Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravci: Přezouvat kamiony nemá smysl

I když největší překážkou na zimních silnicích bývají kamiony, jejich majitele nic nenutí, aby nazouvali zimní pneumatiky. V nejbližších letech se to pravděpodobně ani nezmění. Rozšíření zimních gum se dopravci brání. Říkají, že to nemá smysl a že jsou drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michalll

Zabíjet je snažší,
stejně jako výběr šoférů svým šéfům podobným.
Pokud ale trvá socialistická vláda, je to nutné, vždyť o tom socijálismus to právě je, ta znovu oblíbená strana nechávala jezdit dokonce na protektorech či sjetých dezénech. To bylo optimum. Snad nové volby nám pomohou, nebo příznivci toho spolku jej všac informují, co se děje mimo Prahu.
Auto bez odpovídajícího dezénu na sněhu totiž může být úředně nepojízdné popř. propadnout státu, ale to by vláda musela přestat být spolkem populistů.
Michal, Libčeves, t. 603771186
0/0
20.1.2004 14:30

Evilman

Už to funguje!!!
Jak jsem sliboval, tak jsem vydal pokyn, aby kamiony objednávané pro naší firmu byly vybaveny zimními pneumatikami. A dneska jsem se byl přesvědčit a ono to funguje. Pravda, měl je jen na tahači, ale protože nejsem přesvědčen, že na vlek jdou taky namontovat, tak jsem spokojen. A je vidět, že buď přepravci podmínku akceptují, nebo že je dostatek jiných firme, kde si lze vybrat. Není kapitalismus skělá věc?
Spiteful Evilman
0/0
13.1.2004 19:55

karoten

Re: Teda Evilmane Tortolovitchi
Esi nekecáš, tak jsi Pan kapitalista a zasluhuješ úctu. Tvoje audina budiž vzorem ctnosti. Nejezdi ale prosim Tě těch příjemnejch 140 po vokreskách jo? :o)
0/0
14.1.2004 9:22

Evilman

Re:
Karotene nekecám. Stejně jako podporujeme ekologické chování tím, že nakupujeme od firem ekologicky se chovajících:
třeba držitelů ISO 14000.
Mám zavedená určitá pravidla, jak se vybírají, sledují a hodnotí dodavatelské firmy. Rozhoduji se sám, jaký je face našeho podniku navenek. Jaké máme postoje atd.
Dělá to každá firma a úžasné je to, že stát na to nemá žádný vliv.
S.E.
0/0
14.1.2004 9:35

Culeto

Jen pár postřehů
Opravdu zimní nákladní pneu je dražší cca o 150 Kč na ks. Jako zimní funguje ( tzn. desén +směs) cca 60.000 km, tzn že se nám prodraží na km o závratných 0,002 Kč.Tzn při 8 kamionech a průměrně 15000 km měsíčně  je to cca 1440 kč navíc.Dalších 21 600 kč dáte za montáž těchto pneu ( ale to by jste museli stejně :-) = 0,30 Kč.
Celkové náklady na přezutí jsou tedy závratných 0,302 Kč na km, při ceně cca. 30 kč na km za přepravu je to tedy 0,1% z ceny přepravy. Pokud bychom použili protektory ze zimní směsí je to ještě o 1/2 méně.Možná, že by to chtělo lepší kalkulaci
Problém bude zřejmě někde jinde.
I. technický stav vozidel ( viz níže)
II. přetěžování kamionů , jednako shoršuje jejich technický stav. A asi těžko se někdo rozjede z opravdu naloženou soupravou poté co v kopci potká kaskadéry ve 120, kteří si užívají v závratné rychlosti 40km  jízdy smykem, páč jsou líní si koupit zimní pneu. 
Závěr : plané kecání na netu nic neřeší , takových článků lze napsat ještě milion. Jednoduché je uzákonit používání záběrových pneu v zimě.Sice se nic nezmění, protože u nás se vždycky najde magor , který to nebude respektovat a silničáři budou stejně zimou zaskočení i napřesrok ( viz. páteční a sobotní sněžení) při cestě Otrokovice- Hradec Králové v sobotu jsem první pluh potkal  už v Holicích  u Pardubic . Si nestěžuju, já jezdím v břečce rád .
0/0
13.1.2004 17:15

Evilman

Re:
Jezdíš z Otrokovic do Hradce přes Holice u Pardubic. Kudy to jezdíš? Snad Přerov - Olmik-Mohelnice - Vysoké Mýto - Hradec.
Spiteful Evilman
0/0
13.1.2004 19:58

Viados

Zimní pneu jsou drahé?
Tak dobře. Ať nejsou povinné. Ale provozovatel vozidla ať zaplatí např. 2000 Kč za každou minutu blokování silnice 1. třídy, 1500 Kč za blokování silnice 2. třídy atd. Protože ne jen vy máte práva, ale i ostatní mají právo dojet, kam chtějí a vaši přetížení miláčci na sjetých letních slickách jim zatraceně často blokují cestu a ohrožují jejich životy.
0/0
13.1.2004 14:51

