Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestáře po sněhu děsí mráz a vítr

Nebezpečí na silnicích může řidičům hrozit i v noci. Silničáři se obávají teplot pod minus deset stupňů. "Silný mráz může zrušit účinek soli. V takovém případě bude nutné silnice přesypat inertními materiály," vysvětlil Alexander Matějka z třebíčské Správy a údržby silnic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blba-holka

do psi r1ti
co to je za pritroublou reklamu na skodovku, co tu obrati stranku hore kopytama??
0/0
6.1.2004 14:40

blba-holka

predpovedi jsou na dve veci
03.01.2004 00:01 - Mrazivé počasí s jasným nebem však vydrží jen přes nadcházející víkend. Od pondělí se bude postupně oteplovat a na Tři krále vystoupí rtuť teploměru až šest dílků nad nulu.
Kolik ze je dneska pres den ???
-10 ?
posledni mesic se jim moc nedarilo predpovidat pocasi, podle toho, jak si to tak sleduju
0/0
6.1.2004 14:31

VELKOVEZIR

pro lidi, co dnes ráno nebyli v Praze
Musel jsem ráno asi v 7 projet přes celou Prahu a nikde nebyly silnice ani posypaný ani shrabaný, opakuji nikde, ani hlavní tahy. To mě přirozeně nadzvedlo! A koukám, že to nebyla náhoda, protože to tady píše víc lidí. Mám samozřejmě zimáky, ale jsou situace, kdy vám jsou prostě na nic. Třeba při rozjíždění na ledovce do kopce, nebo když jsou nafoukaný závěje až po nápravu, když tam člověku náhle vběhne chodec, to je vůbec výborný a nebo samozřejmě když má blbec před váma letní. Nemůžu ani využít skvělou radu, abych jel metrem, protože jsem živnostník a vozim plný auto krámů, nevozim si tedy pouze svoji línou prdel někam do kanclu, jako spousta jiných. Asi to silničáře hodně překvapilo, že může napadnout sníh, stejně jako Zákopčaníka, kterej ráno komentoval v TV počasí s užaslým výrazem batolete, co poprvé v životě vidí rozsvícenou prskavku. Nečekal jsem, že ráno uvidím tlupy silničářů, co s lopatkou a smetáčkem zametaj každou vločku, ale nečekal jsem ani, že se na to uplně vybodnou.
0/0
6.1.2004 0:42

VELKOVEZIR

Re:
Taky jsem si vzpoměl na vtip o silničářích, že jsou nejmenší lidi na světě, protože když napadne 5 cm sněhu už nejsou vidět!
0/0
6.1.2004 0:45

stibi

Re: Vtip
Tak ten Váš vtip jede! A teď  teda můj: Auta stojí, vlaky jedou. Já vím je otřepané ( teď v tomto počasí ), ale asi se nikomu nestalo, že čekal na úseku mezi Hostivaří a Stránčicemi 3!!! hodiny. Nejlepší na tom je to, že nikdo ze železničářů neměl ani potuchy o tom co se někde stalo. A co dnes? Sice to nebyly hodiny tři, ale byly dvě!!!
0/0
7.1.2004 12:34

TommyAngelo

Zima
Konečně pořádná zima! Nevím, proč se kolem tohoto tématu dělá tak velký humbuk, vždyť je to rok co rok.
0/0
5.1.2004 22:54

Rukac

na ja sicher
... si stěžujte, jak můžou být takhle upravené vozovky v hlavním městě. hlavně, že se běžně sunete na letních gumách a zimu si prohlížite v televizi a nebo na dovolene v Krkonoších. :))
0/0
5.1.2004 22:48

JanekJankovic

1
Jak se člověk může bránit proti naprosté zvůli silničářů, kteří prostě nefungují ? Příklad: Ve 4:00 ráno přestalo v Praze na severním městě sněžit. V 9:00 ještě nebyla Liberecká ul. protažena ani jednou. Na můj dotaz u Policie ČR mi bylo sděleno, že pluhy jezdí dle priorit silnic. Co už je v uvedené oblasti prioritnější než Liberecká ul., jinak také hlavní tah na Teplice ? Hodláme stále všichni jak ovce poslouchat rok co rok stejné výmluvy těch líných individuí za volanty pluhu ? Copak už si neumíme ani zajistit sjízdnost silnice 1.třídy,když bylo dokonce hlášeno silné sněžení ? Jak mám postupovat,abych se jako občan domohl svých práv ? Poradí někdo ?
0/0
5.1.2004 21:47

