Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič autobusu od Nažidel se odvolal

Řidič autobusu od Nažidel se v poslední možný den odvolal proti listopadovému rozsudku českokrumlovského soudu. Ten ho poslal na osm let do vězení za nehodu, při níž zemřelo 19 lidí a 34 bylo zraněno. Pavel Krbec do poslední chvíle marně čekal, až mu soud pošle podklady pro znalce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

liberecak

Diskuze?
Nechci delat reklamu, ale na neoplan.wz.cz je shrnuti toho minimalniho zakladu, co by IMHO mel vedet kazdy, kdo se chce poustet do diskuze, proto ty stranky vznikly. Marne tam vsak budete hledat odpoved na otazku "proc?", kdo za to muze? ridic? sprava silnic? vyrobce autobusu? majitel cestovky? prestoze znat ji by znamenalo ulevit mnoha lidem.. nehodu budete stejne hodnotit podle pribuzenskeho vztahu nebo podle povolani nebo podle jine zkusenosti, jen se snazte byt prosim objektivni, dokud soud nerozhodne
0/0
22.1.2004 1:13

jyrinec

dodatek
: v tom pripade (jyrinec, 20.01.2004 15:06) ale nevyjede zadny ridic, protoze po nasich silnicich se z takovym autobusem neda jet vic jak 50 za hodinu, aby se nedejboze neprevratil pri praskle pneumatice pres svodidla a na strechu, protoze na nasich silnicich se s tak vysokymi autobusy nepocitalo a naspy za svodidly jsou hodne strme.  ptam se proc!!!! dovolil dopravni inspektorat a ostatni pochybne organizace provoz takoveho vozidla na nasich cestach??!!  vzdyt jakakoli kolize s jinym vozidlem , technicka zavada, praskle pneu atd uvede autobus do stejne situace jak u nazidel!!  dodnes nikdo proti teto jezdici rakvi neprotestoval ani u soudu , ani u vyse uvedenych statnich organu. hlavne budem soudit ridice, i kdyz ma na tom malou vinu. v situaci v jake byl uz nic nemohl delat.  mel by to byt konecne start boje obcanu za lepsi bezpecnost v autobusech a donutit stat k tomu, aby prehodnotil technickou zpusobilost tohoto dopravniho prostredku a zakazal jejich provoz !!!!  vsichni tady spilate ridici. spilejte statu za nekvalitni komunikace, chybna rozhodnuti o provozu a zpusobilosti vozidel!!!!  tyhle reci o profesnim osvedceni me fakt dojimaj  
0/0
20.1.2004 15:07

delbor

Utkvělo mi
v paměti, že poté, co způsobil havárii, byl z toho tak nešťastný, že by pro sebe žádal snad vyšší trest, než naše vlídné zákony připouští. Zdá se, že nejen už nemá pocit viny, ale že zanedlouho bude žádat o náhradu ušlého zisku, protože pár dní se bál vystrčit hlavu z domu.
0/0
20.1.2004 12:00

palanka

pro všechny obhájce
Proč falšoval profesní osvědčení, když byl takový rutinér a mohl ho proto levou zadní řádně získat? Proč vjel na krajnici a proč tak rychle, při svých bohatých zkušenostech na našich silnicích včetně té kde havaroval? Proč jako zkušený řidič nepoznal, že je mimo funkci omezovač rychlosti, pokud ho nevyřadil z činnosti sám? Proč porušil některé další předpisy, jako např. o nutné době odpočinku před jízdou? Nakonec. Proč nepřišel k soudu řádně vysvětlit své chování a průběh událostí které stály životi tolika lidí?
0/0
20.1.2004 6:57

krop

Vzkaz tvurci www...
http://www.autobus2003.info/autobus2003/
Doporucuju se tvorbou a exsistenci techto stranek prestat zabyvat. Toho kluka to zpet k zivou neprivede. Tomu ridici to hur, nez mu uz je, taky neudela. Ale hur to delat muze vam. Nejenom, ze tim prodluzujete a prohlubujete svuj zarmutek, ale zaroven se privadite do vaznyho psychickyho stavu. Muze se Vam lehce stat, ze Vas prace na techle www pohlti natolik, ze dopadnete napr. jako gambler, ale hur. Navic Vas tato vec muze dohnat k cinu, kterej za to fakt nestoji.
0/0
19.1.2004 21:18

