Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus se pře o revoluci 89

Co vlastně vedlo k listopadové revoluci 1989, která smetla komunistický režim? Spory o to se vedou i po 14 letech. Přispěl k nim teď také prezident Václav Klaus, za jehož postojem se dá vysledovat letitý spor s Václavem Havlem. Článek Václava Klause najdete uvnitř.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

baronfonlempl

Jinak,
Klaus je moula, ovšem menší, než Havel. Oba budou jednou na špici žebříčku "Kdo nejvíce uškodil české kotlině?"
0/0
28.11.2003 20:13

jyrinec

Re: to bych nesouhlasil
 smer neudava prezident ani vlada. ti to mohou jen nastinit nebo konstatovat. smer dela temer vzdy ekonomika, pokud se ji u nas da tak rikat, ne jen hra s cisly na papire.  spokojeny obcan  dela spokojeny narod. kdyby vsichni v tomhle state meli uspokojene svoje zivotni potreby, budou velebit prezidenta a vlady, nenasyceny obcan bude kritizovat prezidenta, i kdyby mel srdce ze zlata a byl nejmoudrejsi ze vsech. je v tom pokrytectvi jedincu i naroda jako takoveho. nic se na tom ale neda zmenit, protoze lidi jsou nepolepsitelni a vzdycky budou hledat chyby na druhejch a ty obrovsky na sobe si ani nepripustej.  to je nase narodni tradice
0/0
28.11.2003 20:39

jyrinec

co takhle se zamyslet
 a rict ne to co bylo, ale co bude?  z historickych tradic uz vychazet nemuzem, neni jak a hlavne neni kam a novodobe nemame. doba se prekotne meni a kazdy pulrok je vsechno jinak. nezbyva nez se nechat unaset rozbourenou rekou zivota ve spolecnosti a cekat co prijde, jestli klidne more , nebo splav, ci nedejboze vodopad....
0/0
28.11.2003 18:07

baronfonlempl

Re:
Ano, pane jyrinec, pouze tudy vede cesta. Je potřeba odhadovat co bude, a podle svých odhadů se na to připravovat, a nemyslet si, že to, co bude, můžememe jako jedinci nějak ovlivnit...
0/0
28.11.2003 20:04

ODSakEda

Modra je dobra!
Kdo zapomel ci nezazil dobu pred rokem 89, at si poslechne skupinu ZLUTY PES a skladbu o sametove revolici! A poslouchejte pozorne! Nebo jsou ti umelci snat ujeti?
0/0
28.11.2003 13:45

ODSakEda

GORBI
Jestli me pamet neklame, tak pocatkem laviny revoluci jak CSSR (!) tak n NDR (DDR) ci Polsku byly mirova usili Gorbacova a Reagana? Snahy sjednotit Nemecke staty! Odtahli Rusi a DDRaci nejprve utikali pres CSSR do Madarska , odtud do Rakouska a uz byli vlastne snadno ve WEST GERMANY! Nasledne se vzbourili i jine okolni narody. Od teto chvile mel teprve velky vyznam vnitrni odboj disidentu, chartistu, antikomunistu a pod!
Prozil jsem vic jak pulku zivota v komunismu a pulku po r 89! A pamet me neklame! Vzdy jsem varoval sve okoli, ze komunismus preziva a bude usilovat opet o vliv az o moc! I proto jsem v ODS! Lepsi je byt aktivni nez jen z anonymity kritizovat a jen prihlizet, nebo dokonce nechodit ani k volbam!
Vite, demokraciji nestaci jen zvolit a pak ji nechat chcipnout a jit demonstrovat, az vam zas nekdo omezi vase prava ci dokonce svobody!!! Demokracie je dobre aktivne udrzovat!
EB-clen OR ODS Znojmo
0/0
28.11.2003 13:23

karoten

Re: Vy jste skutečnej nebo podvrh?
Napadaj mě obě varianty. Vy tý straně prostě věříte, že je to tak. A vážně si v ní užíváte demokracie....hmmm, no jen tak dál.
0/0
28.11.2003 15:28

