Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Desítky aut bouraly v mrznoucím dešti

Mrznoucí déšť udělal ráno na silnicích své. Na mnoha místech navíc foukal silný nárazový vítr. Policisté vyjeli k desítkám nehod. Série havárií uzavřela před Jihlavou dálnici D1 směrem na Brno. V hromadné srážce na olomoucké R35 se zranilo několik lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

matyllda

hruza
kdy uz se konecne lidi nauci jezdit
0/0
14.1.2004 22:22

migaloo

...
To jen, aby jste věděli, co za odborníky nás "vede k světlejším zítřkům" !!! Xindl jeden!!!
0/0
14.1.2004 15:46

jezura2

.
Proc maji nejmin dve z tech bouranejch aut Prazskou znacku?
0/0
14.1.2004 13:15

migaloo

Re: .
Protože pražáci jezděj jak prasata!
P.S.: jsem taky Pražák.
0/0
14.1.2004 13:26

2Mac7

Re:
Praha je jediný kraj, kde se snížil v loňském roce počet dopravních nehod oproti roku 2002, v Praze se snížil i počet mrtvých na silnicích.
0/0
14.1.2004 21:39

rudlanka

Re:
Protoe chtějí Olomouc-Praha zdolat za 2,5 hodiny.
0/0
14.1.2004 13:37

Evilman

Re:
Jezdím Zlín - Praha pod 2 hodiny, takže nechápu proč někdo dělá problém z Ol - Pha za 2,5. To sad musí zvládnout každej.
Z Chebu jsem ve Zl pod 4 hod.
Spiteful Evilman
0/0
14.1.2004 15:07

metelesk u blesku

Re:
Teda ty to fičíš. Bacha na rumuny.
0/0
14.1.2004 15:30

rudlanka

Re:
Ten čas Olomouc- Praha za 2,5 hodiny jsem myslel za ztížených povětrnostních podmínek.Např. 7.1.2004.
0/0
14.1.2004 16:37

2Mac7

Re:
To není nic ke chlubení, proč to raději netajíš ?
0/0
14.1.2004 21:41

Evilman

Re:
Zapalte Vsetín - začněte od Lapače
Mě třeba vadí nové značky. Každý trotl z UH, VS či KM tam dneska má Z. Takže není poznat, jestli je vidle, nebo ne. Já mám ZLL. 
Spiteful Evilman
0/0
14.1.2004 15:13

Baxter

Re:
Ze značek se už stejně nějakou dobu nedá vysledovat nic, Já jsem ze ZL a už pět let jezdím s BZE a kolikrát vidím auta z místních autosalonů, místních obyvatel s A. Čert aby se v tom vyznal.
0/0
14.1.2004 15:29

Evilman

Re:
Aha, na BZ taky nadávám, okresy BZ a HO to je taky kapitola sama pro sebe.
Přímo ZL? Já Kostelec - Štípa.
S.E.
0/0
14.1.2004 15:31

Evilman

Re:
Jsem to poplet. Nadávám na BV.
S BZ tady jezděj cajti :-)
S.E.
0/0
14.1.2004 15:35

Baxter

Re:
Já Jižňáky. Nové značky jsou na ho*no. Tak kdy nám konečně rozšíří tu silnici v Malenovicích ??
0/0
14.1.2004 15:43

Evilman

Re:
Přes Malenovice vůbec nejezdím, protože na to nemám nervy.
Spiteful Evilman
0/0
15.1.2004 10:00

rohovka

Re:
Nejspíš to do nich zezadu nakouřil někdo s mimopražskou.
0/0
16.1.2004 16:08

tonyk

Úvaha
Nemám pocit, že výrobci aut  a pneumatik by měli být popohnáni k zodpovědnosti za větší nehodovost v zimních měsících. V jogurtech je přeci také "% tuku" (nevím sice, co dokáže šlehanou věc takhle spojit, ale budiž).
To, že jsme za volantem mistři svého oboru víme, každý chce předvést to své auto, nadupané, natuningované a buhví co ještě, proč to v kopci nenatřít nějaké stodváce, když já mám bavce nebo mergla "v kuži s klima v plný palbě".
Takové vozy by si měli kupovat ti, kteří měli z fyziky jedna až dvě na základce. Každý přece ví, tedy ten, kdo měl jedna nebo dvě, že rozdíl v pneumatikách (zimních nebo letních) se na ledu maže a jestli si každý podnikatel, který má na leasing káru myslí, že sedí v bezpečí a s*re z vysoka na všechny, kteří dodoržují nebo se snaží dodržovat dopravní předpisy, měl by vrátit školné.
Jsme opravdu národ hovad?
0/0
14.1.2004 13:09

