Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Irák: kdo to tam vlastně zabíjí?

"Bylo to dílo stejné ruky jako 11. září," řekl italský ministr obrany Antonio Martino, když stanul nad troskami budovy v irácké Násiríji, kde atentátníci zabili 19 Italů a devět místních. Necelých čtyřiadvacet hodin předtím ale prohlásil, že pachateli jsou lidé věrní bývalému Saddámovu režimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Arnold J.Rimmer BDP

Pro Ruletu.....
Něco o Pouštní lišce, snad najdeš něco nového... ************************ http://www.military.cz/accessories/desert_fox/desert_fox.htm
0/0
14.11.2003 15:12

ruleta

Re:
No moje otazka byla spise recnicka(asi jsem ji spatne polozil).Slo mi o otazku Blackshadowa o propasnuti roku 98.A nyni pointuji-politika USA k Iraku po prvni valce je(byla) konzistentni.Mozna kdyby Clinton nemel zkusenost ze Somalska, Jugoslavie...tak tato debata probiha v roce 98.
Jinak dik za odkaz
0/0
14.11.2003 15:28

Arnold J.Rimmer BDP

Re:
Aha, to víš pátek.... No, třeba aspoň ostatní najdou něco zajímavého (třeba ty rezoluce jsou tam popsané celkem dobře a trefně)
0/0
14.11.2003 15:51

x-ray-x

zajímavé
Také jste si všimli, jak všichni zastánci války, odporující mezinárodnímu právu, začínají nadávat lidem s jiným názorem a zesměšňovat je (nebo se?). Nebude to vývojem situace v Iráku a tím, že se doposud žádné ZHN nenašly, i když všichni tvrdili, že se najdou? Např. ManInTheShadow (si říkal něco o 100 dnech, že?), Flatwamp a tak.. Mě to přijde docela zajímavé z psychologického hlediska.. Už jen vzít pušku a jít bojovat.. Slovně by vám to docela šlo.. 
0/0
14.11.2003 14:19

ManInTheShadow

Re:
mam uzavrenou sazku (byt jen o "cest") s Hojerem a ta znela na rok (je tusim z cervna, byt se snazil smlouvat na 9 mesicu ci jen do Vanoc). Nevim jestli jsem nekdy rekl neco presne o 100 dnech, ale kratce po padu Baghdadu jsem psal neco o tom, ze by se do par mesicu melo alepson neco vyrojit. Kdo cetl zpravu Davida Kaye, tak si nestezuje. Kdo ji necetl, placa stale to same. ... jinak se mi libi tam to slovo "vsichni" v te prvni vete.
0/0
14.11.2003 14:23

x-ray-x

Re:
Pravda, nemělo tam být všichni, ale většina.. Kayeovu zprávu četli doufám všichni, kdo tu diskutují. Nic objevného ale podle mne nepřinesla.
0/0
14.11.2003 14:34

ManInTheShadow

Re:
... dobre, vazne tedy ... co podle Tebe Kayova zprava rika ? ... docela by me zajimalo, co jsi si z ni "odnesl". Chce-li se kdokoliv jiny pripojit a srovnat sve porozumeni danemu dokumentu, bude vitan.
0/0
14.11.2003 14:39

x-ray-x

Re:
Nalezené utajené programy na udržení schopnosti vyrábět zbraně hromadného ničení byly, podle Davida Kaye, schopny v průběhu roku 2003 rychle přerůst do něco mnohem většího a nebezpečnějšího. Mimo jakou pochybnost je to, že Irák lhal inspektorům OSN a porušoval rezoluce Rady bezpečnosti. Zastánci invaze jásají a říkají, vidíte, bez zásahu a odstranění Saddáma Husajna to nešlo, jenomže žádné skutečné zbraně, kterými jste argumentovali, se nenašly.
0/0
14.11.2003 14:50

