je to můj problém. Konečně jsem po 13ti letech navštívil doktora, už jsem si říkal dlouho, že by bylo vhodné ho alespoň jednou vidět. Jinak si onemocnět jako podnikatel nesmím dovolit na rozdíl od věčně nemocných zaměstnanců. Ptal jes se ho, na možné preventivní prohlídky. No v podstatě Vám změří tlak a pokud si na nic nestěžujete, tak nic nezjistí. Ještě tak cílené prohlídky na tlusté střevo, případně gynekologické vyšetření, ale to se mne netýká. Takže pokud se cítím zdráv, jsou roční prventivní prohlídky prakticky k ničemu. Docela tomu nerozumím, co tím kdo sleduje. Vysvětlí mi to někdo? 
0/0
20.1.2004 11:59

karoten

Re: námitka
K těm zubům, pokud si plomby platíte sám a zcela - běžná dnešní praxe, nemáte pocit že Vás někdo okrádá? Platíme pojištění na co? Aby vám zubař sdělil že s "takovými" materiály co jsou hrazeny, ON teda nepracuje? A že si můžete svobodně najít někoho jinýho. Musím říct že plomba/500,- mi už docela dost vadí.
0/0
20.1.2004 13:28

habit

Vice povinnosti...
... mene prav. Budeme pekne zit podle harmonogramu, ktery nam nadefinuji moudri ministri. Kdo se odchyli, toho pekne sankcemi a tresty nalezite usmerni.
Jeste zbyva, aby Skromach prisel s povinnym clenstvim v odborech, Gross s povinnym udavacstvim (nejmene 4x rocne navstivit prislusny urad s prislusnymi informacemi) , Buzkova s povinnymi tridnimi schuzkami, Mlynar s povinnym Internetem ( pripojit se min. 2x tydne, kontrolovano povinnym providerem).
A bude  raj na zemi...
0/0
20.1.2004 11:50

majklos

Neberte nam Koblihu !!!!
Mam ji skoro stejne rad jako Srandu Grosse ...
0/0
20.1.2004 11:48

zlý fořt Emil

Jo jo ...
Ad Švýcarsko - tam není žádně pojištění na zuby. Tam se většina zákroků platí hezky na dřevo - a je to tak správně. Nevím, proč bych měl přispívat na zuby nějakému praseti, které není ani schopno si vyčistit hubu ... stačí, když to musím čuchat po ránu v tramvaji ...
 
A s lidskými vykrmenými vepři bych udělal úplně stejně krátký proces ... hezky platby na dřevo (když mají na menáž, musí mít i na doktora) ... a rád bych to provedl i s kuřáky, ale tam to bude problém - těm to nikdo nedokáže ... takže jedině hodně výrazně zdražit cigarety - kdo chce kouřit, bude platit (a předplácet si tak budoucí léčbu) ...
0/0
20.1.2004 11:27

Zwerg

Re:
Absolutní souhlas...
0/0
20.1.2004 11:36

Sudajev

Re:
Seš magor s těma zubama souhlasím ale mám silnější postavu tak se nenáchám urážet vepřem a k doktorovi nechodím mám velmi dobré zdraví.Jinak s tím placením souhlasím za peníze kvalitu.
0/0
20.1.2004 11:52

zlý fořt Emil

Re:
Obezita se dá velice dobře kvantifikovat - nic jako "silnější postava" neexistuje. Buď máš nadváhu - to ještě není nic strašného, ale musíš se hlídat, nebo jsi v různé míře obézní - můžeš si za to většinou (95% případů) sám a budeš za léčbu vysokého tlaku, artrózy, cukrovky II. typu, atd. platit.
 
Já nikoho neurážím, vepříci se urážejí a deklasují sami jenom svým vlastním chováním. A potom se nestačí divit, když jim někdo řekne pravdu. Takže mě nenazývej magorem, magor je ten, kdo se vědomě dokáže během svého života kvůli svým nízkým pudům zdravotně a sociálně odrovnat ... a za svou neschopnost se o sebe postarat by měl platit a ne že to za něj budou platit ostatní ...
 