Pan_Tau

Re:
Najdi mě, chytráku, kde máš napsané právo o volných a uklizených cestách. Až toto najdeš, poradím ti, jak se domoci svých "práv".
0/0
6.1.2004 8:48

dykl

nojo....
pražáci...sotva napadne milimetr sněhu, už jsou nahraní, hlavně, když potom v létě se předvádějí,na venkově, jací jsou machři a jak se má jezdit. Teď to ukažte frajeři pražští......
0/0
5.1.2004 21:44

2Mac7

Re:
Jak jsme nahraní ?
0/0
5.1.2004 21:49

JanekJankovic

odpověď zakomplexovanému dyklovi
Štve Vás hodně,že nejste z Prahy ?
0/0
5.1.2004 21:51

škrézl

Re:
TY SI TROUBA VID! Negeneralizuj! Ja jsem prazak a kupodivu na snehu jezdim rad a bavi me to , aspon neni nuda a pokud neni clovek uplnej trouba, tak se to nauci stejne jako vsechno ostatni a nezalezi na tom jestli ses z Prahy nebo ze vsi.
0/0
6.1.2004 9:04

navsteva

Takze
Dalnice, silnice a mistni komunikace jsou sjizdne, jestlize umoznuji bezpecny pohyb silnicnich a jinych vozidel prizpusoben stavebnimu stavu a dopravne technickemu stavu techto pozemnich komunikaci a povetrnostni situaci a jejich dusledkum.
Zavadou ve sjizdnosti se rozumi takova zmena ve sjizdnosti komuniakce, kterou nemuze ridic vozidla predvidat ani pri pohybu vozidla prizpusobenemu stavebnimu stavu a dopravne technickemu stavu komunikace a povetrnostnim situacim a jejich dusledkum.
Zimni udrzbou se podle poradi dulezitosti zmirnuji zavady vznikajici povetrnostnimi vlivy a podminkami za zimnich situaci.
Za zimni obdobi je povazovano obdobi od 1.11 do 31.3.
I.poradi - silnice I. tridy a dopravne dulezite II. tridy
II.poradi - zbyvajici useky II.tridy a dopravne vyznamne III. tridy
III.poradi ostatni silnice III.tridy (udrzovane zpravidla jen pluhovanim)
Sjitdnost a byt zajistena v nasledujicich casovych intrevalech:
dalnice a rychlostni silnice do 2hodin, I.poradi do 3 hodin, II poradi do 6hodin a III. poradi do 12 hodin
A co z toho plyne:
Nikde neni dano jak musi komunikace v zime vypadat, tim mene za ma vypadat jako by se nic nedelo. Silnice I. poradi jsou sjizdne vzdy, problem  je jak se na ne dostat. Pokud snezi takovou intezitou za snehu pribiva v cm/hod. nechte auto doma, resp. nikam nejezdete. Poridte si laskave zimni obuti a pro pripad snezeni retezy do kufru a nemuze se vam stat ze neprojedete. (Mne se to jeste nestalo).
0/0
5.1.2004 21:43

Karel-x-Karel

cožééé
Zima? A on je sníh? No koho by to napadlo, být to v srpnu tak, tak se vůbec nedivím. Ale pár pitomců, co neumí nic jiného než nadávat na silničáře, na počasí a na bůh ví na co ještě, tak ti asi z údivu nevyjdou nikdy. Jen když mohou někomu nadávat. Blbečci, zameťte si před vlastním prahem.  
0/0
5.1.2004 21:19

JanekJankovic

Re:
Aha,takže podle Vás jsem pitomec,když chci,aby služba,kterou platím, byla prováděna kvalitně ? Co to je za myšlení ? Jsme opravdu tak nesebevědomý národ ?
0/0
5.1.2004 21:49

