Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koalice: ODS mluví jako sládkovci

Mluvili jako sládkovci, tak zní nejčastější reakce koaličních politiků na víkendový sjezd ODS. "Jejich rétorika byla příšerná demagogie v republikánském stylu," soudí například poslanec ČSSD Radim Turek. S koaličními kolegy se shoduje, že za Václava Klause by to tak nebylo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

peli

dokončení Říman
Je to doslova totéž. S tím rozdílem, že by naše novináře nezaujala ani na vteřinu. Má úvaha se - nejsem zase takový nováček, takže podle očekávání - potvrdila.
Mám pocit, že tenhle příběh jednoho týdne docela výstižně ilustruje naši politicko - mediální scénu. Dvacetistránkové texty nikoho nezajímají. Věty napsané běžnými slovy stejně tak. Jedině věty napsané nezvyklými slovy mají naději.
Když bych to převedl do ekonomických termínů, tak politici prostě reagují na poptávku. Co jim zbývá? Je to pro ně dokonce i jednodušší. Nad těmi dvaceti stránkami jsem strávil tisíckrát více času než nad tou jedinou větičkou. Média nás ovšem ženou k chování, kdy zjistíme, že nemá cenu ztrácet čas přemýšlením nad opravdu důležitými věcmi a budeme vymýšlet bonmoty.
0/0
25.11.2003 17:28

Řezník I.

Re:
Jo jo naši novináři… Náš výkvět národa!!! Někdy mám pocit, že naše žurnalistika opouští rámec novinařiny v západním slova smyslu a blíží se spíše k některým literárně populárním žánrům a někdy i k hodně populistickým – lid chce krev, tak jí má mít… O tom, že novinařina je velmi subjektivní obor, nelze pochybovat, ale někdy to, co si „dovolují“ některé osoby, hraničí nejen s jejich dobrou pověstí, ale rovnou s politickou angažovaností a možná i morální korupcí. Moc medií je obrovská (stejně jako politická, nebo ekonomická) a někdy je těžké nepodlehnout, že? Škoda, že se připojujete až nakonec…
0/0
25.11.2003 21:43

karoten

Re: kecy.......
Vaše chyba že neumíte zaujmout lidi který chcete. Preference jsou věc citů, víry, ne ratia. ODS nezaujme jiný lidi než souvěrce, tak to je a proto zůstává v izolaci. Lidi můžou bejt primitivní, ale ponížení si pamatujou, na to se nezapomíná.....na HDP se můžou víte co.
0/0
26.11.2003 17:30

peli

vyjádření Řimana
Věta o autistovi se objevila v sobotu v hlavních televizních zprávách. V pondělí na první straně nejčtenějších českých novin. Konstatuji, že svůj úkol splnila nad očekávání.
V úterý minulý týden se konala tisková konference ODS. Člen její stínové vlády na ni představil hospodářský program této strany. Dvacet stránek textu. Média mlčela. Třeba nebylo o čem psát, řeknete si, možná těch dvacet stránek není moc chytrých. Možná taky ano. Ale je to především program ODS, politické strany, která není tak úplně bezvýznamná, která s docela velkou pravděpodobností bude dříve nebo později formovat vládu. Ať už bude členem takové vlády za ODS kdokoliv, asi se bude orientovat podle svých programových dokumentů. Veřejnost by se snad měla dozvědět, co si taková strana myslí. A zdůrazňuji, vůbec mi nejde o to, že by novináři měli psát, jak to je bezvadné. Ať si napíšou, co uznají za vhodné. Ale to obrovské nic je frustrující.
To "nic" mělo jednu zajímavou výjimku. Česká redakce BBC mne v ten den pozvala navečer na toto téma do studia a příštího dne ráno materiál vcelku obsáhle okomentoval její redaktor. Bylo to snad tím, že jejich mateřská stanice vyznává jinou mediální kulturu?
Dva dny nato, ve čtvrtek, jsem si dával dohromady kongresový projev. Kdo si jej přečte, myslím že mi dá za pravdu, že to je text spíše reflexivní, zaměřený dovnitř ODS, v žádném případě bojovný, nebo útočný. S výjimkou posledních asi tří vět, z nichž jedna je ta inkriminovaná. Ano, přiznávám, že jsem ji tam dal naprosto úmyslně. Za jejím obsahem si ovšem plně stojím a koneckonců i za slovníkem - neobsahuje žádné vulgarismy. Šlo jen o to, jak expresivní slova použít.
Představte si totéž v balení - "této zemi vládnou dva nezvykle mladí, ambiciózní ministři bez jakýchkoliv praktických zkušeností prostřednictvím do sebe uzavřeného, obtížně komunikujícího premiéra, který navíc trpí silnou nedůvěřivostí ke svému okolí". Je to doslova to
0/0
25.11.2003 17:25

