Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči se musí bát, aby jezdili slušně

Dopravní policisté se pečlivě připravují na víkend. Bude totiž pršet a místy sněžit. Ráno bude navíc mrznout. "Ideální počasí pro drastický nárůst nehod," varují policisté. Svá tvrzení dokládají statistikami. Vždy, když se náhle změní počasí, havárií přibývá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

c12

logika
Nejvíc mě pobavila věta:"Řada úseků je skutečně nebezpečná, ale na opravu všech by musel stát vynaložit astronomickou částku, konstatuje policista Bambas". To je pravda, protože nikdo nekontroluje to, že po ČR jezdí přeložené kamiony. Místo aby se za pár milionů koupili mobilní váhy, tak se každý rok za desítky miliónů opravuje Jižní spojka a nejspíš i spousta dalších silničních komunikací v ČR. Ať žije systém, ať žije logika, ať žije naše vláda!
0/0
11.12.2003 11:51

c12

vysoké pokuty - to bude sranda
Vysoké pokuty jsou sice jedním z článků řetězu, jak zvýšit bezpečnost na silnicích. Ale jejich samotné použití je o ničem. Asi je pravda, že řidič se musí bát, ale ne vysoké pokuty, pokud náhodou bude přistižen při přestupku, ale přistižení a následné pokuty. Pokud řidič narazí na polici tak často jako nyní a na pořád stejných místech, jsou vysoké pokuty k ničemu. Policie musí mít chuť řešit opravdu nebezpečné přestupky a ne kontrolovat lékárničky. Jenže pán v drahém autě většinou většinou světa znalý, pošle policajty do pryč, protože oni sami neznají zákon o provozu na silnicích, takže se ze všeho rádi vykroutí. Proto radši kontrolujou mladíky a dělníky ve škodovkách a jiných starých autech, protože tam se dá předpokládat, že řidič takovýho auta si před arogantním policajtem sedne na prdel. Jak jsou pak překvapený, když náhodou ve starém autě zastavěj někoho, kdo se vyzná, pak čuměj jak trubky a nic neřešej. Myslím, že bezpečnost provozu není o tom, v jakém autě sedím, ale o tom kdo ho řídí. A že u nás mají řidiči možnost za volantem prezentovat svoje mindráky, za to nemůžou malé pokuty, ale téměř neexistující práce policie.
0/0
11.12.2003 11:38

GhorX

Re:
Řešením problému jsou krátkodobé tresty odnětí svobody. Bohatého řidiče, pokud má důvod spěchat, lépe přibrzdí vidina týdne ve vězení, než směšné pokuty, jejíž výše se na jeho účtu vizuálně nijak neprojeví.
0/0
11.12.2003 22:44

rostman

Proč se bát?
Proč by se měli řidiči bát nějakých pokut? Pokuty můžou být třeba milionové, ale dokud nebude na silnicích nikdo, kdo skutečně nebezpečné přestupky zaznamenává (a tím nemyslím rychlost, jet 150 namísto 130 po dálnici není nebezpečné, 110 místo 90, 70 místo 50 apod.), tak se nemusí nikdo bát ani pokut.
O víkendu mám před sebou asi 600 km, to jsem zvědavej, kolik těch "ochránců slušných řidičů" z řad PČR na silnicích potkám. Radary budou na stejných místech jako vždycky, večer budou kontrolovat chlast taky na stejných místech jako vždycky a jinde nebudou.
0/0
11.12.2003 11:02

c12

Re:
Mluvíš mi z duše, a to ještě při svých kontrolách postavěj svoje auta doprostřed křižovatky nebo na nejužší místa silnice, aby je nešlo přehlédnout. Je zajímavé jak báječně dokáže policie ohrožovat plynulost a bezpečnost silničního provozu.
0/0
11.12.2003 11:06