ODSakEda

zdravý rozum svých obyvatel
V EU neni lecos povinne! Spoleha se zdravý rozum  obyvatel!!! :
  EB majitel odtahove sluzby-pouzivajici zdravy rozum, tedy i bez zakonne buzerace zimni pneu :-)
0/0
10.1.2004 20:41

lom01

zakázat!!!
Zrušil bych ihned kamiony i všemožný náklaďáky na silnicích. Povolil bych jim jen jízdu z nádraží do firmy a zpět. Na silnici se jejich řidiči chovají drze a agresivně, všichni se akorát pletou normálním autům. Do každýho kopce jedou jako šneci, navíc přes ně není vubec vidět. A když se předjíždějí navzájem, tak to už je uplná lahůdka, je to manévr tak na deset minut. Nevím, proč si firmy ty svoje náklady neposílají vlakem, když si dráhy vydržujeme pěknejma pár miliardama ročně.
0/0
10.1.2004 20:02

SpikeMT

Šneci
Zajímavý názor někoho, kdo o tom nemá ani páru.  Jste fakt srandista . Když máte svoje auto plně naložené a za ním ještě naložený vlek, tak to taky moc nejede, že? To je prostě fyzika. I ty nejsilnější motory v kamionech mají něco okolo 600 koní, takže když byste se potkal jenom s tahačem bez návěsu, tak vás na rozjezd udělá jak nic, ale prostě když má náklad, tak je to o něčem jiném, do kopce (třeba do baranďáku jede 40 (i méně), protože to víc nejede - a dolů taky, protože víc nesmí - je tam pro náklaďáky omezující 40, kvůli velkému klesání). Za druhé "není přes ně vidět" - no když jedete těsně za ním, tak je to fakt blbý, když nevidíte přes, ale pokud dodržíte bezpečnou vzdálenost - tak to nepotřebujete. Za třetí - koleje nevedou všude. Za čtvrté - zakazuje snad nějaký zákon nebo vyhláška kamiónům předjíždění? Já o ní nevím, takže tak jako můžou předjíždět osobáci, tak můžou předjíždět i náklaďáci. Jen třeba na jížní spojce je jízda v prostředním a levém pruhu upravena svislou dopravní značkou, která zakazuje jet náklaďákům nad 6t celkové v levých dvou pruzích. Pravda občas se to porušuje, ale co má řidič udělat, když chytne multikáru, která tam ani nemá co dělat? Jet 40 km /h poslušně za ní? Radši už nemluvte.
0/0
11.1.2004 14:14

TopGum

Re:
hmm, pekne, kdyz jedete 40 vy, ostatni se musi prizpusobit. Kdyz jede 40 nekdo pred vami, klidne porusite nejaky ten predpis, klidne nekoho omezite nebo i ohrozite, jenom proto ze ten pred vami vas zdrzuje. Zvlastni pristup... Ad zimni gumy: at mi nikdo nerika ze je nutne obouvat vsech 5 naprav soupravy, tedy i navesu. Ono by asi bohate stacilo obout pohanenou napravu (tedy za petinu uvadene ceny) a ne pak pod rozvadovem cekat na hasice s jerabem... :-(
0/0
11.1.2004 17:12

SpikeMT

Re:
Pffff. Kolik smí jet kamión po Jižní spojce? 80 km/h, kolik smíme jet po Jižní spojce (silnice pro motorová vozidla procházející obcí) osobákem? Taky 80 km/h. Tak jak Vás ten kamión sakra omezí? Jiný přiklad. Jedete po okresce, traktor s vlekem, naložený senem a plná čára - čili byste ho neměl předjet, pokud není dodatkovou tabulkou pod značkou zákaz předjíždění napsáno "TRAKTORY PŘEDJÍŽDĚT DOVOLENO". Proti nic nejede, máte pěkný výhled. Předjedete ho nebo pojedete za ním dokavad plná čára nepřejde v čáru přerušovanou. Děkuji za odpověď. Chápu, že nějakýmu rychlýmu hovadu, který to mastí po spojce 160 km/h vadí v cestě úplně všechno. Howg. Dost jsme od těch zimních gum odbočili až k tomu jestli mají kamióny na silnici vůbec co dělat - nejlépe všechny vystřelit na měsíc, že? K tomu obutí jen jedné nápravy. Ano pravda, bylo by to úsporné řešení (určitě ne jen jedna pětina, protože poháněné zadní nápravy jsou většinou ve dvojmontáži nebo méně často jako balon a některé kamiony mají tzv. tandemové zadná nápravy, což je 8 ks pneu) a možná i jedno z nejúčinnějších, protože kamion se většinou "zlomí", když mu začne hnaná náprava prokluzovat a vinou páky návěsu se začne smýkat podle příčného sklonu vozovky. Na druhou stranu já právě moc nevěřím v účinnost zimních gum u kamiónů (u osobáku věřím). Tady by měli nastoupit nezávislí novináři a udělat nějaký test zimních pneu na kamiónech - o testech zimních pneu na osobáky čtu každou chvíli, ale o nákladních se mi pod pracku žádný nedostal. Myslím, že by se našlo dostatek dopravních firem, které by byly ochotni alespoň 1 svůj tahač vybavit zimním obutím a porovnat jeho chování s tahačem na letňáku. Nesměl by v tom být zainteresovaný žádný výrobce pneu, protože je v jeho zájmu, aby zimní gumy byly prokazatelně lepší. Já si myslím, že lepší určitě budou, ale jenom v jednotkách procent a že těm kalamitám, které jsme viděli, nedokáží zabránit. Je to i o těch řidičích. Když věděli (a oni to 100
0/0
12.1.2004 22:08

