Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Antl: Obsílkám jsem se nevyhýbal

Miroslav Antl odmítá obvinění, podle něhož se vyhýbal trestu za nehodu spáchanou pod vlivem alkoholu. Úředníci tvrdí, že exnáměstek policejního prezidenta rok nepřebíral předvolání. Přestupek je tak promlčen. Doručování jsem se nevyhýbal, brání se Antl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Teda nevím, moc se nevyznám, ...
... ale mám pocit, že nešlo o žádný TREST, anóbrž o předvolání na národní výbor před komis.
0/0
9.1.2004 16:33

NeOVA

Rovnopravnost
No, kdyz jsem mel ja nehodu, bez alkoholu a bez rychle jizdy, zadny takovy prestupek, jedine co se mi povedlo bylo sjet z cesty do pole protoze jsem precenil v noci sily a mel mikrospanek...vyhrozovali mi ze se musim dostavit nebo mi hrozi to ci ono, hrozili soudama...a za to ze jsem sam sobe poskodil auto a nic vic se nestalo diky Bohu,tak jsem se ja blbec dostavil, oni vymerili, a ja zaplatil...pokutku 5000 CZK plus naklady rizeni, protoze ted uz to neresi policajti ale mistni samosprava..Bylo to komicke i proto, ze Policajt vsechmno sepsal pri projednani a predal spis urednikovi co uz ale neni dopravak ale patri pod kraj ci ktery to urad..a ten jen spis prohledl a napsal ze souhlasim a ze to uzavira..to jsou ty naklady rizeni..platime dva ourady misti aby vse vyresil policista...a lidi musi minimalne 2x jit na jednani s 2 lidma..driv to vyresil policista a bylo....Tak ze 5000 CZK jen za to ze zakon rika jste povinen ridit vozidlo tak abyste nezpusobil nehodu...ale neresi se vubec rozsah ani co se vastne stalo...Kdybych vedel ze se staci tak vyhybat a pak mit klid tak klickuju jak zajic...Prece musi existovat moznost jak to znova otevrit to rizeni  Uz mne pekne serou! I treba tim jak pokutuji. V Australii byly treba za rychlost nad limit tabulky s taxou...tady si kazda zasrana kuzelka s bilou capkou rekne podle toho jak se vyspi, jednou kamos platil 100 jindy chteli za tutez rychlost nad limit 500CZK.(pominme ze kamos je pako a neda si rict)...at jdou do ....  Uplatni zku..veni ouradove a policajti s nima
0/0
9.1.2004 10:10

old fashioned Vince

Kristepane
lidičky, vy se ještě v zemi, kde podvodník a vychcánek ma poslaneckou imunitu, stát (potažmo daňový poplatník - tedy vy všichni) zaplatí přes deset tisíc milionů CZK za prokazatelné svinstvo, ministrem zahraničí mohl být estébácký krypl, jenž ještě zostuzoval CR v OSN, něčemu divíte??? Což takhle, místo vypouštění vlhkého vzduchu z plic, zase nějakou defenestraci
0/0
9.1.2004 9:20

alesnovak1

a to významné ticho o akci v Mostě
už nikomu nevadí? Gross se usmívá jako vždy...
0/0
9.1.2004 8:33

CuoreSportivo

Právo??
V téhle zemi už dávno žádné právo není. Respektive skončilo v roce 1939. Od té doby si je každý vysvětluje po svém. A především ti, kteří by na právo a jeho dodržování měli nejvíce dohlížet, toto nejvíce přehlíží. Právo používají jenom jako bič na občana - daňového poplatníka. Je to hnus zaplivaný.
0/0
9.1.2004 7:30

MSB

Třeba bude konečně potrestán nějaký úředník
Osobně se Antlovi nedivím, nahlásil, kde pracuje a nebylo jeho povinností pátrat, kde se spis válí. Zato kdyby byl potrestán ten úředník, který si na spis měsíce stavěl kafe, třeba pro maření úkolu veřejného činitele z nedbalosti (protože úmysl se mu asi prokázat nepodaří), tak by to mohlo mít velmi blahodárný vliv na pracovní morálku mnoha jeho kolegů. A možná by pak ubylo opilců a nehod a mrtvých atd. ...
0/0
9.1.2004 5:58

nitram-r

dobré by bylo
kdyby pan komunistický exprokurátor a současný ředitel odboru Telekomu, zabývajícímu se odposlechy podal ruku panu Grossovi a společně se odebrali do soukromí, tj. z exponovaných funkcí.
Tohle už je, občané, nehoráznost. V  zemi, kde se do tří dnů nepřevzatá zásilka od státních orgánů považuje za převzatou, kde exekutoři vyplení byt bezejmenných bez jejich přítomnosti, si k takto exponovanému člověku stát nenajde cestu, aby mu předal obsílku k projednání závažné nehody?
Občané, na jaké asi etické výši je člověk, který kontroluje odposlechy v této zemi. Také si myslíte, že je nezneužije
 
