Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na obchvatu už značky zakazují předjíždět

Na kritickém úseku dálničního obchvatu Plzně už jsou značky zakazující předjíždění. Na obchvatu, který byl slavnostně otevřen 15. prosince, zemřeli už čtyři lidé. Firma, která patřila poslední oběti, nabídla úřadům, že věnuje milion korun na zajištění bezpečnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Alvik

Dopravní psychologie
Ještě k obchvatu. To co se kolem něj děje za mediální humbuk je nechutné. Přitom totéž co tam se denně odehrává na každé silnici v Česku. Ve včerejší regionální příloze MF Dnes vyšel článek jakéhosi dopravního psychologa (zajímavá profese, kde se to asi studuje?) který uváděl, že řidič na dálnici je schopen za 0,5 vteřiny postřehnout max. dvě dopravní značky a rozeznat detaily na ní dokáže až ze vzdálenosti 60 m. Pak tam byla skvostná věta: „Při rychlostech běžných na dálnici se urazí 60 m v mžiku“. Mžik je zřejmě dle psychologa časová jednotka limitně se blížící k nule. Přitom jednoduchým výpočtem lze zjistit, že při max. povolené rychlosti na dálnici se ujede 60 m za 1,66 s, při max. povolené rychlosti na běžné komunikaci za 2,4 s a dokonce i při rychlosti 200 km/h za 1,08 s, což je pořád dvojnásobná doba k tomu, aby řidič značku dle dopravního psychologa vzal na vědomí. Celé to má zřejmě za účel obhájit nebohého řidiče, který nestíhá zaregistrovat nedostatečné dopravní značení. Všechna vina je nejspíš na těch, kteří tak blbé dopravní značení, které se nedá pořádně přečíst navrhují, vyrábějí a osazují a ne na tom chudákovi, který jel jen 200 za hodinu a předjížděl, přestože pořádně neviděl co jede proti.
0/0
14.1.2004 13:49

Cueoqx

...
Čára není zeď... Takže dokud tam nebude zeď, budou tam mrtví. A pak se Schneiderovi podobný budou zabíjet o tu zeď...
 
Jinak souhlasím s tím, že dát pouze 1.000 kKč za to, aby se o firmě Schneider zmínila všechna média je dobrej kauf.
0/0
13.1.2004 23:55

Joao

Betonová ohrádka
Doporučuji i dalším firmám, aby se složili a vybudovali někde na odlehlém místě z betonových zátarasů ohraženou silnici pro svoje managormenty. Na tomto místě by pak docházelo k jejich redukci, aniž by to obtěžovalo normální lidi.
0/0
13.1.2004 16:56

Baud

Poděkování II
I já děkuji statečnému rumunskému řidiči. Ještě bych ho požádal, až se zotaví aby přijel i do Vlkova pod Oškobrhem a vyřešil problémy na komunikaci 1 třídy podobným způsobem.
0/0
13.1.2004 16:35

Tomyš

Re:
:D Souhlasím :)
Jsem od jisté doby cynik, takže také jsem rád, že máme o jednoho blbečka na silnici méně :) Podle všeho si pán myslel, že je stále na dálnici, bůhvícoutohodělal a jelikož tady tihle blbečci jezdí defaultně v levém pruhu, bác, neštěstí je na světě :)
Novináři: nechcete stejně intenzivně psát třeba o silnici I/11? By se mi to docela hodilo, ta dálncie :-)
0/0
13.1.2004 16:59

Cueoqx

Re:
Měl tomu paku někdo smazat z Autoexecu ten řádky:
 
defaultLane = "left"; a
defaultSpeed="moreThanReasonable";
 
a hodila by se řádka
 
 
import Mozek.io.* :-)))
 
:-)   Dle jiné zprávy na tomto serveru jel v levém pruhu zcela bezdůvodně (výpověď řidiče kamionu), aniž by někoho předjížděl. Nebyla to nakonec sebevražda? Kdyby měl vlevo volno, tak snad uhne.....?!      
0/0
13.1.2004 23:52

p-m

Jak na to
Když rekonstruovali některá místa na D11, tak byla doprava svedena jen do jedné poloviny dálnice a mezi oběma směry byly umístěny takové malé přenosné značky, reflexní sloupky. Tam bylo očividné, že předjíždění je zakázáno a jen blázen by si to troufnul.
0/0
13.1.2004 16:19

Kazbunda

Podekovani
rumunskemu kamionu a jeho statecnemu ridici za to, ze nas zbavil dalsiho nebezpecneho a bezohledneho grazla co si rika podnikatel
0/0
13.1.2004 16:00

turista-

1000000
"Ministerstvu dopravy nabízíme, že na případné zajištění zátarasů nebo betonových předělů na kritickém úseku dálnice jsme připraveni přispět milionem korun", oznámila mluvčí společnosti Edita Vighová.
 