jardahorak

Re:
Úsměvné. Snažíte se radit otci, který musel identifikovat znetvořené tělo svého syna. Vy už jste v takové situaci byl??? Víte, jak je těžké pro rodiče ztratit dítě??? A to jen kvůli jednomu nezodpovědnému a lehkomyslnému zmetkovi??? Co má ten otec podle Vás dělat??? Chovat se "rozumně" :-/ Doufám, že já v jeho kůži nikdy nebudu. A v to doufejte i Vy. Dobře se to radí, pokud se to člověka samotného netýká. Dovolím si tvrdit, že ani vy sám nevíte, jak byste reagoval a co byste dělal, být nyní na místě toho otce. Po tomhle asi nikdo nemůže zůstat "normální"...
0/0
19.1.2004 21:28

jyrinec

pripustili jste
 i tu moznost, ze na busu byla technicka zavada?? ja si precet vse z internetu na strankach neoplan cz ,co predchazelo nehode, co nasledovalo, vypovedi svedku. je mi uprimne lito obeti, ale zamyslete se a nehodnotte po americkym zpusobu, mel papir, nemel papir. vzdyt on to profesni osvedceni uz vlastnil z minulych let a jednalo se o opakovani zkousek, dale jezdil tuto trasu porad, takze o nejake kritice taxikare nemuze byt rec, to ze jel v kritickou dobu 118 taky neni uplne pruhledne, autobus tuto rychlost nedokaze vyvinout, protoze ma omezovac, dale vypoved jineho ridice, ze se mu v holansku odaretovala zadni naprava u stejneho autobusu a mel tezke problemy, s tim koresponduje vypoved ridice jedouciho za autobusem u nazidel, ze autobusu najednou vybocila zadni cast ze silnice. pokud by to chtel udelat ridic, musel by nejdriv zatocit predkem do svodiel. v nehode je spousta nejasnosti a dohadu, osobne si nemyslim, ze za to ridic mohl. pouze udelal co udelat mohl a vic se na ceste, ktera nesplnuje predpisy pro provoz vozidel a nikde nebylo varovani nezpevnene a protinormove krajnice formou dopravni znacky, delat nedalo.  vsichni ale potrebuji obetniho beranka. pripada mi to jak v americe, jen aby se uklidnilo verejne mineni.  
0/0
19.1.2004 19:40

corner

Re:
Konecne rozumna rec, souhlasim s Tebou.
0/0
19.1.2004 20:04

Evilman

Re:
Jen v noci jaksi zapomněl chrápat a jel jen malinko přes povolenou rychlost.
Šmarjá, já vézt za sebou desítky lidí tak nejedu jak dobytek...
Ať dostane pořádný trest aby ostatní po něm viděli co to znamená: Mít odpovědnost.
Spiteful Evilman
0/0
20.1.2004 9:16

jyrinec

Re: v tom pripade
ale nevyjede zadny ridic, protoze po nasich silnicich se z takovym autobusem neda jet vic jak 50 za hodinu, aby se nedejboze neprevratil pri praskle pneumatice pres svodidla a na strechu, protoze na nasich silnicich se s tak vysokymi autobusy nepocitalo a naspy za svodidly jsou hodne strme.  ptam se proc!!!! dovolil dopravni inspektorat a ostatni pochybne organizace provoz takoveho vozidla na nasich cestach??!!  vzdyt jakakoli kolize s jinym vozidlem , technicka zavada, praskle pneu atd uvede autobus do stejne situace jak u nazidel!!  dodnes nikdo proti teto jezdici rakvi neprotestoval ani u soudu , ani u vyse uvedenych statnich organu. hlavne budem soudit ridice, i kdyz ma na tom malou vinu. v situaci v jake byl uz nic nemohl delat.  mel by to byt konecne start boje obcanu za lepsi bezpecnost v autobusech a donutit stat k tomu, aby prehodnotil technickou zpusobilost tohoto dopravniho prostredku a zakazal jejich provoz !!!!  vsichni tady spilate ridici. spilejte statu za nekvalitni komunikace, chybna rozhodnuti o provozu a zpusobilosti vozidel!!!!  tyhle reci o profesnim osvedceni me fakt dojimaj  
0/0
20.1.2004 15:06

montyy

Re:
Byla tam údajně značka "Úsek častých dopravních nehod" s obrázkem smrtky
0/0
19.1.2004 20:06

liberecak

Re:
Ta znacka se tam objevila az po nehode..
 