 
 
0/0
8.1.2004 19:35

elrik

Re:
bez nekam s takovyma kecama. V nasi republice jsou tisice jinych, kteri se vyhybaji prevzeti za daleko horsi ciny prave timhle zpusobem. Tihle ti nevadi, ty moralisto? Navic to nebyla chyba Antla, ale tech kteri mu to nepredali a nechali to nekde lezet. Druhou veci je zjevna spatnost zakona o prebirani obsilek. Ale to musi resit ti, ktery sis zvolil do parlamentu a ne Antl. ten je akorat obeti, po ktere se ted vozi vsechny medialni hyeny...
0/0
8.1.2004 20:02

Chodovarka

Re: elrik
ty musíš být přesně ten typ člověka, který líbá prdel, co na něj sere.
0/0
8.1.2004 20:33

fanda_n

Re: Nebo
spíš příbuzný !
0/0
8.1.2004 21:40

elrik

Re:
takze ten co neprotestuje zasadne proti vsemu a vzdy je ubohej patolizal? ted je ohromne in styl "nemam svuj nazor, ale sem zasadne proti" ?
0/0
9.1.2004 1:02

lom01

Re:
No ty seš ale doopravdy debil!!! Tahle arogantní svině že je oběť? U tebe bude asi oběť i Srba, ty hňupe! Vypni počítač a zalez radši někam do díry.
0/0
8.1.2004 21:30

djrhedy

Re:
No rek bych ze o tom pripadu vis uplny prd, akorat tady sproste nadavas. Proste nevis vubec nic, jak to opravdu bylo a jen si lecis svy komplexy. Jak primitivni ...
0/0
8.1.2004 22:55

Boris J.V.D.d.

skandální odhalení
Nemenuješ se náhosou takhle Viktor Kožený toho času na neplacený dovolený
0/0
8.1.2004 23:09

elrik

Re:
dekuju vam vsem za projevenou ucast. dnes sem muze opravdu psat kazdy, opravdu se tady da nekdy pobavit...ale krome nadavek na mne ste nikdo nepolozil ani jeden padny argument proti tomu co sem rekl.
0/0
9.1.2004 1:00

antisvejk

SOCANSKÝ HUMUS
HRŮZA, KOLIK PABLBŮ V ČESKU MÁ NEJOBLÍBENĚJŠÍHO POLITIKA GROSSE (TEN SI VYTÁHL ANTLA)... TOMUTO NÁRODU NENÍ ASI FAKT POMOCI. GESTA A CINTY JIM STAČÍ.
0/0
8.1.2004 22:26

koktal

je to zmetek
který se veze na lodi se jménem ČSSD a ti se o něj starají.
0/0
8.1.2004 18:26

František Koudelka

Kdyby byl ze strany úřadu zájem
tak mu tu obsílku osobně donesou k převzetí do zaměstnání.
0/0
8.1.2004 17:35

Linettka

?
Ví tady někdo, jak to tedy skutečně je? Když je zasláno vyrozumění o přestupku a obsílku si adresát nevyzvedne, tak je automaticky třetí den považována za doručenou? Nebylo to tak, že se posílá třikrát a teprve potom je "doručená"? Nebo je skutečně odesilatel povinen ji někde na poště uložit a dát o tom adresátovi vědět???
0/0
8.1.2004 17:00

