Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polovina učitelů jazyků nemá vzdělání

V základní škole v pelhřimovské Pražské ulici nemají ani jednoho angličtináře a němčináře, který by měl požadované vzdělání. V základní škole v olomoucké Heyrovského ulici teď sice zrovna dostatečně kvalifikované učitele jazyků mají, ale když jim jeden chyběl, sháněli ho přes půl roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

usnicka

vzdělání?!
Kvalitních učitelů je nedostatek, ať mají jak chtějí patřičné vzdělání. A nekvalitní učitelé tím pádem jen trápí děti. Také jsou nekvalitní osnovy. Podívejte se např. na osnovy přírodopisu 2. stupně ZŠ a budete si připadat jako u studia na gymnáziu. Děti se učí pojmy, kterým nemohou vůbec porozumět!
0/0
16.12.2003 20:46

fr-mottl

kdo ma zajem na inteligentni populaci ?
nerad bych se zabyval takovymi nesmysly jako jestli pridat nebo ubrat skupine statnich zamestnancu. Zeptejme se radeji - chteji takovi sycaci jako Klaus, Bush, Schroeder apod, aby byla populace inteligentni a navic znala cizich jazyku. Vzdyt inteligentni, sveta znali obcane by tu sebranku jako prvni vyhnali. Proto maji mocipani zajem na tom, aby 90% obyvatelstva byla poslusna ovladatelna hovadka, ktrera v den D odevzdaji hlasy v tzv. demokratickych volbach. Je az smesne, jak zde vetsina diskutujicich vychazi z toho, ze by to bylo ku prospechu, kdyby bylo vic chytrych - jeste k tomu aby znali cizi jazyky a mohli sve nazory konfrontovat s nazory obcanu jinych statu. Otresne take pro nove sefy firem v Cechahch - ó jak hrozna predstava - inteligentni zamestnanec. Proboha lidi, vzpamatujte se!!
0/0
16.12.2003 13:55

luminol

Re:
Pravdou bohužel je, že mnohé firmy dávají z podobných důvodů přednost SŠ před VŠ. Loajální SŠ je přece lepší zaměstnanec než mazaný VŠ.
0/0
16.12.2003 14:02

hawkey01

Můj názor
Dobrý den, zdejší diskuze je poměrně zajímavá, a proto mi nedá, abych nepřipojil svůj názor.... Již druhým rokem působím na jedné české "normální" základní škole, na které učím dějepis, zeměpis a občanskou výchovu. Realita současného základního školství je skutečně hrozná - počínaje žáky, pokračujíc "pedagogy" a konče finančním a materiálním zabezpečením. Vezměme to v pořadí, které jsem zvolil i já: 1) žáci - nevím jak jinde, ale na naší základní škole na druhém stupni zůstává "skutečná elita" - na konci 5. ročníku odejde převážná většina talentovaných a především inteligentních dětí na víceletá gymnázia. Žáci, kteří na ZŠ zůstanou, nemají takřka žádný zájem o vzdělání a učitel, byť sebelepší, se skutečně může "přetrhnout", aby je alespoň trochu zaujal - přál bych Vám všem vidět úroveň znalostí deváťáků (jen namátkou: "Slovensko je královstvím, prvním člověkem ve vesmíru byl J. A. Komenský v lodi Apollo 13......." atd. Letos jsem suploval 1 hodinu Aj v 9. třídě - narozdíl od některých kolegů jsem se rozhodl, že hodinu skutečně odučím (netvrdím, že jsem v angličtině skvělý, ale aspoň jsem se pokusil): po skončení hodiny jsem upadl do naprostého šoku - žáci nejenom, že nerozuměli základním slovíčkům, ale nebyli schopni dát dohromady 1 krátkou větu v angličtině... 2) "Pedagogové" - naše ZŠ má štěstí, že všichni členové pedagogického sboru jsou aprobovaní, což ale samozřejmě nemusí automaticky znamenat kvalitu - dokážu si však představit ředitele, že v naprosté personální nouzi přijme neaprobovaného učitele... 3) Finance - jen pro představu: můj současný plat, se všemi připlatky a odměnami je kolem 10.000 Kč čistého....:-(   Je zřejmé, že moc motivující to není....
0/0
16.12.2003 13:55