migaloo

Re: ...
...právě, že spousta těch podnikatelů místo na fyziku (nebo do školy) chodili za školu! V palici maj vyhulíno, jezděj nalitý a nutně v sobě živí pocit, že jsou něco víc!!!    
Národ hovad jsme! O tom není žádná. Jinak by tu dávno nebyla v politice kámen na kameni, jinak by se silnice a dálnice neměnili na urnové a pomníčkové aleje atd. atd. Výčet by mohl být určitě mnohem větší, bohužel...
0/0
14.1.2004 13:23

Tomáš Jemarný

Re:
Souhlas, nejúspěšnější podnikatelé z mých spolužáků jsou právě ti, kterým to ve škole moc nešlo, zato se uměli dobře zašít, vymluvit z písemky... V civilozovaném světě by jim podnikání taky nejspíš nešlo, ale u nás je umění podnikat právě v tom, jak obelhat druhého, vymluvit se...
0/0
15.1.2004 13:58

2Mac7

Re:
Leasing na káru má mnoho a mnoho nepodnikatelů :-). Máte nějakou statistiku, z  níž vyplývá, jaké procento z  řidičů nedodržujících předpisy tvoří podnikatelé ?  Můžete mě na tuto statistiku nasměrovat, nebo jen tak plácáte ?
0/0
14.1.2004 13:25

migaloo

...
Jak už jsem psal dříve, takhle se ministr vnitra stará o svůj rezort. Místo, aby s ministerstvy spravedlnosti a dopravy pracovali aktivně na zlepšení bezpečnosti na silnicích, tak mrhá naše peníze u soudů, které jistě nemají u nás nic lepšího na práci    
Pokud je mu milejší JEHO VLASTNÍ POPULARITA, tak to pardon pane ministře, ale vypadněte do hajzlu  Za to vás z našich daní neplatíme            
0/0
14.1.2004 13:07

migaloo

...
Dalším velkým činitelem, který podle mě stojí za absolutně neuvěřitelně stupidním chováním řidičů v zimních měsících jsou výrobci aut a hlavně PNEUMATIK!!! Myslím, že do určité míry spoustu našich tupounů-ridičů zmate klamavá reklama! Různé protismykové aktivní podvozky a systémy a různý finesy jsou O.K., ale nemělo by to vyvolávat v některých hlupácích (a že jich je asi dost podle nehodovosti u nás) dojem, že s tímto vozem, popř. s pneumatikami do "snowbordové rampy" mohou jezdit stejným způsobem jako v létě na suchých silnicích. Věřím tomu, že tyto vychytávky jsou platné, ale samozřejmě za předpokladu dodržování předpisů a povolených rychlostí, a mohou právě pomoci při náhlých změnách povrchu vozovky (námraza, náledí apod), ale rozhodně by to nemělo znamenat, že po namrzlý dálnici pojedu v klidu 150 a víc km/h. Normální řidič s takto vybaveným vozem pojede v klidu s vědomím lepší stability, nenormální řidič tam nakope kvalty a bude si myslet, že nemusí myslet na to jaký je stav vozovky. To je právě omyl  Zajímalo by mě, kdyby se někdo chtěl následně soudit ohledně klamavé reklamy, která v něm vzbuzovala pocit, že s těmito "úžasnými" zimními pneumatikami si můžu jezdit v zimě jak chci.
0/0
14.1.2004 12:49

onestone

Re:
To je docela pravda, stejně jako u reklam na auta vůbec. Kolik procent řidičů ví o tom, že na "sklínce" (tj. povrchu podobném zimnímu stadionu před začátkem extraligového zápasu) se auto s ABS chová úplně stejně jako bez něj, tj. pokračuje v původním směru a rychlosti, ať už řidič v kabině vyvádí cokoli?
0/0
14.1.2004 12:58