Pán podnikatel se zabil díky vlastní blbosti kombinované s principiální nebezpečností silniční dopravy a né kvůli značení - značky "obousměrný provoz tam byly od začátku".
Co takhle se z toho poučit a tím milionem přispět třeba na modernizaci trati Praha - Plzeň ? Nebo to takhle chtěl podnikatel v závěti  ?
0/0
13.1.2004 15:50

Eiffelxxx

Tak schválně
Kolik lidiček si řekne: "čára není zeď", loupne to do protisměru před tu škoduli a bude tu pátá oběť obchvatu... Když je to tam tak profláknutý a několikrát propraný tiskem, proč se tam jezdí dál jak ma.goři? No vážně nevím...
0/0
13.1.2004 15:30

Kazbunda

Re:
Protoze lidska blbost a bezohlednost, zvlaste v ceske kotline je nebetycna
0/0
13.1.2004 15:32

Kazbunda

Tak doufam
ze pana majitele odvezli do kafilerky. tam se preci volove a prasata vozi
0/0
13.1.2004 15:29

rrasputin

abyste vedeli
neco o masokombinatech : http://www.viva.org.uk/Viva!%20Campaigns/Horses/horses.htm  taky na nej doslo  tim ale nechci rict, ze jsem mu to pral.
0/0
13.1.2004 14:48

Dr. Fee

masokombinát
a to ho teď dali do salámu?
0/0
13.1.2004 14:44

rrasputin

0/0
13.1.2004 14:51

idx

proč až teď ?
Kdyby misto pana velkopodnikatele zemřel pan z horni dolni ,tak se pan ministr mimořadně s nikym nesejde a všechni by se tvářli jako že je vše OK.Vždyt přece kolaudace byla v pořádku ne.??
0/0
13.1.2004 13:56

Katoda

žádné značení nic nevyřeší
jestliže po silnicích jezdí nesvéprávní idioti. Jestliže někdo na několika kilometrech nepostřehne ani po několika stovkách metrů opakovaně umístěné značky o obousměrném provozu, ani to, že míjí vozidla v protisměru, neměl nikdy dostat řidičské oprávnění. Bydlím na sídlišti Barrandov a vyzývám kohokoliv, aby se postavil a sledoval provoz dodů k Barrandovskému mostu. Značení zde je už absolutně blbuvzdorné, alespoń by se zdálo. Rychlost omezená nejprve na 70 a později pro nákladní vozidla na 40km/h. Zkuste v těchto úsecích jet 90km/h. Během pár minut se vám dostane dostatečného opakovaného ponaučení jaký jste idiot, že jededete oněch "pouhých" 90. Výsledek ?  V daném úseku trojí světelná signalizace (s umístěnými značkami které na ni předběžně upozorňují) a denně stejná kašpařina. Jedno auto zastaví na červenou a další, jehož řidič má pocit, že jede po dálnici, to do něj zezadu napere stovkou. Musím bohužel říci, že většinou mimopražští řidiči, kteří zřejmě cítí potřebu to těm blbým pražákům předvést, že jezdit v Praze neí žádná věda. Tak tohle neodstraní žádné značení a žádné nadávání na "úředníky" jak jsem si na těchto stránkách přečetl. Pokud nezačneme za volantem, ale i jinde používat zařízení nazývané mozek, nikdo s tím nic neudělá.
0/0
13.1.2004 13:24

tululums

Re:
Za prve: Jiz minimalne mesic je tam omezeni na 50km/hod v celem useku od Klokocky dolu. Rekl bych, ze Vam sledovani dopravnich znacek take moc nerika). Jinak souhlasim  s tim, ze tam vsichni jezdi jak blazni, snazim se v tomto useku alespon v rozumne mire priblizovat k rychlosti, ktera je tam nejvyssi povolena, ale je to o zivot, snad jeste nikdo tu zmenu nezaregistroval, a to je tam stacionarni radar (nastesti prazdny). Na to existuje jedine Italske reseni (okoukano na severu Italie) a to radar kombinovany s semaforem.
Za druhe: jen tak mimo misu, na evropskych mapach je i tento usek znacen skutecne jako dalnice. Tohle kdybi mi nekdo udelal v zahranici (pri tranzitu pres velke mesto me zahnal na nejzacpanejsi mestky okruh a rikal tomu dalnice), tak sem neskutecne vytoceny.
0/0
13.1.2004 14:45