fr-mottl

Re:
...prvním člověkem ve vesmíru byl J. A. Komenský v lodi Apollo 13.... tak to jste si vymyslel, znam mnoho deti v tom veku, a skoro vsechny vedi, ze to byl Gagarin.
0/0
16.12.2003 14:00

luminol

Re:
Jistá studentka u státnic z pedagogiky hovořila ve smyslu: Podle Jaka.. platí ... " atd.
Ukázalo se, že Jak je Jan Amos Komenský a ona to nevěděla, protože se zpaměti naučila otázky ke státnici podle poznámek kamarádky. Takto vypadají někteří (ne všichni!!!) mladí pedagogové. Takže kolegovi věřím, že Jak podle něčího názoru ve vesmíru byl :-))
Představte si, že studenti 1. ročníku pedagogického studia kombinace Základy techniky-Chemie nevědí, co je to tranzistor nebo plošný spoj!! (vlastní zkušenost - učím na VŠ chemii)
0/0
16.12.2003 14:06

hawkey01

Re:
Skutečně jsem si to nevymyslel - jedna deváťačka mně to napsala do testu v občanské výchově (musíte vzít v potaz, že Gagarin se probírá v 6. ročníku v zeměpisu a v dějepisu jsme se k tomu ještě tehdy nedostali..:-)))
0/0
16.12.2003 14:11

Jamesp

Není to jen v učitelích
Všichni hezky hledáte chyby. Zamyslel se ale někdo nad zájmy dětí. Kolik z nich se naučí slovíčka, aby se s nima dalo komunikovat. Kolik z nich se naučí základy o PC, aby něco byli schopni sami dělat po několika krátkých větách. Když musíte každý slovo 100x opakovat a vysvětlovat, protože to neviděli... Na PC je zajímá stejně jnom chat,kde jsou anonymně sprostý jak dlaždiči. Kdo něco umí a chce se naučit, tak se naučí, ale musí chtít. A inspektoři - jsou asi důležití aby nebyl všude bor..., ale všude něco musí najít, tak jdou často po ptákovinách a je vidět, že sami před třídou stály buď za komančů, nebo krátce či vůbec. Jsou odtržený od reality. (PS: učím na ZŠ) Jam
0/0
16.12.2003 13:31

luminol

Re:
Váš pohled je dost pesimistický, ale pravdou je, že celá pedagogika jako taková je v krizi. Učitel je tu pro průměrného žáka (předpokládá se, že je jich nejvíc). Neschopného nic nenaučí žádný učitel a schopný si informace najde a naučí sám. Ty neschopné by mohla eliminovat změna systému - možnost vyhazovat ze škol (platí jen pro SŠ).
Překvapilo mě, že píšete, jak jsou odtrženi od reality. Tak je k ní doveďte. Vykašlete se na osnovy, stejně nikdo nepozná, zda je dodržujete a dělejte věci podle svého svědomí. Já jsem to tak dělal, moje žena to tak dělá a naši žáci jsou nám vděčni.
0/0
16.12.2003 13:38

Jamesp

Re:
Od reality jsou inspektoři - taky vín jak by měla vypadat ideální hodina, ale pomůcky, na které se mě ptala na jednu hodinu by stály kolem 1500,- krát počet hodin, předmětů a jsme u částky, kterou žádná škola nemá. Jsme rádi, že máme dobré učebnice a sem tam něco utrhneme. Snažím se učit podle svého. Do osnov koukám jen na základy co by měly umět, ale musím dávat pozor, aby v třídnici vše sedělo podle osnov, plánů ... Jam
0/0
16.12.2003 13:47

Scholastikus

Re:
To bohuzel nemate pravdu. U nas ve skole inspekce nezjistovala vlastne nic jineho. Vzali vsechny tridni knihy za poslednich nekolik let a kontrolovali, jak je to s dodrzovanim osnov. V tridnich knihach lhat nemuzete, protoze jsou to verejne dokumenty a kazdy rodic si muze zkontrolovat, jestli odpovidaji skutecnosti. Navic dnes musime pripravovat zaky podle pozadavku VS a zaroven plnit osnovy. Takze nemame opravdu mnoho moznosti jak tu vyuku pozmenit. Nejprve musi zacit univerzity, a to uz ve vzdelavani samotnych ucitelu...Nemeli by mit navic tak prehnane pozadavky...
0/0
16.12.2003 13:49