RichieJ

Re:
Nebyl-li adresát písemnosti do vlastních rukou zastižen, ačkoliv se v místě doručení zdržuje, doručova tel uloží písemnost v místně příslušné provozovně držitele poštovní licence (pošta) nebo u obecního úřadu a adresáta o tom vhodným způsobem vyrozumí. Nevyzvedne-li si adresát písemnost do tří dnů od uložení, poslední den této lhůty se považuje za den doručení, i když se adresát o uložení nedozvěděl.
Tedy v tomto případě nemohlo být doručeno tímto náhradním způsobem, protože se adresát v místě bydliště (kam bylo doručováno) nezdržoval. Skoro všichni však dobře věděli, kde se zdržuje. Tedy jednoznačně chyba magistrátu.
Navíc podotýkám, že adresát nesmí odmítnout převzít písemnost bezdůvodně, protože pak je dnem odmítnutí převzetí doručeno.
Dr. Antla znám přes jeho otce od roku 1995, proto jeho vysvětlení nejen věřím, ale dokonce chápu jeho rozhořčení ze způsobu medializace tohoto problému.
0/0
8.1.2004 18:39

Isbjoerna

Re:
poslední den této lhůty se považuje za den doručení, i když se adresát o uložení nedozvěděl
 
Pokud je to pravda ceske justice, dovoluji si vyslovit pochybnosti o vasem pravnim state.
 
Mohu se zdrzovat v miste doruceni (v dome) a tri tydny nevybirat postovni schranku (na dome zvenku), protoze "se mi nechce" (mam nejaky bol, zlomenou nohu, prave se opijim, ztratila jsem klice...). Z toho mi nikdo nemuze uplest (juristicky) provaz.
0/0
8.1.2004 20:05

RichieJ

Re:
Tato právní formulka je (bohužel či bohudík) obvyklá v mnoha státech, nevím však jak ve Vašem (nevím, v kterém státě bydlíte).
0/0
8.1.2004 20:25

Isbjoerna

Re:
V Nemecku. Neznam sice presne juristicke furmulace, ale praxe je takova, ze odesilatel se musi postarat o doruceni a pisemne potvrzeni, ze adresat dopis prijal. Pak bezi lhuta. Mela jsem nekolik zasilek (po zmene adresy), ktere byly omezeny lhutou (na protest a pod). Pote, co jsem obdrzela zasilku, ze odvolavaci lhuta uz pred pul rokem "projela", jsem podala pisemny odpor kvuli lhute a cely pripad se projednaval znovu (neumim tak dobre cesky, "einstweilige Verfügung" - ve slovniku jsem nasla "předběžné opatření") - od okamziku, kdy me ta protistrana zacala zpravovat a nezastihla.
 
Slo o toto: Protistrana udelala chybu ve vysi penez, ktere jsem mela platit, a proto byl muj "protest" (proti te vysi) pravoplatny. Protistrana vsak nemela pisemne potvrzeni, ze mi dala zpravu o lhute zaplaceni, a proto jsem nemusela platit uroky z prodleni (slo o 300€, protistrana neopravnene vyzadovala 320€ + asi 660 € uroky z prodleni). Zaplatila jsem pak jen tech 300€.  (+90€ juristovi za to "předběžné opatření" ), protoze k prodleni doslo tim, ze me protistrana nenasla, ackoli k tomu mela moznosti (mohla me na me naklady -50€- nechat hledat prislusnym uradem a pod.).
 
0/0
9.1.2004 10:30

RichieJ

Re:
U Vás opět šlo o to, že Vám nemohlo být doručeno, protože jste se na adrese, kam Vám bylo doručováno, nezdržovala. Pokud byste se zdržovala, pak pošta či soudní doručovatel doručí pouze tím, že Vám "vhodným" způsobem oznámí, že tam a tam máte zásilku. Neznám německé právo dokonale (ostatně to zřejmě nikdo na světě), ale toto je mi známo.
V Evropě je toto právo běžné tímto způsbem doručovat, v jiných zemích (Asie či Amerika) je doručování "zábavnější", u soudních doručovatelů se nemusí prokazovat vůbec doručení.
0/0
9.1.2004 10:51

Isbjoerna

Re:
Mate pravdu, nemecke pravo je velice komplikovane. Mela jsem tehdy "Nachsendeantrag" (posta automaticky dorucuje na nove bydliste, bohuzel ne vzdy spolehlive), a proto jsem "byla v pravu" (jinak bych musela kazdeho extra informovat o svem novem bydlisti). Protistrana mela moznost napsat na dopis "jestli se adresat prestehoval, dej mi, posto, vedet novou adresu", coz musi posta uposlechnout. Protistrana to zrejme neudelala, a tim si sama vzala vitr z plachet.  Nemecka posta dava moznost zasilky s potvrzenim prijmu adresatem (toto potvrzeni pak posta musi dorucit odesilateli). Stoji to dost penez (asi 10x tolik, co normalni dopis), takze si to vetsinou kazdy "usetri" - tim ale (nekdy) vyhodi sve juristicke naroky.
0/0
9.1.2004 11:35

