Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za smrtí podnikatele na obchvatu byl alkohol

Společnost Schneider překvapivě ještě před policií odhalila roušku nad smrtelnou nehodou předsedy jejího představenstva Josefa Schneidera. Pitva prokázala v jeho těle alkohol a rodina se rozhodla okamžitě reagovat: založí nadaci pro pozůstalé po obětech dopravních nehod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ataturk

Novinka
A v uchu prý nalezli zpola přirostlý (tj. pro nás vzdělance Asimilovaný) mobilní telefon, zlatem krášlený.
0/0
15.1.2004 11:54

alesnovak1

na památku uzenáře Schneidera
budou na betonovém dělicím pásu uprostřed silnice reklamy jeho firmy. Za milion.
0/0
14.1.2004 14:00

TomášM

Nojo, představenstvo má radost
Šéf je pryč, mají klídek, tak z radosti upustí milionek. Oni si jeho smrtí jednoznačně polepšili.
Když jel 200 ožralej v autě, tak si smrt plně zasloužil.
 
0/0
14.1.2004 11:16

qoknu

Re:
To těžko tam je ještě otec a bratr. To je rodinný podnik.
0/0
14.1.2004 12:29

kyblík

Konečně alespoň někdo
Domnívám se, že mě všichni roztrháte argumentama, ale dle mého názoru je to první alespoň kladnější počin k možnosti řešení následků množících se havárií, já ze svého hlediska se domnívám, že z pozůstalosti, či pojistek by mělo být pamatováno daleko více na oběti lidské blbosti či nekontrolovatelného jednání a docela bych byl pro aby všichni, kteří nemají čisté svědomí při řízení taky přispívali do této nadace a nemusí se jednat jen o alkohol.
0/0
14.1.2004 10:33

Daňový soumar

Re: Všichni platí
Všichni, kteří řídí, platí spotřební daně a DPH z PHM, které podle oficiálního vysvětlení drancující kohorty slouží i pro tento účel a proto jsou tak vysoké. Na samotnou údržbu dopravní infrastruktury se z těchto peněz (přes 60 mld. ročně) vrací asi 1/4.
0/0
14.1.2004 10:48

turista-

Re:
Proč by se SPOTŘEBNÍ daň měla vracet do silnic ? Nepleteš si to se SILNIČNÍ daní ?
 
Spotřební daň (vybírá se z alkoholu a ropných produktů) má za účel:
1) omezit spotřebu látek, jejichž spotřeba je pro společnost kontraproduktivní (alkohol) a jejichž zásoby jsou omezené (ropa)
2) alespoň částečné hradit škody na zdraví lidí (alkohol) a na životním prostředí (ropa)
0/0
14.1.2004 15:55

turista-

Re:
A ještě na něco jsem si vzpomněl.
Spotřební daň z PHM světe div se platí i ti, co ji spotřebovávají na provoz různých strojů a agregátů, zemědělci do traktorů, železniční společnosti pro pohon neelektrických lokomotiv. Ještě si myslíš, že by se z toho měly financovat silnice ?
0/0
14.1.2004 21:40

cejkis

že by konečně změna ?
Udělal hloupost a zaplatil..budiž to poučením pro všechny. Myslím, že postoj jeho spolupracovnéků je v Čechách ojedinělý a ukazuje něco co se v Čechách nenosí. A to morálku.
0/0
14.1.2004 10:32

qoknu

Re: cejkis
tomu co jste napsal zase tak moc nevěřte.
0/0
14.1.2004 11:12

herulinka

Re:
Ale proč? Nebylo to tak zlý:-)
0/0
14.1.2004 17:19

liberecak

Re:
Tohle je hrozna komedie :))))) Představte si tu situaci, kdy všichni sedí u počítače, každýmu je naprosto jasný, jak se věci maj, jak se jezdí, pije, krade soft, krátí daně apod., ale každej to dokáže tak kouzelně napsat, že to vypadá jako z jeho hlavy :))) Když už sme u toho, koupil bych všem těm hodnejm, co dodržujou předpisy a nepijou a rodinám s dětma kamiony, aby se nemuseli bát. A nám zlejm, co jezdíme 200 a nalitý a předjíždíme a vůbec děláme samý špatný věci bych nakoupil nový A8čky a pak už to bude jenom naše blbost, když to napereme nějakýmu slušňákovi zezadu do návěsu a nebo dopředu do traverzy  já osobně do toho teda jdu-aspon si ten život pořádně užiju a třeba to i vyjde
0/0
14.1.2004 23:35