Jamesp

Re:
Netvrdím, že neučím podle osnov, ale upravuji výuku. Dotace hodin klesá, a kdybych měl probrat vše co je v osnovách, tak nestíhám a navíc bych dětem tlačil spoustu nepotřebného balastu (odborné předměty na ZŠ). V třídnici je vše, ale probráno to potřebné, aby se to naučili a né znechutili... Jam
0/0
16.12.2003 13:55

amos77

Adresáře středních, vysokých škol a VOŠ v ČR
Školy můžou zdarma inzerovat volné pozice, poptávku po učitelých na těchto serverech.
 
Adresář vysokých škol a VOŠ v ČR  http://www.vysokeskoly.com
Kompletní adresář vysokých škol, univerzit a VOŠ s možností vyhledávání dle oboru, kraje či názvů škol. Podrobné prezentace jednotlivých škol, informace pro kvaltiní výběr školy včetně pomůcek k přijímacím testům a radám o přijímacích zkouškách.
Adresář střední škol v ČR    http://www.stredniskoly.com
Kompletní adresář státních, soukromých i církevních středních škol rozdělených dle jednotlivých krajů. Podrobné prezentace jednotlivých škol: adresy, tel., možnosti studia, nabídka studijních a učebních oborů a další nezbytné informace pro výběr školy včetně pomůcek k přijímacím zkouškám.
Adresář vyšších odborných škol v ČR  http://www.vyssiodborneskoly.com
Přehled všech vyšších odborných škol (VOŠ) v ČR. Informace o školách, školném, podmínkách studia a jeho kvalitě s možností vyhledávání podle oborů, měst či kraje. Rady "Kam po maturitě" a jak úspěšně zvládnout přijímací řízení.
 
0/0
16.12.2003 13:02

Alushka_2000

Re:
učitelých nebo učitelích?
0/0
16.12.2003 14:17

Destructor

musím se smát ...
Pracuji v IT a upozorňuji, že se musím NEUSTÁLE učit ... kdežto učitelé na to jednodušše kašlou ... Stále dokola opakují to samé a jediné co udělají na víc, jít stávkovat za větší platy ... Jenže toto neplatí jenom u učitelů ...  Bohužel ...  Někdo tady uváděl, že by bylo potřeba zvýšit platy - omyl, naopak, začal bych učitele propouštět aby měli nějakou konkurenci a konečně pohnuli zadkem ...
0/0
16.12.2003 12:06

luminol

Re:
Ale právě když se jim zvednou platy, bude o povolání větší zájem, stoupne konkurence a neschopové půjdou pryč. Co se vyřeší propouštěním? Že nastoupí na jejich místo stále neschopnější absolventi fakult?
0/0
16.12.2003 12:14

alena.alena

Re:
nesouhlasím s tebou, pokud bude povolání učitele dobře honorované, bude i větší výběr a budou se na uchazeče moci klást i daleko vyšší nároky.Takhle může jít učit opravdu kdekdo a školy jsou naopak vděčné, že vůbec někoho sehnaly.Když bude učitelů (následkem propouštění) méně, bude i menší konkurence, že?
0/0
16.12.2003 12:29

Alex_crusty

Re:
Ted se zase musím smát já tobě. Je vidět, že si v životě nezažil co to je učit. Sám o tom vim taky jenom minimun (učil sem pár hodin týdně angličtinu, když jsem chodil na jazykovku), ale co vim určitě je, že to neni žádná sranda. A obdivuju každýho dobrýho učitele. Pokud pracuješ v IT, tak bych očekával trochu logiky. Jakou konkurenci asi vytvoříš, když začneš lidi vyhazovat? Konkurence se většinou tvoří zvýšením nabídky a ne snížením poptávky. Už takhle se mladý schopný do školství nehrnou, protože všude jinde se dá za míň práce vydělat víc peněz.
0/0
16.12.2003 12:33

Blackshield

Re:
A myslíš, že schopný učitel půjde učit za devět tisíc čistého? (nástupní plat učitelky v Brně). Když každá holka s gymplem za poštovní přepážkou má patnáct? Dokud se ty platy nezvednou, budou pořád učit důchodci a mladý holky s jazykovkou.
0/0
16.12.2003 12:34

