Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zákon o ženách v politice chce jen ČSSD

Českým ženám vládnou téměř výhradně muži. Na čtyři poslance připadá jediná kolegyně. V Senátu a ve vládě je poměr obou pohlaví ještě horší: jedna ku pěti. Na české poměry je ten nápad tak revoluční, že si ho jen málokterý z politiků dovolí otevřeně podpořit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

d.dvoracek

A co Listina?
Vsiml si nekdo z tech chytraku, co tenhle nesmysl navrhuji, ze nez bude vubec mozne se bavit o zmene volebniho zakona v tomto smeru, je nejprve nutno znovelizovat Listinu zakladnich prav a svobod, ktera takovou zmenu nepripousti?
Takoveto ustanoveni je v prikrem rozporu s ustavnim poradkem CR. Tak at nam navrhovatele nejprve povedi, kde chteji vzit ustavni vetsinu na novelizaci ustavy, a pak at teprve recni o zmene volebniho zakona.
0/0
9.1.2004 17:05

-Sandstorm-

Když čtu některé příspěvky...
... musím některým zatleskat. Výborně, vy se v EU neztratíte. Všechno nařídit, přikázat, zakázat, zregulovat a pokud možno i zdanit. Neustále vyhledávat, kdo se kde cítí diskriminován, kdo by mohl cítit jakoukoli újmu, a hned přijmout opatření, na jehož dodržování musí být zřízena obrovská komise.
Až se nevyplatí někoho zaměstnávat, něco stavět či cokoli tvořit, nebo mít nedejbože názor. Budeme (všichni stejní) tlačit svůj nákupní vozík politicky korektním supermarketem a dumat o tom, zda nejsou Japonci diskriminováni tím, že jim dřív zapadá slunce (Němci z toho zase budou pro sebe vymýšlet historickou vinu).
 
Však je vidět, jak politická korektnost (pravými slovy demence) pomáhá rozvoji společnosti - kolik dětí se rodí ve srovnání s obdobím první republiky například. OK, krávy, domožte se rovnoprávnosti a hnijte v práci 12 hodin denně jako vaši mužští kolegové. Politická korektnost bude dovedena k dokonalosti, až vás podřízne politicky nekorektní Ukrajinec, který vám sem přijede tu populaci doplnit.
0/0
9.1.2004 15:27

Isbjoerna

Re:
OK, krávy, domožte se rovnoprávnosti a hnijte v práci 12 hodin denně jako vaši mužští kolegové.
 
0/0
9.1.2004 15:39

@mike@

Smysl tohoto?
Řekl bych, že spíš než KDO nám vládne je důležitější JAK nám vládne. Řešení takovýchto otázek jen odvrací pozornost od opravdových problémů. Průzkum říká volí nás málo žen, začneme tedy řešit počet žen ve vládě. Bohužel tento systém stále zabírá. Diskuze na http://svdp.webpark.cz
0/0
9.1.2004 14:19

KucKuc_2

Rovnoprávnost
Všichni volají po rovnoprávnosti, tak proč někoho dopředu zvýhodňovat? To mi nepřijde příliš demokratické. Spíš chce někdo nahonit politické bodíky.
0/0
9.1.2004 11:54

-Sandstorm-

Už se na tu sexualitu vys***
Fakt nový společenský totem - sex a vše s tím spojené. Nejrůznější skupiny řeší svou sexualitu, staví se pomníky lesbám, neustále se rozpitvává, jestli muži neutiskují ženy a jestli to náhodou není naopak, neb ženy jsou rafinované.
 
Čtvrtinu filmů v kinech tvoří filmy ve stylu "Je nám -náct a jsme nadržení", obnažená dívka už je zhruba stejně atraktivní jako nákupní vozík (objevuje se v souvislosti s prodejem různého zboží, rovněž velmi často).
 