2Mac7

Re:
Tak jo, koupíte mi ten kamion ?
0/0
15.1.2004 11:06

petrik007

Firma Schneider si dělá reklamu i ze smrti majitele
"Jsme přesvědčeni, že současný provoz na obchvatu je špatný a nebezpečný. Existuje-li jakýkoliv preventivní způsob, jak nehodám na provizorním dálničním obchvatu zamezit, udělejme ho. Společnost Schneider je připravena se něm podílet," konstatuje vedení společnosti.
Jsem přesvedčen, že provoz na obchvatu není špatný a nebezpečný, špatný a nebezpečný byl ožrala Schneider. Čest jeho památce.
0/0
14.1.2004 10:27

aifel

Re:
Jen pomalu. Kdyby jste byl v ten okamžik řidičem v protisměru a neseděl zrovna v kamionu, asi by jste mluvil jinak ... pokud se někdo snaží (bez ohledu, zda z morálních či jiných důvodů) snížit riziko dalších podobných nehod, je to dobře.
0/0
14.1.2004 12:31

Helene

Re:
Každý provoz je špatný a nebezpečný, pokud jsou špatní a nebezpeční řidiči. Dopravní policie by měla mít více pravomocí i vůle na trestání přestupků. Bohužel je to tak špatné, že kdykoliv a kdekoliv jedu v Česku autem, vidím okolo sebe spoustu dopravních přestupků ale policii minimálně. Hlavně na dálnici je to o strach, tam jsou nehody nejčastěji tragické.
0/0
14.1.2004 13:02

OndraTM

Skutečně nehodu způsobil alkohol?
Na tuto otázku nebyla dána odpověď, ale většina přispěvatelů má hned "udělaný názor". Nevšiml jsem si, že by bylo někde napsáno, kolik alkoholu. Pravda je, že v ČR je uznávána 0 promile v krvi.... polemika zda je to tak správně se vede dost dlouho,  napadá mě, podívejme se jak tomu je třeba u našich nejbližších sousedů, Německo, Rakousko. Osobně nepiji nikdy pokud vím, že budu řídit ani jedno "malé" prostě vůbec. Proč ale používat tak silná slova "popravovat hned vedle auta..." apod. opět typicky české, většina národa chlastá, viz spotřeba alkoholických nápojů, alkohol je veřejně tolerován, prodej není regulován... ale jakmile se něco stane okamžitě hlasy 0 tolerance a přísné tresty, přitom si stačí šáhnout do svědomí a dbát  zásady nepít když vím že řídím
0/0
14.1.2004 10:02

mildax11

Re:
ja nepiju skoro vubec. abych byl presny, pokud mam u sebe klice od auta nebo motorky, nepiju, nekourim, nehulim, kourit se nechavam i za jizdy, ale nikoho tim neohrozuju. sedni si na motorku az bude krasnej letni den a jed se projet, staci jen z Novych Ouholic po D8 do Prahy...jed.....pak napis, kolikrat ti nekdo nedal prednost a jestli ti nekdo neda prednost, hned k nemu jed a rekni, at na tebe dejchne.....z 10 lidi, u dvou minimalne, ucitis chlast, to se vsad...specialne na tomhle useku je to vyzkouseny...
0/0
14.1.2004 10:44

qoknu

Re:
Někde v tisku to bylo : 1,55
0/0
14.1.2004 11:14

killy

Re: Upřesňuju pro pořádek citací z Novinek + doplnění:
""Pitva prokázala, že měl alkohol v krvi,"řekla Právu Edith Vighová, mluvčí masokombinátu, jehož byl Schneider spolumajitelem. Podle důvěryhodných zdrojů měl v krvi 1,55 promile alkoholu, což odpovídá střednímu stupni opilosti. Přeloženo do češtiny: .......Strach, hněv a/anebo starosti. Omezené vnímání. Zmenšené vnímaní bolesti, problémy s rovnováhou a výslovností. Vzrušení, emocionální nestabilita, snížená schopnost rozhodovaní. Otupené smysly a koordinace (nerovná chůze). Pomalé reakce, příp. nevolnost a nutkání si lehnout.
0/0
14.1.2004 13:41

qoknu

Re:
Snadno má většina udělaný názor, přečti si ten článek znova a hlavně několikrát úvod.Rodina překvapivě ještě před Policií ......
0/0
14.1.2004 11:16