 
0/0
20.1.2004 12:06

Sudajev

Re:
Tak se nečil vcelku máš pravdu. Jinak se to hezky četlo.
0/0
20.1.2004 12:15

motss

Re:
ma to diru ... co treba makrobioticky hovada, co si v posilovne vodrovnaj pater ? maj taky pravo na zivot :-) ? co se tyce tech cigaret, naprosty souhlas,  ale zamer je neco jinyho, nez vysledek ... jako kurak si v cene cigaret rad priplatim nadstandard pri leceni raka plic, ale pak nechci v nemocnici na pokoji videt ani jednoho nekuraka, kterymu budu lecbu dotovat z prokourenejch dani. Forte, zkus chvili premejslet, nez neco napises a jezdi metrem, tam je lepsi vetrani
0/0
20.1.2004 18:42

migaloo

...
Ta voteklá vopařená rosolovitá paní, co si hraje na ministryni vyzvracela opět něco nádhernýho. To je to její zaklínadlo "nastavení systému"??? Ať si to jde hodit a a toho vezme sebou svoje vládní "neschopníky"!!!
Jak si můžem dovolit chtít vybírat svého lékaře???!!! Jak si můžem dovolit chtít chodit k němu kdy se nám zachce???!!!
Směle vstříc zářným zítřkům!!! Kupředu levá!!! A kdo vybočí tomu zkontrolujem s Vládíkem odposlechy a zatočíme s ním!!!
Tak to snad ne, to už tu bylo!!! Nakopat je do p.r.d.e.l.e. ať už táhnou ke všem čertům!!!    
   
0/0
20.1.2004 11:22

karoten

Spařená kobliha
- se pokouší o zřetelně pravicově laděnou reformu, pochopitelně jenom krotkou ale rozhodně jde o liberalizační krok. Jak se asi zachová naše žulově soudržná, ocelově modrá ODS? Nepodpoří ji. Budeme dál sedět hodiny na středisku a hledat skrytej smysl ve šmouhách starýho lina. jestliže jde o skutečnou změnu ve zdravotnictví, měla by tahle paní dostat šanci. Jinak se nezmění nikdy nic. Mám opravdu zlost už předem, Topolánek sedí v čele největšího blokátora změn ve státě. Proto taky ty stabilně nejvyšší preference.........
0/0
20.1.2004 10:53

Zwerg

Jenom taková malá technická
Pravidelné preventivní lékařské prohlídky si Součková odnikud nevycucala. Podobný mechanismus už dávno funguje v řadě západních zemí a pomáhá výdaje na zdravotnictví (díky prvku prevence) udržet v rozumných mezích.
 
Mám konkrétní zkušenost ze Švýcarska.   Preventivní komplexní lékařská prohlídka 1x ročně, plně hrazená pojištěncovou zdravotní pojišťovnou. Pokud toto neabsolvuji, což nemusím, vystavuji se riziku, že v případě nemoci pojišťovna nepřevezme veškeré léčebné výdaje, ale pouze část. (např. léčbu zlomené nohy samozřejmě hradí plně, chronickou kardio-vaskulární chorobu zřejmě ne) Řešení je to jednoduché, žádný nový úřad netřeba…
0/0
20.1.2004 10:47

Zwerg

Re:
Je to stejný princip, jako koupit nové auto, které je v záruce. Také musíme chodit na pravidelné servisní prohlídky, jinak záruka ztrácí platnost.
0/0
20.1.2004 10:50