2Mac7

Re:
Rychlost není nebezpečná do té doby , dokud Vy nebo někdo jiný neuděláte chybu, pak významně zhoršuje následky nehody. Pro zajímavost - při střetu s chodcem v rychlosti 50km/h přežívá 55% chodců, při střetu v rychlosti 60km/h přežívá 10% chodců. jak se zvyšuje brzdná dráha asi víte, takže myslím, že ve městě 70 nijak bezpečná není ( pro Vás v autě samozřejmě bezpečná je).
0/0
11.12.2003 11:26

c12

Re:
Trošku jsem ujel. Samozřejmě jsem myslel jenom překročení rychlosti o 20 km/h na dálnici. To mi nepřipadá až tak nebezpečné. Pochopitelně, že jet víc než 50 v obci, to už je úplně něco jiného...
0/0
11.12.2003 11:40

rostman

Re:
No pozor, už jsem to tu psal dřív, řidiči jezdí tak rychle, jak jim to dovolí podmínky. A mezi ty podmínky ovlivňující rychlost u drtivé většiny řidičů patří i pravděpodobnost střetu s chodcem. Toho nechce přejet žádný řidič, protože ví, jak by to dopadlo a co by to pro řidiče znamenalo.
Jezdím hodně, takže můžu posoudit, že v centru Prahy, kde mohou chodci na přechod bez semaforů nebo volně do vozovky se jezdí tak 30 - 40 km/h (jsou výjimky, třeba Žitná, kde nejsou na spoustě přechodů semafory). Tam kde jsou světelný semafory je průměrná rychlost 50 - 60 km/h, podle hustoty provozu a šířky vozovky (v úzké vozovce jede každý pomaleji). Na čtyřproudovkách s řidším provozem se jezdí běžně a bezpečně 70 - 90 km/h. A to i přesto, že tam nejsou přechody se semafory. Chodci se totiž oprávěnně rychlých aut bojí a tak přecházejí jen když mají volno. Je to bezpečné pro obě strany. Jenže tam stále platí 50 km/h, 70 km/h je značkama povolená většinou jen tam, kde jsou bariéry pro vstup do vozovky a je snížena na 50 km/h u přechodů.
Takže, budeme-li vycházet z těchto předpokladů samoregulace rychlosti - a většina řidičů to dělá, kvůli svému autu a přijatelnosti rizika - tak je možné povolit rychlost vyšší. Já jako chodec nechci vyšší rychlost v centrech a hustě používaných rychlostech, právě kvůli pravděpodobnosti přežití při střetu, nechci ji ani jako řidič, protože by se našlo hovado, co pojede max. rychlostí bez ohledu na objektivní podmínky a to je nebezpečné i pro mně v autě. Ale jsem zásadně proti tomu, aby platila 50 km/h na úsecích s plynulým provozem a se semafory, když tam může být v pohodě 70 až 80 km/h. V současnosti se PČR na tyto úseky stabilně zaměřuje s radary (Evropská, Novodvorská), ale přitom jen kriminalizuje řidiče, kteří nikoho neohrožují. Zato v centru na dopravní předpisy, mnohem nebezpečnější (předjíždění po kolejích, odbočení do zákazu, jízda na červenou) zvysoka kašle.
To jsem chtěl, ne rodeo ve městech.
0/0
11.12.2003 22:14

Templ

BLBEC
je nebezpečný ze všech stran....a nemusí ani sedět za volantem
0/0
11.12.2003 10:46

ewl

ja je nechapu
ano nehod je vice, ale taky si mozna panove nepovsimli, ze zde jezdi mnohem vice vozidel nez pred lety. zakonite tedy musi byt vice nehod a to necekane pro policisty i ve spatnem pocasi. dalsi veci je, ze opravdu nejvice nehod zpusobuji kloboucnici a ti jsou na tom povetsinou spatne. nepocitam dalsi ziguliky atd. tzv.pirati silnic. cp to znamena??  nerozumim.. ze nekdo jede rychle? je to to same ze jede deda  s platickem vajec a s cepici 60 KM. zakonite tim musi bohuzel vyprovokovat. nevim jak vas, ale tento clovek me dokaze maximalne vytocit. a pak uz je to jak na masle. potkas dedu v cepici, pak narazis na dve avie s bramborem jedouci 50 Km a nakonec si to rozdaji 3 kamiony na dalnici. bohuzel kamiony nejsou jen 3 ale o dva kilometry opet tri . takzze  pak na to slapnu a sem opravdu vytocenej.
 