ODSakEda

Re:
Jak skutecnej??? Ja neverim zadny strane! Ja se proto snazim doslova tvorit a pretvaret toto seskupeni obcanu dle meho k lepsimu! Nekteri jen z anonymity kritizuji! Nikdo nechce zadarmo ve svem volnem case, dokud nejste zvoleni, nasazovat vlastni krek! A demokracie se neuziva! Za ni se bojuje i uvnitr strany! ODS= obcanska dem. strana a tudiz je az z rostodivnych individui! A tedy nejmene vyhranena a tudiz ma nejvetsi vnitrni rozpory!!! Je tam tolik nazoru, kolik je tam clenu! Jsou i jednotne strany! A kdyz mate jiny nazor, "demokraticky" vas vylouci!... Asi vite o jake mluvim! Neverte ODS! Budte Vy ODS!-akem a prosadte mezi kolegy "lepsi" nazory! A zatlacte ty co si myslite, ze maji horsi nazory do nazorove mensiny! To je neskonale tezke!!! O tom vam mohu mnoho vypravet! Mnohokrate jsem chtel odejit i ze strany, nejen z rady! Nakonec jsem v sobe nasel kus tolerance na nazory kolegu! Proste jsem se,  bohuzel, musel podridit vetsine!  Ale o tom je DEMOKRACIE! Prijdete vsak pomoci! Neznam jiny lepsi zpusob jak ovlivnovat veci verejne, nez jen,. dostaneteli mandat od kolegu kandidovat a od volicu duveru a byt zvolen ! Nebo si snat chcete vliv kupovat ci se nechat znamimi jmenovat (jak z komousu...) nebo jak vlastne si to predstavujete jinak???
0/0
28.11.2003 18:43

Jirmat

Re: takový je život,
než člověk přijde o iluze.Držím Vám palce,ať Vám vydrží hodně dlouho.Kdysi jsem byl také snílek,ale realita mne vyléčila.Bohužel.
0/0
2.12.2003 11:32

ODSakEda

Re:
Jestli si nutne chcete overit moji osobu, i kdyz nechapu co vas k tomu vede-snat to ze sem pisou casto pubertove jakesi vykriky z anonymity, co si ani neceni takove vymozenosti, jakou je internet, ktery jak s hruzou zjistuji, neuzivaji jen inteligentni lide, ale slusne receno leckdo, proverte si v telefonim seznamu, na jake jmeno je znojemske  tel.c.: 5152209022 ! Nebo zavolejte :-)
Vas ODSak
0/0
28.11.2003 18:53

ODSakEda

Re:
Pardon, opravuji! 515229022
0/0
28.11.2003 18:54

Premek Podlaha

Jen tak dál pane Klaus, konec se blíží
Takovími výroky si Klaus proti sobě štve více a více lidí a ve svém soukromém světě posluhovačů a podlejzáků ztrácí mílovými kroky kontakt s realitou ,,normálního občana,, a to se stalo již mnohokrát v minulosti politikům osudové. Jen tak dál pane Klaus, alespoň dříve zmizíte. Od srdce vás nesnáším.
0/0
21.11.2003 15:07

bron

Bron
Spravne soudruhu presidente Klausi! Proc se ti disidenti stale pletli pracujicimu lidu do budovani socialismu? Co to porad chteli? Jakapak lidska prava, svobodu a volby? Kapitalisticke prezitky! Diktaturu proletariatu, tak na ne, na zlocince disidenty, a studenty aspon zmlatit! Hlavni je klid na praci! Pro budovani socialistickych svetlych zitrku! A pro mir ve svete. Socialisticky pracovat, socialisticky zit! Dnes podporovat  aspon socialistickou vladu, vykseftovat koryta s komunisty, a nakonec se vratit k ocernovani disidentu jako pred lety... Bravo soudruhu prezidente! A bravo volici! Takova podpora komunistickych zlocincu je k videni uz jen v Severni Koreji... Tam ale prave dorazila 50.leta, ale jakto ze CR na ne tak rychle zapomina?
0/0
21.11.2003 10:11