Zwerg

Re:
BTW Tu – náhodnou – změnu fontů nechápu a omlouvám se za ni…
0/0
20.1.2004 10:52

sicha

za chvili je pryc
Tralala tralala. Jenom doufam, ze se tam neobjevi dalsi nesoudna trubka, ktera si bude to svoje korytko drzet zuby nehty. Na druhou stranu, horsi uz to snad ani bejt nemuze, leda ze by to za ni vzal spidlic:o)
0/0
20.1.2004 10:45

delbor

Haraší
V poslední době pořád jenom slyším o nějakém harašení, ale nezdá se mi, že by to bylo v tom významu, že někomu haraší. Neměla by naše vzdělaná paní ministryně jít na preventivní prohlídku ? Takové harašení může být i smrtelné. Co když jí za ty nápady někdo zabije ?
0/0
20.1.2004 10:31

Lukáš 1

ty proste
chces jeste pred svym odchodem napachat skody nedozirne..rikam ti souckova..zmiz a uz nic nenacinej...vzdyt ses pro smich s tim co to na nas zkousis....ZMIZ !!!
0/0
20.1.2004 10:25

cyanT

Mimochodem, všimli jste si...?
...co soudružce Součkové mj. vadí na současné legislativě? "Proč máme stejný zákon pro všechny pojišťovny (...)?" No ty voooooole! Zřejmě bychom měli mít pro každou pojišťovnu zákon zvlášť, ba co dím, pro každého občana jeho vlastní legislativu! Začínám vidět rudě, ale z trochu jiných důvodů než výše zmíněná soudružka. Čest správci!
0/0
20.1.2004 10:12

petr.ahl

Doktori
Koukam, ze zacina byt aktualni rceni: Lepsi jeden prd nez 100 doktoru. :-)
0/0
20.1.2004 10:09

huhu007

To je špatné
je třeba zavést stejný systém jako ve Velké Británii - zdravotnictví buď zadarmo - ovšem v nízké kvalitě, nekomfortní a personálně špatně obsazené špitály pro chudinu, kde se na běžné vyšetření čeká nejméně 10 hodin - a pak zařízení pro skutečné "klienty" (tedy lidi, kteří platí), pak by si možná lidi začali víc všímat, kolik provize bere managment nemocnic a komu se za co skutečně platí. A bylo by vymalováno...
0/0
20.1.2004 10:08

frantikprvni

to
je fakt vrchol. za poslední rok jsem dal za zubaře cca   15 000 ale u obvoďáka jsem nebyl tak 5 let co tam když mi nic není a způsob preventivního vyšetření že se na mě podívá ode dveří a říká bolí vás něco ne, no tak v pořádku a udělá si čárku, no nevím na to nemusím trčet na středisku mezi bandou 50 chrchlajících abych tam něco chytil a potom si na to bral dovolenou, protože jít na nemocenskou to by jsme taky mohli umřít hlady. no a ty jejich platby za recepty to snad za rok nedá ani na opravu toho jejich slavného dvora s myčkou. Tahle ženská to je fakt vrchol neschopnosti
0/0
20.1.2004 9:52

Parry Hotter

to je skvělá zpráva
Kdo zanedbá prevenci, nebude mít nárok na odpovídající léčbu, pokud si to nezaplatí - to je ono - pokud tedy přijdete k lékaři se zanedbaným nádorem velikosti kopacího míče a vyhláška povoluje jen velikost pomeranče jako definici včasného odhalení, musíte si operaci zaplatit a platit i všechny chemoterapie- ušetří se milióny a milióny.
0/0
20.1.2004 9:48

frantikprvni

to
0/0
20.1.2004 9:45

alena.alena

kdo nebude chodit,
bude platit, kdo bude chodit tak taky.Tak se podchytí peněženky těch, kteří žijí zdravě a jednou za dva tři roky (nebo více) je sklátí chřipka.Když se zjistí, že někdo nechodí k doktorovi vůbec, tak snad bude muset rovnou odevzdávat celou výplatu. No, balená kobliha opět nezklamala.
0/0
20.1.2004 9:44