Ahasver

Re: Silná slova
Už se ti někdy stalo že ses někoho ze svých blízkých nedočkal jen proto že byl zrovna ve špatnej čas na špatnym místě a potkal se tam s nějakým tupcem, ignorantem, ožralou bez zodpovědnosti, nevím jak blíž popsat a nebýt při tom moc sprostej? Jestli ne tak upřímně přeju ať to nikdy nepoznáš. Kdyby u nás nebyla tolerance vůči grázlům a takovejhle patvor by byl donucenej odpovídat za to co provedl aspoň soudem, bylo by to alespoň částečně zadostiučinění. Ale když nepyká a neexistuje (legální) síla která by ho k tomu donutila, pak nezbývá nic moc víc než právě bezmocnej vztek a silná slova.
0/0
14.1.2004 11:32

Pan Slamacek

Re:
nezbyva nez souhlasit! je sice pravdou ze kuprikladu i ve francii chteji alkohol uplne zakazat a ze v jedne zemi (nevim presne ale tusim ze belgie) za rizeni pod vlivem alkoholu hrozi majiteli ze se z nej stane nemajitel, tedy prijde o sve vozidlo ( bude zabaveno). na druhou stranu je si zase treba uvedomit co je pod vlivem alkoholu. osobne mi vadi kdyz se nemuzu po obede napit.
nedavno jsem nekde cetl jak se nejaky reporter ozral a pak sednul za trenazer. v krvi mel 1,0 tedy pet panaku korky behem pul hodiny. je jasny ze to se musi projevit. jestli chce nekdo delat takovyto vyzkum, tak at jde s prominutim........ nebudu psat. myslim ze veskere debaty na toto tema by ukoncila jen poravdova zkouska a to treba az u 10 000 lidi kteri by tesne pred jizdou pozili jedno pivo, nebo sklenku vina. paklize by toto mnozstvi melo i treba na jedineho cloveka vliv tak pak je treba alkohol zakazat. to je promne argument.
0/0
14.1.2004 12:51

killy

Tak si volně zaparafrázujem:
Trošku upravíme citaci: "Kouření považujeme za obecně nepřijatelné. Jsme si vědomi skutečnosti, že byli ohroženi kuřáci i nekuřáci. Cítíme odpovědnost. Vědomí této odpovědnosti bylo impulsem k rozhodnutí založit zmíněnou nadaci pro pozůstalé obětí kouření" Philip Morris ČR.
0/0
14.1.2004 9:38

Mirek Bushín

Re: kouření v autě není škodlivé
Ponechal bych výjimku - řidič si ho může nechat kouřit  i za jízdy - obě ruce má přitom přece na volantu, plně se soustředí na jízdu a nikoho neohrožuje!
0/0
14.1.2004 10:03

Bohovrah

Re:
Tys to asi nikdy nezkousel, ze? Jinak bys vedel, ze ruku na volantu mas vetsinou jen jednu a jizda je to posledni, na co se soustredis
Ale souhlasim s tim, ze bych na to ponechal vyjimku!
0/0
14.1.2004 10:10

Alvik

Re:
Pozor!!!! V případě nenadálé dopravní situace, např. díra ve vozovce či něco podobného hrozí amputace ukousnutím a vykrvácení
0/0
14.1.2004 14:05

cejkis

Re:
PM dostala v USA miliardovou pokutu za prohrany spor v otázce lživé reklamy za lehké cigarety. Proč je nažaluje nikdo u nás?
0/0
14.1.2004 10:33

dobytek

Re:
Protože tady nejsme v USA
0/0
14.1.2004 11:07

killy

Re: No, vo tom to přece bylo..
..kamarádi nad tímhle řešili něco úplně jinýho.....
0/0
14.1.2004 13:44