Blackshield

Re:
Jo, mimochodem, zkus soi předstoupit před třídu sedmáků, se kterými mlátí puberta. A pokus se je něco naučit. Pak možná poznáš, že práce v IT je velká pohoda proti učení. Protože tam ti JEDNODUŠE nehrozí žádný výbuch ani nervové zhroucení.
0/0
16.12.2003 12:37

GhorX

.
Vidím to tak, že pro výuku odborných předmětů je jakékoliv "odborné pedagogické vzdělání" zcela zbytečné. Každý člověk, který takový obor chce a může učit má zcela přirozeně s výukou dlouholeté zkušenosti - sám byl objektem zájmu učitelů 10 - 18 let. Má tedy dost dobrý přehled o tom, jak má (nebo nemá) výuka vypadat a navíc od učitelů s pedagogickým vzděláním navíc i vědomosti z praxe. Když si budu moct vybrat, zda mé děti bude učit matematiku promovaný pedagog, nebo promovaný matematik, bude má volba zcela jasná.
0/0
16.12.2003 12:05

luminol

Re:
Opravdu si to myslíte? Medicínu se také můžete naučit tím, že začnete léčit a časem se to naučíte. Jenomže tam bude trochu dříve a lépe vidět škoda, kterou naděláte. Problém je někde jinde - pedagogická a psychologická příprava na našich fakultách není orientovaná prakticky a je nedostatečná. Znám spoustu dobrých matematiků, jejichž výuka je příšerná. Jinak to, že jsem již 30 let objektem zájmu lékařů ze mě také lékaře nedělá...
0/0
16.12.2003 12:19

GhorX

Re:
99% "profesionálních" učitelů používá jedinou metodu výuky, pokud jste si nevšiml. Zvládnout všechny její "taje" trvá průměrně inteligentnímu člověkovi maximálně týden, lze i při výuce; opravdu není složité stát se v ČR průměrným učitelem. Proto - při současném stavu věcí - je jakákoliv odborná příprava pro povolání učitel zbytečná. Pokud chcete argumentovat tím, že "neodborníci" kazí děti, tak si laskavě spočítejte, kolik jste v životě potkal pedagogů, kteří Vás skutečně chtěli něco naučit - a kolik z nich mělo to jediné správné vzdělání. Já si vzpomínám na jedného učitele povoláním, který za něco stál - naopak s jedinou vyjímkou všichni externisti byli schopni naučit mně něco, co si většinou do dneška pamatuji.
0/0
16.12.2003 12:37

luminol

Re:
Tak to máte jiné zkušenosti než já. Problém je v tom, že se studenti pedagogických oborů žádné vyučovací metody PRAKTICKY neučí. Problém je podle mě už na fakultách, tam by se mělo začít s přísnou selekcí především. Ale to musí opět začít těmi platy. VŠ asistent (i schopný) bere méně než učitel ZŠ! Takže trendy určují docenti a profesoři s tituly získanými za totality!
0/0
16.12.2003 12:43

belgian chocolate

ono se to dá říci jednou větou
kdo umí jazyky a vyzná se v informatice, vydělá si víc jinde, jediné řešení tedy je přidat učitelům
0/0
16.12.2003 11:44

gabul

.
Nejlepší učitelku angličtiny jsem měla na gymplu. Dovedla do nás jak nacpat gramatiku, tak udělat zábavnou hodinu, měla obrovský přehled o všem, v hodinách mluvila zásadně anglicky, dovedla vysvětlit drobné nuance mezi jednotlivými slovíčky atd. Nejlepší učitelka, co jsem kdy měla, možná i proto, že profesně původně učitelka nebyla. Byla inženýrka, ryze technický typ, která se ve svých asi 30 letech začala učit anglicky. Na gymplu si akorát dodělala nějaké pedagogické minimum, i po letech na to  nadávala:-) Když ji srovnám s ostatními učiteli angličtiny, kteří na gymplu učili a které jsme během 4 let občas vyfasovali na suplování, tak děkuju bohu, že spolužák v prváku, když jsme se dělili kvůli hodinám jazyků na 2 poloviny, vylosoval její jméno. Protože druhá polovina naší třídy neznala ani ve čtvrťáku pořádně rozdíl mezi jednotlivými druhy minulých časů, o konverzci nemluvě. ING. KROUSKÁ, zdravím:-)
0/0
16.12.2003 11:12

luminol

Re:
Problém je v tom, že učit je UMĚNÍ. Měly by se na pedagogických oborech zavést talentové zkoušky. Ale dnes kvůli pokleslé prestiži a fin. ohodnocení o tyto obory není zájem a na pedag. fakulty chodí žel převážně odpad.
0/0
16.12.2003 12:21