Karel-x-Karel

Re: ne
ale uvědomte si laskavě, že nejsme tak bohatý stát aby před každým autem jezdil jeden sypač , spočíte te si kolik je v Praze nebo kdekoliv jinde ulic a kolik je k dispozici posypových vozů, jak se mohou pohybovat, jak doplňovat posyp a k tomu přidat to, že taky sněží průběžně a ne že se mávne kouzelným proutkem a je sníh a pak se zase mávne kouzelným proutkem a projedou během chvíle sypače - myslet pane, zdravým selským rozumem
0/0
5.1.2004 22:03

JanekJankovic

Re:
OK,zdravý selský rozum mi říká,že čtyři hodiny po skončení sněžení má být hlavní dálnice do Prahy protažená pluhem. O to totiž jde,umíte-li číst, ne o uklizenou každou uličku. Sypací vozy,ať jich je třeba tisíc na celou Prahu sníh neodhrnou,jen sypou sůl,jak diví. Bez pluhu. V tom je,milý opravdu selsky uvažující pane,problém.
0/0
5.1.2004 22:12

Tiny

Jaka kalamita?
Nevim,asi nejsem zdejsi,ale neprijde mi ze by byla nejaka kalamita natoz nejaka hruza na silnicich.Je docela sranda ze kdyz v Praze napadne 5cm snehu,tak je kalamita.Ja sem z Ostravy.Tam se za kalamitu povazuje tak 30cm.Do te doby je to v klidu.Meli byste byt radi ze aspon trosku snehu napadlo.
0/0
5.1.2004 20:43

VELKOVEZIR

Re:
napadlo asi 20 cm
0/0
5.1.2004 23:59

Vorlajz

Silnicari delaji co muzou???
uz jsem to tu letos jednou psal... silnicari meli do poloviny prosince lazo plazo... a kdyz prisel prvni snih, tak to zase zaspali... tak nevim, jestli delaji co muzou??? jsou asi 3 duvody, proc si na ne lidi stezuji: 1) je jich malo a proste nestihaj, 2) nekoukaj na predpoved pocasi anebo 3) maji zastaraly auta a ty proste v zime nenaskoci!  a zkuste si roztlacit nalozenej sypac!!!    ale jak jsem zde cetl, tak staci mit poradny zimaky a nekde mozna i ty retezy! halt si budete muset zvyknout na trochu toho snehu, co u nas v republice obcas napadne! preju vsem hodnes stastnych kilasku!
0/0
5.1.2004 19:29

paja83

Co se to tu deje
Kurna lidi, co je to s vama. Venku jednou snezi a vy tu akorat brecite. Vy*erte se na ty plechovy popelnice a uzivejte zimu
0/0
5.1.2004 19:01

Hlinda

Jejda
Boze boze. Trochu snezi a uz jsou toho plne noviny. Vzdyt je to normalni !!!!!! A silnice? Kvalitni zimni pneumatiky a retezy a jak to frci.
0/0
5.1.2004 18:09

rakoska

jen se neozyvat...
vznesla jsem zcela normalni dotaz na vedeni mesta, jak je mozne, ze se nezacne s uklidem alespon silnic uz kdyz zacne snezit a pak to vyvrcholi kalamitou v doprave...dostala jsem kvalifikovanou odpoved: mohou za to chodci na jehlovych podpatcich, kteri prechazeji kde jim libo a ridici, kteri maji letni gumy...jinak bylo naprosto vse souvisejici s uklidem v poradku...to je bud na ránu nebo na krecovity zachvat smichu
0/0
5.1.2004 17:33

navsteva

Re:
To ses ale ptal(a) spatne. Udrzbu a tedy i tu zimni zajistuji SUSky. Bylo jich 74, v kazdem okrese 1. Po vzniku kraju dokonce ubylo, pac nekde to zredukovali (stredocesky kraj).
S mestem to nema vubec nic spolecneho.
Tato SUSka zpravuje (viz vyse) hlavne silnicni tahy (podle kategorie). Takze na mistni komunikace a chodniky muze dojit take az po 24 hodinach nebo take treba vubec ne pokud to tak ma mesto domluveno. pak to zelezi jenom na mistnich obyvatelych zde nabehnou s lopatama.
0/0
5.1.2004 21:51

stibi

Re:
Kdo jseš?
0/0
7.1.2004 12:51

Isbjoerna

Re:
chodci na jehlovych podpatcich, kteri prechazeji kde jim libo
 
Tak si prave predstavuji slicneho chlapa, jak se prochazi na jehlovych podpatcich po prazskych ulicich.
 