0/0
22.1.2004 1:04

jardahorak

Re:
Neměl profesní osvědčení způsobilosti. K jízdě přistoupil lehkovážně. Noc před jízdou projezdil v taxíku a pak hupl do autobusu plného lidí. Nevěnoval se plně řízení, bavil se s kolegou. Omezovač se dá vypnout a podle odborných posudků tou rychlostí, o které píšete, autobus jel. Řidičův obhájce nepředložil žádné důkazy, že tomu tak nebylo. Pochybuji, že by tu trasu jezdil pořád, jezdilo se o zájezd, ne o pravidelnou linku. Nepřízpusobil jízdu stavu a povaze vozovky. Pokud byl takový profík, jak píšete, pak nepoznal, v jakém stavu je silnice??? Já si myslím, že mohl udělat mnohem více a nepřistupovat k jízdě laxně a nezodpovědně...
0/0
19.1.2004 21:11

jyrinec

Re: je jezdim na spouste
 cest, kde je rovna cista cesta a bez jakehokoli upozorneni se zmeni v totalni zmet dir a koleji od kamionu. taky me zadna znacka nevaruje, ze se dalnice!!! zmeni v noci z dalnice na polni cestu!!!
0/0
20.1.2004 7:32

puvodni_jouda

Re:
Někde jsem četl, že byl omezovač vymontovaný.
0/0
19.1.2004 21:18

raatschek

kdyby byla dalnice
vsichni by zili.
kdo/co brzi tu dalnici???
0/0
19.1.2004 18:27

turista-

Re:
Kdyby byla dálnice, zabili by se taky. Možná tam, možná jinde.
Příčinou nehody byla rychlost, řidič překročil povolený limit. Pokud by tam byla dálnice, překračoval by ho možná taky (omezovač rychlosti nefungoval). Navíc by dálnice zřejmě neměla tak vysoká svodidla, aby se autobus přes ně nepřevrátil a nezřitil se ze svahu, který by tam byl taky (je to podhorská oblast). Navíc by dálnice nevedla až do Sokolova. Řidič by svojí nebezpečnou jízdou způsobil nehody jinde, po sjezdu z dálnice.
 
Kdyby jeli vlakem, vsichni by zili.
Respektive bylo by mnohonásobně pravděpodobnější, že by žili. To není taková blbost, jak to může vypadat na první pohled. Autobus jel od Karlových Var a zpět do Ramsau v Rakousku. Kousek od Ramsau je středisko Schladming, kde zastavují i vlaky EC/IC (ano, právě kvůli lyžařům). Z většiny měst Rakouska a Německa je to dosažitelné s jedním přestupem, často dokonce přímo (vyhledejte si v idosu vlaky zastavující v Schladmingu !). I PŘESTO, že naše železniční síť je proti Evropě zastaralá a vlaky na ty evropské moc nenavazují, dá se tam vlakem z Karlových Var dostat za 8,5 hodiny. Podotýkam, že přes Cheb, a pak už přes Německo a Rakousko, takže v porovnání s našimi vagóny dost luxusně. Vyšlo by to asi na 700 Kč. Možná je bus levnější, ale uvědomte si, proč. Soukromník zaměstná ve snaze ušetřit jako řidiče kdekoho. Za silnice a dálnice platí jenom neadekvatní zlomek ceny za výstavbu.
0/0
19.1.2004 19:36

raatschek

Re:
silnice v tomto useku neodpovida ceske norme a uz vubec ne evropske. podle www.neoplan.wz.cz. jak na techto strankach jiz nekdo psalm takovymto stylem se proste po evrope jezdi. moralni vina podle me tedy neni stoprocentne jen na ridici. muze za to defakto vic veci viz predchozi prispevky.
Driv jsem autobusem jezdil hodne casto - dojizdim do skoly asi 3 hodiny autobues nebo 4 hodiny vlakem. Od teto katastrofy vsak jezdim jen vlakem. Proste se bojim. Na nektere ridice autobusu bych nekdy volal i policii, ale vzdy doufam, ze se domu dostanu v poradku a nedelam nic.
0/0
20.1.2004 12:05

huhu007

Všem, kdo baží po krvi
mezi vámi a tím řidičem je jen jeden rozdíl a to je náhoda. Krbec chtěl uživit rodinu, měl smůlu, mnozí z vás ji teprve budou mít. Pindání o způsobu, jakým byste onoho nešťastníka co nejvíce potrestali život 19 mladým lidem nevrátí. A vzhledem k všeobecně nízké úctě k právu a morálce neposlouží ani jako precedens . Zajímalo by mě, kdo onen zájezd pořádal, kdo si toho chlapa najal a kdo je tudíž za celou tragédii spoluodpovědný.
0/0
19.1.2004 17:52

montyy

Re: Všem, kdo baží po krvi
Souhlasím s tím, že velkou vinu nese i majitel cestovky. Ten by si měl jít sednout stejně jako řidič. I když chtěl uživit rodinu, musel si uvědomit, že veze 50 lidí. Kdo teď živí jejich rodiny?
0/0
19.1.2004 18:07

tomyc

Re:
rozhodně bych nenazval náhodou a smůlou nezodpovědné řízení autobusu
0/0
19.1.2004 18:31

