Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidovci: Trestejme více recidivisty

Během několika týdnů hodlá KDU-ČSL vrátit do politické debaty své staré téma: přísné trestání recidivistů podle zásady "třikrát a dost". Podobné zákony již platí na Slovensku, ve Velké Británii a v pětadvaceti státech USA. Tento princip umožňuje odsuzovat k mimořádně vysokým trestům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

trotlX

KDU....
jojo....krestanska strana - cti tradice a nastavuje druhou tvar.
0/0
14.11.2003 12:24

hockeysta

proč tak při zdi?
proč jenom ty nejzávažnější trestné činy trestat podle pravidla 3 x a dost. Existuje neuvěřitelné množství zlodějů a podvodníků, kteří jsou trestáni více než desetkrát. Na tyto "kriminální notoriky" bych to vztáhnul taky.
0/0
14.11.2003 11:41

trenchard

...
... a ještě bych projednal zákon, který by NUTIL zavřené jednice připlácet / platit, za SLUŽBY ve vězení - pobyt, strava, energie, ... !
 
0/0
14.11.2003 11:28

Jamesp

Ano ale...
3x a dost je možná přehnané. Některé věci by se měli trestat hned mnohem přísněji, ptotože za vraždu dostat 7 - 8 let je směšné. Rozhodně by se mělo přihlížet k předchozím skutkům a "násobit" při každém dalším deliktu jeho nový trest. Aby byl 10x na pul roku za stejnou věc je kokotina, protože to příště udělá zas.Lepší platit kriminál než následky činů. Jam
0/0
14.11.2003 11:18

FrNedobrota

A ještě !
5x a přejetí PARNÍM VÁLCEM na totální kaši  !   Jak jinak řešit např. případ rómského vejlupka Kači z Jičína, který spáchal 350 !!! vloupání, loupeží a ublížení na zdraví ! Mimochodem nesedí v base, protože to vše stihl do dovršení 15-ti let , takže teď je na "rentě", kterou si naloupil  má i BMW a chce se ženit a přilepšovat si k rentě sockou z plození dětí, prý chce mít 10 dětí (no to budou teda předány geny !)
0/0
14.11.2003 10:52

pinguinone

Re:
zatim co my se dohadujeme o potratech.. nebudou to nakonec Cikani,co nas  evolicne nahradi ?
0/0
14.11.2003 10:55

FrNedobrota

Jó ! Dvakrát a DOST !
Mno ! 3 x mám někoho zavraždit ? Není to trochu moc !?
Jinak - náš tupý lid již 2x volil socany ! Pokud je zvolí po třetí, měli by být zavřeni na psychinu všichni socanovoliči
0/0
14.11.2003 10:36

JTR

Re:
Bude to platit i pro modroptákovoliče???
0/0
14.11.2003 11:18

Daňový soumar

Není tu právní stát
Není tu právní stát a proto je podobný princip velice snadno zneužitelný. Podívejte se na práci a výsledky Gro$$tapa, podívejte se např. do daňových zákonů atd. atd. atd. Za krátko se celý národ sejde na Borech. Na věky a bez odvolání...
0/0
14.11.2003 10:33

-Sandstorm-

Re:
Ne že bych byl kdovíjaký svatoušek, ale pobyt ve vězení rozhodně nepatří mezi moje každodenní noční můry  
Nespravedlnost je činnost, a naši justici z činnosti (jakékoli) rozhodně nelze vinit.
Nedovedu si představit zneužitelnost systému "třikrát a dost". Na druhou stranu mám pocit, že je naší justicí dost zneuživán současný systém "dnes jednou a za dva roky zase".
0/0
14.11.2003 10:39

Karel-Karel

Re:
V návrhu se mluví o násilných trestných činech (vražda, znásilnění, zneužívání dětí). Pravda je, že v našich daňových zákonech je takový bor.el, že kdo si je sebou jist, patří do Bohnic. A každoroční úpravy jsou opravdu k lepšímu :o)))))
0/0
14.11.2003 10:42

trenchard

Re:
... můžeme bejt rádi, že po prostudování prvního podaného daňového přiznání a poté, co najdou další nový fígl, jak si zkrátit daně, nevydají novou novelu, platnou ještě pro loňský rok!!!
 