JirkaVanek

Klaus je Rus
K Havlovi mam velke vyhrady ze se nepostavil za zakazani komunisticke strany hned po sametaku.
Ale Havel na Hrade komunisty neprijimal jako je prijima dnesni prezident Vul Klaus. Takhle to dopadne kdyz se stane prezidentem Rus. DAVEJTE SI LIDI POZOR PRI PRISTICH VOLBACH KOHO BUDETE VOLIT.
Vyvarujte se vsech kteri se zapletli s komunistickou stranou a hlavne volte Cechy a ne Voly.
0/0
21.11.2003 2:31

nevende

DALŠÍ ŠAFROVINA MLADÉ FRONTY
NENÍ NAD ANKETY A NENÍ NAD TO PLÁCNOUT TAM HLOUPOST A AŤ ČTENÁŘI HLASUJÍ, ZDA-LI SOUHLASÍ S KLAUSEM, KDO ŽE VÍC ZASADIL O PÁD KOMUNISMU. JESTLI DIZIDENTI, ČI OBYČEJNÍ LIDÉ?? TAKŽE ŠAFRE, ZAPIŠ SI ZA TVOJE ZAŠPINĚNÉ UŠI--JINAK BYS TO SLYŠEL--KLAUS PĚDEVŠÍM TVRDIL, ŽE ZA PÁD KOMUNISMU SE ZASLOUŽILA MEZINÁRODNĚ POLITICKÁ SITUACE TÉ DOBY --GORBI, PÁD ZDI V BERLÍNĚ, SVOBODNÉ VOLBY V POLSKU, PŘESTŘÍHANÉ DRÁTY V MAĎARSKU . PAK UŽ STAČILO DO MEDVĚDA STRČIT A ON SE ROZPADL, VÍME??
0/0
19.11.2003 15:45

Mariánka

Re:
To jste vystihl, zase nám můžou novináři tvrdit, že neskreslují informace vytržením jedné věty, či jen části věty a MFdnes co se týče politické situace u nás se buhužel převážně řídí heslem "Koho chleba jíš, toho píseň zpíváš".
0/0
19.11.2003 16:01

Mariánka

Názor
Myslím, že asi bude něco na příspěvku " To snad ne (jv528 .....)", proto, asi dodnes nevíme jak je možné že i Svobodná Evropa uvěřila smrti studenta 17.11.89 (prý ověřený zdroj, včetně dodané fotodokumentace). Zda to, že byly naše děti na Národní zbiti, by třeba nemuselo stačit k "probuzení" národa. Dále bych všem dnešním kritikům mlčící většiny doporučila, aby se zamysleli nad pocity normálních LIDÍ, kteří měli manželku(a) a děti. Museli je uživit, chtěli aby  děti měli možnost studovat a třeba je i bavila jejich práce. V sobě musili dusit vzdor a vztek a pocit beznaděje za ztrátu nadějí z r. 1968. Nevím jak bychom žili kdybychom byly všichni "disidenti", asi bychom byli většinou na Sibiři. A jestli si někdo myslí, že by nám snad "západ" pomohl ať si vzpomene na Mnichov (zrada spojenců a z jejich strany nedodržení platných mezinárodních smluv - neměli by se nám alespoň omluvit?), na to, že jsme byly věnováni sovětům ještě před rokem 1945 jako válečná kořist, na rok 1968 atd. Nechápu, že se někdo diví, že jsme tak trochu pesimisti co se týká vstupu do Evropské unie, i když víme že je do budoucnosti jediná možná cesta. Když vidíme, že za vším jsou zejména peníze (i některých "osobností" ještě touha po moci a popularitě), není se co divit, že skoro každý je chce být hlavně "v balíku". Myslím, že s tou mlčící většinou, která podstně přispěla k pádu komunistů měl president Klaus pravdu. Zapoměl jenom dodat, že nemlčela a nedržela krok ráda a že změnu režimu nadšeně (možná až s moc velkými nadějemi) uvítala. Dále mě "dojímá" jak nám co jsme náhodou (občas si člověk ulevil třeba s kamarády v hospodě a taky nevěděl kdo ho udá) nebyli za komunistů zavřeni, dávají sami sebe za vzor. Říká se, že samochvála smrdí a mě přijde, že už u vesla vlády začínají (zvlášť někteří) dost smrdět. Mě osobně Václav Klaus přesvědčil za těch 14 let, že mu j
0/0
19.11.2003 15:17