Templ

Kdo nečůrá s námi,
čůrá proti nám. A osočování KDU, že dokáže vyhodnotit rizika vyplývající z čůrání proti větru je demagogií.
0/0
25.11.2003 17:08

Jan BARTOŇ

ODS mluví tak, jak si Špidla zaslouží
Jenom pro pořádek:
1. 1992- byl tu jenom Klaus, kdo chtěl a realizoval privatizaci. Privatizace měla své klady a zápory, jako proces ale neměla alternativu. Byla nutná právě a prostě jenom proto, že komunisté po roce 1948 všechno znárodnili. Pokud viníme Klause z nedotažené privatizace, je to zase jen polopravda.
2. 1996- menšinová vláda s podporou Zemana- první opoziční smlouva-i když pouze ústní. Tato nová situace zcela změnila tah privatizace. Hulákání a sprostota Zemana byla iniciací a blbost Rumla  vedla k zániku pravicové vlády.
3.1998- žádná pravicová vláda nebyla na obzoru- Ruml nechtěl ani s ODS, ani s ČSSD a důsledkem byla opoziční smlouva č.2-tentokrát písemná. Tato smlouva neumožnila ČSSD zvyšovat daně a to bylo její největší plus.
4.2002- pravolevolevolevá vláda s účastí "autentické" pravice US-DEU umožnila realizovat sen o zdanění "bohatých" tak, že to odnesou právě jenom chudí.
MfD by si měla zamést před vlastním prahem a svůj vlastní negativní vztah k ODS a vřelý vztah k reformátorům třetích a špidlích cest konečně přehodnotit.  Steigerwald na to sám nestačí, když mu dáváte desetinu toho ,co Macháčkovi, Kučerovi a jiným socialistickým bludátorům.
Závěr: Plně se stotožňuji s tím, že současná vláda je protievropská, klientelistická a antireformí- to je jeden z hlavních politických závěrů kongresu ODS. O paranoidním autistovi dnes píše hezky Říman na NP .
0/0
25.11.2003 16:45

modra_zkaza

Re:
1.Protievropská? Co je potom ODS?
2.Klientelistická? Víc než ODS? To snad nejde.
3.Antireformní? viz. odpověď na ot. č.2 
Věc názoru...
0/0
25.11.2003 23:19

Zdenekn

werkl
myslim ze nic lepsiho si nezaslouzi
0/0
25.11.2003 15:31

paolore

Smrt socánům
Už aby ODS přestala jenom kecat a domluvila se s KDU a zbytkem "rozumných" poslanců z ČSSD a svrhla toho idiota špidlu s jeho vládní lůzou. Spolu s volbama do krajů by mohly být i předčasné volby a byl by klid. Debil špidla by si uhrál svých 7-8% a nacistická US by se do sněmovny ani nedostala. KDU by mohla skončit s 10% třetí a vládla by spolu s ODS většinovou koalicí. Za další čtyři roky by se už ČSSD do parlamentu vůbec nedostala, ze senátu lidi vyštípou neonacistu Rumla a ostatní blivajz a pak se dostanem na úroveň ostatních parlamentních demokracii. Akorát levice bude volit komunisty, ale i to je dílem neschopného blba špidly a jeho poklonkovačů.
0/0
25.11.2003 14:27

Dan 1

Reálně
může dát ODS s ČSL dohromady max. 40% hlasů. Šprdla a Grebeníček takovou menšinovou vládu nepodpoří. Co by se mělo udělat nejdříve, je změna volebního zákona a zavedení většinového systému, jinak budeme mít dalších x let pdobné kočkopsí vládní koalice, jako je ta dnešní.
0/0
25.11.2003 15:41

rychlošípák

Re:
Paleore, vydýchej se a jdi si přečíst do slovníku cizích slov, co znamená "nacistická" a "neofašista". Nemusíš je mít rád (US a Rumla), ale kecat nesmysly a přirovnávat je k nacistům a neofašistům, je dost zcestné. Skoro bych řekl, že je to na tvou hospitalizaci s diagnózou  paranoa. Pokud jsi si jist, že US DEU  je nacistická a Ruml je neofašista, je tvou povinností je zažalovat u našich nezávislých soudů, dle paragrafu trestního zákona o zákazu stran podporujících  fašismus (nacismus) i komunismus...  
0/0
25.11.2003 15:41