0/0
11.12.2003 9:18

___1

Re:
Jsou staty s jeste vetsim provozem - a maji nizsi pocet havarii. U nas nemame tak velky provoz. Pricin je mnoho...
0/0
11.12.2003 9:30

bosch

Re:
Tebe bych taky nechtěl na silnici potkat. Audina r.v. 1988 a tmávý skla? To, že psychicky nezvládáš pomalý řidiče moc nesvědčí o tvé vyspělosti. Mě naopak rozčilují hovada, který si v silných autech myslí, že mají absolutní přednost, všude se cpou nadrzo proti předpisům a slušnému chování, spoléhají že jiní uhnou než by si rozbili auta.
0/0
11.12.2003 10:01

Ahasver

Re:
Snadna pomoc - sedni si do staryho vraku a neuhybej pred prasetem kdyz mas prednost a ohrozeny jsou jen plechy. Funguje to
0/0
11.12.2003 10:29

___1

Re:
Spis to vypada, ze predpisy nejsou. I policie jezdi jako kdyz predpisy neplati. Denne je vidim (policii) jezdit nenormalne rychle, bez pasu, do zakazu, proste bes.
0/0
11.12.2003 10:48

Templ

Re:
No dovol...já si svoje vajíčka vozím v Zafiře nebo v RAVu
0/0
11.12.2003 10:43

2Mac7

Re:
když si "klouboučník" sundá klobouk ( já tedy také nechápu, proč si ho nesundají z hlavy :-)) stane se z něj dobrý řidič ? Bylo by potřeba dělat nějaké psychologické testy jako součást zkoušek v autoškole. Tím by se vyloučili z provozu na silnici cholerici, které vytočí každá blbost a určitě by bylo na silnicích bezpečněji,  vytočený řidič není dobrý řidič. 
0/0
11.12.2003 11:22

dobytek

statistika
Zajímala by mě statistika z několika pohledů, nejen podle počasí. Můj názor je, že drtivá většina závisí na osobě řidiče, jeho zkušenostech a osobnosti. U nás je stále nejvíce registrované auto Škoda 120. Kolik dopravních nehod způsobil špatný technický stav tohoto vozidla? Chci jen říct, že pokud s tím nelezete na dálnici a jede vám to nejvíc 90 a nejezdíte s tím jako prase, tak je pravděpodobnost nehody z vašeho zavinění velmi nízká. Podle mého názoru je pravděpodobnost nehody přímo uměrná síle motoru. Když se někdo řítí po městě 150 a je nucen reagovat na poslední chvíli, většinou sebelepší technika nepomůže. Snad tu někdo zveřejní, jaké procento nehod zavinil alkohol, nepřiměřená rychlost, nedání přednosti apod.
0/0
11.12.2003 8:51

___1

Re:
To by vam to muselo jet 90 v kuse, a to vetsinou tak neni. Pak se jen vytvari predpoklady k nehode - v beznem provozu velmi caste. Myslim, ze pravdepodobnost zavineni je pak docela velka. U S105/120 nejde jen o spatny tech. stav, (prorezle karoserie apod.) ale tez o nasledky - ty jsou casto fatalni. To procentualni rozlozeni by mne tez velmi zajimalo.
0/0
11.12.2003 9:02

iuos

Re:
myslím si, že pravděpodobnost nehody není přímo úměrná síle motoru, ale aroganci a blbosti řidiče. a nezáleží v čem jede
0/0
11.12.2003 9:21