SpikeMT

Re:
Ha ono mě to ustřihlo:
(a oni to 100% věděli, protože 99% kamioňáků má vysílačky naladěné na "dopravní kaná" 10, tak měli zůstat pod kopcem a nikam se necpat.
Pánové (a dámy, jestli nějaká tuto diskusi sledujete), přeji nám všem, ať tuto zimu přežijeme ve zdraví, ať nám žádný kamion už neblokuje cestu a snažme se tuto situaci vyřešit vzájemnou ohleduplností. V dnešní době jezdit po silnici není žádná sranda, denně tu jde někomu o život. Berte kamiony jako nutné zlo, které vás na silnicích potkává a jistě sami uznáte, že kamiony nejsou úplně to nejhorší, co Vás na silnici můžete potkat. Řidit kamion není zrovna procházka růžovým sadem. Pokud by měl někdo opravdu vážný zájem si zkusit, jak vypadá celý den práce řidiče náklaďáku, mohu mu zařidit místo spolujezdce. Mail: spikemt@centrum.cz
0/0
12.1.2004 22:17

Evilman

Re:
Nejde o to dostat ze silnic kamiony, ale debilní kamioňáky v nich.
Mám na ně svůj lék: Když jedu po dálnici a některej z oněch mistrů volantu začne předjíždět další kamion, který jede jen o 5 km / h pomaleji tak když se konečně zařadí požádám spolujezdce o mířenou trefu PET lahví na čelní sklo onoho borce. Snad se to ujme a kamioňáci přestanou opruzovat.
Spiteful evilman
0/0
13.1.2004 20:05

SpikeMT

Re:
No vidíte a hnedle byste měl vyděláno - přišel byste o bonus na povnném ručení. Já osobně bych si na vás hned napsal okno, které třeba na náš náklaďák stojí i s prací 37 tis. Takže byste nám dal celkem drahé školení (pro vás). . Ještě jednou mi prosím vysvětlete, kde je napsáno, že náklaďák nesmi na dálnici předjíždět? Pokud vás vyloženě neohrozí a nepošle vám to tam 100 m před vámi - což odsuzuji, ale když vám dá 200 m a pokud jedete předpisově 130 km/h je rozdílová rychlost 50 km/h, což je necelých 14 m/s a to vám dává celých 14 vteřin, abyste sundal nohu z plynu a zvolna zpomalil a po zařazení kamionu zpět do pravéhu pruhu opět akceleroval. Když budete reagovat rychle a sundáte nohu včas a nepojedete na fest až k nárazníku návěsu a tam teprve šlápnete na brzdy, rozsvítíte dálková světla a začnete troubit a ťukat si na čelo, tak ani nebudete muset zpomalit na těch kamioňáckých 80 km/h, ale třeba jenom na 110, protože naspoříte vteřiny, palivo, .... nervy. Dám vám přiklad na osobních autech. Po dálnici jede vůz Škoda Felicia rychlostí 125 km/h a rozhodne se ho předjíždět vůz Škoda Octavia rychlostí 130 km/h. V tom se za vozem octavia objevíte vy rychlostí (nevím kolik jezdíte po dálnici ale asi to bude více jak 130) 140 km/h. Ten předjížděcí manévr bude oktávce trvat tak 20 vteřin, protože do levého pruhu odbočí v dostatečné vzdálenosti před vozem felicia a zařadí se před něj opět v dostatečné vzdálenosti, aby jej neomezil. Až vůz octavia předjedete taky mu do okna hodíte flašku, protože vás zdržoval? Jen tak pro info. Předjížděný kamioňák na předjíždějícího z 99%  blikne dálkovými světly, aby věděl, že má návěs už za úrovní kabiny a může se zařadit a co nejdříve uvolnit osobním vozům levý pruh.
0/0
14.1.2004 21:05

