Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dopravci: Přezouvat kamiony nemá smysl

I když největší překážkou na zimních silnicích bývají kamiony, jejich majitele nic nenutí, aby nazouvali zimní pneumatiky. V nejbližších letech se to pravděpodobně ani nezmění. Rozšíření zimních gum se dopravci brání. Říkají, že to nemá smysl a že jsou drahé.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Michalll

20. 1. 2004 14:30
Zabíjet je snažší,
stejně jako výběr šoférů svým šéfům podobným.
Pokud ale trvá socialistická vláda, je to nutné, vždyť o tom socijálismus to právě je, ta znovu oblíbená strana nechávala jezdit dokonce na protektorech či sjetých dezénech. To bylo optimum. Snad nové volby nám pomohou, nebo příznivci toho spolku jej všac informují, co se děje mimo Prahu.
Auto bez odpovídajícího dezénu na sněhu totiž může být úředně nepojízdné popř. propadnout státu, ale to by vláda musela přestat být spolkem populistů.
Michal, Libčeves, t. 603771186
0 0
možnosti

Evilman

13. 1. 2004 19:55
Už to funguje!!!
Jak jsem sliboval, tak jsem vydal pokyn, aby kamiony objednávané pro naší firmu byly vybaveny zimními pneumatikami. A dneska jsem se byl přesvědčit a ono to funguje. Pravda, měl je jen na tahači, ale protože nejsem přesvědčen, že na vlek jdou taky namontovat, tak jsem spokojen. A je vidět, že buď přepravci podmínku akceptují, nebo že je dostatek jiných firme, kde si lze vybrat. Není kapitalismus skělá věc?
Spiteful Evilman
0 0
možnosti

karoten

14. 1. 2004 9:22
Re: Teda Evilmane Tortolovitchi
Esi nekecáš, tak jsi Pan kapitalista a zasluhuješ úctu. Tvoje audina budiž vzorem ctnosti. Nejezdi ale prosim Tě těch příjemnejch 140 po vokreskách jo? :o)
0 0
možnosti

Culeto

13. 1. 2004 17:15
Jen pár postřehů
Opravdu zimní nákladní pneu je dražší cca o 150 Kč na ks. Jako zimní funguje ( tzn. desén +směs) cca 60.000 km, tzn že se nám prodraží na km o závratných 0,002 Kč.Tzn při 8 kamionech a průměrně 15000 km měsíčně  je to cca 1440 kč navíc.Dalších 21 600 kč dáte za montáž těchto pneu ( ale to by jste museli stejně :-) = 0,30 Kč.
Celkové náklady na přezutí jsou tedy závratných 0,302 Kč na km, při ceně cca. 30 kč na km za přepravu je to tedy 0,1% z ceny přepravy. Pokud bychom použili protektory ze zimní směsí je to ještě o 1/2 méně.Možná, že by to chtělo lepší kalkulaci
Problém bude zřejmě někde jinde.
I. technický stav vozidel ( viz níže)
II. přetěžování kamionů , jednako shoršuje jejich technický stav. A asi těžko se někdo rozjede z opravdu naloženou soupravou poté co v kopci potká kaskadéry ve 120, kteří si užívají v závratné rychlosti 40km  jízdy smykem, páč jsou líní si koupit zimní pneu. 
Závěr : plané kecání na netu nic neřeší , takových článků lze napsat ještě milion. Jednoduché je uzákonit používání záběrových pneu v zimě.Sice se nic nezmění, protože u nás se vždycky najde magor , který to nebude respektovat a silničáři budou stejně zimou zaskočení i napřesrok ( viz. páteční a sobotní sněžení) při cestě Otrokovice- Hradec Králové v sobotu jsem první pluh potkal  už v Holicích  u Pardubic . Si nestěžuju, já jezdím v břečce rád .
0 0
možnosti

Evilman

13. 1. 2004 19:58
Re:
Jezdíš z Otrokovic do Hradce přes Holice u Pardubic. Kudy to jezdíš? Snad Přerov - Olmik-Mohelnice - Vysoké Mýto - Hradec.
Spiteful Evilman
0 0
možnosti

Viados

13. 1. 2004 14:51
Zimní pneu jsou drahé?
Tak dobře. Ať nejsou povinné. Ale provozovatel vozidla ať zaplatí např. 2000 Kč za každou minutu blokování silnice 1. třídy, 1500 Kč za blokování silnice 2. třídy atd. Protože ne jen vy máte práva, ale i ostatní mají právo dojet, kam chtějí a vaši přetížení miláčci na sjetých letních slickách jim zatraceně často blokují cestu a ohrožují jejich životy.
0 0
možnosti