dobytek

Re:
Souhlas, ale obecně si myslím, že kdo si může dovolit víc, tak si víc dovolí. Svádí to k tomu. Pokud mám super káru, která jede na trojku 100 a kolem sebe 6 pytlu a vubec spoustu bezpecnostních vychytávek, tak to přinejmenším podprahově ovlivňuje mé chování.
0/0
11.12.2003 9:48

iuos

hmmm
myslím, že spolu souhlasíme navzájem  to je právě ten problém - lidi nejsou připravený ustát skutečnost, že jim se nic nemusí stát, ale druhýho budou hasiči splachovat hadicí do příkopu, prostě nad tím nepřemýšlí.
 
0/0
11.12.2003 9:55

karoten

Re:
Myslím že tam přímá úměra je, přesněji čím více kW/kg auta, tím vyšší riziko pro okolí. A právě o takový auta maj zájem z hlediska osobnosti problematický řidiči. Nemohu nezmínit rasistickej příklad-protože zářnej. Cikáni obvykle nemaj na drahý silný auta, to je naše štěstí, protože jejich psychologie jízdy ve 120kách a podobnejch střepech je zřetelně varující a nebezpečná až dost.
0/0
11.12.2003 10:04

iuos

hmmm
takže pravdu máme všichni
jestli to nebude tím, že malékterý rom, který si to pádí žigulíkem má řidičák  no, tedy spíš
0/0
11.12.2003 10:15

karoten

Re: 1nou
v životě jsem jel s rómským podnikatelem (no spíš živnostníkem) vozem Š 1203. Nigdy na ten strach nezapomenu. A když zbohatne jako např. Bulawa a přesedne do meďoura - je godzila na světě. Jízda autem je podpis, vizitka duševního stavu, nenapodobitelná a jedinečná. Agresivní kripl je nebezpečnej i jako chodec, na kole huláká a omezuje ostatní bezohledností víc. V autě je to potom tragédie v instantní podobě. Chtělo by to vážně zavést povinný psychotesty a omezovat řidičáky podle nich. Nebo digitalizaci a automatizaci provozu, ale ta se bude všemožně zdržovat a brzdit, silnice je přece promenáda, možnost předvést svý ego naplno.
0/0
11.12.2003 10:38

hjana75

Nadpis článku - demostrace síly=policejní stát
Klasická ukázka policejního myšlení je nadpis - síla , arogance a těmto lidem je tady vůle dát větší pravomoci - to smad me chudáci řidiči. Kdyby policajti nebyly úplatní, využili všech svých pravomocí které mají už dnes neházeli vždy vinujen na řidiče - ale i na cestáře kteří nestíhají mít cesty včas upravené a v dobrém stavu, kteří by za to museli těžce zaplatit řidičům, na chodce se také zaměřili, kteří chodí jako hovada, na cyklisty bez osvětlení a také na naprané cyklisty, takl by doprava také fungovala lépe. Ale již ohranou písničkou jsou akce kryštof a pod které jsou jenom demostrací síly policie a myšlení Grosse a Koláře - fuj a hanba.
0/0
11.12.2003 8:43

barbudo

Re:
Přál bych Vám vidět, jak se řeší dopravní "přestupky" v USA. To je teprv policejní stát.
0/0
11.12.2003 10:29