fejk3

tak ti nevim
Koncem 80let rozumej 87 az 89 jsem dostal parkrat vodnim delem do xichtu, v lokalitach Staromak, Vaclavak. Podle Vasich prispevku to ale asi bylo pri haseni pozaru ci co, pac sem tam nikdy nikoho z tehdejsich disidentu nevidel. Hmmm asi sem byl v nejakem spatnem pruvodu, chapu. Je pravda ze ani VK tam nebyl, ale on mi aspon rek ze nejsem idiot a byl sem ve spravnem pruvodu ....
0/0
19.11.2003 11:26

Jirmat

Re: přesně tak
když vedou ovce na porážku,také si myslí,že je ve správném průvodu.
0/0
20.11.2003 8:39

ondra2010

Klaus je populista.
Klaus je populista. Celkem ubozak. Nebejt komunistu tak ted neni v kresle prezidenta. A jeho novodoby kamarad Vladimir Zelezny je v senatu v klubu taktez s komunistama. Co je to za lidi ty dva? Ubozaci a vlezdoprdelkove. Kdyby CR nemela tyhle dva, tak by se mi ulevilo a byli bysme vsichni o 10 000 000 000 Kc bohatsi.
0/0
19.11.2003 10:57

Víťa Jakoubek

Hrdina Klaus
Klaus a mnoho dalších dnešních rádoby spasitelů vystrčili nos až když bylo jasné, že  komunismus je death. Do té doby byl řadovým krčícímse človíčkem, jezdícím v trabantu, bydlícím v paneláku a odmítajícím podepsat chartu 77. Zřejmě ho nyní žere, že neměl tolik odvahy, lidské důstojnosti a morálky jako aktivní bojovníci proti komunismu a životu ve lži. Proto asi vyjadřuje jakési zvláštní pohrdání disidenty a dělá z byčejných lidí větší hrdiny než  byli, neboť kdo nic nedělá a jen vyčkává není hrdina. Kdyby se každý člověk choval tak loajálně ke zločincům a zločinnému režimu jako náš současný prezident, žádná revoluce by nevypukla. Ostatně loajalita ke komunistům mu vydržela, jak jsme se mohli přesvědčit při Klaousově krátkém působení ve funkci prezidenta. Disidenti mají zásluhu na tom, že člověk alespoň v době temna mohl občas slyšet pravdu, konfrontovat ji se skutečností  a utvořit si vlastní názor. To byl předpoklad toho, aby vznikl odpor k totalitě.
0/0
19.11.2003 8:04

lus

Re:
kolik let ti bylo v 77 , že máš tak silné řeči
0/0
21.11.2003 14:28

ufu

KLAUS JE BLB...
A TO   NEHORAZNY!!!!
0/0
18.11.2003 23:53

michallll

NEVYBOJOVANÁ VÁLKA
JE HORŠÍ NEŽ VÁLKA PROHRANÁ. TENTO ZPŮSOB ŘEŠENÍ PROBLÉMU SE NÁM, BOHUŽEL, STAL ZPŮSOBEM PŘEŽITÍ.
 