SpikeMT

Re:
Ještě výpočet délky předjížděcího manévru návěsové soupravy. Maximální délka obou kamionů je 18 m což je 36 m -> zaokhrouhlíme na 40 m dráhy. Rozdílová rychlost 5 km/h. Nyní matematika:  Rozdílovou rychlost převedeme na m/s, což se provede dělením 3,6. Výsledek 1.39 m/s. Nyní dráhu vydělíme rychlostí a dostaneme čas. Výsledek 29 s. Pravda ta oktávka to zvládne o něco dříve, ALE!! Pokud oktávka pojede jak jsem říkal předpisově s dodržením bezpečných vzdáleností, tak začne předjíždět s odstupem alespoň 20 m, nějaké 3,5 m ta felicie má a zařadí se tak 20 m před ní, což dá dráhu 43.5 m! A to jsem ty bezpečné vzálenosti ještě podcenil - měli by být rovny vaší rychlosti, tzn. při rychlosti 100 km/h odstup 100 m! A kamioňáci - ti aby vás co nejméně zdržovali se zařazují hned jak na ně předjížděný blikne, takže "bezpečný" odstup mají cca 2 m! a předjížděcí manévr začínají taky s minimálním odstupem třeba jen 3 m.
0/0
14.1.2004 21:19

lom01

Re:
Sám jste to přesně vystihl. Takhle je přesně mě, když musím protrpět 40 kilometrů a poslušně jet za nějakým přiblblým kamionem nebo Avii. Přesně tak, jako vám za multikárou. A když jste plně naloženej nebo přeloženej a jedete jak šnek, tak bych vás zrovna pokutoval za omezování ostatních účastníků provozu, přesně jak to dělají v Itálii. Jezděte vlakem!!!!  
0/0
11.1.2004 19:19

SpikeMT

Re:
No jo, ale kamion na dálnici a silnici pro motorová vozidla může, multikára tam nemá co dělat a to je rozdíl. Abyste mohl jet po této komunikaci musíte mít konstrukční rychlost automobillu rovnou nebo větší než 80 km/h a pokud vám to pro technickou závadu nejede rychleji, tak musíte na nejbližším exitu sjet ze silnice. A vézt náklad přece není technická závada. Já bych zase nakopal ty, který mi jedou 1m za zadkem a nejradši by mě, který jede podle předpisů vystrčili někam pryč ze silnice (myslím tím, když jedu osobákem) - a to zase dělají osobáci auty a vy taky jezděte vlakem, žádní nerváci nemaj na silnici co dělat       . A vůbec sem nemotejte Itálii. Byl jsem tam několikrát a Italové si něčím jako předpisy vůbec nezatěžují hlavu. Vy všichni tady máte hrozně egoistický přístup. Prostě zakázat na silnice vjezd všem autům a jenom "já" bych měl povolení jezdit po silnici, že?
0/0
12.1.2004 8:35

ScipioAfricanus

No rekl bych
ze napr. v Rakousku by se temhle smesny vymluvam kamionaku od srdce zasmali a pak jim naparili takovou pokutu, ze by je priste uz podobne bezohledna pitomost ani nenapadla. Ale at si u nas jezdi na cem chteji - ovsem pokud nekde kvuli spatnymu obuti zablokuji silnici, tak jim naparit takovou pokutu, ze by si za to novy obuti poridili 2x. Svym zpusobem je to prinejmensim havarie v dusledku neprizpusobeni jizdy povaze vozovky - nebo ne?
0/0
10.1.2004 18:51

ODSakEda

Re:
  V Rakousku nejsou povinne zimni gumy ani sviceni! A vsichni je maji a vsichni sviti!!!!:-)
  Je to o moralce a vyspelosti spoolecnosti i finacni! (v CR je prum. mzda 16.000Kc a v Rak. 80.000Kc!!!!!!! a gumy tam jsou dnes jiz i levnejsi!!!!!!!!!!!!!!!!...)
  Pouze si policie vyhrazuje pravo vas nevpustit a odstavit ve vybranych usecich a dle momentalniho pocasi!!!!!!!!!!!!!! Pausalizaci narizeni o zimnich gumach tak nehrozi pokuta na suche silnici za letni gumy jen proto, ze je pausalne (typicke pro CR se svicenim a nedopadl by zakon o povinnosti pouzit zimni pneu lepe...) stanoveno obdobi od do bez ohledu  na okolnosti!
  Jsem svepravnej a nechci, abych soulal drahe zimni gumy jeste dlouho na brzkem suchem jaru i na Jizni Morave, kde je snih tak tyden dva v roce (!!!), neb plosna narizeni neberou ohledy!!!!!!!!!!!
  Nehlede na to jak se budu dohadovat s poldou jestli jsou to zimy ci ne???....
  EB-majitel odtahovky (pro stouraly: na supr zimnich gumach a dobrovolne- jsem zodpovednej a svepravnej)
0/0
10.1.2004 19:42