0/0
14.11.2003 11:34

Kirken

Souhlasím s návrhem
Na Slovenskou s tím prý nejsou spokojeni.. To jako kdo není spokojen? Předpokládám že především recidivisté a jejich partneři v talárech. Normální občané asi spokojenu budou, pokud je na ulicích bezpečněji.
0/0
14.11.2003 10:23

-Sandstorm-

Re:
"...jejich partneři v talárech..." - to sedí
0/0
14.11.2003 10:32

pinguinone

co je na tom spatneho ?
chtit izolovat vrahy,zlocince ?..je to spravny navrh,bohuzel ho podava spatna strana
0/0
14.11.2003 9:58

paolore

Re:
Myslím, že v tomto případě je úplně jedno, kdo tento návrh podává. Stejně všichni chodíme po stejných ulicích. Tak lidovec, odeesák, komunista...hlavně aby to prošlo. Jenom budu dávat pořádný pozor, kdo tento zákon nepodpoří a při volbách k tomu přihlédnu.
0/0
14.11.2003 10:15

smich

Re:
no jo, jenže stejná strana navrhuje i nesmylsný zákon o potratech , tak si čerte vyber....
0/0
14.11.2003 10:38

pinguinone

Re:
nemyslim,ze je navrh nesmyslny.A jak bude vypadat zakon,je vec jina.Me spise zajima,jak ktera strana plni volebni sliby a jaky ma program..
0/0
14.11.2003 10:41

antibobo

Re: Poslyš "smíchu"
Za sebe mohu říci, že jsem docela silně rád, že moje máma (v případě mém a mých sourozenců)na potrat nešla. Jak jsi na tom ty?
0/0
14.11.2003 11:10

pinguinone

Re:
 
0/0
14.11.2003 11:17

-Sandstorm-

"Humanistické tradice"
Opravdu nechápu některé reakce, zejm. ministra Čermáka. Samozřejmě záleží na tom, jak bude návrh novely trestního zákona znít.
Ale pokud bude systém "třikrát a dost" uplatňován jen v případě brutálních a nebezpečných trestných činů (vražda, znásilnění atd.), tak nevidím jediný důvod, proč být proti tomu....
Ono opravdu nelze předpokládat tři po sobě jdoucí justiční omyly vedoucí k odsouzení za vraždu, fakt ne.... U "člověka", který už třikrát zabil / znásilnil opravdu nelze očekávat nic pozitivního.
Nepozorní čtenáři hned vyvolávají duchy Hitlerů, Stalinů apod. - no i za Hitlera se chodilo do basy za krádež, tak snad přestaneme krádež trestat, zvlášť když krádež neodmyslitelně patří do našeho "socioekonomického okruhu"?
Pochopili už konečně pseudohumanisti, že na doživotí by šel až tvor, který spáchal třikrát vraždu? Pokud ano, pak si kromě úchylky nedovedu představit jediný důvod, proč zásadu "třikrát a dost" odmítají.
0/0
14.11.2003 9:29

paolore

Re:
0/0
14.11.2003 9:31

Karel-Karel

Re:
Stoprocentně souhlasím, nevidím nic humanistického v tom, nechávat pobíhat násilníky a vrahy i po třech prohřešcích na svobodě. Čeho se soudci bojí, že jim ubyde práce? Vždyť mají svý jistý, ne?
0/0
14.11.2003 9:59

4omega

Re:
 Souhlas. Je to jediná možnost, jak se normální a slušní lidé můžou bránit parchantům a darebákům. Já bych používání metody 3 x a dost dal dokonce soudcům jako povinnost využívat, nebo se zase nějaký pos*aný soudce nebo kamarád nějakého podnikatele či jeho synáčka bude bát tento paragraf využít. Kdo je slušný, nemusí se bát. kdo je darebák, ať jde sedět na doživotí a nechá normální lidi žít.
 