x-ray-x

Re:
"Do dnešního dne jsme žádné takové zbraně nenašli," řekl Kay poté, co kongresovému výboru pro zpravodajské služby předložil první zprávu shrnující výsledky, k nimž jeho tým pátrající v ráku po zakázaných zbraních dospěl. "Objevili jsme však důležité důkazy snah hlavních iráckých představitelů, a to včetně (svrženého prezidenta) Saddáma Husajna, pokračovat v budoucnosti ve výrobě zbraní hromadného ničení," cituje Kaye agentura AFP. Na druhé straně skutečnost, že takové zbraně dosud nebyly v ráku objeveny, "zdaleka neznamená, že bychom došli k závěru, že tam takové zbraně neexistují," zdůraznil. Podle jeho slov poslání jeho skupiny v ráku nekončí a jeho inspektoři, celkem 1400 amerických a britských specialistů, mají před sebou ještě mnoho práce. Takže jak jsem psal - nic objevného.
0/0
14.11.2003 14:53

ManInTheShadow

Re:
... v poho, nemusis hned zvysovat hlas. Ja tu zpravu cetl taky, taky vim ze zadne skutecne ZHN nenasli. Je vsak podle teto zpravy jasne, ze existovaly utajovane laboratore, utajovane programy a ze Saddam nezpolupracoval s inspektory tak jak se snazil kazdemu namluvit. Dale je tam take neco treba jen tech municnich skladech z nichz naprosta vetsina jeste nebyla plne prozkoumana. ... pro mne je ta zprava velmi "optimisticka" v tom smyslu ze je urcite co objevovat. Jestli to budou rakety, atomovka, sklady chemikalii ci zkumavky s antraxem nevim. ... je vsak jednoznacne, ze SH se snazil aktivne obelstivat inspektory, coz se mu evidentne darilo. Pochybuji, ze to byly posledni nalezy. ... samozrejme souhlasim s tim, ze dosavadni nalezy nejsou dostatecne silne jaka byla obvineni predvalecna.
0/0
14.11.2003 15:35

ruleta

Re:
Ty ho slysis?...:-)..ja myslim ze to bylo copy & paste a ta kurziva tam zustala..takze to bylo kouzlo nechteneho.
 
0/0
14.11.2003 15:49

x-ray-x

Re:
Jasně že je to CTRL C a CTRL V. On myslel spíš to velké písmo na konci. Ale to bylo také nechtěné.
0/0
14.11.2003 15:54

x-ray-x

Re:
To, že měl laboratoře na výzkum a vývoj ZHN, je jasné. No, atomovku tam s největší pravděpodobností nenajdou, ale necháme se překvapit. Inspektory obelstívá kde kdo. I USA v současné době vyvíjí nové ZHN, on to opravdu dělá každý. Např. Izrael také nikdy nepřiznal, že vlastní jaderný arzenál a všichni ví, že ho má. To je těžké.
0/0
14.11.2003 16:01

ruleta

Re:
Z meho pohledu srovnavat Izrael, Usa treba s Irakem je ulet...
0/0
14.11.2003 16:13

ManInTheShadow

Re:
... a jsme tam kde jsem "dlouho" nebyli ... no nic, hlavne ze vime a shodnem se na tom, ze Saddam lhal do posledniho okamziku kde mohl, ale verime mu ze sve ZHN unilateralne znicil. ... myslim ze mi x-rayova odpoved docela staci.
0/0
14.11.2003 16:22

ruleta

Re: co tyden dal..:-)
Prelouskal jsi Zbignewa?
0/0
14.11.2003 16:26

ruleta

Re:
.. tak asi jeste ne..:-)... Ja uz bezim takze pekny vikend.
0/0
14.11.2003 17:00

ManInTheShadow

Re:
taky preji hezky viked :-)
0/0
14.11.2003 17:06

ManInTheShadow

Re:
prelouskal, ale uplne vsechno jsem nepochopil. ... asi s nim ve spouste vecech souhlasim ... jenze ono se to lehko vsechno rekne. Realita je vzdy mnohem komplikovanejsi a v zivote se stava az prilis mnoho nevypocitatelnych chyb a udalosti. Analyzy ex-pos jsou mnohem snadnejsi nez aktualni rozhodovani.
0/0
14.11.2003 17:05