ODSakEda

Re:
Dodavam: do Rakouska vas v zime nevpusti ani z jihu Moravy, nemateli snehove retezy a priznateli se celnikovi (zaroven ma i prava police, aby nemuselo obyvat celnici tucet uredniku...) na otazku kam jedete: ze do Alp!!!
  Rekneteli napr v Lednu ze jedete do Widne a jeli momentalne v teto oblasti jen mokro, zkontroluje vam akorat, nevezeteli oddanene cigarety ci chlast a popreje stastnou cestu. Nepokousejte se jej ale obelhat, zvlaste, mateli v aute lyze!!!... Dostanete dopasu stempel a zurik sofort!!!
  EB-majitel mezinarodni odtahove sluzby
0/0
10.1.2004 19:49

Evilman

Re:
Ty už si Edo ale dlouho nebyl v Rakousku. Nepamatuju se že by se mě někdy celník, nebo policajt na hranicích na něco ptal. Zamáváš jim pasem a tradá...
A co se týká norem v EU: vem si třeba přísnější limity na hloubku desénu.
Spiteful Evilman
 
0/0
10.1.2004 22:33

ScipioAfricanus

Drahy angazovany Edo
je rozhodne nejsou pro nejake narizovani zimnich pneumatik. Ovsem kdyz nekdo s kaminonem zabloluje silnici, protoze tezce podcenil jeji sjizdnost ve vztahu ke sve vybave, tak mu to dat vyzrat se vsim vsudy. Tezke penale za kazdou minutu co bude blokovat provoz a nahrada ztraceneho casu ostatnim ridicum a cestujicim. V krajnim pripade mu ten kram shodit tankem do prikopu a pak ho jeste nechat zaplatit nasledne vyprosteni a revitalizaci ekologickych skod. Pak se bude kazdej prezouvat dobrovolne jedna radost.
0/0
11.1.2004 14:13

ScipioAfricanus

No jak koukam
tak tentokrat jsem to s tema preklepama dost prehnal. Ber to jako premii misto krizovky.
0/0
11.1.2004 14:15

SpikeMT

Rychlost kamiónů
Můj další příspěvek se týká rychlosti kamiónů. Zákonem je stanovená hranice 80 km/h na dálnici a silnici pro motorová vozidla i na okresce mimo obec. Všechny náklaďáky s celkovou hmotností nad ?? (teď fakt nevím od jaké váhy je ta hranice možná 7.5 t možná 12 t) musí být vybaveny omezovačem rychlosti a nad 3.5 t tachografem. Omezovače jsou většinou nastaveny na 85-90 km/h. U některých náklaďáků se dají docela jednoduše odpojit (vyndá se pojistka) u těch nejnovějších, kde je omezovač integrován do řídící jednotky motoru je to téměř nemožné. Ale je dost náklaďáků, které omezovače vůbec nemají, protože v roce výroby to nebylo nařízeno, takže např. co máme ve firmě Tatry, tak to z nich nemá ani jedna. Spousta lidí si myslí, že kamióny jedou vždy moc rychle protože jim to na tachometru ukazuje 100 a on je ještě předjíždí. Jenže si uvědomte, že kamion jezdí každé dva roky na ověřování tachografu kde je dovolena maximální odchylka 2%. Ale kdo z vás kdy byl na ověření tachometru svého osobáku. Stačí trochu změnit rozměr pneu a hned to ukazuje jinak. A ani z výroby nejsou seřízené moc přesně. Právě jsem jel jednou za naším šoférem a koukám, jedu kilo a  on se mi stále nepřibližuje. Tak jsem na něj zavolal ve vysílačce, že jede jak hovado a on mi odvětil, že jede něco málo přes 80. Vizuelní kontrola kotoučku jeho odpověď jenom potvrdila. Takže není vše jak se zdá. A co se týče omezovačů. V EU se vyvyjí projekt aktivního omezovače rychlosti, který by na základě údajů z GPS nebo z Galilea určil jestli auto jede v obci, po okresce nebo po dálnici a sám určil maximálni povolenou rychlost automobilu. A protože by spousta lidi to považovala za omezení své svobody, tak se uvažuje o tom, že by se jednalo o aktivní pokutovací systém - vaši rychlost by to nijak neomezilo, ale rovnou by za to přišlo vyúčtování - prý se tím dá sledovat až 41 dopravních přestupků. Hezký den a spoustu kilometrů bez nehod.
0/0
10.1.2004 15:25

mukr

Re:
Tak to by byl nářez, pošlete to Špidlovi a do měsíce to tu máme.
0/0
10.1.2004 18:56