ODSakEda

10. 1. 2004 20:41
zdravý rozum svých obyvatel
V EU neni lecos povinne! Spoleha se zdravý rozum  obyvatel!!! :
  EB majitel odtahove sluzby-pouzivajici zdravy rozum, tedy i bez zakonne buzerace zimni pneu :-)
0 0
možnosti

lom01

10. 1. 2004 20:02
zakázat!!!
Zrušil bych ihned kamiony i všemožný náklaďáky na silnicích. Povolil bych jim jen jízdu z nádraží do firmy a zpět. Na silnici se jejich řidiči chovají drze a agresivně, všichni se akorát pletou normálním autům. Do každýho kopce jedou jako šneci, navíc přes ně není vubec vidět. A když se předjíždějí navzájem, tak to už je uplná lahůdka, je to manévr tak na deset minut. Nevím, proč si firmy ty svoje náklady neposílají vlakem, když si dráhy vydržujeme pěknejma pár miliardama ročně.
0 0
možnosti

SpikeMT

11. 1. 2004 14:14
Šneci
Zajímavý názor někoho, kdo o tom nemá ani páru.  Jste fakt srandista . Když máte svoje auto plně naložené a za ním ještě naložený vlek, tak to taky moc nejede, že? To je prostě fyzika. I ty nejsilnější motory v kamionech mají něco okolo 600 koní, takže když byste se potkal jenom s tahačem bez návěsu, tak vás na rozjezd udělá jak nic, ale prostě když má náklad, tak je to o něčem jiném, do kopce (třeba do baranďáku jede 40 (i méně), protože to víc nejede - a dolů taky, protože víc nesmí - je tam pro náklaďáky omezující 40, kvůli velkému klesání). Za druhé "není přes ně vidět" - no když jedete těsně za ním, tak je to fakt blbý, když nevidíte přes, ale pokud dodržíte bezpečnou vzdálenost - tak to nepotřebujete. Za třetí - koleje nevedou všude. Za čtvrté - zakazuje snad nějaký zákon nebo vyhláška kamiónům předjíždění? Já o ní nevím, takže tak jako můžou předjíždět osobáci, tak můžou předjíždět i náklaďáci. Jen třeba na jížní spojce je jízda v prostředním a levém pruhu upravena svislou dopravní značkou, která zakazuje jet náklaďákům nad 6t celkové v levých dvou pruzích. Pravda občas se to porušuje, ale co má řidič udělat, když chytne multikáru, která tam ani nemá co dělat? Jet 40 km /h poslušně za ní? Radši už nemluvte.
0 0
možnosti

ScipioAfricanus

10. 1. 2004 18:51
No rekl bych
ze napr. v Rakousku by se temhle smesny vymluvam kamionaku od srdce zasmali a pak jim naparili takovou pokutu, ze by je priste uz podobne bezohledna pitomost ani nenapadla. Ale at si u nas jezdi na cem chteji - ovsem pokud nekde kvuli spatnymu obuti zablokuji silnici, tak jim naparit takovou pokutu, ze by si za to novy obuti poridili 2x. Svym zpusobem je to prinejmensim havarie v dusledku neprizpusobeni jizdy povaze vozovky - nebo ne?
0 0
možnosti

ODSakEda

10. 1. 2004 19:42
Re:
  V Rakousku nejsou povinne zimni gumy ani sviceni! A vsichni je maji a vsichni sviti!!!!:-)
  Je to o moralce a vyspelosti spoolecnosti i finacni! (v CR je prum. mzda 16.000Kc a v Rak. 80.000Kc!!!!!!! a gumy tam jsou dnes jiz i levnejsi!!!!!!!!!!!!!!!!...)
  Pouze si policie vyhrazuje pravo vas nevpustit a odstavit ve vybranych usecich a dle momentalniho pocasi!!!!!!!!!!!!!! Pausalizaci narizeni o zimnich gumach tak nehrozi pokuta na suche silnici za letni gumy jen proto, ze je pausalne (typicke pro CR se svicenim a nedopadl by zakon o povinnosti pouzit zimni pneu lepe...) stanoveno obdobi od do bez ohledu  na okolnosti!
  Jsem svepravnej a nechci, abych soulal drahe zimni gumy jeste dlouho na brzkem suchem jaru i na Jizni Morave, kde je snih tak tyden dva v roce (!!!), neb plosna narizeni neberou ohledy!!!!!!!!!!!
  Nehlede na to jak se budu dohadovat s poldou jestli jsou to zimy ci ne???....
  EB-majitel odtahovky (pro stouraly: na supr zimnich gumach a dobrovolne- jsem zodpovednej a svepravnej)
0 0
možnosti

