Nový zákon - a co z toho?
Znovu jsme svědky neřešení problému. K čemu je dobré zvednout postihy, pokud orgán, který má kontrolovot dodržování pravidel pracuje tak, jak pracuje. Pominu korupci a podobné nešvary. Policie jednoznačne postihuje zejména prohřešky, které se dobře postihují. Tedy - parkovat tam, kde se nemá - dobře - chybil jsem, proč jsem ale na rovni někomu, kdo ohrozil něčí majetek, zdraví nebo dokonce život? Možná ten samý policista je druhý den svědkem, že přecházím na zelenou a musím uskakovat před autem, které mě málem porazilo zezadu - pochopitelně policista nezasáhne ... Dostanu pokutu, že mi v lékárně chybí spínací špendlík, kolem projede auto dobře dvojnásobnou rychlostí než je povolena, policisté mezi sebou: "týjo - viděls to?", já zaplatím a můžu pokárán pokračovat. Tedy změna zákona povede k tomu, že když není kde zaparkovat legálně, zaplatím místo tří stovek patnáct, a za spínací špendlík taky. Opilec, co jezdí po městě stovkou, bude jezdit dál.
Mimochodem jaký je rozdíl, mezi tím když "mi naměří" a když někdo sedne za volat opilý. Tím nepropaguji alkohol za volantem, jen si nejsem jist že ony případy jsou stejně nebezpečné.
Kolik nehod u nás souvisí s telefonováním? Podle jakési zahraniční studie se mobilní telefony neumístily v rozptylování pozornosti ani v "TOP 5" , předběhla je třeba i manipulace s rádiem. Co zakázat autorádia? A ještě k tomuto bodu - pomáhá opravdu mít sadu hands-free? Jsou pro to u nás nějaké skutečné podklady? Nebo píší pánové a dámy v parlamentu zákony podle zpravodajství NOVY?
A nakonec - jak postihuje policie osoby odpovědné za stav a značení silnic? Jejich nedbalost řeší obvykle tím, že "řidič nepřizpůsobil ...", to že před značkou kvete strom, v silnici na mne vyskakují díry hrozící utržením nápravy ... to vše je moje chyba. Nebo snad ono "přizpůsobit" znamená nejlépe si vlastní auto vůbec nepořizovat?
PS - má policie a stát zájem na snížen