Lion Xing

:. ehm?.. to je ta koncepce?
:. to je ono? Hrajeme špidlovi do slipů? Mám pocit jako další útok na kešeně pracujících. Raději budu pracovat než trčet dopoledne na středisku se šampuskou moči v ruce. Pochopitelně. Protože já chci vydělávat. Pokud ale hodlá ta trubka pokutovat snahu lidí pracovat, pak už vážně nevím co říct.
0/0
20.1.2004 9:42

Erzika_z_Chanova

zasrany redaktori
jdete taky doprdele vy cenzori... tomu se rika svoboda projevu???
0/0
20.1.2004 9:41

Erzika_z_Chanova

Re:
zkonfiskovali ste mi muj prispeveke na tema placeni leceni fetaku!!
0/0
20.1.2004 9:41

Ahasver

Big brother still watching you
A aby to slo lip uhlidat, zridi se Urad, treba by se mohl jmenovat nejak tradicne, treba Statni Urad Narodniho Zdravi, a ten bude dohlizet jestli nemenime doktory moc casto, jestli opravdu dodrzujeme terminy prohlidek, rozesilat obsilky a slozenky na pokuty, urednici vybaveni statutem verejneho cinitele budou pomoci hmatu a chvatu tahat k doktorum ty neprizpusobive ... to bude novych pracovnich mist :)) A vsichni budou volit socany ;)
0/0
20.1.2004 9:40

fleret

Re:
:-))))))))))))
0/0
20.1.2004 9:48

frantikprvni

Re:
jo tak nějak si to představuju to bude fakt paráda. Tuhle ženskou by měli vyhodit v zájmu národního zdraví i s těma poradcema, přece nemůže vymyslet tolik kravin sama :-)
0/0
20.1.2004 9:55

Ahasver

Re:
Jen nepodcenuj :)
0/0
20.1.2004 10:00

kayzeer

A co na hajzl? Nechodíme zbytečně často?
Podle Součkové navíc zdravotnictví zatěžuje, že pacienti mohou chodit, k jakému lékaři chtějí a jak často chtějí.
0/0
20.1.2004 9:37

sisko1

ODS hse snazi zdiskreditovat pani Souckovou !!
ODS se snazi znicit Souckovou protoze ta se snazi napravit zdravotnictvi vytunelovane Modrymi ptaky !! Pan Gross spolecne se Spidlou a Svobodou by mel podniknout razne kroky vedouci k zastaveni tunelovani ze strany Modrych ptaku a jejich potrestani !!!!
0/0
20.1.2004 9:32

Daňový soumar

Soudružka kráva Koblihová
Soudružka kráva Koblihová zapomíná, že moje zdraví je pouze moje soukromá záležitost! Nebo mi snad šokialisti chtějí znárodnit i moje tělo???
0/0
20.1.2004 9:16

conoco1

To se mi fakt jenom zda.
Tak duchodce, kterej chodi k doktorovi 2 x tydne, bude mit levnejsiho doktora, nez ja, kterej tam chodi 1 x za 10 let. At uz jde ta tlusta m*e*g*e*r*a do p*r*d*e*l*e i se svoji reformou.
0/0
20.1.2004 9:03

Al Ladin

Paní ministryně, poraďte mi.
Nebude nám za chvíli paní ministryně radit, jak často máme souložit, v které dny a hodiny? Je to přece skvělá prevence proti kardiovaskulárním chorobám. I proti stresu to skvěle působí. Co jsou proti tomu zkažené zuby. No a dotaženo do důsledku - nemělo by to být povinně alespoň jednou ročně bez antikoncepce? Také myšlenka, že lidé, kteří nemají kam jít by si na nemocnici připláceli, je skvělá. A proč tam dnes jsou, kdo je tam drží? Platit za LDN? Tam jsou pacienti dvojí: odložení nepohodlní příbuzní (a rodina zpravidla platí, jen ne státu či pojišťovně), a skutečně dlouhodobě nemocní (kteří zpravidla v krátké době umírají, jako by jim někdo "pomáhal"). I představa, že pojišťovny platí za stejné úkony různě paní ministryni děsí. A není to právě důvod proto mít různé pojišťovny? Pak bychom mohli mít jednu, ušetřit desítky paláců a tisíce úředníků. Zdá se, že paní ministryně nepochopila, že i zdravotnictví je ekonomický subjekt. Vymýšlí, kde oškubat pacienta, ale že její povinností je nastolit rovnováhu mezi příjmy a výdaji, že musí správně ocenit výkony a jednoznačně stanovit hranici mezi nutným a nadstandardním, to zřejmě nepochopila.
0/0
20.1.2004 8:51