OndraTM

Podivný nadpis
 Řidiči se musí bát, aby jezdili slušně.... zdá se mi poněkud nesmyslný. Chápal bych" "Řidiči dávejte pozor nebo Jezděte opatrně". Na českých silnicích je je to den ode dne horší a a policie situaci svým chováním a postoji jen zhoršuje. Místo vyhlašování nesmyslných hurác akcí jako je Kryštof, jejichž důvodem je exhibicionismus Grosse, Koláře a Bambase, cílem hromadná buzerace řidičů a dokazování si pochybné moci.  Nesmysly jako Kryštof je snadné provést, stejně tak je snadné schválit nesmyslný návrh zákona, který upravuje výši pokut. Problém je v tom, že řidiči u nás jsou jednoduše nevychovaní, neumí řídit, zavést a systematicky budovat prevenci a zvyšvat povědomí u řidičů je však o mnoho složitější a není to hned tolik vidět, taky toho naše tupá policie není schopna. Zároveň si myslím, že by měla začít především u sebe, ve svých řadách. Jsem prostě názoru, že represivní akce ať už v jákékoliv podobě jen dokládají nevyspělost našeho národa a neschopnost státních orgánů.
0/0
11.12.2003 8:20

c12

Re:
Souhlasím s Tebou jenom do určité míry. Ano každý musí začít u sebe, ale jak to nastartovat? Je pravda, že řidič se musí bát. Ale pochybuju, že při současný práci policie vysoký pokuty pomůžou. Já proti Kryštofovi nic nemám, když byli policajti v ulicích vidět, najednou všichni dostali strach a jezdilo se úplně jinak. Jenom ty silniční kontroly při Kryštofovi měly být zaměřeny na nebezpečné chování řidičů a ne na kontrolu lékarniček, uhlů trojúhleníku a podobných nesmyslů. Tím se akce, která mohla ukázat možnosti policie a zvednout její pověst stala jenom směšným nesmyslem a buzerací.
0/0
11.12.2003 11:03

___1

Re:
Grazlove a vinici nehod strach nemaji. Navic maji dost penez pro neschopnou policii. Policie nechce postihovat prave viniky.  I kdyz je policie v ulicich, dal se jezdi spatne. Strach z policie nikdo nema. Policie sama ignoruje predpisy, takze nema respekt. 
0/0
11.12.2003 11:19

iuos

hmm
lidi si hlavně musí uvědomit, že můžou někoho zabít svojí blbostí. ale na tom nic nezmění policie, ale mělo by se na tom "pracovat" v rodině  ale do tý doby, než se tak začně dít je nutno, aby policie byla skutečně tvrdá a °nezkorumpovatelná!
zdar a sílu v automobilovym víru
0/0
11.12.2003 7:56

kestrik

Bimbas ma pravdu ! POKUD NEBUDE NAD LIDMI PORADNY BIC, BUDOU SI DELAT CO CHTEJI !!!
Ale to plati i u ostatnich zakonu. Uz by si to pani pos(r)lanci meli uvedomit a netvorit donekonecna jen bezzube zakony !!!
0/0
11.12.2003 7:53

Warťan

4 věci...
Billboardy- se vším souhlas, ovšem jiné názory doporučují v noci se na některý billboard podívat- je to jediná věc, která může řidiče dostat ze zasnění pokud je tma a zvlášť, když sleduje koncovky aut před sebou! Většího uspávače než červené koncovky v noci na dálnici neznám!
Ohleduplnost velké části lidí v provozu- použiju hodně slabý výraz když řeknu katastrofální, výjimka potvrzuje pravidlo...
 Chodci- totéž, nóbl dámy, puberťáčci a hodně důchodců si léčí komplexy nemotorizovanosti, naschvál zdržují nebo rovnou vlítnou před auto s tím, že na vině je v 98% řidič, i když očividně za nehodu mohl chodec, v nejlepším případě se zvedne a ještě vás zbije! V Německu jsem byl překvapen(neboť to u nás neznám), jak chodci jdou jen na zelenou a po přechodu, auta najednou mají směrovky, dokonce i BMW a Mercedesy a každý tam taky chodce nechá bez ohrožení přejít, stejně jako chodec neleze na červenou v kolizním směru, když přijíždí rozjeté auto!
Hodně takových "inteligentů" ještě různými gesty dá řidiči najevo, že jeho červená je stejně zelená a on je ten, kdo jde rychlostí cca 50 km/h, váží přes tunu a na hlavě má asi modrý maják...
Bezpečnost starých aut- Zásadně nesouhlasím!! Proč? Podívejte se na výsledek crash testu Fiatu Seicento- co jsem koukal, snad horší než Trabant, nekecám! Velká část malých aut, vyjma Yarise, Fabie atd. je na tom bídně! I Škoda 105,120 když není zkorodovaná, vejde se do limitu bezpečnosti! Airbagy zpravidla stejně moc nepomůžou- hlava je mine, když ne, stejně narazí na boční sloupek. Boční airbagy mají dražší auta, kde je posuv volantu a pedálů zase v jiných číslech, tam airbag může splnit funkci, u menších aut (většina u nás) nepomůže ani 10 airbagů, podlaha se zdeformuje, dveře zlomí a ochrana je na nic! Všechno má 2 stránky, stejně tak staré i nové auto a jejich bezpečnost!
0/0
11.12.2003 1:38