NEJDE JEN O PROLITÍ KRVE, K TOMU SE NĚJAKÉ VÁŠNĚ VŽDYCKY NAJDOU. CO CHYBÍ JE SPÍŠE CELISTVÝ ZPŮSOB UBRÁNĚNÍ ČI PROSAZENÍ VLASTNÍ IDENTITY. A TAK I KDYŽ KONEČNĚ OBČAS NA NĚJAKOU TU SVOBODU DOJDE, NENÍ OBECNĚ JASNÉ, K ČEMU BY TAKOVÁ SVOBODA BYLA.CHYBÍ OBSAH.
 
SNAD JEŠTĚ, ŽE MŮŽEME JÍT NAKUPOVAT.JE TO DOCELA ZÁBAVNÉ.
MICHAL, LIBČEVES
0/0
18.11.2003 22:57

jv528

To snad ne
Jak si může někdo myslet, že kdokoli z "obyčejných" lidí mohl mít vliv na politické dění, nebo změnu režimu? Takzvaný plyšák musel být bezezbytku organizován KGB a vybranými špičkami Stb. Proto byl vybrán 17. listopad a brutální útok na studenty, proto Zifčák průvod "kočíroval" na Národní třídu, kde od rána byla našlapaná Bartolomějská údernými jednotkami, které se nesměly hnout z místa a čekaly tam na plánované střetnutí. Málem se to nepovedlo, když nějaký neinformovaný student vytáhl na Vyšehradě transparent : "Jsme na špatným hradě" a průvod se Prahou vydal původně na Hrad - esenbáci mu v cestě nebránili. U Národního ale "zabrali" Zifčák a jemu podobní a odvedli studenty na porážku. "Mrtvý student ŠMÍD" byl poslední zbraň, kdyby se lid "nebouřil" dost intenzivně. Účelem bylo udělat takový mezinárodní skandál (řízenou provokaci), který by umožnil předat moc disidentům, kteří to vůbec nečekali.
Jen hlupák si může myslet, že "strana a vláda" neměly prostředky, jak s křiklouny zatočit - viz aktivizace Lidových milicí a pod. Armáda a složky MV nebyly oslabeny ani o ň, pendreky, kriminály a "sprchovací technika" mohly být použity se stejnou qalitou, jako dřív. Že se bouří studenti, herci atd., to by byli mocipáni zvládli stejně bohorovně, jako mnohokrát předtím. Jenomže nesměli a tento zákaz pocházel z KGB, rozhodně nikoli z disentu. Ti, kdo tvrdí opak, nevidí si na špičku nosu, nebo lžou. Klaus o existenci disentu nevěděl až do 18. listopadu (viz knížka T.Ježka).´Ó, ti naši stateční!!! Skočte asi na stránky Petra Cibulky - sice neví moc, ale shromáždil dostatek faktů, aby jejich vyhodnocením soudný člověk dospěl k vlastním, propagandou neovlivněným názorům.
0/0
18.11.2003 19:39

Jirmat

Re: no konečně
někdo,kdo dokáže samostatně myslet a ne jen papouškovat cizí názory.
0/0
19.11.2003 8:34

Chodovarka

Kdo dělal revoluci?
Když pominu fakt, že v listopadu 89 se v ČR žádná revoluce nekonala, tak rozhodně ji nedělali obyčejní občané. Naopak, neobyčejní. Nebyli to ani občané. Byli to kocouři. Od té doby je tu Kocourkov a rychle roste a mění se. Nyní už jsme pokročili a máme tu Bordelov. Časem možná doba dozraje pro opravdovou revoluci, ne virtuální.
0/0
18.11.2003 19:12

counterintelligence

Nesouhlasím
Je pravdou, že politiku u Nás dělají obyčejný lidé jako dnešní president ale většinou ač se chovají jako profesionály, tak od toho mají hodně daleko.
0/0
18.11.2003 17:42

perri

souhlasím s p. Klausem
Výstižně uvedla TV NOVA v pořadu TELE-TELE jak se pan Havel dozvěděl o demonstraci na Václavském náměstí
0/0
18.11.2003 17:25