Helene

Re:
Tady se nejdná o tři týdny, ale podstatně delší dobu
0/0
9.1.2004 8:23

Isbjoerna

Re:
V tom pripade, co popisuji nahore, slo take o podstatne delsi dobu.
0/0
9.1.2004 10:31

Tomáš Jemarný

Re:
Ten zákon je z r. 1967 a jako jeden z mála, ne-li vůbec jediný, vydržel bez novelizací (na rozdíl od pazákonů, páchaných posranci od r. 1990).Což asi o něčem svědčí...
0/0
9.1.2004 10:06

RichieJ

Re:
Zákon byl sice novelizován 4x, pravdou je, že se jednalo spíše o kosmetické změny (mimo jiné však byla vypuštěna povinnost doručovatele opětovně pokusit se doručit v stanovený den a hodinu).
0/0
9.1.2004 11:04

Linettka

Re:
A jak adresátovi dokážou, že byl o uložení na poště "vhodně vyrozuměn"? A co to vlastně v praxi znamená?
0/0
9.1.2004 14:20

RichieJ

Re:
V praxi to bohužel může znamenat i to, že si správní orgán vyžádá od pošt stanovisko, jakým "způsobem" se pokoušeli doručit, což vždy značí, že pošta napíše, že Vás vyrozuměli oznámením o uložení zásilky (ač to třeba není ani pravda). Bohužel však toto stačí pro prokázání doručení (i soudům).
Ostatně pošta již "preventivně" na každou obálku píše (razítkem) oznámeno dne ...
 
0/0
9.1.2004 16:05

Linettka

Re:
???? A takhle to vážně funguje?  A na té poště je to k dispozici, i kdyby to oznámení skutečně neposlali?
0/0
9.1.2004 16:27

Isbjoerna

Re:
Na poste funguje skoro vsecho - az na pravidelne doruceni zasilek.
0/0
9.1.2004 16:35

RichieJ

Re:
U nás většinou doručuje pošta (Česká pošta), oznámení o uložení zásilky Vám pak většinou vhodí poštovní doručovatel do schránky (nebo to oznámení může nechat u sousedů,.....)
0/0
9.1.2004 18:28

Bystry_chlapec

Antl
se nicemu ani vyhybat nemusel. Zas toho tolik nespachal a splachla by to pokuta. Spis to ukazuje na silenej statni aparat v Hradci Kralove. Strejdu tam ve vesnici zmrzacil chlap, co jel 120 km/hod. Jeho pripad skoncil take promlcenim....... Korupce na tomto urade je vyhlasena i v ramci republiky!
0/0
8.1.2004 16:51

Kaiser_Soze

Antl a Telecom
No a nejvtipnejsi na tom je, ze ted v Telecomu dela sefa bezpecnosti. Tomu rikam clovek na spravny pozici :)
 
Kdyz uz jsme u toho, tak tam je opravdu mozne vsechno. Pro ukazku od znameho. Pan generalni reditel vyhlasil strategii otevrenych dveri (sice v pracovni dobe mit otevrene dvere, aby zakaznici videli jak se tam maka. Asi si to precetl v nejake managerske prirucce. Vtipne je, ze i na oddelenich kam se nema zakaznik sanci dostat.) Samozrejme si vsichni klepali na celo a dvere meli zavreny. Tak pan reditel vcera chodil po cele budove a vtrhaval do dveri a delal bordel. Jedny dokonce rozkopnul. Jo, tomu rikam napln prace .)
0/0
8.1.2004 16:46