VrP

Re:
Zfalsoval papiry. My nevime jak dobre (mozna tak dobre jako Leonardo Di Caprio), ale neni to jedno? Chyba zamestnavatele je nesrovnatelne mensi nez zamestnaneho  podvodnika. A krome toho i kdyby mel papiry v poradku, tak by sel stejne sedet. Tohle je "jen" pritezujici okolnost. 
Firma, ktera poradala ten zajezd, si to taky nejspis poradne slizla (bezpecnost uz asi neni jejim heslem). Mozna spravedlivy trest, kdyby byla peclivejsi, tak se to nemusleo stat.
0/0
19.1.2004 18:31

menesis

Re:
Jeho trest je neumerny tomu co provedl.Preji mu stastne odvolani.Vzhledm k tomu jeke tresty dostali jini a meli prokazany alkohol je to co dostal on velmi mnoho.
0/0
19.1.2004 18:55

montyy

pochopení
Jeho odvolání chápu. Soud by měl přihlédnout k polehčujícím okolnostem jako např.: musel jet rychle, protože spěchal, aby byl do pulnoci doma. Druhý den ráno totiž musel znovu jet!
0/0
19.1.2004 17:45

TOOOM

To se odvolal, protože dostal málo ?
Věřím, že dostane ještě přidáno !
0/0
19.1.2004 17:23

Apdull

Nezanedbatelný díl viny
nese i ministr vnitra s policejním prezidentem. Kam jsme došli, když dopravní kontroly se konají slavnostně ohlášené dvakrát za posledních šest let. Policisté ani neví, že pravidla silničního provozu platí i pro ně. No a na těchhle silnicích bez dozoru umírají lidé...
0/0
19.1.2004 16:59

krop

podiv
Já se jenom divím, že ho někdo z těch pozůstalých neodkrágloval. Já bych byl asi v takovým rozpoložení, že bych to udělal....
0/0
19.1.2004 16:46

Lion Xing

Re:
Ale ty vrahounku ...
0/0
19.1.2004 16:49

pakous

Re:
Ja se spis divim, ze se neodkragloval sam. S timhle bych zit asi nedokazal.
0/0
19.1.2004 18:38

krop

Re:
No ja se na zadnyho vrahounka necejtim. Ale vzij se do situace nekteryho z tech pozustalych. Kdyby ses dovedel, ze to pako si jeste zfalsuje ridicak...(na druhou stranu, kolik lidi jezdi celej zivot a RP vubec nema, ze).
A to ze se nevdkragloval sam, je bud obrovska zbabelost, nebo obrovska odvaha. On sam nejlip vi jestli je to jeho vina, nebo ne. On s tim bude zit po zbytek zivota. Ne my.
0/0
19.1.2004 21:12

migaloo

!
To je vrchol drzosti! Ostatně co lze očekávat od TAXIKÁŘE!!! Měl by si to hodit na tom svym zlatym řetězu, aby ulevil sobě i ostatním!!! Je to podvodník, protože zfalšoval úmyslně úřední listinu s cílem obohacení, následkem toho zabil 19 lidí a spoustu dalším zmrzačil minimálně duševně! Má právo se odvolat, ale tím to končí. Flastr by mu měli potvrdit minimálně v té výši jakou dostal! Pokud by i tohle prošlo, pak můžem zrušit trestní řád a psát místo toho poznámky do žákovských knížek nebo do občanek nebo kam kdo chce, protože pak už tu bude anarchie, chaos a nekonečný pohřebiště kolem silnic...
0/0
19.1.2004 16:39

Lion Xing

Re:
Jak hodně jezdíte? (Samozřejmě mi nejspíš odpovíte že jste profesionál... ani nečekám nic jiného)  Pokud jezdíte hodně, alespoň dálky jednou týdně, pak víte že pohřebiště kolem silnic tu již jsou. Anarchie počínající u policie a u chodců konče...
Nezmění na tom nic jeden autobus na střeše.
0/0
19.1.2004 16:44