___1

Re:
K te bezpecnosti - tohle je pohled mirne receno zvlastni. Je treba si uvedomit, ze ten FIAT S. v podstate neni auto a jezdit s tim je dost risk. S105/120 nemuze normy splnit. Je videt, ze o pasivni/aktivni bezpecnosti nic nevis. Jaksi jsi zapomel, ze hraje roli tez podvozek, pneumatiky, ABS, MSR, ESP a mnoho dalsich veci. Treba rada lidi jezdi ted na letnich pneumatikach. Jinak obecne stare auto je nebezpecne treba exhalacemi, odkapavajicim olejem, spatnymi brzdami, svetly, hlukem, konstrukci,.... a to je prave jedna z podstatnych pricin nehodovosti v CR. Navic ridici techto korabu jezdi casto dost podivne. Existuje bohuzel i protipol, a to frajirci v tzv. "drahych" autech, na ktere nikdo nemuze... Proste klasicky bordel v CR. Policie jen prihlizi a nechce nic resit. Doplati na to normalni lidi..
0/0
11.12.2003 7:35

pajdavec

Re:
" ,.... a to je prave jedna z podstatnych pricin nehodovosti v CR. Navic ridici techto korabu jezdi casto dost podivne."
Jsem řidičem již 15 let a můj automobil byla vždy Škodovka (120), najedu měsíčně více než 1000km a zatím  bez nehody. Osobně si myslím, že je bezpečnější 20 let stará škodovka se zkušeným řidičem, než mercedes nebo bavorák s 19letým "borcem".
0/0
11.12.2003 7:50

___1

Re:
Ja velmi casto ovsem potkavam v provozu tyto auta (S105/120) v opravdu velmi spatnem stavu - rzi prozrane karoserie, kourici motor, nepruhledna skla, sjete pneu - bezny stav (Vy se asi o svou Skodovku budete starat normalne). Je jich drtiva vetsina myslim - aspon co je videt na silnici. Velmi rizikovou skupinou jsou myslim take legalizovane vraky. Diky korupci a spatnym zakonum jsou takovych aut tisice. Ovsem s Vasim tvrzenim o zkusenem ridici souhlasim.
0/0
11.12.2003 7:59

trenchard

Re:
Pokud budou dostavat stanice STK a Měření emisí povolení k činnosti i přes fakt, že moc dobře úředník ví, že tam dávají samolepky za úplatu, tak to bude jev normální na našich silnicích!!!
Dohnat k zodpovědnosti majitele těchto firem a úředníky mající na starost "licence" STK!!!
0/0
11.12.2003 9:51

Ahasver

Re:
Myslim spis ze vetsi riziko je v ridicich. I plesniva skodovka nebo legalizovany vrak muze jet bezpecne kdyz je ridic zodpoevdny a vi co si s tim co ma pod sebou muze - nebo spis nemuze dovolit. Bohuzel se asi tezko bude tvorit paragraf na postihovani leceni si komplexu na silnici.
0/0
11.12.2003 10:27