Pamatujete na to, co se dělo po amnestii Havla v roce 1990? ...... 3/4 propuštěných sedělo do roka zase. Máme to zapotřebí?
0/0
14.11.2003 10:23

jarda1

Souhlas
Souhlasím s třikrát a dost. I s tvrdšími tresty v nově navrhovaném zákoně. To je ale jen jeden krok. Další musí být omezení nezávislosti soudů. Soudci jsou nepostižitelní za rozsudky, a to je špatné. Ať se za prokazatelně špatný rozsudek zodpovídají - např. ministrovi spravedlnosti nebo parlamentní komisi. Dále - zavést poroty u soudů, které by určovaly vinu či nevinu.
0/0
14.11.2003 8:48

msuta

Usilije KDU o bavale volice Miroslava Sladka?
Ze zmeny ve vedeni KDU-CSL mam pocit, ze misto podpory slusnych volicu stredu ci praveho stredu bude pan Kalousek usilovat o podporu byvalych volicu republikanu, kteri uslysi na volani po vlade tvrde ruky. Nejdulazetijesi je najit vhonde "nepratele" spolecnosti ... nejdrive recivilivisty, pak treba homosexualy, pristehovalce ... uprimne se teto vyhlidky desim. 
0/0
14.11.2003 8:35

paolore

Re:
Každý recidivista je nepřítelem společnosti. To lidovci nemění, ani je nemusejí hledat. Tyto lidi je potřeba izolovat, když už byl trest smrti zrušen.
0/0
14.11.2003 9:16

mladoch

Re:
Nevim, jestli by se vam nekom libilo, kdyby jeden a tentyz chlap trikrat znasilnil stejnou obet po odpykani sveho trestu... Zkuste si treba predstavit, ze je to dcera nebo manzelka... No, predstava nic moc. Recidivisty brutalnich cinu je treba trestat razne!
0/0
14.11.2003 9:24

hornet

Chraň nás příroda!
Lidovcům klesají preference, vychc*ánek Kalousek to cítí a tak nastoluje "pevný řád". Ale to už tu bylo za Hitlera i za komančů!
0/0
14.11.2003 7:57

paolore

Re:
Tak nedělej zločiny a nic se ti nestane.
0/0
14.11.2003 8:07

msuta

Re:
To rikal Hitler, Stalin i Gottwald ... jenze pak zacali ty zakony menit k obrazu svemu ... Ostatne klerofasismus ospravedlnujici likvidaci celych skupin spolecnosti ve jmenu rimsko-katolickeho krestanskeho verovyznani by pro nas mel byt dostatecnym varovanim.
0/0
14.11.2003 8:38

paolore

Re:
V návrhu není jako trest nechození do kostela.
0/0
14.11.2003 8:48

pražák_schweiz

Re:
Zato v historii římsko-katolické církve vraždění ve velkém!!  (inkvisice, křižácká tažení, kolonisace a vyvražďování domorodců pro mamon a zlato atd.)
Konečně ,"slušný" vrah může vraždit dvakrát
0/0
14.11.2003 9:10

paolore

Re:
Mě tato historie nezajímá. Tady se jedná o izolaci recidivistů za vraždy, znásilnění, prznění děcek atd. Tak se nehrabejme v dějinách, kterým stejně z dnešního pohledu nemůžeme rozumět. Milosrdenství vůči katanům je krutostí vůči obětem.
0/0
14.11.2003 9:14

pinguinone

Re:
0/0
14.11.2003 10:53

paolore

Potraty a třikrát a dost
Jako den a noc mi připadá vystupování lidovců v parlamentu. V průběhu ani ne 1 týdne vystoupí s tak protichůdnými (svým dopadem) zákony. No, teď držím palce.
0/0
14.11.2003 7:05

karoten

Re:
Nevyjde to, buď ubezpečen. Ale myslím si že dopady jsou ve společným duchu. Sledujou posílení vědomí křesťanskejch základů který prostě máme.
0/0
14.11.2003 10:03

ZZZZZZZZ

Bojim bojim
To abych snad od CR uz ani nejezdil. Jsem jiz dvakrat soudne stihan (a odsouzen) - rozkradani majetku v socialistickem vlastnictvi a kraceni dane a podobnych davek, tak priste na me policajti neco usijou jak meji ve zvyku a budu to mit na dozivoti. Dekuji pekne, radsi ne...
0/0
14.11.2003 3:03

