Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Se stíhačkami vládě odlétá důvěra

Vláda se definitivně rozhodla, že si pro letce půjčí stíhací víceúčelové letouny JAS-39 Gripen vymyšlené a zkonstruované ve Švédsku ve spolupráci s Brity. V obecné rovině lze s nákupem víceúčelových nadzvukových bojových letounů souhlasit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

0100

Nevím proč autor článku se bojí pod svůj názor podepsat...
Anonymní články jsou pouhou spekulací na téma jedna paní povídala, tím méně jsou věrohodné....
0/0
22.12.2003 21:53

GhorX

Re:
Nemyslím, že by se autor nepodepsal. Spíš nějaký matlal z redakce neumí vložit článek - je to v rubrice "názory", tzn. s vysokou pravděpodobností od externího autora.
0/0
22.12.2003 23:40

monstrum

Vyřešeno
Měla by se koupit balónová letka. Pokud možno s vodíkovým pohonem aby rychleji hořela.
0/0
22.12.2003 15:07

karoten

A kdo to na nás mluví v 1.os.č.j.?
0/0
22.12.2003 14:56

Milkman_Dan

Dobre,
nebudu se snazit nekoho presvedcovat, pouze se pokusim shrnout vyhody JAS-39 Grippen.
1)moderni konstrukce - je nutne si uvedomit, ze letadla F-16 a F-18 se zacala projektovat behem 70' let, kdezto JAS-39 behem let 80'.
2)snadna udrzba a nenakladny provoz - oboji umozneno pouzitim novejsich technologii nez na strojich F-16/F-18. To vyplyva take z toho, ze Svedsko se tradicne spoleha v obrannych otazkach vylucne na svuj zbrojni prumysl a veskere naklady s vyvojem, provozem a udrzbou jsou z kapes danovych poplatniku....
3)vzajemna zamenitelnost levych a pravych dilu - procento vzajemne zamenitelnosti je daleko vyssi nez u konkurebcnich typu.
4)drak letounu JAS-39 je projektovan jako takzvana "kachna" a predni stabilizacni kridelka se daji pouzit pri pristani jako dodatecna aerodynamicka brzda
5)letoun je jiz od pocatku konstruovan jako univerzalni, pohym otocenim knofliku v pilotni kabine se da menit konfigurace letounu stihaci/stihaci-bombardovaci/prozkumny coz je vlastnost kterou konkurencni typy postradaji. Je jasne ze z JAS-39 nikdo A-10 neudela, ale vpodstate staci misto 3 ruznych letadel jedno....
NEVYHODA:
pouze jedna pohonna jednotka. To je oproti F-18 dle meho nazoru nevyhoda, jelikoz v pripade poruchy jedne pohonne jednotky jiz neni stroj schopen navratu na zakladnu.... Ale tahle nevyhoda je znacne diskutabilni, jelikoz valna vetsina zapadnich stroju pouziva pouze jednu pohonnou jednotku. Naopak vetsina ruskych letadel je projektovana jako vicemotorova...
0/0
22.12.2003 13:06





Najdete na iDNES.cz