Kazbunda

Vazen autodopravci
S vasima debilnima argumentama bych vas nakopal do zadku, stejne tak jako oretezovane kamionaky v teplacich co cestou na Cinovec zustanou viset a v pantoflich vyskoci podivovats se, proc jim to do kopce nejede na letnich gumach sjetych na model "galuska". A jen tim nadelaji problemy ostatnim. Az se nekdo neudrzi a da nekterymu z vasich ridicu pres hubu, tak se nedivte
0/0
10.1.2004 15:17

SpikeMT

Řetezy
Nevím jestli jsi zrovna moje argumenty nazval debilními (chce to být trochu přímější ve vyjadřování), ale co se týče řetězů, tak když nasadíš řetězy, měli by pomoci i když máš úplný sliky (typ "galuska" :-) Samozřejmě tím nechci omlouvat sjeté pneumatiky. Např. u nás ve firmě se pneu mění ještě před sjetím na zákonem stanovenou hloubku vzorku (sjetí na TWA značky), protože už nemá trakční vlastnosti jaké od ní v terénu požadujeme - na letní suché silnici by klidně ještě mohla 5-10 tis. km jezdit, ale v terénu je taková pneumatika už k ničemu a má témeř nulové trakční vlastnosti. Co se týče těch pantoflí - to má aby mu nesmrděly nohy - já se v práci taky přezouvám do pantoflí, neb nejsem řidič, ale kancelářská krysa (řidičák mám na všechny skupiny). Tak proč on by nemohl? Určitě má v autě ještě jedny pevné pracovní boty a když je bude např. při defektu pneu potřebovat, tak si je určitě nasadí.
0/0
10.1.2004 15:36

SpikeMT

Zminí pneu a náklaďáky
Zaprvé bych chtěl něco říct k osobním autům a zimním gumám. Než tady začnete házet hnůj na nákladní dopravce, tak si zameťte před svým prahem. Dost řidičů osobních aut si myslí, že když obuou zimní gumy na hnanou nápravu, tak tím svoje auto připravili na zimu. Takže laskavě obouvejte celý vůz. Pracuji ve firmě, která má 10 osobních aut všecky mají (všechny kromě teréní 4x4, která má M+S celoroční pneu) na všech 4 kolech na zimní pneu. A pak máme 20 náklaďáků 6x6 a 10 náklaďáků 8x6. Nejsou to běžné kamióny, ale teréní sklápěčky. Jak možná někteří čtenáři vědí, pneumatik pro náklaďáky je více druhů než jenom letní zimní jako pro osobáky. Zde máte dálkové, místní (rozvážkové), city bus (zesílená bočnice kvůli najíždění autobusů k obrubníku), návěsové, zimní a teréní. Přezout auto o 4 nápravách (4* jednoduchá montáž, 4x dvoj montáž = 12 pneumatik) stojí v nákupu pneu cca 150 tis. To musíme dělat tak 1-2 x do roka, protože ve smíšeném teréním provozu (20% terén, 80% silnice) vydrží pneu maximálně 70 tis km. A teď můj názor - s přezouváním pneu na silničních kamiónech vcelku souhlasím. Pohybují se pouze po silnici, tak to je jenom ku prospěchu věci,ale nečekejte od toho zázraky - uvědomte si, že ta jedna hnaná náprava táhne témeř 40 tun.Vzpomeňte,že i se zimním obutím na osobáku jsou určitá místa,kde končíte. To by spíš pomohly řetězy na letních pneu. Bude-li to nařízené zákonem, budou to muset udělat všichni dopravci a tak všichni v zimním období zdraží dopravné - budete mít holt o korunu dražší rohlíky. Ale poraďte mi, jak to máme udělat třeba my - teréní obutí, bez kterého si na stavbě ani neškrtneme má hrubý vzorek, který je samozřejmě na sníh snad to nejhorší co může být, ale když na stavbu vjedu se zimní gumou se spoustou lamel - stačí si někde na štěrku trochu hrábnout a roztrhám ji protože je měkká a málo odolná proti průrazu nehledě na špatné trakční vlastnosti v blátě. To to jako máme naše podnikání v řijnu zabalit a začít zase v březnu?
0/0
10.1.2004 15:09

TopGum

Re:
Myslim ze tatry apod. nikoho ze zucastenych prilis netrapi. Jde predevsim o silnicni kamiony, a podle mych zkusenosti predevsim turci, bulhari a slovaci jsou nejvice udiveni kdyz jim to na letnich gumach v zime nejede tak jako v lete. Pokud skonci jenom v prikope, tak to jeste jde (hadejte z ceho jsou placeny vyprostovaci prace...), horsi je kdyz i s kamionem navstivi rodinny domek v zatacce... :-(
0/0
11.1.2004 17:21