Hals- und Beinbruch!
0/0
5.1.2004 22:00

Susann

Dalnice
OPRAVDU NECHAPU JAK MUZOU SILNICARI RIST ZE JSOU NA SNIH PRIPRAVENI. DNES RANO V 6-30 JSEM JELA PO DALNICI D5 SMEREM NA PRAHU A NA NI NEBYLO SAHNUTO. NIKDO SE NEOBTEZOVAL JI POSOLIT NATOZ ODHRNOUT.
0/0
5.1.2004 16:36

RL

Boeing 747
Komentar u fotky: V pozadí stojí Boeing 747 společnosti United Airlines. Skutecne je to B747 ? Doted jsem si myslel, ze Ruzyn je na B747 "kratka"....
0/0
5.1.2004 15:20

hkpok

Re:
Kdyz mohla na Ruzyni pristat Concorde, proc ne 747? Myslim si, ze duvodem, proc tahle letadla z Ruzyne nelataji je, ze by byla malo obsazena...
0/0
5.1.2004 17:58

zmijovka

Re:
Uz jich tu nekolik pristalo, ale pokud vim, tak na pravidelne lince sem tento typ neleta, udajne z duvodu toho, ze na takovou obludu tu neni obsluzna technika, napriklad pojizdne schody (to se tvrdilo driv) ci ty vysunovaci terminaly ( nebo jak to nazvat), kterymi se leze z baraku primo do era. Hlavni ranvej nedavno prodluzovali, ta by asi stacila, o tech dalsich si nejsem jist.
0/0
5.1.2004 18:39

Oklahoma

Dík
Bydlím v Praze, Strašnicích. V málo frekventovaný sídlištní ulici. Ve 2 hodiny ráno jsem je viděl. Silničáře solit. Blbci nebudou silničáři, ale ti kteří spí, když oni jsou v práci a ráno na ně vyspalí nadávají. Smekám, a i když je to práce za kterou jsou placení, já jim děkuju.
0/0
5.1.2004 14:14

4omega

Včera večer...
..... jsem se vracel z lyžování z Rakouska, byla neděle, sněžilo a silnice super, udržovaly se a dalo se jet 80 km/h. Takže to vina silničářů jistě je, když to jde v Rakousku, mělo by to jít i u nás.....
0/0
5.1.2004 13:08

Kleki Petra

Re:
Včera večer jsem se vracel od Jindřichova Hradce a všechny silnice byly zcela suché a upravené. Bylo to nejspíš tím, že nepadal sníh. Na Silvestra dopoledne to vypadalo jinak, ve směru do Prahy se dalo jet jen s velkými obtížemi. Bylo to tak zřejmě proto, že sníh padal. Nevěřím, že pokud v Rakousku hustě sněží, silnic se to nedotkne, protože rakouští silničáři vysavači lapají vločky ještě před dopadem na vozovku. Prostě ten bordel musejí uklidit stejně, jako u nás. Mimochodem, v 10.30 dnes dopoledne byla minimálně dálnice v nedalekém okolí Prahy v naprosto snesitelném stavu.
0/0
5.1.2004 13:13

Jarka Metelka

Re: rakouští silničáři
Jasně, jeden z mých nejhorších zážitků je z Rakouska. Najednou začalo hustě sněžit... a do dneška se mi o tom v noci zdá. Od rána jsem toho kolem Prahy najel docela dost a co jsem viděl, bylo při opatrnější jízdě na zimních gumách sjízdné. Kdyby to nebylo ošetřené pod tím, co napadlo, tak jsme všichni na srač.. Kdo ten rozdíl nepozná, neměl by z chalupy vylézat ani jako chodec.
0/0
5.1.2004 13:43