Kazbunda

Re:
A to nezapomen, ze takovejhle gauner ma asi i jiny skraloupy, o kterych vedi lide co ho do Telekomu dosadili a ted mu diktujou co ma delat, zakony nezakony
0/0
8.1.2004 16:48

barbudo

U nás je možné všechno...
Měl jsem v ruce rozsudek "jménem republiky", v němž byl v nepřítomnosti odsouzen člověk, který byl vždy řádně hlášen k trvalému i všem přechodným pobytům, nebyl ve vězení ani v nemocnici a denně chodil do práce. Taky jej pošta nenašla, ovšem soud jej odsoudil. Komické bylo, že i bez přítomnosti zákonného opatrovníka.
0/0
8.1.2004 16:02

hovnival-

Re:
a co jsi tehdy provedl?
0/0
8.1.2004 18:22

barbudo

Re:
Já nic, já obecný zmocněnec. Jedna obětovaná dovolená, tři roky souzení a protistrana vycouvala.
0/0
8.1.2004 20:04

k

Jak jednoduché.....
Pijte,bourejte,nepřebírejte předvolání,po roce vše promlčeno!
K soudům chodí jenom blbci!
0/0
8.1.2004 15:52

rencask

povinnost prevzit si zasilku na poste
Zajimalo me jaka je povinnost prevzit si zasilku na poste. Stale se mi jeste stava, ze mi nektere urady posilaji postu na adresu mych rodicu do Ostravy, prestoze uz mam tr. bydliste v Brne. V Ove nema dotycna posta otevreno pres vikend a nikomu jinemu zasilku nevydaji. Meho otce uz omrzelo, vzdy je osobne jit zazadat, at to preposlou do Brna a tak se mi stava, ze si zasilky neprevezmu, protoze ani nemam zadnou moznost se na tu postu dostavit a dovolenou si kvuli tomu brat neminim. Jednou se mi stalo, ze jsem si ji vzala a posta byla kvuli malovani zrovna zavrena - coz me tak nastvalo, ze jsem rezignovala.
0/0
8.1.2004 15:34

Helene

Re:
Máš pravdu, Česká pošta je příšerný moloch s nepružnými službami, ale myslím, že v případě pana Antla nebude výjimečně vina na jejich straně.
0/0
8.1.2004 15:57

GhorX

Re:
Byl jsem v podobné situaci, a platí zhruba toto : Nikdo, s vyjímkou policie, Vás nemůže donutit si zásilku převzít; problém ale je, že jen někdy to je výhoda. Nejlepší řešení je na poštu v Ostravě zajet a informovat je, že trvale pobýváte na Vaší skutečné adrese. Nevím, co to stojí, ale určitě se to vyplatí, měli by Vám poštu automaticky přeposílat.
0/0
8.1.2004 15:58

ArnieSchwarz

Re:
To je pěkná blbost. Ani policajti ti nemůžou obsílku násilím vnutit. Jak by to asi udělali? v trestním i ve správním řízení platí, že dnem bezdůvodného odepření přijetí je doručeno. Mlátit obuškem, abys převzal obsílku, tě nikdo nebude.
0/0
8.1.2004 20:01

KRISHOT

Obsílkám se nevyhýbal - akorát je nepřebíral.
0/0
8.1.2004 15:10

Helene

návod?
Jestliže je takhle jednoduché vyvléknout se z obvinění, jak je možné, že se vůbec někdo dostane před soud? Panu Antlovi nevěřím. Běžnému občanovi by se taková věc stát nemohla. Ještě že média tuto věc rozvířila, jinak by si dál žil v klídku. Škoda že se asi těžko dokáže, koho podmazal, aby měl pokoj.
0/0
8.1.2004 14:20

ctrlaltdel

Re:
No tak to jsem asi taky pěkný gauner. Trvalé bydliště mám ještě u rodičů, ale přes 2 roky bydlím v Praze. Vydělávám dost prachů, abych bydlel v centru. Ale natolik si vážím svého času, že nebudu běhat někde po úřadech a snažit si změnit své trvalé bydliště, popř. si zřizovat přechodné...
0/0
8.1.2004 15:24

polarniliska

Re:
Naštěstí nejsou ostatní lidé vylízaní jako vy a když se přestěhují, na příslušná místa to nahlásí. Kdyby byli všichni jako vy, byl by v tom pěkný bordel (i když,ne že by teď nebyl).
0/0
8.1.2004 15:59

ppeppe

Napište si svému Antlovi
Mám tip. Vaše reakce zasílané do tohoto diskusního fóra jsou velmi zajímavé. Ještě zajímavější by bylo, kdyby se skutečně dostaly až k panu Antlovi. Jak víme, pan Antl je zaměstnancem Českého Telecomu. Zaměstnaci Českého Telecomu mají jednoduché adresy -jméno.příjmení@ct.cz. Z toho vyplývá, že adresa Miroslav.Antl@ct.cz čeká na vaše e-maily.
0/0
8.1.2004 14:16





Najdete na iDNES.cz