Dan 1

Já myslím, že víte,
jak to asi autor myslel - poukazoval na nestydatou kolaboraci s landsmanšaftem, účast unionistů na otvírání "vyslanectví", lidovců na esesáckých kraválech atd. V tomto smyslu za neonacisty Rumlovce považuji také a věřícího soudruha Ptharta jakbysmet.
0/0
25.11.2003 17:12

rychlošípák

Re:
....zvláštní, o Pithartovi a KDU ČSL  (Pithart je členem KDU ČSL) se autor nezmínil, naopak si přál co nejrychlejší spolupráci s touto stranou, čili dle Vašeho názoru, spolupráci s nacistickou stranou... :-( Lidi vzpamatujte se, na zkratkovité jednání tu máme politiky, my bychom si snad mohli dovolit ten luxus a zamyslet se nad tím, co tvrdíme....  Bohužel v současné době není na naší politické scéně strany, kde by se nevyskytovali "blbečci", jsou však nějak "hlasitější"...
0/0
26.11.2003 12:48

to je moje

Já se myslím,
že jsme opět viděli jen divadelní výstup, který mne po těch letech už nevyvede z klidu. Až dojde po volbách k dělení moci, vlivu a peněz, tak se opět ukáže, jak si jsou všichni politici podobní a jak rychle se najednou dovedou domluvit.
0/0
25.11.2003 12:34

hananej

A co dál ?
Přeji si vítězství pravice.Líbí se mi návrhy ODS v Modré šanci v oblasti ekonomiky.Rovná daň mi připadá super.
Ale nemůžu si pomoci, já nevěřím, že to myslí vážně.O tom programu přeci musí přesvědčovat dnes a denně nerozhodnuté voliče.O ty přeci jde. Podle průzkumů je jasné, že ty co chtějí jít volit jsou rozděleni zbruba na polovinu pro levici a polovinu pro pravici. Projevy pánu Tlustého, Římana, Langra atd. jsou spíše adresovány návštěvníkům 5.cenové skupiny. Ale ti přeci k volbám nechodí!Tak nevím.  
0/0
25.11.2003 8:33

karoten

Re: Nikdy nebude "rovná daň"
To je úplná protichůdnost. Ods je ta 1.která se snaží udržet nepřehlednost daní a podpor. Ve jménu ideologie nechávala džungli houstnout a vytvořila tisíce novejch "pracovních" míst ve státní správě. Přehlednost by byla hrubá chyba, ztratily by se potenc.páky na plátce. Nemůžu nevzpomenout Vodičkův adresnej systém dětskejch přídavků - to co se mělo ušetřit , násobně se prodělává na přerozdělovacím aparátu. Tlustý prostě lže. Jenže není tak dobrej a obratnej lhář aby se dostal k veslu.
0/0
25.11.2003 9:37

rewell

všem křiklounům
o čem si vlastně myslíte, že ta politika je? to čekáte, že bude ODS hodná na ČSSD? a na slavnou celou koalici? Nejsem naivní, abych neviděl, že teď se budou hádat siláckými řečmi a gesty obě strany, a že je to jen hra pro obyvatelstvo a zejména média, aby měla vůbec o čem psát.
Ale z druhé strany je tady jediná reálná politická síla, která může zatrhnout choutky stávající vládní koalice socanů a růžáků a černoprdelníků a nejasných usdeáků vč. rudých přisluhovačů na rozšíření státní byrokracie, na další upevnění státních potlačovatelských struktur, na další omezení práv a svobod obyvatelstva a pod. Protože stát je jen fikce a je to vlastně zákony podpořené organizované násilí na vlastním obyvatelstvu.
A že změnili čelní představitelé ODS rétoriku? nedivím se............
0/0
25.11.2003 8:13

mtis

Když to spustí Vlastík Tlustý ....
.... řídký je co bylo hustý ....
Kdyby nic, tak tohohle kripla jim v čele přeju a dokud bude smrdět na prvním místě naší okrskové kandidátky, je pro mne ODS nevolitelná.
0/0
25.11.2003 5:57

Corona_Ferrea

Kéééž by...
Pánové z ODS alespň trošičku mluvili jako "sládkovci". V tomhle aparátu pekelně chybí radikálnější a nacionálnější pravice, která by se dokázala plnohodnotně postavit komunistům.Naše politická scéna je dokonale ovládána bývalými komunistickými strukturami a bohužel český národ byl a bude vždy loajální vůči těmto strukturám. Pokud neproběhne skutečná "revoluce", tak se to nezmění... Tak zřejmě nezbývá nic jiného, než-li doufat.  
0/0
24.11.2003 23:12