Alex_crusty

Rodilí mluvčí
Dole jsem si přečetl pár komentářů, které se týkali toho, jak jsou rodilí mluvčí na školách k ničemu a nemůžu než nezareagovat. Sám jsem měl native speakers od svých 13let a jestli někomu děkuju za to, že umím výborně anglicky, tak to jsou hlavně oni. Vystřídal jsem jich dost a naprostá většina z nich byli "dobrodruzi" a mladý kluci, co si sem jeli taky užít. Až na dvě vyjímky nebyl žádnej z nich vzděláním učitel, ale o to tady přece vůbec nejde. Jde o to, že má člověk výbornou příležitost odposlouchat pravou angličtinu a naučit se komunikovat v reálu. Úkolem těchto lidí přece neni korektně podle osnov do někoho hustit gramatiku(nebo nekoho nutit, aby spolupracoval), ale konverzovat ... i kdyby to mělo bejt o počasí. Věřim, že pro někoho to byl ztracenej čas, ale to jsou přesně ty lidi, co to tam proseděj, hlavně ať se mě nikdo na nic neptá, abych se náhodou neztrapnil, až to špatně vyslovim a už už aby byl konec. U nás ve třídě jich taky bylo dost, ale je to jejich vlastní hloupost, když zahoděj takovou možnost a neměly by to házet na amíka, nebo na školu.
0/0
16.12.2003 10:52

gramofon

Re: Ještě by to chtělo
rodilého mluvčího na češtinu.
mladý kluci, bejt, ztracenej, proseděj, zahoděj
Takže ještě tu češtinu a bude to v "cajku".
0/0
16.12.2003 11:26

Alex_crusty

Re:
nezklamal jsi mě. Ale když už chceš opravovat chyby, tak si přehlíd hned tu na záčtku. Za to špatný Y se omlouvám. Teda ono jich tam bude možná víc...je to pravda, čeština nebyla nikdy moje silná stránka, ale až si budu chtít nechat zkontrolovat pravopis, tak to dám matce - učí taky češtinu. Myslel sem, že tady jde spíš o obsah. Jak vidim, tak někomu asi ne. Spíš než tvoje mentorování by byl užitečnější tvůj názor....teda apoň doufám. 
0/0
16.12.2003 11:46

dobytek

Re:
Máš to dobře, pokud jsi to myslel v množném čísle:) Můj názor na rodilé mluvčí je jiný. Měl jsem jednu takovou učitelku a probíhalo to naprosto stejně, jak je popsáno v příspěvku pode mnou. Ona nerozuměla nám a my jí, i když většina lidí byla pokročilejší. To samé se většině těch pokročilých stalo v USA - výslovnost místních otřesná a trvalo dva týdny, než jsme se normálně domluvili. S Korejcama v tomhle problém nebyl, ti mluvili anglicky jako my, protože se to taky učili jako cizí jazyk (i když my britskou a oni americkou). Nejlíp se člověk naučí, když ho hodí do anglicky mluvícího prostředí a on se musí sám snažit.
0/0
16.12.2003 13:17

Alex_crusty

Re:
I v množném čísle to je špatně, ne? TY komentáře, ne TI komentářové:) Možná se pletu.
 