Víťa Jakoubek

Re:
Úvahy Klause mají podstatu socialistických článků o ztroskotancích a samozvancích (jak byli označováni disidenti) a hrdinných pracujících (což jsou obyčejní občané). Takže ať žije hrdinný pracující lid, ať žije prezident Klaus! 
0/0
19.11.2003 9:01

rychlošípák

VK nás konečně seznámil ..
...se svým pohledem na tehdejší události! Zajisté má na to právo, jako všichni ostatní! Nikdo nemůže říct, že by mluvil úplné nesmysly, ale jedno je jisté. Když tehdy v roce 1989 začal "palachův týden" byly některé zákroky SNB + StB s LM daleko ostřejší než v listopadu (mohu srovnávat). Ne všichni, ale dost lidí znalo z disidentů alespoň Havla. O VK jsem (a asi většina) tehdy ani potom neslyšel, byl jedním z bezejmenných, jeho hvězda vyšla až po "boji" (po listopadu 1989).....  Nezazlívejme mu, že "nebojoval", měl rodinu a děti a chtěl si tak nějak spokojeně žít jako ostatně velká většina národa. Přednost a zásluhy v tom však nehledejme, nejsou tam!! Nelze než si lidí, kteří obětovali své pohodlí a spokojený život či ohrozili své blízké a příbuzné,  vážit!! K tomu bylo zcela určitě zapotřebí hodně odvahy!!  To, že "revoluce" lidí nespokojených s tehdejším režimem byla tak trošku zneužita a nejvíc na tom vydělali tehdejší straničtí průmyslníci a jim podobní včetně těch co jen chtěli spokojeně v klidu žít, je věc jiná.....!!!!  Rozhodně je však dnešní "režim" mnohem lepší, už jenom z toho důvodu, že takovéto otevřené diskuse jsou vůbec možné!!!!!
0/0
18.11.2003 13:17

fido7787

Re:
souhlasim s clankem, jen bych dodal , ze ne kazdy muze a chce byt hrdinnou. A ti, kteri se jimi nestali nelze odsuzovat. Jen postoj V.K. k tem odvaznym mne zarazi, z jeho slov zrovna moc obdivu k temto odvaznym lidem necitim.  Mozna proto, ze jejich symbolem je V.H. To me jen utvrzuje v nazoru, ze V.K. mnohym v teto republice nesaha ani po kotniky ...
0/0
18.11.2003 13:40

pinguinone

Re:
obcas jim i maze podrazky...
0/0
18.11.2003 16:39

Jirmat

Re: tak za prvé
O Havlovi jsme věděli díky komunistickým médiím,která mu dva roky před revolucí začala dělat reklamu a tudíž když přišla revoluce,věděli komunisté,že Havel je jediný kandidát na hrad,kterého národ zná.Proto ho doporučili,protože byl jejich.
Za druhé,že si tu můžeme psát neznamená,že tento režim je lepší.Ti jichž se to týká na tyto polemiky kašlou a nijak je neznepokojují.Právě tak jste mohli remcat za komunistů v hospodě a nikoho to také nezajímalo.Komunismus jak je dnešní mládeži předkládán působil v padesátých letech a nikoli v osmdesátých.
0/0
18.11.2003 15:13

Kleki Petra

Lidi si prostě řekli,
už toho bylo dost. Ani Havel, ani nikdo jiný jim doma nezvonil, aby je přesvědčil o účasti na "revoluci". A nebýt toho, že socialismus v Rusku prostě shnil a rozpadl se sám, byli by již dnes někteří z disidentských vůdců po smrti na choroby jater, slinivky a podobně, aniž by to s režimem sebemenším způsobem pohnulo. Většina obyvatelstva by se o tom ani nedozvěděla, a pokud ano, bylo by jí to srdečně jedno. Protože disidenti a chartisti byli jen jména z Hutkových písniček, které znalo jen pár stovek zasvěcených. Jen tak pro zajímavost: zajímalo by mne, kolik studentů skutečně vědělo, co jsou disidenti zač, a kolik jich tehdy přečetlo 2000 slov a Chartu 77?
0/0
18.11.2003 12:45