Možná by společnosti prospělo, kdyby si sex v soukromí užívala, zatímco myšlenky a diskuse by byla věnována něčemu opravdu podstatnému.
 
Jo a na můj vkus je v parlamentu málo blonďáků, cítím se tím velmi diskriminován a rád bych, aby to zákon s konečnou platností nějak vyřešil. Třeba ve skandinávských zemích je blonďáků v parlamentu podstatně více, zatímco např. v Ugandě moc blonďáků není, to je hanba...
0/0
9.1.2004 10:54

polarniliska

Nesmysl
Uzákoňovat podobné věci je nesmysl. Ano asi by na kandidátkách mělo být víc žen a určitě by se jich našlo spousta stejně schopných jako jsou nominovaní muži, ale proč to proboha uzákoňovat. Pokud budou politici ve stranách přesvědčeni, že je to správné, tak to budou dělat i bez zákona.
0/0
9.1.2004 10:52

karoten

Re: :o)
Bezva, tagže když jsou politici (muži) přesvědčeni že ženský patřej k plotně a né mezi velmistry do politiky, tak je to správné a netřeba nic měnit ;+D
0/0
9.1.2004 14:30

-Sandstorm-

Re:
Ne, není třeba nic měnit. Pokud jsou ženy přesvědčeny, že je muži v té či oné straně utiskují, tak ať si založí vlastní stranu.
 
Podle této dementní logiky se mi zdá, že je tu nějak moc socanů a že do budoucna musí mít všichni kandidátky na způsob pravičák - levičák. Tím to bude vyrovnaný a nebudeme trpět pod neúnosným diktátem svobodné volby.
0/0
9.1.2004 15:12

volič ODS

Hloupost!!!
Proč by slepice měly mít taková privilegia?
0/0
9.1.2004 10:38

karoten

Jednoznačně pro
Konečně to zaznělo i z parlamentu. Zdá se že úroveň naší bídný společnosti jde pomaloučku polehoučku nahoru. Smzř.že by "to mělo" bejt samosebou, delegovat a stavět víc ženskejch na kandidátky, ale realita je prostě taková že se to jaksi nedělá. Čistě mužský vedení čehokoli totiž nemůže bejt lepší než je, vždycky je poznamenaný šourkovým myšlením, je to špatný ale je to tady standart.
0/0
9.1.2004 10:33

-Sandstorm-

Re:
Ty zřejmě nemáš ani šourek ani pochvu, a proto na to pohlaví dáváš takový důraz, že?
0/0
9.1.2004 10:45

karoten

Re: Jsem
latentní hermafrodit, tudíž dávám důraz na rovnovážnej stav ty Burane...to jako stepní bouře z neanglosaských pustin :o)
0/0
9.1.2004 14:36

-Sandstorm-

Re:
No a není rovnovážný stav takový, kdy se každý do parlamentu dostává podle toho, jaké si vybojuje postavení ve straně a podle toho, jak ta strana osloví voliče? Do hajzlu s tou politickou korektností.
0/0
9.1.2004 15:09

karoten

Re: To máš true
Ale mě se tenhle stav oslovování obecenstva nelíbí, a nejsem asi sám. Tebou popsanej rovnovážnej stav je realita kterou nehodlám respektovat. Největší heiselové se dostávaj opakovaně k moci a snažej se pro sebe překroutit i ústavu. Bohužel máš pravdu, je to věrnej odraz stavu společnosti.
0/0
9.1.2004 15:19

-Sandstorm-

Re:
Ale jistě se shodneme na tom, že tento stav nemá svou příčinu v pohlaví...
0/0
9.1.2004 15:36

Fikos

Vážení voliči napiště svůj názor paní poslankyni
curdovaa@psp.cz určitě vám ráda za ohlasy poděkuje
0/0
9.1.2004 9:39

Kazbunda

Zensky, to si nechate libit?
Vzdyt takhle z vas oficialne delaji neschopnou zaostalou mensinu, ktera potrebuje rovnostarske zakony jeste tvrdsiho stylu nez pro romskou mensinu.
 