Kei

Re:
Máš recht! Chtělo by to zase nějaké Sládkovce, ať se zase něco děje!
0/0
25.11.2003 13:24

Corona_Ferrea

Re:
Nechci tvrdit, že sládkovci jsou správnou alternatvivou, ale svou podstatou se k ní blíží nejvíce.
0/0
25.11.2003 15:07

JoJo(koukám jako)

Na stínovém ministru
Martinu Římanovi je patrný PODSTATNÝ:-) rozdíl od S. Grosse: jedná se 1ks (jednoho kusu) polodospělého mocichtivého CHMÍŘOBRÁDKA s fistulí (ne nepodobnou svému profesorovi). Jeho prohlášení = nejlepší fór co jsem slyšel za posledních 5 let. PS: NEBOUCHEJTE DVEŘMI NA STÍNOVÉM MINISTERSTVU !!! P.S2: ČEHO ????
0/0
24.11.2003 21:42

jaruska_beruska

pravdu měl
"Této vládě se dá věřit pouze to, že chce české občany ožebračit, omezit jejich svobodu, otupit aktivitu a u toho se napakovat," prohlásil Topolánek.
 
A co z toho není pravda? :-)
0/0
24.11.2003 20:06

svobodny obcan

Re:
Je to pravda.
Kdyz sveho casu Standa Gross prosadil nakup vozu Audi pro vladu, za to dostala Sarka Grosova  od firmy Audi k uzivani sportovni model TT.
Kdyz blbecek Tvrdik potreboval lepe placenou praci, tak dal demisi a vlada pro neho opatrila dobre placeneho fleka na CSA, tim ze vyhodila dosavadniho uspesneho sefa.
Vlada dela vse pro to, aby ve zcela zmanipulovane privatizaci hnedouhelnych dolu zvitezil sponzor CSSD, bolsevik Kolacek.
Kazda strana u nas je banda termitu a hovadu, ale ODS je z nich nejlepsi.
0/0
24.11.2003 20:42

Řezník I.

Re:
To o těch termitech naprosto přesně pásne na současnou vládu: slíbit voličům cokoliv, jen ať nás zvolí a pak se těšte… Paradoxně socani nejvíce podvedli sociálně nižší a méně vzdělané vrstvy obyvatelstva (jak jinak) ze které se rekrutuje převážná část voličské základny a na níž dopadne současná reforma s tíhou ocelové pěsti (jak jinak, že). Jediní kdo z toho profituje je ta bolševická lůza, které neustále rostou preference… Tak to dopadne vždy, když lidé volí podle toho, kdo jim víc (nebo slíbí že) nasype do koryta a ne podle toho jak dotyčná strana hodlá v dlouhodobém horizontu rozvíjet možnosti dané země ku prospěchu všech schopných občanů, kteří jsou na státu nezávislí a představují páteř společnosti jak v ekonomické, tak i v běžné společnosti. Pro opačný model praktikovaný socany měl již Platon název vláda lůzy…
0/0
24.11.2003 21:09

dofr

Re:
Bohužel nevzdělanců je v národě většina a snáze tak slibům socanů uvěří. Těm stačí jen slibovat a když už je to do nebe volající, tak řeknou, že to splnit nešlo a druzí by to taky nevyřešili. Trochu to kompenzuje fakt, že jich většina k volbám nechodí.
0/0
25.11.2003 10:14

Vaclav Hanus

Re: pro jaruskuberusku
Pravda z toho neni to, ze to same chce ODS a jeste o neco vic. A ze nam to navic uz jednou empiricky prokazala. spidlova CSSD zatim jeste sanci nemela (ted zacala).
0/0
25.11.2003 8:55