Pan Slamacek

Re:
tak to se vubec nedivim ze nekdo predjizdi. jestli jet 50 km/h 8 km tak to snad radeji jet pres mesto.
0/0
13.1.2004 14:55

tululums

Re:
to byla reakce na ten Barrandov, ne na obchvat.
0/0
13.1.2004 15:01

Pan Slamacek

Re:
omlouvam se nevsiml jsem si. ale i tak si za tim stojim pokud se tyce obchvatu.
jinak doufam ze jezdite alespon vpravo abych kvuli vam nemusel brzdit :-)
0/0
13.1.2004 15:06

rostman

Re:
No Barrandov je vůbec hezká prasárna, pokud jde o dopravní značení. Značky omezující rychlost jsou vidět slušně, nicméně nikdo je nerespektuje, protožě po něm chtějí něco, co se vymyký zdravému rozumu (jet po faktické dálnici 50 km/h, ty přechody tam jsou pro chodce nebezpečné, měly by tam být lávky). Navigační, zvlášťě na Barranďáku, to je teda lahůdka, kdo to tam nezná, tak jen zírá.
On vůbec příjezd od Plzně do Prahy je hezký pozůstatek komunistického budování. Dálnice vede doslova do p*dele a kdo neodbočí na Barrandov, tak je ztracenej. V plánech asi je, že hlavní tah vede po D5, ale fakticky se odbočuje na Barrandov. Než se ale D5 vyřeší, tak by se dávno vyplatilo udělat jako hlavní proud odbočku na Barrandov a totéž platí i pro další odbočku nad Radotínem, kde je taky zprasený odbočení z dálnice a nájezd na dálnici. Tohle že je hlavní dálničí tah z Německa? To je výsměch. I obchvat Bratislavy, kde taky vede dálnice do středu města, je líp vyřešený.
0/0
13.1.2004 17:12

houba_

pan masokombinat
nebyl obeti obchvatu ale vlastni blbosti.
a ze jeho byvala firma nabidla milion na betonove predely a zatarasy?? nabizim milion na podporu vystvby namorniho pristavu v Praze. To se to nabizi, kdyz vim, ze to nelze vuzit (MD jiz drive dalo na vedomi, ze betonove zatarasy se stavet nebudou)
0/0
13.1.2004 13:20

JJe

Re:
Otázkou je, zda MD po nabídce 1 mil. Kč nezmění svůj názor.
0/0
13.1.2004 13:23

oranzovej

Re: Utan
Společnost Schneider, jejíž předseda představenstva v sobotu na dálnici zahynul, daruje milion korun na vybudování bezpečnostních opatření v nebezpečném úseku. "Chceme, aby se zamezilo podobným tragédiím ," řekla mluvčí holdingu Edita Vighová.
0/0
13.1.2004 13:24

houba_

Re:
citace z clanku:
"Ministerstvu dopravy nabízíme, že na případné zajištění zátarasů nebo betonových předělů na kritickém úseku dálnice jsme připraveni přispět milionem korun," uvedla mluvčí společnosti Edita Vighová.
 
toto prohlaseni prichazi v dobe, kdy MD reklo, ze zatarasy nebudou
0/0
13.1.2004 13:28

qoknu

Re:
A pokračřování v článku : řidič kamionu vypověděl, že neviděl žádné předjíždějící vozidlo....... bla, bla, bla, svědkové nehody žádní, musí se počkat na výsledky pitvy....... V pondělí bylo v tisku, že pan Schneider podle svědků předjížděl nákladní auto. Tak jsem zvědavá jak to bude. Já si myslím, že přece není možné, aby takový podnikatel riskoval nejen svůj životy, ale i životy jiných!
0/0
13.1.2004 13:39

houba_

Re:
ve zpravach brzy po nehode bylo, ze predjizdel dlouhou kolonu vozidel.
0/0
13.1.2004 13:52

oranzovej

Re: Utan
To souhlasí. A najednou žádní svědci a rumunský řidič neviděl žádné auto. Dokonce ani to Audi.  Ale nediskutujeme na špatném článku?
0/0
13.1.2004 13:57

houba_

Re:
asi ano.
Ja jsem jen desne nas..ranej, protoze dneska rano me podobne taky jeden skoro sestrelil. Nastesti jsem se jeste vesel do prikopu. Taky zadny svedek, nikdo (ani za mnou jedou ci ani proti jedou ci) nezastavil, aby mi alespon dali SPZ toho vola s bilym Passatem (silnice I/8 z Velemina smeren na Prahu). Takze se ani nedivim, ze nejsou zadni svedci.
Ale kdybych ridil kamion, tak do toho prikopu neuhnu, at se o me klidne rozmazne.
0/0
13.1.2004 14:06

oranzovej

Re: Utan
Je mi to líto. Vážně. Nedávno se otřel kamion o auto ve kterém seděla moje žena a ujel. Za další obcí to nabořil do jiného kamionu, takže ho lapli.
Omlouvám se vám za ten betonový zátaras, ale příspěvky podobného tónu už mne také vytáčejí. Věřím, že ten milion dají, i když se nebudou stavět betonové zátarasy.
0/0
13.1.2004 14:17