0/0
16.12.2003 13:47

rencask

Re:
ja jsem potkala 3rodile mluvci - jeden se zivil ucenim v CR uz 13let a ten jediny byl perfektni. Dalsi 2 byli dobrodruzi, kteri si chteli povidat, ale pokud pred nima sedela trida s velmi omezenou slovni zasobou - rovnalo se to roztrpcenemu uculovani a hledani snadnych slovnich her. My jsme nerozumeli jim, oni nerozumeli nam a divali jsme se po sobe jak telata. Pokud snad byl ve tride nekdo schopnejsi konverzace probihala vyhradne mezi temi dvemi a ostatni se nudili. Osobne doporucuji rodileho mluvciho az ve vyssi pokrocilosti a ve velmi malych skupinkach (5-6zaku na ucitele). Ucitel by mel mit po ruce nejlepe elektronicky slovnik, aby se nezdrzovalo, kdyz si fakt nerozumi, pripadne aby si zaci mohli overit, ze tomu slovicku skutecne porozumeli spravne.
0/0
16.12.2003 12:18

Yaroukh

vlade
to je ten vas Internet do skol? nekdo si u CTc a AutoContu zase slusne namastil kapsu a na skolach je to porad o nicem
0/0
16.12.2003 9:32

parm

System neni opravdu OK
Vystudoval jsem softwarove inzenyrstvi, ale od svych 20ti let se venuji profesionalnimu sportu. Pusobil jsem jako hrac a později jako trener v 8 sportovnich klubech v 6 zemich nejen v Evrope. Proto si myslim, ze obstojne mluvim anglicky, nemecky, rusky a italsky. Poté jsem se vratil zpet do CR a venuji se po odpolednech amaterskemu sportu deti do 12ti let a vyhral jsem s nimi 5 titulu v rade. Rikal jsem si, ze bych mohl po dopolednech ucit, kdyz mam volno a cekam na odpoledni treninky, ale reakce skol byla prekvapiva. Jen nepatrny zlomek reditelu mel zajem o nekvalifikovaneho ucitele jazyku, telocviku a vyp.techniky ale i Ti kteri by meli zajem, to podminuji dohodou dokud si nesezenou kvalifikovanou nahradu. Me je to celkem jedno, takze ted nekde ucim vzdycky treba pul roku a pak jdu jinam, ale chapu, ze pro nekoho kdo by rad ucil, ale prozatim ma trvaly prijem v soukromem sektoru je vidina zamestani ucitele na pul roku neprijatelna. Pokud skoly nenabidnou vsem zajemcum o uceni stejne jistoty, ktere budou zaviset ne na jejich vzdelani, ale na jejich vykonu, nedostanete do skol kvalitni ucitele. Takze to neni jen o penezich. Jo a tem, kteri tam dole vyzvedavaji skoly v USA bych chtel vzkazat, aby se tam zajeli podivat. Stravil jsem v USA 3 roky a uroven jejich skostvi v globalu zdaleka nedosahuje nasi.
0/0
16.12.2003 9:27

!!!!!!!!!!!!!!!

Re:
Nekvalifikovany ucitel se podle me nepozna titulem ale urovni vyuky. Jestli opravdu ovladas 4 jazyky, tak potom jsi jako ucitel jazyku mnohem cennejsi nez lide opirajici se pouze o diplom, protoze nejde jenom o to se ucit gramatiku, ale taky naucit zaka, jak se ma ucit, necim ho zaujmout, aby ho to bavilo a aby se NAUCIL. Coz ostatne neplati jen u vyuky anglictiny...
0/0
16.12.2003 10:22

rencask

Re:
me se zase zda, ze znalost 4jazyku jeste neimplikuje dobreho ucitele a vami popsanou schopnost zaujmout zaka aby ho to bavilo. Dodavam jen, ze nejsem ucitelka a nemam pedagogicke vzdelani.
0/0
16.12.2003 12:08

Josef7

Autor
Autor jaksi nezaregistroval, že vysoké školy v této zemi neotevírají žádné studium při zaměstnání!!!!!! Mám ve škole dvě slušné učitelky, které nemají dodělané VŠ studium a chtěli by se vzdělávat, ale již tři roky žádná VŠ neotvírá studium při zaměstnání!!!!! Jak to tedy mají udělat???? Kdyby stál autor o pravdivé informace a ne o senzaci, jistě by si to zjistil! Mimochodem to zevšeobecnění je hrozné. Řídím malou /9. tříd/ školu. Využíváme poč. učebnu /32 PC/ v téměř každém předmětu - KDE JEN TO JDE. Navíc jsme si pořídili PC i do běžných tříd -máme zde i všechny dostupné encyklopedie v programech. Žáci si data vyhledávají sami!!! Jde jen o to sehnat peníze a nadšený sbor. Obojí těžké, ale jde to. Problém je, že peníze z ministerstva jsou zoufalé a ještě nám je mají v roce 2004 ponížit!!!! Kdyby se neplýtvalo na blbosti....!!!!!!
0/0
16.12.2003 9:15