rewell

všichni zastánci
nových povinností - jděte už někam "slušně řečeno" na Sibiř. Kde to budeme? že musíš jít povinně tam a tam , to už je jako branná povinnost. 
Horší vláda tady ještě nebyla než je tato. a proto pryč s ní, než z nás bude ještě větší stádo ovcí, které budou oblbovat kdejakým nesmyslným zákonem, nařízením, zoufalými daněmi  atd. atd.
Ale po ráno klídek, takže si dáme náprstek zářivého moku a uvolníme se.
0/0
20.1.2004 7:59

onegin

Re: a uz jdete .....
vazena pani doktorko, tahnete uz k sipku.  Jestli chodim k lekari nebo ne je ciste moje soukroma vec a vam do toho opravdu nic neni. Pokud  budu platit za lekare, ta pouze v pripade, ze nebudu odvadet zadne dane , ze kterych vas platim , pokud vam to nahodou nedoslo.  spidlo spidlo  uz to radsi vsichni zabalte nez nas privede do poradneho maleru
0/0
20.1.2004 8:28

iuos

hmm
a dál budeme zadarmo transplatovat játra těm, kteří je prochlastali.....
0/0
20.1.2004 7:55

iuos

oprava
...transplantovat...
0/0
20.1.2004 7:57

pája_

nechte Součkovou v klidu
je to zas po dlouhé době člověk, který se za cenu nepopulárních kroků snaží se zdravotnictvím aspoň NĚCO dělat. A kritici z ODS ať drží klapačky. Ty sra . čky ve kterých jsme teď měli šanci vykydat když byli u vesla. Co udělali? Je to hnědé. Hlavně nepopudit voliče a zůstat u koryt. Zdravotnictví přece bylo vždycky zadarmo ne??
0/0
20.1.2004 7:46

chmelik

Re:???
To nejlepší co by nohla Součková pro naše zdravotnictví udělat je jít od toho. Její kroky nejsou "nepopulární", já bych je označil za "tragické".
0/0
20.1.2004 8:58

pája_

Re:
pro všechny kritiky: co teda udělat, aby financovaní zdravotnictví neskončilo svůj pochod v análu??
0/0
20.1.2004 13:17

k

A kdo musí k lékaři...
Bude platit taky!
0/0
20.1.2004 7:30

HELOUCH

Preventivní prohlídky??
JEden případ - otec se vypravil k obvodnímu lékaři(podotýkám, že je to čilý 70, který nestonal, ani nepamatuju) s tím, že kvůli řidičáku musí absolvovat prohlídku a při té příležitosti si řekne i o preventivní.Dočkal se-četl písmenky, změřili mu tlak a víc prý není potřeba, protože je zdravý. No, to je, ale EKG a případně vyšetření tlustého střeva by neškodilo, ne?Byl tak zaskočený přístupem, že změnil lékaře.....Takže ne vždy je vina na straně pacienta. A když jem se poptala po známých, tak 90% to takhle "odbývá taky"....nevím, nemám zkušenost, já sma si stěžovat n tohle nemohu a zatím mi také zaplať bůh nic nebylo...Ale každá mince má 2 strany,že
0/0
20.1.2004 7:23





Najdete na iDNES.cz