Thyronx

Hahahahaha
Komu to mysli tomu to dojde.
Ano onen zakon plati ve vetsine statu USA a je to dobre.Do zeme kde jsem se narodil preju at i nadale maji prznici deti max sazbu 3 roky a souzeni i vysetrovani na svobode (nakonec jedna se jen o deti a ty za to nestoji ne?) At za zabiti 3 lidi jde opilec na navrh Nejvyssiho soudu take na svobodu,at prezidenti rozdavaji milosti vrahum..at vrazi dostavaji odskodne od soudu za prutahy..a at i nadale existuje v ulicich CR na 5000 odsouzenych kteri jen odmitli nastoupit trest.Nakonec jim nic nehrozi ne? Nikdo jim neprida ani tyden ve vezeni navic. Tyhle zeme ktere maji zakony na vsechno, dokonce i zakoniky pra ce hrozne miluju,tam se da vsecko zaridit,nejak udelat,okecat,podplatit...Zeme kde prostituce bude pod dohledem statu (pasakem bude vlada CR) a kde pri prejeti hranic z Nemecka dostanete sok z te krasy kterou z auta vidite..
Cesko je jeden velky bordel.Ten bordel vytvarely poctive vsechny ceske vlady a ta posledni,ta tomu nasadila korunu.No hur snad uz byt nemuze, doufam ze k volbam zas nepujde skoro nikdo a tim podpori ten bordel jeste vic.
0/0
14.11.2003 1:12

Sláj

ňákej chytrej ....
Pan americkej je už zase nějakej chytrej. Vrať se zpátky do JŮ ES EJ blbečku a přestaň nám tady kecat do toho našeho "bordelu". Má to i svý výhody: když jdeš do krámu pro pivo, nemusíš ho mít zabalený v pytlíku, .... (věšinou vypiju víc než jedno, který se do těch vašich skvělejch pytlíků vejde).
0/0
14.11.2003 7:02

VELKOVEZIR

Re:
Nezapomeň znalče USA, že v USA jede všechno na kauci a to znamená, že pustí i toho největšího grázla na odpovídající kauci, čili kdo má prachy je v suchu.  Manýry co zde ted vládnou k nám přišli s nástupem demokracie (bohužel) za komárů tu byl mnohem větší klid než ted, protoze se se spoustou věcí nepárali. Nerad bych, aby mě tu někdo napadal jako příznivce starých pořádků, jenom si myslim, že některé věci se přeci jen dělali líp než ted (např. když chtěli postavit dálnici nebo tunel tak to prostě udělali a nesr.li se 10 let se zelenýma a podobnou pakáží.
0/0
14.11.2003 7:26

msuta

Re:
USA maji plne veznice a vysokou miru zlocinosti... takze to asi tak bajecne nefunguje. Americkych veznu je vic nez americkych farmaru .... to mame tedy pekne vyhlidky.
0/0
14.11.2003 8:40

pražák_schweiz

Re: Bravo!
V USA na to jdou od lesa! Když zatknou a v poutech odvedou chlapečka, který sestřičce sundaval kalhotky, aby se mohla vyčůrat!
0/0
14.11.2003 9:14

cjv

Re:
no jo, tomu se rika ty "evropske humanisticke tradice" :(((
0/0
14.11.2003 9:14

Ccecil

Prosím redakce
Opravdu jste ten článek četli? Vždyť jedna informace je zmíněna alesponě 7x skoro stejnými slovy. Kdyby se to napsalo normálně, zabralo by to tak jen jeden odstavec.
PS : třikrát a dost, víckrát to opakovat je oblbost.
0/0
14.11.2003 0:31

Bosák sro.

Zákony nepřebírat
 
No jo, to pak můžem převzít všechny americký zákony a začne u nás opět totalita.
0/0
14.11.2003 0:21

qazqaz

Re:
Bosaku chlape. Vazne si myslis ze je v americe totalita?
0/0
14.11.2003 2:52

pražák_schweiz

Re: Nikoliv ale DEBILITA!
0/0
14.11.2003 9:17





Najdete na iDNES.cz