Jirmat

Re: !
i tak se to dá presentovat.
0/0
18.11.2003 15:16

chroustík

Re: lehce bych oponoval
Socialismus v Rusku hnil za velmi vydatného přispění USA, které SSSR prostě uzbrojily. Takže ekonomicky byl na márách. Je totiž možná méně známý fakt, že Gorbačov řekl našim vůdcům komančů: eto vaše dělo, když se ho ptali na radu. A tím se vlastně odmítl plést do našich problémů. No a není bez zajímavosti, že kvůli některým komentářům byl jednou v Praze zabaven již po příletu jeden ruský deník a vůbec nerozeslán po ČSSR. O disidentu se toho podle mě vědělo sakra dost, Svobodnou Evropu komanči sice rušili, ale Hlas Ameriky byl v 21 hodin slyšet i z otevřených oken. Když pro nic jiného, tak jsme ho poslouchali pro výsledky NHL, tenisu atd.
0/0
18.11.2003 16:37

BBarret

Re: Lidi si prostě řekli,
Ha ha ha co ty tady???
0/0
18.11.2004 10:16

to je moje

Disidenti byli první a byli hodně vidět, ale nebyli to oni, kdo socialismus položil.
V případě takových událostí je hlavní a rozhodující mínění veřejnosti a ne mínění nějaké nepříliš početné skupiny. Volby také nevyhrávají strany a nejvyšší členskou základnou, ale strany s nejvíce sympatizanty. Že to byli především disidenti, kdo položil socialismus? To je tedy objev hodný samotného velkého Rumla. Socialismus se v té době rozpadal sám od sebe a v naší zemi by k jeho konci došlo tak jako tak, možná jenom později a pod vlivem jiné události. Pokud si vzpomínám, tak tou definitivní tečkou byl zásah policie proti studentům, který tehdejší veřejné mínění přivedl do varu a vyhnal do ulic nejen studenty, ale i jejich rodiče. Čím by byli disidenti bez nich?
0/0
18.11.2003 12:33

Jirmat

Re: !
naivko.Zajdi si někdy do divadla.Možná pochopíš.Mínění veřejnosti nikdy nic neovlivnilo,pokud jeho názor nestmelil ten kdo vládl médiím.A to mohla být i malá vládnoucí skupina.Národ je jen stádo.Kam ho pošleš tam půjde.
0/0
18.11.2003 15:20

jarda1

Souhlas
Souhlasím s panem prezidentem. Většina disidentů byli opilci a hospodští flákači. Jistě, byly mezi nimi čestné výjimky (Pavel Rychetský, Alexandr Dubček), ale těch bylo jen pár jedinců. Po revoluci zkazili co se dalo a  na co sáhli. Např jejich zásahy do trestního zákona a justice, z toho je mi na zvracení. Jejich omluvy sudetským Němcům, za to bych je postavil ke zdi. Zkreslují naše dějiny, plivou na prezidenta Beneše a vyzvedají henleinovce a kolaboranty. Většina z nich nedala tomuto státu nic, jen parazitují. Ještě štěstí, že většina z nich už je odstavených a nemají možnost do ničeho zasahovat.
0/0
18.11.2003 11:43

Jirmat

Re: ???
Aby ses ještě nedivil.To,že odešli z veřejné do šedé ekonomiky a politiky neznamená,že už nemají moc.Ať už oni nebo jejich dobře uložené děti.
0/0
18.11.2003 11:48

pinguinone

Re:
Dubcek disident ?
0/0
18.11.2003 12:48

Jirmat

slavná sametová revoluce
byla pouhou legalizací majetků komunistických špiček,které jinak nemohli svůj majetek přiznat,natož použít.Už jen ze stavu příjezdových komunikací na hraniční přechody u nás a v zahraničí,bylo jasné,že komunisté počítali s převratem mnohem dříve,než západ.Vzpomeňte na počty milicí,esenbáků a vojska kolem Prahy.Chce mi někdo tvrdit,že nezasáhli protože se báli nějakého disentu?Studenti byli pouze zneužiti.Byl to další komunistický převrat jako v roce 1948.Stačí se dobře podívat kdo skutečně je u moci.
0/0
18.11.2003 11:42