___1

Re:
Problem je, ze u sezrane skodovky nebo u vraku nevite, co se kdy vysype, bezpecny vrak nebo bezpecna sezrana skodovka neexistuje a jet s nimi bezpecne nelze myslim. Myslim, ze by snad stacilo respektovat zakladni normy silnicniho provozu.
0/0
11.12.2003 10:58

Ahasver

Re:
Bezpecne lze jet se vsim cemu drzi pohromade ctyri kola a funguje rizeni a brzdy, za sera a tmy samozrejme i svetla. Pokud si jste jisti podvozkem a rizenim, da se predvidat, rozpoznat a zvladnout i vypadek brzd driv nez se stane nebezpecnym. Jen si ovsem clovek v takovy veci - ktera by na silnici byt nemela - nesmi chtit nic dokazovat, pak prekazi a je nebezpecnej.
0/0
11.12.2003 11:30

___1

Re:
Evidentne nemate pravdu. Pro provoz v civilizovanych zemich (coz zatim CR neni) plati urcite normy a ty jsou staveny ponekud jinak nez licite. Rada lidi se ridi podobnymi nazory jako vy a i proto je provoz na silnicich  tak strasne rizikovy.
0/0
11.12.2003 11:50

c12

Re:
Řekl bych, že oba máte pravdu, ale každý z Vás ji chce mít víc. Je pravdou, se stará Škodovka sama o sobě není to, co ohrožuje bezpečnost silničního provozu, ale musí být v řádném stavu. Je pravdou, že když jedu s autem, které je sice prorezlé skrz na skrz, ale fungujou mu brzdy a řízení, můžu omezit riziko na minimum, ale nic to nemění na tom, že tohle auto nemá na silnici nic dělat. Naopak, jedu-li rychleji než předpisy dovolují ( mírně rychleji, ne jako šílenec) a mám kvalitní vůz, tak jsem určitě méně nebezpečným než ten kdo jede stejně rychle ve staré Škodovce. Nicméně takovýto řidič si samozřejmě zaslouží postih bez ohledu na typ vozu, kterým jede. Howgh :-)
0/0
11.12.2003 12:05

___1

Re:
Kdyz me nejde ani tak o postih, ale spis o to, ze nekdo se s takovym vrakem pohybuje na verejne komunikaci a ohrozuje velmi okoli. Takovych vraku jsou tisice a jejich majitele to nezajima - viz vyse jejech nazory. Ani policii to nezajima, nikoho. Hlavni je asi "usetrit" a nechodit do "drahych" servisu. Ze to nebrzdi? S tim pocitaji! Ze maji sjete pneumatiky, nejlepe letni? Jezdi podle toho! A desitky, stovky podobnych blabolu. A co fyzikalni zakony? Asi plati podle techto individui. Tito nebezpecni lide patri do kriminalu pro obecne ohrozeni.
0/0
11.12.2003 12:15

2Mac7

Re:
Ta 20 let stará škodovka se zkušeným řidičem je hlavně nebezpečná pro toho zkušeného řidiče a spolujezdce.
0/0
11.12.2003 11:35

taky občan

Re:
Nic proti tomuto příspěvku, ale je nutno rozlišovat aktivní a pasivní bezpečnost vozidla. Tu aktivní podmiňuje spousta do jisté míry subjektivních faktorů závisejících na řidiči, myslím tím zejména schopnost přizpůsobit řízení momentálním podmínkám provozu, povrchu vozovky a technickým možnostem vozidla. Sebehorší osobní automobil zastaralé konstrukce bude mít pořát lepší jízdní vlastnosti, než naložený kamion. Co se týče pasivní bezpečnosti crash test toho také moc neřekne. Ideálně rovná betonová zeď (čelní náraz ) se v praxi nevyskytuje. Při čelní srážce je velmi důležitý poměr hmotností vozidel, vzájemná výška deformačních zón atd..Můj názor je, že bezpečnější pro osádku vozidla je zastaralé auto vážící 1,5 tuny naž sebemodernější 600 kg mrňous.
0/0
11.12.2003 8:08