jediny kdo zaslouzi ochranu a nejake vyhody jsou maminky s detma. Zenska bez deti ma stejne moznosti a schopnosti jako chlap. A pokud se neprosadi, asi na to nema jako spousta chlapu. Jenze bohuzel, umele rovnostarstvi prosazuji hlaven bezdetne neschopne pizdy, co maj na to akorat sedet za pokladnou v Tescu
0/0
9.1.2004 9:34

Isbjoerna

Re:
neschopnou zaostalou mensinu
At uz jsou zeny jakkoli pokrokove/zaostale, mensinu z nich nikdo neudela (52% zustane vetsinou, at je interpretuje kdokoli).
 
Zenska bez deti
Tvori mensinu mezi zenami, drtiva vetsina zen se stane behem sveho pracovniho zivota matkou.
 
ma stejne moznosti a schopnosti jako chlap
Nema. Uz z toho duvodu, ze by mohla mit deti, nedostane (kvalifikovanou, dobre placenou) praci, protoze, otehotni-li, by ji zamestnavatel nemohl vyhodit, tak ji nezamestna a posadi na to misto radsi mene schopneho muze. Takova je realita.
0/0
9.1.2004 9:53

AnalProbe

Re:
souhlas
0/0
9.1.2004 10:14

*honzik*

Re:
Teda vetsi blbost jsem uz dlouho necetl. Odkud jsi spadl na hlavu? Ze jsou zenske diskriminovany prakticky vsude a ve vsem je fakt o ktery se uz snad, az na par omezencu, nikdo nehada. Dam ti priklad, delal jsem v jiste firme spolu s kolegini. Ona delala na stejne pracovni pozici stejnou praci. Vim ze byla lepsi nez ja a presto kdyz jsem s ni jednou sel na obed (ja z te firmy odchazel) tak dosla rec na plat. Brala o 20% min nez ja. Sranda co. Ja bych na podporu zen uzakonil vsechno co by slo. Navic by mezi ty nenazrance ve snemovne vnesli aspon trochu kultury, coz je podle me treba.
0/0
9.1.2004 10:16

sisko1

Další správné kroky vládní koalice !!!
Vláda jasně ukazuje že dělá politiku pro obyčejné lidi a že na ně myslí ve všech svých krocích !!
Voliči by měli v příštích volbách dát jasně najevo , že stojí za ČSSD , KDU-ČSL a US-DEU a že jsou proti tunelování naší republiky Modrými ptáky !!! 
0/0
9.1.2004 9:15

bimbon

Re: je to ironie , nebo ne???
0/0
9.1.2004 10:05

marsellus

debilita
to je opravdu hodně potřebnej zákon - copak nejsou na projednávání důležitější věci? Ženy se musí prosadit normálními regulérními volbami... nebo když ČSSD tak chce, může mít na kandidátkách jenom ženy a zvolí se jich víc  
0/0
9.1.2004 8:50

pinguinone

Re:
0/0
9.1.2004 13:08

alena.alena

Kdyby bylo v této
zemi prostředí přátelské k ženám a dětem....což se týká kupř. pracovní doby, služeb, možnost opracovat tempem a systémem, který, přinejmenším vyhovuje  oběma pohlavím, zákony platily pro obě pohlaví stejně, taktéíž i platové tabulky...pak nebude žádných zákonů potřeba. Nehledě k  tomu, že grázla stejně žádný zákon nedonutí, aby se choval slušně. Chce to patrně spíš několik generací, vychovaných v tom, že slušnost a čest jsou normou a samozřejmostí a nikoli slabostí nebo blbostí dotyčného. Do té doby se ve státě, kde platí, že zákony jsou od toho, aby se obcházely, není o čem bavit.
0/0
9.1.2004 8:06