YFNA

profici!
Rozhoduje nejen bezpečnost Významným důvodem, proč se zimní pneumatiky u kamionů dosud nestaly samozřejmostí, jsou peníze.
-
no bezva... na co mame vubec na autech svetlomety? stejne to jenom stoji penize... poradnej profi preci vidi co potrebuje i za tmy...
0/0
10.1.2004 7:59

Isbjoerna

Re:
Vidi, vidi, ale neni viden .
0/0
10.1.2004 15:13

Canadian

Nevim jak Vy,
ale JA pouzivam v lete i v zime stejnou gumu znacky TROJAN.
0/0
10.1.2004 4:54

Ccecil

Realita
Dálnice, sníh, dva kamiony. Jeden předjíždí druhý, rozdíl rychlostí 0,5km/h. Po pár km si to prohodí....Zima, sníh, tzv "profíci" a letní gumy. Leda tak vypatlaná hlava. Co vlastně čekají? Že to pojede do kopce samo?
Omlouvám se všem slušným a předvídavým řidičům kamionů...ale tak se to jeví.
0/0
10.1.2004 0:21

Thyronx

Cha cha cha
Uz vidim jak na Aljasce a jinde v USA prezouvaji na zimu kamiony...coz takhle se postarat o silnice? Aby byly v lete spravene a v zime protazene???? Vcera jsem slysel ze pri snehove kalamite v Praze nasadili vsech 100 pluhovacich aut..... To je podle mne zlocin,Praha bych jich mela mit nejmene 400 ...termin "zimni gumy" je v USA neznamy. Tady se pouzivaji celorocni.Ty moje maji zaruku na 150,000km. S usmevem z usa.....
0/0
9.1.2004 23:10

GhorX

Re:
V horském průsmyku jménem Červenohorské sedlo naprosto pravidelně blokují dopravu kamiony s nevyhovujícími pneumatikami. Ta silnice nejde žádnou dostupnou metodou zbavit sněhu hned po napadání a jde o tranzitní trasu. Univerzální pneumatiky jsou v tomto případě stejně neúčinné, jako letní, jde o velké stoupání. S úsměvem z reality do USA...
0/0
9.1.2004 23:17

Aquian

Re:
Když začne hustě několik hodin sněžit, nelze předpokládat, že v každém okamžiku na každém metru bude silnice protažená. To nenastává ani v USA, občas nám to tady na českém dvorku ukazují ve zprávách.  Nevěříém, že na Alijašce nemají auta přizpůsobená místním klimatickým podmínkám. Možná mají celoroční gumy (možná je to něco mezi našimi letními a zimními), ale třeba tam většina aut má náhon a všechny 4. V nějakém pořadu jeda paní z Alijašky říkala, jak se těší vždy na zimu, že to má pak blíž a snáž do města - jezdí po zamrzlé řece. Praha by mohla mít více sypačů, ale využila by je třeba dvakrát do roka a neměla by zase jiné věci. Moje kamarádka žijící v Arizoně  taky nadává na silničáře. Tamní. Ono tam pravda moc nesněží, ale když to přijde, tak na odklizení nic nemají. Není to tam rentabilní. A tak se čeká, až to roztaje. Což je na druhou stranu většinou brzo. A kamarádka nadává - proč to nejde u nás (v Arizoně), když to jde třeba v Oregonu.
0/0
10.1.2004 18:04

Cluzo

Re:
...hm, a pak si amik z New Jersey prisvisti v zime do Montrealu a v kopci je vyrizenej. Mimochodem se mi moc nechce verit, ze v USA neznaji zimni gumy.
0/0
11.1.2004 0:40

Cluzo

Re:
... a s tou upravou silnic to taky neni tak horky, viz tyden pred vanocemi dalnice mezi Montrealem a Plattsburgem. Na kanadske strane uklizeno az k celnici, od celnice do Plattsburg jen tak naoko prohrnuto.  
0/0
11.1.2004 0:43

navsteva

Profici
Tak znova...Nejvetsi k***y na nasich silnicih jsou "profici". Jedine pravidlo, kterym se ridi je pravidlo silnejsiho. S kamionem osobaka lehce zvejknou. (mozna je to dano i majiteli perprafnich firem).
ZIMNI OBITI kazdpoadne ano, a pro vsechna vozidla v obdobi napr. listopad-brezen. Tak jako se za snizene vidiletnosti sviti, za deste stira, v zimnim obdobi sviti povinne i pres den, tak by se meli pouzivat i zimni gumy.
A autosedacky. Vozidla ktera nemaji vzadu pasy uz na nasich silnicihnemaji co delat. A pokud ma nekdo hodne deti, ma mit i na odpovidajici auto a autosedacky. Tim "zdravim" KDU-CSL, ktera byla zasadne proti .
0/0
9.1.2004 21:26