onestone

"Zkušení řidiči"
Všechno je to o tom, že naši (a to nejen začínající, ale mám pocit, že i ti nejzkušenější řidiči) nezvládají jednu základní věc: přizpůsobení rychlosti a stylu jízdy stavu vozovky. V životě jsem jenom několikrát potkal řidiče, který na sněhu nebo náledí jel opravdu přiměřeně. Lidi zkrátka nejsou schopni pochopit dvě věci:
1) na náledí může být brzdná dráha vozidla klidně desetkrát delší než za sucha
2) řidič je povinnen za jakýchkoli okolností jet tak, aby byl schopen bezpečně zastavit na vzdálenost, na kterou má výhled.
To znamená, že pokud vidím náledí, nebo si nejsem stoprocentně jist, co to na té silnici je (krátkozrací nechť nosí brýle nebo nejezdí, to je neomlouvá), tak pojedu klidně i 20 km/h, nebo prostě jdu pěšky. Z toho plyne, že pokud se někdo nabourá na neupravené vozovce, odpovědnost je jen na něm a ne na silničářích nebo matce přírodě. Dobře viděl, po čem jede, a měl se podle toho zařídit. Kritizovat silničáře, policii nebo politiky klidně můžete, ale odpovědnost za to, co způsobíte, máte sami, tak si to už konečně uvědomte, jinak na našich silnicích nebude bezpečno nikdy. Kdyby se podle toho chovali všichni, nebyl by jediný důvod k tomu, aby se za takovéhoto počasí stávalo více nehod než v létě. Howgh.
0/0
14.1.2004 11:57

GhorX

Re:
Máte částečně pravdu, ale : Náledí vizuálně z auta často nepoznáte. Např. jedete v koloně (nemáte tedy možnost každou chvilku otestovat brzdy), udržujete rozestup tak, že odpovídá mokré silnici. Až pozdě zjistíte, že to co se jevilo jako mokrá silnice, byl ve skutečnosti led. Taková situace je velmi častým viníkem rozsáhlých řetězových havárií. Další příklad, z vlastní zkušenosti : Jel jsem po jedničce, bylo sucho, několik stupňu nad nulou, cca stovkou. Přišlo stoupání a ejhle - těsně za vrcholem kopce začínala na silnici hladká námraza. To by tak nevadilo, coby původem horala mě hned tak něco nerozhodí, bohužel to rozhodilo auto asi 50 metrů přede mnou.Policie (velmi nerada) následně konstatovala jako příčinu havárie neočekávatelné zhoršení stavu vozovky.
0/0
14.1.2004 12:30

rudlanka

Re: teplota
Chce to kvalitní teploměr,který ukazuje teplotu nad vozovkou a podle toho se zachovat.
0/0
14.1.2004 12:42

GhorX

Re:
V tom druhém případě by nepomohl ani teploměr. Leda tak běžec před autem. Nemluvě o tom, že množství aut nic takového nemá.
0/0
14.1.2004 12:47

rudlanka

Re:
Velice často jezdím po dálnici Lipník nad Bečvou-Jihlava a zpět.Zejména v úseku D1 přes Českomoravskou vysočinu dochází k častým klimatickým změnám( námraza,sníh,boční vítr,mlha),ale někteří řidiči v tom nevidí žádný problém a jedou stále ustálenou rychlostí 150 km/h a více. Pak se nedá divit,že dochází k řetězovým nehodám.
0/0
14.1.2004 13:02

vandor

Re:
nebo zastavit, vystoupit, švihnout s sebou o zem a pak není co řešit  
0/0
14.1.2004 12:48

wasp

Re:
Dneska mi byl teploměr prd platnej - ukazoval +5, tak jsem nečekal, že to bude namrznutý. Ale každou chvíli to s autem hodilo, že jsem dokonce zastavil a zkontroloval gumy, jestli jsem nepích. Těžko předvídat, silnice vypadala suchá, najednou v zatáčce led.......
0/0
14.1.2004 12:57