SpikeMT

10. 1. 2004 15:25
Rychlost kamiónů
Můj další příspěvek se týká rychlosti kamiónů. Zákonem je stanovená hranice 80 km/h na dálnici a silnici pro motorová vozidla i na okresce mimo obec. Všechny náklaďáky s celkovou hmotností nad ?? (teď fakt nevím od jaké váhy je ta hranice možná 7.5 t možná 12 t) musí být vybaveny omezovačem rychlosti a nad 3.5 t tachografem. Omezovače jsou většinou nastaveny na 85-90 km/h. U některých náklaďáků se dají docela jednoduše odpojit (vyndá se pojistka) u těch nejnovějších, kde je omezovač integrován do řídící jednotky motoru je to téměř nemožné. Ale je dost náklaďáků, které omezovače vůbec nemají, protože v roce výroby to nebylo nařízeno, takže např. co máme ve firmě Tatry, tak to z nich nemá ani jedna. Spousta lidí si myslí, že kamióny jedou vždy moc rychle protože jim to na tachometru ukazuje 100 a on je ještě předjíždí. Jenže si uvědomte, že kamion jezdí každé dva roky na ověřování tachografu kde je dovolena maximální odchylka 2%. Ale kdo z vás kdy byl na ověření tachometru svého osobáku. Stačí trochu změnit rozměr pneu a hned to ukazuje jinak. A ani z výroby nejsou seřízené moc přesně. Právě jsem jel jednou za naším šoférem a koukám, jedu kilo a  on se mi stále nepřibližuje. Tak jsem na něj zavolal ve vysílačce, že jede jak hovado a on mi odvětil, že jede něco málo přes 80. Vizuelní kontrola kotoučku jeho odpověď jenom potvrdila. Takže není vše jak se zdá. A co se týče omezovačů. V EU se vyvyjí projekt aktivního omezovače rychlosti, který by na základě údajů z GPS nebo z Galilea určil jestli auto jede v obci, po okresce nebo po dálnici a sám určil maximálni povolenou rychlost automobilu. A protože by spousta lidi to považovala za omezení své svobody, tak se uvažuje o tom, že by se jednalo o aktivní pokutovací systém - vaši rychlost by to nijak neomezilo, ale rovnou by za to přišlo vyúčtování - prý se tím dá sledovat až 41 dopravních přestupků. Hezký den a spoustu kilometrů bez nehod.
0 0
možnosti

mukr

10. 1. 2004 18:56
Re:
Tak to by byl nářez, pošlete to Špidlovi a do měsíce to tu máme.
0 0
možnosti

Kazbunda

10. 1. 2004 15:17
Vazen autodopravci
S vasima debilnima argumentama bych vas nakopal do zadku, stejne tak jako oretezovane kamionaky v teplacich co cestou na Cinovec zustanou viset a v pantoflich vyskoci podivovats se, proc jim to do kopce nejede na letnich gumach sjetych na model "galuska". A jen tim nadelaji problemy ostatnim. Az se nekdo neudrzi a da nekterymu z vasich ridicu pres hubu, tak se nedivte
0 0
možnosti

SpikeMT

10. 1. 2004 15:36
Řetezy
Nevím jestli jsi zrovna moje argumenty nazval debilními (chce to být trochu přímější ve vyjadřování), ale co se týče řetězů, tak když nasadíš řetězy, měli by pomoci i když máš úplný sliky (typ "galuska" :-) Samozřejmě tím nechci omlouvat sjeté pneumatiky. Např. u nás ve firmě se pneu mění ještě před sjetím na zákonem stanovenou hloubku vzorku (sjetí na TWA značky), protože už nemá trakční vlastnosti jaké od ní v terénu požadujeme - na letní suché silnici by klidně ještě mohla 5-10 tis. km jezdit, ale v terénu je taková pneumatika už k ničemu a má témeř nulové trakční vlastnosti. Co se týče těch pantoflí - to má aby mu nesmrděly nohy - já se v práci taky přezouvám do pantoflí, neb nejsem řidič, ale kancelářská krysa (řidičák mám na všechny skupiny). Tak proč on by nemohl? Určitě má v autě ještě jedny pevné pracovní boty a když je bude např. při defektu pneu potřebovat, tak si je určitě nasadí.
0 0
možnosti