modra_zkaza

Jak to doopravdy bylo
Kdo kritizuje zadlužování této vlády, tak bych jen připomenul, že vláda ODS držela státní rozpočet vyrovnaný POUZE díky jednorázovým privatizačním výnosům a tomu, že ekonomika byla  v konjunktuře, takže příjmy do státního rozpočtu byly  mimořádně vyšší .  A na konci vlády ODS spadla ekonomika do recese, která automaticky snížila daňové příjmy do státního rozpočtu a nastartoval se onen trend zadlužovaní.  Socani pravda na tom nesou taky vinu, protože nevyvýjeli 4 roky větší vůli k zastavení tempa růstu deficitu.
Ale je neuvěřitelně nestoudné, jak špičky ODS připisují veškerou vinu ČSSD, přitom to byly oni, kdo stál u zrodu negativních makroekonomických trendů. Oni by si měli sypat popel na hlavu za to, že zaspali nejpříhodnější dobu pro ekonomické reformy. Ta doba byla na počátku 90. let, lidé byli zmatení, společnost roztříštěna. Tehdy by se pořádná reforma veřejných financí dala prosadit a uskutečnit. Ale ODS prokázala, že není skutečnou pravicovou stranou a všechny podstatné reformy zbaběle odložila. Dnes už je to mnohem složitější. Vztahy uvnitř společnosti se standardizovaly, odbory jsou zformované. Současná reforma je příliš měkká a koalice nemá sílu prosadit tvrdší.
0/0
24.11.2003 19:43

DedecekHribecek

Re:
Vytvořil jste si zajímavou představu o minulosti která ne zcela koresponduje s realitou. Vláda ODS nedržela rozpočet vyrovnaný ale byl po mnohá léta přebytkový. Co se jednorázových privatizačníhc kroků týká pak by jste si měl uvědomit, že i ČSSD privatizovala (mimojiné i banky které údajně nikdy nechtěla privatizovat). Co se recese týká tak bych htěl říci, že ČSSD vládne již dlouhou dobu ve které se projevila jak stagnace tak i rozvoj.
Nesvádějte to na ekonomiku světa. Obrovské příjmy nás stojí senát, Krajská zastupitelstva s s tím spojené nabobtnání lidí ktří se tím živí. dlužno podotknout, že ODS nikdy nebyla fandou těchto dvou institucí.
Jestliže hovoříte o pravicovosti nebo levicovosti strany tak by jst k tomu měl uvést jeden důležitý fakt. ODS nevládla sama a proto podle všech činů vlády a parlamentu nemůžete posuzovat největší vládnoucí starnu. Kdyby jste takto postuúpoval třeba u US tak je to nejlevicovější strana která se hlásí k pravici. O sypání popelu čistě na hlavu ODS by bylo možné hovořit kdyby vládla ODS sama a to nevládla. Vzpomeňte si na politiku ODA a KDU.
Veškerá vina leží na ČSSD. Její období vlády je dostatečně dlouhé. Samozřejmě vliv minulosti tu byl a vždy bude. Z tohoto pohledu by jste ale měl spíše zmínit bolševika.
Ona vzpomínaná zmatenost "Ta doba byla na počátku 90. let, lidé byli zmatení,". Nevím jak Vy ale já si nepřipadal zmatený. Možná jste byl sám zmatený podle závěrů a faktů které tady presentujete.
ODS nebyla neni a nikdy nebude ideální starna. Ze všech politických subjektů to je pro mne to nejmenší zlo. Která je podle Vás lepší? ČSSD co dovede opíjet rohlíkem. Nebo je KDU která jde s každým kdo dobře zaplatí. Co US která rychle prohospodaří naděje do ní vkládané. Nebo by jste rád vládu proletariátu v čele KSČ. Můžete mi tady jmenovat nějakou pidistarničku jejíž volba se rovná vkladu peněz do zaručené kampeličky a tak promrhání hlasu?
 
0/0
25.11.2003 7:50

modra_zkaza

Re:
1.Mírně přebytkový nebo vyrovnaný, to je z dlouhodobého pohledu prakticky jedno. Po očištění od jednorázových privatizačních výnosů a hospodářského růstu by byl rozpočet deficitní.
2.Jak jste správně napsal, ČSSD vládne už delší dobu, ve které tato ekonomika mimo jiné roste, přes stagnaci Německa, kam vyvážíme 40% celkového objemu exportu. To má jistě na naše HDP velmi negativní dopad. Naopak vinu nese ČSSD na 10% nezamětnanosti. Pokud by se trochu zpružnil trh práce, mohla by být nezaměstnanost na cca 7-8%, ale méně ne.
 3. Nemůžete porovnávat pravicovost ODS a US v době, kdy byly/jsou ve vládě. ODS byla nejsilnější vládní strana a udávala směr, US je jen ocásek, kterému se občas podaří něco prosadit, ale jinak si nemůže moc vyskakovat.
4. Veškerá vina leží na ČSSD? To je opravdu nepovedený vtip. Člověk musí být hodně zaslepený, aby tohle napsal(věřil tomu).
5. Zmatenost lidí na počátku 90. let byla myšlena tak, že se měnily po desítky let zažité poměry, průměrnému občanu trvalo pár let, než se plně adaptoval na nové instituce a mechanismy. Navíc odboráři si v té době nedovolili moc vyskakovat. Prostě ideální doba na důkladnou reformu. Vy jste možná vyjímka a  adaptoval jste se hned 18.11.1989. Možná jste už o té změně věděl spolu s pár vyvolenými dopředu a mohl jste se na změnu pořádně připravit...pak chápu vaše podivení.
6. Co se týče hodnocení politických stran, souhlasím s tím, že ČSSD naslibuje hory doly naivním důchodcům a sociálně slabým a pak z toho splní tak 20%, KDU jde s každým a vadí mi na nich jejich "křesťanský přístup" k otázkám potratů atd., US skutečně nemá moc na výběr s 10 poslanci. Proto je neodsuzuji jako mnozí jiní. Mohli by si hrát na hrdiny, nevstoupit nikdy do této vlády, ale nic by tím nedosáhli. Snaží se prosadit to málo ze svého programu úměrné jejich síle ve vládě. Na jejich místě bych se choval stejně. Já spíš myslím, že s
0/0
25.11.2003 23:10