BBarret

Re: Ahoj
je to smůla a myslím,že málokdo dá tolik peněz ze svého na záchranu lidských životů
0/0
13.1.2004 14:22

oranzovej

Re: Utan
Zdar. Myslel jsem, že jsi na horách. Nové projekty?
Smůla s mojí ženou? Je v pohodě a už zase jezdí.
0/0
13.1.2004 14:26

qoknu

Re:
Tak si to přečti v krajském vydání tady na Idnes. To AUDI viděl a divil se proč jede v protisměru. No přečti si to. Klikni na více.... pak na Idnes a tam si najdi  Plzeňský kraj.
0/0
13.1.2004 14:26

qoknu

Re: oranzovej :To je závěr toho článku
Otazníky nad nehodou Příčina sobotní tragédie na provizorním obchvatu Plzně není jasná. "Kolegové vyslechli řidiče kamionu, do kterého narazilo Audi A8. Šofér vypověděl, že neviděl žádné předjížděné auto a neumí si vysvětlit, proč vůz jel v protisměru," řekl zástupce policejního ředitele okresu Plzeň-sever František Pešl. Na místě nehody nebyl nikdo, kdo by kolizi popsal. Odpověď by policistům mohla dát pitva a další vyšetřování. (Viz Zábrany... strana C2)
0/0
13.1.2004 14:32

qoknu

Re:
Podle tohoto závěru si myslím, že panu Schneiderovi se zřejmě udělalo špatně , tedy žádná riskantní jízda.
0/0
13.1.2004 14:35

qoknu

Re:
Policie přece nelže a je neúplatná.
0/0
13.1.2004 14:36

oranzovej

Re: Utan
Pak jsou příspěvky typu "dobře mu tak" neuvěřitelné hulvátství. Pochybuji však, že absolutní pyjové, kteří se takto vyjadřují, vůbec něco takového vezmou v úvahu.
0/0
13.1.2004 14:40

boygeorge

Re:
A nebo si myslel, že jede po dálnici a jako správný řidič Audi A8 zásadně pouze v levém jízdním pruhu a minimálně 180km/h
0/0
13.1.2004 14:48

qoknu

Re:
Myslet si to určitě nemyslel, je místní, znal to tam. Navíc určitě byl při velkolepém otevírání 15. prosince. Pokud nebyl přítomen fyzicky tak zcela určitě se výrobky této firmy objevily na následné žranici.
0/0
13.1.2004 14:55

Cueoqx

Re:
Skoro tam slyším "cudákovi Schneiderovi" se udělalo špatně... Hm, mě taky alkohol nedělá dobře.... Všechny nové zprávy přinásší jen informace o dalších a dalších Schneiderově pochybeních, mylím že si ten člověk opravdu nezaslouží aby se ho někdo zastával...
 
Stačilo by málo - aby proti němu jel postarší osobní automobil a řekněmě dvou až tříčlenou posádkou - a Schneider by přežil a všichni z druhého vozidla by byli mrtví. A celá republika by se hrozila dělala z toho aféru podobnou té s A. Pechem či P. Krbcem... Jen vysovené štěstí zapříčinilo že to tak nedopadlo a už se najde spousta lidí, kteří Schneidera usilovně hájí... Stačilo by tak málo, abu mi ti samí nejvíce spílali...
0/0
14.1.2004 0:08

oranzovej

Re: Utan
Musím uznat, že máte pravdu.
0/0
14.1.2004 0:43

Cueoqx

Re:
0/0
14.1.2004 0:49

qoknu

Re:
houbo : ještě v pondělním vydání to tak bylo, mám to před sebou a dneska je to jinak. Jsme zmatená jak Goro.
0/0
13.1.2004 14:38

oranzovej

Re: Utan
... před Tokyem.
0/0
13.1.2004 14:42

qoknu

Re:
Ne GORO chudák byl zmatený celé to své putování.
0/0
13.1.2004 14:57

qoknu

Re:
Už jsem na to přišla. Je třeba zachovat dobré jméno firmy za každou cenu!
0/0
13.1.2004 15:02

oranzovej

Re: Utan
 Ještě chybí úvaha, že to zaplatí stejně z pojistky za tu A8. Ach jo.
0/0
13.1.2004 15:09

oranzovej

Re: Utan
Vyndejte si houbo betonový zátaras z hlavy.
0/0
13.1.2004 13:25

houba_

Re:
hmm, to je ovsem silny argument.
Jste vylozene diskusni typ.
0/0
13.1.2004 13:36





Najdete na iDNES.cz