navsteva

A hopla
byl jsem vycenzurovan...
0/0
9.1.2004 21:20

herulinka

Hmm
To je docela zajímavý, jaký by to bylo, kdybychom normálně jezdili na pneumatikách se zimním vzorkem a naši milí zákonodárci a jim podobní by nás prosili, abychom v létě přezouvali na letňáky...:o) Bez zimních gum se ani neuprdnu, protože moje auto klouže i na suchu, když se to přežene. Ale je fakt, že na takový ty sračky vytuningovaný a jinak zmršený se svým normálním autíčkem nemám... nemám ani prasklý výfuk:-) a jinak je to fakt dost těžký v našich poměrech a situacích někoho k takovýmto činům hnát. I pro mě to byla docela darda, a to mám starší disky a levný pneu. No nic, jezděte opatrně, a když do vás nestřelí nějakej vůl vytuningovanej, tak se vám snad nic nestane!!!:-)))
0/0
9.1.2004 18:59

ODSakEda

Kdo mluvi za dopravce? iDNES?...
Pro iDNES: Kdo tvrdi, ze prezouvat nema smysl? Dopravci: ???!!!
Snat NEKTERI dopravci !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  Pisete jak reklama na zimni naftu jedne cerapci stanice: "chceme levnejsi benzi! Ridici" a pozdeji bylo na bilbordech: "dekujeme! Ridici".................
  Zajimalo, kolik lidi v Cesku tu manipulaci zere i s navijakem?!
  EB-majitel odtahove sluzby-DOPRAVCE co prezouva a dobrovolne bez stupidnich narizeni(jsem svepravny!)
0/0
9.1.2004 17:02

Ivana2121

Re: Kdo mluví za dopravce
Díky já taky dopravce co je rád že auto jezdí kdykoliv,i na sněhu a ledu.Má své auto moc ráda , živí mě i rodinu.Ti co nepřezouvají jsou ti velcí majitelé , kteří s tím autem nejezdí , je jim jedno kdo se zabije.
0/0
9.1.2004 19:44

Evilman

za cenzorování
běžných výrazů si server iHeute zasluhuje HACKNOUT!
0/0
9.1.2004 15:36

Evilman

Kamioňáci
Nějak jsem se připletl v Moskvě na naší firmě když skládal řidič z Čech a hrozně spěchal. Ptám se co je tak nervózní: on že spěchá domů. Povídám, to jo, to je blbý to tam budeš tak za 2 - 3 dny a on říká, že nemá zpátečku (vytížení na zpět ) a že jede non - stop, na hranicích předjede, protože je prázdnej a druhej den že je doma. Tady to vidíte: bezpečností přestávky sem - bezpečnostní přestávky tam. Nějak se z toho nestřílí.
Potom to dopadne jak ten dobytek co zavraždil 19 lidí u Nažidel.
Spiteful Evilman
0/0
9.1.2004 15:27

taky občan

Nepodceňujte vynalézavost kamioňáků
S jedním jsem na toto téma mluvil a nevycházel z údivu. Když prý sněží na co by čekal pod kopcem na silničáře. Ti řeší přednostně kalamity a tak by se jich dočkal kdoví kdy a on přece spěchá. Proto jede až to najede, tím ucpe vozovku, vytvoří tu kalamitu, zatelefonuje a počká na silničáře až to před ním posypou eventuálně vytáhnou na kopec.A to že blokuje cestu ostatním ? Cituji :"Na to s..ru.
0/0
9.1.2004 14:38

Kleki Petra

Admirálu Atvarovi:
Navrhuji okamžizě zrušit všechny řidiče !!! ... kromě mě.
0/0
9.1.2004 13:52

TommyCZ

Nejen pneumatiky - rychlost kamionu je nebezpecna porad
Pche, kamiony sice SMEJI jezdit nejvyse osmdesatkou, ale JEZDI i tesne pres sto. Dusledna kontrola omezovacu a mereni rychlosti u kamionu by vyrazne prispelo nejen bezpecnosti ale i plynulosti provozu. Pokud kamion ve stovce predjizdi druhy, ktery jede devadesat osm, je to o nervy. Pokud navic takovy debil vlitne dva metry pred osobni auto, ktere uz ho ve sto triceti predjizdi, je to i o hubu.
0/0
9.1.2004 13:25

ruko

Re:
To je, ale presne problem kontroly dodrzovani Aetru. Na druhou stranu musim priznat, ze nekolikrat jsem ridice ktery vezl nejakou zasilku pro me nabadal aby jel co nejrychleji. Vsechno se muselo stihnout, protoze zakaznik to tak chtel. Objednal dopravu pozde a pak se mohl zblaznit. Ty ridici by radsi odpocinek delali, ale dispeceri je honi takze jim nic jineho nezbyva.
0/0
9.1.2004 13:39





Najdete na iDNES.cz