DedecekHribecek

Re:
1. napsal jste "ODS držela státní rozpočet vyrovnaný" opravil jsem Vás, že byl i přebytkový a současná vláda také privatizuje stejně jako ODS. Bylo by zajímavé objemové srovnání. Na vašem příspěvku se mi nelínilo, že byl napsán jako by nikdo jiný neprivatizoval. Provatizovala ODS stejně jako všechny ostatní vlády. 2. Stagnace Němeka byla legrace proti tomu co bylo po revoluci a po zhroucení trhů SSSR. Chci tím říci, že každá vláda se musí potýkat s problémy dané doby a plně na ni vše leží a je za ně plně zodpovědná. 3. Mohu porovnávat pravicovost. Chtěl bych Vám říci, že jedna věc je rétorika a druhá jsou činy strany. To co bylo absolutní negací všeho pravicového co kdy US řekla a jak v minulosti vyčítala opoziční smlouvu, byl vstup do vlády. Nikdo US nenutil do Vlády vstoupit. Nejedná se o možnost vyskakovat si nebo nevyskakovat ve vládě ale samotná účast ve vládě. Tu nikdo US nenařídil. Když se podívám jenom na velikost deficitu který podporuje US dnes a deficit za doby opoziční smlouvy tak není o čem hovořit. jenom absolutní zaslepenec může říci že "US je jen ocásek, kterému se občas podaří něco prosadit" Bez tohoto ocásku by vláda padla. 4. Vysvětlete mi prosím moji zaslepenost. 5. Zmatenost. Když si vzpomenu na porevoluční rozkrádačky tak mi lidé moc zmatení nepřipadali. Vzpomínajní odboráři si naopak po komunistické éře uvedomili svojio sílu. V tomto bodě bych řekl, že byla spíše většina národa informovaní jenom Vy a pár lidí ne. 6. US nená na výběr?  Má na výběr! Stejně jako kterákoliv strana v tomto státu může svobodně dělat svoji politiku a vybrat si směr. Její preference jsou obrazem její politiky. Velmi velmi nešťastné politiky která ji uvedla do stavu mrtvolnosti. Vstoupením do vlády získali posty a peníze.  Nevstoupením do vlády by vzpomínané peníze nezískali ale zachovali by si tvář a jméno.
0/0
27.11.2003 7:56

Vaclav Hanus

Re: modra_zkaza = recht
modra_zkaza ma pravdu. A navic bych dodal. A upresnil. Onen propad vynosu v zaveru vladnuti ods take zpusobil, ze se ods vice-mene dobrovolne vzdala moci a domnivaje se, ze nastavajici spatne trendy v ekonomice (kterych zaklady sami polozily ) hodi na hlavu CSSD, ktere temer dobrovolne predali moc. Preci meli sanci v dobe nastupu Zemana vytvorit pravicovou koalici, ale vycurane to nechali byt a radeji pristoupili na opozicni smlouvu (= podrzeni koryt)
0/0
25.11.2003 9:04

dofr

Re:
Bohužel taky se dopouštíte stejné chyby, kterou vytýkáte druhým. V ředě věcí máte pravdu, ale nevím zda úmyslně nebo jen z opomenutí zapomínáte na to, že i Klausova vláda byla koaliční a snad si pamatujete na to, jak Klause drželi u krku lidovci. Dnes se snadno říká, jak to mělo tenkrát být a co se zmeškalo. Kde jste byl(-la) vy tenkrát. Byl (-la) jste taky zmatený (-ná) tenkrát a nyní už nejste? Po válce je každý generál.
0/0
25.11.2003 10:26

jaruska_beruska

Výroky Miloše Zemana
Myslím, že ODS se má ještě co učit:-)
"...ODS stáhla ocas mezi nohy, byla podělaná až za ušima..."
(MF Dnes, 2. 2. 2002)
 