Bone

úroveň přípravy pedagogů na VŠ
Velice mě pobavil názor, že je málo učitelů informatiky s VŠ vzděláním. Sám totiž navštěvuji rozšiřující studium pro učitele informatiky na nejmenované české vysoké škole. A můžu říct, že takovou obsahovou a metodickou neschopnost jsem nezažil na žádné základní škole. Největším přínosem mého studia je jednoznačně setkání se spolužáky, s kterými si vyměňujeme zkušenosti a názorné ukázky toho jak se to nemá dělat (čest výjimkám).  Po dvou semestrech jsem smířený s tím, že to dělám kvůli další čárce.
0/0
16.12.2003 9:06

spicoj

Re:
Caues, prosim te, potreboval bych vedet kde studujes. Potreboval bych taky roz. studium informatiky a ne¨muzu na nej nikde narazit. Diky za informaci.
0/0
16.12.2003 9:55

!!!!!!!!!!!!!!!

Brekot
Je prirozene svadet sve chyby na jine lidi, hlavni, co by mel podle me zak dostat na skole je MOTIVACE SE UCIT JAZYK, ze se spousta lidi nedomluvi, to je jejich problem. Stejne jako nerozumi jazykum si nepamatuji jine veci ze stredni skoly... Kdyz se to chces naucit, tak se to naucis, kdyz nechces, tak ti sebelepsi expert nepomuze...
0/0
16.12.2003 8:53

Horle

Myslím, že jde o to, zda něco umí a pak hodně o peníze
Při studiu na nepedagogické VŠ jsem si přivydělával výukou jazyka na jazykových a středních školách. Byť nemám pedagogické vzdělání, jazyk vč. gramatiky ovládám a dle sdělení žáků jsem byl schopen předávat znalosti. Žáci byli příjemně překvapeni faktem, že nemusím každé slovíčko hledat ve slovníku a jsem jim schopen vysvětlit proč je určitý gramatický tvar trakto a ne jinak. O přestávce jsem potom v kabinetu svým kolegům, bývalým ruštinářům, opravoval "domácáí úkoly", aby na rekvalifikačních kurzech nebyli za hlupáky a vysvětloval jim gramatiku.
Od ukončení VŠ se přirozeně věnuji svému oboru, v  němž mi znalost jazyka velmi pomáhá. Myslím, že učitelé se již jazyk naučili, ale zase odcházejí kvůli penězům.
0/0
16.12.2003 8:28

keldas

Kdo je to kvalifikovaný učitel?
Říká se: "Kdo nic neumí jde alespoň učit". Doufám, že toto pravidlo neplatí! Zajímalo by mne však, kdo je to kvalifikovaný učitel? Je to ten, co se může ohánět papírem z pedagogické fakulty a nebo ten co něco umí? Kvalifikace nemůže být brána vystudováním nejakého ústavu. V oblasti VT existuje mnoho lidí co tomu rozumí, ale musí být patřičně ohodnoceni. Stejné to je u cizích jazyků, ale taky u jiných předmětů. Změna je nasnadě - změnit pravidlo na "Kdo něco umí měl by jít učit!" s dodatkem "za dostatečnou odměnu". To, že se nám systém českého školství hroutí pod nohama si každý uvědomuje. Zdá se, že i školy na to přišly. Jak to bude dál je v rukách nás všech!!
0/0
16.12.2003 8:20

jars94

Kdo za to může?
Počátkem 90. let sem přišla spousta mladých lidí z anglicky mluvících zemí pomoci při výuce angličtiny. Ti lidé byli vyštváni učiteli samými. Učiteli, kteří se přeškolili na angličtináře. Záminka? Mladí Američané nebo Angličané neměli pedagogické vzdělání!
Bohužel, mít tady na něco papír je synonymem umět to. Pokud ale papír o absolvování školy nebo kurzu bude podmínkou postačující k tomu, aby člověk mohl učit a byl považován za schopného, budou si ředitelé ztěžovat ještě hodně dlouho.
0/0
16.12.2003 8:06

zlý fořt Emil

Re:
Ti slavní Američané a Angličané byly povětšinou bandy různých dobrodruhů a ztroskotanců, které se sem přijely především bavit ... Kvalifikaci ti bodří hoši a dívky neměli žádnou - pokud v to ovšem nepočítáte schopnost mluvit svým rodným jazykem  To je stejná situace, jako kdyby poslali kteréhokoliv Čecha do VB učit češtinu ...
0/0
16.12.2003 8:28