TOOOM

Re: Ale on má pravdu !
0/0
19.1.2004 17:26

Lion Xing

:. demokrati?
Cítíte se být demokraticky smýšlející lidé?
Právo na odvolání má každý. Dokonce má i právo cítit se nevinen. Já bych jednal stejně.
0/0
19.1.2004 16:27

pandorka

0/0
19.1.2004 16:11

Ilovecats

Re:
Mám lepší:
(spousta obrázků k tématu v různých odkazech)
0/0
19.1.2004 16:22

náhodný kolemjdoucí

Re: NE!!
Bez ohledu na to, jaký kdo má na celou věc názor a s přihlédnutím k tomu, že čísi chybou přišlo o život tolik mladých lidí, což je samozřejmě tragédie, takováhle stránka by podle mne neměla ani existovatm, jakkoli chápu každého, kdo ztratil svého blízkého. Komu to pomůže?? Život to nikomu nevrátí a spravedlnost nechť zajistí soudy, nikoliv veřejné mínění podněcované zjitřenými city pozůstalých....
0/0
19.1.2004 16:26

pandorka

Re:
Ano,je to stranka ,co zalozili rodice jedne z obeti.
0/0
19.1.2004 16:33

Lion Xing

Re:
Stránka také poněkud jsdnostranně smýšlející. Pokud by byla k něčemu, měla by se více zaobírat budoucností a varovat. neplakat nad rozlitým mlékem. Je zajímavé sledovat sklony některých spoluobčanů k lynčování. Samozřejmě chápu pocity rodičů. Možná bych jednal stejně. teď mám ale názor jiný.
0/0
19.1.2004 16:40

pandorka

Re:
Mam stejny nazor, spis to tam je jako odstrasujici pripad. Co se muze stat, kdyz budeme jezdit jako prasata co hovada a nedodrzovat aspon jeden :o)) silnicni predpis.
0/0
19.1.2004 16:44

YoungFreedom

Re:
HOVADO!
0/0
19.1.2004 16:48

Trent-R

Re:
Neobhajuji tvůrce stránek. Zastávám spíše neutrální stanovisko. Ale ohradil bych se proti vašemu rezolutnímu ne. A to hlavně proto, že většina z nás právě nechápe. Nevíme jaké to je, jaké by byly naše pocity a reakce. Jsme v demokratické zemi a nevidím proto důvod, proč by nemohl zveřejnit co si myslí. I když já bych tak asi neučinil. Obžalovaný (a už tak učinil), má zase právo soudně se bránit - klidně mě kamenujte, ale je to tak...
0/0
19.1.2004 16:54

DaveQStone

Re:
Tak to je fakt sila a nejhorsi na tom je to ze to je vse pravda.
Ja nechapu jak se ten ridic mohl odvolat a jak mohl poprit vinu ?!?
Kdyby mel trochu cti tak to prizna a pujde si sednou dozivotne do vezeni kde pokud je verici se bude kazdy den modlit za ty jez zabil.
0/0
19.1.2004 16:30

fjmikes

Nevidane
Je neuveritelne jak se muze nekdo kdo prekrocil povolenou rychlost na komunikaci o temer 30 km/hod, pozmenil uredni listinu a pritom zabil 19 lidi citit nevinnen a odvolat se . O moralce taxikaru jsem mel vzdy pochybnosti.
0/0
19.1.2004 15:55

fr-mottl

Re:
jak to udelal, ze pri ty zmene ty verejny listiny zabil 19 lidi. Ubodal je propiskou?
0/0
19.1.2004 16:16

Lion Xing

Re:
Cítíte se být demokraticky smýšlející lidé?
Právo na odvolání má každý. Dokonce má i právo cítit se nevinen. Já bych jednal stejně.
0/0
19.1.2004 16:27

pandorka

Re:
Ty bys necitil osobni vinu, ze jsi zabil 19 lidi? Ja bych do smrti nedela za volant,promin. Pravo na soud ma kazdy, to nepopiram, ale mrzi me to, ze neciti vinu,zadnou.
0/0
19.1.2004 16:35

Lion Xing

Re:
Jak vy můžete vědět zda-li cítí vinu či ne?
0/0
19.1.2004 16:37

pandorka

Re:
Rikal,teda zatim,ze neciti odpovednost a tim padem i vinu. Nema cenu to asi rozebirat, ale treba se shodneme na tom, ze je otresne a stavat by se to nemelo. 
0/0
19.1.2004 16:42

Lion Xing

Re:
S tim souhlasim.
0/0
19.1.2004 16:44





Najdete na iDNES.cz