mouser

Disent
Disidenti byla pohá skupina opilců a hospodských flákačů v čele s V.H. Po revoluci pokur...i co se dalo, komunistům rozdali žlaby a sami se napakovali. Je jen smutné, že kritiku vynáší zrovna V.K.
0/0
18.11.2003 8:59

zberanek

Převrat
Převrat urychlila mezinárodní politická situace, rozpad SSSR, stávky v Polsku. Je zřejmé, že v ČR byli na převzetí moci nejlépe připraveni příslušníci STB. 
0/0
18.11.2003 8:52

Michalgard

No, on každý
intelektuál je ve svém důsledku vlastně marxista, tak co se divíme, že
0/0
18.11.2003 8:50

Templ

Co se čílíte,
nebýt Gorbačova a mocenského rozpadu SSSR, tak dodnes by dizidenti byli pouze dizidenty.
0/0
18.11.2003 8:45

rybjena

Nemuzeme se divit
Nemuzeme se tomuto vyhjadreni divit. Pan Klaus byl spolupracovnikem komunistickych struktur, jako zamestnanec Prognostickeho ustavu byl jednou ze zaloh pro prave takove situace, jakou byl mocensky puc v listopadu 89. V nekterych kruzich je mozno zaslechnout (hojne i v podnikatelskych), ze byl spolupracovnikem KGB (s Putinem si velmi rozumnel, ze:-)) a vubec jeho oportunismus, pohrdani lidksymi hodnotami a chronicka lhavost jsou ocividne a jsou k zbliti.
0/0
18.11.2003 0:07

Mysleti

Klausovo otirani o disidenty je OTRESNE! a je vysmechem 17. listopadu
 
   Svym poslednim vyrokem zpochybnujicim cinnost disentu v 70. a 80. letech a vyzdvihujicim proti nim zasluhy  "obycejnych lidi"  Vaclav Klaus opet prokazal,ze je jednim z nejprolhanejsich a nejnebezpecnejsich DEMAGOGU na ceske  politicke scene!!!    
Kde bere uspesny a servilni predlistopadovy urednik Statni banky a podvakrate neuspesny kandidat Komunisticke strany Ceskoslovenska (mohu dokazat min. ze 4 nez. svedectvi)  tu  DRZOST snizovat zasluhy lidi z disentu jako byli Vaclav Havel, Vaclav Maly, Svatopluk Karasek a stovky jinych (z regionu), kteri se kvuli obhajobe lidskych prav druhych vzdali vsech osobnich vyhod a byli vezneni a sikanovani?????? 
A pokud mate Vazeni pani Dolezalove neco proti postupnemu predani moci komunisty v r. 1989, mohli jste jit tehdy sami v cele s Klausovou ODS presvedcit soudruhy z veleni armady a policie, aby dobrovolne odevzdali zbrane a majetek....Lorenc s Obzinou na Vas jiste cekali s otevrenou naruci!!?
        Utoky Nejvysssiho Narcise Vaclava a cele ODS proti disidentskemu hnuti jsou vysmechem listopadu  1989 a vhaneji volice do naruce komunistum .
Vazeni volici, zachrante Maresovu Unii svobody nebo jinou jasne proevropskou stredovou stranu podporujici principy ustavni delby moci a  demokraticky a lidsko-pravne svazanou trzni ekonomiku , jinak se diky komunistum, pravicovym (ODS) nebo levicovym (CSSD) populistum  probudite v  mekci verzi TOTALITY a la Meciar nebo aspon ve vychodoevropske bananove republice!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
 
 
0/0
17.11.2003 13:49





Najdete na iDNES.cz