onestone

Re:
Samozřejmě, beru to tak, že nic se nemá dovádět do absurdity. Když vidím mokrou silnici, taky nejedu úplně krokem "co kdyby to čistě náhodou bylo dobře maskované náledí" a nepřejíždím přes každý ostřejší horizont dvacítkou. V takových situacích prostě více či méně zvolním tempo a každopádně zvýším ostražitost. Je možné, že bych při hodně velké souhře náhod (asi tak, jak popisujete, nebo spíš při ještě větší smůle) něco nedobrzdil, ale bylo by to bez větších následků. Chtěl jsem hlavně upozornit na to, že spousta našich řidičů nedělá naprosto žádný rozdíl mezi suchou, mokrou nebo dokonce namrzající vozovkou. A i těm, co jej dělají, byť nedostatečný, připomenout, že je to riziko, které si zvolili sami, a nemůžou se pak vztekat, až je policie označí za viníky nehody. Silničáři mají možná někdy odpovědnost za to, že dojedete pozdě do práce, ale nikdy za to, že se při tom nabouráte.
0/0
14.1.2004 12:51

rudlanka

Re: vzdálenost
Zejména na dálnici mají rychle jedoucí auta mezi sebou malý odstup(levý jízdní pruh). Když první zabrzdí,tak třetí nebo čtvrté v řadě už nemusí stačit dobrzdit.
0/0
14.1.2004 13:13

onestone

Re:
Máte pravdu, co do nedodržování bezpečné vzdálenosti (v tom jsou čeští řidiči opravdu experti) je rychlý pruh dálnice tím nejčastějším místem výskytu. Obzvláště obdivuji řidiče, kteří, jedouc původně svých 180 km/h, dojíždějí auto před sebou, jedoucí 150, na dva metry a nutí ho tím zařadit se co nejrychleji vpravo (i když ten chudák vpředu kolikrát ani nemá kam). Kdyby se před nimi za zatáčkou nebo horizontem kopce objevila stojící kolona, tak můžou leda tak doufat, že svůj stometrový let vzduchem neukončí v protisměru, kde způsobí další (jak jinak než řetězovou) havárii.
0/0
14.1.2004 13:22

rudlanka

Re:
To co popisujete se mi několikrát stalo.Asi je to tím,že mám poznávací značku okresu Vsetín. Ale já,pokud můžu se snažím jim jízdní pruh uvolnit a nechat je jet. Někdy si vzpomenu  na citát J. A.Komenského,který řekl : "Všeliké kvaltování,toliko pro hovada dobré jest."
0/0
14.1.2004 13:46

onestone

Re:
Vážně? Já mám taky Vsetín   . Jinak ty auta za svým kufrem pouštím taky, dost mě znervózňují a nejsem sebevrah.
0/0
14.1.2004 14:04

rudlanka

Re:
Já jezdím Oktávií 1.9Tdi a jsem spokojený s jejími jízdními vlastnostmi.Můj otec byl řidič z povolání(35 let jezdil autobusem bez nehody) a vždy mi kladl na srdce,že musím při jízdě uvažovat a předvídat.
0/0
14.1.2004 14:24

onestone

Re:
Ještě řekněte, že je to 1.9 TDi (červené i) tmavě zelené barvy... přesně takovou totiž jezdím já. A můj otec mi to o tom předvídání kladl na srdce taky. Jeho přítomnost na sedadle spolujezdce v mých (úplných) začátcích mi dost pomohla.
0/0
14.1.2004 14:31

rudlanka

Re:
Jsem z Rožnova pod Radh. a ta Oktavie je modrošedá metalíza.Je to služební. Jinak vlastním Ford Escort 1.6 a jsem s ním taky spokojený.
0/0
14.1.2004 14:38

onestone

Re:
Já jsem z Valmezu. O Fordech toho moc nevím. Ta Octavia taky není moje, ale jízdní vlastnosti jsou super. Motor skvěle táhne už odspodu a teď v zimě často ocením to, že na něm ta zima vůbec není poznat, ani při startování, ani než se zahřeje. Na to, že to není sporťák, sedí docela slušně, hlavně při vyšších rychlostech. A spotřeba je přímo pohádková. Jediné, co bych tak mohl vytknout, je výhled z auta přes zadní sklo :-). Jinak čas od času jedu trasu Valmez - Lipník - Olomouc - Brno - Praha, takže třeba jsme se už viděli.
0/0
14.1.2004 14:48

rudlanka

Re:
Zítra ráno jedu do Jihlavy a zpět na otočku.Snad už to bude na cestách dobré.Taky děkuji za povzbudivý rozhovor. Snad si na Internetu ještě někdy povykládáme.Valaši musí držet pospolu.
0/0
14.1.2004 14:57