YFNA

ktery alkohol maji na mysli?
ten v krvi ridice, nebo ten v krvi toho zodpovedneho cinitele, kdyz ten obchvat kolaudovali?
0/0
14.1.2004 9:34

mildax11

smrt
za rizeni pod vlivem (at uz alkohol nebo drogy) bych okamzite popravoval primo vedle auta!!!!!   p.s.-vsichni, kteri prisli o pribuzne a pratele diky kretenovi, kterej jel nacintanej a chtel dokazat, ze tu motorku (auto) proste predjede,kdyz ma mercedes...uprimnou soustrast...s takovejma debilama je nutny okamzite je vytahovat z aut a mlatit do krve..nasili proti nasili....neexistuje kompromis...prominte
0/0
14.1.2004 9:33

Ahasver

Re:
SOUHLAS! Když pak takovej člověk ještě po soudu nadává že podmínka je moc, že sice jednoho člověka zabil, jednoho těžce zranil a ani se neobtěžoval zkusit pomoct, že mu přece k potrestání stačí že musí tátovi splácet auto a ani nemá čím jezdit (řidičák mu zůstal!), to je potom neuvěřitelně snadný stát se vrahem.
0/0
14.1.2004 9:40

mildax11

Re:
sice je fakt, ze to musela bejt pecka jak krava, protoze zrusit takhle moc A8, to je umeni. cirou nahodou mam taky A8, ale z 1997 a tak nejak vim, ze to neni zas tak lehky, takhle to rozsekat...ale to je fuk. chudaci my na motorkach, clovek na tom jezdi z lasky a do mesta jen aby nemusel stat zacpu nebo jezdit MHD a tyhle kreteni mi kolikrat pripadaj, ze se tim bavi jet treba v levym a kukat na tebe do zpetnyho zrcatka a pak troubit a blikat, kdyz nevydrzis a ve 250km/h jeho bawo voloupes na D8 zprava jeste nez mrkne jako mrkvicku...co chtej, maj mit....a kdo chce nadavat na ty "rychly parchanty na motorkach" at se koukne na statistiky, kolik techhle kluku rocne umre jen proto, ze mu debil ve skodovce neda prednost...to je potom rozsekanej motorkar na dalnici pouze promile v pomeru k tomu nedani prednosti ze strany autickaru 
0/0
14.1.2004 9:51

JZG

Re:
Ty pitomče, jezdi si z lásky na čem chceš, ale jezdi na tom podle předpisů! Pokud jedeš těch tvých 250, tak se ani nemůžeš moc divit, že ti škodovka, která na dálnici jede předepsaných 130 nebo míň, nedá přednost. Když někdo za ní jede rychlosti o 120 větší, tak se řidič škodovky podívá do zrcátka, pokud není za ním delší rovný úsek, tak tě tam nevidí, v klidu si vjede do levého pruhu, aby něco předjel, a než to s tou škodovkou předjede, tak tě má v kufru (pardon, u staré škodovky v motoru). Často to samozřejmě může být jinak a může to být jeho chyba, ale pointa je, že ty nemáš vůbec co jezdit 250, hlavo skopová.
A mimochodem, podle toho A8 bych si tipnul, že předpisy moc nedodržuješ ani v autě, viď. Zamysli se nad sebou, než dopadneš jako Schneider (v lepším případě) nebo v horším případě zabiješ nějakého slušného člověka.
0/0
14.1.2004 12:18

killy

Re: No všechno je relativní.....
...hlavně relativní pohyb vozidel danými směry. Pokud v uzavřený obci jedu z vedlejší na hlavní a někoho v dálce vidím, předpokládám, že jede.. no tak do 80´! Pokud jede 180 a podobně (viz pan Bulawa, pro pamětníky pan Štaidl) zbyde mě sakra málo na to, abych včas zmizel. Jo a řešení pro ty "nejrychlejší" : Převzít od vojáků letiště Čtyři dvory, ranveje obložit těžkými betonovými bloky pěkně hranama proti jízdě a pustit je tam všechny najednou.
0/0
14.1.2004 13:52

marte

Schneider byl vožrala a potenciální vrah...
stejně jako spousta dalších řidičů, kteří jezdí rychle a pod vlivem alkoholu. Konečně o jednoho vraha méně!
0/0
14.1.2004 9:10

qoknu

Re:
No tak. To je snad moc silné. Nebyl až tak špatný. To jen při jméně Schneider je lidem zatmí před očima. Ale nemělo by se přehánět .
0/0
14.1.2004 11:19