VELKOVEZIR

Re:
Jenže ne každej si to do práce hasí v 10.30 jako ty.
0/0
5.1.2004 23:53

Qocna

Re:
Ano, jistě. Rakouští silničáři totiž ovládají techniku časového smrštění, proto dokáží být zároveň na všech místech svých silnic zároveň. Nepochybně již v okamžiku, kdy začne sněžit mají veškeré cesty ošetřené. I proto, že jim je neblokují nějací zoufalci, co se tam motají s letníma gumama.
0/0
5.1.2004 13:55

Kladýnko

Re:
Po loňské zkušenosti, když jsem se koncem března vracel ze Schladmingu,  přes noc napadlo asi 20cm sněhu a těch cca 30km ze Sch. na dálnici jsem jel v koloně  5 (slovy pět!!) hodin, a ani dál po dálnici do Salcburku to nebylo o moc lepší, tak bych byl s tou chválou opatrnej!
0/0
5.1.2004 15:22

sheepdog

Re:
Ano, v Rakousku padá zároveň se sněhem i sůl a posypový materiál. To je jedna z věcí ,kde ještě zaostáváme za EU. Máme co dohánět.
0/0
5.1.2004 20:26

Jarka Metelka

Chodci na Výtoni řádí jako zběsilí!
Navrhuji co nejrychleji postavit chodce mimo zákon  Bez ohledu na sníh dnes ráno na Výtoni v Praze 2 řádili jako zběsilí. Nerozhodností lstivě zastírali úmysl vstoupit do vozovky nebo se záludně ukrývali za sloupy a popelnice. Odvážnými tanečními figurami se vrhali do vozovky a poté se projíždějícím řidičům vysmívali z nástupního ostrůvku mávaje na ně kartičkami zdravotního pojištění. Kdy už tomu jejich řádění uděláte konec
0/0
5.1.2004 12:54

Joao

Re:
Neboj, vláda už na tom pracuje! Za vstoupení do vozovky prej budou tisícový pokuty.
0/0
5.1.2004 13:03

zmijovka

Re:
Zatracení plantážníci!
0/0
5.1.2004 18:33

sam hawkins

Re:
radsi by ses mel dat dohromady sam. slysel jsem na tebe hrozny veci - viz: http://www.fuxoft.cz/redmeat/gfx/batman.jpg a http://www.fuxoft.cz/redmeat/gfx/bar.jpg :)
0/0
5.1.2004 18:48

konstantina

silničáři
Pražští a Ústečtí silničáři jsou prasata!!!!
0/0
5.1.2004 12:46

Kleki Petra

Re:
Kromě toho, že pražští i ústečtí jsou správně psáni s malými počátečními písmeny nemám asi ani po rozvinutí mozkových závitů dostatečnou kapacitu šedé kůry mozkové. Co je to za duševní výtrysk?
0/0
5.1.2004 12:50

BBarret

Re:
....výtrysk zloby???...nebo jeli někteří v maskách čuníků???
0/0
5.1.2004 12:55

bufus

Re:
nejsou prasata, oni ten sníh na silnice nenaházeli...
0/0
5.1.2004 13:02

Qocna

Sníh?Kdo by ho čekal, v zimě...
Souhlas s těmi, co odsuzují kritiku silničářů. Prostě dělají co můžou. Co nemůžou (ač si to většina prostoduchých řidičů přeje) je být v jednom okamžiku na každém metru každé silnice u nás. Prostě se to jede postupně, někdy to zase hned zapadá, tak už to chodí. Taky je třeba si uvědomit, že když pár dementů ve čtyři ráno vyfrčí na letních gumách, po pár metrech se vykotí a zablokují to, že to zablokují i pro pluhy a sypače. Jenže ono je to zbytečný pořád vysvětlovat. Stejně se pak dozvím, že někomu říkal jeho kámoš, že zimní gumy jsou zbytečný, že stačí letní se slušným vzorkem. Co na tom, že jsou tvrdý jako kámen, kámoš tomu přece rozumí, on dělá v masokombinátu.
0/0
5.1.2004 12:39

Kleki Petra

Re:
... řezníka, nebo vola?
0/0
5.1.2004 12:47

GhorX

Re:
Dle mých zkušeností na tom zas tak nezáleží.
0/0
5.1.2004 12:55





Najdete na iDNES.cz