Loner

Re:
Hehe, tak tu mam presne taky :)
 
Zitra jedu z Prahy do Bratislavy, odjezd jsem takticky odlozil ze 7 na 8 (aby meli silnicari sanci neco delat) ale stejne pojedu sakramentsky opatrne.
0/0
14.1.2004 18:34

Evilman

Re:
Se fakt máte čím chlubit. Vsetín ha ha :-)
Toš, to se na to mohu.... Vsetín a oni jsou lokální patrioti. Vsetín. :-) Nebo Valmez.. Přeju vám abyste na syrrákově tvrdli denně hodinu. Vsetíňáci
S.E.
0/0
14.1.2004 15:26

onestone

Re:
Vsadím se, že ani nevíte, co slova "lokální" a "patriot" znamenají. (Vy je asi máte za hodně neslušné portugalské nadávky.) No já jím rozhodě nejsem, nepamatuji si, že bych tu Valmez nějak vyzdvihoval nad ostatní města, ale nejsem si jist, jestli se dá totéž prohlásit o vás a vašich příspěvcích o Zlínu.
0/0
14.1.2004 15:34

Evilman

Re:
Z Valmezu mi v hlavě utkvěl akorát smrad z DEZY a přitroublé kruhové objezdy.
Spiteful Evilman
0/0
14.1.2004 15:37

Evilman

Re:
Zapalte Vstetín - začněte od Lapače!
Spiteful Evilman
0/0
14.1.2004 15:10

onestone

Re:
Vskutku duchaplný příspěvek... Patrně jste do něj vložil veškerý svůj mentální potenciál. Gratuluji, je to úspěch!
0/0
14.1.2004 15:26

Evilman

Re:
Kdyby do cesty oněm automobilům nevjížděli nesvéprávní imbecilové z řad kamioňáků , nebo narcisové ve Š120 myslící si, že jejich krám jede neopakovatelnou kosmickou rychlostí, tak nikdo nemusí brzdit.
Vůbec mi přijde zcestné pouštět na dálnici vraky podle konstrukční rychlosti. Zkrátka: nejede ti to: nelez na dálnici ale jezdi kolem hnojiště na dědině.
Spiteful Evilman
0/0
15.1.2004 10:04

killy

Re: Já jen pranepatrnej dodateček, jinak máš obecný recht:
Ono "přizpůsobení rychlosti a stylu jízdy stavu vozovky" může v souvislosti se stále se zhoršujícím stavem silnic dospět k takovému bodu, kdy už nebude možnost se vůbec něčemu přizpůsobovat!
0/0
14.1.2004 14:09

Tomm1

Re:
Naledi, podobne jako aquaplanning se daji poznat na volantu (je to prakticky to jedine, co se z auta da poznat, ale obcas je naledi i videt). Doporucuji si nekdy absolvovat skolu smyku kousek od Vidne nebo ve Vysokem Myte, a pak i obcas na nejakem kluzkem a prostornem parkovisti. Na naledi se jakoby uplne ztrati vaha na volantu, a pro aquaplanning je to dost podobne. Je proste citit, ze najednou nemate v ruce skoro nic, a to i s posilovacem rizeni. Me vetsinou pomaha si pred zatackou dostatecne zpomalit (treba jen ubranim plynu), abych si byl jisty, ze kdyz mi to klouzne, budu mit jeste cas na to alespon sundat nohu z plynu uplne a hybat volantem, dokud se to jakz takz nechytne (zatim to vzdy, i pri smyku, bylo dostacujici, abych nikam neboural). Casto je take naledi i videt, v tom pripade nevaham i intenzivne brzdit driv, nez na to vlitnu,, abych si udelal trochu fora. Casto to i pomuze tomu za mnou, protoze on taky musi na jeste dobre silnici intenzivne brzdit, a projedeme bezpecne oba.
0/0
14.1.2004 14:13





Najdete na iDNES.cz