Zeman obohatil český politický slovník např. označením novinářů za „nedovzdělance,žumpu, póvl, hnůj," výrokem na adresu starší části své strany, že jde o „urologickou kliniku ", a slibem stejným seniorů v duchu černého humoru, že po vítězných volbách budou nové legitimace vázané v kůži členů ODS.
V listopadu 1998 po dílčích volbách do Senátu, v nichž uspěli jen tři z 27 kandidátů ČSSD, Zeman označil soc. dem. Kandidáta v Novém Jičíně za „debila ", některé své spolustraníky za „toxický odpad " a uvedl, že strana potřebuje „defekalizaci".
0/0
24.11.2003 19:31

modra_zkaza

Co k tomu říct
V čele ODS je banda křiklounů, kteří se po odchodu svého vůdce chovají jako utržení z řetězu a trumfují se v tom, kdo se v urážkách vlády více sníží . Topolánka mezi ně nepočítám, na toho si zatím utvářím názor.
Skutečně v této zemi neexistuje důvěryhodná pravicová strana, která by  mohla odpovědně vést tuhle zemi. Smutné.  
0/0
24.11.2003 19:13

Dedek NY

Re: Pravicová strana?
O čem mluvíš. Od roku 89 tam nikdy nebyla jsou to jen převlíknutý komouši. Jejich kůži bych nechtěl ani na boty,určitě by mě tlačily.
0/0
25.11.2003 1:38

Chodovarka

Zeman a špidliboys
Ti lotři z ODS si dovolili kritizovat tu nejmizernější vládu, co kdy  tady byla. Hrůza. A ještě jsou drzí a říkají ošklivá slova.
No říkají. Ale vzpomeňte si: Stranické knížky ČSSD chtěl balit do desek z kůže členů ODS soudruh Zeman!!  Ale nezaměstnaným a bezdomovcům je to fuk, oni o špidlovštině nediskutují, oni v ní bohužel již plně žijí. A jejich řady budou houstnout. Vláda se totiž činí.
0/0
24.11.2003 19:03

DedecekHribecek

Re:
Správně! Jak může vláda která se "objektivně stala vládou tunelářů" (slova božského Miloše) neco vytýkat takovým polobohům jako je Standa Gross nebo Vláďa Špidla. Je to banda špinavců (nebo špinavých modrých ptáků) kteří dovedou na někoho nastrojit kufřík. Nebo hovořit o Bamberku. Hamba jim!
0/0
25.11.2003 8:03

rychlošípák

Hmm, škoda...
... jednu dobu jsem si myslel, že by ODS už mohla být volitelná, když tu žádná jiná "pravicová" strana není, ale toho nacionalismu a teď už i té zemanovské rétoriky  je trochu moc!! Zajímalo by mne, pro kterou "vrstvu" národa byl tento sjezd určen, kdo byl cílovou skupinou špiček ODS. Já sice Špidlu  a tu jeho partu taky nemusím, ale to co Tlustý a spol předvedli, to nebyly žádné protiargumenty, jen kecy.... :((. Takovým způsobem mne nepřesvědčíte, zkuste to jinak ........
0/0
24.11.2003 17:04

nevende

Re:
ŠPIDLA A JEHO KLUCI JSOU NAZÍ ! ! ! VĚTŠINA LIDÍ V TÉTO ZEMI TO VIDÍ A DALŠÍ JEŠTĚ PROZŘOU, TAK PROČ TO NEŘÍCI NAHLAS?? ŠPIDLA NENÍ DUŠEVNĚ NORMÁLNÍ, PROTO SI HO TAKY ZEMAN VYBRAL, A PARTA KLUKŮ OKOLO NĚJ, KTEŘÍ SI ZA JEHO ""VLÁ´DY"" MASTÍ KAPSY, TOHO VYUŽÍVÁ!!!
0/0
24.11.2003 17:12

sam hawkins

Re:
nadavky a zadny argumenty ... asi si to pochytil na sjezdu ODS :(
0/0
24.11.2003 17:24

Řezník I.