Fikos

Re:
no má to jednu drobnou vadu sice se pořád o tom mluví ale nikdo je neviděl,kde jsou ty dvojí platové tabulky?
0/0
9.1.2004 9:26

alena.alena

Re:
no z vlastní praxe vím, že učitel na ZŠ má nejmíň o pětikilo víc, než stejně stará a stejně vzdělaná učitelka.Já sama jsem něco podobného zažila na vlastní kůži...kdysi dávno jsem měla kolegu, který byl o týden mladší, tj. stejně starý, měl stejné vzdělání a stejnou praxi ( a já, narozdíl od něj, znala jazyky) a bral osm set víc než já (a to tehdy byly slušný prachy. Když jsem je chtěla taky, tak mi bylo řečeno, že on přece živí rodinu, když jsem řekla, že já ji živím taky, tak mi můj šéf odpověděl, že na to, že jsem ženská, mám slušnej plat.A taky dvojí tabulky neexistovaly a bylo to legální .Jak to? A teď to není lepší.Pokud teď vyrukujete s těma řečma, jakože ženská nebude pracovat přesčas, neb má rodinu, vaření apod. , tak vám sdělím jediné, a to že nebude, neboť svou práci hladce stihne v pracovní době. A to že se ještě přitom stačí postarat o rodinu, je její plus a ne mínus.
0/0
9.1.2004 10:12

Fikos

Re:
no a já znám zaseč jednu slečnu která na stejné pozici bereb o 5000 víc protože se šéfem střídá pozice a kam si mám jít stěžovat?
0/0
9.1.2004 15:22

Isbjoerna

Re:
Muj plat nestoji v zadne tabulce. Jeho vysi znam jen ja, muj zamestnavatel a financni urad. Se svymi muzskymi kolegy se o svem platu zasadne nebavim, a proto nemaji vic. Zatim.
0/0
9.1.2004 14:03

H_omer

pekna blbost
Mohli by je dat na kandidatky a pak je volici vsechny vykrouzkovat. KDU uz to umi.
0/0
9.1.2004 7:55

spaldings

Takovoto pitomost,
totální nepochopení demokratických principů hájí ve sněmovně poslankyně a Středočeský kraj. Sociální demokraté a jejich ze středních Čech, napište nám, kolik takových entit ve svých řadách ještě máte. A voliči, kterým se to nelíbí, napište e-mail té soudružce. Stačí si ji najít na www.psp.cz
0/0
9.1.2004 7:42

Ellowyn

Kristepane
Jako ženskou mě to fakt uráží, i když je pravda, že v některejch věcech, i v politice, maj ženy horší podmínky, chlapacký výroky typu "vrať se k plotně a necpi se kam nepatřiš" jsou na dením pořádku, jenže pokud uzákoní tohle, tak bych to brala jako precedens pro uzákonění, že ve vládě musí být taky 4% homosexuálů, 7% rómů, 1% postižených, 30% kuřáků atd.  (upozorňuji, že počet procent je pouze ilustrační)...
0/0
9.1.2004 7:35

CuoreSportivo

Trochu divné ne?
Takže teď, když máme demokracii (jak tvrdí naši politici), jsou ženy diskriminovány, protože ve svobodných volbách neumí získat hlasy, neumí se prosadit. Socdemácká pakáž přijde s dalším paskvilem a tímto zmetkem bude diskriminovat muže. No hoši ze socdem  já myslím, že už jste dostatečně prokázali, že nezvládáte vůbec nic, tak honem rychle pryč od koryta. To bude to jediné rozumné, co můžete udělat.
0/0
9.1.2004 7:28

Akis

???
Tak to je dobrý. Být ženská, tak jdu asi té chytré paní poslankyni rozkopat úsměv. Prostě asi na začátku roku musela vykázat činnost nebo co. Jinak na iDNESu píšou amatéři. Hana Marvanová nebyla určitě jedinou ženou, která v polistopadovém Česku řídila politickou stranu. Ještě mě napadá Hromádková - DEU. Tak nevím, koho platíme, když si koupíme tyhle noviny.
0/0
9.1.2004 7:13