mihla

Pravidla
Jak jste možná včera viděli v televizi, tak dopravní značení pro někoho vůbec nic neznamená. Dají tam zákaz předjíždění a stejně se předjíždí vesele dál. Takže v součtu je to horší než to bylo. Tak člověk alespoň trochu přemýšlel, že něco může jet proti. Teď si zafixují, že by nemělo jet nic proti, když je zákaz předjíždění a ono bum.... Tady pomůže trvalá kontrola policie na tom místě a hned je zatím alespoň pokutovat, než se změní pravidla, třeba o odebrání řidičáku nebo rychlé odsouzení i s konfiskací auta pokud nemáš na zaplacení. Samozřejmostí však musí být perfektní doložení přestupku od policie, aby se to nedalo zneužít. Snad se toho někdy dočkáme.
0/0
14.1.2004 8:53

Kazbunda

Spravedlnost v tomto pripade nebyla slepa
a postavila mu do cesty rumunsky kamion a ne nejakou rodinu jedouci v Skode Felicia. Ti by byli vsichni na hadry a pan podnikatel by vyvazl s lehkym zranenim. Dekuji ti rumunsky kamionaku, ze jsi nas zbavil jednoho bezohledneho debila.
0/0
14.1.2004 8:45

hadak1

Re: V tom s tebou plně souhlasím,
a když na silnici vidím podobné hazardéry tak si přeji aby dopadly podobně.
0/0
14.1.2004 9:04

bow

Všechno zlé je k něčemu dobré
Smrt mu nepřeju, ale jsem rád, že je zase o jednoho piráta silnic méně a nikomu jinýmu se nic nestalo. Příště jsem ho mohl na silnici potkat já a v osobáku bych to nepřežil.
0/0
14.1.2004 8:14

bonecek

chování při předjíždění
Ten úsek silnice je jako stvořený pro to,co dělají některá hovada v poslední době často.To je předjíždění kolony vozidel s vynucováním toho,aby byli vpuštěni ostatními zpět,když se objeví protijedoucí vozidlo nebo Vás,když jedete v protisměru ,nutí uhnout až  ke krajinici.Další takový úsek je na objezdu Loun i jinde.Tomuhle frajerovi,který byl ještě navíc ožralý to nevyšlo,protože v protisměru jel kamion a ten neměl prostě uhnout kam.Jsem zvědavý,jak by se zachovala ta slovutná forma,kdyby protijedoucí  nebyl Rumun v kamionu,ale rodina ve Favoritu.Ostatně nadace bývají často dobrým tunýlkem.
0/0
14.1.2004 6:55

moods

???
a tu nadaci chteji zalozit, aby mohli pristet jezdit vozraly nebo proc?
0/0
14.1.2004 6:36

Erzika_z_Chanova

Re:
ty si ale vul vid...
0/0
14.1.2004 8:02

moods

Re:
proc ? vsichni dementi, co si mysli, ze umi jezdit si tu uz tri dni slintaji na vestu nesmysl za nesmyslem o tom, jak je to spatne postaveny, jak je to znaceny, jak je nesmysl dodrzovat vyhlasku, protoze umi jezdit rychle a nebozaci ve skodovkach, nedej boze v duchodovym veku je zdrzuji, jak kamiony jezdi pomalu,.... atd. atd. A najednou, co ? Zabilo se jedno ozraly arogantni prase, ktery si myslelo totez a kdyby se v te audine sedel nekdo jiny a to prase se ucastnilo teto diskuse, tak by mezi ty chytraky patrilo. Dobre, ze tam ten rumun byl. Vic rumunu na spravnem miste ve spravny cas.
0/0
14.1.2004 8:14

killy

Re: No řekl jsi to lapidárně a drasticky, .....
... ale svatá pravda!
0/0
14.1.2004 9:40

Pluton

Re:
Kdepak moodsu, ty jses fakt debil..
0/0
14.1.2004 10:21

moods

Re:
a dalsi takovej, jezdi jak chces. jen doufam, ze se trefis do rumunskyho kamionu a ne napr. do cyklisty
0/0
14.1.2004 10:32

2Mac7

Re:
Je .
0/0
14.1.2004 12:34





Najdete na iDNES.cz