SpikeMT

10. 1. 2004 15:09
Zminí pneu a náklaďáky
Zaprvé bych chtěl něco říct k osobním autům a zimním gumám. Než tady začnete házet hnůj na nákladní dopravce, tak si zameťte před svým prahem. Dost řidičů osobních aut si myslí, že když obuou zimní gumy na hnanou nápravu, tak tím svoje auto připravili na zimu. Takže laskavě obouvejte celý vůz. Pracuji ve firmě, která má 10 osobních aut všecky mají (všechny kromě teréní 4x4, která má M+S celoroční pneu) na všech 4 kolech na zimní pneu. A pak máme 20 náklaďáků 6x6 a 10 náklaďáků 8x6. Nejsou to běžné kamióny, ale teréní sklápěčky. Jak možná někteří čtenáři vědí, pneumatik pro náklaďáky je více druhů než jenom letní zimní jako pro osobáky. Zde máte dálkové, místní (rozvážkové), city bus (zesílená bočnice kvůli najíždění autobusů k obrubníku), návěsové, zimní a teréní. Přezout auto o 4 nápravách (4* jednoduchá montáž, 4x dvoj montáž = 12 pneumatik) stojí v nákupu pneu cca 150 tis. To musíme dělat tak 1-2 x do roka, protože ve smíšeném teréním provozu (20% terén, 80% silnice) vydrží pneu maximálně 70 tis km. A teď můj názor - s přezouváním pneu na silničních kamiónech vcelku souhlasím. Pohybují se pouze po silnici, tak to je jenom ku prospěchu věci,ale nečekejte od toho zázraky - uvědomte si, že ta jedna hnaná náprava táhne témeř 40 tun.Vzpomeňte,že i se zimním obutím na osobáku jsou určitá místa,kde končíte. To by spíš pomohly řetězy na letních pneu. Bude-li to nařízené zákonem, budou to muset udělat všichni dopravci a tak všichni v zimním období zdraží dopravné - budete mít holt o korunu dražší rohlíky. Ale poraďte mi, jak to máme udělat třeba my - teréní obutí, bez kterého si na stavbě ani neškrtneme má hrubý vzorek, který je samozřejmě na sníh snad to nejhorší co může být, ale když na stavbu vjedu se zimní gumou se spoustou lamel - stačí si někde na štěrku trochu hrábnout a roztrhám ji protože je měkká a málo odolná proti průrazu nehledě na špatné trakční vlastnosti v blátě. To to jako máme naše podnikání v řijnu zabalit a začít zase v březnu?
0 0
možnosti

TopGum

11. 1. 2004 17:21
Re:
Myslim ze tatry apod. nikoho ze zucastenych prilis netrapi. Jde predevsim o silnicni kamiony, a podle mych zkusenosti predevsim turci, bulhari a slovaci jsou nejvice udiveni kdyz jim to na letnich gumach v zime nejede tak jako v lete. Pokud skonci jenom v prikope, tak to jeste jde (hadejte z ceho jsou placeny vyprostovaci prace...), horsi je kdyz i s kamionem navstivi rodinny domek v zatacce... :-(
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Írán zaútočil na Izrael. Armáda zachytila většinu střel, pomohli spojenci

13. dubna 2024  20:38,  aktualizováno  14.4 8:54

Sledujeme online Írán vyslal na Izrael desítky bezpilotních letounů a také rakety. Je to odveta za útok na íránský...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Ozbrojenci vtrhli do domu a svázali podnikatele s rodinou, zřejmě šlo o mstu

12. dubna 2024  9:44,  aktualizováno  15:08

Policisté z Česka i Německa pátrají na Domažlicku po ozbrojencích, kteří v noci na dnešek přepadli...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na začátku byl tajný projekt. Jak vypadá stanice metra, kterou nikdy nejel vlak

14. dubna 2024

Premium Nenápadná plechová vrata naproti Úřadu vlády na pražském Klárově skrývají velké tajemství. Praha se...

Rozhazoval výzvy k svržení vlády. Pak se u místa, kde soudí Trumpa, zapálil

19. dubna 2024  20:17,  aktualizováno 

Muž se polil se a následně zapálil v New Yorku před soudní budovou, kde se koná proces s americkým...

Dostálové se ptali na její angličtinu a Farského, zda dá zase přednost stáži

19. dubna 2024  19:15,  aktualizováno  21:09

Nejzajímavější částí debaty kandidátů do voleb v Evropském parlamentu byly otázky studentů, kteří...

Česko vydá na Ukrajinu odsouzeného za vraždu řidiče Sazky, odpykává si 22 let

19. dubna 2024  21:03

Česko vydá na Ukrajinu Timura Treťjakova odsouzeného na 22 let vězení za nájemnou vraždu řidiče...

Exploze v Íránu, podle Američanů zaútočil Izrael. Ten to nepotvrdil

19. dubna 2024  6:17,  aktualizováno  20:36

Ve středoíránské provincii Isfahán se v pátek ráno ozvaly exploze, podle íránských médií se jednalo...

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...