Kleki Petra

Re:
Pokud vím, tak jediný, koho jsem se pokoušel bezúspěšně zesměšnit, byl vemenátor 4. Ten to ale sám udělal lépe, než by se mi kdy mohlo podařit. Jinak se mi tvůj příspěvek zdá být trochu mimo mísu, ale potřebu napadat tě za to necítím.
0/0
14.11.2003 14:26

x-ray-x

Re:
K článku nepatří, to máš pravdu. To já jen tak nadhodil, protože se mi zdá, že diskuze okolo iráku nabývají trošku vulgární a urážlivý směr..
0/0
14.11.2003 14:36

Arnold J.Rimmer BDP

Re:
Obávám se, že více urážek vylétává z vašeho tábora, co jsme si jen užili Bushitů, ovcí, lízačů amerických zadků či jiných podobných jmen. Ale nemám náladu vést tento malicherný spor o to, kdo v diskusích více napadá druhou stranu, nemá to cenu.
0/0
14.11.2003 14:32

x-ray-x

Re:
Já to myslel na lidi, kteří se zezačátku chovali normálně. O těch, kteří uráží od začátku (na obou stranách), nepovažuji za nutné psát.
0/0
14.11.2003 14:41

Arnold J.Rimmer BDP

Re:
Zkuste jmenovat nějaké osoby, mně příjde že většina od nás se chová stále stejně.... Ale to nemá cenu o tom mluvit, stejně jako bych já mohl psát o tom, že někteří AntiAmis přinášejí v poslední době takové nesmysly jen aby napadali Američany.... Přinesu jen jeden příklad (abyste neříkal že mluvím naprázdno): létající tajemník a jeho objevy důvodů první války v zálivu.
0/0
14.11.2003 14:49

x-ray-x

Re:
To jsem bohužel nečetl, takže nemohu posoudit.
0/0
14.11.2003 14:54

Jindrich Hojer

Ctrl-V
Dulezite je polozit si zakladni otazku. Ta zni: Bylo rozhodnuti podniknout ozbrojeny utok proti Iraku na jare 2003 spravne? Myslim si ze je stale jasnejsi ze odpoved zni: NE.
0/0
14.11.2003 12:35

ManInTheShadow

Re:
ja jsem presvedcen ze ano, stale vice.
0/0
14.11.2003 13:30

Flat Vamp

Re:
dtto
0/0
14.11.2003 13:40

Kleki Petra

Re:
Tak tady bych si dovolil nesouhlasit. Důvodem je skutečnost, že to bylo prokazatelně moc pozdě. Ideální stav mohl nastat, kdyby Pouštní bouře neskončila předčasně. Dokonce si myslím, že tehdy by spousta dnešních zpruzených (byli-li ovšem již ve věku po rozumubraní) protestovat ani nezkoušela.
0/0
14.11.2003 14:01

ManInTheShadow

Re:
castecne s Vami souhlasim, byt je tam porad ten slib arabske lize, bez nejz by se Sadama nepodarilo zrejme vyhnat ani z Kuwaitu, cehoz nasledkem bylo alespon vyrazne vojenske oslabeni. Bohuzel to pak skrze sankce odnesli jen obycejni lide. Ve svetle soucasnych udalosti bych US nejvice vinil z diletantskeho provedeni, ktere bohuzel bude na jistou dobu znamenat stop radikalnejsich akci proti jinym podobnym rezimum. Zbytek sveta bude opet preferovat nanejvis sankce.
0/0
14.11.2003 14:16

ruleta

Re: dovolim si upresnit...
,,,(...)neucinne sankce.
0/0
14.11.2003 14:19

ManInTheShadow

Re:
... na ty chudaky lidi docela fungovaly :-( ... ale to jste samozrejme nemel na mysli.
0/0
14.11.2003 14:24

Kleki Petra

Re:
S tím souhlasím, i tak ale tvrdím, že zásah přišel pozdě. Objektivní důvody, které k tomu vedly, dobře chápu a lituji, že zde byly.
0/0
14.11.2003 14:23

ManInTheShadow

Re:
spise by me zajimalo, jestli nebyla propasnuta sance v roce 98.
0/0
14.11.2003 14:26