KlipKlopKlap

Re:
Nevím koho platíš ty, ale já tedy nic. Pokud za čtení iDNES někomu něco dáváš tak jsi na tom dost špatně...
0/0
9.1.2004 9:19

cermag

To je jen aprílovej vtípek, ne?
Že by politici neměli co na práci? Lidi, co jste to zvolili...
0/0
9.1.2004 6:58

Karel-x-Karel

co to je?
rada pro rovnoprávnost, jaký darmožrouty a darmošlapy ještě musíme živit
0/0
9.1.2004 6:44

ČEZ

A ještě uzákoníme tohle, aby alespoň každý pátý muž rodil .....
...... nebo třebas, aby každé 25 narozené dítě bylo politik ........ To je opravdu chytré, to muselo napadnout (někdy večer v potemělé uličce) nějakého opravdu YNTELIGENTNÍHO člověka. Takže práci ČEST a lovu zdar, jestli to takhle půjde dál tak směřujeme rovnou do té díry, co se jí říká pr...
 
Všem rozumným lidem přeji pěkný den! ČEST ČEZ
0/0
9.1.2004 6:40

skajwolkr

kvoty
jak tu nekdo pravi: byt zenou, citil bych se urazen. ma pravdu. protoze pokud vas nekdo posadi do pralamentu jen proto ze jste zena je trapne. navic osetrit to zakonem, tedy to defakto naridit je facka do tvare vsem, kteri berou jedince podle schopnosti a ne podle pohlavi.
0/0
9.1.2004 0:51

cokoladova

Re: kde zijete?
pane, co si budeme rikat, "svet je preplnen blabolem a frazemi", sem spada i to vase "jedinci se berou podle schopnosti":)!!! Proste zijeme v dobe, kdy vetsinou plati "never skoro nicemu"! Jasnacka, patri sem i vyjimky, mista, kde se ceni i moralka a korupce nekvete.
0/0
9.1.2004 6:12

sereteme

Re:
Kam jsme dosli? Kdo to vi, kdopak nam to odpovi?
Vsichni vime, kam jsme dosli, ale uz je mnohem mene tech, kteri vedej, jak z toho ven.
A o tom je potreba zacit diskutovat.
0/0
9.1.2004 7:21

cokoladova

Re:
Jak z toho ven??? Diskuse je OK, ale podstata vezi v aplikacich (talk is cheap:), mnoho kvalitnich myslenek a napadu odpociva v knihach. Treba tady,,, www.neweconomics.org/gen/ well_being_top.aspx?page=883& folder=136&
0/0
9.1.2004 8:04

skajwolkr

Re:
mozna je to fraze pro vas, ale pokud nejde o pravidla slusneho chovani, ktere nas zavazuji jednat se zenami galantne, tak je mi uplne jedno, jestli mi pece chleba pekar nebo pekarka a zastavuje policista nebo policistka...proste se tim snazim ridit, to ze se to stalo blabolem pro vas je skoda...
0/0
9.1.2004 10:10

Spolsky

Být ženou
připadala by mi potřeba pozitivní diskriminace žen na úrovni cikánů u nás či černochů v USA dost urážlivá a ponižující. Vzhůru do Rwandy, paní čurdová.
0/0
9.1.2004 0:39

lookas

tak tak
mozna bysme se tu mohli slozit na letenku ... kdyz nebude zpatecni, nemusela by snad byt ani draha ...
0/0
9.1.2004 1:45

necu

Freud
Rozum a chtíč nemohou být v opozici natrvalo.
0/0
9.1.2004 0:04

Ehmuhm

Re:
kdo ti plati internet kretene?
0/0
9.1.2004 0:34





Najdete na iDNES.cz