A_A

Re:
Hmmm zajímalo by me, zda-li jsi nekdy zažil výuku s takovým "dobrodruhem". V průběhu 90. moje střední škola používala pro výuku konverzace těchto "nadšenců" a to jak mladých tak starých a musím uznat, že tak dokonalá neoranizovaná činnost nemela moc efekt. Ano, pseudoučitelé měli chuť poučovat, ale nevěděli co mají s námi dělat. Vždy z hodiny vyšlo na studenta pár minut a pak jen seděl v lavici a koukal, jelikož rozhovor s jiným nebyl slyšet. Takže se opravdu nedivim, že jich hodně odešlo. A to je good.
0/0
16.12.2003 8:33

D_L

Re:
Dneska děláme to samý my:-) Sebereš se, odletíš do Thajska, tam v Bangkoku chvíli učíš angličtinu a přitom se tam flákáš a užíváš si:-) Komu by se to nelíbilo? Dokud jsem učil, zažil jsem pár takových "lektorů" na angličtinu. Studenti po třech letech takové intenzivní "výuky" mě zastavili, když jsem šel ze školy, jestli neumím anglicky, že támhleten pán něco chce. Měl papírek s adresou a ptal se, kde je tady policie.... Rodiče si na té škole mastně platili za "intenzivní výuku cizího jazyka s rodilým mluvčím":-)))))
0/0
16.12.2003 9:24

Alleycat

Re:
Ja jednoho takoveho dobrodruha zazil na gymplu. Totalne mi anglictinu znechutil. A nejhorsi na tom bylo, ze svymi metodami strhnul 90% ucitelskeho sboru. Ale ono to asi budeme muset brat individualne, protoze na vysoke jsem zazil rodileho anglicky mluviciho ucitele, jehoz hodiny se sestavaly z prosteho cteni ucebnice, pricemz vice mne anglicky naucily cesky (diplomku jsem psal anglicky). Na druhou stranu nesmim zapomenout na nemcinarku z Mnichova Monku Jungmann (ta ale byla profesi ucitelka), ktera nas toho naucila dost, a postavit ji naproti nedostudovanemu trdlu, ktere ucilo echte tschechische Deutsch, a to jsem na ni videl, ze jaksi nezvlada, kdyz pred ni pouzivam vyrazy v bezne nemecke mluve se vyskytujici:-)
0/0
16.12.2003 9:30

zalozak

Mytus o uciteli
je hlavne ten ze clovek ktery neco uci musi byt vystudovanym ucitelem pracujicim jen jako ucitel. Tohle je jiste pravda pro celou radu predmetu (takzvanych zakladnich) ale vubec to nemusi platit pro predmetu specialni.
Ze se dvere u skol s anglictinari ci nemcinari (dobrymi) netrhnou je celkem snadno pochopitelny fakt uz kvuli financim (a jinym pomerum ve skole). Podobne to bude s lidmi opravdu znalymi pocitacu. Proc ale nemohou tyto predmety ucit lide externi (na kontrakt). Ono lidi ochotnych ucit tak malo neni - jen ne kazdy to chce delat na plny uvazek a ucit vse ... navic jako pridavny vydelek to muze byt i financne zajimave, skola si muze vybirat a priste (treba za par mesicu) zase vzit nekoho jineho kdyz dotycny nebude vyhovovat. 
 
0/0
16.12.2003 4:03

vaclav13

Re:
Typicky laický pohled. Najímání externích expertů je na školách nižších stupňů problém. Je třeba si připomenout úsloví, že „umět neznamená umět naučit“. Jinak řečeno to, že někdo je na něco expert ještě neznamená, že to bude schopný správně podat taky žákům, kteří o tom také nemusí vědět skoro nic. S nesprávným pojetím výuky může u externistů být občas problém i na VŠ a to na ně chodí zpravidla ti inteligentnější.
0/0
16.12.2003 7:49





Najdete na iDNES.cz