micronimus

Re:
dovolím si nesouhlasit, dojděte se někdy podívat na vrakoviště kolik je tam nabouraných nových aut v poměru k těm starým. Řekl bych tak 20/80. Takže tvrdit že za všechno můžou frajírci v drahých a silných autech je alibismus. Naopak, nejvíc jak dobytci jezdí právě ti frajírci ve starech 120 , pokud možno s bílým pruhem přes kapotu a burácejícím továrním komínem za autem. Ti také nejvíce bourají, je to dané tím že podle předpisů jezdili naposledy v autoškole a to měli ještě staženej zadek z instruktora. Až na vyjímky se u drahých aut dá říct že jejich řidiči riskují méně , protože i případné opravy a cena takovýchto aut je nepoměrně vyšší než domácí svépomoc stodvacítkovejch  závodníků.
0/0
11.12.2003 9:44

___1

Re:
Nevim, jak to na vrakovistich vypada, ale z provozu mam bohuzel podobne poznatky. Nejde jen o stare skodovky, ale problemy delaji i ruzne "upravene" vraky. Dalsi problem je ten, ze v bazarech operuji ruzne mafie a ty nemaji zajem prodavat kvalitni auta (namatkou AAA &spol.).
0/0
11.12.2003 11:03

c12

Re:
Tady bych si dovolil opravit jeden předsudek. Nemyslím, že by Tě pár kluků, kteří se ve škodovkách s bílým pruhem pohybují po okreskách znamenalo nějaký velký riziko. Jsou to spíš obecně řidiči vraků s "tuningem" a je úplně jedno, jestli je to stodváca nebo kadett nebo eskort. Většinou se jedná o auta o která je postaráno tak, že není důležité, jestli mám seřízenou geometrii, funkční brzdy nebo ojetý gumy, ale důležitý je, že mám modrý diody, bílý pruhy a všude hnusný plasty.
0/0
11.12.2003 11:26

___1

Re:
Nejedna se o par kluku co blbnou na okreskach, ale o tisice "aut" - at jsou to "tuningove vytvory" nebo vraky bez udrzby - majitele "usetri" prece provozni naklady, pripadne daji prostredky na "potrebnejsi" veci - tuning. I na rezavy vrak. Policie prihlizi a nic neresi - nema zajem. 
0/0
11.12.2003 11:58

c12

Re:
Máš 100% pravdu, ale vyjadřoval jsem se k příspěvku micronima, který by rád označil za původce bordelu na českých silnicích kluky ve stodvacítkach. Souhlasím s Tebou, že mizerný technický stav starých vozidel, podporovaný tím, že tento stav stát přehlíží je vážným problémem. Ale neomezoval bych to pouze na technický stav. Je to zase pro policii ta nejsnazší cesta, protože vrak pozná každý. Za bordel na silnicích může celkově přehlížení přestupků.
0/0
11.12.2003 12:11

___1

Re:
Shodneme se tedy, jeste bych snad dodal, ze vrak neni tak snadno poznatelny. Muze se skryvat trebas pod nove nalakovanou karoserii. Nebo na prvni pohled normalni auto se sklada z nekolika svarenych atd. V CR je to bezna praxe. Za bordel na cestach myslim prispiva dost i vsudepritomna korupce a nerespektovani pravidel policii. Porusovani pravidel policii vidim kazdy den. A nekdy se jedna o velmi vazne prestupky. Chystam se ty ksindly vyfotit (SPZ+ridic) v jednosmerce napriklad. Staci pockat v ulici chvilku.
0/0
11.12.2003 12:24





Najdete na iDNES.cz