Re:
Libo argument? 10% nezaměstnanost; nevymahatelnost práva a pomalé soudy; spirálovitě stoupající zadlužení státu; stagnace investic do vzdělanosti, vědy a výzkumu; nefungující sociální síť atd. atd. atd.
0/0
24.11.2003 17:51

nevende

RE : JARO TO JISTÍ . . .
. . . . . A JINAK TI CHUTNÁ??? TOTO JE NÁDHERA , INTERNETOVÍ NADLIDÉ SE ŽENOU DO STRAKOVKY A VŠICHNI JIM ZAMETEJTE CESTIČKU!!!!!!! BTW KAŽDÉ VOLBY ROZHODUJE MASA LIDÍ, KTEŘÍ NECHODÍ NA NET A IT JE PRO NĚ HUDBOU Z MARSU. JIM STAČÍ KUS MASA, POKUD MOŽNO NE ZA MOC PENĚZ A ŠÉF, KTERÝ JE NEBUZERUJE. TAK JAK CHCEŠ TUTO SKUPINU OSLOVIT??? A KDE CHCEŠ SCHÁNĚT TY ODBORNÍKY?? POKUD JSOU FAKT DOBŘÍ, TAK TI NA POLITIKU ZVYSOKA KAŠLOU A MAJÍ SE DOBŘE I BEZ TAKOVÝCH IT--ZACHRÁNCŮ. RADA: VOL ODS A AŤ SUNDAJÍ DANĚ NA SLIBOVANÝCH 15%, AŤ DONUTÍ NEZAMĚSTNANÉ MAKAT, JAKO SLOVÁCI. NEBO DÁL SEĎ DOMA A NADÁVEJ NA ŠPINAVOU POLITIKU A UKÁJEJ SE ZALOŽENÍM TÉ SPRÁVNÉ STRANY--- TAKOVÝCH UŽ TU BYLO A BUDE!!!! A SKONČÍ PODOBNĚ JAKO ODA. UNIE KDOVÍČEHOVŠEHO, DEU, EVROPŠTÍ / ?? / DEMOKRATÉ ATD., ATD.
0/0
24.11.2003 16:58

parkle

Re:
dekuji za optani, chutna mi :-) Nepotrebujem zametat cesticky. Nasi volici jsou predevsim na netu, uz v soucasnosti je jich pres 3 mil. Jsou to lide kteri pracuji, kteri nezneuzivaji socialni system, lide kteri maji sebevedomi a kteri chteji zit v zemi ktera bude opravdu dobre misto pro zivot. Jsou to podnikatele kterym vadi ze zalozit fy. je otazka 3 mesicu misto 3 dnu, jsou to lide kteri se o sebe dokazi postarat. Takovi lide maji pristup na net. No a volit ODS? Dekuji, pamet mi slouzi dobre ;-)
0/0
24.11.2003 17:09

barbudo

Re:
Ne že bych podporoval pomalost našich úřadů, ale nemyslím si, že možnost založit firmu za tři dny místo tří měsíců je řešením nějakého problému. Jen málokdo potřebuje zakládat firmu každé tři dny. Naopak si myslím, že mnoho problémů by řešilo selektivní bránění v zakládání firem.
0/0
24.11.2003 17:16

parkle

Re:
to byl priklad, to same plati u terminu v cele statni sprave napr. u katastru nemovitosti, vypisu z rejstriku trestu atd.
0/0
24.11.2003 17:30

barbudo

Re:
Jistě bude příjemné, pokud se termíny úředních úkonů zkrátí. Který důležitý problém to ale zásadním způsobem ovlivní? Mimochodem výpis z katastru či trestu dělají snad obratem - nebo se pletu?
0/0
24.11.2003 17:43

husband

Re:
Nevím jak u vás, ale u nás dělají výpis z trestů do 10 dnů!!!! A proč by mně nemohli vystavit ŽL během jednoho dne? Tuším, že ve vyspělých zemích je to běžná praxe. Běhání po úřadech opravdu nepatří k mým koníčkům. A pokud tam musím, chci vyřídit vše rychle, kvalitně a pokud možno v jedné kanceláři!
0/0
24.11.2003 17:57

barbudo

Re:
U nás dělají výpis z rejstříku trestů na počkání. Bude pěkné, bude-li to tak všude. Ale Vy tohle OPRAVDU považujete za důležitý problém?
0/0
24.11.2003 21:22

parkle

Re:
a zkousel jste si dat neco zapsat do katastru nemovitosti? nevidim duvod proc by to nemeli delat do tri dnu...
0/0
24.11.2003 18:05





Najdete na iDNES.cz