Kleki Petra

Re:
Přes všechny šílenosti a obsah této debaty věřím, že šance prostě dosud propásnuta nebyla. Pokusit se zamezit zlu je třeba vždy, v tom se shodneme, a pštrosí politika velmocí v historii vždy způsobila problémy, které zdaleka překračovaly hranice původně problematických oblastí světa.
0/0
14.11.2003 14:30

ManInTheShadow

Re:
mate pravdu, v tomto smyslu nikdy neni pozde, byt kazdy pacifista se bude ptat "proc zrovna ted ?" ... rad bych stahl zpatky svuj defetisticky prispevek a nahradil jej optimistictejsim :-)
0/0
14.11.2003 14:32

Arnold J.Rimmer BDP

Re:
Mohu podepsat, mluvíte mi z duše...!
0/0
14.11.2003 14:36

ruleta

Re:
Nevzpomene si nekdo na duvody akce Poustni liska v 98?
0/0
14.11.2003 15:05

ruleta

zajimavost
Korenspondent pro  polsky denik GZ navstivil Faludzu se svym znamych ktery tam ma pribuzne.Ten znamy mel  kontakt na prekupnika zbrani(prekupnik byl byvaly dustojnik iracke rozvedky pusobil v Libanonu).Dohlodli se ze si koupi raketu(protitankovou)btw: prekupnik byl velmi prekvapeny ze chteji pouze 1 raketu.Tohle vse se udalo ve ctvrtek kolem 12 hodiny.Odopeldne toho dne probehla schuzka v Bagdade kde si zbran(MILAN) predali.Na otazku jak projeli pres vsechny check-pointy..odpovedel ze maji ,sve metody'.
0/0
14.11.2003 12:16

Jindrich Hojer

Re:
Co je na tom zajimaveho? Myslel sis ze "bojovnici" (rozhodl jsem se ze budu pouzivat tento sterilni termin) pestuji zbrane v kvetinacich za oknem? Metody na prekonani jakychkoliv zabran se vzdy najdou. Zalezi jen na motivaci a penezich. V kazdem pripade z tve informace vyplyva ze si nekdo dela spatne svoji praci.
0/0
14.11.2003 12:31

ruleta

Re:
Pane Hujere mate obdivuhodnou vlastnost vycist z textu i to co tam neni...gratuluji
0/0
14.11.2003 13:00

martas38

Re:
Já myslím, že to tam je. Kdyby si vojáci na kontrolních bodech dostatečně plnili svoji práci, nikdo by jim před očima neprovážel rakety.
0/0
14.11.2003 13:11

ruleta

Re:
Zkus se tad tim zamyslet
0/0
14.11.2003 13:18

martas38

Re:
Já se nad tím zamyslel. Je zhola nemožné zkontrolovat důsledně všechna vozidla pohybující se městem. Ale kdyby se osvoboditelé na check pointech zabývali tím čím mají, namísto např. lovu iráckých policistů pronásledujících zločince, či střelbou na sanitku přivážející slečnu Lynchovou, došlo by k předání rakety třeba až večer. Není tak?
0/0
14.11.2003 13:34

ruleta

Re:
Vyborne prvni dve vety maji smysl...opet nezbyva nez Vam gratulovat.
0/0
14.11.2003 13:41

Flat Vamp

Re:
Ne. A ty jsi Hurvínek.
0/0
14.11.2003 13:42

martas38

Re:
Ty potom asi budeš ami nohsled Žerik
0/0
14.11.2003 13:55

Flat Vamp

Re:
Koho já jsem nohsled, toho se ani neopovažuj dotknout myšlenkou, ty jalová nicko.
0/0
17.11.2003 13:52

ruleta

Re:
Teprve ted jsem si toho vsiml....denik ma incialy GW a ne GZ.
0/0
14.11.2003 16:59

VVER1000

1993
Mogadišo 1993. Nedávno jsme všichni viděli film, jak to může dopadnout. Pokud to nezačnou tvrdě řešit, budeme se za 10 let dívat na film "Chinook Down".
0/0
14.11.2003 11:42





Najdete na iDNES.cz